Je hebt dus niet eens gelezen hoe het opiniepanel van EenVandaag is elkaar steekt, dat wordt door je reactie wel duidelijk. Kijk, je moet het niet als absolute waarheid of definitieve opiniepeiling zien oid, maar je hebt duidelijk niet gekeken naar de methoden die zij hanteren.quote:Op donderdag 2 december 2021 17:15 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar dat betekent dat hun panel nog steeds een aardige bias heeft a la panels van Hart van Nederland en De Hond omdat het alleen mensen target die naar hun programma kijken.
Panels zijn niet zomaar in Frankrijk verboden. Halsema zijn het zelf al in haar boek dat politiek voeren puur op polls de democratie geen goed doet. Net zo goed referendums nadelen hebben (kijk naar BREXIT)
De Jonge kwam natuurlijk als relatieve buitenstaander binnen als minister en ik heb ook niet het idee dat hij zo nadrukkelijk besmet is met of een bijdrage levert aan (het imago van) de oude bestuurscultuur. Echter weet niemand blijkbaar nog wat te doen aan het lage politieke vertrouwen en gaat het dan maar bij zichzelf zoeken behalve degene die eindverantwoordelijk voor deze zooi is. Die heeft een keiharde plaat voor zijn kop, heeft een godcomplex gekregen, houdt Nederland in een wurggreep en blijft dat doen tot hij er na de uitkomst van de Groningenenquete 1672-style uitgeschopt wordt. Tot die tijd kost het de ene na de andere lakei de kop.quote:Op donderdag 2 december 2021 13:16 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik denk dat men het niet kan verkopen door een "nieuwe bestuurscultuur" aan te kondigen en dan doodleuk een kabinet met Rutte en de Jonge......
Vrees dat de Jonge het bokje gaat worden, functie elders......(kan voor het CDA weer het voordeel hebben dan men kan roepen dat "de nieuwe bestuurscultuur" bij ons wel serieus genomen wordt)
Nou, als ik zo even naar de data van de afgelopen anderhalfjaar kijk in die landen dan kan ik eigenlijk alleen maar hard lachen om die opmerking.quote:
Het is natuurlijk wel een beetje raar dat een stel ongekozen figuren als de gezondheidsraad kennelijk zo machtig is.quote:Op donderdag 2 december 2021 15:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
De Gezondheidsraad heeft nou eenmaal zo lang gewacht met het oordeel en ook uit het OMT kwamen toen geluiden dat Nederland geen boosters zou prikken. Vooral van de gezondheidsraad is de minister gewoon afhankelijk, hij mag geen vaccins uitdelen zonder hun toestemming.
Dat lijkt mij ook niet correct:quote:Op donderdag 2 december 2021 23:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel een beetje raar dat een stel ongekozen figuren als de gezondheidsraad kennelijk zo machtig is.
Is het advies dan bindend omdat het van de gezondheidsraad komt of omdat de minister het heeft overgenomen? Ik denk dat laatste, zeker gezien ook verderop in het artikel:quote:Een bindend advies
De stop van het toedienen van het AstraZeneca-vaccin aan 60-minners is een besluit van de Gezondheidsraad. "Dit advies is bindend, de minister heeft het advies overgenomen, en daar mag je als arts dus ook niet van afwijken", zegt gezondheidsjurist Frederiks. In Italië en Duitsland mag dat wel. Daar mogen patiënten zelf kiezen.
Maar wanneer een Nederlandse arts het bindend advies van onze Gezondheidsraad negeert, negeert hij dus zijn professionele standaard. "Daarom is het juridisch dus helemaal niet handig om als arts tóch een AstraZeneca-prik te geven aan 60-minners." bron
quote:Een andere optie zou zijn dat de minister toch weer afwijkt van het advies van de Gezondheidsraad.
Hij mag afwijken door het niet te geven, maar hij mag bij een advies het niet te doen het niet alsnog toch geven, volgens mij.quote:Op donderdag 2 december 2021 23:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook niet correct:
[..]
Is het advies dan bindend omdat het van de gezondheidsraad komt of omdat de minister het heeft overgenomen? Ik denk dat laatste, zeker gezien ook verderop in het artikel:
[..]
Rouvoet is volgens mij helemaal niet zo extreem populair meer binnen de CU, dat zou ik wel opvallend vinden. Ik neem ook aan dat Schouten en Blokhuis blijven als ze willen en zelf zie ik ook liever dan bijvoorbeeld Stieneke van der Graaf als staatssecretaris, kan Bruins (over wie binnen CU best ophef was dat hij praktisch onverkiesbaar stond) weer de kamer in.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:47 schreef Raw85 het volgende:
NRC noemt in dit artikel wat namen die rondzingen: https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-poppetjes-a4067758
De tandjes...Hennis en Harbers? Man, man, man...quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:47 schreef Raw85 het volgende:
NRC noemt in dit artikel wat namen die rondzingen: https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-poppetjes-a4067758
Harbers vind ik nog wel verdedigbaar, maar aan Hennis beginnen terwijl het onderzoek (wat De Grave zou leiden) net gaat beginnen is wel erg dom. Ligt er over een aantal maanden een rapport en kan ze misschien weer weg, zoals Wiebes ook viel over een zaak die niet meer onder zijn ministerie viel.quote:Op vrijdag 3 december 2021 09:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De tandjes...Hennis en Harbers? Man, man, man...
Zulks droevige namen bij VVD. Yesilgoz geeft ook geen fuck om klimaat. Hopelijk gaat ze daar niet meer op zitten.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:47 schreef Raw85 het volgende:
Dan is de bodem van je vijver wel bereikt jaquote:Op vrijdag 3 december 2021 09:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De tandjes...Hennis en Harbers? Man, man, man...
quote:Op vrijdag 3 december 2021 10:26 schreef Hexagon het volgende:
Twintig ministers, wat voor fopministeries verzinnen ze er wel niet bij
Ik denk dat we dat tijdperk nu echt wel achter ons hebben liggenquote:Op vrijdag 3 december 2021 10:52 schreef -XOR- het volgende:
Er komt ook een ministerie van Ambtelijke en Bestuurlijke Inkrimping bij dat gaat uitzoeken of het ook met minder ministeries af zou kunnen.
Hebben wij er 30% meer nodig dan Duitsland?quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat we dat tijdperk nu echt wel achter ons hebben liggen
Misschien kan die dan gelijk een kijkje nemen of er een deel van de 800 voorlichters bij de verschillende ministeries een functie elders kan krijgen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 10:52 schreef -XOR- het volgende:
Er komt ook een ministerie van Ambtelijke en Bestuurlijke Inkrimping bij dat gaat uitzoeken of het ook met minder ministeries af zou kunnen.
En dan wil hij zeker de grote leider Baudet die Covid met de zeewind laat verdwijnenquote:Op vrijdag 3 december 2021 11:40 schreef Donaldson het volgende:
[ twitter ]
Scherpe analyse van I.L. Pfeiffer. Staak de formatie met deze bende van incompetenten, schrijf nieuwe verkiezingen uit, straf de machtspartijen af.
Idd scherp. En als men dat in een tijdschrift als HP de Tijd al zo schrijft dan hoop ik dat het komende kabinet het tij nog kan keren.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:40 schreef Donaldson het volgende:
[ twitter ]
Scherpe analyse van I.L. Pfeiffer. Staak de formatie met deze bende van incompetenten, schrijf nieuwe verkiezingen uit, straf de machtspartijen af.
quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:40 schreef Donaldson het volgende:
[ twitter ]
Treffend omschreven.quote:De overheid heeft zich opgesteld als vijand van het volk en eist nu op hoge toon het volle vertrouwen van het volk voor haar zwalkende en falende coronabeleid.
Bovendien haten al die zeikemmers elkaar ook.quote:Op vrijdag 3 december 2021 12:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
Treffend omschreven.
Maar het vooruitzicht van een burgeroorlog lijkt me erg overtrokken. Daarvoor is het zwijgende midden veel en veel te groot.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |