Kinderen ook vaccineren?quote:Op woensdag 24 november 2021 14:40 schreef chratnox het volgende:
Ik had tot nu toe nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar kom maar door met die vaccinatieplicht. Ook al gaat mijn dochter nu nog niet naar school, volgend jaar komt dat moment er wel aan. Puur persoonlijk gezien ben ik er helemaal klaar mee. Ik kan het voor mezelf prima verkroppen dat ik thuis moet blijven omdat een groep niet mee wil doen, maar ik ben het helemaal zat dat de scholing van mijn kinderen risico loopt omdat er een groep is die er geen zin in heeft.
Ik weet dat het niet rationeel is, maar ik ben er echt klaar mee. Je recht op ontastbaarheid van je lichaam conflicteert met het recht op onderwijs van mijn kinderen.
Kloptquote:Op woensdag 24 november 2021 14:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Voor zover ik weet kan je naar vrijwel elk EU land momenteel, bijna alle landen zijn geel volgens mij? Issues met verzekeringen krijg je vooral bij oranje landen volgens mij.
Dat is ook oprecht klote.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:42 schreef SilverEyes het volgende:
Mijn dochter zit sinds een half jaar op school. Ze begint nu net haar draai te vinden en vriendjes te maken etc. Ik weet het, er zijn veel argumenten om de scholen te sluiten en het zal uiteindelijk wel weer goedkomen, maar mijn moederhart huilt wel dat dit proces waarbij ze nu 'loskomt' weer wordt stopgezet en ze straks weer overnieuw kan beginnen.
Zo denk ik ook al langer. Hoe is het halen van een vaccinatie uiteindelijk een grotere inbreuk op onze vrijheid dan het sluiten van allerlei sectoren, kinderen goed onderwijs ontnemen en een avondklok? Alsof dat niet helemaal kut was.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:40 schreef chratnox het volgende:
Ik had tot nu toe nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar kom maar door met die vaccinatieplicht. Ook al gaat mijn dochter nu nog niet naar school, volgend jaar komt dat moment er wel aan. Puur persoonlijk gezien ben ik er helemaal klaar mee. Ik kan het voor mezelf prima verkroppen dat ik thuis moet blijven omdat een groep niet mee wil doen, maar ik ben het helemaal zat dat de scholing van mijn kinderen risico loopt omdat er een groep is die er geen zin in heeft.
Ik weet dat het niet rationeel is, maar ik ben er echt klaar mee. Je recht op ontastbaarheid van je lichaam conflicteert met het recht op onderwijs van mijn kinderen.
Jij bent echt een tijger voor je leerlingen. Geweldig.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het scheelt voor ons dat die toetsen in lockdowntijd nogal makkelijk na te kijken zijn. Veel goede antwoorden staan er niet in.
zielige reactiequote:Op woensdag 24 november 2021 14:35 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Mooi man.
Je kunt straks helemaal NIKS met je corona check app want alles is DICHT. Humor.
Ik ben er ook voor inmiddels, er is geen andere duurzame oplossing. Die zijn nu allemaal geprobeerd en helaas gefaald.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:40 schreef chratnox het volgende:
Amen, liever vandaag dan morgen. Geen discussie, gewoon afkondigen.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:40 schreef chratnox het volgende:
Dat mocht de hele tijd alquote:Op woensdag 24 november 2021 14:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ook bizar trouwens, mijn vader heeft corona gehad en 1 prik.
Liep gisteren zo'n priklocatie binnen en kon zonder problemen een tweede pfizer prik krijgen die als booster dient.
De GGD arts zei zelf dat het slim was dat hij niet op de oproep hsd gewacht.
Als dat gewoon zo kan mag het ook als advies voor een hoop mensen in een soortgelijke situatie gelden.
Iedereen gaat hier vast enorm van over de zeik maar feitelijk gezien zou het nog logisch zijn ook qua haarden.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:35 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kinderen 6 weken thuis, maar de gym wel elke dag open. Uhuh.
quote:Op woensdag 24 november 2021 14:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het scheelt voor ons dat die toetsen in lockdowntijd nogal makkelijk na te kijken zijn. Veel goede antwoorden staan er niet in.
Wat mij betreft niet. 18+ vaccineren en onder de 18 op advies huisarts. Zoiets. Uiteraard niet perfect uitgewerkt.quote:
Neequote:Op woensdag 24 november 2021 14:40 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Maar wordt die ook geregistreerd als boostershot?
Scholen zijn heilig, mag je niet zeggen.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:43 schreef Noek het volgende:
[..]
Iedereen gaat hier vast enorm van over de zeik maar feitelijk gezien zou het nog logisch zijn ook qua haarden.
Nope, als je het dan doet, doe het dan goed, neem het Rijksvaccinatieprogramma maar meteen mee. Meteen van heel dat gezeur af.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:43 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Zo denk ik ook al langer. Hoe is het halen van een vaccinatie uiteindelijk een grotere inbreuk op onze vrijheid dan het sluiten van allerlei sectoren, kinderen goed onderwijs ontnemen en een avondklok? Alsof dat niet helemaal kut was.
Ik zou hooguit als kanttekening zeggen dat die vaccinatieplicht wat mij betreft pas vanaf een bepaalde leeftijd hoeft.
Kloptquote:Op woensdag 24 november 2021 14:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Met het risico in herhaling te vallen, maar zonder de anti-vaxxers had dat de zorg niet zo erg overspoeld als nu.
Zodra ik 'm mag halen sta ik in de rij.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Lijkt me dat het qua gezondheid vooral het bekangrijkste is.
En denk dat het wel in die QR erbij komt ja. Waarom niet?
Ik heb kort na de eerste lockdownperiode nog bij een middelbare school in Rotterdam Centrum gesurveilleerd bij toetsen. Halve klassen waren stoned en de toetsen waar ik doorheen keek stonden inderdaad niet veel goede antwoorden inquote:Op woensdag 24 november 2021 14:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De eenvoudigste oplossing is een QR-systeem voor elke ziekenhuisopnamequote:Op woensdag 24 november 2021 14:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben er ook voor inmiddels, er is geen andere duurzame oplossing. Die zijn nu allemaal geprobeerd en helaas gefaald.
Maar je zit wel met de nodige praktische problemen, hoe ga je dat allemaal inrichten? Politie met arts langs de deuren? Hou je nog rekening met ‘echte’ gewetensbezwaarden? Of toch een boete? Eenmalig dan? Want dan gaan heel wat mensen gewoon eenmalig een bedrag aftikken.
Dat is enorm kut idd.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:42 schreef SilverEyes het volgende:
Mijn dochter zit sinds een half jaar op school. Ze begint nu net haar draai te vinden en vriendjes te maken etc. Ik weet het, er zijn veel argumenten om de scholen te sluiten en het zal uiteindelijk wel weer goedkomen, maar mijn moederhart huilt wel dat dit proces waarbij ze nu 'loskomt' weer wordt stopgezet en ze straks weer overnieuw kan beginnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |