Ja, dat lijkt me ook. In de winter een lockdown en dan in het voorjaar 2G als dingen weer opengaan lijkt me geen onrealistisch scenario op dit moment.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
2G is voorlopig alleen maar van de baan omdat iedereen inziet dat alleen 2G niet genoeg gaat zijn en het dus de discussie niet waard is. Ik moet het nog zien als we straks weer open zullen gaan.
Ik denk ook niet dat 2G echt helpt, maar ik snap wel dat ze het geprobeerd willen hebben - het is voor de maatschappij beter dan lockdown na lockdown. Maar als blijkt dat 2G ook consistent niet werkt...tja, dan moet je naar een vaccinatieplicht gaan kijken. Of richting acceptatie gaan. Iets van een middenweg vinden in ieder geval; je kan niet elke winter maar in een maandenlange lockdown schieten.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En of 2g daarbij zal helpen? Nee.
Wat was het ook alweer? Disproportioneel bij kleine besmettingsgetallen en nutteloos tijdens een uitbraak?
Is alleen maar een politiek spel. Niks anders.
Nouja, laten we het er allemaal dan in ieder geval over eens zijn dat als een paar weken meer of minder geen scholing als een crisissituatie beschouwd wordt, dat het voor de Nederlandse kinderen allemaal nog wel meevalt.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Kinderen zijn juist veel minder flexibel in het managen van een crisissituatie dan volwassenen.
McDonalds fan gespot.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon van alles afblijven wat mij betreft
Alles wat je nu sluit gaat nooit meer voor april open.
Hoeveel miljard smijten we dan weer over de balk ?
En zo hobbelen we richting 2023..quote:Op woensdag 24 november 2021 15:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me ook. In de winter een lockdown en dan in het voorjaar 2G als dingen weer opengaan lijkt me geen onrealistisch scenario op dit moment.
Dan is de druk op de ziekenhuizen in elk geval behapbaar. Als er dan alsnog maatregelen zijn/blijven (wat ik persoonlijk niet geloof) raken die vanzelf hun geloofwaardigheid kwijt.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:02 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
hoe kom je erbij dat dit stopt bij 100%? Dat zeiden ze ook bij 70% en 85%. Andere landen laten zien dat die vaccinaties en maatregelen gewoon doorgaan.
So-wie-so!quote:Op woensdag 24 november 2021 15:02 schreef DireStraits7 het volgende:
Zouden Van Dissel, De Jonge en Rutte een appgroep hebben?
El Salvadors
Ik hoorde laatst een meid (~15?) in de trein zeggen dat ze niet naar Artis kon, omdat zij en haar vrienden niet gevaccineerd zijn en niet willen testen. Telt dat ook als kennen?quote:Op woensdag 24 november 2021 15:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af hoe jouw sociale kring is als je zoveel ongevaccineerden kent, ik ken er (nu nog) 1
Tja. Hopen dat we volgende winter beter voorbereid zijn? Deze is mislukt in elk geval.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En zo hobbelen we richting 2023..
Ik ben het met je eens dat dit te overzien is, maar is er nou al een keer een maatregel echt voor de korte termijn aangekondigd en zo gebleven?quote:Op woensdag 24 november 2021 15:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Zover is het allemaal nog niet joh. Vooralsnog zijn de geruchten twee weken dicht + kerstvakantie, dat is echt wel te overzien.
Ik ga er zomaar vanuit dat je ouder dan 18 bent, dus ik laat schunnige grappen achterwege dus mijn antwoord is: Nee.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik hoorde laatst een meid (~15?) in de trein zeggen dat ze niet naar Artis kon, omdat zij en haar vrienden niet gevaccineerd zijn en niet willen testen. Telt dat ook als kennen?
En de anti-vaxxers. En de stoere mensen die zich lekker niet aan maatregelen houden en telkens proberen die te omzeilen.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mede mogelijk gemaakt door hugo, mark en hun wanbeleid
Dan ken ik er ook maar één. Althans, één waarvan ik het weet. Nee, misschien twee, ook nog een collega.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ga er zomaar vanuit dat je ouder dan 18 bent, dus ik laat schunnige grappen achterwege dus mijn antwoord is: Nee.
https://www.vpro.nl/argos(...)cs-grote-steden.htmlquote:Op woensdag 24 november 2021 15:00 schreef dycto het volgende:
[..]
Jij hebt de politiek niet helemaal gevolgd zie ik.
Amen. Ook met 100% vaccinatie graad zitten we nog aan maatregelen vast.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:02 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
hoe kom je erbij dat dit stopt bij 100%? Dat zeiden ze ook bij 70% en 85%. Andere landen laten zien dat die vaccinaties en maatregelen gewoon doorgaan.
Daar heeft hij gewoon een punt.quote:
Je houdt Twitter maar goed in de gaten, hè. En dan zat je gisteren nog te klagen dat je 'ook nog moest werken'.quote:
Merken we in de herfst van 2022 dat de boosters toch weer effect verliezen, dat 2G ook niet waterdicht is en dan is er nog steeds geen lange termijn plan. Dus alles weer dichtquote:Op woensdag 24 november 2021 15:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En zo hobbelen we richting 2023..
Ongwvaccineerde mensen zijn net vegans.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af hoe jouw sociale kring is als je zoveel ongevaccineerden kent, ik ken er (nu nog) 1
https://www.rijksoverheid(...)oegde-besluitvormingquote:Geachte voorzitter,
Het epidemiologisch beeld is somber. Niet eerder waren de dagelijkse besmettingscijfers zo hoog als in de laatste weken. Ook het aantal
ziekenhuisopnames is hoog en een kentering is nog niet in zicht.
De prognoses van het RIVM en het LNAZ laten een grote onzekerheid zien. Het
aantal IC-opnames en het aantal
ziekenhuisopnames per dag blijven aan de bovenkant van de prognoses. De piek is nog niet bereikt. Gezien het huidige aantal besmettingen van de afgelopen weken is de verwachting dat ook de komende twee weken de bezetting doorstijgt. We zien daarnaast dat de kritiek planbare zorg onder druk komt te staan.
Ik heb het OMT gevraagd vandaag bijeen te komen om een spoedadvies uit te brengen. Het OMT is gevraagd morgen een advies op te leveren. Het kabinet zal op basis van het OMT-advies tot besluitvorming komen en zal uw Kamer vrijdag over de uitkomsten van deze besluitvorming informeren.
Hoogachtend,
de minister van Volksgezondheid,
Welzijn en Sport,
Hugo de Jonge
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |