Ja, met 'voorlopig' bedoelt Kuipers de komende dagen. Over de volgende week durft hij al geen harde uitspraken meer te doen.quote:Op dinsdag 23 november 2021 13:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wat me vooral stoort is dat je ook hier weer allerlei belangen door elkaar ziet lopen ipv erboven te gaan hangen. Een branchevereniging die roept dat het bijna code zwart is, terwijl Kuipers en co roepen dat dit voorlopig nog echt niet aan de orde is. Het zou eens fijn zijn als niet iedereen zijn eigen brainfart naar buiten zou communiceren, maar da's een utopie in deze pandemie.
De vraag is vooral waarom de ziekenhuizen het ene zeggen en Kuipers het andere... ik neig er wel naar dat de ziekenhuizen zelf vooral naar hun eigen toko kijken, niet onderling durven of willen samenwerken en dat Kuipers nog enigszins een helikopterview hanteert.quote:Op dinsdag 23 november 2021 13:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nogal tegenstrijdig vooral als de ziekenhuizen zelf zeggen van wel..
Hij is echt een ontkennerquote:Op dinsdag 23 november 2021 13:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Die ene gast die niet gevaccineerd is.
Ja, hij ligt daar omdat ie wat zout tekort had. Ohja, ook COVID.
Vaccins vindt hij niks vanwege kulargumenten. En ook totaal geen spijt dat hij geen vaccin heeft genomen.
Domme lul. Vreet thuis maar wat zout dan. Ga lekker weg uit het ziekenhuis. Wat een klootzak.
Dit is wel het niveau waarop veel mensen denken:"Ik zie een leeg bed, een leeg bed is niet vol. Ziekenhuizen zijn dus niet vol!quote:Op dinsdag 23 november 2021 13:41 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Moest vanochtend mijn vader begeleiden voor een onderzoek in het ziekenhuis en ik zag gewoon nog lege bedden![]()
Code Zwart is een hoax.
ik ben tegen een tweedeling in de maatschappij dus ook tegen 2Gquote:Op dinsdag 23 november 2021 13:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gejuich door ongevaccineerden e.d. dat er geen 2G komt, niet beseffende dat het dan alleen nog maar makkelijker wordt om dan toch maar naar lockdowns te grijpen. Waardoor je als ongevaccineerd persoon alsnog niks mag. Enige verschil is dan dat de rest van de samenleving het ook niet mag nu.
Maar het OMT is slechts een advies orgaan en de Regering moet de moeilijke besluiten nemen, dus toch 2G.quote:Op dinsdag 23 november 2021 13:39 schreef capricia het volgende:
2G is volgens het OMT geen middel om de huidige hoeveelheid infecties naar beneden te brengen. Maar hooguit iets wat je kunt overwegen bij het heropenen van sectoren.
Dus tja..
Kostte maar een paar maanden, super effectiefquote:Op dinsdag 23 november 2021 13:43 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Bron?
Vorige lockdown was wel degelijk effectief.
Dat mag ik hopen. Of hij heeft politieke ambities. Je kan niemand meer vertrouwen.quote:Op dinsdag 23 november 2021 13:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De vraag is vooral waarom de ziekenhuizen het ene zeggen en Kuipers het andere... ik neig er wel naar dat de ziekenhuizen zelf vooral naar hun eigen toko kijken, niet onderling durven of willen samenwerken en dat Kuipers nog enigszins een helikopterview hanteert.
Wellicht dat de ziekenhuizen iets eerder aan de bel trekken omdat ze weten dat de ellende eraan komt.quote:Op dinsdag 23 november 2021 13:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De vraag is vooral waarom de ziekenhuizen het ene zeggen en Kuipers het andere... ik neig er wel naar dat de ziekenhuizen zelf vooral naar hun eigen toko kijken, niet onderling durven of willen samenwerken en dat Kuipers nog enigszins een helikopterview hanteert.
Hij welquote:Op dinsdag 23 november 2021 13:43 schreef NaturalScience het volgende:
Morgen krijg ik mijn booster prik
En toch is het tot nu toe het enige dat effectief werkt. Kunnen we het lang en breed over hebben maar het gaat nu ook gewoon zo lopen.quote:Op dinsdag 23 november 2021 13:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kostte maar een paar maanden, super effectiefEn ja, ik weet het; Delta kwam er bij, maar daarna duurde het alsnog flink lang.
Ik gok dat we ouderwets gaan polderen, dus grote evenementen, festivals en cultuursector 2G. Overige sectoren 3Gquote:Op dinsdag 23 november 2021 13:44 schreef zoost het volgende:
[..]
Maar het OMT is slechts een advies orgaan en de Regering moet de moeilijke besluiten nemen, dus toch 2G.
Het OMT trekt het nut/opbrengst in twijfel, de resultaten uit oostenrijk zijn matig. De gedragsunit heeft zijn twijfels. Het is een controversiële maatregel.quote:Op dinsdag 23 november 2021 13:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gejuich door ongevaccineerden e.d. dat er geen 2G komt, niet beseffende dat het dan alleen nog maar makkelijker wordt om dan toch maar naar lockdowns te grijpen. Waardoor je als ongevaccineerd persoon alsnog niks mag. Enige verschil is dan dat de rest van de samenleving het ook niet mag nu.
En er alweer mensen naar Duitsland worden gebracht om hier de druk op de IC te verlichtenquote:Op dinsdag 23 november 2021 13:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nogal tegenstrijdig vooral als de ziekenhuizen zelf zeggen van wel..
Altijd om kwart over drie.quote:Op dinsdag 23 november 2021 13:47 schreef onlogisch het volgende:
Hoelaat komen de nieuwe cijfers ongeveer?
Ik snap het ook wel, als je dan in die complot-doctrine zit en alleen nog maar geloofd wat je zelf ziet (en niet verder kijkt dan je neus lang is) dan ziet een leeg bed er al heel snel uit als "oh er is niets aan de hand".quote:Op dinsdag 23 november 2021 13:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dit is wel het niveau waarop veel mensen denken:"Ik zie een leeg bed, een leeg bed is niet vol. Ziekenhuizen zijn dus niet vol!"
Ik gok dat die ook allemaal tijdens de lockdown in december / januari allemaal volledig dicht gaan.quote:Op dinsdag 23 november 2021 13:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik gok dat we ouderwets gaan polderen, dus grote evenementen, festivals en cultuursector 2G. Overige sectoren 3G
Dat de daling uiteindelijk inzette kan net zo goed te maken hebben gehad met het seizoenseffect en de eerste vaccinaties. Als die lockdown echt zo succesvol was zou je al veel eerder resultaat mogen verwachten.quote:Op dinsdag 23 november 2021 13:46 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
En toch is het tot nu toe het enige dat effectief werkt. Kunnen we het lang en breed over hebben maar het gaat nu ook gewoon zo lopen.
Sowieso is het de IC waar de schoen wringt. Als er ook op de verpleegafdeling geen leeg bed meer te vinden zou zijn, zijn we wel heel ver van huis.quote:Op dinsdag 23 november 2021 13:48 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ik snap het ook wel, als je dan in die complot-doctrine zit en alleen nog maar geloofd wat je zelf ziet (en niet verder kijkt dan je neus lang is) dan ziet een leeg bed er al heel snel uit als "oh er is niets aan de hand".
Zonder erbij na te denken dat Corona-besmettingen "los" van de rest moeten liggen, een bed mensen nodig heeft om verzorging te kunnen leveren en dat een leeg bed wat je op dat moment ziet niet eens een leeg bed hoeft te zijn.
Bijkomend feit:quote:Op dinsdag 23 november 2021 13:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sowieso is het de IC waar de schoen wringt. Als er ook op de verpleegafdeling geen leeg bed meer te vinden zou zijn, zijn we wel heel ver van huis.
Of een lockdown effectief is hangt af van wat je doelstelling is.quote:Op dinsdag 23 november 2021 13:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat de daling uiteindelijk inzette kan net zo goed te maken hebben gehad met het seizoenseffect en de eerste vaccinaties. Als die lockdown echt zo succesvol was zou je al veel eerder resultaat mogen verwachten.
We smijten er een lockdown tegen aan. Sectoren maandenlang dicht. We beginnen met vaccineren. Het wordt lente. Cijfers dalen. Het moet wel door die lockdown komen
Lockdowns kunnen effectief zijn. Zie die allereerste begin 2020. Als iedereen het serieus neemt en je ook echt alles plat legt. Scholen erbij. Mensen echt de noodzaak laten voelen om thuis te werken ook. Nu is het gewoon enkel aanbrengen van financiele schade; helemaal als je de scholen niet mee pakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |