abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 november 2021 @ 19:55:36 #251
54593 crew  Olga
Cheese
pi_202381941
quote:
De politie heeft in Nijmegen bij controles op overtreding van een demonstratieverbod meer dan twintig mensen aangehouden. Een deel maakte zich schuldig aan overtreding van de noodverordening die daar vandaag geldt. Anderen werden opgepakt voor verboden wapenbezit, overtreding van de opiumwet, belediging en witwassen. Een verdachte moest nog een straf uitzitten. Ook zijn mensen weggestuurd. In de stad geldt tot 22.00 uur een noodverordening.

De gemeente Nijmegen had een demonstratie van tegenstanders van het coronabeleid verboden, vanwege het risico op verstoring van de openbare orde en veiligheid en het niet kunnen handhaven van de coronamaatregelen. In verband met de drukte in het centrum en uit vrees voor rellen, kondigde de gemeente ook een noodverordening af. Personen en groepen kunnen door politie en ME staande worden gehouden en gefouilleerd.
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_202382041


[ Bericht 82% gewijzigd door RipCity op 28-11-2021 20:34:28 ]
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_202382108
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 18:59 schreef AchJa het volgende:

[..]
Er wordt dan ook helemaal niemand buitengesloten en er bestaat hier in Nederland helemaal geen vaccinatieplicht er heeft helemaal niemand voorrang op zorg. Dat is wat al die wappies er van maken.
Er worden zeker wel mensen buitengesloten, letterlijk met een QR applicatie op smart phones.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 28 november 2021 @ 20:16:58 #254
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator zondag 28 november 2021 @ 20:18:11 #255
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202382336
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 20:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
Er worden zeker wel mensen buitengesloten, letterlijk met een QR applicatie op smart phones.
Als je geen smartphone hebt kun je er ook een PDF'je van maken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 november 2021 @ 20:19:20 #256
54593 crew  Olga
Cheese
pi_202382358
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 20:18 schreef sp3c het volgende:

[..]
Als je geen smartphone hebt kun je er ook een PDF'je van maken
Ik heb twee weken geleden eentje op papier besteld voor mijn zusje zonder mobiel. Binnen een paar dagen binnen
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  Moderator zondag 28 november 2021 @ 20:23:23 #257
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202382431
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2021 20:19 schreef Olga het volgende:

[..]
Ik heb twee weken geleden eentje op papier besteld voor mijn zusje zonder mobiel. Binnen een paar dagen binnen
Ja precies

Zolang we nog op 3G zitten kun je echt niet van buitensluiten spreken, dan kun je ongevaccineerd exact hetzelfde als de rest van Nederland

Bij 2G eigenlijk ook niet maar daar heb ik wel moeite mee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202382446
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 20:16 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nee hoor, dat is wat jij (jullie) er van maken.
Er wordt letterlijk mensen toegang ontzegt met de QR en jij vindt niet dat het buiten sluit?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202382463
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 20:18 schreef sp3c het volgende:

[..]
Als je geen smartphone hebt kun je er ook een PDF'je van maken
1. Slaat nergens op dat je het nodig hebt.

2. En dan moet je nog aan voorwaarden voldoen he.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202382489
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 20:24 schreef ludovico het volgende:

[..]
Er wordt letterlijk mensen toegang ontzegt met de QR en jij vindt niet dat het buiten sluit?
Als iemand niet binnen laten omdat hij naakt over straat loopt buitensluiten is, dan is dit ook buitensluiten ja.

Wat is het probleem?

Of vind je dat je ook naakt over straat moet kunnen lopen, al trekkend aan je lul? Want moehhh vrijheid?

Totale vrijheid bestaat niet. Wat een gezeur zeg.
  Moderator zondag 28 november 2021 @ 20:27:10 #261
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202382518
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 20:24 schreef ludovico het volgende:

[..]
1. Slaat nergens op dat je het nodig hebt.

2. En dan moet je nog aan voorwaarden voldoen he.
1. Half eens maar dat heeft niets met buitensluiten te maken

2. Iedereen moet idd aan de voorwaarden voldoen ja ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202382557
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 20:23 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja precies

Zolang we nog op 3G zitten kun je echt niet van buitensluiten spreken, dan kun je ongevaccineerd exact hetzelfde als de rest van Nederland

Bij 2G eigenlijk ook niet maar daar heb ik wel moeite mee
Vernederend en vervelend - en zeer zeker niet kosteloos - een stok in je neus moeten laten roeren en niks spontaan kunnen ondernemen kan je geen buitensluiten noemen? Dat vind je serieus?

Het is alsof je zegt dat gras blauw is. Praat bananen lekker recht en water droog..

Het zal allemaal wel waar jij wel of niet moeite mee hebt maar je ontkent gewoon de feiten. Het sluit buiten. En het is zo klaar als een klontje. Werkelijk waar is het pure hersenspoeling dat er zulke grote groepen anders denken.

Cognitieve dissonantie. Een alternatieve werkelijkheid. Noem het maar op. Maar je gedachtes zijn volledig losgekoppeld van de realiteit.

En ik vind het fucking verontrustend. Waar ligt jouw grens!?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 28 november 2021 @ 20:34:08 #263
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202382690
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 20:24 schreef ludovico het volgende:

[..]
Er wordt letterlijk mensen toegang ontzegt met de QR en jij vindt niet dat het buiten sluit?
Wat is er toch in hemels naam mis met mensen uitsluiten??? Het hele leven zit zo in elkaar. Of zijn er hier soms mensen die werkelijk iedereen tot vriend hebben of willen hebben. Get real.
  Moderator zondag 28 november 2021 @ 20:34:37 #264
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202382707
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 20:28 schreef ludovico het volgende:

[..]
Vernederend en vervelend - en zeer zeker niet kosteloos - een stok in je neus moeten laten roeren en niks spontaan kunnen ondernemen kan je geen buitensluiten noemen? Dat vind je serieus?

Het is alsof je zegt dat gras blauw is. Praat bananen lekker recht en water droog..

Het zal allemaal wel waar jij wel of niet moeite mee hebt maar je ontkent gewoon de feiten. Het sluit buiten. En het is zo klaar als een klontje. Werkelijk waar is het pure hersenspoeling dat er zulke grote groepen anders denken.

Cognitieve dissonantie. Een alternatieve werkelijkheid. Noem het maar op. Maar je gedachtes zijn volledig losgekoppeld van de realiteit.

En ik vind het fucking verontrustend. Waar ligt jouw grens!?
Testen voor toegang is gratis toch?

Ik ben nu drie keer getest en ik zou het niet omschrijven als 'een stok in je neus laten roeren' hoor

Duurt 5 seconden en je merkt er eigenlijk niets van

Het geeft je iig de mogelijkheid om spontaan dingen te doen als je jezelf niet wil laten vaccineren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 28 november 2021 @ 20:35:21 #265
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_202382714
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 20:28 schreef ludovico het volgende:

[..]
Vernederend en vervelend - en zeer zeker niet kosteloos - een stok in je neus moeten laten roeren en niks spontaan kunnen ondernemen kan je geen buitensluiten noemen? Dat vind je serieus?

Het is alsof je zegt dat gras blauw is. Praat bananen lekker recht en water droog..

Het zal allemaal wel waar jij wel of niet moeite mee hebt maar je ontkent gewoon de feiten. Het sluit buiten. En het is zo klaar als een klontje. Werkelijk waar is het pure hersenspoeling dat er zulke grote groepen anders denken.

Cognitieve dissonantie. Een alternatieve werkelijkheid. Noem het maar op. Maar je gedachtes zijn volledig losgekoppeld van de realiteit.

En ik vind het fucking verontrustend. Waar ligt jouw grens!?
Buitensluiten is zonder kans vanuit degene die buiten wordt gesloten om iets aan de situatie te doen. Is nu niet het geval. Nu is het een keuze. Je kunt gewoon jezelf laten vaccineren.
Dit, dus.
  zondag 28 november 2021 @ 20:36:34 #266
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202382735
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 20:34 schreef sp3c het volgende:

Ik ben nu drie keer getest en ik zou het niet omschrijven als 'een stok in je neus laten roeren' hoor

Duurt 5 seconden en je merkt er eigenlijk niets van

Het geeft je iig de mogelijkheid om spontaan dingen te doen als je jezelf niet wil laten vaccineren
Precies. Net als een condoom om je lul. Dat doe je ook niet voor je lol, maar het loont wel de moeite.
pi_202382738
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 20:26 schreef wpor het volgende:

[..]
Als iemand niet binnen laten omdat hij naakt over straat loopt buitensluiten is, dan is dit ook buitensluiten ja.

Wat is het probleem?

Of vind je dat je ook naakt over straat moet kunnen lopen, al trekkend aan je lul? Want moehhh vrijheid?

Totale vrijheid bestaat niet. Wat een gezeur zeg.
We praten over normale participatie aan de samenleving.

Nu noem je een verhoogd praktisch strikt persoonlijk risico van minder dan een promiel al een grond om anders te behandelen... Hou toch op. Alles is fluide en niks is goed of fout, waar is je ethisch kompas?

Het een is voor het oog iig een significant verschil, zonder segregatiepasje zou je niet eens onderscheid kunnen maken man.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202382741
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 20:28 schreef ludovico het volgende:

[..]
Vernederend en vervelend - en zeer zeker niet kosteloos - een stok in je neus moeten laten roeren en niks spontaan kunnen ondernemen kan je geen buitensluiten noemen? Dat vind je serieus?

Het is alsof je zegt dat gras blauw is. Praat bananen lekker recht en water droog..

Het zal allemaal wel waar jij wel of niet moeite mee hebt maar je ontkent gewoon de feiten. Het sluit buiten. En het is zo klaar als een klontje. Werkelijk waar is het pure hersenspoeling dat er zulke grote groepen anders denken.

Cognitieve dissonantie. Een alternatieve werkelijkheid. Noem het maar op. Maar je gedachtes zijn volledig losgekoppeld van de realiteit.

En ik vind het fucking verontrustend. Waar ligt jouw grens!?
Ik kon tot vanavond van alles spontaan doen, nu kan ik godverdomme niet eens sporten omdat er een vrij grote groep schijt heeft aan basismaatregelen en wat allemaal niet meer.
pi_202382769
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 20:34 schreef Tengano het volgende:

[..]
Wat is er toch in hemels naam mis met mensen uitsluiten??? Het hele leven zit zo in elkaar. Of zijn er hier soms mensen die werkelijk iedereen tot vriend hebben of willen hebben. Get real.
Uitsluiten van normale participatie van de samenleving is raar ja.

Artikel 1 grondwet.
Maar je zou het op een veel basaler ethisch niveau moeten begrijpen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator zondag 28 november 2021 @ 20:38:46 #270
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202382780
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 20:36 schreef Tengano het volgende:

[..]
Precies. Net als een condoom om je lul. Dat doe je ook niet voor je lol, maar het loont wel de moeite.
Dit is wel een mooie _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Beste debater 2022 zondag 28 november 2021 @ 20:42:17 #271
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202382854
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 20:28 schreef ludovico het volgende:

[..]
Vernederend en vervelend - en zeer zeker niet kosteloos - een stok in je neus moeten laten roeren en niks spontaan kunnen ondernemen kan je geen buitensluiten noemen? Dat vind je serieus?

Het is alsof je zegt dat gras blauw is. Praat bananen lekker recht en water droog..

Het zal allemaal wel waar jij wel of niet moeite mee hebt maar je ontkent gewoon de feiten. Het sluit buiten. En het is zo klaar als een klontje. Werkelijk waar is het pure hersenspoeling dat er zulke grote groepen anders denken.

Cognitieve dissonantie. Een alternatieve werkelijkheid. Noem het maar op. Maar je gedachtes zijn volledig losgekoppeld van de realiteit.

En ik vind het fucking verontrustend. Waar ligt jouw grens!?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 28 november 2021 @ 20:43:41 #272
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202382913
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 20:34 schreef sp3c het volgende:

[..]
Testen voor toegang is gratis toch?

Ik ben nu drie keer getest en ik zou het niet omschrijven als 'een stok in je neus laten roeren' hoor

Duurt 5 seconden en je merkt er eigenlijk niets van

Het geeft je iig de mogelijkheid om spontaan dingen te doen als je jezelf niet wil laten vaccineren
Jouw tijd is gratis? 50 minuten reizen is gratis? Mogelijkheid tot spontaniteit weg is gratis? 1+1=3?
Gras is blauw. Water is droog. Heroïne is gezond.

Ik ben vaker dan 3x getest en heb het gezeik van de afspraak maken en het bureau opzoeken etc allemaal meegemaakt. Het is een hindernis die voor mij groot genoeg is om er in figuurlijke zin enorm misselijk van te worden. Mijn maag draait zich om, voor mij is het discriminatie tot het bot, en het sluit praktisch uit. Ik wed voor mijn leven dat ongevaccineerden zich er door uitgesloten voelen, en je weet het zelf ook als je eerlijk bent tegen jezelf. Hou op met die cognitieve dissonantie. Dit is fout. En het is gigantisch eng.

Het geeft helemaal geen vrijheid. Die vrijheid afpakken en onder voorwaarden teruggeven is geen vrijheid. Dat is slaaf zijn van een totalitair systeem.

En het zullen grote woorden zijn voor jou. Maar waar ligt je grens? Want hij schuift verdomme steeds op bij de mensen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202382942
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 20:35 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Buitensluiten is zonder kans vanuit degene die buiten wordt gesloten om iets aan de situatie te doen. Is nu niet het geval. Nu is het een keuze. Je kunt gewoon jezelf laten vaccineren.
Je maakt je eigen definities...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202382958
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 20:36 schreef JohnWickPic het volgende:

[..]
Ik kon tot vanavond van alles spontaan doen, nu kan ik godverdomme niet eens sporten omdat er een vrij grote groep schijt heeft aan basismaatregelen en wat allemaal niet meer.
Wie heeft je dat wijsgemaakt?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202382975
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 20:46 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wie heeft je dat wijsgemaakt?
De gesloten deur van de vereniging.
pi_202382977
Als die basismaatregelen heel goed zouden werken zou corona volledig gedecimeerd zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator zondag 28 november 2021 @ 20:46:55 #278
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202382978
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 20:44 schreef ludovico het volgende:

[..]
Jouw tijd is gratis? 50 minuten reizen is gratis? Mogelijkheid tot spontaniteit weg is gratis? 1+1=3?
Gras is blauw. Water is droog. Heroïne is gezond.

Ik ben vaker dan 3x getest en heb het gezeik van de afspraak maken en het bureau opzoeken etc allemaal meegemaakt. Het is een hindernis die voor mij groot genoeg is om er in figuurlijke zin enorm misselijk van te worden. Mijn maag draait zich om, voor mij is het discriminatie tot het bot, en het sluit praktisch uit. Ik wed voor mijn leven dat ongevaccineerden zich er door uitgesloten voelen, en je weet het zelf ook als je eerlijk bent tegen jezelf. Hou op met die cognitieve dissonantie. Dit is fout. En het is gigantisch eng.

Het geeft helemaal geen vrijheid. Die vrijheid afpakken en onder voorwaarden teruggeven is geen vrijheid. Dat is slaaf zijn van een totalitair systeem.

En het zullen grote woorden zijn voor jou. Maar waar ligt je grens? Want hij schuift verdomme steeds op bij de mensen.
Ah

Dus het kost je allemaal teveel moeite?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 28 november 2021 @ 20:48:15 #279
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202383017
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 20:44 schreef ludovico het volgende:

[..]
Jouw tijd is gratis? 50 minuten reizen is gratis? Mogelijkheid tot spontaniteit weg is gratis? 1+1=3?
Gras is blauw. Water is droog. Heroïne is gezond.

Ik ben vaker dan 3x getest en heb het gezeik van de afspraak maken en het bureau opzoeken etc allemaal meegemaakt. Het is een hindernis die voor mij groot genoeg is om er in figuurlijke zin enorm misselijk van te worden. Mijn maag draait zich om, voor mij is het discriminatie tot het bot, en het sluit praktisch uit. Ik wed voor mijn leven dat ongevaccineerden zich er door uitgesloten voelen, en je weet het zelf ook als je eerlijk bent tegen jezelf. Hou op met die cognitieve dissonantie. Dit is fout. En het is gigantisch eng.

Het geeft helemaal geen vrijheid. Die vrijheid afpakken en onder voorwaarden teruggeven is geen vrijheid. Dat is slaaf zijn van een totalitair systeem.

En het zullen grote woorden zijn voor jou. Maar waar ligt je grens? Want hij schuift verdomme steeds op bij de mensen.
Nou, dan laat je je vaccineren, klaar.
pi_202383029
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 20:46 schreef JohnWickPic het volgende:

[..]
De gesloten deur van de vereniging.
Je impliceert wat met groepen etc.

De groep mensen die naar de sportschool gaan zullen allicht wel wat vaker natuurlijk besmet zijn. Je valt wss zelf in zo een groep dus.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 november 2021 @ 20:48:44 #281
54593 crew  Olga
Cheese
pi_202383032
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 20:46 schreef ludovico het volgende:
Als die basismaatregelen heel goed zouden werken zou corona volledig gedecimeerd zijn.
Wat is jouw plan dan dat we Corona de baas gaan worden?
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  Beste debater 2022 zondag 28 november 2021 @ 20:48:59 #282
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202383040
totalitair... schreef hij
geheel vrij
op het internet
en ongeacht 't gevaar
staat hij klaar
foeterend tegen staatsgeweld
ongemoeid te demonstreren
op een leeg malieveld
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202383064
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 20:46 schreef ludovico het volgende:
Als die basismaatregelen heel goed zouden werken zou corona volledig gedecimeerd zijn.
Wanneer iedereen zich daaraan houdt wel ja.. Maar er zijn van die figuren die zeggen; IK doen niet meer mee. En ja, daarmee sluit je jezelf buiten.

En van die figuren die zeggen IK draag geen mondluier, IK word niet ziek, IK heb een immuunsysteem, etc. Is dat egoistische gedrag niet een vorm van jezelf uitsluiten? Wat is JOUW definitie van een samenleving?
  Beste debater 2022 zondag 28 november 2021 @ 20:50:10 #284
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202383072
quote:
5s.gif Op zondag 28 november 2021 20:48 schreef Olga het volgende:

[..]
Wat is jouw plan dan dat we Corona de baas gaan worden?
Uit laten razen, neemt meteen nog wat 'dor hout' mee, nietwaar Ludo?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202383133
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 20:48 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je impliceert wat met groepen etc.

De groep mensen die naar de sportschool gaan zullen allicht wel wat vaker natuurlijk besmet zijn. Je valt wss zelf in zo een groep dus.
Wij hebben nog geen besmettingen gehad op de vereniging.
pi_202383157
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 20:46 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ah

Dus het kost je allemaal teveel moeite?
Dit lees je als teveel moeite?

Het is een foute zaak om te doen alsof mensen niet gezond zijn en barrières tot het normale leven op te werpen. En in een noodtoestand waarin je de druk op de IC wilt verlagen onderscheid maken op wie zich laat testen. Terwijl ze beide besmet kunnen raken en anderen besmetten.. Dat gaat gewoon letterlijk niet samen. Dat is dan geen noodsituatie of hij wordt niet zo behandeld.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 28 november 2021 @ 20:54:34 #287
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202383167
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 20:38 schreef ludovico het volgende:

[..]
Uitsluiten van normale participatie van de samenleving is raar ja.

Artikel 1 grondwet.
Maar je zou het op een veel basaler ethisch niveau moeten begrijpen.
Dus als jij je ogen ergens niet voor wilt openen, dan doe je net alsof ik iets niet begrijp.

Zo ga je er dus nooit komen knul.
  Moderator zondag 28 november 2021 @ 20:56:26 #288
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202383197
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 20:54 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dit lees je als teveel moeite?

Het is een foute zaak om te doen alsof mensen niet gezond zijn en barrières tot het normale leven op te werpen. En in een noodtoestand waarin je de druk op de IC wilt verlagen onderscheid maken op wie zich laat testen. Terwijl ze beide besmet kunnen raken en anderen besmetten.. Dat gaat gewoon letterlijk niet samen. Dat is dan geen noodsituatie of hij wordt niet zo behandeld.
Ja zo leest het idd, kost te veel moeite, test is te vervelend, is allemaal te ver weg, bla bla bla

Dat mag en daar kan ik alleen maar respect voor hebben maar je hebt wel opties om alles te doen wat de rest ook kan

Je hebt geen zin in al dat gedoe dus doe je het niet, prima, dan niet, jouw keuze
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202383199
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 20:49 schreef JohnWickPic het volgende:

[..]
Wanneer iedereen zich daaraan houdt wel ja.. Maar er zijn van die figuren die zeggen; IK doen niet meer mee. En ja, daarmee sluit je jezelf buiten.

En van die figuren die zeggen IK draag geen mondluier, IK word niet ziek, IK heb een immuunsysteem, etc. Is dat egoistische gedrag niet een vorm van jezelf uitsluiten? Wat is JOUW definitie van een samenleving?
200k mensen een mondkap op een week lang. Misssschiennn 1 besmetting voorkomen - V Dissel.

Hele voorbeelden met verschillend beleid overal. Ook time series in dezelfde landen met invoering mondkap. Nergens blijkt uit dat het zin heeft.

Jij vindt het niet sociaal dat men niet meedoet. Maar je bent als een gelovige die doet alsof zijn kind in de hel komt als anderen niet met hem meebidden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202383237
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 20:56 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja zo leest het idd, kost te veel moeite, test is te vervelend, is allemaal te ver weg, bla bla bla

Dat mag en daar kan ik alleen maar respect voor hebben maar je hebt wel opties om alles te doen wat de rest ook kan
Nee. Alle spontaniteit is dood.
Praktisch, als doe neusstok niet vervelend was en naast de deur van het restaurant kon je testen en gelijk naar binnen. Dan zou je kunnen spreken over bijna gelijke mogelijkheden. Maar dit sluit praktisch letterlijk uit. Dat is feitelijk, en je lijkt die werkelijkheid te ontkennen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202383252
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 20:54 schreef Tengano het volgende:

[..]
Dus als jij je ogen ergens niet voor wilt openen, dan doe je net alsof ik iets niet begrijp.

Zo ga je er dus nooit komen knul.
Jij bezigt je met de term knul, je zult je verheven voelen oid?.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 28 november 2021 @ 20:59:48 #292
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202383270
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 20:44 schreef ludovico het volgende:

[..]
Jouw tijd is gratis? 50 minuten reizen is gratis? Mogelijkheid tot spontaniteit weg is gratis? 1+1=3?
Gras is blauw. Water is droog. Heroïne is gezond.

Ik ben vaker dan 3x getest en heb het gezeik van de afspraak maken en het bureau opzoeken etc allemaal meegemaakt. Het is een hindernis die voor mij groot genoeg is om er in figuurlijke zin enorm misselijk van te worden. Mijn maag draait zich om, voor mij is het discriminatie tot het bot, en het sluit praktisch uit. Ik wed voor mijn leven dat ongevaccineerden zich er door uitgesloten voelen, en je weet het zelf ook als je eerlijk bent tegen jezelf. Hou op met die cognitieve dissonantie. Dit is fout. En het is gigantisch eng.

Het geeft helemaal geen vrijheid. Die vrijheid afpakken en onder voorwaarden teruggeven is geen vrijheid. Dat is slaaf zijn van een totalitair systeem.

En het zullen grote woorden zijn voor jou. Maar waar ligt je grens? Want hij schuift verdomme steeds op bij de mensen.
Jij hebt duidelijk nog nooit echt iets meegemaakt. Ze zouden jou eens een jaartje in Afghanistan moeten zetten oid. Kijken of je dan nog van dit soort gejank uitkraamt dat de wereld niet eerlijk is en jij zielig bent.
  Moderator zondag 28 november 2021 @ 21:01:41 #293
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202383321
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 20:58 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nee. Alle spontaniteit is dood.
Praktisch, als doe neusstok niet vervelend was en naast de deur van het restaurant kon je testen en gelijk naar binnen. Dan zou je kunnen spreken over bijna gelijke mogelijkheden. Maar dit sluit praktisch letterlijk uit. Dat is feitelijk, en je lijkt die werkelijkheid te ontkennen.
Die stok is niet zo heel vervelend en in mijn geval is het 5 minuten lopen naar drie verschillende testlocaties

Als het 50 minuten ver is zou ik dat vervelender vinden ja maar dat moet je dan maar in het dorp proberen te regelen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202383371
Even ontopic, weet iemand wat nou die supergeheime missie van Eline en Co was? Zouden ze vanavond mee online komen en ik heb het gemist of zo.
  zondag 28 november 2021 @ 21:04:03 #295
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202383373
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 20:59 schreef ludovico het volgende:

[..]
Jij bezigt je met de term knul, je zult je verheven voelen oid?.
Ik voel me niet verheven maar waardevol omdat ik respect voor mezelf heb. Maar dat is niet iets wat ik in jouw postst terug lees. Daarin profileer je je als een slachtoffer, een soort weerloos weekdier van de samenleving, en dat stoot een beetje af.
pi_202383387
quote:
5s.gif Op zondag 28 november 2021 20:48 schreef Olga het volgende:

[..]
Wat is jouw plan dan dat we Corona de baas gaan worden?
Iedereen zal ieder seizoen kans maken besmet te raken. De significante van het virus zal afnemen vanwege opbouw van antistoffen. Door de zure appel heenbijten dus zo goed mogelijk. Druk op de IC's verlagen als het nodig is, maar met deze risico's beseffen dat als de zorg het aan had gekund dit helemaal geen significant virus had mogen heten.

Zorg opschalen is altijd goedkoper dan de samenleving ontwrichten.

En ik denk dat we 3-4 weken te laat zijn met maatregelen nu. De enige maatregelen die goed werken zijn vaccins voor risicogroepen en het stoppen van superspread events - locaties met matige vaccinatie en veel mensen op een kluitje.

Grondrechten als wisselgeld behandelen vind ik niet kunnen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202383409
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 21:03 schreef JohnWickPic het volgende:
Even ontopic, weet iemand wat nou die supergeheime missie van Eline en Co was? Zouden ze vanavond mee online komen en ik heb het gemist of zo.
Ze hebben een bloemenhart gemaakt voor het hotel waar een aantal lui uit Zuid-Afrika in quarantaine zitten...
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
pi_202383433
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 21:05 schreef spoilert het volgende:

[..]
Ze hebben een bloemenhart gemaakt voor het hotel waar een aantal lui uit Zuid-Afrika in quarantaine zitten...
Oh, dat is eigenlijk best lief.
pi_202383440
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 20:59 schreef Tengano het volgende:

[..]
Jij hebt duidelijk nog nooit echt iets meegemaakt. Ze zouden jou eens een jaartje in Afghanistan moeten zetten oid. Kijken of je dan nog van dit soort gejank uitkraamt dat de wereld niet eerlijk is en jij zielig bent.
Onrecht is pas onrecht als het vergrlijkbaar is met barbaarsheid in Afghanistan.. Ja heel slim.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Beste debater 2022 zondag 28 november 2021 @ 21:09:50 #300
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202383512
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 21:07 schreef ludovico het volgende:

[..]
Onrecht is pas onrecht als het vergrlijkbaar is met barbaarsheid in Afghanistan.. Ja heel slim.
Neuh, er is je al vaker verteld over bijvoorbeeld de Participatiewet.

Maar je vergeet steeds te vermelden dat je onderscheid op basis van jou wel welgevallige eigenschappen helemaal niet zo problematisch vindt.

Zoals de rest hier al aangeeft, nu je zelf een keer te maken krijgt met bepaalde maatregelen is het hier ineens Korea bij de Noordzee.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')