Ja, dat lijkt me ook. In de winter een lockdown en dan in het voorjaar 2G als dingen weer opengaan lijkt me geen onrealistisch scenario op dit moment.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
2G is voorlopig alleen maar van de baan omdat iedereen inziet dat alleen 2G niet genoeg gaat zijn en het dus de discussie niet waard is. Ik moet het nog zien als we straks weer open zullen gaan.
Ik denk ook niet dat 2G echt helpt, maar ik snap wel dat ze het geprobeerd willen hebben - het is voor de maatschappij beter dan lockdown na lockdown. Maar als blijkt dat 2G ook consistent niet werkt...tja, dan moet je naar een vaccinatieplicht gaan kijken. Of richting acceptatie gaan. Iets van een middenweg vinden in ieder geval; je kan niet elke winter maar in een maandenlange lockdown schieten.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En of 2g daarbij zal helpen? Nee.
Wat was het ook alweer? Disproportioneel bij kleine besmettingsgetallen en nutteloos tijdens een uitbraak?
Is alleen maar een politiek spel. Niks anders.
Nouja, laten we het er allemaal dan in ieder geval over eens zijn dat als een paar weken meer of minder geen scholing als een crisissituatie beschouwd wordt, dat het voor de Nederlandse kinderen allemaal nog wel meevalt.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Kinderen zijn juist veel minder flexibel in het managen van een crisissituatie dan volwassenen.
McDonalds fan gespot.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon van alles afblijven wat mij betreft
Alles wat je nu sluit gaat nooit meer voor april open.
Hoeveel miljard smijten we dan weer over de balk ?
En zo hobbelen we richting 2023..quote:Op woensdag 24 november 2021 15:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me ook. In de winter een lockdown en dan in het voorjaar 2G als dingen weer opengaan lijkt me geen onrealistisch scenario op dit moment.
Dan is de druk op de ziekenhuizen in elk geval behapbaar. Als er dan alsnog maatregelen zijn/blijven (wat ik persoonlijk niet geloof) raken die vanzelf hun geloofwaardigheid kwijt.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:02 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
hoe kom je erbij dat dit stopt bij 100%? Dat zeiden ze ook bij 70% en 85%. Andere landen laten zien dat die vaccinaties en maatregelen gewoon doorgaan.
So-wie-so!quote:Op woensdag 24 november 2021 15:02 schreef DireStraits7 het volgende:
Zouden Van Dissel, De Jonge en Rutte een appgroep hebben?
El Salvadors
Ik hoorde laatst een meid (~15?) in de trein zeggen dat ze niet naar Artis kon, omdat zij en haar vrienden niet gevaccineerd zijn en niet willen testen. Telt dat ook als kennen?quote:Op woensdag 24 november 2021 15:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af hoe jouw sociale kring is als je zoveel ongevaccineerden kent, ik ken er (nu nog) 1
Tja. Hopen dat we volgende winter beter voorbereid zijn? Deze is mislukt in elk geval.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En zo hobbelen we richting 2023..
Ik ben het met je eens dat dit te overzien is, maar is er nou al een keer een maatregel echt voor de korte termijn aangekondigd en zo gebleven?quote:Op woensdag 24 november 2021 15:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Zover is het allemaal nog niet joh. Vooralsnog zijn de geruchten twee weken dicht + kerstvakantie, dat is echt wel te overzien.
Ik ga er zomaar vanuit dat je ouder dan 18 bent, dus ik laat schunnige grappen achterwege dus mijn antwoord is: Nee.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik hoorde laatst een meid (~15?) in de trein zeggen dat ze niet naar Artis kon, omdat zij en haar vrienden niet gevaccineerd zijn en niet willen testen. Telt dat ook als kennen?
En de anti-vaxxers. En de stoere mensen die zich lekker niet aan maatregelen houden en telkens proberen die te omzeilen.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mede mogelijk gemaakt door hugo, mark en hun wanbeleid
Dan ken ik er ook maar één. Althans, één waarvan ik het weet. Nee, misschien twee, ook nog een collega.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ga er zomaar vanuit dat je ouder dan 18 bent, dus ik laat schunnige grappen achterwege dus mijn antwoord is: Nee.
https://www.vpro.nl/argos(...)cs-grote-steden.htmlquote:Op woensdag 24 november 2021 15:00 schreef dycto het volgende:
[..]
Jij hebt de politiek niet helemaal gevolgd zie ik.
Amen. Ook met 100% vaccinatie graad zitten we nog aan maatregelen vast.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:02 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
hoe kom je erbij dat dit stopt bij 100%? Dat zeiden ze ook bij 70% en 85%. Andere landen laten zien dat die vaccinaties en maatregelen gewoon doorgaan.
Daar heeft hij gewoon een punt.quote:
Je houdt Twitter maar goed in de gaten, hè. En dan zat je gisteren nog te klagen dat je 'ook nog moest werken'.quote:
Merken we in de herfst van 2022 dat de boosters toch weer effect verliezen, dat 2G ook niet waterdicht is en dan is er nog steeds geen lange termijn plan. Dus alles weer dichtquote:Op woensdag 24 november 2021 15:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En zo hobbelen we richting 2023..
Ongwvaccineerde mensen zijn net vegans.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af hoe jouw sociale kring is als je zoveel ongevaccineerden kent, ik ken er (nu nog) 1
https://www.rijksoverheid(...)oegde-besluitvormingquote:Geachte voorzitter,
Het epidemiologisch beeld is somber. Niet eerder waren de dagelijkse besmettingscijfers zo hoog als in de laatste weken. Ook het aantal
ziekenhuisopnames is hoog en een kentering is nog niet in zicht.
De prognoses van het RIVM en het LNAZ laten een grote onzekerheid zien. Het
aantal IC-opnames en het aantal
ziekenhuisopnames per dag blijven aan de bovenkant van de prognoses. De piek is nog niet bereikt. Gezien het huidige aantal besmettingen van de afgelopen weken is de verwachting dat ook de komende twee weken de bezetting doorstijgt. We zien daarnaast dat de kritiek planbare zorg onder druk komt te staan.
Ik heb het OMT gevraagd vandaag bijeen te komen om een spoedadvies uit te brengen. Het OMT is gevraagd morgen een advies op te leveren. Het kabinet zal op basis van het OMT-advies tot besluitvorming komen en zal uw Kamer vrijdag over de uitkomsten van deze besluitvorming informeren.
Hoogachtend,
de minister van Volksgezondheid,
Welzijn en Sport,
Hugo de Jonge
Ik ken wel vrij veel vegans, die zijn wel een stuk leuker om te zienquote:Op woensdag 24 november 2021 15:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ongwvaccineerde mensen zijn net vegans.
Iedereen moet en zal weten dat ze vegan/ongevaccineerd zijn.
Dat is zo lekker recalcitrant he!
Maar goed uitleggen, of met goede argumenten komen waarom ze 'm niet nemen komt zelden voor.
"Jaa, uuuh, waarom wel?"
Je moet toch wat als je IC-voorzitter bent en de minister laat het finaal uit de klauwen lopen.quote:
Dat is dus 4 weken + kerstvakantie.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Zover is het allemaal nog niet joh. Vooralsnog zijn de geruchten twee weken dicht + kerstvakantie, dat is echt wel te overzien.
Had niet verwacht dat dit soort mensen nog bestonden.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:45 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik denk van niet. Ik denk dat als we net zo'n vaccinatiegraad hadden gehad als in bv Portugal, hadden we 0 maatregelen gehad. 0.
Niet zo anders dan anderen, denk ik. Maar kan er zo een stuk of 15 opnoemen. Inmiddels wel dus een paar minder.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hij heeft helemaal geen punt, gewoon gevolg van zijn eigen nalaten dit.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Daar heeft hij gewoon een punt.
Deze falende tyran duldt geen tegenspraak. Gegokt met mensenlevens, verloren en nu gefrustreerd als mensen hem de waarheid vertellen.quote:
Nog een dingetje: wees op tijd met je voorbereiding. Vaccinatiecampagne naast de griepprik oid, vergroot de capaciteit in de zorg.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat 2G echt helpt, maar ik snap wel dat ze het geprobeerd willen hebben - het is voor de maatschappij beter dan lockdown na lockdown. Maar als blijkt dat 2G ook consistent niet werkt...tja, dan moet je naar een vaccinatieplicht gaan kijken. Of richting acceptatie gaan. Iets van een middenweg vinden in ieder geval; je kan niet elke winter maar in een maandenlange lockdown schieten.
Dit gaat nog minimaal 5 jaar door ja. Ik zit al in de acceptatie fase. Vaccins zijn verre van de uitweg.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Merken we in de herfst van 2022 dat de boosters toch weer effect verliezen, dat 2G ook niet waterdicht is en dan is er nog steeds geen lange termijn plan. Dus alles weer dichtEn dan kan het hier weer goed gepraat worden met ''maar de zorg is niet verbeterd in een dag'' of ''ja, maar het het kabinet is demissionair, dus lange termijn denken is niet hun taak'', etc.
Vicieuze cirkel. Zo treurig.
Of mensen die lopen te klagen dat hun qr-code niet wordt gecheckt in bijvoorbeeld de horeca maar er dan wel gaan zittenquote:Op woensdag 24 november 2021 15:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En de anti-vaxxers. En de stoere mensen die zich lekker niet aan maatregelen houden en telkens proberen die te omzeilen.
Het woord tiran wil ik niet tot de mijne maken, maar verder eens.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:07 schreef Confetti het volgende:
[..]
Deze falende tyran duldt geen tegenspraak. Gegokt met mensenlevens, verloren en nu gefrustreerd als mensen hem de waarheid vertellen.
Gerucht was toch twee weken dicht?quote:Op woensdag 24 november 2021 15:07 schreef poepiescheet het volgende:
[..]
Dat is dus 4 weken + kerstvakantie.
Toch is dit raar. Nu twee weken dicht, dan twee weken les en dan twee weken kerstvakantie is best raar.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar die twee weken moet je wel nu (lees: volgende week) in laten gaan, als je nog twee weken gaat wachten slaat het nergens op.quote:
Hij bedoelde dat er altijd twee weken geroepen wordt; maar dat het vaak toch langer duurt.quote:
Omdat ze dood zijn?quote:Op woensdag 24 november 2021 15:07 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Niet zo anders dan anderen, denk ik. Maar kan er zo een stuk of 15 opnoemen. Inmiddels wel dus een paar minder.
Nee, want testplafondquote:Op woensdag 24 november 2021 15:06 schreef Simmertje het volgende:
De grote vraag is, halen we de 25k vandaag?
Ik denk van niet.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:10 schreef Fugazi_ het volgende:
Gaan de Sportscholen ook dicht? Wat denkt men hier
Inderdaad een belediging voor echte tirannenquote:Op woensdag 24 november 2021 15:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het woord tiran wil ik niet tot de mijne maken, maar verder eens.
quote:Wil jij het direct weten als je aan de beurt bent voor de zogeheten boosterprik tegen het coronavirus? Meld je dan hieronder aan door op de tag met jouw geboortejaar te klikken. Je krijgt een melding als je een afspraak mag maken. Je hoeft in dat geval niet te wachten tot je een uitnodiging per post hebt ontvangen.
https://www.ad.nl/koken-e(...)ns-wappies~a1bc9f9e/quote:Een hapje eten in een restaurant zonder QR-code? Dat mag volgens de coronaregels nog steeds bij restaurants langs de snelweg, zoals de Pleisterplaats in Moordrecht. Maar daar zorgt het vooral voor verwarring. ,,Mensen komen niet meer, ze noemen ons wappies.”
quote:
Er worden dan ook een hoop krachten van andere afdelingen afgehaald momenteel.quote:
En hoeveel worden er daarvan ziek of gaan de zorg bezetten?quote:Op woensdag 24 november 2021 15:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En de anti-vaxxers. En de stoere mensen die zich lekker niet aan maatregelen houden en telkens proberen die te omzeilen.
Nops. Vrij essentieel.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat denken jullie, gaat de dierenwinkel dicht?
Tuurlijk niet, waar moet ik anders m'n eten kopen?quote:Op woensdag 24 november 2021 15:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
falen ok maar tiran is toch wel wat teveel eer hoorquote:Op woensdag 24 november 2021 15:07 schreef Confetti het volgende:
[..]
Deze falende tyran duldt geen tegenspraak. Gegokt met mensenlevens, verloren en nu gefrustreerd als mensen hem de waarheid vertellen.
Ho even, ze mogen dan wel klaar zijn met corona, maar corona niet met hen.quote:
En dan weer 2 weken open gaan voor de kerstvakantie zou ook raar zijn, dus dan zou het 4 weken + kerstvakantie worden.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar die twee weken moet je wel nu (lees: volgende week) in laten gaan, als je nog twee weken gaat wachten slaat het nergens op.
Nou ja tiran impliceert toch wel een totaal disrespect voor mensenrechten en de democratische rechtsstaat. Zover wil ik niet gaan.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad een belediging voor echte tirannen
Dat wordt het dan ook. Minimaal.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:13 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En dan weer 2 weken open gaan voor de kerstvakantie zou ook raar zijn, dus dan zou het 4 weken + kerstvakantie worden.
quote:Op woensdag 24 november 2021 15:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vanmiddag gaan ze vergaderen over de nieuwe steunmaatregelen. Onder andere.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:08 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik geloof er geen zak van. Daar zijn geen steunregelingen meer voor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit (onderlijnde) is een beetje in lijn met wat economen, zoals die van de Rabobank, ook uiten. Het blijven steunen van bedrijven kan ook ongunstig zijn voor de economie, als bijvoorbeeld 1) die bedrijven niet heel levensvatbaar zijn, en 2) er sprake is van een grote krapte op de arbeidsmarkt, en er behoefte is aan personeel in andere sectoren.
Steun aan die bedrijven zou dan alleen maar in de weg zitten en juist voorkomen dat arbeidskrachten vrijkomen voor die sectoren waar er juist behoefte aan is.
Wat dit exact betekent weet ik nog niet, maar de vraag is of er echt nog een NOW komt, ook gezien bovenstaande. En in welke hoedanigheid. Het neigt een beetje naar loslaten (dus laten afsterven van bedrijven/sectoren bij nieuwe maatregelen). Misschien heb ik het mis.
Aan de andere kant, deze brief is opgesteld 16-11-21, toen er nog een andere situatie was. In deze brief wordt nog gesproken over "drie weken" dat de nieuwe maatregelen waarschijnlijk/voorlopig zouden duren.
Wellicht dat er nu ondertussen toch al weer anders over wordt gedacht.
Ik denk dat ik maar thuis blijf en straks om 16:00 dat debat ga volgen.
Erg spannend allemaal."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Essentiële winkel. Nee.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mooie tijden waren dat.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:13 schreef Oliver23 het volgende:
Zou de Action alle niet essentiële producten weer afdekken, om zo toch essentieel te zijn?
Of zou Click and Collect weer terugkeren
Zo'n 2deling krijg je natuurlijk ook als je alle ''schuld'' (ik weet dat je het niet zo bedoeld, even geen beter woord) bij de ouderen legt.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En hoeveel worden er daarvan ziek of gaan de zorg bezetten?
Nog steeds het miss_sly, zijn de ouderen de lul bij dit virus. Jongeren onder de -50/-60 worden nauwelijks opgenomen.
Verder moet je je lekker gaan focussen op de ongevaccineerden. Lekker boos worden op ze. Lekker de 2deling in werking laten brengen die is aangespoord door het kabinet.
Een 2deling veroorzaken, dat is het slechtste wat je kan doen als landsbestuurder.
Was uw cavia stuk.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Er zijn bij ons op de IC ook 13 FTE verdwenen na afgelopen winter, die ze niet opgevuld krijgen. Maar er wordt wel verwacht hetzelfde bedden aantal te kunnen bemensen. Geen wonder dat er burn outs plaats vinden.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:12 schreef D_A het volgende:
[..]
Er worden dan ook een hoop krachten van andere afdelingen afgehaald momenteel.
https://eiersnijders.nlquote:Op woensdag 24 november 2021 15:13 schreef Oliver23 het volgende:
Zou de Action alle niet essentiële producten weer afdekken, om zo toch essentieel te zijn?
Of zou Click and Collect weer terugkeren
Wil eigenlijk wel eerst de vervanger wetenquote:Op woensdag 24 november 2021 15:14 schreef capricia het volgende:
Gaat Hugo vrijdag zijn aftreden bekend maken?
Of Private Shopping. Om 00:00uur achter je PC om een afspraak te maken bij de Primark. En met je tablet een tweede afspraak maken en die weer doorverkopenquote:
Die moet fysiek het ministerie uitgesleept worden vrees is.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:14 schreef capricia het volgende:
quote:Op woensdag 24 november 2021 15:15 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wil eigenlijk wel eerst de vervanger weten
Diederik Gommers.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:15 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Yep maar goed zulke verhalen lees je maar weinig terug.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:14 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Er zijn bij ons op de IC ook 13 FTE verdwenen na afgelopen winter, die ze niet opgevuld krijgen. Maar er wordt wel verwacht hetzelfde bedden aantal te kunnen bemensen. Geen wonder dat er burn outs plaats vinden.
De kern van het probleem. Maar laten we vooral blijven roepen dat het allemaal wel meevalt toch met slechts 500 man op de IC?quote:Op woensdag 24 november 2021 15:14 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Er zijn bij ons op de IC ook 13 FTE verdwenen na afgelopen winter, die ze niet opgevuld krijgen. Maar er wordt wel verwacht hetzelfde bedden aantal te kunnen bemensen. Geen wonder dat er burn outs plaats vinden.
Maar wel weer wat dramatisch met dat "positief EN zelf te ziek om te werken". Alsof je wel kon werken als je alleen maar positief was.quote:
quote:Op woensdag 24 november 2021 15:14 schreef capricia het volgende:
De meerderheid van de mensen op de IC bestaat uit ongevaccineerden. Nog steeds. Gisteren bevestigd door Levi yet again.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En hoeveel worden er daarvan ziek of gaan de zorg bezetten?
Nog steeds het miss_sly, zijn de ouderen de lul bij dit virus. Jongeren onder de -50/-60 worden nauwelijks opgenomen.
Verder moet je je lekker gaan focussen op de ongevaccineerden. Lekker boos worden op ze. Lekker de 2deling in werking laten brengen die is aangespoord door het kabinet.
Een 2deling veroorzaken, dat is het slechtste wat je kan doen als landsbestuurder.
denken dat Hugo alles bepaalt vind ik ook wel erg simplistischquote:Op woensdag 24 november 2021 15:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja tiran impliceert toch wel een totaal disrespect voor mensenrechten en de democratische rechtsstaat. Zover wil ik niet gaan.
Marcel Leviquote:Op woensdag 24 november 2021 15:15 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Plateauquote:Op woensdag 24 november 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
23.709 positieve testen
272 ziekenhuisopnames
47 IC-opnames
50 overlijdens
Tsjerrie. ‘Alle maatregelen weg’quote:Op woensdag 24 november 2021 15:15 schreef Cue_ het volgende:
[..]
99%, tuurlijk joh.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:15 schreef Wirelessmouse het volgende:
99% van de mensen die ik ken die positief waren heeft er amper wat van gemerkt.
Is dit een nieuw record eigenlijk?quote:Op woensdag 24 november 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
23.709 positieve testen
272 ziekenhuisopnames
47 IC-opnames
50 overlijdens
quote:Op woensdag 24 november 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
23.709 positieve testen
272 ziekenhuisopnames
47 IC-opnames
50 overlijdens
Gaat niks oplossen.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:14 schreef capricia het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |