Maar als ik dat zo lees dan zouden bijvoorbeeld een moeder van 3 kinderen van 35 jaar en iemand met Down syndroom met ernstig verstandelijke beperking van 38 jaar ook eventueel loten.quote:

Er is zelfs een speciale website gemaakt voor de loting, om het zo eerlijk mogelijk te doen. Kwam hem eerder op de avond nog tegen op twitter, maar kan hem niet meer vinden.quote:

Geen griepprik? Sorry, anderen gaan voor.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wat een kwats.
Te dik? Sorry, anderen gaan voor.
Rookt u? Sorry, anderen gaan voor.
Geen gordel gedragen? Sorry, anderen gaan voor.

Ik kan het maar niet echt rijmen. Zullen we vast de komende jaren achter komen. Denk dat er nog aardig wat voortschrijdend inzicht gaat zijn.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
De shit raakt nu ook wel heel snel de ventilator hè? We zitten Zometeen nog eerder in lockdown dan vorig jaar zonder vaccinaties. Is dat nou echt alleen Delta? Of speelt er meer.

Ja dat gaat een heel langdurig traject worden. Door de IC-opname kwamen ze er ook achter dat een onontdekte leukemie de oorzaak was van het heftige coronaverloop, dus dat komt er ook nog bovenop.quote:

Random.orgquote:Op woensdag 24 november 2021 22:20 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Er is zelfs een speciale website gemaakt voor de loting, om het zo eerlijk mogelijk te doen. Kwam hem eerder op de avond nog tegen op twitter, maar kan hem niet meer vinden.
Resultaat moet dan toegevoegd worden aan de verslaglegging, zodat de nabestaanden later niet kunnen zeggen dat er vals spel gespeeld is.

Geniaal!quote:

Leg uit.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:14 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat heeft hier echt helemaal niets mee te maken

Ik denk (maar das een aanname) dat door het vaccineren mensen beter beschermd zijn, maar minder bewust zijn van het virus. De besmette personen die ik gesproken heb, die hadden vrijwel nergens last van. Daardoor hadden ze alle tijd om het virus te verspreiden. Het aantal gemelde besmettingen is slechts het topje van de ijsberg.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
De shit raakt nu ook wel heel snel de ventilator hè? We zitten Zometeen nog eerder in lockdown dan vorig jaar zonder vaccinaties. Is dat nou echt alleen Delta? Of speelt er meer.

klopt ja.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er is simpelweg veel minder zorg te leveren qua handjes.

Zit er ook een notaris bij net als bij een loterij?quote:Op woensdag 24 november 2021 22:20 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Er is zelfs een speciale website gemaakt voor de loting, om het zo eerlijk mogelijk te doen. Kwam hem eerder op de avond nog tegen op twitter, maar kan hem niet meer vinden.
Resultaat moet dan toegevoegd worden aan de verslaglegging, zodat de nabestaanden later niet kunnen zeggen dat er vals spel gespeeld is.

Om één of andere reden lijken we telkens het onderscheid tussen het individu en het collectief kwijt te raken. Als iemand acute zorg nodig heeft heeft diegene acute zorg nodig, ongeacht de reden. Op het moment dat je daar voorwaarden aan gaat verbinden ben je niet beter dan de gemiddelde bananenrepubliek.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:13 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dit is gewoon een politieke keuze

Is onderdeel van deze fase. Maar daar moet je ook geen wonderen van verwachten.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:21 schreef TheVulture het volgende:
Misschien denk ik te simpel hoor, maar hoezo zijn er nog geen verzoeken aan defensie gedaan om te ondersteunen. Dat zijn nu net van die dingen die wat verlichting voor de zorgmedewerkers kunnen bieden

Nee. De loting gaat via random.org en dat is geen grap.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:22 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zit er ook een notaris bij net als bij een loterij?
Echt bizar, maar wel goed dat er over nagedacht is. Hopelijk komen we niet in deze situatie terecht

Ik zie het al voor mij: SEH ... eerst naar volgelopen teststraat waarna wordt besloten of een patënt wordt opgenomen.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:12 schreef DonDruiper het volgende:
Die triage is toch heel simpel? Niet gevaccineerd? Sorry, anderen gaan voor.

Even gechargeerd, maar zowel taart mevrouw, meneer zoutoplossing en die ander hadden best kunnen revalideren/uitzieken thuis in deze tijd, al dan niet met extra thuishulp.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Is ook wel makkelijk oordelen vanaf de zijkant, ze zei dat ze medicijnen nam voor een ziekte die haar immuunsysteem onderdrukken. Hoog BMI geeft zeker een verhoogde kans op ziekenhuisopnames. Maar elk verhaal is wel anders natuurlijk. Wel vervelend dat zo iemand daar bijna 5 weken ligt voor de bezetting van het ziekenhuis.

PVV gestemd? Sorry, anderen gaan voor?quote:Op woensdag 24 november 2021 22:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Geen griepprik? Sorry, anderen gaan voor.
Te veel gezopen? Sorry, anderen gaan voor.
Vuurwerk? Sorry, anderen gaan voor.

Js dat snap ik dus niet, waarom pas in deze fasequote:Op woensdag 24 november 2021 22:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is onderdeel van deze fase. Maar daar moet je ook geen wonderen van verwachten.

Serieus? Ik dacht dat een lolletje wasquote:Op woensdag 24 november 2021 22:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. De loting gaat via random.org en dat is geen grap.

Ik heb je een note gegeven. Voor genialiteit.quote:

sterkte toegewenst voor hem.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja dat gaat een heel langdurig traject worden. Door de IC-opname kwamen ze er ook achter dat een onontdekte leukemie de oorzaak was van het heftige coronaverloop, dus dat komt er ook nog bovenop.

Wacht, staat daar nu dat als iemand op de IC ligt en reanimatie nodig heeft dat ook niet meer gedaan wordt? Heftig.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:17 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Die vooral het blokje rechts (geen rol)
[ afbeelding ]

Ze zagen er niet zo ziek uit nee, ze zullen wel bewust geen doodzieke mensen hebben gekozen. Je zou wel denken dat die fit genoeg zijn om ergens te verpleegt te worden. Al zijn die plekken er natuurlijk ook niet zomaar.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:23 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Even gechargeerd, maar zowel taart mevrouw, meneer zoutoplossing en die ander hadden best kunnen revalideren/uitzieken thuis in deze tijd, al dan niet met extra thuishulp.

Echt he...quote:Op woensdag 24 november 2021 22:23 schreef tja77 het volgende:
[..]
PVV gestemd? Sorry, anderen gaan voor?
Gokt u? Sorry, anderen gaan voor.

Kan wel zorgen voor een flinke afname van zorg.. zoiets als verzekeringen doen.. wij verzekeren alleen datgene dat geen schade loopt. Hier wij verzorgen alleen datgene dat u niet kan overkomen.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wat een kwats.
Te dik? Sorry, anderen gaan voor.
Rookt u? Sorry, anderen gaan voor.
Geen gordel gedragen? Sorry, anderen gaan voor.

ik zit middenin de brandhaard.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:24 schreef Jor_Dii het volgende:
1 op de 3 testen in Limburg wordt vandaag als positief gemeld

Snelste manier om een bed vrij te makenquote:Op woensdag 24 november 2021 22:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wacht, staat daar nu dat als iemand op de IC ligt en reanimatie nodig heeft dat ook niet meer gedaan wordt? Heftig.

Nee joh, die 70+ met overgewicht die al 4 weken op de IC ligt, moet je gewoon laten liggen en de twee 45 jarige zorgmedewerkers zonder onderliggend lijden met gelijke kansen moet je loten.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:18 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Maar hoeveel andere levens kost het wekenlang laten vergammelen op de IC van zo iemand? Ik mag toch hopen dat dat ook één van de argumenten is wanneer triage toegepast gaat worden.

Politici; bijv. het type sinistere gek dat zijn mannelijke onderdanen al sinds de oudheid het slagveld op stuurt om te sneuvelen. Of het type sinistere gek dat zijn gevangen gezette burgers als medisch proefkonijn laat dienen voor westerse pharmaceuten. Om maar eens wat te noemen.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met welk motief vraag ik me dan wel af.
Welke sinistere gek zou zn land zo af laten glijden en waarom?

Delta en qua gedrag houden we natuurlijk amper nog rekening met corona. Natuurlijk gebruikt het kabinet het om hun eigen onkunde deels te verbloemen, maar het is natuurlijk wel waar dat ons gedrag en je houden aan de basismaatregelen veruit de meeste impact hebben.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:17 schreef WheeledWarrior het volgende:

quote:Op woensdag 24 november 2021 22:26 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Snelste manier om een bed vrij te maken

Omdat er nog nooit een code zwart is geweest omdat mensen roken, drinken of teveel vreten.quote:

Carnaval?quote:Op woensdag 24 november 2021 22:24 schreef Jor_Dii het volgende:

Zelfs in fase 3 stap A in sommige gevallen al niet meer.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wacht, staat daar nu dat als iemand op de IC ligt en reanimatie nodig heeft dat ook niet meer gedaan wordt? Heftig.

quote:Op woensdag 24 november 2021 22:27 schreef phpmystyle het volgende:
Misschien iets voor sbs; wie krijgt het laatste ic bed. En dat het publiek mag stemmen.

Limburgquote:Op woensdag 24 november 2021 22:24 schreef Jor_Dii het volgende:

Dat is wel hoe het gaat volgens mij tijdens het code zwart protocol. Je haalt geen mensen zo maar van de IC af.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:26 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Nee joh, die 70+ met overgewicht die al 4 weken op de IC ligt, moet je gewoon laten liggen en de twee 45 jarige zorgmedewerkers zonder onderliggend lijden met gelijke kansen moet je loten.

Er is geen 'de scholen'. Maar als je een talkshow bent, dan is het niet zo moeilijk om een of twee schoolleiders op te trommelen die voor iedereen willen spreken.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:27 schreef Jor_Dii het volgende:
De discussie bij Jinek volgend gaan de scholen echt wel dicht want de scholen zelf vinden het onuitvoerbaar/onwerkbaar geworden.

Is het niet eerder dat we een zorgcrisis hebben die pijnlijk zichtbaar geworden is door een virus? Als je de jaren terugkijkt zie je dat er in Nederland vaker (veel) zorg afgeschaald is gedurende korte periodes. Er zijn keuzes gemaakt om op het randje qua efficiëntie te opereren, wat je veel pijn kan doen in een situatie als dit.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:27 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Omdat er nog nooit een code zwart is geweest omdat mensen roken, drinken of teveel vreten.
We hebben een zorgcrisis veroorzaakt door een virus. Het gros van de mensen die nu op de IC liggen, hadden daar niet hoeven liggen. Er is namelijk een vaccin voor dat virus beschikbaar. Gratis nog wel.
Als er dan een code zwart dreigt en daardoor keuzes gemaakt moeten worden, dan moet je ook de consequenties aanvaarden dat je je niet hebt willen laten vaccineren.
Dat klinkt hard en verschrikkelijk, maar dat is code zwart dan ook.

Ik snap dat niet. Ze zeuren nu dat ze al zoveel klassen naar huis moeten sturen vanwege besmettingen. Iedereen snapt dat het piept en kraakt. Maar de driekwart van de kinderen op school is toch nog altijd beter dan alle kinderen thuis?quote:Op woensdag 24 november 2021 22:27 schreef Jor_Dii het volgende:
De discussie bij Jinek volgend gaan de scholen echt wel dicht want de scholen zelf vinden het onuitvoerbaar/onwerkbaar geworden.

Overvallen is de frame ja. Matig filmpje.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Filmpje geluisterd? Men is overvallen en er is geen plan…
Als je het bewust rekt heb je iig een plan klaarliggen, maar dat is dus niet het geval.

DAT DIT KAN IN NEDERLAND!quote:Op woensdag 24 november 2021 22:27 schreef phpmystyle het volgende:
Misschien iets voor sbs; wie krijgt het laatste ic bed. En dat het publiek mag stemmen.

Jezus erg, had hij dus geen enkele symptomen of last? Ik vind dat zulke enge verhalen altijd.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja dat gaat een heel langdurig traject worden. Door de IC-opname kwamen ze er ook achter dat een onontdekte leukemie de oorzaak was van het heftige coronaverloop, dus dat komt er ook nog bovenop.

Is dat trouwens Marino die achter die schooldirecteur zit?quote:Op woensdag 24 november 2021 22:27 schreef Jor_Dii het volgende:

Welke defensie? Na elf jaar vvd regime hebben we immers ook geen krijgsmacht meer.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:21 schreef TheVulture het volgende:
Misschien denk ik te simpel hoor, maar hoezo zijn er nog geen verzoeken aan defensie gedaan om te ondersteunen. Dat zijn nu net van die dingen die wat verlichting voor de zorgmedewerkers kunnen bieden

11-11 tochquote:

Indrukwekkend betoog van deze man ja. Ik snap de angst voor kwetsbare kinderen, maar het is niet houdbaar en dat moet je anders oplossen.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:27 schreef Jor_Dii het volgende:

Natuurlijk is het kort door de bocht, maar door het hele land hoor je dit soort geluiden. Het is een chaos om alles rond te breien..quote:Op woensdag 24 november 2021 22:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er is geen 'de scholen'. Maar als je een talkshow bent, dan is het niet zo moeilijk om een of twee schoolleiders op te trommelen die voor iedereen willen spreken.

Ja, dat geloof ik. Wel ontzettend intens, ook voor de medewerkers. Het allerbeste daar in elk geval.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:26 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Snelste manier om een bed vrij te maken

Bij Jinek zit een schoolleider dier wil sluiten, Illy die open wil houden en volgens mij een schoolleider die ook open wil houden.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er is geen 'de scholen'. Maar als je een talkshow bent, dan is het niet zo moeilijk om een of twee schoolleiders op te trommelen die voor iedereen willen spreken.

Bovendien zijn de zorg teams van defensie echt heel klein. Defensie biedt vooral hulp als het op het organiseren van dingen komt (bouwen van teststraten en vaccinatie locaties bijvoorbeeldquote:Op woensdag 24 november 2021 22:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Welke defensie? Na elf jaar vvd regime hebben we immers ook geen krijgsmacht meer.
 )
 )

Nee Daniel Verlaanquote:Op woensdag 24 november 2021 22:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is dat trouwens Marino die achter die schooldirecteur zit?

Het één sluit het ander niet uit. Ik vind het onzin dat ongevaccineerden geen aandeel denken te hebben in de huidige situatie omdat de politiek de zorg in de jaren voor Covid tot het minimale heeft afgeschaald. Dat laatste is inderdaad waar, net zoals het waar is dat we nu in een veel minder zorgwekkende situatie hadden gezeten als de vaccinatiegraad een stuk hoger was geweest.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is het niet eerder dat we een zorgcrisis hebben die pijnlijk zichtbaar geworden is door een virus? Als je de jaren terugkijkt zie je dat er in Nederland vaker (veel) zorg afgeschaald is gedurende korte periodes. Er zijn keuzes gemaakt om op het randje qua efficiëntie te opereren, wat je veel pijn kan doen in een situatie als dit.

Nee nergens last van totdat hij door corona al vrij snel met spoed naar het ziekenhuis moest.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:30 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
[..]
Jezus erg, had hij dus geen enkele symptomen of last? Ik vind dat zulke enge verhalen altijd.

Hoe klein is die kans? Niet groot genoeg om je druk over te maken.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:31 schreef Starhopper het volgende:
Ik vind het best een eng idee dat als je struikelt en verkeerd terecht komt, dat je straks kans hebt niet geholpen te worden

Of als er plots iets met je ouders gebeurtquote:Op woensdag 24 november 2021 22:31 schreef Starhopper het volgende:
Ik vind het best een eng idee dat als je struikelt en verkeerd terecht komt, dat je straks kans hebt niet geholpen te worden

Niet persé.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:29 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik snap dat niet. Ze zeuren nu dat ze al zoveel klassen naar huis moeten sturen vanwege besmettingen. Iedereen snapt dat het piept en kraakt. Maar de driekwart van de kinderen op school is toch nog altijd beter dan alle kinderen thuis?

En nu de praktijk: momenteel krijgt drie kwart van de leerlingen fatsoenlijk les, en met online onderwijs bijna niemand.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:33 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Niet persé.
Die kwart thuis krijgt géén les.
Als alles thuis zit, krijgt iedereen onlineles.

Wat was dit dan twee weken geleden?quote:

Oh zeker. Ongevaccineerden hebben wat mij betreft een groot aandeel. Maar tegelijkertijd niet het enige probleem. Als je ziet wat het verzuim is binnen de ziekenhuizen is dat natuurlijk ook gigantisch.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:32 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het één sluit het ander niet uit. Ik vind het onzin dat ongevaccineerden geen aandeel denken te hebben in de huidige situatie omdat de politiek de zorg in de jaren voor Covid tot het minimale heeft afgeschaald. Dat laatste is inderdaad waar, net zoals het waar is dat we nu in een veel minder zorgwekkende situatie hadden gezeten als de vaccinatiegraad een stuk hoger was geweest.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |