Zucht..quote:Op maandag 22 november 2021 14:28 schreef Mansjester het volgende:
Wat is nu het grootste gevaar? Dat reguliere zorg niet door kan gaan?
Want de IC bezetting is niet eens heel hoog toch, en dat was toch het uitgangspunt het het beleid?
Ja, ik wist dat ik je naam niet goed zou spellen.quote:Op maandag 22 november 2021 14:28 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Die heeft mijn zus natuurlijk ook aangestoken, en daar schijnt het feest thuis te zijn, ook omdat hij hier is geweest en het heeft verzwegen (ook tegen haar)
Ja, dat denk ik ook. Als het niet moet, dan doen mensen het niet. Ik vind ook dat je adviezen moeilijk kunt bestempelen tot "maatregelen". Bij een maatregel hoort ook handhaving.quote:Op maandag 22 november 2021 14:28 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Veel maatregelen die puur een advies zijn worden niet structureel nageleefd. Het moet eerst een wet zijn anders vinden mensen het gewoon lastig.
Zelfde als met mondkapjes, 'iedereen' wou ze terug, maar ze gingen ze niet dragen voordat dit weer verplicht werd in de winkels.
50+ is niet bezig met hun laatste levensjaren? *Mind blown*quote:Op maandag 22 november 2021 14:28 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik weet niet hoor maar alle 50+ die ik ken werken gewoon. Één vriendengroep waar ik mee omga is zelfs rond de 65 en werkt ook nog gewoon.
Hoe ga je die isoleren dan?
die boosters worden nu ook veel te belangrijk gemaakt, natuurlijk helpen ze wel maar mensen die nog helemaal geen prik hebben gehaald zijn een groter probleemquote:Op maandag 22 november 2021 14:27 schreef Noek het volgende:
Weinig over boosters gehoord. Wel dat ze zijn gestart met mensen uit het jaar 1893.
Geen vraag waarom ze zo tering tyfus traag zijn. Jammer!
Ja maar die ga je niet meer vangen dus zul je het moeten doen met het restant wat ook de zorg belast.quote:Op maandag 22 november 2021 14:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
die boosters worden nu ook veel te belangrijk gemaakt, natuurlijk helpen ze wel maar mensen die nog helemaal geen prik hebben gehaald zijn een groter probleem
Mark gelooft nog in sprookjes.quote:Op maandag 22 november 2021 14:28 schreef zoost het volgende:
En na die korte felle klap ging het virus voorgoed tegen de grond, zo hoopte Mark. En toen het niet gebeurde was het de schuld van jullie. Leiderschap met radicale ideeën van Mark.
Vaak genoeg gezegd, alleen valt dat wat minder op dan de boodschap aan jongeren omdat die wat harder is. Zeggen dat ouderen niet moeten feesten/hossen/elkaar aflebberen heeft niet zo heel veel zin en laat de overheid nou juist denken dat dáár het grote probleem zit.quote:Op maandag 22 november 2021 14:27 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wanneer heeft Rutte of De Jonge dat dan gedaan?
Moest lachen om stan, de_boswachter weet waarom.quote:Op maandag 22 november 2021 14:29 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, ik wist dat ik je naam niet goed zou spellen.
In mijn hoofd was het @:stanfca
Eh, wat? De IC-bezetting is niet heel erg hoog?quote:Op maandag 22 november 2021 14:28 schreef Mansjester het volgende:
Wat is nu het grootste gevaar? Dat reguliere zorg niet door kan gaan?
Want de IC bezetting is niet eens heel hoog toch, en dat was toch het uitgangspunt het het beleid?
Thuiswerken waar mogelijk en geen visite of activiteiten binnen tot ze geboosterd zijn.quote:Op maandag 22 november 2021 14:28 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik weet niet hoor maar alle 50+ die ik ken werken gewoon. Één vriendengroep waar ik mee omga is zelfs rond de 65 en werkt ook nog gewoon.
quote:Op maandag 22 november 2021 14:27 schreef Noek het volgende:
Weinig over boosters gehoord. Wel dat ze zijn gestart met mensen uit het jaar 1893.
Wat is eigenlijk het voordeel van zorgpersoneel als eerste boosteren. Zijn ze daarna significant minder besmettelijk? Want anders zou ik eerder kiezen voor de groep 60-75.quote:Op maandag 22 november 2021 14:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
die boosters worden nu ook veel te belangrijk gemaakt, natuurlijk helpen ze wel maar mensen die nog helemaal geen prik hebben gehaald zijn een groter probleem
Dan kan de hond toch effe gaanquote:Op maandag 22 november 2021 14:32 schreef Sfancta het volgende:
Quarantaine van klassen is verlengd hier op de basisschool. Er liggen thuiswerk pakketten klaar voor mijn kinderen, die ik of mijn vrouw moeten ophalen (terwijl ze weten dat hier iedereen besmet is behalve de hond (hoop ik)).
Vanaf eind oktober vorig jaar tot eind mei dit jaar is het constant (veel) hoger geweestquote:Op maandag 22 november 2021 14:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eh, wat? De IC-bezetting is niet heel erg hoog?
[ afbeelding ]
Probeer voor de grap eens een datum te vinden waarop de capaciteit voldoende was om aan de vraag te voldoen. Moet je een aardige tijd voor terug, hoor.
Isoleren hoeft toch niet? Je zou een dringend advies voor 65+ kunnen doen om terughoudend te zijn met sociale uitstapjes of minder tot niet op de kleinkinderen te passen. Of om het contact tot alleen een aantal vaste personen te beperken.quote:Op maandag 22 november 2021 14:28 schreef mascara-klodder het volgende:
Je laat die hont met rust. Er worden dieren voor minder geruimd.quote:Op maandag 22 november 2021 14:32 schreef Sfancta het volgende:
Quarantaine van klassen is verlengd hier op de basisschool. Er liggen thuiswerk pakketten klaar voor mijn kinderen, die ik of mijn vrouw moeten ophalen (terwijl ze weten dat hier iedereen besmet is behalve de hond (hoop ik)).
Toen was er ook wat minder onderbezetting.quote:Op maandag 22 november 2021 14:33 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Vanaf eind oktober vorig jaar tot eind mei dit jaar is het constant (veel) hoger geweest
Gedragswetenschappelijk onderzoek laat zien dat de testbereidheid nog altijd lager is dan voorheen, met name onder gevaccineerden. Dat zie ik ook in mijn omgeving overigens (helemaal m.b.t. 'thuisblijven bij klachten'), en bij mezelf ook, merk ik. Ook ik ben makkelijker geworden dan een jaar terug.quote:Op maandag 22 november 2021 14:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heb je het idee dat mensen niet thuisblijven bij klachten en zich niet laten testen? Ik weet het oprecht niet, maar als je de drukte bij de teststraten ziet is er aan testbereidheid toch niet echt een gebrek zou je denken.
Of mensen zich aan de overige adviezen houden is inderdaad maar de vraag, maar dat zijn ook maar adviezen. De naleving daarvan is volgens mij sinds de zomer van 2020 al niet al te best.
Alsof ik mijn Japie ooit zou ruimenquote:Op maandag 22 november 2021 14:34 schreef Noek het volgende:
[..]
Je laat die hont met rust. Er worden dieren voor minder geruimd.
Op Bokito na want dat is een icon.
Beroepen van het onderwijs tot de zorg tot aan loodgieters en weet ik wat. Volgens mij heb ik werkelijk waar niemand in mijn vrienden en familiekring die op kantoor werktquote:Op maandag 22 november 2021 14:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Thuiswerken waar mogelijk en geen visite of activiteiten binnen tot ze geboosterd zijn.
Ja dit is eigenlijk de meer kalme, minder emotioneel geladen manier van zeggen hoe ik er ook in zitquote:Op maandag 22 november 2021 14:33 schreef CherokeeRose2021 het volgende:
Ik snap waarom ze het praatje hielden, ik denk alleen niet dat ze iedereen bereiken die ze willen bereiken.
Ik voel me er zelf niet door aangesproken. Ik werk al 100% thuis, zoek de drukte niet op, draag een mondkapje waar nodig, hou afstand, schud geen handen, was mijn handen stuk en laat me testen bij klachten (wel gevaccineerd).
Meer kan ik niet doen. Wat andere mensen wel/niet doen, heb ik geen invloed op en maak ik me eigenlijk ook niet zo druk om.
Ja, maar dat er in het verleden meer covidpatiënten hebben gelegen betekent niet dat het nu rustig is. De IC is sowieso vol, want er zijn enorme achterstanden ontstaan tijdens de vorige golf.quote:Op maandag 22 november 2021 14:33 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Vanaf eind oktober vorig jaar tot eind mei dit jaar is het constant (veel) hoger geweest
Ja met dat planbare zorg niet doorging in het ziekenhuis.quote:Op maandag 22 november 2021 14:33 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Euhm, 50+ en genieten van de laatste jaren? Kleinkinderen?quote:Op maandag 22 november 2021 14:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar 50+ aanspreken is discriminerend en zielig. Hoor ik vaak althans. Die moeten kunnen genieten van hun laatste jaren, dus logisch dat ze willen knuffelen met kleinkinderen en er op uit willen.
Terwijl daarnaast elke groep wél speciaal wordt aangesproken. Horeca ondernemers, jongeren, ongevaccineerden....maar oh wee als we de daadwerkelijke risico groep die voor de meeste druk zorgt even in het bijzonder vragen om nog iets meer hun eigen verantwoordelijkheid te nemen.
Dit plaatje laat mooi zien dat ook de stijging net zo hard gaat als vorig jaar. We zijn alleen een maandje later.quote:Op maandag 22 november 2021 14:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar dat er in het verleden meer covidpatiënten hebben gelegen betekent niet dat het nu rustig is. De IC is sowieso vol, want er zijn enorme achterstanden ontstaan tijdens de vorige golf.
Maar ook als je het vergelijkt met vorig jaar, stevent het hard af op een scenario dat er nu meer mensen op de IC liggen dan op dezelfde datum vorig jaar.
[ afbeelding ]
Je ziet de afschaling van de non-covid zorg alweer terug in de cijfers. Zoals jij aangeeft is er veel achterstallige reguliere zorg en wordt veel planbare zorg vanzelf wel acute zorg als je maar lang genoeg wacht dus ook dat legt steeds meer druk op de IC.quote:Op maandag 22 november 2021 14:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar dat er in het verleden meer covidpatiënten hebben gelegen betekent niet dat het nu rustig is. De IC is sowieso vol, want er zijn enorme achterstanden ontstaan tijdens de vorige golf.
Maar ook als je het vergelijkt met vorig jaar, stevent het hard af op een scenario dat er nu meer mensen op de IC liggen dan op dezelfde datum vorig jaar.
[ afbeelding ]
Leeftijd 30- gaat ook wel hard omhoog.quote:Op maandag 22 november 2021 14:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Laten we nog effe tot a.s. weekend wachten..
Dit inderdaadquote:Op maandag 22 november 2021 14:33 schreef CherokeeRose2021 het volgende:
Ik snap waarom ze het praatje hielden, ik denk alleen niet dat ze iedereen bereiken die ze willen bereiken.
Ik voel me er zelf niet door aangesproken. Ik werk al 100% thuis, zoek de drukte niet op, draag een mondkapje waar nodig, hou afstand, schud geen handen, was mijn handen stuk en laat me testen bij klachten (wel gevaccineerd).
Meer kan ik niet doen. Wat andere mensen wel/niet doen, heb ik geen invloed op en maak ik me eigenlijk ook niet zo druk om.
Ja dat is wat ik ook aangaf, dat het er ook voornamelijk om gaat dat reguliere zorg niet doorgaat. Thanks!quote:Op maandag 22 november 2021 14:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja met dat planbare zorg niet doorging in het ziekenhuis.
[ afbeelding ]
Wow. Dit voelt als een klap in mijn gezicht.quote:Op maandag 22 november 2021 14:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Bwaa.. Hoeveel drama berichten gaan we nog krijgen zeg....
Weet je het is als ik naar mezelf persoonlijk kijk ook echt inmiddels een beetje een "schouders ophalen" situatie aan het worden.
De afgelopen 2 jaar werk ik al min of meer thuis, ik heb alle lockdowns gewoon braaf meebeleefd zonder recalcitrant te zijn. En toen kwam de "verlossing": de vaccins. En ook daar heb ik maar aan meegedaan.
Ik denk samen met mij hebben heel veel mensen het gewoon uitgezeten, zo goed als ze konden. Zonder zich ernstig te misdragen ofzo.
En dan nóg krijgen we nu eind 2021 het ene na het andere paniekbericht vanuit de media naar ons gesmeten en een Mark en Hugo die wéér roepen dat we niet braaf genoeg luisteren.
Ja wat de FUCK wil je nou nog van me??!? Fuck off zeg. Mijn attitude gaat nu een beetje richting dit:
[ afbeelding ]
Sorry, maar echt.... het lijkt toch allemaal niet te boeien wat ik doe. En nee, ik zeg niet dat ik nu schijt aan alles ga hebben. Maar mijn /care is aardig op....
Vorige week 177 ziekenhuisopnames voor onder de 40 jaar, best behoorlijk.quote:Op maandag 22 november 2021 14:39 schreef Elvi het volgende:
[..]
Leeftijd 30- gaat ook wel hard omhoog.
Dat genieten van de laatste jaren stukje was inderdaad meer bedoeld voor de bejaarden e.d; ik snap dat je niet meteen bejaard bent als je 50+ bent; ietwat krom getypt.quote:Op maandag 22 november 2021 14:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Euhm, 50+ en genieten van de laatste jaren? Kleinkinderen?
Ik denk echt dat veel jongere mensen geen idee hebben wat het is om 50+ te zijn en hoe je leven er dan nog uitziet.
*hint: niet heel veel anders dan dat van mensen van 30-40 jaar.
Maar de toon is (weer) gelijk gezet, alleen maar weer op zoiets ingaan.quote:Op maandag 22 november 2021 14:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat genieten van de laatste jaren stukje was inderdaad meer bedoeld voor de bejaarden e.d; ik snap dat je niet meteen bejaard bent als je 50+ bent; ietwat krom getypt.
Is de levensverwachting geen 52 dan?quote:Op maandag 22 november 2021 14:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Euhm, 50+ en genieten van de laatste jaren? Kleinkinderen?
Ik denk echt dat veel jongere mensen geen idee hebben wat het is om 50+ te zijn en hoe je leven er dan nog uitziet.
*hint: niet heel veel anders dan dat van mensen van 30-40 jaar.
Nee hoor, er is al aangegeven dat de rest ook bs is.quote:Op maandag 22 november 2021 14:43 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar de toon is (weer) gelijk gezet, alleen maar weer op zoiets ingaan.
Beste post van de dag en de komende maanden.quote:Op maandag 22 november 2021 14:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Weet je het is als ik naar mezelf persoonlijk kijk ook echt inmiddels een beetje een "schouders ophalen" situatie aan het worden.
De afgelopen 2 jaar werk ik al min of meer thuis, ik heb alle lockdowns gewoon braaf meebeleefd zonder recalcitrant te zijn. En toen kwam de "verlossing": de vaccins. En ook daar heb ik maar aan meegedaan.
Ik denk samen met mij hebben heel veel mensen het gewoon uitgezeten, zo goed als ze konden. Zonder zich ernstig te misdragen ofzo.
En dan nóg krijgen we nu eind 2021 het ene na het andere paniekbericht vanuit de media naar ons gesmeten en een Mark en Hugo die wéér roepen dat we niet braaf genoeg luisteren.
Ja wat de FUCK wil je nou nog van me??!? Fuck off zeg. Mijn attitude gaat nu een beetje richting dit:
[ afbeelding ]
Sorry, maar echt.... het lijkt toch allemaal niet te boeien wat ik doe. En nee, ik zeg niet dat ik nu schijt aan alles ga hebben. Maar mijn /care is aardig op....
Ik denk dat jij je big boy panties moet aandoen en beseffen waar we inzitten. Niemand wilt deze maatregelen.quote:Op maandag 22 november 2021 14:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De hellingshoek is wel ietsje minder steil, als ik met m'n timmermansoog ernaar kijk. Maar het verschil is inderdaad minimaal.quote:Op maandag 22 november 2021 14:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit plaatje laat mooi zien dat ook de stijging net zo hard gaat als vorig jaar. We zijn alleen een maandje later.
Toegegeven, dit was met de oude variant, én minder vrijheid.
Thanks. I got a little carried away there, maar ik sta desondanks achter de boodschapquote:Op maandag 22 november 2021 14:44 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Beste post van de dag en de komende maanden.
Dit is ook niet de manier waarop je mensen bereikt om ze alsnog mee te laten doen natuurlijk. Alsof iemand je vraagt een spin uit het huis te halen en jij het huis sloopt, want dan is de spin ook weg.quote:Op maandag 22 november 2021 14:45 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ik denk dat jij je big boy panties moet aandoen en beseffen waar we inzitten. Niemand wilt deze maatregelen.
Alles is er aan gelegen om de volksgezondheid en de zorg te ontlasten. Er is tijdens covid heel veel zorgpersoneel uitgevallen en je komt niet zo maar even aan nieuwe mensen. We zitten nu aan de vooravond van een nieuwe zorginfarct, Wappie redenatie "MAAAR DAN MEER GELD NAAR ZORUUGG" werkt voor nu niet als directe oplossing. Je kweekt niet ff IC personeel.
Daarom zijn de maatregelen nodig. Ja je moet een mondkapje op en ja je moet een code tonen. Dat is alles. Dat gejank van vrijheden is lachwekkend. Tieft dan maar op naar Noord Korea als je wilt weten hoe het is als het echt een totalitaire staat is.
Jazeker, door jou, zonder argumenten.quote:Op maandag 22 november 2021 14:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee hoor, er is al aangegeven dat de rest ook bs is.
Nee hoor.quote:Op maandag 22 november 2021 14:46 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Jazeker, door jou, zonder argumenten.
Maar vertel me nog eens dat dit allemaal aan de jongeren ligt.quote:Op maandag 22 november 2021 14:43 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Veel mensen in de leeftijd 50-59 jaar opgenomen op de IC laatste week.
Angry much?quote:Op maandag 22 november 2021 14:45 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ik denk dat jij je big boy panties moet aandoen en beseffen waar we inzitten. Niemand wilt deze maatregelen.
Alles is er aan gelegen om de volksgezondheid en de zorg te ontlasten. Er is tijdens covid heel veel zorgpersoneel uitgevallen en je komt niet zo maar even aan nieuwe mensen. We zitten nu aan de vooravond van een nieuwe zorginfarct, Wappie redenatie "MAAAR DAN MEER GELD NAAR ZORUUGG" werkt voor nu niet als directe oplossing. Je kweekt niet ff IC personeel.
Daarom zijn de maatregelen nodig. Ja je moet een mondkapje op en ja je moet een code tonen. Dat is alles. Dat gejank van vrijheden is lachwekkend. Tieft dan maar op naar Noord Korea als je wilt weten hoe het is als het echt een totalitaire staat is.
Het is niet heel fraai beschreven, maar bevat wel en aardige kern. Meerdere users hier bijvoorbeeld die te bedonderd zijn om een mondkapje te dragen want weet ik veel maar wel Peppi en Kokki uitlachen als die een oproep doen dat we ons wat beter aan de regels moeten houden want anders komt er een lockdown. En dan vervolgens heel boos worden als er een lockdown komt.quote:Op maandag 22 november 2021 14:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit is ook niet de manier waarop je mensen bereikt om ze alsnog mee te laten doen natuurlijk. Alsof iemand je vraagt een spin uit het huis te halen en jij het huis sloopt, want dan is de spin ook weg.
quote:Op maandag 22 november 2021 14:49 schreef Celestien het volgende:
Ennn.... De eerste meldingen van covid-19 in de klas van m'n dochter stromen binnen
Aan de andere kant is het natuurlijk de zoveelste keer dat men vanuit de overheid te laat ingrijpt en dan ook nog vaak te soft (stapsgewijs opschalen).quote:Op maandag 22 november 2021 14:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is niet heel fraai beschreven, maar bevat wel en aardige kern. Meerdere users hier bijvoorbeeld die te bedonderd zijn om een mondkapje te dragen want weet ik veel maar wel Peppi en Kokki uitlachen als die een oproep doen dat we ons wat beter aan de regels moeten houden want anders komt er een lockdown. En dan vervolgens heel boos worden als er een lockdown komt.
Wij doen het zorgvuldig!quote:Op maandag 22 november 2021 14:49 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Godver de godver.
En wij lopen te kloten met een pipo de clown die ons ff FOEI komt zeggen.
Wat een onzin. Mensen zijn klaar met de hele shitzooi, niet bezig met dit soort solidariteitsvraagstellingen.quote:Op maandag 22 november 2021 14:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar vertel me nog eens dat dit allemaal aan de jongeren ligt.
Nee zonder dollen. Maar dit is wel deel van het probleem. Voor mensen jonger dan 50 doe je een enorm beroep op solidariteit. Inmiddels zonder duidelijk eindpunt en ook nog onder dreiging van nog meer onplezierigheden. Mensen voelen dat dat schuurt.
Omdat anders weer mensen boos en zielig gaan doen, en op pannen gaan slaan bij Het Binnenhof.quote:Op maandag 22 november 2021 14:49 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Godver de godver.
En wij lopen te kloten met een pipo de clown die ons ff FOEI komt zeggen.
En dus draag je maar geen mondkapje?quote:Op maandag 22 november 2021 14:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Aan de andere kant is het natuurlijk de zoveelste keer dat men vanuit de overheid te laat ingrijpt en dan ook nog vaak te soft (stapsgewijs opschalen).
Waarom denk je dat dat is? Het zorgpersoneel is uitgeput en valt uit, niet heel vreemd dat het achteruit gaat.quote:Op maandag 22 november 2021 14:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
maar we zijn al anderhalf jaar bezig en het is alleen maar achteruit aan het gaan.
Op papier is het een probleem van alle Nederlanders, maar in de praktijk voor velen natuurlijk niet (echt).quote:Op maandag 22 november 2021 14:51 schreef Momo het volgende:
Tja...sommige mensen zetten zichzelf eerder centraal dan anderen. Ik vind de #ikbenerklaarmee mentaliteit een beetje kinderachtig. Ja, er is ongelofelijk veel misgegaan vanuit verschillende instanties. Maar een probleem in de dat de zorg vastloopt is toch een probleem van alle Nederlanders. Dat gaan we de komende maanden niet oplossen. Of we moeten weer in een lockdown of het is fuck de zorg. Ik verwacht niet dat we ineens gaan dalen.
Nee, maar de zoveelste foei vanuit de overheid vind ik dan wel steeds zwakker worden als je zelf keer op keer flinke steken laat vallen om tijdig in te grijpen en heel veel opnames en overlijdens daarmee potentieel kunt voorkomen.quote:Op maandag 22 november 2021 14:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En dus draag je maar geen mondkapje?
Ik denk dat we sowieso niet aan een lockdown gaat ontkomen. Die dan weer de hele winter duurt, omdat mensen het toch zat zijn en gewoon thuis gaan afspreken gecombineerd met het gebrek aan ingrijpen op plekken waar het ook echt een verschil zou maken.quote:Op maandag 22 november 2021 14:51 schreef Momo het volgende:
Tja...sommige mensen zetten zichzelf eerder centraal dan anderen. Ik vind de #ikbenerklaarmee mentaliteit een beetje kinderachtig. Ja, er is ongelofelijk veel misgegaan vanuit verschillende instanties. Maar een probleem in de dat de zorg vastloopt is toch een probleem van alle Nederlanders. Dat gaan we de komende maanden niet oplossen. Of we moeten weer in een lockdown of het is fuck de zorg. Ik verwacht niet dat we ineens gaan dalen.
'Ja maar hullie...' is een vreselijke mentaliteit.quote:Op maandag 22 november 2021 14:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, maar de zoveelste foei vanuit de overheid vind ik dan wel steeds zwakker worden als je zelf keer op keer flinke steken laat vallen om tijdig in te grijpen en heel veel opnames en overlijdens daarmee potentieel kunt voorkomen.
Maar juist die laatste groep maakt dit een langdurig probleem voor heel Nederland.quote:Op maandag 22 november 2021 14:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Op papier is het een probleem van alle Nederlanders, maar in de praktijk voor velen natuurlijk niet (echt).
Welke users weigeren er hier dan een mondkapje te dragen als dat nodig is?quote:Op maandag 22 november 2021 14:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En dus draag je maar geen mondkapje?
Oh tuurlijk. Tegelijkertijd denk ik dat de meeste mensen hier zich prima aan de maatregelen houden en vooral frustratie van zich af schrijven.quote:Op maandag 22 november 2021 14:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is niet heel fraai beschreven, maar bevat wel en aardige kern. Meerdere users hier bijvoorbeeld die te bedonderd zijn om een mondkapje te dragen want weet ik veel maar wel Peppi en Kokki uitlachen als die een oproep doen dat we ons wat beter aan de regels moeten houden want anders komt er een lockdown. En dan vervolgens heel boos worden als er een lockdown komt.
Ik snap ook niet dat boosters vanaf 60 jaar worden geadviseerd. Vanaf het begin is eigenlijk al duidelijk dat 50 het kantelpunt is.quote:Op maandag 22 november 2021 14:43 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Veel mensen in de leeftijd 50-59 jaar opgenomen op de IC laatste week.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |