Ik heb geen kinderen en vanuit puur egoïsme roep ik dan ook sluit die scholen en laat de gyms open, maar dit is natuurlijk wel oprecht heel sneu. Het is gewoon een grote klerebende voor iedereen.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:42 schreef SilverEyes het volgende:
Mijn dochter zit sinds een half jaar op school. Ze begint nu net haar draai te vinden en vriendjes te maken etc. Ik weet het, er zijn veel argumenten om de scholen te sluiten en het zal uiteindelijk wel weer goedkomen, maar mijn moederhart huilt wel dat dit proces waarbij ze nu 'loskomt' weer wordt stopgezet en ze straks weer overnieuw kan beginnen.
Denk je dit eerlijk? Het is niet dat daar twee keer zo veel gevaccineerd wordt he?quote:Op woensdag 24 november 2021 14:45 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik denk van niet. Ik denk dat als we net zo'n vaccinatiegraad hadden gehad als in bv Portugal, hadden we 0 maatregelen gehad. 0.
Maar wel per keer dat de overtreding plaatsvindtquote:Op woensdag 24 november 2021 14:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wel buiten de wet Mulder dan, daar is het maximale boetebedrag 340 euro.
Je bent verondersteld voldoende beschermd met 1 prik na besmetting, maar mag de serie afmaken met een 2equote:Op woensdag 24 november 2021 14:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wist ik niet. Dacht besmetting +prik = 2 shots en dus wachten als iedereen.
Volgens mij kwam uit de eerste evaluaties sowieso dat de achterstanden veel minder groot waren dan in eerste instantie gevreesd.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:48 schreef byah het volgende:
[..]
jep, eerste scholensluiting in exact dezelfde situatie gezeten, moet zeggen dat mijn zoon inmiddels prima op zijn plek is, ondanks dat hij het eerste jaar dus echt heel veel gemist heeft.
Dat is ook echt rot. Het is echt een stap terug in de ontwikkeling, zo zondequote:Op woensdag 24 november 2021 14:42 schreef SilverEyes het volgende:
Mijn dochter zit sinds een half jaar op school. Ze begint nu net haar draai te vinden en vriendjes te maken etc. Ik weet het, er zijn veel argumenten om de scholen te sluiten en het zal uiteindelijk wel weer goedkomen, maar mijn moederhart huilt wel dat dit proces waarbij ze nu 'loskomt' weer wordt stopgezet en ze straks weer overnieuw kan beginnen.
Maar ga je dan meerdere boetes opleggen voor dezelfde persoon? Dat lijkt me toch ook niet helemaal de bedoeling…quote:Op woensdag 24 november 2021 14:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zou serieus prima in de werkgroep willen gaan zitten die dit allemaal gaat ontwerpen zo erg ben ik er klaar mee. Ik denk een model à la Wet Mulder. Boete -> Boete met verhoging -> 'deurwaarder' (voor boete). Dan zijn ze er snel klaar mee.
Wel even wachten totdat PSV een wedstrijd meer gespeeld heeft en een punt (of drie) meer heeft. Anders is 020 weer kampioenquote:Op woensdag 24 november 2021 14:48 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Flikker dan het voetbal er ook maar weer uit, die paar potjes vorige keer op een leeg complex waren echt vreselijk.
Wel kut maar maak je niet te druk kinderen zijn een stuk flexibeler in het managen van een crisissituatie dan de gemiddelde volwassene.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:42 schreef SilverEyes het volgende:
Ik had het over het amateurvoetbal. Denk dat ze bij PSV de kantine wat minder gaan missen.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:49 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Wel even wachten totdat PSV een wedstrijd meer gespeeld heeft en een punt (of drie) meer heeft. Anders is 020 weer kampioen
Of dat feyenoord zijn wedstrijden heeft ingehaald natuurlijk, dat kan ook.
Mijn ocd'ertje gaat af bij jouw username en avatar.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Denk dat veel amateurclubs er gewoon de brui aan geven en vervroegd winterstop afkondigen. Desnoods gooien ze het op corona in de selectie om geen gedoe te krijgen met de KNVB.
Ik denk nog steeds niet dat ze het ook echt gaan doen. OMT is sowieso fel tegen las ik. Al is het daar ook maar wie je het vraagt volgens mij. Denk dat ze het eerst gaan proberen te counteren met micro manage details in het onderwijs. Mondkapjes in gangen, etc. Met dezelfde kinderen tijd doorbrengen; dus vaste groepjes. Dat soort dingen.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:43 schreef Arizona het volgende:
Een goeie maand geleden werd er in dit topic nog wat schamper gedaan door sommige users toen ik het idee van opnieuw een scholensluiting noemde. Dat ik daar bang voor was.
Hadden die users maar gelijk gekregen in plaats van ik
Beleidsmakers zijn gewoon clueless, van 'niet in paniek' half oktober naar persco's op 2, 12 en 26 november en zo'n beetje alles weer dicht met wat pech.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:47 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Sowieso zou er wel eens een nieuw crisisteam gevormd mogen worden in plaats van dat baggerOMT.
één boete die een verhoging krijgt als er geen gehoor aan gegeven wordt. Nogmaals, het is niet perfect uitgewerkt en er zullen een hoop haken en ogen aan zitten, maar de manier waarop het nu gaat kunnen we ook niet verder.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar ga je dan meerdere boetes opleggen voor dezelfde persoon? Dat lijkt me toch ook niet helemaal de bedoeling…
quote:Op woensdag 24 november 2021 14:50 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik had het over het amateurvoetbal. Denk dat ze bij PSV de kantine wat minder gaan missen.
Dit is echt zo kort door de bocht...quote:Op woensdag 24 november 2021 14:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Wel kut maar maak je niet te druk kinderen zijn een stuk flexibeler in het managen van een crisissituatie dan de gemiddelde volwassene.
Plus dat sporten juist enorm belangrijk is. Juist een van de laatste dingen die je moet gaan sluiten - en je moet het al helemaal niet overwegen met de huidige cijfers - we weten waar de besmettingen vandaan komen.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:43 schreef Noek het volgende:
[..]
Iedereen gaat hier vast enorm van over de zeik maar feitelijk gezien zou het nog logisch zijn ook qua haarden.
Zullen clubs niet snel doen denk ik. Veel clubs hebben gezeik gehad met contributies etc, dan ga je niet zelf de stekker eruit trekken als het gewoon nog mag.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Denk dat veel amateurclubs er gewoon de brui aan geven en vervroegd winterstop afkondigen. Desnoods gooien ze het op corona in de selectie om geen gedoe te krijgen met de KNVB.
Finacieel gaan ze het vast wel redden. Anders komt er wel een steunpakket voor zakgeld.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Wel kut maar maak je niet te druk kinderen zijn een stuk flexibeler in het managen van een crisissituatie dan de gemiddelde volwassene.
En de bron is het aantal contactmomenten wat mensen hebben. Ongeacht waar deze plaatsvinden. Dus het enige wat helpt, is het aantal contactmomenten zoveel mogelijk verminderen.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:48 schreef Noek het volgende:
We zien het na elke vakantie gebeuren terwijl in die vakantie alle sectoren gewoon draaiende zijn. Scholen weer open en BIEM daar begint de ellende.
Daarmee vind ik niet gelijk dat alle scholen dicht moeten maar vind ook zeker niet dat alle sectoren daarvoor op moeten draaien.
Of we bijten keihard door die zure appel heen of we pakken het probleem bij de bron aan.
Want ze zijn alle andere beloften ook zo goed nagekomen.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:47 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ze hadden nooit moeten zeggen dat er geen vaccinatieplicht/dwang zou komen. Dat kan je namelijk nooit beloven.
De vaccinatiegraad daar is bizar hoog. Het hoogste van heel de EU.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:49 schreef dycto het volgende:
[..]
Denk je dit eerlijk? Het is niet dat daar twee keer zo veel gevaccineerd wordt he?
Daar is het nu te laat voor. Het kwaad is geschied. Dit hadden ze direct na de zomervakantie al moeten doen.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk nog steeds niet dat ze het ook echt gaan doen. OMT is sowieso fel tegen las ik. Al is het daar ook maar wie je het vraagt volgens mij. Denk dat ze het eerst gaan proberen te counteren met micro manage details in het onderwijs. Mondkapjes in gangen, etc. Met dezelfde kinderen tijd doorbrengen; dus vaste groepjes. Dat soort dingen.
Haalt niet weg dat ik nog steeds van mening ben dat het voor de maatschappij als geheel fijner zou zijn om de lockdown zo kort mogelijk te laten duren - en dan moet je gewoon ingrijpen op scholen waar het merendeel van de besmettingen vandaan komt. Hoe kut en oneerlijk dat wel niet is.
Of nergens ingrijpen en inzetten op 2G, maar als je dan zo nodig een lockdown wil gaan invoeren als kabinet zijnde...doe het dan wel ''goed'', anders zitten we weer de hele winter binnen.
Dus? Dan hadden ze die persco wel na het weekend gehouden want black friday duurt al jaren geen dag meer.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Geen onzin, weetje hoeveel geld er in het laatje komt met black friday zo voor de feestdagen.
Nee.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:52 schreef CherokeeRose2021 het volgende:
[..]
En de bron is het aantal contactmomenten wat mensen hebben. Ongeacht waar deze plaatsvinden. Dus het enige wat helpt, is het aantal contactmomenten zoveel mogelijk verminderen.
Zal erom hangen. Maar feit is dat het wel enorm zou helpen. Stel wij hebben 85% vaccinatie graad en portugal 95%.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:49 schreef dycto het volgende:
[..]
Denk je dit eerlijk? Het is niet dat daar twee keer zo veel gevaccineerd wordt he?
Iedereen naar FOK!, verdomme.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:52 schreef CherokeeRose2021 het volgende:
[..]
En de bron is het aantal contactmomenten wat mensen hebben. Ongeacht waar deze plaatsvinden. Dus het enige wat helpt, is het aantal contactmomenten zoveel mogelijk verminderen.
Het is sowieso een vrij kansloos idee zodra je het praktisch gaat makenquote:Op woensdag 24 november 2021 14:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar ga je dan meerdere boetes opleggen voor dezelfde persoon? Dat lijkt me toch ook niet helemaal de bedoeling…
Op het niveau waar ik lesgeef ben ik er nog niet zo veel tegengekomen.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:48 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Serieus zijn er echt geen studenten die er profijt van hebben? Bij ons waren de verslagen (wij geven geen toets) van vergelijkbaar niveau in de lockdown vergeleken met daarbuiten.
quote:Op woensdag 24 november 2021 14:50 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik had het over het amateurvoetbal. Denk dat ze bij PSV de kantine wat minder gaan missen.
quote:Op woensdag 24 november 2021 14:52 schreef DonDruiper het volgende:
Hugo zei het al.. 2G of iedereen moet bloeden.
Bedankt. Mede mogelijk gemaakt door de christenhonden moslimbroeders
Het is Black Friday Week.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus? Dan hadden ze die persco wel na het weekend gehouden want black friday duurt al jaren geen dag meer.
quote:Op woensdag 24 november 2021 14:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat op slot gooien kun je 1 op 1 op het conto van de anti-vaxxers schrijven. Zonder hen niet de enorme druk op de zorg die we nu hebben. De boosters had die druk nog verder kunnen verlichten. Ik kan het niet mooier maken dan dat het is.
Dan is het minimaal een en-en. Het zijn niet alleen de antivaxxers. Het is ook het niet pro-actief handelen van dit trage kutkabinet met clown en bloemschoen.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is alleen niet zo. Met een boostercampagne waren antivaxxers bijzaak op de verpleegafdeling. Mensen die niet gevaccineerd zijn zijn het grootste probleem op de IC.
quote:Op woensdag 24 november 2021 14:48 schreef Noek het volgende:
We zien het na elke vakantie gebeuren terwijl in die vakantie alle sectoren gewoon draaiende zijn. Scholen weer open en BIEM daar begint de ellende.
Daarmee vind ik niet gelijk dat alle scholen dicht moeten maar vind ook zeker niet dat alle sectoren daarvoor op moeten draaien.
Of we bijten keihard door die zure appel heen of we pakken het probleem bij de bron aan.
Is toch inhoudelijk juist? Ik vind het wel grappig. Heel systeem opgetuigd met de corona check app, kan je er dadelijk nog niks mee.quote:
Kinderen zijn juist veel minder flexibel in het managen van een crisissituatie dan volwassenen.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Want? Moet je naar de hoeren?quote:
Dringend advies: Gebruik een mondkapje eenmalig en niet 4 maanden. stel viespeuken.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:53 schreef Evenstar het volgende:
Horeca nog een uur eerder dicht, scholen uurtje later open.
En iets met mondkapjes....
Eens, maar voor mij zou het fijn zijn als niet-essentiele winkels open blijven. En contactberoepen open is voor mij ook heel relevant.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik houd er gewoon rekening mee dat vrijwel alles dicht gaat, dan kan het alleen maar meevallen..
De post black friday after sale in het weekend? Wellicht gaan de maatregelen ook pas maandag in.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus? Dan hadden ze die persco wel na het weekend gehouden want black friday duurt al jaren geen dag meer.
Mja, die waaien ook wel met diverse winden mee. Gommers is bijvoorbeeld niet tegen een scholensluiting.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk nog steeds niet dat ze het ook echt gaan doen. OMT is sowieso fel tegen las ik. Al is het daar ook maar wie je het vraagt volgens mij. Denk dat ze het eerst gaan proberen te counteren met micro manage details in het onderwijs. Mondkapjes in gangen, etc. Met dezelfde kinderen tijd doorbrengen; dus vaste groepjes. Dat soort dingen.
Haalt niet weg dat ik nog steeds van mening ben dat het voor de maatschappij als geheel fijner zou zijn om de lockdown zo kort mogelijk te laten duren - en dan moet je gewoon ingrijpen op scholen waar het merendeel van de besmettingen vandaan komt. Hoe kut en oneerlijk dat wel niet is.
Of nergens ingrijpen en inzetten op 2G, maar als je dan zo nodig een lockdown wil gaan invoeren als kabinet zijnde...doe het dan wel ''goed'', anders zitten we weer de hele winter binnen.
Is het al bekend dat CU heeft zitten veto'en ja?quote:Op woensdag 24 november 2021 14:54 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee. CU heeft het tegen gehouden.
Ik heb een ticket geboekt naar de Canarische Eilanden. Ook een prima tip!quote:Op woensdag 24 november 2021 14:54 schreef Simmertje het volgende:
Heb trouwens eergisteren Age of Empires 4 gekocht, goede tip voor de gamers onder ons
Iemand wil zn rijbewijs hebben.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Eens, maar voor mij zou het fijn zijn als niet-essentiele winkels open blijven. En contactberoepen open is voor mij ook heel relevant.
De rest, tsja ja, nouja
En zo heeft hugo zijn doel bereikt. Zijn dystopische maatregelen geïmplementeerd door het geven van 2 idiote keuzes.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:52 schreef DonDruiper het volgende:
Hugo zei het al.. 2G of iedereen moet bloeden.
Bedankt. Mede mogelijk gemaakt door de christenhonden
Ik vraag me af wanneer de discussie eens echt gevoerd gaat worden dat het niet verplichten van vaccinaties vanwege keuzevrijheid de keuzevrijheid van een veel grotere groep ernstig beperkt en er ook een veel grotere groep negatieve tot zelfs schadelijke gevolgen van ondervindt.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:50 schreef byah het volgende:
hier nog wat achtergrond over het effect van de scholensluiting
https://www.nrc.nl/nieuws(...)loeiend-uit-a4066416
Welnee.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Kinderen zijn juist veel minder flexibel in het managen van een crisissituatie dan volwassenen.
Mijn schoonmoeder geeft les aan kinderen met een achterstand. Daar zitten kinderen tussen die mentaal een achterstand hebben, maar ook kinderen die een achterstand opgelopen hebben in het lesjaar daarvoor door een heftige situatie.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Op het niveau waar ik lesgeef ben ik er nog niet zo veel tegengekomen.
Correct. 1 december gewoon alles dicht, ken mij het schelen!quote:
Daarnaast heeft vaccineren ook een dempend effect op de verspreiding van het virus, dus dat zal het aantal IC-opnames ook verder doen verlagenquote:Op woensdag 24 november 2021 14:52 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Zal erom hangen. Maar feit is dat het wel enorm zou helpen. Stel wij hebben 85% vaccinatie graad en portugal 95%.
Dat betekend dat er van de ongevaccineerden er nu ongeveer 2/3 minder op de ic zouden liggen.
75% is nu ongevaccineerd op de IC. Daar 2/3 van is 50%. Zou dus de helft van het aantal ic patienten schelen. Is best een hoop toch.
Dit is een snelle bierviltjes berekening overigens.
Ja, dat is echt ruk.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Correct. 1 december gewoon alles dicht, ken mij het schelen!
Maar het zou wel echt lelijk zijn.
Kijk dit is de relevante content.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:54 schreef Simmertje het volgende:
Heb trouwens eergisteren Age of Empires 4 gekocht, goede tip voor de gamers onder ons
Kom kom, een pandemie is voor niemand leuk.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Correct. 1 december gewoon alles dicht, ken mij het schelen!
Maar het zou wel echt lelijk zijn.
Ja maar met clown en bloemschoen is deze discussie wel weer klaar hoor, niveau van een basisschool die vorig jaar een paar maanden gesloten was.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Dan is het minimaal een en-en. Het zijn niet alleen de antivaxxers. Het is ook het niet pro-actief handelen van dit trage kutkabinet met clown en bloemschoen.
Niet willen ingrijpen in de geloofsgemeenschappen terwijl die al sinds augustus bovenaan stonden.
Niet op tijd starten met de booster campagne
Verkeerde voorlichting naar de antivaxxers, continu dreigen buiten te sluiten waarbij juist tegen de haren ingestreken wordt.
Continu de verkeerde maatregelen
En nu een land blij gemaakt met een dooie mus. Het zijn niet alleen de antivaxxers
Mede mogelijk gemaakt door hugo, mark en hun wanbeleidquote:Op woensdag 24 november 2021 14:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is ook echt rot. Het is echt een stap terug in de ontwikkeling, zo zonde
Voor zover ik weet is er in Ierland inmiddels meer gevaccineerd. Maar goed, het gaat mij er meer om dat het verschil tussen 85 of 92% niet zo groot is dat je opeens zulke wonderen zou moeten verwachten. Buiten dat heeft het er ook maar net mee te maken hoe erg de overheid er op belust is om de boel dicht te gooien. Het beter gevaccineerde Ierland is al tijden 'op slot'.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:52 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De vaccinatiegraad daar is bizar hoog. Het hoogste van heel de EU.
Dus ja, dat denk ik.
quote:Op woensdag 24 november 2021 14:54 schreef Simmertje het volgende:
Nu ben ik geen groot fan van Hugo (dat is geen geheim volgens mij), maar we moeten ook niet vergeten dat dit echt niet specifiek enkel op gaat voor Nederland. In verreweg de meeste EU landen is het ook óf 2G of weer lockdowns. De eerste beperkingen zijn er al weer in het buitenland (niet overal gelukkig); naarmate de winder vordert gok ik dat vrijwel elk EU land wel weer in een lockdown zit eigenlijk.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En zo heeft hugo zijn doel bereikt. Zijn dystopische maatregelen geïmplementeerd door het geven van 2 idiote keuzes.
Wie weet he, wie weet hebben ze gewoon zonder te kijken vrijdag de persco gedaan en gaan de maatregelen zaterdag begin van de avond in. Je weet wel, zoals de vorige keer ook was.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
De post black friday after sale in het weekend? Wellicht gaan de maatregelen ook pas maandag in.
We zullen het zien.
Tsja, kost mij persoonlijk een hoop geld.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kom kom, een pandemie is voor niemand leuk.
En wederom voor jan lul weer dicht gaat.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja maar met clown en bloemschoen is deze discussie wel weer klaar hoor, niveau van een basisschool die vorig jaar een paar maanden gesloten was.
Maar dan tik ik 300 euro af en dan ga ik vrijuit. Dat lijkt me dan toch ook niet echt wenselijk. Dat ga je krijgen hoor, tot crowdfunding aan toe.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
één boete die een verhoging krijgt als er geen gehoor aan gegeven wordt. Nogmaals, het is niet perfect uitgewerkt en er zullen een hoop haken en ogen aan zitten, maar de manier waarop het nu gaat kunnen we ook niet verder.
Of ik wel of niet naar de horeca kan boeit me echt heel weinig, maar als de komende jaren ieder jaar de scholen moeten sluiten omdat er geen oplossing voor dit probleem komt sta ik ook op 't Malieveld (zonder hakenkruizen en galgen dan)
Je bezit een café?quote:Op woensdag 24 november 2021 14:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja, kost mij persoonlijk een hoop geld.
quote:Op woensdag 24 november 2021 14:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja, kost mij persoonlijk een hoop geld.
En zat dat even tegenover hoe snel men al tot maatregelen over wil gaan en hoeveel respijt dat gegeven zou hebben. Denk je werkelijk dat op 1 november alle maatregelen beëindigd zouden zijn geweest als Nederland ook mid 90 ipv mid 80 zat? Ik in ieder geval niet.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:52 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Zal erom hangen. Maar feit is dat het wel enorm zou helpen. Stel wij hebben 85% vaccinatie graad en portugal 95%.
Dat betekend dat er van de ongevaccineerden er nu ongeveer 2/3 minder op de ic zouden liggen.
75% is nu ongevaccineerd op de IC. Daar 2/3 van is 50%. Zou dus de helft van het aantal ic patienten schelen. Is best een hoop toch.
Dit is een snelle bierviltjes berekening overigens.
Volgens mij is 2G van de baan.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Is het al bekend dat CU heeft zitten veto'en ja?
Te kortdag voor de eventuele maatregelen, doubt it.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:57 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wie weet he, wie weet hebben ze gewoon zonder te kijken vrijdag de persco gedaan en gaan de maatregelen zaterdag begin van de avond in. Je weet wel, zoals de vorige keer ook was.
En of 2g daarbij zal helpen? Nee.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nu ben ik geen groot fan van Hugo (dat is geen geheim volgens mij), maar we moeten ook niet vergeten dat dit echt niet specifiek enkel op gaat voor Nederland. In verreweg de meeste EU landen is het ook óf 2G of weer lockdowns. De eerste beperkingen zijn er al weer in het buitenland (niet overal gelukkig); naarmate de winder vordert gok ik dat vrijwel elk EU land wel weer in een lockdown zit eigenlijk.
Die boosterprikken doen we ook weer lekker rustig aan mee in Nederland blijkbaar. Het gaat gewoon precies hetzelfde als in Januari. Heel Europe is al lekker op weg en bij ons komt ergens in December het persmomentje dat de eerste boosterprik is gezet.quote:
Was het maar zoquote:Op woensdag 24 november 2021 14:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Welnee.
Terwijl wij huilen over een schoolsluiting zien zij gewoon twee weken extra gamen.
Je gaat hoe dan ook verzet krijgen, maar dan gaat het nog maar om een hele kleine groep.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dan tik ik 300 euro af en dan ga ik vrijuit. Dat lijkt me dan toch ook niet echt wenselijk. Dat ga je krijgen hoor, tot crowdfunding aan toe.
Sowieso was de lockdown wel een feit geworden, met of zonder 2G.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:59 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Volgens mij is 2G van de baan.
En het 'grappige' is dat de uitkomst voor de demo wappies precies hetzelfde is. Met 2G komen ze niet binnen, maar nu dus ook niet.
2G is voorlopig alleen maar van de baan omdat iedereen inziet dat alleen 2G niet genoeg gaat zijn en het dus de discussie niet waard is. Ik moet het nog zien als we straks weer open zullen gaan.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:59 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Volgens mij is 2G van de baan.
En het 'grappige' is dat de uitkomst voor de demo wappies precies hetzelfde is. Met 2G komen ze niet binnen, maar nu dus ook niet.
Die zullen er zeker zijn, maar ik denk dat het gros van de mensen die mogelijkheden niet heeft en gewoon eieren voor hun geld kiezen.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dan tik ik 300 euro af en dan ga ik vrijuit. Dat lijkt me dan toch ook niet echt wenselijk. Dat ga je krijgen hoor, tot crowdfunding aan toe.
Ja, zo is het wel een beetje, zo heeft iedereen wel iets. Maar lelijk is het wel.quote:
Ik vraag me echt af hoe jouw sociale kring is als je zoveel ongevaccineerden kent, ik ken er (nu nog) 1quote:Op woensdag 24 november 2021 15:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je gaat hoe dan ook verzet krijgen, maar dan gaat het nog maar om een hele kleine groep.
Ik merk het de afgelopen weken al, de dreiging alleen al van 2G werkte. Ken onevenredig veel ongevaccineerden als ik de cijfers zo zie, en de een na de ander ging alsnog overstag. Dwars en aandacht is leuk, tot je echt buitengesloten wordt of zelfs boetes moet gaan betalen.
Zover is het allemaal nog niet joh. Vooralsnog zijn de geruchten twee weken dicht + kerstvakantie, dat is echt wel te overzien.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:00 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Was het maar zo. Op de scholen waar ik heb gewerkt afgelopen periode was de angst onder leerlingen voor een schoolsluiting echt heel erg. Wel veel examenklassen, die totaal in paniek zijn omdat ze al zo erg achterlopen op de stof en omdat ze de vorige lockdowns zo kut vonden.
Ze moeten gewoon van alles afblijven wat mij betreftquote:Op woensdag 24 november 2021 15:00 schreef Zipportal het volgende:
Als ze maar van de bioscopen afblijven.
hoe kom je erbij dat dit stopt bij 100%? Dat zeiden ze ook bij 70% en 85%. Andere landen laten zien dat die vaccinaties en maatregelen gewoon doorgaan.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:40 schreef chratnox het volgende:
Ik had tot nu toe nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar kom maar door met die vaccinatieplicht. Ook al gaat mijn dochter nu nog niet naar school, volgend jaar komt dat moment er wel aan. Puur persoonlijk gezien ben ik er helemaal klaar mee. Ik kan het voor mezelf prima verkroppen dat ik thuis moet blijven omdat een groep niet mee wil doen, maar ik ben het helemaal zat dat de scholing van mijn kinderen risico loopt omdat er een groep is die er geen zin in heeft.
Ik weet dat het niet rationeel is, maar ik ben er echt klaar mee. Je recht op ontastbaarheid van je lichaam conflicteert met het recht op onderwijs van mijn kinderen.
Totale paniek.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:01 schreef DireStraits7 het volgende:
'Persconferentie op maandag'
'Nee toch al op vrijdag'
'Maar OMT komt pas vrijdag bijeen'
'Oké, dan toch maandag'
'Nee, toch vrijdag'
'Oh, OMT komt toch vanavond bijeen'
Misschien moeten ze eerst zelf even overleggen i.p.v. via de media?
Ja, dat lijkt me ook. In de winter een lockdown en dan in het voorjaar 2G als dingen weer opengaan lijkt me geen onrealistisch scenario op dit moment.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
2G is voorlopig alleen maar van de baan omdat iedereen inziet dat alleen 2G niet genoeg gaat zijn en het dus de discussie niet waard is. Ik moet het nog zien als we straks weer open zullen gaan.
Ik denk ook niet dat 2G echt helpt, maar ik snap wel dat ze het geprobeerd willen hebben - het is voor de maatschappij beter dan lockdown na lockdown. Maar als blijkt dat 2G ook consistent niet werkt...tja, dan moet je naar een vaccinatieplicht gaan kijken. Of richting acceptatie gaan. Iets van een middenweg vinden in ieder geval; je kan niet elke winter maar in een maandenlange lockdown schieten.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En of 2g daarbij zal helpen? Nee.
Wat was het ook alweer? Disproportioneel bij kleine besmettingsgetallen en nutteloos tijdens een uitbraak?
Is alleen maar een politiek spel. Niks anders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |