Wanneer gaat ELF open? Wat zijn de criteria daar voor?quote:Op woensdag 15 december 2021 10:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het zijn ook nog eens de allerkortste dagen, deze combinatie is waardeloos.
Had allang open moeten zijn, ook al is het voor de voorpretquote:Op woensdag 15 december 2021 11:40 schreef aloa het volgende:
[..]
Wanneer gaat ELF open? Wat zijn de criteria daar voor?
#dtv
Ik vind het wel lekker. Mega zacht.quote:Op woensdag 15 december 2021 10:05 schreef aloa het volgende:
Lekker weertje. Het is droog en amper wind.
Dit ja. Kans is aanwezig op een langere vorstperiodequote:Op woensdag 15 december 2021 11:44 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Had allang open moeten zijn, ook al is het voor de voorpret
geen idee eigenlijkquote:Op woensdag 15 december 2021 11:40 schreef aloa het volgende:
[..]
Wanneer gaat ELF open? Wat zijn de criteria daar voor?
#dtv
rayonhoofd @yvonne weet er alles vanquote:Op woensdag 15 december 2021 12:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
geen idee eigenlijkiets met rayonhoofden dunkt me
Lekker bibberend naar vuurwerk kijkenquote:Op woensdag 15 december 2021 12:35 schreef aloa het volgende:
De nieuwe GFS is in ieder geval weer koud. Met op oudejaarsnacht een mooi Scandihoog
VERBOTEN!!! VUURWERKVERBOTEN!!quote:Op woensdag 15 december 2021 12:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lekker bibberend naar vuurwerk kijken
Beter dan regenquote:Ik snap niet waarom je daar zo blij van wordt, wat heb je er in godsnaam aan?
Veel mensen hopen dat ze in de winter kunnen schaatsen.quote:Op woensdag 15 december 2021 12:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lekker bibberend naar vuurwerk kijken
Ik snap niet waarom je daar zo blij van wordt, wat heb je er in godsnaam aan?
Voor dit jaar zullen we vooral landinwaarts waarschijnlijk maar net onder het vriespunt duiken. Snilkansen zijn vooralsnog klein als de wind uit het oosten komt. Voor januari staat ons wellicht een strenge winter te wachten als de poolwervel eind dit jaar splitst. Hoewel het nog te vroeg is om hier van uit te gaan is dit in de modellen wel terug te zien aan het einde van december. Voor deze verwachting geldt wel een dikke slag om de arm want het is al sinds oktober(!) aan het dreigen, maar het ketst telkens af.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:29 schreef aloa het volgende:
Veel mensen hopen dat ze in de winter kunnen schaatsen.
En zoals Frutsel al zegt, het alternatief in de winter is vaak storm en regen...
De aanloop naar januari ziet er goed uit in ieder geval.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:12 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Voor dit jaar zullen we vooral landinwaarts waarschijnlijk maar net onder het vriespunt duiken. Snilkansen zijn vooralsnog klein als de wind uit het oosten komt. Voor januari staat ons wellicht een strenge winter te wachten als de poolwervel eind dit jaar splitst. Hoewel het nog te vroeg is om hier van uit te gaan is dit in de modellen wel terug te zien aan het einde van december. Voor deze verwachting geldt wel een dikke slag om de arm want het is al sinds oktober(!) aan het dreigen, maar het ketst telkens af.
Vaak ligt het net niet op de goede plek. Volgende week kan het nog alle kanten op.quote:Op woensdag 15 december 2021 16:53 schreef aloa het volgende:
[..]
De aanloop naar januari ziet er goed uit in ieder geval.
Ook de AO en NAO index zijn positief voor winterweer...maar goed dan moet alles wel op de juiste plek liggen.
Beter eerst sneeuwquote:
gedaanquote:Op woensdag 15 december 2021 00:33 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Vraag maar eens aan je vader van 30dec 1978(15 C) naar 31 dec 1978( -22 C smorgens) en het bleef winter tot maart 1979
En toen het ging dooien, bleef het water gewoon staan omdat de ondergrond stijf bevroren wasquote:Op woensdag 15 december 2021 23:19 schreef Againzender het volgende:
[..]
gedaanze waren buiten in de bagger aan het werk, door alle regen was het land een grote blubberbende. Toen begon de temperatuur te dalen, werd de regen sneeuw, en begonnen de sloten te dampen omdat de lucht zo extreem snel afkoelde!
Zelf herinner ik mij alleen nog veel sneeuw van die winter. Maar ik was ook 4 toen
in 1963 kwamen ze bij het graven in een berg potgrond begin mei er achter dat het binnenin nog bevroren was, dat was helemaal extreemquote:Op woensdag 15 december 2021 23:25 schreef aloa het volgende:
[..]
En toen het ging dooien, bleef het water gewoon staan omdat de ondergrond stijf bevroren was
Alleen de temperatuur is goed. Verder niks positiefs aan. Echt al een week geen zon gezienquote:Op woensdag 15 december 2021 11:58 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik vind het wel lekker. Mega zacht.Geen wind en regen.
Echt ruk is dat ja.quote:Op donderdag 16 december 2021 08:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Alleen de temperatuur is goed. Verder niks positiefs aan. Echt al een week geen zon gezien. Trieste bende
Slootjes bij weilanden waren nog lang dichtgevroren.quote:Op woensdag 15 december 2021 23:30 schreef Againzender het volgende:
[..]
in 1963 kwamen ze bij het graven in een berg potgrond begin mei er achter dat het binnenin nog bevroren was, dat was helemaal extreem
Misschien zit m'n pa er een paar weken naast met z'n geheugen, maar de vorst zat toen heel diep in de grond in elk geval
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |