abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Public Relations / Redactie Film maandag 29 november 2021 @ 20:52:42 #276
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_202397313
quote:
17s.gif Op maandag 29 november 2021 20:51 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Afgelopen winter waren we dicht inclusief avondklok toch?
Maar er waren wel proefevenementen, zelfs festivals in maart.

https://www.metronieuws.n(...)k-vanaf-15-februari/
  maandag 29 november 2021 @ 20:52:53 #277
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202397321
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 20:46 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]
Snap ik ook niet. We hebben afgelopen winter heel hard gewerkt om veilig toch de maatschappij open te laten, met die coronapas. Ik denk zelf aan 2G+(dus gevaccineerd of genezen en ook getest), testen bij meer dan 5000 mensen en nachthoreca. Net als Denemarken moeten we een eenvoudige, laagdrempelige methode van testen invoeren.
ja, het nadeel van dat testen is alleen weer die foutmarge. De Jonge noemde dat laatst als nadeel van 1G. Maar wat ik niet begrijp: iemand die genezen is, kan het toch nog een keer krijgen? Ik hoorde laatst over een vriendin van een collega van me die gevaccineerd is en al vier keer corona heeft gehad. Wist niet eens dat dat kon. Maar ook al zou j het maar twee keer kunnen krijgen, als je genezen bent, kun je het nog steeds krijgen, lijkt mij, dus die G snap ik niet voor zover hij als veilig wordt beschouwd.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  Public Relations / Redactie Film maandag 29 november 2021 @ 20:53:56 #278
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_202397345
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 20:52 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
ja, het nadeel van dat testen is alleen weer die foutmarge. De Jonge noemde dat laatst als nadeel van 1G. Maar wat ik niet begrijp: iemand die genezen is, kan het toch nog een keer krijgen? Ik hoorde laatst over een vriendin van een collega van me die gevaccineerd is en al vier keer corona heeft gehad. Wist niet eens dat dat kon. Maar ook al zou j het maar twee keer kunnen krijgen, als je genezen bent, kun je het nog steeds krijgen, lijkt mij, dus die G snap ik niet voor zover hij als veilig wordt beschouwd.
Foutmarge ja, maar als 85% wel goed is (al is het maar 70%) en men houd zich er voor 70% aan kom je al heel ver in het stoppen van de verspreiding.

Circulatie moet dan wel laag zijn.
  maandag 29 november 2021 @ 20:57:16 #279
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202397427
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 20:53 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]
Foutmarge ja, maar als 85% wel goed is (al is het maar 70%) en men houd zich er voor 70% aan kom je al heel ver in het stoppen van de verspreiding.

Ja, alleen kun je het volgens mij ook zo zien dat er veel mensen besmet raken als er veel mensen zijn.

Dan valt of staat het met ventilatie lijkt me,
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  Public Relations / Redactie Film maandag 29 november 2021 @ 20:59:13 #280
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_202397469
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 20:57 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ja, alleen kun je het volgens mij ook zo zien dat er veel mensen besmet raken als er veel mensen zijn.

Dan valt of staat het met ventilatie lijkt me,
Als iedereen op een evenement getest is, dan zijn er maar weinig mensen die desondanks tóch positief zijn. Als iedereen die aanwezig is verder gevaccineerd of genezen is, dan is het niet zo erg omdat deze mensen in de meeste gevallen slechts licht ziek worden.

5 dagen na evenement zelftest? Of gewoon dagelijks naast de tandenborstel zetten.
pi_202397617
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 20:52 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]
Maar er waren wel proefevenementen, zelfs festivals in maart.

https://www.metronieuws.n(...)k-vanaf-15-februari/
Proef ja en vanaf februari/maart, dan is het geen winter meer....
pi_202398726
quote:
17s.gif Op maandag 29 november 2021 20:12 schreef Cinderelladreamer het volgende:
@:Oliver23 Hoe was jullie dag vandaag?
De kinderen hebben een zeer leuke dag gehad, dat is het allerbelangrijkste. Aangezien hier veel (Winter) Efteling fans zijn, eventjes de plus en minpunten van vandaag:

Pluspunten:
- De Winter Efteling is normaal van 11:00-18:00 open, maar vanwege de avondlockdown nu maar tot 17:00. De Efteling heeft ervoor gekozen dat ze nu doordeweeks om 10:00uur open gaan. Om dat ene verloren uurtje te compenseren.

- QR controles bij de ingang, verliep snel en vlekkenloos.

- De mondkapjesplicht in de binnenlocaties werden gewoon keurig door iedereen opgevolgd.

- Winter lekkernijen waren er in overvloed en ze smaakte heerlijk. Gratis tip, haal je erwtensoep in ''Het Witte Paard''. Rijker gevuld dan in de tentjes die verspreid in het park soep verkopen.

Minpunten:
- Buienradar zat compleet mis met de weervoorspelling. Voorspelde een droge dag, maar het heeft bijna de gehele dag geregend.

- Het leek wel alsof de Efteling de winter aankleding een beetje heeft ''afgeroffeld''. Geen langlaufbaan, minder sfeerlichtjes, geen winteraankleding voor de vogel van Vogelrok, nauwelijks tot geen entertainment. Misschien moest de Efteling hierop bezuinigen, of vreesde ze net zoals vorig jaar een volledige lockdown?

Maar, de dochters hebben een leuke dag gehad. Hebben ze ook meer dan verdiend.

Moest wel lachen, ik kreeg een pushmelding van de Telegraaf: ''Expert: ''milde ziekteverschijnselen nieuwe variant is niet waar''.

Bleek die expert Marino te zijn, die nu alweer ladingen vol angst aan het uitstrooien is _O-
pi_202399553
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 20:53 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Dat laatste is key. Een foutmarge van zelfs slechts 5% kan desastreus zijn als er veel virus is of die testen veel gebruikt worden. Maar Nederland kan veel leren van Denemarken, een van de weinige landen waar ze volgens mij voortdurend goed zicht op het virus hebben. Zelfs nu, nu ze bijna recordhoeveelheden besmettingen hebben, zijn er weinig doden (~12 per dag) en lijkt het aantal besmettingen ook alweer af te nemen.
pi_202400801
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 22:04 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
De kinderen hebben een zeer leuke dag gehad, dat is het allerbelangrijkste. Aangezien hier veel (Winter) Efteling fans zijn, eventjes de plus en minpunten van vandaag:

Pluspunten:
- De Winter Efteling is normaal van 11:00-18:00 open, maar vanwege de avondlockdown nu maar tot 17:00. De Efteling heeft ervoor gekozen dat ze nu doordeweeks om 10:00uur open gaan. Om dat ene verloren uurtje te compenseren.

- QR controles bij de ingang, verliep snel en vlekkenloos.

- De mondkapjesplicht in de binnenlocaties werden gewoon keurig door iedereen opgevolgd.

- Winter lekkernijen waren er in overvloed en ze smaakte heerlijk. Gratis tip, haal je erwtensoep in ''Het Witte Paard''. Rijker gevuld dan in de tentjes die verspreid in het park soep verkopen.

Minpunten:
- Buienradar zat compleet mis met de weervoorspelling. Voorspelde een droge dag, maar het heeft bijna de gehele dag geregend.

- Het leek wel alsof de Efteling de winter aankleding een beetje heeft ''afgeroffeld''. Geen langlaufbaan, minder sfeerlichtjes, geen winteraankleding voor de vogel van Vogelrok, nauwelijks tot geen entertainment. Misschien moest de Efteling hierop bezuinigen, of vreesde ze net zoals vorig jaar een volledige lockdown?

Maar, de dochters hebben een leuke dag gehad. Hebben ze ook meer dan verdiend.

Moest wel lachen, ik kreeg een pushmelding van de Telegraaf: ''Expert: ''milde ziekteverschijnselen nieuwe variant is niet waar''.

Bleek die expert Marino te zijn, die nu alweer ladingen vol angst aan het uitstrooien is _O-
Fijn dat jullie zo genoten hebben! Entertainment was pre-corona ook alleen in het weekend en in die kerstvakantie, maar die langlaufbaan miste ik ook inderdaad.
pi_202401628
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 november 2021 07:55 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Fijn dat jullie zo genoten hebben! Entertainment was pre-corona ook alleen in het weekend en in die kerstvakantie, maar die langlaufbaan miste ik ook inderdaad.
Volgens mij is die al weg sinds 2019. Als ik het mij goed herinner willen ze dat anders gaan doen maar is dat er nog niet van gekomen door Corona.

Ik mis het niet, verschrikkelijk om te doen :')
pi_202401643
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 22:04 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Fijn dat het leuk was!

quote:
Verschrikkelijk hè :{
pi_202401975
Een NL arts die werkzaam is in Afrika plaatst even een en ander in perspectief:

quote:
Hij zit al dertig jaar in Zuid-Afrika als arts en is voorlopig niet van plan om terug te keren. ,,De administratieve belasting, de invloed van de zorgverzekeraars en de politiek op de gezondheidszorg is in Nederland te groot,” zegt Apeldoorner Hugo Tempelman vanuit de Zuid-Afrikaanse provincie Limpopo, zo’n 200 kilometer boven Johannesburg. ,,De ziektenoden uit de maatschappij zijn niet meer bepalend. En dat zie je in Nederland terug in een zwalkend coronabeleid.”

We leggen contact vanwege de nieuwe coronavariant die vanuit Zuid-Afrika de wereld in zijn greep houdt op dit moment. Tempelman is in Zuid-Afrika nauw betrokken bij de aanpak van de coronacrisis en doet onderzoek naar het virus. Hij zag al snel dat er iets aan zat te komen, begin deze maand.

Wat zag u gebeuren?

,,Tussen 12 en 20 november zagen we opeens afwijkingen. We werken met achttien laboratoria nauw samen. De monitoring van covid-19 is hier zeer goed. Bij twaalf besmettingsgevallen bleek het om een nieuwe variant te gaan, die we nu kennen als de omikronvariant. Al snel zagen we dat het zich snel kon verspreiden: we zien dat het virus zich nu al terug op vier continenten. Dat is zorgelijk. Maar ik wil benadrukken dat we nog niet veel weten. Daar moet onderzoek naar gedaan worden. Tot die tijd: houd het hoofd koel. De eerste signalen zijn dat de omikronvariant zich sneller verspreidt, maar niet tot ernstige gezondheidsklachten leidt. Er is hier niet één persoon overleden aan de nieuwe variant en er zijn geen ic-opnames.”

Toch lijkt de wereld op zijn kop te staan vanwege weer een nieuwe variant. Paniekvoetbal wat u betreft?

,,Ja. Ik heb nog nooit een ploeg zien winnen met paniekvoetbal. Dat is wat mij betreft hier aan de orde. Je kan niet van lockdown naar lockdown leven. Dat lijkt de politiek zich in Nederland niet te realiseren. Ga ervan uit dat het virus blijft en dat we in de toekomst er meer zullen tegenkomen. Wat ik nu zie is politiek uit de heup schieten door Zuid-Afrika af te sluiten van de wereld. Terwijl we juist in een heel vroeg stadium onze bevindingen hebben gedeeld. Niet om paniek te zaaien, maar om onze bezorgdheid te delen: ‘Jongens pas op, er is hier wat aan de hand, maar we weten nog niet wat het is.’ Dat signaal wordt beloond door dit land te isoleren, terwijl we te maken hebben met een mondiaal probleem.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)r-lockdown~a4166721/
  dinsdag 30 november 2021 @ 12:09:47 #288
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202403659
Mijn dagelijkse cijfers komen vandaag later - ik denk tussen 14.00 en 14.15 u.
pi_202403724
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:30 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Fijn dat het leuk was!
[..]
Blijf het bijzonder vinden dat veel media Marino nu opeens als expert zien. Hij was onderdeel van het Red-Team, en zaaide alleen maar angst en verderf. Het Red-Team werd opgeheven en hij blijft maar doorgaan, en de media neemt het over.

Ik las vorige week ook nog ''dat de meeste voorspellingen van Marino uitkomen''. Toen moest ik helemaal lachen. De grootste reden dat Ollie de Cijfertjesman werd opgericht is dat o.a. Marino er altijd naast zat met voorspellingen _O-
  dinsdag 30 november 2021 @ 12:17:57 #290
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_202403773
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:30 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Fijn dat het leuk was!
[..]
Die Marino wil ik al langer een paar klappen verkopen tho, hetzelfde geldt voor die Yorick wat mij betreft.
Maar das niet echt positief dus ik kap met mijn offtopic geleuter :P
pi_202404213
Ach, je moet het nieuws van Marino een beetje zien als de EK voorspellingen van Paul de Octopus. Leuk dat iedereen er druk mee is, anders moeten ze weer over het weer gaan praten.
Verder wordt er door beleidsmakers hopelijk geen aandacht aan besteed
pi_202404338
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 12:09 schreef Federer-fan het volgende:
Mijn dagelijkse cijfers komen vandaag later - ik denk tussen 14.00 en 14.15 u.
twitter
pi_202404405
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:02 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
[ twitter ]
instroom zowel IC als kliniek lager dan vorige week ;).
  dinsdag 30 november 2021 @ 14:07:22 #294
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202405117
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is opnieuw een stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute stijging van 73 (relatieve stijging 2,6%). Het zijn daarmee 2.845 bezette bedden in totaal, dus helaas in één keer ruim boven de 2.800.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- dinsdag 30 november: 595 (absolute stijging 32; relatieve stijging 5,7%);
- maandag 29 november: 563 (absolute stijging 12; relatieve stijging 2,2%);
- zondag 28 november: 551 (absolute daling 4; relatieve daling 0,7%);
- zaterdag 27 november: 555 (absolute stijging 27; relatieve stijging 5,1%);
- vrijdag 26 november: 528 (absolute daling 2; relatieve daling 0,4%);
- donderdag 25 november: 530 (absolute stijging 25; relatieve stijging 5,0%);
- woensdag 24 november: 505 (absolute stijging 17; relatieve stijging 3,5%);
- dinsdag 23 november: 488 (absolute stijging 18; relatieve stijging 3,8%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- dinsdag 30 november: 2.250 (absolute stijging 41; relatieve stijging 1,9%);
- maandag 29 november: 2.209 (absolute stijging 118; relatieve stijging 5,6%);
- zondag 28 november: 2.091 (absolute stijging 22; relatieve stijging 1,1%);
- zaterdag 27 november: 2.069 (absolute daling 1; relatieve daling 0,0%);
- vrijdag 26 november: 2.070 (absolute stijging 55; relatieve stijging 2,7%);
- donderdag 25 november: 2.015 (absolute daling 15; relatieve daling 0,7%);
- woensdag 24 november: 2.030 (absolute daling 22; relatieve daling 1,1%);
- dinsdag 23 november: 2.052 (absolute stijging 92; relatieve stijging 4,7%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
  dinsdag 30 november 2021 @ 14:41:31 #295
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202405497
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:59 schreef GereDathan het volgende:
Een NL arts die werkzaam is in Afrika plaatst even een en ander in perspectief:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)r-lockdown~a4166721/
Tja ik sna dat gezeur over de reactie van het vliegverkeer stilleggen niet. Je neemt meteen het zekere voor het onzekere om het virus te vertragen. Dus goed dat meteen gehandeld wordt.
pi_202405884
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja ik sna dat gezeur over de reactie van het vliegverkeer stilleggen niet. Je neemt meteen het zekere voor het onzekere om het virus te vertragen. Dus goed dat meteen gehandeld wordt.
Ik heb wat vrienden in mijn fb die verschillende bedrijven in de safari industrie in ZA hebben. Die hebben afgelopen 2 jaar zo'n beetje alles verloren. 20+ man personeel, inboedel kantoor verkocht, spaarrekeningen voor school kinderen later opgebruikt, pensioenpotten geleegd, etc. Uiteraard hebben ze niet gelijk iedereen in maart 2020 ontslagen en is dat geleidelijk gegaan, en ze doen ook paardensafaris, en die paarden eten gewoon door.
Die waren vorig jaar en eerder dit jaar al enorm gefrustreerd dat ZA op de rode lijst stond, terwijl er daar nauwelijks besmettingen waren. En er zijn geen NOW regelingen in ZA. Op een gegeven moment waren ze voor de wekelijkse boodschappen afhankelijk van geld gestuurd door familie uit Nederland.
Afgelopen 2 maanden hadden ze eindelijk weer wat klanten, en eindelijk weer wat inkomsten. En nu dit, sinds vorige week regent het weer annuleringen.
Die posten hun frustraties, en ik kan dat goed begrijpen. Maar ik kan ook de reactie van westerse landen begrijpen. Voor ons hier in Europa maakt het voor de meesten niet uit (al heb ik ook een collega die nu 10 dagen hier in de UK in quarantaine moet bij terugkomst, in een hotel van de overheid, en dat kost haar £2200, ook niet chill, in NL kun je gewoon thuis in quarantaine, maar dat is nauwelijks effectief), maar voor veel mensen, vooral die in toerisme in zuidelijke Afrika, is dit weer een keiharde klap in het gezicht.
pi_202405901
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Klopt. Niets mis mee.
Het is met name de media die het weer opklopt met allerlei paniek.
pi_202405906
Verpleeg wel goede cijfers denk ik, stuk minder stijging dan vorige week.
pi_202406068
Frisse start van het topic voor @Oliver23?
pi_202406070
Ja toch zeker?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')