Ik weet vrij zeker dat dat nieuw is inderdaad, ik heb vaak genoeg met afspraak aan die kant staan wachten. De laatste dat ik ging werd pas gevraagd of je een afspraak had en werden de afspraaklozen die kant op gedirigeerd.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:29 schreef MaJo het volgende:
[..]
19x?En nooit opgevallen dat je aan de linkerkant zonder afspraak kon testen? Of is dat nieuw?
Ik zag het voor het eerst 2 weken geleden maar ik was zelf denk ik 2 maanden niet meer geweest. Wat dat betreft kom ik steeds overal en nergens terecht: Overvecht, UMC parkeergarage, Zuilen, Rhenen (toen zat ik bij mijn ouders) en een paar keer Jaarbeurs. Eigenlijk waar ik het snelst terecht kan en de laatste keren was dat steeds bij de Jaarbeurs.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:31 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Laatste keer was 6 weken geledeneen unicum zo lang er tussen haha, en het is ergens in die tussentijd veranderd blijkbaar! Wel fijn opzich, ik vond het wachten niet zo erg.
En thanks! Verwacht het wel, ik ben heel vaak gewoon verkouden (dit was de 22e test in totaal voor verkoudheden) maar je weet maar nooit..
Dat is nu veranderd. Zonder afspraak ga je links door een kleine deur naar binnen en met afspraak door de normale ingang. Laatst was de rij met afspraak langer dan de rij zonder, maar afgelopen week was het weer andersom, toen kon ik zo doorlopen. Eenmaal binnen inderdaad nog steeds links pcr en rechts antigeen.quote:Op woensdag 24 november 2021 11:01 schreef exode het volgende:
Jaarbeurs: links PCR test, rechts antigeentest, rechtdoor zonder afspraak je melden en vervolgens links of rechts aansluiten,
Tenminste 2 weken geleden, ik neem aan dat het nog steeds zo is. De linker en rechterrij staan vervolgens weer door elkaar heen met en zonder afspraak. Dus met afspraak mag je niet sneller doorlopen. Links gaat sneller want vrijwel iedereen wil een antigeentest. Kinderen staan links, want PCR, tenzij je net als mij perse een antigeentest wil.
Jaarbeurs zonder afspraak is al maanden zo, of ze wilden steeds van mij af zijn.
Ik zag inderdaad dat ze in Groningen echt veel minder test mogelijkheden hebben, bizar eigenlijk. Hier zijn er dus 20 mobiele units, maar dat zijn rijdende. Hier staat ie van 8 tot 11 en dan rijdt ie naar Lopik en 's avonds volgens mij Kanaleneiland. (dus ik zie dat als 3, maar het is 1 bus)
Dat ja, ik snap wel dat mensen dan niet gaan. Vooral als ze ook slecht terecht kunnen.quote:Op woensdag 24 november 2021 11:03 schreef exode het volgende:
Wel echt slecht dat er zo weinig mogelijkheden zijn om te testen in veel regio's.
Hier ook super weinig. De keuze is Tilburg of Den Bosch.quote:Op woensdag 24 november 2021 11:03 schreef exode het volgende:
Wel echt slecht dat er zo weinig mogelijkheden zijn om te testen in veel regio's.
Klinkt verwarrend. Vroeger had je die rechterlocatie nog om het helder te maken, dat is nu natuurlijk een vaccinatielocatie.quote:Op woensdag 24 november 2021 11:06 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat is nu veranderd. Zonder afspraak ga je links door een kleine deur naar binnen en met afspraak door de normale ingang. Laatst was de rij met afspraak langer dan de rij zonder, maar afgelopen week was het weer andersom, toen kon ik zo doorlopen. Eenmaal binnen inderdaad nog steeds links pcr en rechts antigeen.
Valt wel mee hoor, als je aan komt lopen vragen ze of je een afspraak hebt en dan wijzen ze waar je moet zijn. Al had ik laatst een jochie (hij was serieus niet ouder dan 15) die dit verkeerd deed. Ik heb het toen even tegen iemand van de GGD gezegd die het weer aan hem uitlegde. Hij zei dus met afspraak naar links terwijl er ook aangegeven staat met bordjes dat mensen met afspraak naar rechts moetenquote:Op woensdag 24 november 2021 11:10 schreef exode het volgende:
[..]
Klinkt verwarrend. Vroeger had je die rechterlocatie nog om het helder te maken, dat is nu natuurlijk een vaccinatielocatie.
Sinds kort staan er ook bussen op de parkeerplaats van het Amphia in Oosterhout. Ben ik pas nog geweest en dat was goed te doen.quote:Op woensdag 24 november 2021 11:07 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hier ook super weinig. De keuze is Tilburg of Den Bosch.
Haha, ik heb niet eens een kindquote:Op woensdag 24 november 2021 10:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik zag het voor het eerst 2 weken geleden maar ik was zelf denk ik 2 maanden niet meer geweest. Wat dat betreft kom ik steeds overal en nergens terecht: Overvecht, UMC parkeergarage, Zuilen, Rhenen (toen zat ik bij mijn ouders) en een paar keer Jaarbeurs. Eigenlijk waar ik het snelst terecht kan en de laatste keren was dat steeds bij de Jaarbeurs.
Ik ben nu geloof ik 14x getest, ook steeds verkoudheden. En dan moet je nagaan dat derde keer pas in maart dit jaar wasLeuk joh een kind op het kdv
Wil je dan alsjeblieft wel een foto posten van de hond met deze muts op?quote:Op woensdag 24 november 2021 11:17 schreef oh-oh het volgende:
Als niemand hem wil wil ik hem wel hoor. ( voor mijn grote kale hond, die gaat daar serieus mee rondlopen, die heeft altijd kouwe harses )
Ik woon precies in het midden van de driehoek Oosterhout-Den Bosch-Tilburgquote:Op woensdag 24 november 2021 11:18 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Sinds kort staan er ook bussen op de parkeerplaats van het Amphia in Oosterhout. Ben ik pas nog geweest en dat was goed te doen.
Hoi driehoeksgenootquote:Op woensdag 24 november 2021 11:22 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik woon precies in het midden van de driehoek Oosterhout-Den Bosch-Tilburg.
Hopelijk hoef ik er gewoon nooit meer naartoe.
Oosterhout en Raamsdonksveer zijn ook opties, toch? Daar ben ik ook al eens geweest omdat hier geen plek was.quote:Op woensdag 24 november 2021 11:07 schreef Burdie het volgende:
[..]
Misschien straks nog een keer kijken? Ik keek vanochtend ook en de enige opties waren Amsterdam of Utrecht. Sorry, maar ik voel me echt te slecht om die rit te maken. Net weer gekeken, kon ik in mijn eigen woonplaats terecht over 2 uur.quote:Op woensdag 24 november 2021 12:13 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak is aan het hoesten, dus ik keek voor een test. Of vrijdag in Breda, of morgen in Gorinchem. Dat is 40 minuten rijden. Dan maar niet…
Ik heb een zelftest gedaan bij hem en vind het wel prima zo. Ik wil echt wel moeite doen om te testen, maar dit vind ik te veel moeite. Dan blijft hij de rest van de week maar thuis. Ofzo.quote:Op woensdag 24 november 2021 12:18 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Misschien straks nog een keer kijken? Ik keek vanochtend ook en de enige opties waren Amsterdam of Utrecht. Sorry, maar ik voel me echt te slecht om die rit te maken. Net weer gekeken, kon ik in mijn eigen woonplaats terecht over 2 uur.
Nu is er helemaal niets meer beschikbaarquote:Op woensdag 24 november 2021 12:18 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Misschien straks nog een keer kijken? Ik keek vanochtend ook en de enige opties waren Amsterdam of Utrecht. Sorry, maar ik voel me echt te slecht om die rit te maken. Net weer gekeken, kon ik in mijn eigen woonplaats terecht over 2 uur.
Ah, ideaalquote:Op woensdag 24 november 2021 12:47 schreef Mariposas het volgende:
Volgens de Telegraaf gaan de scholen waarschijnlijk vanaf maandag dicht voor 2 weken (hahahaha waar hoorden we eerder ‘2 weken’) dus maak je geen zorgen om het niet testen.
![]()
Dat zal dan wel tot de kerstvakantie worden... als ze dat niet doen en dan toch nog weer 2 weken open tot de kerstvakantie zijn ze ook niet goed wijs.quote:Op woensdag 24 november 2021 12:47 schreef Mariposas het volgende:
Volgens de Telegraaf gaan de scholen waarschijnlijk vanaf maandag dicht voor 2 weken (hahahaha waar hoorden we eerder ‘2 weken’) dus maak je geen zorgen om het niet testen.
![]()
Soneal heeft dit weekend een kamp (niet van school)quote:Op woensdag 24 november 2021 12:57 schreef laziness het volgende:
O heeft deze zondag zijn inhaalfeestje
Dat kan dan mooi nog voordat maandag afgekondigd wordt dat alles weer dichtgaatquote:Op woensdag 24 november 2021 12:57 schreef laziness het volgende:
O heeft deze zaterdag zijn inhaalfeestje
Ik dacht van de week of of ik alvast zou gaan ivm de besmettingen maar vindt het nog een beetje te vroeg.quote:Op woensdag 24 november 2021 13:00 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik ben maandag al bij de kapper geweest![]()
#voorbereiding
Jullie ook zo laat. Dot moet nog, Son is net geweest.quote:Op woensdag 24 november 2021 12:57 schreef laziness het volgende:
O heeft deze zaterdag zijn inhaalfeestje
Nee hoor, gooi de tent maar dicht.. Jammer dat het nu met Sinterklaas is, maar ik heb alles al in huis.quote:Op woensdag 24 november 2021 13:23 schreef MaJo het volgende:
Ben ik de enige die een strenge lockdown helemaal niet zo erg zou vinden?Liever een paar weken niks kunnen dan dit eeuwige aanmodderen, dat vind ik nog stukken deprimerender.
Nu moeten wij de komende weken ons huis aan kant maken om het verkoopklaar te maken dus voor ons is het eigenlijk een extra steuntje in de rug
Ja nu ben ik natuurlijk wel benieuwdquote:Op woensdag 24 november 2021 13:25 schreef SQ het volgende:
Ik hou mijn mening over wat "ze" zouden moeten doen maar voor me anders word ik vast digitaal gelyncht
Volgens mij zijn er maar 2 meningen: voor/tegen en heeft beiden weer voor- en tegenstanders. Dus dat zal vast wel meevallenquote:Op woensdag 24 november 2021 13:25 schreef SQ het volgende:
Ik hou mijn mening over wat "ze" zouden moeten doen maar voor me anders word ik vast digitaal gelyncht
In deze tijd waar bijna alles online ingekocht kan worden hebben we het ook best makkelijk wat dat betreftquote:Op woensdag 24 november 2021 13:26 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Nee hoor, gooi de tent maar dicht.. Jammer dat het nu met Sinterklaas is, maar ik heb alles al in huis.
Een lockdown is ook lekker duidelijk, ipv al die maatregelen met uitzonderingen en 1/2/3G gedoe. Gewone winkels dicht, scholen dicht, iedereen die kan thuiswerken.. Ik heb er eigenlijk geen last van. Dus dat is makkelijk praten ook
Ja dat snap ik!quote:Op woensdag 24 november 2021 13:27 schreef Aure het volgende:
[..]
Ja nu ben ik natuurlijk wel benieuwd
Jij kan toch gewoon onethisch gebruik maken van de noodopvangquote:Op woensdag 24 november 2021 13:28 schreef exode het volgende:
Nou, lockdown van scholen, is hier wel echt een issue. Egoistisch maar ik weet echt even niet hoe ik daarmee moet dealen. Ik zie het al weken aankomen, het is zoals het is. Maar het is wel gewoon zwaar klote. Dat wordt weer op onChristelijke tijden werken.
Jammer van alle vieringen, maar nog zo'n lange schoolsluiting, kost of mijn baan of mijn sanity.
Makkelijk praten voor iemand die het maar niet lukt om Covid te krijgenquote:Op woensdag 24 november 2021 13:30 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja dat snap ik!
Ik denk zelf dat we al zo ver voorbij enige vorm van controle zijn dat we het nu beter kunnen laten woeden. Dat lijkt me zinniger dan toch proberen voor de cheetah uit te blijven rennen. Want die is echt sneller![]()
Ja, en dan gaan er mensen met covid dood in de ziekenhuizen, dat is echt heel erg kut. Maar ik denk echt dat het al onvermijdelijk is. Dus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Vorig jaar hadden ze dat rond de vakantie toch ook zo raar gedaan? Maar dat was niet met de kerstvakantie volgens mij.quote:Op woensdag 24 november 2021 13:15 schreef vencodark het volgende:
Gaan we weer. Vorig jaar dacht ik nog dat het de laatste lockdown zou zijn rondom school.
Kut zooi.![]()
En wat @:Leandra zegt zou prima kunnen gebeuren. Kerstvakantie meetrekken.
Wederom geen Sint en Kerstvieringen daar.![]()
Z. zou begin december haar eerste ochtend school hebben en later een hele dag.
Ik hoopte dat Z. wel een normale schoolperiode zou hebben.![]()
quote:Op woensdag 24 november 2021 13:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
Makkelijk praten voor iemand die het maar niet lukt om Covid te krijgenJa, da's waar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
Ik had pas een gesprek met mijn zus over hoever je moet gaan als maatschappij om mensen 'in leven te houden.' We vergrijzen in vliegende vaart dat heeft heel veel consequenties.quote:Op woensdag 24 november 2021 13:30 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja dat snap ik!
Ik denk zelf dat we al zo ver voorbij enige vorm van controle zijn dat we het nu beter kunnen laten woeden. Dat lijkt me zinniger dan toch proberen voor de cheetah uit te blijven rennen. Want die is echt sneller![]()
Ja, en dan gaan er mensen met covid dood in de ziekenhuizen, dat is echt heel erg kut. Maar ik denk echt dat het al onvermijdelijk is. Dus.
Ditquote:Op woensdag 24 november 2021 13:31 schreef Viv het volgende:
Ik ben niet tegen een harde lockdown, maar had het dan begin november al gedaan of zo.Nu is er weer gewacht tot het écht de spuigaten uitloopt, waardoor een korte lockdown van 2 weken het verschil niet meer gaat maken.
Dat polderen is het probleem in NL.quote:Op woensdag 24 november 2021 13:31 schreef Viv het volgende:
Ik ben niet tegen een harde lockdown, maar had het dan begin november al gedaan of zo.Nu is er weer gewacht tot het écht de spuigaten uitloopt, waardoor een korte lockdown van 2 weken het verschil niet meer gaat maken.
Haha, ja, dat kan inderdaad.quote:Op woensdag 24 november 2021 13:31 schreef SQ het volgende:
[..]
Jij kan toch gewoon onethisch gebruik maken van de noodopvang
Ja ook dat is voor mij makkelijk praten, mijn moeder en oma zijn ook allemaal al dood.quote:Op woensdag 24 november 2021 13:33 schreef exode het volgende:
[..]
Ik had pas een gesprek met mijn zus over hoever je moet gaan als maatschappij om mensen 'in leven te houden.' We vergrijzen in vliegende vaart dat heeft heel veel consequenties.
Maar dat gesprek is natuurlijk heel naar en vooral te voeren als het niet je eigen moeder of oma betreft. Want mijn moeder wil ik zo lang mogelijk bij ons houden, daar komt 0 ratio bij kijken.
Dacht dat ze bij het Amphia Langedijk ook nog testen, dat ben ik al een paar keer geweest en in Raamsdonkveerquote:Op woensdag 24 november 2021 11:07 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik denk wel dat het een gesprek is die we in zijn algemeenheid moeten voeren. We worden steeds ouder, met steeds meer zorg. Dat wordt onbetaalbaar.quote:Op woensdag 24 november 2021 13:35 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja ook dat is voor mij makkelijk praten, mijn moeder en oma zijn ook allemaal al dood.
Ik denk soms echt "wat moet ik doen om covid te krijgen?!" Uitbraak bij Aapie op de groep, in contact geweest met deze leidster, strontverkouden maar neequote:
Ik las laatst een artikel dat ook in Duitsland de IC's vol liggen. Hoe dat precies zat weet ik niet meer.quote:Op woensdag 24 november 2021 13:33 schreef Mariposas het volgende:
Nederland kan beter een goede deal met Duitsland sluiten voor IC bedden, en dan niet die paar kutklompjes zoals eerder dan als bedankje geven.
En dit snap ik, maar wat als je door code zwart dan niet meer naar de SEH kunt?quote:Op woensdag 24 november 2021 13:30 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja dat snap ik!
Dan hoop en vertrouw ik er op dat de artsen een ethisch juiste beslissing kunnen nemen.quote:Op woensdag 24 november 2021 13:39 schreef PKM het volgende:
[..]
En dit snap ik, maar wat als je door code zwart dan niet meer naar de SEH kunt?
Ja, een week voor de voorjaarsvakantie ging alles weer open. Dus weken lockdown, weekje school, en meteen weer een week thuis. Hadden ze het net zo goed door kunnen trekken wat mij betreft (hier was de school toch nog dicht wegens covid-explosie op de noodopvang, nota bene).quote:Op woensdag 24 november 2021 13:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vorig jaar hadden ze dat rond de vakantie toch ook zo raar gedaan? Maar dat was niet met de kerstvakantie volgens mij.
Ik weet iig zeker dat Soneal vorig jaar op zijn verjaardag nog wel getrakteerd heeft en dat ze nog surprises op school gedaan hebben.
Uit mijn hoofd zijn de scholen vorig jaar 16 december dicht gegaanquote:Op woensdag 24 november 2021 13:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vorig jaar hadden ze dat rond de vakantie toch ook zo raar gedaan? Maar dat was niet met de kerstvakantie volgens mij.
Ik weet iig zeker dat Soneal vorig jaar op zijn verjaardag nog wel getrakteerd heeft en dat ze nog surprises op school gedaan hebben.
Oh ja, dat was het, toen de boel weer net wat op orde was konden ze weer naar school om de besmettingscijfers weer omhoog te gooien.quote:Op woensdag 24 november 2021 13:41 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ja, een week voor de voorjaarsvakantie ging alles weer open. Dus weken lockdown, weekje school, en meteen weer een week thuis. Hadden ze het net zo goed door kunnen trekken wat mij betreft (hier was de school toch nog dicht wegens covid-explosie op de noodopvang, nota bene).
Ja ik snap je, ik maak mij in dat geval dan alleen wel zorgen om alle reguliere zorggevallen en niet covid spoedgevallen e.d. die de juiste zorg dan misschien niet (op tijd) krijgen. Ben blij dat ik dit land niet hoef te regerenquote:Op woensdag 24 november 2021 13:30 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja dat snap ik!
Volgens mij ook. Ik kon peuter nog net laten trakteren.quote:Op woensdag 24 november 2021 13:42 schreef Roosje84 het volgende:
Ui
[..]
Uit mijn hoofd zijn de scholen vorig jaar 16 december dicht gegaan
Nee, dat is toch ook logisch. Iedereen heeft zijn eigen perspectief en bagage. Het doel van zo'n gesprek is ook nooit om het allemaal met elkaar eens te worden, als dat zo is kunnen we beter weer over de was beginnenquote:Op woensdag 24 november 2021 13:45 schreef lunapuella het volgende:
Mijn man zit in een risicogroep, nog lang niet oud (vooruit, wel grijzend) en ik kan die discussie daardoor echt totaal niet voeren, merk ik.
Er moet hier toch wel íemand blij zijn met de lockdown om de immer groeiende wasmand bij te benen?quote:Op woensdag 24 november 2021 13:48 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee, dat is toch ook logisch. Iedereen heeft zijn eigen perspectief en bagage. Het doel van zo'n gesprek is ook nooit om het allemaal met elkaar eens te worden, als dat zo is kunnen we beter weer over de was beginnen![]()
Alsof we het daar wel over eens wordenquote:Op woensdag 24 november 2021 13:48 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee, dat is toch ook logisch. Iedereen heeft zijn eigen perspectief en bagage. Het doel van zo'n gesprek is ook nooit om het allemaal met elkaar eens te worden, als dat zo is kunnen we beter weer over de was beginnen![]()
Snap ik heel goed, het is makkelijk bespreken als je geen naasten hebt die het kan raken.quote:Op woensdag 24 november 2021 13:45 schreef lunapuella het volgende:
Mijn man zit in een risicogroep, nog lang niet oud (vooruit, wel grijzend) en ik kan die discussie daardoor echt totaal niet voeren, merk ik.
Wat leuk! Gefeliciteerdquote:Op woensdag 24 november 2021 13:49 schreef Cathmar het volgende:
Ik heb een baan!
Na 5 jaar ga ik weer aan de slag. Heel de organisatie werkt nu thuis. Zou echt wel even zuur zijn met de kinderen thuis. Maar ja. Ben al lang blij dat ze het zien zitten met mij als herintreder.
De mijne niet, maar die isoleren gewoon als een malle. Mijn moeder deed vorige week haar eerste zelftest. Ik kan me er niks bij voorstellen hoe je dat zo lang uitgesteld krijgt.quote:Op woensdag 24 november 2021 13:35 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja ook dat is voor mij makkelijk praten, mijn moeder en oma zijn ook allemaal al dood.
Idem. Het betreft echt niet alleen ouderen, maar gewoon mensen uit de werkende beroepsbevolking.quote:Op woensdag 24 november 2021 13:45 schreef lunapuella het volgende:
quote:Op woensdag 24 november 2021 14:27 schreef littledrummergirl het volgende:
Neehee![]()
![]()
https://www.omroepwest.nl(...)jdag-persconferentie
Ik wil niet hoogzwanger en in de ziektewet een kleuter entertainenquote:
Dat is echt kut ja.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:29 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik wil niet hoogzwanger en in de ziektewet een kleuter entertainen
Wat fijn! Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 24 november 2021 13:49 schreef Cathmar het volgende:
Ik heb een baan!
Na 5 jaar ga ik weer aan de slag. Heel de organisatie werkt nu thuis. Zou echt wel even zuur zijn met de kinderen thuis. Maar ja. Ben al lang blij dat ze het zien zitten met mij als herintreder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |