Terwijl in juli al duidelijk was dat de werking van vaccinaties afnam... Wederom grove nalatigheid omdat we nooit willen leren van buitenlandse inzichten.quote:Op dinsdag 23 november 2021 13:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, het is net alsof ze überhaupt niet hadden bedacht dat massaal boosteren voor de winter wel een goed idee zou zijn.
Blijft toch bijzonder, we weten al sinds de zomer dat het een mogelijkheid is. Waarom zou je dan niet al een heel plan van aanpak hebben liggen. Personeel moet het probleem niet zijn, de bereidheid onder mijn collega's om op hun vrije dag een rondje te komen prikken bij de GGD is erg groot, maar je hoort nooit wat van ze als je ze daarover mailt.quote:Op dinsdag 23 november 2021 13:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat het is, want hij tweet wel enthousiast dat 1936 nu aan de beurt is en gaat daar dan langs voor een photo op.
Maar wat wel de reden is dat het zo langzaam op gang komt weet ik ook niet. Ik denk een combinatie van software niet op orde voor de QR-code plus het feit dat de halve vaccinatie-infrastructuur al is afgebroken.
Wat ook tekenend is, is dat in de landen om ons heen wél druk wordt geboosterd.quote:Op dinsdag 23 november 2021 13:10 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Terwijl in juli al duidelijk was dat de werking van vaccinaties afnam... Wederom grove nalatigheid omdat we nooit willen leren van buitenlandse inzichten.
De overheid die niet goed genoeg vooruit kijkt, je verwacht het nietquote:Op dinsdag 23 november 2021 13:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, het is net alsof ze überhaupt niet hadden bedacht dat massaal boosteren voor de winter wel een goed idee zou zijn.
En dat wordt alleen maar meer de komende weken..quote:Op dinsdag 23 november 2021 13:09 schreef Simmertje het volgende:
Zitten we nu echt op 400 mensen per dag die in het ziekenhuis terecht komen? Yikes.
Ik begreep dat er 2 weken tussen booster en griepprik moet zitten. Wordt ons in het ziekenhuis in ieder geval wel aangeraden. Ik denk vanwege de mogelijke bijwerkingen van beide prikken.quote:Op dinsdag 23 november 2021 13:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is ook een gemiste kans. M'n ouders hebben laatst een griepprik gehaald. Hele sporthal voor opgetuigd, best een grote operatie. Had iedereen dan ook gelijk even een covidbooster aangeboden, maar nee hoor.
In plaats daarvan krijgen we weer een foei want we leven de regeltjes niet na. Of zo.quote:Op dinsdag 23 november 2021 13:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is ook een gemiste kans. M'n ouders hebben laatst een griepprik gehaald. Hele sporthal voor opgetuigd, best een grote operatie. Had iedereen dan ook gelijk even een covidbooster aangeboden, maar nee hoor.
Nou en? Code zwart is nog niet in zicht toch?quote:Op dinsdag 23 november 2021 13:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En dat wordt alleen maar meer de komende weken..
Misschien dat de PVV + Omtzigt ze kan helpenquote:Op dinsdag 23 november 2021 12:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe ze nu nog een meerderheid kunnen krijgen.
we hebben eerst nog 50 tinten grijsquote:Op dinsdag 23 november 2021 13:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nou en? Code zwart is nog niet in zicht toch?
Ja joh niks aan het handje!quote:Op dinsdag 23 november 2021 13:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Omdat de regering een visieloos ad-hocbeleid heeft en alleen maar reageert in plaats van proactief handelt en vooruit denkt. Daardoor lopen ze altijd achter de feiten aan.quote:Op dinsdag 23 november 2021 13:11 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Blijft toch bijzonder, we weten al sinds de zomer dat het een mogelijkheid is. Waarom zou je dan niet al een heel plan van aanpak hebben liggen. Personeel moet het probleem niet zijn, de bereidheid onder mijn collega's om op hun vrije dag een rondje te komen prikken bij de GGD is erg groot, maar je hoort nooit wat van ze als je ze daarover mailt.
Nog lang niet zelfs volgens Hugo. Gewoon even wat harder werken Lenny, minder zeiken.quote:Op dinsdag 23 november 2021 13:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Gejuich door ongevaccineerden e.d. dat er geen 2G komt, niet beseffende dat het dan alleen nog maar makkelijker wordt om dan toch maar naar lockdowns te grijpen. Waardoor je als ongevaccineerd persoon alsnog niks mag. Enige verschil is dan dat de rest van de samenleving het ook niet mag nu.quote:Op dinsdag 23 november 2021 13:09 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Goede zaak!
Maar alsof #nulockdown een feestje is zeg....
Hoezo zou die QR code er iets mee te maken hebben dan?quote:Op dinsdag 23 november 2021 13:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat het is, want hij tweet wel enthousiast dat 1936 nu aan de beurt is en gaat daar dan langs voor een photo op.
Maar wat wel de reden is dat het zo langzaam op gang komt weet ik ook niet. Ik denk een combinatie van software niet op orde voor de QR-code plus het feit dat de halve vaccinatie-infrastructuur al is afgebroken.
Precies iedereen wist dit ook Hugo en Mark. Deze moeten gewoon ontslagen worden voor het leveren van kut werk.quote:Op dinsdag 23 november 2021 12:58 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Op het hoogtepunt konden wij 150.000 mensen per dag vaccineren toch? Maar nee, de tenten werden zelfs alweer afgebroken omdat het niet meer nodig was. Hadden gewoon meteen moeten beginnen in september, iedereen wist dat deze najaarsgolf eraan zat te komen.
Maar goed, dan heb je in ieder geval geen tweedeling in de samenleving.quote:Op dinsdag 23 november 2021 13:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gejuich door ongevaccineerden e.d. dat er geen 2G komt, niet beseffende dat het dan alleen nog maar makkelijker wordt om dan toch maar naar lockdowns te grijpen. Waardoor je als ongevaccineerd persoon alsnog niks mag. Enige verschil is dan dat de rest van de samenleving het ook niet mag nu.
Doet me een beetje denken aan Titanic, daar waren ze ook de verrekijkers vergeten.quote:Op dinsdag 23 november 2021 13:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Yep, maar er is eigenlijk niks aan de hand, code zwart ligt nog heel ver in de toekomstquote:Op dinsdag 23 november 2021 13:09 schreef Simmertje het volgende:
Zitten we nu echt op 400 mensen per dag die in het ziekenhuis terecht komen? Yikes.
Is medisch helemaal niet nodig maar extra extra zorgvuldig bedacht idd vanwege mogelijke bijwerkingenquote:Op dinsdag 23 november 2021 13:12 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik begreep dat er 2 weken tussen booster en griepprik moet zitten. Wordt ons in het ziekenhuis in ieder geval wel aangeraden. Ik denk vanwege de mogelijke bijwerkingen van beide prikken.
Ja, zoiets begreep ik ook, al snap ik niet helemaal waarom. Het Amerikaanse CDC zegt juist dat een griepprik en covidbooster best gecombineerd kunnen worden.quote:Op dinsdag 23 november 2021 13:12 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik begreep dat er 2 weken tussen booster en griepprik moet zitten. Wordt ons in het ziekenhuis in ieder geval wel aangeraden. Ik denk vanwege de mogelijke bijwerkingen van beide prikken.
De bezetting op de zowel de verpleegafdeling als de IC is al wekenlang een rechte lijn omhoog, hoor. De cijfers van vandaag zijn niet echt een uitschieter.quote:Op dinsdag 23 november 2021 13:16 schreef Iblardi het volgende:
Wel een grote uitstroom uit de kliniek. Helaas lijkt de instroom op kliniek en IC na een relatief stabiele periode nu de besmettingscijfers te gaan volgen. Maar goed, het zijn cijfers van één dag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |