abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202525404
Bertha, oplettend van jou! Het klopt wel dat ik op die rand of wellicht al erover ben. Ik heb bij de psych nu een heleboel EMDR sessies gehad om emoties meer te stabiliseren. Ik merk nu de afgelopen week dat m’n hormonen weer aan het veranderen zijn en dat ik ook weer meer wiebel. Vandaag had ik een sessie over de tweeling. Het was weer heel intens en ik schrik er ook zelf van hoe hard ik dan tegen mezelf ben. Ik heb volgende week een praatsessie en as vrijdag naar m’n vroedvrouw met wie ik ook goed kan praten. En as zondag een zwangercirkel. Ik hoop dat het allemaal helpt om wat ruimte te voelen.

Epo, het is nu niet mogelijk om iets aan de kant te schuiven, daar is het geworstel mee. Ik hoop dat ik vandaag of morgen een stapel dozen weg kan brengen naar de opslag van m’n vader. En dat ik dan andere dozen opzij kan schuiven. We wonen met z’n 5en, bijna 6en op krap 75 vierkante meter zonder opbergruimte (geen zolder of vliering, minimaal klein schuurtje in de tuin). Het is dus schipperen met de ruimte.

Ha, zie meteen mijn thema: ruimte.
Ik vind het heel lastig om ruimte te maken. In m’n hoofd, in m’n huis. Ruimte voor mezelf, en ruimte voor dit baby’tje. Ik merk dat het erin hakt dat deze zwangerschap zo ongepland kwam. En ik worstel er dus ook mee met de vorige keer dat het ineens twee waren en dat het me nu bijna niet lukt om goed met m’n lichaam te verbinden voor m’n gevoel. Ik weet niet meer wat ik voel en wat het betekend. Vorige keer voelde dingen anders, en dat viel op z’n plek, maar ik snap niet waarom ik niet beter voelde wat er toen aan de hand was (dat er twee baby’s waren). En nu voelt alles zo hetzelfde als vorige keer, terwijl er nu ws maar 1 baby is. En dat maakt me zo in de war. Wat voel ik nu?!

Ik wil me nu focussen op het loslaten hiervan. Ik heb er geen controle op, en dat is ook niet nodig. Wederom bevind ik mezelf op hetzelfde punt in de zwangerschap als vorige keer toen ik rond 37 weken ineens zo onzeker werd over alles en me er voor ging inzetten om me daaraan over te geven. Dat alles wat op m’n pad komt precies is wat ik nodig heb. Dat alles goed is wat er gebeurt. Dat ik mag omarmen wat er langskomt. Ik hoef me er niet tegen te verzetten, maar mag het gewoon laten en erop vertrouwen dat dat precies is wat er nodig is.

Ook wat betreft de ruimte. Ik mag zachter en liever zijn voor mezelf. Ik merk dat ik veel scheld nu… en zoals ik me vorige keer zo voornam om tijdens de bevalling alleen maar lieve dingen tegen mezelf te zeggen, probeer ik dat nu ook al op te pikken. Ik hoef niet hardop of in m’n hoofd te schelden op de dingen waar ik niet blij mee ben, maar ik mag lief zijn voor mezelf en me daarop focussen. “Je bent lief Ela, het geeft niet, alles komt goed, neem maar wat thee en ga maar even zitten, je doet het heel goed, alles gaat zoals het hoort en het komt goed, het ís goed.”

Ik ben afgelopen maandag begonnen met m’n vlaggetjes O+ Dat vind ik leuk en fijn. Ik zal een foto maken zodra ze klaar zijn. Eentje gaat over m’n oudste dochter die haar zusje ‘ontvangt’. O+
pi_202525658
@eponine, @TheGirlNextDoor

Dat is ook nog een factor. Als ik weer een keizersnede moet, dan heb ik de eerste periode al wel genoeg te verstouwen. Dus ik wil de beslissing ook nog uitstellen. Stel dat ik dat bij 30-35 weken al zeker weet, dan kan ik een beter gefundeerde beslissing nemen :s)

En idd, met kunstvoeding worden ze zeker prima groot!
pi_202527509
Hier bij de vorige ook borstvoedingsgedoe, het kwam niet goed om gang en ik vond de mentale belasting, steeds "beschikbaar" moeten zijn heel zwaar. Dus na zes weken kunstvoeding icm gekolfde bv gestopt en over gegaan op kv.

Nu heb ik me voorgenomen om opnieuw bv te proberen, maar tegelijkertijd heb ik ook gewoon een pak kv gekocht en de flesjes gewassen zodat het voorhanden is mocht het niet goed voelen :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_202527919
Omg gewoon UD vandaag! 8)7

Nog weinig gerommel dus ik denk dat hij gewoon nog lekker bij mama zit, hij beweegt gelukkig ook nog genoeg. En ja ik weet dat de kans maar 4 of 5% is dattie vandaag zou komen dus daar maak ik me ook niet druk over. Wel gisteren bij de vk besproken dat mocht hij er nog steeds niet zijn met 41 weken we waarschijnlijk gaan strippen. Ik voel me verder nog steeds prima dus ook in dat opzicht geen haast gelukkig 😊

Ik vermaak me ondertussen met hele dagen bankhangen met Netflix, en sinds vandaag een klein knutselprojectje. Heerlijk zo die laatste "vrije" dagen O+
pi_202528217
Mijlpaal der mijlpalen Altootje! Nog even coconnen en dan voor jullie weten babyknuffelen.

Over borstvoeding: bij m’n eerste heb ik ook opstartproblemen gehad. Ik heb uiteindelijk niet besloten te stoppen maar heb toen een soort knop omgezet en daarna is het gelukkig goed gekomen. Daar ging wel een hele intense periode aan vooraf en dat besluit kwam niet zomaar. En het voeden bij haar is bijv altijd gevoelig gebleven (geestelijk en lichamelijk) en ik heb nog vaak blaartjes en kloofjes gehad.

Bij nummer twee wilde ik weer borstvoeding geven, maar ik had me ook voorgenomen dat ik niet meer zou gaan kolven, dus bij opstartproblemen zou ik me niet meer in zoveel bochten wringen. Wat bleek: hij was een natuurtalent en ik had mijn onzekerheden, angsten en blokkades inmiddels allemaal overwonnen. Vanaf minuut 1 ging het vloeiend. Bij hem deed het voeden ook nooit pijn. Mijn dochter dronk toen ook nog bij mij, en bij haar bleef het gevoelig, ook toen nog.

Bij baby 3 en 4 ook nooit meer problemen gehad, het ging allemaal van een leien dakje. En ik hoop nu ook weer gewoon borstvoeding te gaan geven.

Nu was het bij mij dus wel zo dat ik baby 1 uiteindelijk dus wel borstvoeding heb kunnen blijven geven en haar zelfs nog borstvoeding gaf toen baby 2 geboren werd. Kan me voorstellen dat er opnieuw opstartproblemen vooral ontstaan als je geen borstvoeding meer geeft en/of de vorige keer korter borstvoeding hebt gegeven. Ik heb echt veel dingen/blokkades bij mezelf ‘overwonnen’ bij m’n oudste. Ik heb echt misschien wel 6 borstontstekingen gehad en twee maanden fulltime gekolfd en bv in flesjes gegeven, ook elke nacht. Bij nr twee wist ik dus heel goed hoe of wat en kende ik mijn grenzen heel goed.

Maar er is in ieder geval zeker een goede kans dat de borstvoeding bij een tweede of derde of vierde wel goed kan gaan, zonder gedoe aan het begin maar vanaf moment 1 soepel. Volg echt je eigen gevoel.

Voor mij was en is het heel belangrijk en ik was zeker bereid bij nr 2 om offers te brengen (ik had de kraamweken zo voorbereid dat ik enkel en alleen hoefde te focussen op het voeden van de baby, alle nummers van lactatiekunidgen lagen paraaf, iedereen om me heen had taken zodat ik echt alleen hoefde te rusten en voeden, alles om maar ervoor te zorgen dat ik tijd en ruimte zou hebben om de borstvoeding dit keer vanaf het begin succesvol te maken. Was dus helemaal niet nodig, maar het gaf wel rust in m’n hoofd, vooraf al). Al was mijn voornaamste eis dus dat ik absoluut niet meer wilde kolven. Uiteindelijk heb ik ooit 1 keer gekolfd bij hem, met de handkolf, de elektrische wilde ik niet. En bij de tweeling heb ik nooit gekolfd. Dat is iets wat nog steeds te gevoelig ligt, dat kolven. Als het echt moet, dan alleen met de hand of zo.
pi_202530093
Wat een hoopgevend BV verhaal elamanilo O+ bijzonder ook dat er zo'n verschil zit tussen je kinderen. Bij mij was het bij de eerste ook best pijnlijk (en ik moet zeggen dat ik ervan uit gegaan was dat enige pijn er tot op zekere hoogte bij hoorde :@ kan het echt volledig pijnloos zijn :o ?)
  woensdag 8 december 2021 @ 20:38:15 #107
208890 June.
Seriously?
pi_202530732
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 20:01 schreef littledrummergirl het volgende:
Wat een hoopgevend BV verhaal elamanilo O+ bijzonder ook dat er zo'n verschil zit tussen je kinderen. Bij mij was het bij de eerste ook best pijnlijk (en ik moet zeggen dat ik ervan uit gegaan was dat enige pijn er tot op zekere hoogte bij hoorde :@ kan het echt volledig pijnloos zijn :o ?)
Zeker, bij mij heeft het nooit pijn gedaan. Ook niet in het begin.

En je kunt bv ook nog combineren met kv he? Heb ik ook nog een tijd gedaan omdat ik net als ela ook een enorme hekel had aan kolven. En het maar max 1x per dag op het werk wilde doen. Dat ging goed. Op een gegeven moment hoefde ik helemaal niet meer te kolven op het werk en voeden 2x per dag nog live. Andere momenten kv en soms in de nacht ook nog live bv.
Shine bright like a diamond.
pi_202530957
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 17:58 schreef elamanilo het volgende:
Mijlpaal der mijlpalen Altootje! Nog even coconnen en dan voor jullie weten babyknuffelen.

Over borstvoeding: bij m’n eerste heb ik ook opstartproblemen gehad. Ik heb uiteindelijk niet besloten te stoppen maar heb toen een soort knop omgezet en daarna is het gelukkig goed gekomen. Daar ging wel een hele intense periode aan vooraf en dat besluit kwam niet zomaar. En het voeden bij haar is bijv altijd gevoelig gebleven (geestelijk en lichamelijk) en ik heb nog vaak blaartjes en kloofjes gehad.

[b]Bij nummer twee wilde ik weer borstvoeding geven, maar ik had me ook voorgenomen dat ik niet meer zou gaan kolven, dus bij opstartproblemen zou ik me niet meer in zoveel bochten wringen. Wat bleek: hij was een natuurtalent en ik had mijn onzekerheden, angsten en blokkades inmiddels allemaal overwonnen. Vanaf minuut 1 ging het vloeiend. Bij hem deed het voeden ook nooit pijn. Mijn dochter dronk toen ook nog bij mij, en bij haar bleef het gevoelig, ook toen nog.[b/]

Bij baby 3 en 4 ook nooit meer problemen gehad, het ging allemaal van een leien dakje. En ik hoop nu ook weer gewoon borstvoeding te gaan geven.

Nu was het bij mij dus wel zo dat ik baby 1 uiteindelijk dus wel borstvoeding heb kunnen blijven geven en haar zelfs nog borstvoeding gaf toen baby 2 geboren werd. Kan me voorstellen dat er opnieuw opstartproblemen vooral ontstaan als je geen borstvoeding meer geeft en/of de vorige keer korter borstvoeding hebt gegeven. Ik heb echt veel dingen/blokkades bij mezelf ‘overwonnen’ bij m’n oudste. Ik heb echt misschien wel 6 borstontstekingen gehad en twee maanden fulltime gekolfd en bv in flesjes gegeven, ook elke nacht. Bij nr twee wist ik dus heel goed hoe of wat en kende ik mijn grenzen heel goed.

Maar er is in ieder geval zeker een goede kans dat de borstvoeding bij een tweede of derde of vierde wel goed kan gaan, zonder gedoe aan het begin maar vanaf moment 1 soepel. Volg echt je eigen gevoel.

Voor mij was en is het heel belangrijk en ik was zeker bereid bij nr 2 om offers te brengen (ik had de kraamweken zo voorbereid dat ik enkel en alleen hoefde te focussen op het voeden van de baby, alle nummers van lactatiekunidgen lagen paraaf, iedereen om me heen had taken zodat ik echt alleen hoefde te rusten en voeden, alles om maar ervoor te zorgen dat ik tijd en ruimte zou hebben om de borstvoeding dit keer vanaf het begin succesvol te maken. Was dus helemaal niet nodig, maar het gaf wel rust in m’n hoofd, vooraf al). Al was mijn voornaamste eis dus dat ik absoluut niet meer wilde kolven. Uiteindelijk heb ik ooit 1 keer gekolfd bij hem, met de handkolf, de elektrische wilde ik niet. En bij de tweeling heb ik nooit gekolfd. Dat is iets wat nog steeds te gevoelig ligt, dat kolven. Als het echt moet, dan alleen met de hand of zo.
Pff heftig verhaal. Mijn zoon is ook een natuur talentje en toch heb ik zoveel problemen met de borstvoeding (die liggen bij mij)
Als een 2e baby moeite heeft met de borst kap ik er meteen mee heb ik al besloten.

Hoe doe je dat met werk en niet kolven?
pi_202531022
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 20:01 schreef littledrummergirl het volgende:
Bij mij doet het ook geen pijn.
Wel in het begin met de tepelkloven
Sinds dat genezen is en ik hem nu goed aanleg heb ik nooit meer pijn gehad. Zelfs niet als hij zich ineens losrukt omdat hij weer eens half verzuipt in mijn TSR
pi_202534324
Mijn slaapproblemen beginnen me een beetje te nekken ;( zodra ik wakker wordt om te plassen val ik gewoon niet meer in slaap. Ik ben gisterenavond twee uur eerder gaan slapen maar ben nu dus alweer vanaf 1 uur vannacht klaarwakker (en doodmoe :') ). Om zeven uur gaat de wekker weer en ik heb er een hard hoofd in dat ik nog in slaap ga vallen voor die tijd -O-

Ik herken dit totaaal niet van mn vorige zwangerschap maar weet wel dat ik dit niet nog max 8 weken zo kan volhouden ;( . Denk dat ik straks de gyn maar bel om te overleggen of er misschien medicatie mogelijk is ofzo...
pi_202534734
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 04:43 schreef littledrummergirl het volgende:
Mijn slaapproblemen beginnen me een beetje te nekken ;( zodra ik wakker wordt om te plassen val ik gewoon niet meer in slaap. Ik ben gisterenavond twee uur eerder gaan slapen maar ben nu dus alweer vanaf 1 uur vannacht klaarwakker (en doodmoe :') ). Om zeven uur gaat de wekker weer en ik heb er een hard hoofd in dat ik nog in slaap ga vallen voor die tijd -O-

Ik herken dit totaaal niet van mn vorige zwangerschap maar weet wel dat ik dit niet nog max 8 weken zo kan volhouden ;( . Denk dat ik straks de gyn maar bel om te overleggen of er misschien medicatie mogelijk is ofzo...
Waardoor komen de slaapproblemen? Bekkenpijn? Dikke buik?
pi_202534757
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 08:03 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Waardoor komen de slaapproblemen? Bekkenpijn? Dikke buik?
Nope,ik weet het dus niet echt. :{ ik ben ook niet onwijs aan het piekeren o.i.d. ik wordt gewoon wakker om te plassen en daarna doet mijn hoofd alsof het ochtend is en gaat niet meer "uit".

Maak me een beetje zorgen omdat het niet maar een uurtje is maar meteen 5 a 6 uur ofzo, ik hou geen nachtrust over op deze manier :X
pi_202538412
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 08:07 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Nope,ik weet het dus niet echt. :{ ik ben ook niet onwijs aan het piekeren o.i.d. ik wordt gewoon wakker om te plassen en daarna doet mijn hoofd alsof het ochtend is en gaat niet meer "uit".

Maak me een beetje zorgen omdat het niet maar een uurtje is maar meteen 5 a 6 uur ofzo, ik hou geen nachtrust over op deze manier :X
Een dooddoener: “hormonen”?
Ik herken wat je zegt. Ik had dit ook tijdens de zwangerschap. Kwam zo’n beetje na 30 weken. Zelfs met borststuwing en baby en al slaap ik nu beter dan toen ik zwanger was.
pi_202538694
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 14:02 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Een dooddoener: “hormonen”?
Ik herken wat je zegt. Ik had dit ook tijdens de zwangerschap. Kwam zo’n beetje na 30 weken. Zelfs met borststuwing en baby en al slaap ik nu beter dan toen ik zwanger was.
Hormonen icm ADHD denk ik -O- denk dat dat voor dat racende hoofd zorgt. Het is bekend dat hormonen rond je menstruatie al voor verergerende adhd klachten zorgen, dus hormonen on steroids door zwangerschap lijkt me ook een goede kanshebber hiervoor :')

Ik heb morgen een belafspraak met mijn gyn, om het over de mogelijkheden te hebben. Wellicht kan een of twee dagen medicatie in de week wel voldoende de randjes eraf halen om niet helemaal uitgeput te raken. Would be nice :)
pi_202544247
Vanmiddag eerste gesprek in het ziekenhuis gehad na overdracht door de verloskundige.
Was een fijn gesprek. We hebben in principe een datum voor de KS gepland.
Baby ligt ook al helemaal ingedaald (dat had ik dus goed gevoeld }:|). Ook belinstructies gekregen mocht de bevalling toch spontaan beginnen (en dus voor de geplande datum). Toen werd ik even emotioneel, merk steeds meer dat het verloop van de vorige bevalling (die eindigde in een spoed KS) toch wel sporen heeft nagelaten. Ze was gelukkig erg begripvol en heeft met mijn goedkeuren een korte notitie hierover in mijn dossier gemaakt.
Bloeddruk was wel wat hoog, dus voor de zekerheid urine laten testen op eiwitten maar dat was allemaal goed.

@elamanilo, ik hoop dat het je gelukt is (of nog lukt) om wat dozen naar de opslag te brengen om zo de ruimte waar je zo naar verlangd te creëren. Wonen jullie trouwens nu niet al met z'n zessen ;)?

@B.ertha, goed idee om de beslissing nog even uit te stellen! Hopelijk krijg je daarin ook wat meer rust als je weet hoe of wat qua bevalling.

@altootje86, je hebt nu dus wel meldplicht he ;)

@littledrummergirl, wat vervelend dat de nachten zo ruk blijven... heb helaas geen tips voor je, maar fijn dat je een belafspraak hebt kunnen plannen!
pi_202544409
Oja, nu met zes en binnenkort met zeven 😮😮😮

Ik ga als het goed is morgen de dozen wegbrengen (goed onthouden dat ik de sleutel aan m’n vader vraag morgenochtend!).

Maar vandaag was wel m’n emmer overgelopen en ben ik van huis ‘gevlucht’ en heb de halve dag in m’n vaders huis gezeten waar helemaal niemand thuis was (hij en m’n zusje waren allebei aan het werk). Dus ik kon een soort van bijkomen. Al vind ik het nu te spannend om weer naar binnen te gaan, dus ik zit in de auto voor de deur en wacht tot C. de kleintjes in slaap heeft. 🙈

Morgen afspraak bij m’n vroedvrouw. Daar kijk ik wel naar uit, ik heb wel behoefte om haar even te zien.
pi_202544889
Wat goed dat je vandaag voor jezelf gekozen hebt! Hopelijk kun (durf) je snel weer naar binnen thuis. Succes morgen met de afspraak :*
pi_202545249
Ldg, wat lastig die nachten. Hopelijk kunnen ze je even verder helpen zodat je wat slaap kan inhalen.

Lijkt me heel lastig Ela, als je zo worstelt met ruimte creëren in je hoofd en huis. Sterk van je dat je vandaag voor jezelf gekozen hebt. En morgen de ruimte die je nodig hebt.

Mooi dat jullie nu een datum hebben eponine. Lijkt me ergens heel dubbel. Ik snap ook goed dat zo'n vorige ervaring sporen achterlaat. Fijn dat ze er rekening mee houden.

Ik was de laatste weken vooral bezig met de praktische kant, en ook met de praktische moeilijkheden als ze er is. Zoals het combineren van een peuter en een baby. En wat als het nu weer zo zwaar wordt in het begin, dan lukt borstvoeding echt niet etc. Vandaag de 3d echo gehad, waarvan ik hoopte dat ik zo wat meer binding zou krijgen en wat meer zou uitkijken naar haar. En dat is helemaal gelukt O+
En we hebben een hoop foto's plus de hele echo op film, dus telkens als ik vooral beren op de weg zie kan ik zo haar gezichtje tevoorschijn toveren en is het alleen maar liefde O+

Even een plaatje want O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202549309
Aah wat een mooi beeld bottoms! O+

Vervelend van de slechte nachten LDG! Ik ben van nature niet bepaald een goede slaper en dat is in de zwangerschap niet anders. Ja de laatste week slaap ik vrij goed maar merk ik daar overdag weinig van :').

Spannend een datum Eponine!

Hopelijk krijg je snel wat ruimte in de hoofd Ela!

Hier gaat het z’n gangetje, morgen 33 weken en elke vezel in mijn lichaam is toe aan verlof :'). Nog 2,5 week werken! De vorige keer ging ik op het werk fluitend richting de 36 weken en daar heb ik me nu wel op verkeken (mede mogelijk gemaakt door 2 peuters thuis vermoed ik :P). Mijn bekken vindt het ook allemaal niet meer zo leuk, helaas heb ik een fysiek beroep maar gelukkig kan ik mijn agenda zelf indelen dus heb ik iets meer pauzes.
pi_202549530
Vannacht sliep ik een whopping 0 uren *O* :X

Zo maar weer een poging doen :') ooit moet ik toch een keer in slaap vallen zou je zeggen.

Bottoms, wat een snoetje O+ !
pi_202549815
Ow Ldg, dat is gewoon niet uit te houden. Sterkte vandaag!

Ik las net dit artikel: https://www.ad.nl/gezin/b(...)oe-zit-dat~a4bf5849/

Volgende week maar eens aan de vk vragen hoe het zit. Het artikel stelt het allemaal heel negatief voor.
pi_202551774
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 09:19 schreef Bottoms_up het volgende:
Ow Ldg, dat is gewoon niet uit te houden. Sterkte vandaag!

Ik las net dit artikel: https://www.ad.nl/gezin/b(...)oe-zit-dat~a4bf5849/

Volgende week maar eens aan de vk vragen hoe het zit. Het artikel stelt het allemaal heel negatief voor.
Dat klinkt inderdaad helemaal niet fijn zo. Ook dat het zo als vanzelfsprekend wordt gebracht...
pi_202553329
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 12:03 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Dat klinkt inderdaad helemaal niet fijn zo. Ook dat het zo als vanzelfsprekend wordt gebracht...
Het bericht op de site van het RIVM is al een heel stuk genuanceerder. Ik kan ook nergens vinden dat het 1 januari al ingaat. Eerdere berichten spreken over medio 2022. Ik twijfel dus erg aan het artikel in het ad :)
Sowieso kan ik al erg weinig met zo'n hele emotionele onderbuik reactie. Ik vind het niet erg dat zij mijn vk niet is :)
  FOK!fossiel vrijdag 10 december 2021 @ 15:16:51 #124
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202554150
Ik las pas laatst op het flesje vitamine K dat je het vlak voor de borstvoeding moet toedienen. Ik deed het altijd ergens random.

En dat terwijl ik vanuit mijn beroep heel goed weet dat orale vitamine K veel beter worden opgenomen in combinatie met een vette maaltijd.
Chick on a mission
pi_202554425
Ik heb inmiddels slaapmedicatie via de gyn en de optie om me, als ik het niet meer trek, in het ziekenhuis vol te kunnen laten spuiten met slaapmiddel om te kunnen bijtanken daar.

Hopelijk vanavond weer een beetje lekker slapen O+
pi_202555635
Eponine, wat spannend dat er een datum is. En ook de spanning van vorige keer die weer naar boven komt. Ik mocht een keer bij een tweede keizersnede zijn, een geplande gentle sectio nadat de mama bij haar eerste kindje een spoedkeizersnede had gehad die een trauma had achtergelaten. Om het trauma van vorige keer te helpen verwerken, mocht ik toen foto’s maken, zodat ze daarna alles zelf zou kunnen verwerken. Bij haar hielp het al heel erg veel dat het dit keer gepland was en ook zo kom gaan zoals zij fijn vond (baby direct bij haar aan de borst en zo). Dat maakte al een wereld van verschil ten opzichte van de eerste keer, waar ze uitgeput was en onder invloed van allerlei medicijnen waar ze zich heel suf/buiten zichzelf van voelde en waar ze haar baby pas na uren bij zich kreeg…
Zeker bij gepland is er best veel mogelijk. Ga dus nog voor jezelf na of er iets heel belangrijks voor je is en bespreek dan of daaraan tegemoet kan worden gekomen dit keer. En welke punten men op kan letten. Maak ook een geboorteplan wat je dan vooraf kan geven zodat de mensen die erbij betrokken zijn goed kunnen zien waar ze evt extra op kunnen letten en/of wat je besproken hebt vooraf. :*

Lijkt me trouwens heel bijzonder als je zo van te voren al stiekem weer wanneer je kindje er (uiterlijk) zal zijn! Ik vond het dit keer ook al zo bijzonder om vooraf het geslacht te weten. :D
pi_202555756
Littledrummergirl, wat naar van het slapen. Ik herken het wel. Maar ik ben van mezelf altijd al een ‘slechte’ slaper met periodes van slapeloosheid. In m’n zwangerschappen ook zo erg. Overdag ben ik gelukkig niet extra vermoeid ervan. Maar soms wil ik wel eens een middagdutje doen, maar dan kan ik ‘s nachts helemaal niet meer slapen…

Ik had toevallig twee nachten terug ineens een nacht waarin ik (op drie x plassen na) verder helemaal geslapen had! Daar betaalde ik afgelopen nacht de tol weer voor want toen heb ik denk ik alleen tussen 5 en half 9 geslapen. Toen moest ik opstaan.

Nou ja, ik heb niet zoveel advies, behalve dat ik zelf dus vaak de neiging heb om te gaan piekeren als ik wakker lig. Ik wil nooit uit bed omdat ik dan denk dat m’n kansen op slaap helemaal verkeken zijn, maar als ik dan blijf liggen en niets doen, ga ik snel piekeren. Omdat ik dat niet wil, ga ik dan dus expres mijn ideale bevalling visualiseren. (En als ik niet zwanger ben, dan m’n ideale huis of woonplek of zoiets). Anyway, dat helpt me dus om me te focussen op iets wat ik wel tof vind. Als ik dan merk dat ik afdwaal, ga ik snel weer terug naar die ideale bevalling. En met wat geluk val ik dan na een poosje toch nog weer in slaap.

Ik leerde later eens dat je hersenen ‘s nachts in een bepaalde stand van ontspanning zijn. En daarin zijn ze heel ontvankelijk voor hypnose. En dan visualiseren kan heel erg veel helpen om te manifesteren. Zo bleek ook wel bij m’n vorige bevalling die precies zo verliep als ik al die weken me had voorgesteld. :)

Dit keer vind ik het minder makkelijk om concrete dingen voor me te zie , maar ik heb nog een paar weken en hopelijk (of niet haha) kan ik me er dus nog een beetje op focussen ‘s nachts. O+
  vrijdag 10 december 2021 @ 17:41:45 #128
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202555770
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 15:41 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb inmiddels slaapmedicatie via de gyn en de optie om me, als ik het niet meer trek, in het ziekenhuis vol te kunnen laten spuiten met slaapmiddel om te kunnen bijtanken daar.

Hopelijk vanavond weer een beetje lekker slapen O+
Fijn dat je nu medicatie hebt en dat er ook een optie is om naar het ziekenhuis te gaan O+ Vanavond dus lekker slapen *O*
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_202555885
Vitamine K, daar zijn verschillende meningen over.

Er zijn voedingsmiddelen die veel vitamine K bevatten. Je kunt er voor kiezen om daarop te letten voor de bevalling, zodat je lichaam meer heeft en dus voldoende aan de baby mee kan geven.

Er is weinig duidelijkheid over de normale levels van een pasgeboren baby. Niemand weet precies hoeveel een baby ‘hoort’ te hebben.

Wat wel veel verschil lijkt te maken is het (veel) langer laten uitkloppen van de navelstreng (sowieso tot nadat de placenta geboren is). In dat extra bloed zit een behooorlijke hoeveelheid vitamine K, om over ijzer nog maar te zwijgen.

En als je borstvoeding geeft, kun je na de bevalling er ook voor zorgen dat je zelf voldoende eet, zodat je genoeg door kunt geven aan je baby.

En je kunt ook overwegen om na de bevalling, als je daarbij hulp hebt gehad van bijv vacuümpomp of tang, dan vitamine K te geven bijv. Dat zijn vaak de situaties waarin het het meest verschil kan maken.

Nou ja, zomaar wat overwegingen.

Zelf laat ik mijn baby iig niet prikken en bekijk ik dus na de bevalling of ik denk dat het nodig is (mijn bevallingen waren so far allemaal heel rustig en zonder interventies, dus vonden wij het niet noodzakelijk om het überhaupt te geven).

Maar ik kan me dus voorstellen dat er omstandigheden kunnen zijn waarbij je er eerder voor kiest. En er zijn dus ook andere manieren om meer vit K bij je baby te krijgen, zoals het zelf voldoende eten in zwangerschap en/of bij borstvoeding.

M’n mama zei heel lange geleden wel eens: als de lieve heer had gewild dat de baby meer vitamine K had, dan had ie daar wel voor gezorgd. ;) Ze was niet gelovig, maar als de natuur het zo bedoelt had, dan zou het daar wel voor gezorgd hebben.
Nu zijn er mensen die denken dat de moeder tekorten kan hebben en daardoor niet genoeg door kan geven, maar dat kun je dus oplossen door ervoor te zorgen dat je zelf meer hebt. Let wel weer op dat je het ook niet overdoet, want er kan ook weer een reden zijn dat je zelf minder hebt…

Zelf denk ik trouwens dat het een reden heeft dat baby’s een lager gehalte hebben. Het kan bijv goed te maken hebben met de bloedsomloop die direct na de geboorte verandert. En met het bloed uit te placenta dat nog extra naar het lichaam moet.
pi_202555939
Vandaag bij m’n vrvr geweest. Ze twijfels een beetje aan te ligging, maar zeer waarschijnlijk hoofdligging en al in het bekken. Nu zei ze vandaag en vorige keer ook al dat het haar niets uitmaakt omdat ik een stuitbaby ook gewoon vloeiend kan baren, dus het is haar om het even. En ik sta daar hetzelfde in. Maar ze heeft het hartje even gecheckt en meest waarschijnlijk dus het hoofdje beneden. Maar ze heeft lekker veel ruimte om te bewegen en lekker wat vruchtwater. Dus ze heeft het iig niet krapjes haha!
pi_202557414
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 17:33 schreef elamanilo het volgende:
Eponine, wat spannend dat er een datum is. En ook de spanning van vorige keer die weer naar boven komt. Ik mocht een keer bij een tweede keizersnede zijn, een geplande gentle sectio nadat de mama bij haar eerste kindje een spoedkeizersnede had gehad die een trauma had achtergelaten. Om het trauma van vorige keer te helpen verwerken, mocht ik toen foto’s maken, zodat ze daarna alles zelf zou kunnen verwerken. Bij haar hielp het al heel erg veel dat het dit keer gepland was en ook zo kom gaan zoals zij fijn vond (baby direct bij haar aan de borst en zo). Dat maakte al een wereld van verschil ten opzichte van de eerste keer, waar ze uitgeput was en onder invloed van allerlei medicijnen waar ze zich heel suf/buiten zichzelf van voelde en waar ze haar baby pas na uren bij zich kreeg…
Zeker bij gepland is er best veel mogelijk. Ga dus nog voor jezelf na of er iets heel belangrijks voor je is en bespreek dan of daaraan tegemoet kan worden gekomen dit keer. En welke punten men op kan letten. Maak ook een geboorteplan wat je dan vooraf kan geven zodat de mensen die erbij betrokken zijn goed kunnen zien waar ze evt extra op kunnen letten en/of wat je besproken hebt vooraf. :*

Lijkt me trouwens heel bijzonder als je zo van te voren al stiekem weer wanneer je kindje er (uiterlijk) zal zijn! Ik vond het dit keer ook al zo bijzonder om vooraf het geslacht te weten. :D
Dank je wel voor het delen van deze ervaring! Ik zie dat ik gisteren in het verhaal dat ik hier tikte nog best in de emotie van het gesprek zat. Gelukkig gaf degene met wie ik het gesprek had ook al aan dat het nu sowieso heel anders gaat zijn omdat het een veel rustiger setting is dan na zo'n 30 uur gedoe aan, in en om mijn lijf de situatie "dit kind moet er NU uit", de setting die het dus drie jaar geleden was. Eigenlijk wat jij ook al aangeeft met wat je schrijft.
Ik dacht altijd dat ik het wel goed verwerkt had, heb er verder nooit last van gehad hoe het toen gelopen is, maar nu de bevalling van nummer twee dichterbij komt blijkt er toch nog wel iets te zitten waar ik last van heb.
Wat betreft een geboorteplan heb ik gisteren de belangrijkste dingen denk ik wel besproken, maar het kan nooit kwaad om toch nog één en ander op papier te zetten wat dat betreft.
Drie jaar geleden was mijn schoonzus mee, ook ter ondersteuning van mijn man, maar helaas mag dat deze keer niet. Zij heeft drie jaar geleden ook foto's gemaakt (of laten maken door iemand van het personeel, dat weet ik even niet meer) en die heb ik inderdaad nog wel eens bekeken. Voor de zekerheid ga ik nog na of het mogelijk is dat iemand op de OK foto's kan maken deze keer. Het is inderdaad wel een gek idee om nu al te weten wanneer ze er uiterlijk gaat zijn, maar ook wel geruststellend ofzo.

Zo te lezen heb jij iig een fijn gesprek met je vroedvrouw gehad vandaag, en ook fijn dat jullie hetzelfde denken over een eventuele stuitbaby. Hoe gaat het verder met je vandaag?

@littledrummergirl, wat fijn dat je medicatie hebt! Hopelijk lekker slapen vannacht!
  FOK!fossiel vrijdag 10 december 2021 @ 20:16:17 #132
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202558096
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 19:41 schreef eponine het volgende:

[..]
Voor de zekerheid ga ik nog na of het mogelijk is dat iemand op de OK foto's kan maken deze keer. Het is inderdaad wel een gek idee om nu al te weten wanneer ze er uiterlijk gaat zijn, maar ook wel geruststellend ofzo.

Twee geplande keizersnede gehad en bij beiden werden er door het personeel foto's gemaakt. Ze vroegen zelf al om een camera/telefoon.

Als je ze met een telefoon laat maken, haal een evt toegangscode er dan tijdelijk even af :)

(Bij de tweede had ik ook mijn camera mee, netjes opgeladen maar niet gerealiseerd dat het geheugen vol was. Gelukkig had vriend zijn telefoon als back-up mee :) ).
Chick on a mission
pi_202558861
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 19:41 schreef eponine het volgende:

[..]
Dank je wel voor het delen van deze ervaring! Ik zie dat ik gisteren in het verhaal dat ik hier tikte nog best in de emotie van het gesprek zat. Gelukkig gaf degene met wie ik het gesprek had ook al aan dat het nu sowieso heel anders gaat zijn omdat het een veel rustiger setting is dan na zo'n 30 uur gedoe aan, in en om mijn lijf de situatie "dit kind moet er NU uit", de setting die het dus drie jaar geleden was. Eigenlijk wat jij ook al aangeeft met wat je schrijft.
Ik dacht altijd dat ik het wel goed verwerkt had, heb er verder nooit last van gehad hoe het toen gelopen is, maar nu de bevalling van nummer twee dichterbij komt blijkt er toch nog wel iets te zitten waar ik last van heb.
Wat betreft een geboorteplan heb ik gisteren de belangrijkste dingen denk ik wel besproken, maar het kan nooit kwaad om toch nog één en ander op papier te zetten wat dat betreft.
Drie jaar geleden was mijn schoonzus mee, ook ter ondersteuning van mijn man, maar helaas mag dat deze keer niet. Zij heeft drie jaar geleden ook foto's gemaakt (of laten maken door iemand van het personeel, dat weet ik even niet meer) en die heb ik inderdaad nog wel eens bekeken. Voor de zekerheid ga ik nog na of het mogelijk is dat iemand op de OK foto's kan maken deze keer. Het is inderdaad wel een gek idee om nu al te weten wanneer ze er uiterlijk gaat zijn, maar ook wel geruststellend ofzo.

Zo te lezen heb jij iig een fijn gesprek met je vroedvrouw gehad vandaag, en ook fijn dat jullie hetzelfde denken over een eventuele stuitbaby. Hoe gaat het verder met je vandaag?

@:littledrummergirl, wat fijn dat je medicatie hebt! Hopelijk lekker slapen vannacht!
Ja! Neem zeker een camera mee, want er is inderdaad meestal wel een lieve zuster/assistent die dat wil doen, foto’s maken! O+
pi_202569209
Binnen nu en 2-3 weken zijn wij met 3. Dat is best gek eigenlijk :P *O*

Overigens heb ik als vader wel steeds meer het besef (is dit herkenbaar?) dat je ouder aan het worden bent en hoopt dat je heel oud mag worden ofzo. Beetje melancholiek ofzo.
pi_202569653
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 17:49 schreef elamanilo het volgende:
Vitamine K, daar zijn verschillende meningen over.

Er zijn voedingsmiddelen die veel vitamine K bevatten. Je kunt er voor kiezen om daarop te letten voor de bevalling, zodat je lichaam meer heeft en dus voldoende aan de baby mee kan geven.

Er is weinig duidelijkheid over de normale levels van een pasgeboren baby. Niemand weet precies hoeveel een baby ‘hoort’ te hebben.

Wat wel veel verschil lijkt te maken is het (veel) langer laten uitkloppen van de navelstreng (sowieso tot nadat de placenta geboren is). In dat extra bloed zit een behooorlijke hoeveelheid vitamine K, om over ijzer nog maar te zwijgen.

En als je borstvoeding geeft, kun je na de bevalling er ook voor zorgen dat je zelf voldoende eet, zodat je genoeg door kunt geven aan je baby.

En je kunt ook overwegen om na de bevalling, als je daarbij hulp hebt gehad van bijv vacuümpomp of tang, dan vitamine K te geven bijv. Dat zijn vaak de situaties waarin het het meest verschil kan maken.

Nou ja, zomaar wat overwegingen.

Zelf laat ik mijn baby iig niet prikken en bekijk ik dus na de bevalling of ik denk dat het nodig is (mijn bevallingen waren so far allemaal heel rustig en zonder interventies, dus vonden wij het niet noodzakelijk om het überhaupt te geven).

Maar ik kan me dus voorstellen dat er omstandigheden kunnen zijn waarbij je er eerder voor kiest. En er zijn dus ook andere manieren om meer vit K bij je baby te krijgen, zoals het zelf voldoende eten in zwangerschap en/of bij borstvoeding.

M’n mama zei heel lange geleden wel eens: als de lieve heer had gewild dat de baby meer vitamine K had, dan had ie daar wel voor gezorgd. ;) Ze was niet gelovig, maar als de natuur het zo bedoelt had, dan zou het daar wel voor gezorgd hebben.
Nu zijn er mensen die denken dat de moeder tekorten kan hebben en daardoor niet genoeg door kan geven, maar dat kun je dus oplossen door ervoor te zorgen dat je zelf meer hebt. Let wel weer op dat je het ook niet overdoet, want er kan ook weer een reden zijn dat je zelf minder hebt…

Zelf denk ik trouwens dat het een reden heeft dat baby’s een lager gehalte hebben. Het kan bijv goed te maken hebben met de bloedsomloop die direct na de geboorte verandert. En met het bloed uit te placenta dat nog extra naar het lichaam moet.
Nou ja, die injecties hebben ervoor gezorgd dat er nauwelijks meer intracraniele bloedingen zijn itt hoe het daarvoor was. Dat staat los van of je nu wel of niet suppleert met extra vitamine K. Daarmee onderhoud je je levels vitamine K, maar lost een tekort niet op. Dat doet die injectie wel. Kleine moeite voor zoveel ernstige complicaties lijkt me.

https://www.ntvg.nl/artik(...)ldragen-pasgeborenen
Shine bright like a diamond.
  zaterdag 11 december 2021 @ 19:11:13 #136
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202570816
Nou, t/m nu ging het prima met vitamine K oraal na de geboorte toch? Ik snap wel het advies van injecties maar ik snap ook dat sommige ouders er geen trek in hebben. En ik begreep dat de orale toediening als alternatief zou blijven bestaan.

Zelf heb ik tijdens mijn eerste verlof er aardig wat over gelezen, en geconcludeerd dat de kans dat het nodig is voor mijn kind heel klein is, maar dat die eventuele winst zoveel groter is dan de moeite dat ik het graag wilde.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 11 december 2021 @ 19:18:17 #137
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202570888
@June. , dat artikel gaat over de wijziging van de richtlijn in 2011, toen werd vastgehouden aan orale toediening na de geboorte ipv injecties. Dus beetje verwarrend in dit verband.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_202571458
Ik heb ook helemaal geen twijfel over het al dan niet toedienen van vit K na de geboorte. Vorige keer ingelezen en we hebben vaak genoeg aan de verkeerde kant van de statistieken gezeten dat we liever geen onnodig risico nemen.
Maar ik weet wel graag op voorhand wat er gebeurt en waarom. Alleen kan ik weinig met zo'n artikel met sentimentele uitlatingen als "een flinke injectie in zo'n klein beentje" of hoe het er ook stond.
Wat ik de vorige keer ook geleerd heb is dat pasgeboren baby's absoluut badass zijn en het meestal de huilende moeder ernaast is die achteraf ergens last van heeft ;)
Plus het algemene optimisme rond geboorte/baby's (want het zal allemaal wel meevallen, zo vaak is het niet erg) heeft bijna mijn zoons (gezonde) leven gekost. Dat laat ook wel sporen na.
pi_202571827
Ik kan me ook nog wel voorstellen dat er verschillend over gedacht wordt naargelang dat de baby borstvoeding of kunstvoeding krijgt? Zoals ik het begrepen heb zit er in kunstvoeding vitamine K toegevoegd, dus hoef je het eigenlijk maar 3x oraal toe te dienen itt 3 maanden lang als je borstvoeding geeft?
Maargoed, uiteindelijk blijkt dus dat het via een injectie überhaupt beter opgenomen wordt?

Mijn dreumes heeft toen ze geboren was die injectie ook gehad, en ik vond dat helemaal prima. Zou het mezelf niet vergeven hebben als ze een vitamine K deficiëntie opgelopen zou hebben terwijl ik het zo gemakkelijk had kunnen voorkomen. Daarnaast vond ik hannessen met 1 set druppeltjes (vitamine D) genoeg :P.
pi_202573545
Wanneer zijn die injecties doorgevoerd dan? Bij mijn dreumes (zo goed als peuter) was daar nog geen sprake van..
pi_202573868
Ja nee sorry ik woon in het buitenland en hier wordt zo’n injectie dus standaard gedaan. Had ik er even bij moeten zeggen. Maar opzich als je gewoon nog kunt kiezen tussen druppels of injectie (of helemaal niet als je het niet wil) dan lijkt dat me prima toch. Ik had een post partum doula omdat je hier geen kraamzorg hebt en die zei dat ze zo’n vitamine K injectie niet per se nodig vond, maar ik heb het wel laten doen toen :Y.
pi_202611188
Pffffft, hoe gaan jullie om met de 'ik heb nu al geen zin meer om te werken en ik moet nog 10 weken' stemming?
Echt, werken heeft nul prioriteit en mijn hoofd dwaalt echt af naar vanalles, behalve mijn takenlijst.
pi_202611727
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:25 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Ja, maar het punt is dus dat ik dat vorige keer ook niet deed. De drempel om te stoppen was te groot. En het opstarten de eerste week/weken was hel. Dus dat zou een reden zijn om er überhaupt niet aan te beginnen. Maar aan de andere kant, misschien gaat het nu wel heel makkelijk?
Herkenbaar! Ik vind borstvoeding geven echt heel mooi en belangrijk, maar ben bij mijn oudste veel grenzen overgegaan om het allemaal mogelijk te maken. Was het het waard? Ja, uiteindelijk wel. Maar ik wilde absoluut niet weer in zo’n situatie belanden. Puur omdat het ongelooflijk veel tijd en energie kost, en ik ook nog aandacht wilde hebben voor mijn oudste.

Ik heb toen aan mijn lief gevraagd om mijn grens te bewaken. Ik wist dat ik door hormonen anders tegen zaken aan zou kijken en waarschijnlijk weer grenzen over zou gaan als iemand anders niet voor mij op de rem zou gaan staan. We hebben goed besproken wat ik wel wilde proberen en wat niet. Want ik wilde niet bij voorbaat starten met kunstvoeding, ik was bang dat dat altijd zou blijven knagen... ‘wat als het dit keer gewoon goed was gegaan?’

Gelukkig was mijn tweede een stuk makkelijker aan de borst. De oudste was dysmatuur / randprematuur, de jongste was ook klein, maar toch sterker om goed te kunnen drinken. En mijn productie kwam véél sneller op gang, omdat mijn lichaam nog wel wist hoe het werkte (oudste had nog gedronken tot in mijn 8e maand van de zwangerschap). Ik ben heel blij dat ik het heb aangedurfd met goede afspraken en dat ik deze ervaring ook heb mogen hebben O+. Het werkte ook helend voor de zware eerste weken met de oudste.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Als je ervoor kiest om het niet te proberen (mijn zus heeft daarvoor gekozen bijvoorbeeld), is dat ook ok. Een fijne kraamtijd is goud waard.

@elamanilo: dikke knuffel voor jou :*. Ik zou je met alle liefde een middagje komen helpen, maar zit nu zwaar verkouden op een testuitslag te wachten. Uit ervaring weet ik dat het allemaal niks meer uitmaakt als de weeën starten, maar daar heb je NU niks aan. Wees lief voor jezelf O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_202611932
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 10:38 schreef B.ertha het volgende:
Pffffft, hoe gaan jullie om met de 'ik heb nu al geen zin meer om te werken en ik moet nog 10 weken' stemming?
Echt, werken heeft nul prioriteit en mijn hoofd dwaalt echt af naar vanalles, behalve mijn takenlijst.
Ik ga daar heel slecht mee om. Ik moet deze week ook nog best veel doen in huis, daar ben ik veel liever mee bezig.
Thuiswerken helpt ook niet echt mee, plus dat mijn werk op dit moment echt saai is (voorbereidingen, plannen maken). Als de leuke dingen komen ga ik bijna met verlof :s)
Nu ben ik blij dat 34+1 mijn laatste dag is, pfoe. Nog 6 weken (waarvan 1 vrij). Ik tel al een aantal weken af :)
Sterkte!
pi_202615252
Ik heb vandaag de vitamine K prik ter sprake gebracht bij mijn VK. Haar gezicht betrok een beetje en zei dat de helft van de verloskundigen geen voorstander is. En dat het de keuze van de ouders is en druppels ook nog altijd kunnen.
Ik weet niet hoe het zit met de gynaecologen en klinische vk, maar ik zou me niet onmiddellijk zorgen maken dat je baby zomaar geprikt gaat worden.
Maar voor mezelf ben ik dus nog niet veel wijzer geworden :)
pi_202615503
quote:
9s.gif Op zaterdag 11 december 2021 16:44 schreef Poepz0r het volgende:
Binnen nu en 2-3 weken zijn wij met 3. Dat is best gek eigenlijk :P *O*

Overigens heb ik als vader wel steeds meer het besef (is dit herkenbaar?) dat je ouder aan het worden bent en hoopt dat je heel oud mag worden ofzo. Beetje melancholiek ofzo.
Niemand? :@
pi_202615527
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:44 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Niemand? :@
Wat ik wel ineens heel erg had is een besef van mn eigen sterfelijkheid. Dat ik me in de auto veel meer bewust ben dat wanneer ik bijvoorbeeld een ongeluk zou krijgen,dat mijn kind dan geen moeder meer zou hebben. Ik ben op veel vlakken wel wat gematigder geworden daardoor denk ik.
pi_202615541
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:45 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Wat ik wel ineens heel erg had is een besef van mn eigen sterfelijkheid. Dat ik me in de auto veel meer bewust ben dat wanneer ik bijvoorbeeld een ongeluk zou krijgen,dat mijn kind dan geen moeder meer zou hebben. Ik ben op veel vlakken wel wat gematigder geworden daardoor denk ik.
Ja dat heb ik dus continu. Misschien komt het doordat wij beide totaal niet het besef hebben dat wij binnen nu en een aantal dagen vader en moeder worden. Bedoel we zijn er 8 jaar mee bezig geweest en dankzij de artsen is het gelukt zeg maar dat idee. Gek wel opzich.
pi_202615698
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:46 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Ja dat heb ik dus continu. Misschien komt het doordat wij beide totaal niet het besef hebben dat wij binnen nu en een aantal dagen vader en moeder worden. Bedoel we zijn er 8 jaar mee bezig geweest en dankzij de artsen is het gelukt zeg maar dat idee. Gek wel opzich.
En als het kleintje geboren is dan voel je dat meteen tot in het diepste van je wezen, alsof je per direct ineens niet alleen maar voor jezelf leeft. Ik vond dat echt ontzettend overweldigend in het begin, ontzettend mooi maar ook overweldigend.

Wij krijgen nu een tweede dus ik denk dat het daarbij iets anders zal zijn, maar ik weet het nog precies :Y
pi_202615705
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:46 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dat besef komt soms wat later. Ik had verwacht dat ik net na de bevalling superemotioneel en opgelucht zou zijn, maar als ik de eerste foto's met hem op mijn buik terugkijk, is dat kwartje dan nog niet gevallen. Zelfs de volgende dag toen we naar de auto gingen met mij in de rolstoel en de maxi cosi op schoot dacht ik dat iemand ons zou tegenhouden. Want dit kon toch niet. Komt uiteindelijk allemaal goed!

Ik heb zo'n gevoel vooral richting mijn ouders toe. Zij hebben er ook 8 jaar over gedaan (die kinderen zijn het ook echt waard hoor :7) en wij dan bijna 5. Voor mijn gevoel hebben ze zo veel jaren met hun kleinkinderen gemist en dat vind ik jammer. Tijdens mijn vorige zwangerschap was ik vaak ook echt bang dat er iets met ze zou gebeuren terwijl ze er zo erg naar uitkeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')