SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2020 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuw deel, nieuwe kansen!I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Ik gooide 'm dicht en dacht niet na bij het openen.. Liet dus een mooie kans op een leuke TT liggen![]()
Laatste posts uit het vorige deel:quote:Op woensdag 24 november 2021 18:11 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
1) je loopt nooit te weinig voor dit topic. Loop je hard? Dan kun je hier terecht.
2) Het ligt een beetje aan wat je met het horloge wil gaan doen. Wil je het echt voor het hardlopen gaan gebruiken, dan zou ik eerder iets zoeken in de Garmin forerunner-serie. Vivoactive is meer een activiteitentracker, heel algemeen. Je kan daar basishardloopdingen mee. Maar wil je wat meer en serieuzer gaan lopen, zou ik voor een forerunner gaan.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:01 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
Haha ja ik loop hard. Maar niet als het regent, de rest wel. Ik bouw vaak op en dan ren ik weer een tijdje niet. En dan begin ik weerHet meest serieuze wat ik ga doen volgend jaar is 1/4 triathlon, dus moet ook zwemmen en fietsen trainen.
Voor mij is het activity tracking belangrijker dan heel uitgebreide hardloop zaken (wil het ook gebruiken voor boksen, zwemmen, wandelen, fietsen enz). Dus ik schat in dat basis de aankomende tijd nog steeds ruim voldoende is.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:06 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik heb een nieuw horloge gekocht, de forerunner 945. Ik kon 'm niet laten liggen toen ik 'm voor 399 incl P&P voorbij zag komen. Weliswaar bij een Franse webshop waar ik nog nooit van gehoord had, maar de naam klonk heel vroom en je kon betalen met paypal, dus ik heb het risico genomen.
Vrijdag besteld. Vanmiddag werd het horloge nog bezorgd ook. En het werkt ook nog. Wat is dit.MeisPluis, ik ben ook zo'n af-en-aan-renner. Meestal haak ik door blessures af en dan begin ik later weer bij 0. Ik mag hier nog steeds meepratenquote:
In het 'verbeter-jezelf-project' ging ik afgelopen maandag naar een core-training. Dat is goed voor me, want mijn core-stability is echt niet wat het moet zijn![]()
ik heb 3 dingen geleerd:
1. Xtreme Core betekent wel echt "extreme' core...
2. hardloopschoenen in een sportzaal zijn niet geschikt voor plank-achtige oefeningen (te glad)
3. Mijn core bestond niet
Vanmiddag kon ik nog steeds niet normaal rechtop staan, laat staan lopen(maar na de hete douche op de spierpijn-plekken gaat het nu wel beter en denk ik er over om morgenochtend toch te gaan rennen)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Heel fijn! Ik ben vooral een afhaker omdat ik denk: het regent / het is te koud / te glad / te warm / er is iets leuks op tv en dan ga ik een aantal keer niet en denk "dan laat ook maar!". Terwijl als ik eenmaal in een ritme zit ik wel vaker ga ....quote:Op woensdag 24 november 2021 19:22 schreef E.T. het volgende:
Ik gooide 'm dicht en dacht niet na bij het openen.. Liet dus een mooie kans op een leuke TT liggen![]()
Laatste posts uit het vorige deel:
[..]
[..]
[..]
[..]
MeisPluis, ik ben ook zo'n af-en-aan-renner. Meestal haak ik door blessures af en dan begin ik later weer bij 0. Ik mag hier nog steeds meepraten
In het 'verbeter-jezelf-project' ging ik afgelopen maandag naar een core-training. Dat is goed voor me, want mijn core-stability is echt niet wat het moet zijn![]()
ik heb 3 dingen geleerd:
1. Xtreme Core betekent wel echt "extreme' core...
2. hardloopschoenen in een sportzaal zijn niet geschikt voor plank-achtige oefeningen (te glad)
3. Mijn core bestond niet
Vanmiddag kon ik nog steeds niet normaal rechtop staan, laat staan lopen(maar na de hete douche op de spierpijn-plekken gaat het nu wel beter en denk ik er over om morgenochtend toch te gaan rennen)
Goed bezig, respect hoor! Core training is wel afzien ja ... Ik vind pilates af en toe al zwaar![]()
![]()
Herkenbaar! Donker, koud, nat, warm, ik ga morgen wel.. Zit nu wel weer een paar maanden in een goede flow, uitkijken dat ik het niet verlies.quote:Op woensdag 24 november 2021 20:07 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
Heel fijn! Ik ben vooral een afhaker omdat ik denk: het regent / het is te koud / te glad / te warm / er is iets leuks op tv en dan ga ik een aantal keer niet en denk "dan laat ook maar!". Terwijl als ik eenmaal in een ritme zit ik wel vaker ga ....
Goed bezig, respect hoor! Core training is wel afzien ja ... Ik vind pilates af en toe al zwaar
Weer even hier meelezen zorgt er meestal wel voor dat ik denk 'niet zo aanstellen.. Gaan!"I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Voor mij helpt het om te bedenken of ik na het rennen nog steeds liever niet was gegaan. 100% van de keren dat ik ben gaan rennen met tegenzin was ik achteraf blij dat ik me er overheen had gezet, dus ga ik altijd toch maar de deur uitquote:Op woensdag 24 november 2021 20:07 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
Heel fijn! Ik ben vooral een afhaker omdat ik denk: het regent / het is te koud / te glad / te warm / er is iets leuks op tv en dan ga ik een aantal keer niet en denk "dan laat ook maar!". Terwijl als ik eenmaal in een ritme zit ik wel vaker ga ....
Goed bezig, respect hoor! Core training is wel afzien ja ... Ik vind pilates af en toe al zwaar
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D![]()
Ga je geen spijt van krijgen. De 945 is echt fantastisch. Zou nooit meer een mindere accuduur en routes zonder kaartje willen.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:06 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik heb een nieuw horloge gekocht, de forerunner 945. Ik kon 'm niet laten liggen toen ik 'm voor 399 incl P&P voorbij zag komen. Weliswaar bij een Franse webshop waar ik nog nooit van gehoord had, maar de naam klonk heel vroom en je kon betalen met paypal, dus ik heb het risico genomen.
Vrijdag besteld. Vanmiddag werd het horloge nog bezorgd ook. En het werkt ook nog. Wat is dit.
Ik heb mezelf een Trenara-abonnementje cadeau gedaan en dat ga ik eens proberen richting een voorjaarsmarathon. Ben benieuwd.If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.![]()
Ik heb altijd een schemaatje, soms helemaal niet intensief maar altijd wel 3x per week. Met mezelf daarmee afgesproken dat ik überhaupt niet kijk wat voor weer het is. Hoef ik nooit te twijfelen. Code geel is de grens en kan niet wachten op een trail door de sneeuw (oké, ik haat hittequote:Op woensdag 24 november 2021 21:36 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
Voor mij helpt het om te bedenken of ik na het rennen nog steeds liever niet was gegaan. 100% van de keren dat ik ben gaan rennen met tegenzin was ik achteraf blij dat ik me er overheen had gezet, dus ga ik altijd toch maar de deur uit).
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.![]()
Vroeguh zou je gedompled in pek en veren het forum uit gejaagd zijn!!quote:Op woensdag 24 november 2021 19:22 schreef E.T. het volgende:
Ik gooide 'm dicht en dacht niet na bij het openen.. Liet dus een mooie kans op een leuke TT liggen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Sja.. vroegah..quote:Op donderdag 25 november 2021 05:06 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Vroeguh zou je gedompled in pek en veren het forum uit gejaagd zijn!!*zucht*
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Ik merk ook wel dat het nu moeilijker is om de deur uit te gaan, ik vind het zelf vooral lastig om goede en veilige routes te vinden in het donker.. En van lopen bij daglicht word ik gewoon blijer..quote:Op woensdag 24 november 2021 20:07 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
Goed bezig, respect hoor! Core training is wel afzien ja ... Ik vind pilates af en toe al zwaarIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Zelf vind ik het juist heerlijk om in het donker savonds te lopen. Maar dan wel in bebouwde kom dus minder routes iddBastognekoeken koekoek jonguh!![]()
Ik loop altijd graag in het bos bij ons achter, is denk ik 500 meter van mijn huis. Maar dat gaat dus niet met het donkere weer. Dan moet ik gewoon over de verharde paden in het dorp en dat vind ik een stuk minder leuk ...![]()
Ik heb een lampje met banden eromheen gekocht die zoveel schijnsel geeft, dat ik zelfs in het stikdonker langs het kanaal zonder straatverlichting kan lopen, want dat lampje verlicht mijn pad. Deze:
https://www.decathlon.nl/(...)50-hw19/_/R-p-312549Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik loop niet hard als het geijzeld heeft en wanneer het onweert hou ik de dijk mis. Verder ren ik onder alle mogelijke vaderlandse weersomstandigheden. Helemaal vanaf het begin met couch-to-5km mee begonnen en daar nog altijd blij mee
Let me see you stripped down to the bone![]()
Ik heb ook een goed lichtharnas, maar toch voel ik me niet op alle wegen veilig 's avonds. Sommige automobilisten rijden gewoon echt veel te hard en kijken te weinig.quote:Op donderdag 25 november 2021 13:24 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb een lampje met banden eromheen gekocht die zoveel schijnsel geeft, dat ik zelfs in het stikdonker langs het kanaal zonder straatverlichting kan lopen, want dat lampje verlicht mijn pad. Deze:
https://www.decathlon.nl/(...)50-hw19/_/R-p-312549Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik heb dezelfde, maar regelmatig tegemoetkomend verkeer dat er volgens mij last van heeft omdat hij écht fel is.quote:Op donderdag 25 november 2021 13:24 schreef SEMTEX het volgende:
https://www.decathlon.nl/(...)50-hw19/_/R-p-312549
Dus nu voor rondjes binnen de bebouwde kom in het donker bij de action eentje met ledlampjes gehaald
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D![]()
Ik heb een route van 8 km en eentje van 6 km die bijna helemaal over vrijliggend fiets/voetpad gaan, dus daar hoef ik niet bang te zijn voor auto's. Ik draag een reflecterend hesje en een lichtarmband en een vrij lichte kleur kleding (oranje/wit/geel/groen).
Ik vind het eigenlijk wel rustig lopen in het donker. Geen last van zon in je ogen, veel minder dingen te zien. Leuk om te zien hoe de andere hardlopers verlicht zijn.
In het donker in de regen is wel stom, want dan zie ik geen steek met de regendruppels op mijn bril. Ik moet eigenlijk nog steeds een pet kopen maar die zijn vooral in de zomer te koop.![]()
De eerste ervaringen zijn heel positief. Goede strakke logs, dat vond ik bij de Fenix 5 Plus een stuk slechter. Die pulse oxygen sensor is een leuke gimmick, er wordt nu o.a. gemeten hoeveel ik per minuut geademd heb en de slaapcijfers lijken wat beter te kloppen.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:11 schreef Niveath het volgende:
[..]
Ga je geen spijt van krijgen. De 945 is echt fantastisch. Zou nooit meer een mindere accuduur en routes zonder kaartje willen.Hitte, zwaar onweer en ijzel zijn no-go's.quote:Op donderdag 25 november 2021 13:52 schreef minilot het volgende:
Ik loop niet hard als het geijzeld heeft en wanneer het onweert hou ik de dijk mis. Verder ren ik onder alle mogelijke vaderlandse weersomstandigheden. Helemaal vanaf het begin met couch-to-5km mee begonnen en daar nog altijd blij mee![]()
[quote]Op donderdag 25 november 2021 17:01 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
De eerste ervaringen zijn heel positief. Goede strakke logs, dat vond ik bij de Fenix 5 Plus een stuk slechter. Die pulse oxygen sensor is een leuke gimmick, er wordt nu o.a. gemeten hoeveel ik per minuut geademd heb en de slaapcijfers lijken wat beter te kloppen.
[..]
Die Pulse-oxy sensor heb ik na een paar weken uitgeschakeld. Die meet te weinig verschil hier en verbruikt verder best wat batterij. In de bergen wel aangezet op vakantie deze zomer om te kijken of je dan verschil ontdekt, maar kon er niet echt veel mee.If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.![]()
Nog een leuk weetje op de vrijdag.
Voor wie er nog twijfelt: langzaam lopen werkt!!!
Twee voorbeelden:
https://www.triathlete.co(...)enal-ironman-debuts/
Blummenfelt, onlangs het wereldrecord op de Ironman verbeterd. Volgens zijn berekende trainingszones zouden zijn easy runs langzamer dan 4.00 moeten gaan, maar op Strava blijkt dat het grootste deel van zijn trainingen zelfs langzamer dan 4.30 gaan. Bij een 5km wedstrijdtempo van 2.49/km, dus bijna 2 minuten langzamer!
https://www.strava.com/pr(...)202111&year_offset=0
Molly Seidel, 3e op de Olympische marathon en 4e in NY marathon, met 2.24 als tijd. De meeste van haar rustige trainingen zijn langzamer dan 5.00/km.
Ik streef altijd naar 1,5-2 minuten/km langzamer dan mijn 5km tempo, maar als ik bij Molly kijk denk ik dat ik misschien nog langzamer moet lopen op rustige dagen!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Hier ga ik denk voor de 245 zonder muziek. Staat nu voor 160,- bij de duitse amazon. Scheelt zo iets teveel met de muziek versie.
Loop nu zonder muziek maar denk dat als ik grotere afstanden ga lopen het soms wel weer fijn vind, maar goed dan de telefoon mee daarvoor.![]()
Qua verschillende weersomstandigheden heb ik nog niet in de extreme gelopen. Bij te warm ga ik niet en ijs en sneeuw lijkt me ook niet altijd even handig.
Verder ren ik altijd in de ochtend, nuchter, heerlijk om de dag zo te beginnen. En ga ook of het nou regent, waait of wat dan ook.
'S avonds rennen vind ik niet zo fijn, misschien als je echt licht eet van te voren en genoeg tijd ertussen hebt. Volle maag vind ik niet zo prettig. En als ik nu in de avond ga was het toch al snel een uur/ anderhalf na het eten. Ook dat opboeren.. bah![]()
Dag atletiek training
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dit biedt nog enige hoop:quote:Dat is dus zoals het afgelopen winter/lente ook ging. Trainen op de weg blijft dan mogelijk, atletiekbaan kan niet meer.quote:Sport
• Na 17.00 uur kan er niet meer gesport worden op binnen- en buitensportlocaties.
• Georganiseerd buiten sporten na 17.00 uur is toegestaan met maximaal 4 personen (exclusief instructeur) en op 1,5 meter afstand.
rijksoverheid.nl/onderwer(...)ht-coronamaatregelen
Net gisteren ingeschreven voor Rotterdam, ik had beter kunnen wachten tot maart.
[ Bericht 7% gewijzigd door MichaelScott op 26-11-2021 22:44:44 ]Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Ik ben ook ingeschreven! Mijn 7e en hopelijk sub 3quote:Op zaterdag 27 november 2021 11:37 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ingeschreven voor Rotterdam!
M'n tweede hele en hopelijk m'n eerste sub 4
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Vandaag mijn nieuwe horloge aangeslingerd en trainingsprogramma gekozen. Morgen eerste training! Ik steek nu in op 3x per week omdat andere sporten nu toch niet doorgaan …![]()
Marathon inschrijvers: waaghalzen! Ik weet nog niet of we dan kunnen starten...Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ach, anders heb ik alvast een inschrijving voor volgend jaar oktober. En dan maar hopen dat ik niet ingeloot wordt voor Londen en/of Chicago.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Je moet toch iets hebben om je gemotiveerd te houden..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
HardgelopenSoms doe ik het gewoon en eigenlijk ren ik dan weer als vanouds
Wel met een hele bak pijnstillers nog steeds en een hernia van hier tot waar dan ook. Maar toch even een vermelding waard.
![]()
Super toch, als dat af en toe weer kan!quote:Op zaterdag 27 november 2021 19:56 schreef Quoi het volgende:
HardgelopenSoms doe ik het gewoon en eigenlijk ren ik dan weer als vanouds
Wel met een hele bak pijnstillers nog steeds en een hernia van hier tot waar dan ook. Maar toch even een vermelding waard.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Vandaag weer een fijne duurloop gedaan
M'n oog valt net op de halve van Egmond. Ziet er uit als een prachtig, maar zwaar parcours. Iemand bekend ermee?Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Het is nogal getijde- en windafhankelijk. Vaak heb je op het strand wind tegen en terug door de duinen wind mee.quote:Op zondag 28 november 2021 14:27 schreef Neo-Mullen het volgende:
M'n oog valt net op de halve van Egmond. Ziet er uit als een prachtig, maar zwaar parcours. Iemand bekend ermee?
En in de laatste kilometer zit een stevige klim.
Verder is het een prachtige wedstrijd.![]()
Ja, ik zat hem ook te overwegen, maar inmiddels ga ik ervan uit dat hij niet doorgaat en wordt afgelast. Ik ga me dus voorlopig niet inschrijven
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ja, een keer of 6 gelopenquote:Op zondag 28 november 2021 14:27 schreef Neo-Mullen het volgende:
M'n oog valt net op de halve van Egmond. Ziet er uit als een prachtig, maar zwaar parcours. Iemand bekend ermee?Wij maken er altijd een weekendje van met een huisje, dat is ook al geboekt en ik ben ingeschreven. Ik denk inmiddels ook dat hij niet doorgaat, maar dan maken we er maar een mooi trainingsweekend van..
En ja het is zeker een pittig parcours, maar het ene jaar veel meer dan anders. In goede jaren kun je er best een PR lopen.. Maar in 2020 liep ik samen met de Keniaanse vrouwen in de kopgroep omdat het zo hard waaide dat niemand op kop harder dan 5.00/km ging lopen..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
[X] not so hidden brag.quote:Op zondag 28 november 2021 15:27 schreef La_Tramposa het volgende:
liep ik samen met de Keniaanse vrouwen in de kopgroep
[X] solid bragZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik schep daar graag over op jaquote:Op zondag 28 november 2021 15:32 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
[X] not so hidden brag.
[X] solid bragWaarschijnlijk mijn enige moment of fame in Studio Sport voor de rest van mijn leven
Ik vind ook dat je daar gewoon over mag opscheppen. Is gewoon heel bijzonder en knap ook.quote:Op zondag 28 november 2021 15:35 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik schep daar graag over op jaWaarschijnlijk mijn enige moment of fame in Studio Sport voor de rest van mijn leven
Zo typisch Hollands dat je niet trots mag zijn op iets waar je dat wel op zou moeten/mogen zijn.
Algemeen/tt
Overigens loop ik al sinds Corona 2-5x per week hard. Afhankelijk van hoe dicht de sportschool is meer of minder. Afgelopen periode 2-3x per week en wat minder ver (want kutweer) terwijl ik in de lockdown 5x liep en ook best serieus aan het trainen was op verbetering. Voor Corona was ik meer een fietser, rende soms een rondje maar de lockdown heeft me aan het hardlopen gebracht.
Met thuiswerken ideaal om even een uurtje te gaan rennen. Iets eerder beginnen, wat later stoppen en tussendoor trainen. Zeker nu de sportschool ook weer vaker dicht is zal ik wel weer 4x gaan lopen. Denk dat ik een 10km schema ga doen.Whatever...![]()
Jammer dat de Bruggenloop ook al niet doorgaat! Had me erop verheugd.
Begrijp dat de organisatie graag vasthoudt aan het oorspronkelijke idee, maar had dit niet gewoon door kunnen gaan door een uur vroeger te starten, geen kraampjes, geen muziekgroepjes en het controleren en wegwijzen van publiek?![]()
Ik had het zonder die opsmuk ook prima gevonden... lekker stukje rennen op een afgezet parcours door R'dam en langs de Maas.![]()
Ik kan me voorstellen dat het controleren en wegwijzen van publiek veel vrijwilligers gaat kosten en ik zou als vrijwilliger ook niet enthousiast zijn als ik die taak kreeg (gezien de ophef die er binnen mijn sportclub al is over de coronamaatregelen, laat staan in de rest van de samenleving).quote:Op dinsdag 30 november 2021 16:47 schreef MorganLeFay het volgende:
Jammer dat de Bruggenloop ook al niet doorgaat! Had me erop verheugd.
Begrijp dat de organisatie graag vasthoudt aan het oorspronkelijke idee, maar had dit niet gewoon door kunnen gaan door een uur vroeger te starten, geen kraampjes, geen muziekgroepjes en het controleren en wegwijzen van publiek?![]()
Ik had het zonder die opsmuk ook prima gevonden... lekker stukje rennen op een afgezet parcours door R'dam en langs de Maas.
Ik had dit weekend een obstacle run die wel doorging, maar dat was op een enorm compact parcours waar je als publiek gewoon niet kon komen (de paar toegangswegen die er waren, waren afgezet, en het parcours was op een omheind terrein met bij de ingang een QR-scan-post en een post waar ze controleerden of je een deelnemer was).
Dat gaat middenin een stad ook weer een stuk lastiger.
Ik hoop zo dat de situatie binnenkort flink verbetert en we weer gewoon met z'n allen lol kunnen hebben met onze sport.
Daarover gesproken, heeft iemand tips voor een trainingsschema voor de 5K?
• Ik loop nu ongeveer 40 km per week en zou dat zo willen houden tenzij dat een slecht idee is als je je 5 km sneller wilt maken?
• Ik loop nu met veel plezier 15-20 km lange duurloop in het weekend, is dat stom om te blijven doen als je sneller wilt worden op de 5K?
• Mijn PR is 21:56. Ik zou graag richting de 20 minuten willen. Of kan ik beter eerst 21:00 als doeltijd nemen?
De schema's die in mijn Garmin horloge zitten, lijken niet te passen, want de Garmin Coach schema's gaan niet voor een snel genoege tijd en het "Intermediate" schema heeft kortere trainingen dan ik zou willen en twee keer intervallen per week wat me dan wel weer nogal intens lijkt.
Waar halen jullie je schema's vandaan?![]()
Ik liep zondag een cross waar je ook je qr moest laten zien om het terrein op te mogen, iedereen deed dat zonder enkel probleem en de vrijwilligers waren hartstikke vrolijk!quote:Op woensdag 1 december 2021 16:47 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat het controleren en wegwijzen van publiek veel vrijwilligers gaat kosten en ik zou als vrijwilliger ook niet enthousiast zijn als ik die taak kreeg (gezien de ophef die er binnen mijn sportclub al is over de coronamaatregelen, laat staan in de rest van de samenleving).
Ik had dit weekend een obstacle run die wel doorging, maar dat was op een enorm compact parcours waar je als publiek gewoon niet kon komen (de paar toegangswegen die er waren, waren afgezet, en het parcours was op een omheind terrein met bij de ingang een QR-scan-post en een post waar ze controleerden of je een deelnemer was).
Dat gaat middenin een stad ook weer een stuk lastiger.
Ik hoop zo dat de situatie binnenkort flink verbetert en we weer gewoon met z'n allen lol kunnen hebben met onze sport.
Daarover gesproken, heeft iemand tips voor een trainingsschema voor de 5K?
• Ik loop nu ongeveer 40 km per week en zou dat zo willen houden tenzij dat een slecht idee is als je je 5 km sneller wilt maken?
• Ik loop nu met veel plezier 15-20 km lange duurloop in het weekend, is dat stom om te blijven doen als je sneller wilt worden op de 5K?
• Mijn PR is 21:56. Ik zou graag richting de 20 minuten willen. Of kan ik beter eerst 21:00 als doeltijd nemen?
De schema's die in mijn Garmin horloge zitten, lijken niet te passen, want de Garmin Coach schema's gaan niet voor een snel genoege tijd en het "Intermediate" schema heeft kortere trainingen dan ik zou willen en twee keer intervallen per week wat me dan wel weer nogal intens lijkt.
Waar halen jullie je schema's vandaan?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
En verder: van 22 naar 20 is best een hele stap, maar je kunt gewoon zien waar je op uit komt. Aantal kilometers is geen probleem en een lange duurloop ook niet, maar als je sneller wilt worden zal je een of twee echte snelheudstrainingen per week moeten doen. Bijvoorbeeld 15x200 of 12x400 op 5km snelheid met niet teveel rust (60”). En heuvelsprints zijn ook heel goed, en krachttraining.
Mijn schema wordt gemaakt door mijn trainer, en dat is ook wat ik iedereen zou aanraden die serieuzer wil gaan hardlopen 😉 tennissen of paardrijden leer je jezelf ook niet aan.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Als je naar de 20 wil zul je hoe dan ook langs de 21 moeten
Luister vooral naar je lichaam en op de tweede plaats naar een schema. Zie best vaak blessures ontstaan bij mensen die op snelheid gaan trainen.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Wat L_T zegt! ik heb afgelopen jaar tijdelijk met een (online, maar zeer ervaren) coach getrained en had het tien jaar eerder moeten doen.quote:Op woensdag 1 december 2021 20:39 schreef La_Tramposa het volgende:
Mijn schema wordt gemaakt door mijn trainer, en dat is ook wat ik iedereen zou aanraden die serieuzer wil gaan hardlopen 😉 tennissen of paardrijden leer je jezelf ook niet aan.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Ik ga de komende tijd in ieder geval wat meer intervallen en heuvelsprints lopen, en dan eens kijken hoe het er nu eigenlijk voor staat met de 5K. Lang geleden dat ik die op snelheid gelopen heb. Mijn PR is uit een 9K(die ik ook veel te snel gestart was, dat wel).
Deze week heb ik 12 keer een minuut heuvelop gerend. Pfffff![]()
![]()
Na telkens steeds wat sneller te worden blijf ik rond de 5:20/km hangen de laatste tijd.
Ik zal nooit Dumoulin tijden gaan halen maar ik zal in het weekend eens wat sneller proberen.![]()
Grappig, ik ga binnenkort in competitieverband tennissen zonder ook maar een tenniscoach te hebben gezien.quote:Op woensdag 1 december 2021 20:39 schreef La_Tramposa het volgende:
Mijn schema wordt gemaakt door mijn trainer, en dat is ook wat ik iedereen zou aanraden die serieuzer wil gaan hardlopen 😉 tennissen of paardrijden leer je jezelf ook niet aan.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Dat kan natuurlijk zeker, maar de vraag die gesteld wordt is best een serieuze prestatie; 15km per uur lopen. Als jij op een gegeven moment naar niveau 4 toe wilt zul je toch wel bij een trainer uitkomen denk ik. Zelf aan blijven modderen kan ook heerlijk zijn, maar dan weet je wel dat je waarschijnlijk niet het hoogste eruit haalt..quote:Op zaterdag 4 december 2021 01:59 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Grappig, ik ga binnenkort in competitieverband tennissen zonder ook maar een tenniscoach te hebben gezien.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Als ik zou gaan tennissen zou ik wel een trainer willen, want ik heb nog niet eens een idee van hoe je zo'n racket vasthoudt, laat staan wat je er vervolgens mee doet.
Dat is met hardlopen anders, want ik heb mijn hele tienertijd op atletiek gezeten en drie keer in de week al die loopscholingoefeningen gedaan, dus ik heb best een redelijk beeld van wat je moet doen qua houding en bewegingen, en ook van mijn zwakke punten daarin. (Als ik moe word, ga ik overproneren en til ik m'n voeten minder goed en recht op.)
Ik heb alleen geen idee van hoe je precies zo'n trainingsschema opzet. Bij atletiek deden we altijd maar gewoon wat, en als je een tiener bent en geen topsporter-niveau dan kom je daar prima mee weg.
Ik ga komende paar weken 2x in de week intervallen lopen en 1x in de week wat krachttraining doen en dan nog opvullen met wat rustige herstelloopjes, en dan kijk ik eind dit jaar hoe het ervoor staat met die 5K. En dan heb ik hopelijk in januari een baan, en kan ik nieuwe hardloopschoenen kopen, en kan ik misschien zelfs een trainer betalen.![]()
![]()
En vandaag heb ik spierpijn in m'n kont, want ik heb gisteren dus die krachtoefeningen gedaan en je zou zeggen dat een kwartiertje lunges en squats wel meevalt maar mijn kont denkt daar anders over![]()
Morgen ga ik met broertje een rondje door de modder baggeren en over wat hindernissen klimmen in de diepe binnenlanden van de Achterhoek.
Wat zijn jullie plannen voor dit weekend?![]()
15? Ik zit op 11km per uur en ben een kilo of 20 zwaarder dan de profs.quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:55 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk zeker, maar de vraag die gesteld wordt is best een serieuze prestatie; 15km per uur lopen. Als jij op een gegeven moment naar niveau 4 toe wilt zul je toch wel bij een trainer uitkomen denk ik. Zelf aan blijven modderen kan ook heerlijk zijn, maar dan weet je wel dat je waarschijnlijk niet het hoogste eruit haalt..![]()
Ze vroeg naar een schema om de 5km in 20 minuten te lopen 😉quote:Op zaterdag 4 december 2021 14:37 schreef Nober het volgende:
[..]
15? Ik zit op 11km per uur en ben een kilo of 20 zwaarder dan de profs.
Over dit weekend; ik zit nu terug in de trein na een weekje vakantie dus morgen mijn training inhalen..
4 of 5x een blok van 5 minuten hm tempo, 3 minuten 10k tempo, 1 minuut 5k tempo en dan 1 minuut pauze. Dat is ook het voordeel van mijn trainer, hij verzint steeds weer gekke trainingen waardoor het afwisselend blijft 😜
Maar ik snap wel dat een club niet voor iedereen een praktische oplossing is, zeker nu de teainingsmogelijkheden weer sterk zijn verhinderd door de laatste maatregelen. Maar er zijn tegenwoordig ook steeds meer trainers die digitaal/op afstand werken, misschien is dat iets.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik ben in ieder geval dankzij dit topic/adviezen en jouw berichten aan het kijken naar atletiek verenigingen in de buurt. Meest dichtbij is op een half uur en voor volwassenen hebben ze ook echt alleen hardlopen maar wel bijna elke avond van de week. Dus zodra de maatregelen het toelaten toch maar eens gaan kijken naar wat opties in de omgeving.quote:Op zaterdag 4 december 2021 15:26 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ze vroeg naar een schema om de 5km in 20 minuten te lopen 😉
Over dit weekend; ik zit nu terug in de trein na een weekje vakantie dus morgen mijn training inhalen..
4 of 5x een blok van 5 minuten hm tempo, 3 minuten 10k tempo, 1 minuut 5k tempo en dan 1 minuut pauze. Dat is ook het voordeel van mijn trainer, hij verzint steeds weer gekke trainingen waardoor het afwisselend blijft 😜
Maar ik snap wel dat een club niet voor iedereen een praktische oplossing is, zeker nu de teainingsmogelijkheden weer sterk zijn verhinderd door de laatste maatregelen. Maar er zijn tegenwoordig ook steeds meer trainers die digitaal/op afstand werken, misschien is dat iets.
Binnenkort ben ik in Nijmegen en nou zie ik dat ze daar 3 hardloop zaken hebben, ik wil graag voor nieuwe schoenen gaan kijken. Iemand toevallig die weet welke zaak daar het fijnste is met het geven van advies?
Ik zie runnersworld, run2day en loperscompany.![]()
Ik ben een paar keer bij loperscompany geweest, heel tevreden mee. Zit een beetje in een gekke straat (tussen de waterpijpcafés enz.) maar ik had de indruk dat er mensen werken die redelijk goed weten wat ze doen. Ik heb er twee keer een prima paar schoenen aangemeten gekregen en ze wilden ook altijd voor me kijken of er ergens een oud model nog lag wat ik voor goedkoper kon hebben.quote:Op zaterdag 4 december 2021 15:42 schreef XBarbabella het volgende:
[..]
Ik ben in ieder geval dankzij dit topic/adviezen en jouw berichten aan het kijken naar atletiek verenigingen in de buurt. Meest dichtbij is op een half uur en voor volwassenen hebben ze ook echt alleen hardlopen maar wel bijna elke avond van de week. Dus zodra de maatregelen het toelaten toch maar eens gaan kijken naar wat opties in de omgeving.
Binnenkort ben ik in Nijmegen en nou zie ik dat ze daar 3 hardloop zaken hebben, ik wil graag voor nieuwe schoenen gaan kijken. Iemand toevallig die weet welke zaak daar het fijnste is met het geven van advies?
Ik zie runnersworld, run2day en loperscompany.
De andere winkels heb ik geen ervaring mee.![]()
Bij mij is het probleem qua lid worden van een club vooral ook dat ik heel tevreden ben met in m'n eentje om 7 uur 's ochtends m'n trainingen lopen en dat ik al bij een andere club heel betrokken ben. Dus ik zou misschien wel eens advies willen van een trainer, maar denk niet dat een club past bij wat ik wil.
Klinkt inderdaad als een leuke training @La_Tramposazet je zoiets in je horloge? Ik vergeet bij simpele intervallen al heel snel wat ik moet doen en hoe lang, laat staan bij zo'n lijstje.
![]()
![]()
Mijn horloge en Stryd zijn echt perfect voor intervals. Anders is het inderdaad lastig. Als ik het fartlek achtig aanpak dan maak ik de laatste intervals bijvoorbeeld toch net wat korter.
Terwijl een schema op mijn horloge… nouja, dan doenlijk dat toch braaf. Ook het langzamer lopen (wat ik ook lastig vind).Whatever...![]()
Ik zet ze soms in mijn horloge, bijvoorbeeld via interval.icu kun je trainingen programmeren, of direct in Garmin connect maar dat vind ik zoveel geklik. Maar soms ook niet, 5-3-1 minuten kan ik nog wel onthouden..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik ben ook niet zo van de verenigingen omdat ik niet elke week op hetzelfde moment tijd heb. Ik hing ook vrij lang op de 21/22 minuten op de 5. Toen ik vrijwel alle lange duur trainingen eruit heb gehaald, en wekelijks 6x 1000 meter op 4.00/4:10 ben gaan lopen en daarnaast wat kortere loopjes op tempo of fartlek schoot het ineens enorm op, en merkte ik echt dat ik sprongen maakte.
Maar ik denk dat dat heel persoonlijk is, ik vind duur trainingen ook gewoon niets aan, vind je juist interval en tempo trainingen niets is zo'n ommezwaai wel lastiger denk ik.![]()
Ik weet niet wat niveau 4 is, maar het gaat hier om recreatief beach tennis. Mss dat ik af en toe een inlooplesje ga volgen, maar verder ga ik gewoon lekker tegen een balletje aanslaan en wat sociaal doen.quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:55 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk zeker, maar de vraag die gesteld wordt is best een serieuze prestatie; 15km per uur lopen. Als jij op een gegeven moment naar niveau 4 toe wilt zul je toch wel bij een trainer uitkomen denk ik. Zelf aan blijven modderen kan ook heerlijk zijn, maar dan weet je wel dat je waarschijnlijk niet het hoogste eruit haalt..In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Garmin Connect heeft inderdaad niet echt een heel handige intervace om intervals mee te maken. Zonde is dat. Aan de andere kan doe ik het er wel gewoon mee. Zet - zeker tegenwoordig, nu we niet met de groep mogen trainen - vaak trainingen in mijn horloge uit het schema van de trainer.quote:Op zaterdag 4 december 2021 20:59 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik zet ze soms in mijn horloge, bijvoorbeeld via interval.icu kun je trainingen programmeren, of direct in Garmin connect maar dat vind ik zoveel geklik. Maar soms ook niet, 5-3-1 minuten kan ik nog wel onthouden..
Vandaag zonder schema gelopen. Weg voor een lange duurloop. Verkouden geweest, dus wist nog niet hoe ver: 10, 16, 18 of nog verder. Uiteindelijk een halve marathon gelopen zonder een centje pijn of zware benen. Heerlijk. Lekker basis bouwen voor die marathon in oktober volgend jaar.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Dat zijn alledrie prima winkels. Hoewel mijn voorkeur altijd uitgaat naar Run2Day. Maar da's meer omdat iemand van de club daar werkt.quote:Op zaterdag 4 december 2021 15:42 schreef XBarbabella het volgende:
Ik zie runnersworld, run2day en loperscompany.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Fijn dat dat meeviel! Het was een lekker dagje om te sporten ook.quote:Op zondag 5 december 2021 11:01 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Garmin Connect heeft inderdaad niet echt een heel handige intervace om intervals mee te maken. Zonde is dat. Aan de andere kan doe ik het er wel gewoon mee. Zet - zeker tegenwoordig, nu we niet met de groep mogen trainen - vaak trainingen in mijn horloge uit het schema van de trainer.
Vandaag zonder schema gelopen. Weg voor een lange duurloop. Verkouden geweest, dus wist nog niet hoe ver: 10, 16, 18 of nog verder. Uiteindelijk een halve marathon gelopen zonder een centje pijn of zware benen. Heerlijk. Lekker basis bouwen voor die marathon in oktober volgend jaar.
Ik heb zelf nu een aantal intervaltrainingen in Garmin Connect staan en als ik dan een nieuwe wil aanmaken, kopieer ik de bestaande training die er het meest op lijkt. Meestal hoef ik dan maar een paar dingetjes aan te pasen en dat scheelt een boel geklik @La_Tramposa .
Als ik loop ben ik echt totaal hersenloos, ik raak dan continu de tel kwijt van alles![]()
Zaterdagochtend wilde ik 6.5 km lopen gewoon een beetje rond mijn wijk. Dan zit ik echt diep na te denken "oké, nog ehhhh 1.5 km tot thuis? Nee 2.5 km?" en dat dan regelmatig opnieuw omdat ik ook weer vergeet wat ik had bedacht. Uiteindelijk bijna 7.5 gelopen omdat ik dacht dat ik best verder van huis kon gaan want ik moest nog een heel eind, maar dat was niet zo![]()
![]()
Afgelopen maandag daarentegen, wat een schijtweer!`quote:Op zondag 5 december 2021 21:11 schreef Tele6 het volgende:
Het was een lekker dagje om te sporten ook.
Kreeg gister weer de vraag of ik mee doe aan een cross komend weekend. Maar ja. Ik hou nu eenmaal van zo vlak mogelijk. Vind het ook altijd jammer dat er zo december en januari zo weinig wegwedstrijden zijn.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Crossen zijn toch soms ook vrij vlak? Alleen wel veel zand, modder en bochten en af en toe over een boom springen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
De Engelermeercross zeker? Ik heb hem nog nooit gelopen, maar ik kan me niet voorstellen dat daar veel hoogteverschil is. Wel stukken door het losse zand.quote:Op woensdag 8 december 2021 07:28 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Afgelopen maandag daarentegen, wat een schijtweer!`
Kreeg gister weer de vraag of ik mee doe aan een cross komend weekend. Maar ja. Ik hou nu eenmaal van zo vlak mogelijk. Vind het ook altijd jammer dat er zo december en januari zo weinig wegwedstrijden zijn.![]()
Ja. En ja. Maar ik heb het gewoon het liefste zo vlak als een snelweg.quote:Op woensdag 8 december 2021 10:16 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
De Engelermeercross zeker? Ik heb hem nog nooit gelopen, maar ik kan me niet voorstellen dat daar veel hoogteverschil is. Wel stukken door het losse zand.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
We zouden deze zondag de Urban Trail Eindhoven lopen… geannuleerd.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Vandaag voor 't eerst onder de 26 minuten over vijf kilometer namelijk 25:45. Het ging sowieso heel goed en kon het tempo goed vasthouden.![]()
Ik lees al een tijdje mee op het fok forum, maar nu eindelijk een account aangemaakt.
Leuk om op dit topic mee te schrijven. Ik zou in september een marathon lopen maar vlak ervoor mijn enkel verzwikt. Ik mocht/kon eindelijk weer opbouwen maar nu weer Corona. Hopelijk kan ik vanaf volgende weer hardlopen!
Ik hoop ook snel mijn conditie terug te hebben zodat ik in april de marathon van Rotterdam kan lopen. Het wordt , als die doorgaat mijn 3e marathon en ik streef naar 4.12.![]()
Nette tijd! Streef je ook naar een snellere 5km, of wil je ook afstand uitbreiden?
Ik merk dat ik zelf nl duurlopen vooral erg leuk vind.![]()
Ik ben pas sinds eind maart bezig en doe voornamelijk 6km.quote:Op woensdag 15 december 2021 16:55 schreef Marill83 het volgende:
Nette tijd! Streef je ook naar een snellere 5km, of wil je ook afstand uitbreiden?
Ik merk dat ik zelf nl duurlopen vooral erg leuk vind.
Ik wil eerst sneller worden en daarna vaker 8,439m (eenvijfdemarathon) lopen.![]()
Vreemd specifiek, die afstand heb ik in wedstrijdverband nog nooit gezien 😜Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Die afstand is net lang genoeg, denk ik.quote:Op donderdag 16 december 2021 08:18 schreef La_Tramposa het volgende:
Vreemd specifiek, die afstand heb ik in wedstrijdverband nog nooit gezien 😜![]()
Nouja als het jou motiveert is het mooi toch! En in wedstrijdverband heb je soms wel 5 EM, dat is ongeveer 8km.quote:Op donderdag 16 december 2021 09:00 schreef Nober het volgende:
[..]
Die afstand is net lang genoeg, denk ik.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Hier na wat weken verkoudheid vorige week het lopen weer opgepakt. Had ineens twee dagen spierpijn na een niet al te intensieve 10km. Dat was wel ff wennen weer blijkbaarBastognekoeken koekoek jonguh!![]()
Herkenbaar.quote:Op donderdag 16 december 2021 10:36 schreef StevenHyde het volgende:
Hier na wat weken verkoudheid vorige week het lopen weer opgepakt. Had ineens twee dagen spierpijn na een niet al te intensieve 10km. Dat was wel ff wennen weer blijkbaarEen vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Ik had gisteren zo'n goede training, het was gewoon op een regenachtige ochtend in mijn eentje (wel lekker op mijn vrije dag), niet eens op een atletiekbaan, maar ik denk dat ik nog nooit zulke tempo's gehaald heb!
6x1200 en ze gingen allemaal ruim onder de 3.50/km, 3 zelfs in 3.41/42 per km
Wedstrijden hebben voor mij geen zin tenzij ze gewichtsklasses invoeren.quote:Op donderdag 16 december 2021 09:07 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nouja als het jou motiveert is het mooi toch! En in wedstrijdverband heb je soms wel 5 EM, dat is ongeveer 8km.![]()
Wat rap zegquote:Op donderdag 16 december 2021 11:10 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik had gisteren zo'n goede training, het was gewoon op een regenachtige ochtend in mijn eentje (wel lekker op mijn vrije dag), niet eens op een atletiekbaan, maar ik denk dat ik nog nooit zulke tempo's gehaald heb!
6x1200 en ze gingen allemaal ruim onder de 3.50/km, 3 zelfs in 3.41/42 per km
Bastognekoeken koekoek jonguh!![]()
Ik denk dat 99% van de deelnemers van een hardloopwedstrijd niet aan de start staat om die wedstrijd te winnen, maar gewoon om een leuke tijd te hebben en zichzelf net wat verder te pushen, door publiek en medelopers. Gewichtsklassen zijn er daardoor voldoende bij het gemiddelde evenement!quote:Op donderdag 16 december 2021 11:18 schreef Nober het volgende:
[..]
Wedstrijden hebben voor mij geen zin tenzij ze gewichtsklasses invoeren.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Inderdaad, het is voor je eigen plezier en moraal wel leuk/goed om zo'n wedstrijdje te lopen. Leuk doel om naartoe te werken en het zo goed mogelijk te doen voor jezelf.Bastognekoeken koekoek jonguh!![]()
Als ik aan een wedstrijd meedoe, loop ik 'm om beter te zijn dan mezelf de vorige keer. Hoe hard alle anderen dan lopen boeit niet zo veel. Ik kies iemand uit die een stabiel tempo loopt nét iets harder dan dat ik anders zou lopen en ik probeer diegene niet kwijt te raken.
Dit weekend weer een survivalrun. Open NK, dus supersuperveel deelnemers, ook veel die normaal moeilijkere klasses lopen, dus ik zal aan alle kanten ingehaald worden. Geen probleem. Ik heb de indruk dat ik eindelijk op een niveau begin te komen dat het niet de vraag is of ik de wedstrijd uit kan lopen, maar hoe snel, en dat is fijn
En het weer zit ook nog eens mee. Het is hartstikke warm voor half december![]()
![]()
Wat een tijden @La_Tramposa![]()
![]()
Ik deed vanochtend 6x 400m in 1:30, 1:32, 1:30, 1:28, 1:28 en 1:24. Dus dat is tussen de 3:30 en 3:50 min/km ongeveer. Voor mijn doen ook keurig. Het was een kunst om niet uit de bocht te vliegen, want ik liep op een modderig pad in het park. Lang leve trailrunningschoenen![]()
![]()
Zo dat zijn zeker ook snelle tijden! Red ik ook lang niet altijd in training.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:07 schreef Tele6 het volgende:
Wat een tijden @:La_Tramposa![]()
![]()
Ik deed vanochtend 6x 400m in 1:30, 1:32, 1:30, 1:28, 1:28 en 1:24. Dus dat is tussen de 3:30 en 3:50 min/km ongeveer. Voor mijn doen ook keurig. Het was een kunst om niet uit de bocht te vliegen, want ik liep op een modderig pad in het park. Lang leve trailrunningschoenen
Ik zou wel opletten dat het tempo wat je traint ook dient voor een wedstrijd in dat tempo. Als je op een gegeven moment je 400'jes in 3.30 kunt lopen maar je 5km loop je nog steeds in 4.00, is dat niet erg specifiek. Voor een keertje wel leuk om echt op pieksnelheid te trainen, maar het is de vraag of het je echt veel helpt bij je 5km. Je kan dan beter je 400jes in 1:36 doen en de rust verkorten en er wat meer doen..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik ben nu een schema aan het doen met twee keer in de week intervallen, een keer in de week is 5K tempo over steeds langere afstanden met kort rust, en een keer in de week is korte afstanden, snel tempo en wat langer rust. Vandaag dus lekker m'n benen losgegooid, maandag deed ik 2x1.6 km op 5K tempo.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:12 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Zo dat zijn zeker ook snelle tijden! Red ik ook lang niet altijd in training.
Ik zou wel opletten dat het tempo wat je traint ook dient voor een wedstrijd in dat tempo. Als je op een gegeven moment je 400'jes in 3.30 kunt lopen maar je 5km loop je nog steeds in 4.00, is dat niet erg specifiek. Voor een keertje wel leuk om echt op pieksnelheid te trainen, maar het is de vraag of het je echt veel helpt bij je 5km. Je kan dan beter je 400jes in 1:36 doen en de rust verkorten en er wat meer doen..
Ik vond 2x1.6 wel nogal weinig, had best nog een keer gekund, maar al met al is het ook wel verstandig dat het schema redelijk rustig aan opbouwt met de hoeveelheid intervallen want ik was niet gewend om 2x in de week op tempo te trainen, en met de krachtoefeningen die ik ook heb toegevoegd heb ik nu de hele week zere benen![]()
![]()
Ik noem het dan ook geen wedstrijd, maar evenement![]()
En god, wat mis ik die...[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ah zo!quote:Op donderdag 16 december 2021 14:14 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ben nu een schema aan het doen met twee keer in de week intervallen, een keer in de week is 5K tempo over steeds langere afstanden met kort rust, en een keer in de week is korte afstanden, snel tempo en wat langer rust. Vandaag dus lekker m'n benen losgegooid, maandag deed ik 2x1.6 km op 5K tempo.
Ik vond 2x1.6 wel nogal weinig, had best nog een keer gekund, maar al met al is het ook wel verstandig dat het schema redelijk rustig aan opbouwt met de hoeveelheid intervallen want ik was niet gewend om 2x in de week op tempo te trainen, en met de krachtoefeningen die ik ook heb toegevoegd heb ik nu de hele week zere benen
Tja je hoeft ook niet van elke training helemaal kapot te gaan he. De prikkel moet precies zo zijn dat je lichaam wel denkt, hee hier ga ik de volgende keer even beter op voorbereid zijn, maar niet zo gesloopt dat het dagen moet bijkomen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ja, ik ben tussen het werken door ook even gaan lopen vanmiddag, zonde om pas in het donker weer te gaan.![]()
Wat voor zonnetjequote:Op donderdag 16 december 2021 15:42 schreef Zwabberhark het volgende:
Vandaag is het ideale loopweer. Weinig wind, niet te warm, niet te koud, droog, winterzonnetje.hier was het de hele dag hartstikke mistig. Het enige goede daaraan was dat het lekker rustig was in het park.
![]()
Hoe weet je of het een goed genoege prikkel is? Ik vind het lastig om die gulden middenweg te vinden tussen het mezelf wel erg makkelijk maken of compleet stukgaan.quote:Op donderdag 16 december 2021 15:35 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ah zo!
Tja je hoeft ook niet van elke training helemaal kapot te gaan he. De prikkel moet precies zo zijn dat je lichaam wel denkt, hee hier ga ik de volgende keer even beter op voorbereid zijn, maar niet zo gesloopt dat het dagen moet bijkomen.![]()
Het is hier zo mistig dat ik de overburen niet eens kan zienquote:Op donderdag 16 december 2021 15:42 schreef Zwabberhark het volgende:
Vandaag is het ideale loopweer. Weinig wind, niet te warm, niet te koud, droog, winterzonnetje.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Dat is ook heel lastig! En hangt ook een beetje van je de trainer af hoe die erover denkt. Als je bijvoorbeeld 'de Souplessemethode' leest, dan mag elke training makkelijk aanvoelen en moet je in ieder geval de volgende dag weer fris genoeg zijn om te trainen.quote:Op donderdag 16 december 2021 17:18 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hoe weet je of het een goed genoege prikkel is? Ik vind het lastig om die gulden middenweg te vinden tussen het mezelf wel erg makkelijk maken of compleet stukgaan.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Het was hier echt fabeltastisch mooi vanmorgen. Opkomend zonnetje en laaghangende mist boven een sowieso al mooie polder.quote:Op donderdag 16 december 2021 15:42 schreef Zwabberhark het volgende:
Vandaag is het ideale loopweer. Weinig wind, niet te warm, niet te koud, droog, winterzonnetje.![]()
Vandaag een HM gelopen. Had het niet echt gepland en was rustig aan begonnen, maar ik had opeens geen zin meer in m'n standaard route, dus na 5 km een andere afslag genomen. Merkte dat het eigenlijk best lekker loopt als je niet precies weet hoe ver je nog moet. Normaal ben ik toch wel een beetje aan het aftellen en rekenen tijdens het lopen. Uiteindelijk voor het eerst op m'n horloge gekeken toen ik 2km van huis weer invoegde op m'n gebruikelijk route en toen zat ik net over de 19km.
Was is een voor duurloop eigenlijk een goede hartslagzone? Ik probeer de laatste tijd een beetje op te letten dat ik niet te hoog zit qua hartslag en dat betekent dat ik wat langzamer loop dan gebruikelijk. Althans op de meeste dagen. Af en toe flink doorlopen vind ik nog steeds wel eens lekker. Vandaag zat ik op 5:14 gemiddeld en een een hartslag van 140 - 150. Volgens de Strava indeling 80% in zone 2. Voorheen toen ik vaak wat harder liep, liep ik veel meer in zone 3 en 4 met een hartslag boven de 170 en soms richting 190. In zone 1 lopen lijkt me niet haalbaar, dan moet ik naar 120 of lager en ik geloof niet dat dat kan.
[ Bericht 1% gewijzigd door Schuifpui op 19-12-2021 17:25:31 ]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: