abonnement Unibet Coolblue
pi_202320116
Ik denk dat er al een hoop te winnen valt met meer mensen thuis te laten werken en bezoek thuis te beperken, maar dat laatste moet toch echt van burgers zelf komen.
pi_202320179
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 13:20 schreef Justinn het volgende:

[..]
Beiden compleet onhaalbaar, zelfs als we vóór de coronacrisis dit plan zouden optuigen. Neem jij jezelf wel serieus? Zelfs al zou een gigantisch ziekenhuis vanaf 2020 gepland worden, zou je nu krap aan in de aanbestedingsfase zitten en is er nog geen schep de grond in gegaan. Voordat zoiets geheel operationeel is, ben je zo 5-10 jaar verder. Nog even los van het feit dat zorgpersoneel ook niet even uit een blik getrokken kan worden. Kap toch eens met dit soort onrealistische scenario's en zorgcapaciteit als probleemoorzaak+oplossing te zien.
En waarom is het wel realistisch om telkens maatschappijbrede maatregelen te treffen voor een virus waar 98% van de samenleving nauwelijks last van zal ondervinden, plus dat inmiddels bijna 90% van de volwassen bevolking bevolking gevaccineerd is plus een hele reeks herstelden, waardoor zij dus ook niet meer in de ziekenhuizen komen?

Het is een welvaartsziekte en een zorgcrisis, ouderen of mensen met obesitas zijn vatbaar voor ziekenhuisopnames. Roep de mensen met obesitas ter verantwoording dat ze zich in de wintermaanden kunnen isoleren, en accepteer dat niet iedereen 90 gaat worden. Voor de rest geen maatregelen meer. Of je schaalt de zorg drastisch op zodat dit in de toekomst te behappen zal zijn. Exponentiële groei is een slap excuus want de poule is eindig.

Jonge gezonde mensen telkens alles wat het leven waard maakt telkens maar weer afpakken, ook met een hoge vaccinatiegraad, walgelijk en volledig buitenproportioneel. Telkens maar weer die lockdowns die als zwaard boven je hoofd blijven hangen, hoe zijn over 3 maanden de cijfers: hoe kan een maatschappij hier ooit normaal op functioneren?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 24 november 2021 @ 16:10:14 #103
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_202320216
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:57 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik roep tot niks op. Het opschalen van ic-bedden lijkt me sowieso wel ZEER wenselijk.

De huidige maatregelen helpen alleen om de cijfers weer tijdelijk omlaag te krijgen.
Wereldwijde lockdowns zouden theoretisch het virus kunnen verslaan, maar dan moet je wel echt zeker weten dat echt IEDER land (ook die met een gemiddeld iq van < 80 en met extremistische bevolkingsgroepen enz) er volledig aan meedoet, tot de kleinste kutgehuchtjes in het midden van een oerwoud of woestijn, en ook dichtbevolkte sloppenwijken waar de criminaliteit zo extreem is dat de politie zich er al jaren niet meer durft te vertonen.
Echt ALLES en IEDEREEN moet meedoen, want zoals gezegd kon 1 enkele hongerige chinees al voor deze wereldwijde pandemie zorgen.

Realistischer is leren leven met het virus en het vaccin drastisch zien te verbeteren. Het focussen op dat spike-eiwit schijnt toch wat beperkend te zijn voor de effectiviteit, heb ik her en der gelezen. Opschalen van de ic's en sowieso ziekenhuiscapaciteit lijkt me wel een must om met dit virus te leven tot er ÉCHT goede oplossingen gevonden worden.
Opschalen van de IC-capaciteit bij een pandemie voorkomt niet dat er allerlei lockdownachtige maatregelen genomen moeten worden als niet het grootste gedeelte van de bevolking beschermd is (daar zitten we nu nog veel te ver vanaf). Dat zorgt er hooguit voor dat het een paar dagen langer duurt voordat de capaciteit is opgevuld.
pi_202320388
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:10 schreef Zelva het volgende:

[..]
Opschalen van de IC-capaciteit bij een pandemie voorkomt niet dat er allerlei lockdownachtige maatregelen genomen moeten worden als niet het grootste gedeelte van de bevolking beschermd is (daar zitten we nu nog veel te ver vanaf). Dat zorgt er hooguit voor dat het een paar dagen langer duurt voordat de capaciteit is opgevuld.
Klopt, bij een 15% toename per dag zit je dan een kleine week later aan je maximum met een dubbel aantal bedden en zorgverleners.
pi_202320693
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:19 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Klopt, bij een 15% toename per dag zit je dan een kleine week later aan je maximum met een dubbel aantal bedden en zorgverleners.
Toch maar werk maken van de IC-capaciteit als je ziet dat Nederland onder de helft van het europees gemiddelde zit. Dat feit blijft slecht aan mij te verkopen.
  woensdag 24 november 2021 @ 16:39:28 #106
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_202320746
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:35 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Toch maar werk maken van de IC-capaciteit als je ziet dat Nederland onder de helft van het europees gemiddelde zit. Dat feit blijft slecht aan mij te verkopen.
Prima, maar een oplossing voor deze en volgende pandemieën is het niet.
pi_202320836
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:39 schreef Zelva het volgende:

[..]
Prima, maar een oplossing voor deze en volgende pandemieën is het niet.
Mjah, zoals ik al hierboven zei is dat het terugdringen van contactmomenten veel kan helpen. Ik heb geen parate getallen. Ik weet niet eens of het goed is onderzocht.
pi_202320850
quote:
4s.gif Op woensdag 24 november 2021 13:45 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
[..]
Yes.

Uit dat AD artikel;
''Het team wetenschappers uit Duitsland, China en de VS zegt met hun studie echter aan te tonen dat mondkapjes, mits correct gebruikt ...''.

En dat zie ik echt nergens. Ik zie nooit iemand die dingen correct gebruiken. Ik heb nog nooit iemand gezien die bij de ingang van een winkel eerst zn handen desinfecteert, een doosje te voor schijn haalt en daar een nieuw mondkapje uit haalt om m vervolgens op de juiste manier, bij de elastieken, op de juiste manier op het gezicht aan brengt.

Nog nooit.

Bijna iedereen vist een gebruikt ding uit de broekzak of fiets tas en zet mn op. Vaak onder de neus. Heel veel mensen raken dat ding ook steeds weer opnieuw aan, als ie opzit.

Dus het kan wel helpen, maar dan moet het wel correct gebruikt worden. En dat gebeurt niet. Ergo; het is zinloos.
Beetje kort door de bocht. Natuurlijk is het secuur gebruiken van mondkapjes beter, maar het effect zal met slordig gebruik echt niet helemaal verdwenen zijn.

Een voorbeeldje, ik stond een keer in de rij bij de kassa, stond er een man achter me flink te hoesten, als hij een mondkapje op gehad zou hebben, zou dat aanzienlijk gescheeld hebben wat betreft de mogelijke besmettingskans.
  woensdag 24 november 2021 @ 16:53:07 #109
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_202320903
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:47 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Mjah, zoals ik al hierboven zei is dat het terugdringen van contactmomenten veel kan helpen. Ik heb geen parate getallen. Ik weet niet eens of het goed is onderzocht.
Het terugbrengen van contacten is toch een lockdownachtige maatregel?

Het idee van veel mensen is dat als je de IC-capaciteit maar opschaalt, dat dan alles weer kan en mag en er geen verdere maatregelen hoeven genomen te worden. Dat is quatsch.
  woensdag 24 november 2021 @ 16:54:48 #110
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_202320922
Wat nou als we nog 1 lockdown doen met als voorwaarde dat Rutte dan opstapt. Ik denk dat best veel mensen er dan mee kunnen leven.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 24 november 2021 @ 16:55:28 #111
194233 Friday12
Originele kloon
pi_202320934
Waarom aanmodderen als het toch komt doe het dan nu meteen.
pi_202321033
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:53 schreef Zelva het volgende:

[..]
Het terugbrengen van contacten is toch een lockdownachtige maatregel?

Het idee van veel mensen is dat als je de IC-capaciteit maar opschaalt, dat dan alles weer kan en mag en er geen verdere maatregelen hoeven genomen te worden. Dat is quatsch.
Ik zie het zelf niet als het één of het ander. Het zijn allebei dingen die kunnen helpen. Ik heb een fabriek draaiende te houden dus thuiswerken is geen optie. Ik ga er wel op de fiets heen en ik denk dat een groot deel van de mensen die dagelijks van de winter in een bedompte metro zitten met beslagen ramen, prima thuis kunnen werken.
  woensdag 24 november 2021 @ 17:09:07 #113
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202321109
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 09:58 schreef lockdownclown het volgende:

[..]
[ twitter ]
Het is toch schokkend en bijna misdadig dat je de cijfers van één ziekenhuis gebruikt om je punt te maken.

Waarom laat je dan ook niet dit bericht zien waar een Rotterdams ziekenhuis aangeeft dat daar vanaf begin juni maar twee mensen op de ic hebben gelegen die waren gevaccineerd. "Bij ons is echt meer dan 95 procent op de ic ongevaccineerd.”

https://www.rijnmond.nl/n(...)over-toenemende-druk

En waarom kijk je niet naar de landelijke cijfers? Zoals hier: https://www.rtlnieuws.nl/(...)et-corona-ziekenhuis

Of hier: https://www.demorgen.be/cs-b68e09fc

:{
  woensdag 24 november 2021 @ 17:15:23 #114
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_202321187
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:02 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Ik zie het zelf niet als het één of het ander. Het zijn allebei dingen die kunnen helpen. Ik heb een fabriek draaiende te houden dus thuiswerken is geen optie. Ik ga er wel op de fiets heen en ik denk dat een groot deel van de mensen die dagelijks van de winter in een bedompte metro zitten met beslagen ramen, prima thuis kunnen werken.
Maar hoe helpt extra IC-capaciteit dan om de pandemie verder in te dammen? Het zijn de andere maatregelen en voorzieningen zoals vaccinaties die daar voor zorgen. Het verlicht hooguit de druk bij de zorg en zonder andere maatregelen is dat ook nog eens zeer tijdelijk.
pi_202321276
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:15 schreef Zelva het volgende:

[..]
Maar hoe helpt extra IC-capaciteit dan om de pandemie verder in te dammen? Het zijn de andere maatregelen en voorzieningen zoals vaccinaties die daar voor zorgen. Het verlicht hooguit de druk bij de zorg en zonder andere maatregelen is dat ook nog eens zeer tijdelijk.
Als je zo gaat redeneren kunnen we de IC-capaciteit ook wel gaan halveren en geven we ongevaccineerden de schuld. Ik zie daar geen heil in. Contactmomenten omlaag, dat moet dan maar voor iedereen.
pi_202321295
Kom eerst maar met bewijs dat die maatregelen überhaupt werken, denken dat je een virus even onder controle gaat krijgen. Trust the science fiction.
Plaats hier uw advertentie
  Beste debater 2022 woensdag 24 november 2021 @ 17:30:01 #117
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202321365
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 12:30 schreef Oceanier het volgende:

[..]
Helaas, je bent geprikt en je moet in lockdown, want het vaccin werkt niet goed genoeg :) Daar gaat je wappiemening :P
Het vaccin werkt goed genoeg; moet je hem alleen wel nemen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202321409
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 09:45 schreef HSG het volgende:

[..]
Er is nooit beweerd dat je volledig immuun bent. Je kunt het nog steeds oplopen maar dan merk je weinig tot niks van.
Er is beweerd dat het voor 95% zou werken.

Met een vaccinatiegraad van 89% lopen de ziekenhuizen net zo hard vol
pi_202321424
TT klopt niet. De meeste mensen is 3,6 miljard van de wereld en niet een opiniepanel van EenVandaag kijkende boomers.

In Frankrijk zijn polls verboden en je kan er zo te zien best argumenten voor bedenken.
  woensdag 24 november 2021 @ 17:34:38 #120
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202321427
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:32 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Er is beweerd dat het voor 95% zou werken.

Met een vaccinatiegraad van 89% lopen de ziekenhuizen net zo hard vol
Net zo hard als wat? Je weet niet wat er gebeurt zou zijn zonder vaccinaties.
Tot nooit .......
pi_202321454
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:34 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Net zo hard als wat? He weet niet wat er gebeurt zou zijn zonder vaccinatie.
Excuses net zo hard als vorig jaar.

pi_202321464
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:32 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Er is beweerd dat het voor 95% zou werken.

Met een vaccinatiegraad van 89% lopen de ziekenhuizen net zo hard vol
Dus is de bewering correct dat je nooit volledig immuun bent.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_202321466
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:36 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Excuses net zo hard als vorig jaar.

[ afbeelding ]
Dit gelul van je is ondertussen al een aantal keren gedebunked... Maar die plaat voor je kop is aardig dik begrijp ik... :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 12:39 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Je vergeet 1 belangrijk detail en dat is dat we nog nooit zulke hoge besmettingscijfers als nu hebben gehad en dat met onvoldoende testcapaciteit.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 12:49 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Omdat 13% ongevaccineerden voor helft of meer van bezetting zorgen icm besmettelijkere Delta-variant.

Echt jongen, denk gewoon even rustig na over wat je leest en probeer verbanden te leggen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 12:49 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Hoeveel besmettingen waren er toen vergeleken met nu?
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 12:52 schreef AchJa het volgende:

[..]
100 Besmettingen en 50 ziekenhuis opnames vs 1000 besmettingen en 100 ziekenhuisopnames...

Zie je wel! Het is nu veel erger!!!
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 november 2021 13:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Aangezien we op 23K besmettingen zitten en de ziekenhuizen nog steeds het kunnen handelen, kunnen we met een gerust hart zeggen dat de vaccins goed werken tegen ziekenhuisopnames ja.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 13:39 schreef probeer het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Hoe leg ik uit dat bij die latere pieken in besmettingen, er toch in verhouding veel minder mensen in het ziekenhuis belanden? Vaccinatie.
  woensdag 24 november 2021 @ 17:37:59 #124
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202321476
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:36 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Excuses net zo hard als vorig jaar.

[ afbeelding ]
Toen hadden we een Milde variant. Nu hebben we de veel besmettelijker Delta.
Tot nooit .......
pi_202321496
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:37 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dit gelul van je is ondertussen al een aantal keren gedebunked... Maar die plaat voor je kop is aardig dik begrijp ik... :')
Volgens mij was je het aardig met mij eens gisteren, nadat je een aantal posts maakte waarin je schuimbekkend mij nog net niet uitschold. Het scheelde dat je niet de enige was.
pi_202321505
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:37 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Toen hadden we een Milde variant. Nu hebben we de veel besmettelijker Delta.
Volgens de fabrikanten maken de varianten geen verschil.
pi_202321515
quote:
7s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:36 schreef HSG het volgende:

[..]
Dus is de bewering correct dat je nooit volledig immuun bent.
Immuun wordt hier niet over gesproken. Bescherming wel.
pi_202321531
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:39 schreef Derrazi het volgende:
Volgens mij was je het aardig met mij eens gisteren, nadat je een aantal posts maakte waarin je schuimbekkend mij nog net niet uitschold. Het scheelde dat je niet de enige was.
Link?
pi_202321556
We gaan gewoon de rest van ons leven elke winter een paar maanden in lock-down, wen er maar aan.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_202321580
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:43 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
We gaan gewoon de rest van ons leven elke winter een paar maanden in lock-down, wen er maar aan.
Vergeet niet de verplichte half jaar boost.
pi_202321604
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 09:45 schreef HSG het volgende:

[..]
Er is nooit beweerd dat je volledig immuun bent. Je kunt het nog steeds oplopen maar dan merk je weinig tot niks van.
De vader van een vriend van me merkte er na 2 vaccinaties ook niks meer van: belandde met covid in het ziekenhuis, coma, hersendood en ligt inmiddels onder de groene zoden. Er valt geen pijl op te trekken. Sommige mensen hebben vette pech.
pi_202321621
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:47 schreef Iwan1976 het volgende:

[..]
De vader van een vriend van me merkte er na 2 vaccinaties ook niks meer van: belandde met covid in het ziekenhuis, coma, hersendood en ligt inmiddels onder de groene zoden. Er valt geen pijl op te trekken. Sommige mensen hebben vette pech.
Dat heb je ook met andere vaccinaties. Iedereen reageert op zijn eigen manier daar op.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_202321678
Gossie, daar hebben we het weer. Het social engineering platform van de staat wat strengere maatregelen pushed. Want ja, als we even weten dat iedereen het er mee eens is, dan kunnen we het er zelf onmogelijk mee oneens zijn.

Standaard in het maatregelenafkondigingsplan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202321972
Het slaat sowieso nergens op dat maatregelen niet 3 weken terug al genomen zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202321998
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:47 schreef Iwan1976 het volgende:

[..]
De vader van een vriend van me merkte er na 2 vaccinaties ook niks meer van: belandde met covid in het ziekenhuis, coma, hersendood en ligt inmiddels onder de groene zoden. Er valt geen pijl op te trekken. Sommige mensen hebben vette pech.
Misschien was het wel influenza.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Beste debater 2022 woensdag 24 november 2021 @ 18:41:58 #136
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202322387
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 18:38 schreef Oceanier het volgende:

[..]
Onjuiste oorzaak-gevolgrelatie
Leg uit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 24 november 2021 @ 19:08:04 #137
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_202322881
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:28 schreef Hexagon het volgende:
Maar er moet gewoon eens opgehouden worden met dat vrijblijvende vaccinatiebeleid. Gewoon doen wat ze in Duitsland en Oostenrijk ook doen. Ophouden met dat slappe gezemel. Voor sommige mensen werkt enkel repressie.
Denk je werkelijk dat de ongevaccineerden het grootste probleem zijn?

Als ik om me heen kijk, zie ik heel andere problemen. ik zie 10% ongevaccineerden en 80% gevaccineerden die denken dat ze gevaccineerd zijn dus er niks meer aan de hand is en ze nergens meer naar hoeven kijken. Dat lijkt me een even groot probleem. Ik merk dat het me stoort dat veel mensen zich vaak zat niet aan de basisregels houden en dan wel afgeven op al die ongevaccineerden. Zonder in te zien dat zij evenzeer deel van het probleem zijn.

Als iedereen doet wat hen gezegd wordt, is er niks aan de hand. Iedereen doet ergens iets niet wat ze gezegd wordt en wijst vervolgens naar de ander.
Laffe huichelaar
pi_202323030
Het gaat inderdaad niet om gevaccineerd of ongevaccineerd. Ik ken een hoop mensen die werken in de zorg en zij zeggen dat gevaccineerden evenveel kans lopen op besmetting met corona als ongevaccineerden, alleen de kans om in het ziekenhuis te belanden is kleiner.

Die verhouding schijnt ongeveer 25% gevaccineerd en 75% ongevaccineerd te zijn.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 24 november 2021 @ 19:32:45 #139
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_202323343
Ik moet wel eerlijk zijn dat ik dit topic lastig vind. We hebben het over een beladen onderwerp met veel verschillende invalshoeken en kanten waar je voor en tegen kan zijn en het wel of niet mee eens kan zijn, maar ik vraag me af hoe we in 's hemelsnaam een normaal gesprek kunnen voeren als we feitelijke cijfers en bronnen van bijvoorbeeld ziekenhuizen en andere instanties niet als grondslag kunnen nemen.

Als je die niet gelooft of denkt dat ziekenhuizen of het RIVM oid dingen staan te verzinnen om ons om de tuin te leiden heb je hier niks te zoeken
Laffe huichelaar
  woensdag 24 november 2021 @ 19:40:47 #140
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202323494
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 19:08 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Denk je werkelijk dat de ongevaccineerden het grootste probleem zijn?

Als ik om me heen kijk, zie ik heel andere problemen. ik zie 10% ongevaccineerden en 80% gevaccineerden die denken dat ze gevaccineerd zijn dus er niks meer aan de hand is en ze nergens meer naar hoeven kijken. Dat lijkt me een even groot probleem. Ik merk dat het me stoort dat veel mensen zich vaak zat niet aan de basisregels houden en dan wel afgeven op al die ongevaccineerden. Zonder in te zien dat zij evenzeer deel van het probleem zijn.

Als iedereen doet wat hen gezegd wordt, is er niks aan de hand. Iedereen doet ergens iets niet wat ze gezegd wordt en wijst vervolgens naar de ander.
Het had allemaal niet zo'n probleem geweest als er geen grote groep ongevaccineerden was geweest die nu het ziekenhuis overstroomt. Dan waren er veel minder maatregelen nodig geweest.
  woensdag 24 november 2021 @ 19:45:05 #141
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_202323578
Maakt toch niet uit. Ik heb hier van heel betrouwbare users te horen gekregen dat die corona helemaal niet zo erg is en dat de media ons allemaal bang proberen te maken. Diezelfde users zeggen ook in een ander topic dat gevaccineerden binnen twee jaar dood gaan.

Met andere woorden, laat je niet zo bang maken door de media, want je gaat binnen twee jaar dood!
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 24 november 2021 @ 19:48:07 #142
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_202323633
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 19:32 schreef timmmmm het volgende:
Ik moet wel eerlijk zijn dat ik dit topic lastig vind. We hebben het over een beladen onderwerp met veel verschillende invalshoeken en kanten waar je voor en tegen kan zijn en het wel of niet mee eens kan zijn, maar ik vraag me af hoe we in 's hemelsnaam een normaal gesprek kunnen voeren als we feitelijke cijfers en bronnen van bijvoorbeeld ziekenhuizen en andere instanties niet als grondslag kunnen nemen.

Als je die niet gelooft of denkt dat ziekenhuizen of het RIVM oid dingen staan te verzinnen om ons om de tuin te leiden heb je hier niks te zoeken
Ik roep het hier al twee jaar, als je dit allemaal toestaat op je site, dan wordt die groep steeds groter en raken ze verder van de realiteit af. Daar zou ik als site niets mee te maken willen hebben. Mensen die dan ook de IC gaan bellen om ze te vertellen dat ze liegen en zo. Ik lees trouwens nog dagelijks Jodenvergelijkingen van mensen die de overheid wantrouwen en zichzelf vrijpleiten van meehelpen en aan de regels houden.

Ieder zijn mening, maar zodra het een gevaar voor de volksgezondheid wordt, moet je toch gaan afvragen hoe het zo ver heeft kunnen komen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 24 november 2021 @ 20:10:52 #143
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_202324191
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 19:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het had allemaal niet zo'n probleem geweest als er geen grote groep ongevaccineerden was geweest die nu het ziekenhuis overstroomt. Dan waren er veel minder maatregelen nodig geweest.
Ik vraag het me af. De groep ongevaccineerden is aanzienlijk, maar de groep gevaccineerden groeit ook gestaag in de ziekenhuisbezetting. Het zal zeker helpen, net als wanneer het zeker had geholpen als mensen niet deden of ze onkwetsbaar zijn om een prikkie.
Laffe huichelaar
  woensdag 24 november 2021 @ 20:41:38 #144
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_202324771
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 13:20 schreef Justinn het volgende:
Beiden compleet onhaalbaar, zelfs als we vóór de coronacrisis dit plan zouden optuigen. Neem jij jezelf wel serieus? Zelfs al zou een gigantisch ziekenhuis vanaf 2020 gepland worden, zou je nu krap aan in de aanbestedingsfase zitten en is er nog geen schep de grond in gegaan. Voordat zoiets geheel operationeel is, ben je zo 5-10 jaar verder. Nog even los van het feit dat zorgpersoneel ook niet even uit een blik getrokken kan worden. Kap toch eens met dit soort onrealistische scenario's en zorgcapaciteit als probleemoorzaak+oplossing te zien.
Even naar iedereen die het idee van een covid ziekenhuis als onzin afdoen, naast repressie en meer vaccineren heeft onze overheid vooral laten zien volledig incompetent te zijn en niks anders dan een repeteren van eerdere maatregelen te kunnen, de informatievoorziening of campagne voering is dramatisch, je kan de cijfertjes opzoeken op een corona dashboard of horen op het nieuws, mensen met twijfel over vaccins worden als tokkie afgedaan, maar fatsoenlijke informatie over die vaccins is amper te vinden, laat staan in het Turks, Marokkaans of andere taal die veel medelanders beter begrijpen dan Nederlands, geen wonder dat relatief veel mensen uit die culturen ziek worden.
Maar vanaf dag 1 is onze overheid zo star als een koppige ezel en wil van niks anders weten of horen dan de inmiddels beproefde maatregelen die vreselijk veel geld kosten en onrust en polarisatie veroorzaken.

Enfin, dat ziekenhuis, er staat een Slotervaart ziekenhuis leeg te staan in Amsterdam, dat heb je sneller ingericht dan een leeg kantoorpand of tentenkamp, en het personeel hoor ik jullie in vals koor brullen, simpel, er zijn 120 artsen en 1200 verpleegkundigen in het leger die op de kazerne niks aan het doen zijn, het is een gotspe dat daar niet allang gebruik van gemaakt wordt, en dan niet maar liefst 100 jongens en meisjes die komen helpen, maar gewoon hele regimenten om deze crisis de nek om te draaien, eventueel aangevuld met wat mannen op straat om dat reltuig voor te zijn.
Daarnaast zou de media eens naar zichzelf moeten kijken, het hypen van opgevangen "lekken" tot aan verontwaardiging als het dan niet doorgaat, terwijl het een gerucht was, het hijgerig najagen van kijkcijfers en newsscoops is mede debet aan de polarisatie zoals die nu plaatsvindt, en dat zou ze hard aangerekend moeten worden, maar ja, door wie, de media? :')
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_202324811
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 09:45 schreef HSG het volgende:

[..]
Er is nooit beweerd dat je volledig immuun bent. Je kunt het nog steeds oplopen maar dan merk je weinig tot niks van.
Klopt dat was vanaf dag 1 al onduidelijk werd er gezegd. Dat heb je met experimentele vaccins.
  woensdag 24 november 2021 @ 21:38:54 #146
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_202325583
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 19:08 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Denk je werkelijk dat de ongevaccineerden het grootste probleem zijn?

Als ik om me heen kijk, zie ik heel andere problemen. ik zie 10% ongevaccineerden en 80% gevaccineerden die denken dat ze gevaccineerd zijn dus er niks meer aan de hand is en ze nergens meer naar hoeven kijken. Dat lijkt me een even groot probleem. Ik merk dat het me stoort dat veel mensen zich vaak zat niet aan de basisregels houden en dan wel afgeven op al die ongevaccineerden. Zonder in te zien dat zij evenzeer deel van het probleem zijn.

Als iedereen doet wat hen gezegd wordt, is er niks aan de hand. Iedereen doet ergens iets niet wat ze gezegd wordt en wijst vervolgens naar de ander.
Exact. Toch nog even naar werk tegen alle adviezen in. Oh, testen? Waarom, je bent toch gevaccineerd? 1,5m? Wat is dat? Etc. etc. etc.
pi_202325678
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:43 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
We gaan gewoon de rest van ons leven elke winter een paar maanden in lock-down, wen er maar aan.
Winterslaap! Mis alleen het pak sneeuw nog, ^O^
pi_202325681
quote:
16s.gif Op woensdag 24 november 2021 09:40 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Covid prikjes werken wel. Anders zouden we nu al een paar maanden in lockdown en code zwart zitten.

De kans dat je besmet raakt is heel veel lager. En ALS je toch besmet raakt, dan is de kans heel klein dat je naar het ziekenhuis moet.

[ afbeelding ]
En waar vallen de mensen in die Covid hebben gehad maar ongevaccineerd?
pi_202325693
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 20:10 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ik vraag het me af. De groep ongevaccineerden is aanzienlijk, maar de groep gevaccineerden groeit ook gestaag in de ziekenhuisbezetting. Het zal zeker helpen, net als wanneer het zeker had geholpen als mensen niet deden of ze onkwetsbaar zijn om een prikkie.
Eens.
pi_202325783
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 21:46 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Eens.
Mooi dat je het toch nog met ons eens bent. Maatregelen ok, maar voor iedereen en niet een bepaalde groep.
West-Melanesia
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')