abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202315291
Ennn toen was hij ineens dicht.

Hier verder!
pi_202315413
19 x testen. Je bent bijna bevoegd ze zelf af te nemen. :o
pi_202315416
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:29 schreef MaJo het volgende:

[..]
19x? :D En nooit opgevallen dat je aan de linkerkant zonder afspraak kon testen? Of is dat nieuw?
Ik weet vrij zeker dat dat nieuw is inderdaad, ik heb vaak genoeg met afspraak aan die kant staan wachten. De laatste dat ik ging werd pas gevraagd of je een afspraak had en werden de afspraaklozen die kant op gedirigeerd.
pi_202315456
Dat testen zonder afspraak bij de Jaarbeurs is er pas een paar maanden maximaal.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator woensdag 24 november 2021 @ 10:48:09 #5
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202315516
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:31 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Laatste keer was 6 weken geleden :o een unicum zo lang er tussen haha, en het is ergens in die tussentijd veranderd blijkbaar! Wel fijn opzich, ik vond het wachten niet zo erg.

En thanks! Verwacht het wel, ik ben heel vaak gewoon verkouden (dit was de 22e test in totaal voor verkoudheden) maar je weet maar nooit..
Ik zag het voor het eerst 2 weken geleden maar ik was zelf denk ik 2 maanden niet meer geweest. Wat dat betreft kom ik steeds overal en nergens terecht: Overvecht, UMC parkeergarage, Zuilen, Rhenen (toen zat ik bij mijn ouders) en een paar keer Jaarbeurs. Eigenlijk waar ik het snelst terecht kan en de laatste keren was dat steeds bij de Jaarbeurs.

Ik ben nu geloof ik 14x getest, ook steeds verkoudheden. En dan moet je nagaan dat derde keer pas in maart dit jaar was :D Leuk joh een kind op het kdv _O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_202315724
Jaarbeurs: links PCR test, rechts antigeentest, rechtdoor zonder afspraak je melden en vervolgens links of rechts aansluiten,

Tenminste 2 weken geleden, ik neem aan dat het nog steeds zo is. De linker en rechterrij staan vervolgens weer door elkaar heen met en zonder afspraak. Dus met afspraak mag je niet sneller doorlopen. Links gaat sneller want vrijwel iedereen wil een antigeentest. Kinderen staan links, want PCR, tenzij je net als mij perse een antigeentest wil.

Jaarbeurs zonder afspraak is al maanden zo, of ze wilden steeds van mij af zijn.

Ik zag inderdaad dat ze in Groningen echt veel minder test mogelijkheden hebben, bizar eigenlijk. Hier zijn er dus 20 mobiele units, maar dat zijn rijdende. Hier staat ie van 8 tot 11 en dan rijdt ie naar Lopik en 's avonds volgens mij Kanaleneiland. (dus ik zie dat als 3, maar het is 1 bus)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 24 november 2021 @ 11:02:45 #7
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_202315741
Onderweg naar kvd zou brengen kreeg ik een telefoontje, ook daar zijn uitbraken. Ben maar weer naar huis gereden.

Hier is nergens maar weinig testmogelijkheid. 1 die in de buurt is, is nu ook dicht.
Een nieuwe is op 45 min fietsen.

En de rest heb je een auto voor nodig en zeker 30 min rijden.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_202315752
Wel echt slecht dat er zo weinig mogelijkheden zijn om te testen in veel regio's.
  Moderator woensdag 24 november 2021 @ 11:06:12 #9
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202315787
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:01 schreef exode het volgende:
Jaarbeurs: links PCR test, rechts antigeentest, rechtdoor zonder afspraak je melden en vervolgens links of rechts aansluiten,

Tenminste 2 weken geleden, ik neem aan dat het nog steeds zo is. De linker en rechterrij staan vervolgens weer door elkaar heen met en zonder afspraak. Dus met afspraak mag je niet sneller doorlopen. Links gaat sneller want vrijwel iedereen wil een antigeentest. Kinderen staan links, want PCR, tenzij je net als mij perse een antigeentest wil.

Jaarbeurs zonder afspraak is al maanden zo, of ze wilden steeds van mij af zijn.

Ik zag inderdaad dat ze in Groningen echt veel minder test mogelijkheden hebben, bizar eigenlijk. Hier zijn er dus 20 mobiele units, maar dat zijn rijdende. Hier staat ie van 8 tot 11 en dan rijdt ie naar Lopik en 's avonds volgens mij Kanaleneiland. (dus ik zie dat als 3, maar het is 1 bus)
Dat is nu veranderd. Zonder afspraak ga je links door een kleine deur naar binnen en met afspraak door de normale ingang. Laatst was de rij met afspraak langer dan de rij zonder, maar afgelopen week was het weer andersom, toen kon ik zo doorlopen. Eenmaal binnen inderdaad nog steeds links pcr en rechts antigeen.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 24 november 2021 @ 11:06:24 #10
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_202315792
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:03 schreef exode het volgende:
Wel echt slecht dat er zo weinig mogelijkheden zijn om te testen in veel regio's.
Dat ja, ik snap wel dat mensen dan niet gaan. Vooral als ze ook slecht terecht kunnen.

Maar ik las net dit https://www.metronieuws.n(...)k#Echobox=1637745812
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 24 november 2021 @ 11:07:59 #11
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_202315819
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:03 schreef exode het volgende:
Hier ook super weinig. De keuze is Tilburg of Den Bosch.
KuikenGuppy
pi_202315841
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:06 schreef MaJo het volgende:

[..]
Dat is nu veranderd. Zonder afspraak ga je links door een kleine deur naar binnen en met afspraak door de normale ingang. Laatst was de rij met afspraak langer dan de rij zonder, maar afgelopen week was het weer andersom, toen kon ik zo doorlopen. Eenmaal binnen inderdaad nog steeds links pcr en rechts antigeen.
Klinkt verwarrend. Vroeger had je die rechterlocatie nog om het helder te maken, dat is nu natuurlijk een vaccinatielocatie.
pi_202315875
Ik zou zeggen, kom allemaal naar mijn dorp, ik zet de koffie klaar, maar ja dat is niet Corona proof.
  Moderator woensdag 24 november 2021 @ 11:13:44 #14
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202315884
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:10 schreef exode het volgende:

[..]
Klinkt verwarrend. Vroeger had je die rechterlocatie nog om het helder te maken, dat is nu natuurlijk een vaccinatielocatie.
Valt wel mee hoor, als je aan komt lopen vragen ze of je een afspraak hebt en dan wijzen ze waar je moet zijn. Al had ik laatst een jochie (hij was serieus niet ouder dan 15) die dit verkeerd deed. Ik heb het toen even tegen iemand van de GGD gezegd die het weer aan hem uitlegde. Hij zei dus met afspraak naar links terwijl er ook aangegeven staat met bordjes dat mensen met afspraak naar rechts moeten :')

Het veranderd ook wekelijks. Eerst kwam je met de auto aanrijden echt langs de locatie, nu word je achterlangs geleidt. Het is elke keer weer een verrassing _O-
pi_202315899
Even een totaal ander bericht, Ik heb een unox Eftelingmuts gewonnen. Is er iemand die graag zo'n muts wil hebben? Wij hebben er al 4 van de Unox-dag vorig jaar. Ik moet een naam en adres geven om hem heen te sturen, dus ik kan hem dan direct door laten sturen.

woensdag 24 november 2021 @ 11:17:22 #16
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_202315933
:D Als niemand hem wil wil ik hem wel hoor. ( voor mijn grote kale hond, die gaat daar serieus mee rondlopen, die heeft altijd kouwe harses )
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_202315946
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:07 schreef Burdie het volgende:

[..]
Sinds kort staan er ook bussen op de parkeerplaats van het Amphia in Oosterhout. Ben ik pas nog geweest en dat was goed te doen.
pi_202315955
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:48 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik zag het voor het eerst 2 weken geleden maar ik was zelf denk ik 2 maanden niet meer geweest. Wat dat betreft kom ik steeds overal en nergens terecht: Overvecht, UMC parkeergarage, Zuilen, Rhenen (toen zat ik bij mijn ouders) en een paar keer Jaarbeurs. Eigenlijk waar ik het snelst terecht kan en de laatste keren was dat steeds bij de Jaarbeurs.

Ik ben nu geloof ik 14x getest, ook steeds verkoudheden. En dan moet je nagaan dat derde keer pas in maart dit jaar was :D Leuk joh een kind op het kdv _O-
Haha, ik heb niet eens een kind :+
Maar bij mij zit het wel vrij keurig verspreid over de tijd. En in het begin duurde testen altijd lang, dag of twee voor je terecht kon en dan dag of twee tot de uitslag, en dan was m'n verkoudheid meestal al wel weg, dus toen heb ik niet eens bij elke verkoudheid getest maar ook een paar thuis afgewacht. Ik heb vandaag bij de 22e keer eindelijk alle dagen van de week gehad, ik miste de woensdag nog :D
Altijd negatief getest, dus ik zie het maar als mijn bijdrage om het percentage positieve testen wat te drukken ;)

Voor zover ik weet was vorige keer, 11 oktober, het testen zonder afspraak nog niet bij de Jaarbeurs. Sinds de Jaarbeurs locatie er is ben ik alleen nog maar daar geweest.

Uitslag alweer binnen, weer negatief *)
  Moderator woensdag 24 november 2021 @ 11:19:12 #19
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202315958
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:17 schreef oh-oh het volgende:
:D Als niemand hem wil wil ik hem wel hoor. ( voor mijn grote kale hond, die gaat daar serieus mee rondlopen, die heeft altijd kouwe harses )
Wil je dan alsjeblieft wel een foto posten van de hond met deze muts op? _O-
  woensdag 24 november 2021 @ 11:20:42 #20
176471 oh-oh
pi_202315982
Oh jazeker hoor. Ik had een Ali muts voor hem besteld maar die kwam nooit aan :')
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 24 november 2021 @ 11:22:15 #21
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_202316006
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:18 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Sinds kort staan er ook bussen op de parkeerplaats van het Amphia in Oosterhout. Ben ik pas nog geweest en dat was goed te doen.
Ik woon precies in het midden van de driehoek Oosterhout-Den Bosch-Tilburg :P.

Hopelijk hoef ik er gewoon nooit meer naartoe ;).
KuikenGuppy
pi_202316025
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:22 schreef Burdie het volgende:

[..]
Ik woon precies in het midden van de driehoek Oosterhout-Den Bosch-Tilburg :P.

Hopelijk hoef ik er gewoon nooit meer naartoe ;).
Hoi driehoeksgenoot :W
pi_202316318
Ik laat mij normaal altijd testen via werk. Nu bellen is morgenochtend testen en morgenmiddag uitslag _O_ . Alleen tijdens mijn verlof doe ik dat in principe niet, want ziekenhuis en m'n collegas moeten gewoon zsm getest kunnen worden.
pi_202316329
Wij waren vanochtend even bij een showroom voor kunststof kozijnen, rolluiken en gevelbekleding.
Zucht, onze uitbouw kan niet opnieuw bekleed worden, nou ja het kan wel, maar dat helpt geen zak voor de isolatie. Er zit nu nog van dat oude piepschuim achter en dat kan niet vervangen worden want het is maar 2 cm dik.

Zwager vertelde eerder al dat het plafond niet geisoleerd kan worden. Het blijft dus een soort mega koelkast daar.
De uitbouw gaat verticaal de tuin in en is open verbonden met de woonkamer. Dus die kou komt ook de woonkamer in. In de uitbouw zit de keuken, wc, speelkamer en een klein schuurtje. De uitbouw is uit 1957 dus niet bepaald volgens huidige normen gebouwd.

Ik geloof dat we toch naar de dure oplossing gaan, uitbouw opnieuw, dat kan mijn zwager gelukkig maar het is nogal een ingreep. De uitbouw zit vast aan de uitbouw van de buren, die zullen ook blij zijn dat wij het dak anders gaan doen. En ik vraag me af of de keuken dan wel kan blijven zitten.
Maar is van latere zorg, gezien de prijs en dat we dan meteen het schuurtje bij het huis willen trekken wat nu het kattenhuis is....over een jaar of 3 a 4 is nu het vermoeden.
pi_202316636
quote:

[..]
Oosterhout en Raamsdonksveer zijn ook opties, toch? Daar ben ik ook al eens geweest omdat hier geen plek was.
pi_202316686
Sjaak is aan het hoesten, dus ik keek voor een test. Of vrijdag in Breda, of morgen in Gorinchem. Dat is 40 minuten rijden. Dan maar niet…
pi_202316740
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 12:13 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak is aan het hoesten, dus ik keek voor een test. Of vrijdag in Breda, of morgen in Gorinchem. Dat is 40 minuten rijden. Dan maar niet…
Misschien straks nog een keer kijken? Ik keek vanochtend ook en de enige opties waren Amsterdam of Utrecht. Sorry, maar ik voel me echt te slecht om die rit te maken. Net weer gekeken, kon ik in mijn eigen woonplaats terecht over 2 uur.
pi_202316996
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 12:18 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Misschien straks nog een keer kijken? Ik keek vanochtend ook en de enige opties waren Amsterdam of Utrecht. Sorry, maar ik voel me echt te slecht om die rit te maken. Net weer gekeken, kon ik in mijn eigen woonplaats terecht over 2 uur.
Ik heb een zelftest gedaan bij hem en vind het wel prima zo. Ik wil echt wel moeite doen om te testen, maar dit vind ik te veel moeite. Dan blijft hij de rest van de week maar thuis. Ofzo.
pi_202317035
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 12:18 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Nu is er helemaal niets meer beschikbaar :')
  woensdag 24 november 2021 @ 12:47:14 #30
327807 Mariposas
יה&#14
pi_202317139
Volgens de Telegraaf gaan de scholen waarschijnlijk vanaf maandag dicht voor 2 weken (hahahaha waar hoorden we eerder ‘2 weken’ :') ) dus maak je geen zorgen om het niet testen. :M
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_202317164
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 12:47 schreef Mariposas het volgende:
Volgens de Telegraaf gaan de scholen waarschijnlijk vanaf maandag dicht voor 2 weken (hahahaha waar hoorden we eerder ‘2 weken’ :') ) dus maak je geen zorgen om het niet testen. :M
Ah, ideaal :'(
  woensdag 24 november 2021 @ 12:52:48 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202317253
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 12:47 schreef Mariposas het volgende:
Dat zal dan wel tot de kerstvakantie worden... als ze dat niet doen en dan toch nog weer 2 weken open tot de kerstvakantie zijn ze ook niet goed wijs.

Maar goed, als dat zo is laat ik Soneal vrijdag wel op school trakteren, hij had vorig jaar ook al geen kinderfeestje, dit jaar weer niet, dus ik laat hem niet het trakteren op school door de neus boren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 24 november 2021 @ 12:56:29 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202317315
Ze moeten iig eens gaan begrijpen dat de scholen een bron van besmetting zijn, dus of dicht, of andere maatregelen zoals mondkapjes en halve klassen, want afstand.

Ook prima, maar ze moeten ophouden te doen alsof scholen niet essentieel in dit verhaal zijn.

En ja, ik snap heel goed waarom ze de scholen zo lang mogelijk open willen houden, maar als het niet kan dan kan het niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 24 november 2021 @ 12:57:07 #34
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_202317322
O heeft deze zaterdag zijn inhaalfeestje :X
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 24 november 2021 @ 12:58:06 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202317332
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 12:57 schreef laziness het volgende:
O heeft deze zondag zijn inhaalfeestje :X
Soneal heeft dit weekend een kamp (niet van school) :X
Ik verwacht dat hij daar een van de jongsten zal zijn trouwens, dus ik hoop dat de 12-plussers gevaccineerd zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator woensdag 24 november 2021 @ 13:00:01 #36
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202317358
quote:
Dat kan dan mooi nog voordat maandag afgekondigd wordt dat alles weer dichtgaat :+

Wij gaan dit weekend ook naar de woonboulevard want die zie ik tot de kerst ook wel dichtblijven.
pi_202317374
Ik ben maandag al bij de kapper geweest ^O^
#voorbereiding
pi_202317617
Gaan we weer. Vorig jaar dacht ik nog dat het de laatste lockdown zou zijn rondom school.
Kut zooi. :{w
En wat @Leandra zegt zou prima kunnen gebeuren. Kerstvakantie meetrekken.
Wederom geen Sint en Kerstvieringen daar. ;(
Z. zou begin december haar eerste ochtend school hebben en later een hele dag.

Ik hoopte dat Z. wel een normale schoolperiode zou hebben. -O- :(
pi_202317639
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 13:00 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik ben maandag al bij de kapper geweest ^O^
#voorbereiding
Ik dacht van de week of of ik alvast zou gaan ivm de besmettingen maar vindt het nog een beetje te vroeg. :')
pi_202317664
quote:
Jullie ook zo laat. Dot moet nog, Son is net geweest.
Spannend.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 24 november 2021 @ 13:19:58 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_202317675
Ik werd een paar dagen geleden nog uitgelachen toen ik zei dat ik me aan het voorbereiden was op weer een lange winter van geïsoleerd thuiswerken-met-kinderen :')

Het stomme is, ik kan er niet meer zo veel bij voelen. Alsof ik een beetje afgestompt raak. Ik hoop wederom maar weer op coulance vanuit mijn werkgever en ook wel een beetje op strikter toezicht op de noodopvang want dat ging de laatste keer natuurlijk nergens meer over.

En dan gaan we maar weer.
Wel een beetje spijt nu dat ik me toch weer voor een hoop lootjestrek achtige activiteiten heb laten strikken... hoe dan ;( _O-
disclaimer
pi_202317692
Voorlopig zegt alleen de Telegraaf het en zelfs die zeggen dat het 'een mogelijkheid' is. Dus ik wacht even op de NOS...

En als het zover is, dan regelen we wel wat qua opvang/school met andere ouders :P

Voorlopig nog even flink wat zwem/dans/Sint activiteiten gepland, we zien wel of het doorgaat!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Moderator woensdag 24 november 2021 @ 13:23:34 #43
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202317718
Ben ik de enige die een strenge lockdown helemaal niet zo erg zou vinden? :@ Liever een paar weken niks kunnen dan dit eeuwige aanmodderen, dat vind ik nog stukken deprimerender.

Nu moeten wij de komende weken ons huis aan kant maken om het verkoopklaar te maken dus voor ons is het eigenlijk een extra steuntje in de rug _O-
  woensdag 24 november 2021 @ 13:25:00 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_202317735
Ik hou mijn mening over wat "ze" zouden moeten doen maar voor me anders word ik vast digitaal gelyncht :Y)
disclaimer
pi_202317760
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 13:23 schreef MaJo het volgende:
Ben ik de enige die een strenge lockdown helemaal niet zo erg zou vinden? :@ Liever een paar weken niks kunnen dan dit eeuwige aanmodderen, dat vind ik nog stukken deprimerender.

Nu moeten wij de komende weken ons huis aan kant maken om het verkoopklaar te maken dus voor ons is het eigenlijk een extra steuntje in de rug _O-
Nee hoor, gooi de tent maar dicht.. Jammer dat het nu met Sinterklaas is, maar ik heb alles al in huis.

Een lockdown is ook lekker duidelijk, ipv al die maatregelen met uitzonderingen en 1/2/3G gedoe. Gewone winkels dicht, scholen dicht, iedereen die kan thuiswerken.. Ik heb er eigenlijk geen last van. Dus dat is makkelijk praten ook ;)
pi_202317773
quote:
10s.gif Op woensdag 24 november 2021 13:25 schreef SQ het volgende:
Ik hou mijn mening over wat "ze" zouden moeten doen maar voor me anders word ik vast digitaal gelyncht :Y)
Ja nu ben ik natuurlijk wel benieuwd :')
  Moderator woensdag 24 november 2021 @ 13:28:24 #47
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202317793
quote:
10s.gif Op woensdag 24 november 2021 13:25 schreef SQ het volgende:
Volgens mij zijn er maar 2 meningen: voor/tegen en heeft beiden weer voor- en tegenstanders. Dus dat zal vast wel meevallen :P

quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 13:26 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Nee hoor, gooi de tent maar dicht.. Jammer dat het nu met Sinterklaas is, maar ik heb alles al in huis.

Een lockdown is ook lekker duidelijk, ipv al die maatregelen met uitzonderingen en 1/2/3G gedoe. Gewone winkels dicht, scholen dicht, iedereen die kan thuiswerken.. Ik heb er eigenlijk geen last van. Dus dat is makkelijk praten ook ;)
In deze tijd waar bijna alles online ingekocht kan worden hebben we het ook best makkelijk wat dat betreft :Y
pi_202317794
Nou, lockdown van scholen, is hier wel echt een issue. Egoistisch maar ik weet echt even niet hoe ik daarmee moet dealen. Ik zie het al weken aankomen, het is zoals het is. Maar het is wel gewoon zwaar klote. Dat wordt weer op onChristelijke tijden werken.

Jammer van alle vieringen, maar nog zo'n lange schoolsluiting, kost of mijn baan of mijn sanity.
  woensdag 24 november 2021 @ 13:30:27 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_202317821
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 13:27 schreef Aure het volgende:

[..]
Ja nu ben ik natuurlijk wel benieuwd :')
Ja dat snap ik!
Ik denk zelf dat we al zo ver voorbij enige vorm van controle zijn dat we het nu beter kunnen laten woeden. Dat lijkt me zinniger dan toch proberen voor de cheetah uit te blijven rennen. Want die is echt sneller :')
Ja, en dan gaan er mensen met covid dood in de ziekenhuizen, dat is echt heel erg kut. Maar ik denk echt dat het al onvermijdelijk is. Dus.
disclaimer
  woensdag 24 november 2021 @ 13:31:28 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_202317833
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 13:28 schreef exode het volgende:
Nou, lockdown van scholen, is hier wel echt een issue. Egoistisch maar ik weet echt even niet hoe ik daarmee moet dealen. Ik zie het al weken aankomen, het is zoals het is. Maar het is wel gewoon zwaar klote. Dat wordt weer op onChristelijke tijden werken.

Jammer van alle vieringen, maar nog zo'n lange schoolsluiting, kost of mijn baan of mijn sanity.
Jij kan toch gewoon onethisch gebruik maken van de noodopvang :P
disclaimer
  Manager PR/Moderator woensdag 24 november 2021 @ 13:31:51 #51
269689 crew  Viv
pi_202317841
Ik ben niet tegen een harde lockdown, maar had het dan begin november al gedaan of zo. :N Nu is er weer gewacht tot het écht de spuigaten uitloopt, waardoor een korte lockdown van 2 weken het verschil niet meer gaat maken.
  Moderator woensdag 24 november 2021 @ 13:31:54 #52
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202317845
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 13:30 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja dat snap ik!
Ik denk zelf dat we al zo ver voorbij enige vorm van controle zijn dat we het nu beter kunnen laten woeden. Dat lijkt me zinniger dan toch proberen voor de cheetah uit te blijven rennen. Want die is echt sneller :')
Ja, en dan gaan er mensen met covid dood in de ziekenhuizen, dat is echt heel erg kut. Maar ik denk echt dat het al onvermijdelijk is. Dus.
Makkelijk praten voor iemand die het maar niet lukt om Covid te krijgen :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 24 november 2021 @ 13:32:04 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202317847
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 13:15 schreef vencodark het volgende:
Gaan we weer. Vorig jaar dacht ik nog dat het de laatste lockdown zou zijn rondom school.
Kut zooi. :{w
En wat @:Leandra zegt zou prima kunnen gebeuren. Kerstvakantie meetrekken.
Wederom geen Sint en Kerstvieringen daar. ;(
Z. zou begin december haar eerste ochtend school hebben en later een hele dag.

Ik hoopte dat Z. wel een normale schoolperiode zou hebben. -O- :(
Vorig jaar hadden ze dat rond de vakantie toch ook zo raar gedaan? Maar dat was niet met de kerstvakantie volgens mij.

Ik weet iig zeker dat Soneal vorig jaar op zijn verjaardag nog wel getrakteerd heeft en dat ze nog surprises op school gedaan hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Licht Ontvlambaar woensdag 24 november 2021 @ 13:32:46 #54
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_202317856
Ik zit er niet op te wachten, eerlijk gezegd…
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 24 november 2021 @ 13:33:05 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_202317860
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 13:31 schreef MaJo het volgende:

[..]
Makkelijk praten voor iemand die het maar niet lukt om Covid te krijgen :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, da's waar. :@
disclaimer
pi_202317865
quote:

[..]
Ja dat snap ik!
Ik had pas een gesprek met mijn zus over hoever je moet gaan als maatschappij om mensen 'in leven te houden.' We vergrijzen in vliegende vaart dat heeft heel veel consequenties.
Maar dat gesprek is natuurlijk heel naar en vooral te voeren als het niet je eigen moeder of oma betreft. Want mijn moeder wil ik zo lang mogelijk bij ons houden, daar komt 0 ratio bij kijken.
  woensdag 24 november 2021 @ 13:33:55 #57
327807 Mariposas
יה&#14
pi_202317870
Nederland kan beter een goede deal met Duitsland sluiten voor IC bedden, en dan niet die paar kutklompjes zoals eerder dan als bedankje geven.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Moderator woensdag 24 november 2021 @ 13:34:19 #58
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202317878
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 13:31 schreef Viv het volgende:
Ik ben niet tegen een harde lockdown, maar had het dan begin november al gedaan of zo. :N Nu is er weer gewacht tot het écht de spuigaten uitloopt, waardoor een korte lockdown van 2 weken het verschil niet meer gaat maken.
Dit :Y Dat aanmodderen de hele tijd, ze lopen echt continu achter de feiten aan :X

Ik zeg net dat ik dus voor een harde lockdown ben en op hetzelfde moment krijg ik een mail van de opvang hoe ze Sinterklaas willen gaan vieren. Met zelfgeknutselde schoentjes, zingen voor de geknutselde openhaard. Zo schattig dat ik bijna moet janken als ik bedenk dat dit niet door kan gaan :'( :')
  woensdag 24 november 2021 @ 13:34:26 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202317880
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 13:31 schreef Viv het volgende:
Dat polderen is het probleem in NL.
Geen impopulaire maatregelen durven nemen, want er zal toch eens iemand ontevreden over zijn, en daarom iedere keer van die net-niet maatregelen, die simpelweg niet afdoende zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202317887
quote:
12s.gif Op woensdag 24 november 2021 13:31 schreef SQ het volgende:

[..]
Jij kan toch gewoon onethisch gebruik maken van de noodopvang :P
Haha, ja, dat kan inderdaad.
Nou zou het dit x zelfs iets minder onethisch zijn. Ik heb echt shit dingen op mijn werk, die serieus issues opleveren als ik de boel de boel laat.

Maar echt, nog zo'n periode en ik weet niet hoe ik daaruit kom. De vorige keer was er nog hoop ofzo.
  woensdag 24 november 2021 @ 13:35:07 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_202317890
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 13:33 schreef exode het volgende:

[..]
Ik had pas een gesprek met mijn zus over hoever je moet gaan als maatschappij om mensen 'in leven te houden.' We vergrijzen in vliegende vaart dat heeft heel veel consequenties.
Maar dat gesprek is natuurlijk heel naar en vooral te voeren als het niet je eigen moeder of oma betreft. Want mijn moeder wil ik zo lang mogelijk bij ons houden, daar komt 0 ratio bij kijken.
Ja ook dat is voor mij makkelijk praten, mijn moeder en oma zijn ook allemaal al dood. :@
disclaimer
pi_202317901
quote:

[..]
Dacht dat ze bij het Amphia Langedijk ook nog testen, dat ben ik al een paar keer geweest en in Raamsdonkveer
pi_202317940
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 13:35 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja ook dat is voor mij makkelijk praten, mijn moeder en oma zijn ook allemaal al dood. :@
Ik denk wel dat het een gesprek is die we in zijn algemeenheid moeten voeren. We worden steeds ouder, met steeds meer zorg. Dat wordt onbetaalbaar.

Zelfde nu met de dreigende lockdown. Ja ik snap het, maar ik vind het wel echt zwaar klote. Ik ben daar echt even naar van nu.
  Moderator woensdag 24 november 2021 @ 13:38:30 #64
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202317943
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 13:33 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja, da's waar. :@
Ik denk soms echt "wat moet ik doen om covid te krijgen?!" Uitbraak bij Aapie op de groep, in contact geweest met deze leidster, strontverkouden maar nee :N

quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 13:33 schreef Mariposas het volgende:
Nederland kan beter een goede deal met Duitsland sluiten voor IC bedden, en dan niet die paar kutklompjes zoals eerder dan als bedankje geven.
Ik las laatst een artikel dat ook in Duitsland de IC's vol liggen. Hoe dat precies zat weet ik niet meer.
pi_202317958
quote:

[..]
Ja dat snap ik!
En dit snap ik, maar wat als je door code zwart dan niet meer naar de SEH kunt? :{
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_202317968
B gaat zo nog snel naar kapper, dat moest al weken. Gelukkig nog 1 plekje. Wordt wel rennen voor verloofde want er is een vriendinnetje aan het spelen, ze heeft 10 min gesprek met B zijn juf en ik zit in een webinar van 2 tot 4. Respect, want ze draait er haar hand niet voor om.
  woensdag 24 november 2021 @ 13:40:29 #67
149959 SQ
snelle trees
pi_202317980
quote:
3s.gif Op woensdag 24 november 2021 13:39 schreef PKM het volgende:

[..]
En dit snap ik, maar wat als je door code zwart dan niet meer naar de SEH kunt? :{
Dan hoop en vertrouw ik er op dat de artsen een ethisch juiste beslissing kunnen nemen.
disclaimer
pi_202317993
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 13:32 schreef Leandra het volgende:

[..]
Vorig jaar hadden ze dat rond de vakantie toch ook zo raar gedaan? Maar dat was niet met de kerstvakantie volgens mij.

Ik weet iig zeker dat Soneal vorig jaar op zijn verjaardag nog wel getrakteerd heeft en dat ze nog surprises op school gedaan hebben.
Ja, een week voor de voorjaarsvakantie ging alles weer open. Dus weken lockdown, weekje school, en meteen weer een week thuis. Hadden ze het net zo goed door kunnen trekken wat mij betreft (hier was de school toch nog dicht wegens covid-explosie op de noodopvang, nota bene).
  woensdag 24 november 2021 @ 13:42:20 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202318005
Nou ja, het is wel makkelijk praten van "dan moeten er maar mensen aan overlijden", maar het vervelende is vooral dat je er op een hele nare manier aan doodgaat.
Voor je zo ziek bent dat je in coma gebracht wordt en geïntubeerd wordt, ben je al zo vreselijk ziek dat je dat je ergste vijand niet gunt.

Dus in theorie "Tsja, de bevolking mag wel wat inkrimpen", maar dan zou ik er toch heel wat voor geven om op een wat humanere manier te overlijden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 24 november 2021 @ 13:42:30 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_202318010
En begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen maatregelen. En ik hou me aan de maatregelen. Ik geloof alleen niet meer in de maatregelen. Ik denk dat we onszelf voor de gek houden.
disclaimer
pi_202318014
Shit
Ik ga NU een laptop bestellen, anders is het weer gezeik met dat online onderwijs en B.
pi_202318016
Ui
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 13:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Uit mijn hoofd zijn de scholen vorig jaar 16 december dicht gegaan
  woensdag 24 november 2021 @ 13:43:20 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202318022
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 13:41 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Ja, een week voor de voorjaarsvakantie ging alles weer open. Dus weken lockdown, weekje school, en meteen weer een week thuis. Hadden ze het net zo goed door kunnen trekken wat mij betreft (hier was de school toch nog dicht wegens covid-explosie op de noodopvang, nota bene).
Oh ja, dat was het, toen de boel weer net wat op orde was konden ze weer naar school om de besmettingscijfers weer omhoog te gooien.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202318027
quote:

[..]
Ja dat snap ik!
Ja ik snap je, ik maak mij in dat geval dan alleen wel zorgen om alle reguliere zorggevallen en niet covid spoedgevallen e.d. die de juiste zorg dan misschien niet (op tijd) krijgen. Ben blij dat ik dit land niet hoef te regeren :')
pi_202318052
Mijn man zit in een risicogroep, nog lang niet oud (vooruit, wel grijzend) en ik kan die discussie daardoor echt totaal niet voeren, merk ik.
pi_202318053
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 13:42 schreef Roosje84 het volgende:
Ui
[..]
Uit mijn hoofd zijn de scholen vorig jaar 16 december dicht gegaan
Volgens mij ook. Ik kon peuter nog net laten trakteren.

Goed idee van me om dit jaar de traktatie vroeg in huis te halen. :|W
  woensdag 24 november 2021 @ 13:47:12 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202318086
Overigens snap ik niet waarom er nog gewacht moet worden met boosters, iedereen die voor 1 juni 2 vaccinaties heeft gehad zou nu gewoon voor een 3de moeten kunnen gaan.

Maken ze daar weer zo'n moeilijk schema voor, laat ze gewoon die 6 maanden aanhouden die voor een booster staat.
Is je laatste 6 maanden of langer geleden kun je een afspraak maken voor je booster.
Wie niet wil gaat maar niet, maar vooral; wie wel wil kan komen.

Ik kan hier nota bene als niet-gevaccineerde zo bij de prikbus binnenlopen voor een vaccinatie, maar als ik een booster wil kan dat niet?
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 24 november 2021 @ 13:48:12 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_202318104
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 13:45 schreef lunapuella het volgende:
Mijn man zit in een risicogroep, nog lang niet oud (vooruit, wel grijzend) en ik kan die discussie daardoor echt totaal niet voeren, merk ik.
Nee, dat is toch ook logisch. Iedereen heeft zijn eigen perspectief en bagage. Het doel van zo'n gesprek is ook nooit om het allemaal met elkaar eens te worden, als dat zo is kunnen we beter weer over de was beginnen ;) :*
disclaimer
pi_202318125
Ik heb een baan! *O*
Na 5 jaar ga ik weer aan de slag. Heel de organisatie werkt nu thuis. Zou echt wel even zuur zijn met de kinderen thuis. Maar ja. Ben al lang blij dat ze het zien zitten met mij als herintreder.
Met een meidenkwartet
pi_202318137
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 13:48 schreef SQ het volgende:

[..]
Nee, dat is toch ook logisch. Iedereen heeft zijn eigen perspectief en bagage. Het doel van zo'n gesprek is ook nooit om het allemaal met elkaar eens te worden, als dat zo is kunnen we beter weer over de was beginnen ;) :*
Er moet hier toch wel íemand blij zijn met de lockdown om de immer groeiende wasmand bij te benen? w/
  woensdag 24 november 2021 @ 13:50:32 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202318138
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 13:48 schreef SQ het volgende:

[..]
Alsof we het daar wel over eens worden :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202318150
quote:
Snap ik heel goed, het is makkelijk bespreken als je geen naasten hebt die het kan raken.
Code zwart betekent ook dat mijn moeders afspraak met de cardioloog wordt verzet. Daar kan ik alleen maar om huilen, want het kan zo urgent worden.
  woensdag 24 november 2021 @ 13:51:34 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202318151
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 13:49 schreef Cathmar het volgende:
Ik heb een baan! *O*
Na 5 jaar ga ik weer aan de slag. Heel de organisatie werkt nu thuis. Zou echt wel even zuur zijn met de kinderen thuis. Maar ja. Ben al lang blij dat ze het zien zitten met mij als herintreder.
Wat leuk! Gefeliciteerd :* *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202318157
O nee, alles liever dan weer een was-opsom!
  woensdag 24 november 2021 @ 13:56:15 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202318206
Geen was maar as dan... die ga ik zo even bij de uitvaartverzorger ophalen, die heeft de as voor ons in de urn gedaan.

Tot laters :W
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202318269
Cathmar gefeliciteerd
  woensdag 24 november 2021 @ 14:05:51 #87
149959 SQ
snelle trees
pi_202318296
Gefeliciteerd Cathmar! Wat voor iets ga je doen?
disclaimer
pi_202318325
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 13:35 schreef SQ het volgende:

[..]
De mijne niet, maar die isoleren gewoon als een malle. Mijn moeder deed vorige week haar eerste zelftest. Ik kan me er niks bij voorstellen hoe je dat zo lang uitgesteld krijgt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 24 november 2021 @ 14:13:02 #89
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_202318412
quote:
Idem. Het betreft echt niet alleen ouderen, maar gewoon mensen uit de werkende beroepsbevolking.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_202318531
Ik ben opgelucht dat mijn ouders deze periode hun booster krijgen. Voelt toch een beetje veiliger (ook al zijn ze heel voorzichtig).

Gefeliciteerd Cathmar! Rare periode om te beginnen maar hopelijk zie je je nieuwe collega's sneller in het echt dan ik. Ik heb ze na 1.5 jaar nog niet gezien :')
pi_202318661
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_202318700
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 14:29 schreef exode het volgende:

[..]
:'(
Ik wil niet hoogzwanger en in de ziektewet een kleuter entertainen ;( dan komt er van dat rustig aan doen helemaal niks terecht.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_202318708
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 14:29 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Ik wil niet hoogzwanger en in de ziektewet een kleuter entertainen ;(
Dat is echt kut ja.

Ik ga die kinderloze vriendin even Appen, hoe laat ik mijn kinderen mag brengen.
pi_202318726
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 13:49 schreef Cathmar het volgende:
Ik heb een baan! *O*
Wat fijn! Gefeliciteerd! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_202318729
Kappersafspraak B is net verzet naar zaterdag, zal je zien, loopt dat joch de komende weken met een raggebol rond omdat de kapper vrijdagavond dicht moet.

(the least of the problems, sterker nog, B gaat juichen dan denk ik)

Fuck this, ik ga die Jura bestellen, veel koffie nodig de komende tijd denk ik. Nee, het wordt dus geen Siemens, echt op het punt gestaan hem te bestellen, maar toch na wat smaaktesten (ja echt) en veeeeeeel reviews en koffiegekkie reviews over gegaan naar Jura. Die dingen zijn alleen zo enorm duur. Lockdown aankoop. O-)
pi_202318739
En gefeliciteerd Cathmar! Leuk hoor. Gek in deze tijd beginnen, denk ik.
  woensdag 24 november 2021 @ 14:34:26 #98
176471 oh-oh
pi_202318768
Leuk Cathmar!
Gaat alleen om de basisscholen toch dit?
( Groucho Marx )
pi_202318773
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 14:34 schreef oh-oh het volgende:
Leuk Cathmar!
Gaat alleen om de basisscholen toch dit?
Denk het niet.
  woensdag 24 november 2021 @ 14:36:12 #100
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_202318795
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 13:23 schreef MaJo het volgende:

Is ook natuurlijk heel erg verschillend per situatie. Hier 2828292 classroom meetings per dag vaak ook nog tegelijkertijd sommige docenten willen zelfs bij iedere les de cam aan. Veel organiseren en 0 privé tijd voor mij. Nee ik heb er echt geen zin in. 4 kinderen die voor vanalles en nog wat hulp nodig hebben doordat de docenten echt de meest gekke dingen bedenken om thuis te doen om het leuk te houden. Ik zit er dus echt niet op te wachten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')