SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Niet echt geluktquote:Op maandag 22 november 2021 14:04 schreef Noek het volgende: Ze proberen het max mogelijk te rekken vanwege meer redenen. Immuniteit, samneleving in standhouden, geen rellen, scholen open etc. Denk ik.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.
Epidemics are not just biological problems. They’re social and political problems too.![]()
als je ze maar goed raakt komen ze niet meer op de ICquote:Op maandag 22 november 2021 14:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, maar niet zo zeer tegen corona.![]()
Lekker naar Peppi en Kokki luisterenquote:Op maandag 22 november 2021 14:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat de bevolking nog steeds niet door heeft dat ze daar wel goed op zouden moeten reageren.![]()
![]()
Vooral ook dat dreigen.quote:Op maandag 22 november 2021 14:05 schreef josja het volgende:
[..]
Dat verbaast mij ook, foei roepen en de schoolmeester uithangen, en nooit de hand in eigen boezem steken, dat werkt steeds meer irritatie op. Zelfs bij de meest trouwe maatregelaanhangers. Hakken gaan steeds harder in het zand en krijg die er nog maar eens uit.
''Ja, anders komt er een lockdown hoor! Allemaal door jullie!''.
![]()
![]()
Ach hou op met dat nodig zwart maken. Dat was nog voor de vorige persco. En wie heeft er überhaupt mondkapjes op in een bar? Moutch cap btw...quote:![]()
Straks weer ziedend omdat er een lockdown komtquote:Op maandag 22 november 2021 14:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Lekker naar Peppi en Kokki luisteren.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
80+ en ziekenhuispersoneel dus klaar voor 't einde van dit jaar is de planning.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2021 14:10:00 ]![]()
![]()
Stop het toneelstuk.
Dit kan helemaal niet, als deze interventie werkt (haha) zie je dat pas over twee weken. Indekken noemen we dit.zie email 27 oktober![]()
Hetgeen dan ook een behoorlijke kern van waarheid bevat. Maar vooral blijven mopperen op Peppi en Kokki.quote:Op maandag 22 november 2021 14:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vooral ook dat dreigen.
''Ja, anders komt er een lockdown hoor! Allemaal door jullie!''.
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Hij hoopt voor het eind van het jaar 80 plus geboosterd te hebben... je hebt nog een dikke maand, dat kan toch wel sneller? Gooi open die slots in plaats van weer iedereen persoonlijk een uitnodiging te sturen.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Rutte hield zich aan de maatregelen, Trudeau alleen niet aan die van Canada als ik me goed herinner. Dus qua #ophef past die in Nederland niet echt. In Canada waren mensen er best boos overquote:![]()
![]()
No war time consiglieri.quote:Op maandag 22 november 2021 14:09 schreef Simmertje het volgende:
Mark Rutte is gewoon totaal niet geschikt als president in een ramp periode zoals deze.![]()
Minder taart eten, vriend!quote:Op maandag 22 november 2021 13:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
My God. Wat moet ik nog meer doen Markie Mark?? Ik werk al bijna fucking 2 jaar thuis, ik spreek nauwelijks met mensen af, ik heb de prikjes genomen, en NOG is het niet oke?
Weet je, ik stap overmorgen wel in een vliegtuig anders. Ben ik een "ander land's" probleem!![]()
Dovemansoren, helaas.quote:Op maandag 22 november 2021 14:09 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Stop het toneelstuk.
Dit kan helemaal niet, als deze interventie werkt (haha) zie je dat pas over twee weken. Indekken noemen we dit.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Een van de issues wat ik las is dat ze ook druk zijn met testen. Want ja een positieve zelftest verifieren is wel erg belangrijk he.quote:Op maandag 22 november 2021 14:10 schreef josja het volgende:
Hij hoopt voor het eind van het jaar 80 plus geboosterd te hebben... je hebt nog een dikke maand, dat kan toch wel sneller? Gooi open die slots in plaats van weer iedereen persoonlijk een uitnodiging te sturen.![]()
in zo'n periode heb je een dictator nodig, dat willen we ook nietquote:Op maandag 22 november 2021 14:09 schreef Simmertje het volgende:
Mark Rutte is gewoon totaal niet geschikt als president in een ramp periode zoals deze.![]()
Net zoals inb Nederland vooral de chronisch boze maatschappelijk teleurgestelden, neem ik aan?quote:Op maandag 22 november 2021 14:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Rutte hield zich aan de maatregelen, Trudeau alleen niet aan die van Canada als ik me goed herinner. Dus qua #ophef past die in Nederland niet echt. In Canada waren mensen er best boos overph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Moet je wel genoeg prikkers hebben.quote:Op maandag 22 november 2021 14:10 schreef josja het volgende:
Gooi open die slots in plaats van weer iedereen persoonlijk een uitnodiging te sturen.![]()
Om zijn eigen hachje te redden gaat alle andere zorg afgeschaald worden, worden ouderen weer niet opgenomen, gaan huisartsen weer mensen bellen dat ze niet komen.quote:
Walgelijke vent. Echt oprecht walgelijk.![]()
Ze hebben in feite niets nieuws verteld. Ik denk dat dit vooral is om de media een beetje te sussen. Want ja, anders blijft het zo stil hè, vanuit Den Haag.
Lijkt me sterk dat het gedrag van de bevolking dusdanig meetbaar is dat zij op basis daarvan beslissingen durven nemen.
Zelfs als er vandaag een zogenaamde ommekeer in gedrag plaatsvindt is dit pas over meer dan een week zichtbaar in de cijfers. En daar wachten ze echt niet op.I'll give you something to do![]()
Een weggestuurd demissionair kabinet met slaafse 2e kamer is een defacto dictatorquote:Op maandag 22 november 2021 14:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
in zo'n periode heb je een dictator nodig, dat willen we ook niet
[ Bericht % gewijzigd door Momo op 22-11-2021 14:18:40 ]![]()
Ja ziet in bijvoorbeeld een land als Rusland dat dat erg goed werkt ja.quote:Op maandag 22 november 2021 14:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
in zo'n periode heb je een dictator nodig, dat willen we ook niet
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Ook typisch voor deze tijd: dat individualiseren van een boodschap aan het volk. "Ja maar ik..." Het gaat om de samenleving en als samenleving falen we behoorlijk.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Nee, dat gaat helpenquote:Hugo de Schoolmeester
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Sowieso blijft het frappant dat er mensen zijn die het nodig vinden om figuren met namen als 'bitcheswitches5' een podium te moeten geven.quote:Op maandag 22 november 2021 14:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Ach hou op met dat nodig zwart maken. Dat was nog voor de vorige persco. En wie heeft er überhaupt mondkapjes op in een bar? Moutch cap btw...![]()
Het maakt niet meer uit wat ze zeggen. Wat ze zeggen is wel waarheid maar mensen "horen" het niet meer.Go hard or go home![]()
Is er een andere keuze dan? Een covid patient heeft hulp nodig binnen minuten. Het is sowieso kiezen tussen patienten.quote:Op maandag 22 november 2021 14:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
Om zijn eigen hachje te redden gaat alle andere zorg afgeschaald worden, worden ouderen weer niet opgenomen, gaan huisartsen weer mensen bellen dat ze niet komen.
Walgelijke vent. Echt oprecht walgelijk.![]()
Dus 3 december pas maatregelen? 2g of toch (intelligente) lockdown?Isn't it ironic, don't you think
Epidemics are not just biological problems. They’re social and political problems too.![]()
Allemaal gelul idd. Gwn asap boosteren en 50+ adviseren te isoleren tot dat gebeurd is.quote:Op maandag 22 november 2021 14:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Een van de issues wat ik las is dat ze ook druk zijn met testen. Want ja een positieve zelftest verifieren is wel erg belangrijk he.
2g voor de gamma gaat ons niet redden.
Plus ze kunnen stoute hond roepen hoe hard ze willen maar die berg ziekenhuisopnamens komt er toch aan. De komende tijd.![]()
Net maar eens een keer extra mijn handen gewassen.
Alleen samen krijgen we carona onder controle.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Lockdown-achtige maatregelen.
Misschien eind deze week, misschien volgende week...
Anton, let je op?Go hard or go home![]()
Eerlijk, dat is ook wel de verdienste van mensen als Rutte, die individualisering.quote:Op maandag 22 november 2021 14:13 schreef Da_Sandman het volgende:
Ook typisch voor deze tijd: dat individualiseren van een boodschap aan het volk. "Ja maar ik..." Het gaat om de samenleving en als samenleving falen we behoorlijk.![]()
K vind het indekken op het onvermijdelijke.quote:Op maandag 22 november 2021 14:13 schreef galantis het volgende:
Ze hebben in feite niets nieuws verteld. Ik denk dat dit vooral is om de media een beetje te sussen. Want ja, anders blijft het zo stil hè, vanuit Den Haag.
Lijkt me sterk dat het gedrag van de bevolking dusdanig meetbaar is dat zij op basis daarvan beslissingen durven nemen.
Zelfs als er vandaag een zogenaamde ommekeer in gedrag plaatsvindt is dit pas over meer dan een week zichtbaar in de cijfers. En daar wachten ze echt niet op.![]()
Eens. Maar dat neemt niet weg dat de houding momenteel zo hypocriet als de neten is.quote:Op maandag 22 november 2021 14:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Eerlijk, dat is ook wel de verdienste van mensen als Rutte, die individualisering.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Niet zoveel hoeven te kiezen door een lockdown in te voeren is een keuze die ze niet durven te maken. Aan de ziekenhuispoort is die keuze er inderdaad niet meer. Daarom is er een duister voortraject waarin mensen constant ontmoedigd of simpelweg geweigerd worden voor doorverwijzing.quote:Op maandag 22 november 2021 14:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Is er een andere keuze dan? Een covid patient heeft hulp nodig binnen minuten. Het is sowieso kiezen tussen patienten.![]()
Mooi, piek bereikt. Dan kunnen de voetbalstadions wel weer open.quote:VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Zeker. Het land krijgt de leiding die het verdient.quote:Op maandag 22 november 2021 14:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Eens. Maar dat neemt niet weg dat de houding momenteel zo hypocriet als de neten is.
Allemaal 'lalala, #ikdoenietmeermee' en dan krokodillentranen om de maatregelen. Wie is er nu eigenlijk wie aan het inmasseren?![]()
Ergens is het gewoon een vervelend trucje. Ze zijn niet dom in Den Haag; wisten prima dat de afgelopen maatregelen niks zou doen voor de cijfers (dan moet je ingrijpen op de juiste plekken...), maar kunnen nu wel mooi zeggen dat ze het geprobeerd hebben met kleinere maatregelen voordat ze met een lockdown aan komen zetten. En allemaal de schuld van het volk. Heeft niks met hun eigen beleid en keuzes te maken.quote:Op maandag 22 november 2021 14:13 schreef galantis het volgende:
Zelfs als er vandaag een zogenaamde ommekeer in gedrag plaatsvindt is dit pas over meer dan een week zichtbaar in de cijfers. En daar wachten ze echt niet op.
En dan komen ze met een lockdown; blijven scholen buiten schot. Kerken ook weer. Geen thuiswerkplicht. En ze weten ook prima dat mensen straks ook echt niet thuis blijven rond de feestdagen; dus feitelijk gooien ze dan weer verschillende sectoren dicht om maar te kunnen doen alsof ze daadkrachtig ingrijpen. Met als voornaamste resultaat dat nog meer bedrijven het niet gaan redden.![]()
"Jullie mogen pas naar huis als iedereen gevaccineerd is"quote:Op maandag 22 november 2021 14:13 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Nee, dat gaat helpenHugo de Schoolmeester
Gr Hugo![]()
Eens, ik weet niet of er een tekort is, maar als dat zo is, zou je bv snel een groep mensen kunnen opleiden. Niet om te bagatelliseren maar een injectie zetten is nou ook weer geen rocket science. Hordes bodybuilders doen niet andersquote:Op maandag 22 november 2021 14:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Moet je wel genoeg prikkers hebben.Kan me voorstellen dat het dan misschien niet aan allerlei noodzakelijke regeltjes voldoet, maar het is toch crisis?
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Niet echt corona, maar in 't algemeen. Ik ben benieuwd wat we (met zijn allen) daaraan gaan doen, want die houding zorgt voor weet ik veel hoeveel meer problemen, in alle sectoren.quote:Op maandag 22 november 2021 14:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zeker. Het land krijgt de leiding die het verdient.
Allemaal 'lalala, #ikdoenietmeermee' en dan krokodillentranen om de maatregelen. Wie is er nu eigenlijk wie aan het inmasseren?![]()
Op deze manier communiceren is niet echt goed voor het toch al broze draagvlak.quote:Op maandag 22 november 2021 14:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hetgeen dan ook een behoorlijke kern van waarheid bevat. Maar vooral blijven mopperen op Peppi en Kokki.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Heeft de toespraak van Mark & Hugo toch effect gehad.quote:Op maandag 22 november 2021 14:14 schreef Caland het volgende:
Alleen samen krijgen we carona onder controle.![]()
Welke maatregelen worden dan niet goed nageleefd?quote:Op maandag 22 november 2021 14:14 schreef Noek het volgende:
Het maakt niet meer uit wat ze zeggen. Wat ze zeggen is wel waarheid maar mensen "horen" het niet meer.![]()
Het nadeel is alleen dat er aan de testkant ook enorm opgeschaald moet worden.quote:Op maandag 22 november 2021 14:18 schreef josja het volgende:
[..]
Eens, ik weet niet of er een tekort is, maar als dat zo is, zou je bv snel een groep mensen kunnen opleiden. Niet om te bagatelliseren maar een injectie zetten is nou ook weer geen rocket science. Hordes bodybuilders doen niet andersKan me voorstellen dat het dan misschien niet aan allerlei noodzakelijke regeltjes voldoet, maar het is toch crisis?
![]()
Maar 50+ aanspreken is discriminerend en zielig. Hoor ik vaak althans. Die moeten kunnen genieten van hun laatste jaren, dus logisch dat ze willen knuffelen met kleinkinderen en er op uit willen.quote:Op maandag 22 november 2021 14:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Allemaal gelul idd. Gwn asap boosteren en 50+ adviseren te isoleren tot dat gebeurd is.
2g voor de gamma gaat ons niet redden.
Plus ze kunnen stoute hond roepen hoe hard ze willen maar die berg ziekenhuisopnamens komt er toch aan. De komende tijd.
Terwijl daarnaast elke groep wél speciaal wordt aangesproken. Horeca ondernemers, jongeren, ongevaccineerden....maar oh wee als we de daadwerkelijke risico groep die voor de meeste druk zorgt even in het bijzonder vragen om nog iets meer hun eigen verantwoordelijkheid te nemen.![]()
Die ontbrak nog, het obligatoire 'het ligt aan de boomers' geneuzel.quote:Op maandag 22 november 2021 14:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar 50+ aanspreken is discriminerend en zielig. Hoor ik vaak althans. Die moeten kunnen genieten van hun laatste jaren, dus logisch dat ze willen knuffelen met kleinkinderen en er op uit willen.
Terwijl daarnaast elke groep wél speciaal wordt aangesproken. Horeca ondernemers, jongeren, ongevaccineerden....maar oh wee als we de daadwerkelijke risico groep die voor de meeste druk zorgt even in het bijzonder vragen om nog iets meer hun eigen verantwoordelijkheid te nemen.
Over tweedeling gesproken.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Eerlijk is eerlijk, dat vind ik één van de meest verstandige opmerkingen die ik de afgelopen dagen gezien heb.quote:
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2021 14:22:39 ]![]()
Opzich is dat een goede uitspraak.quote:
Talkshows/media maken (het over het algemeen) allemaal zoveel ernstiger en dramatischer dan het echt is.
Alleen denk ik wel dat veel mensen vraagtekens zetten bij welke bronnen zij gebruiken![]()
![]()
Hadden ze dat maar 4-6 weken geleden gedaan dan..quote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik heb net ook afgewassen. Geen corona in mijn keukenkastjes.quote:Op maandag 22 november 2021 14:14 schreef Caland het volgende:
Alleen samen krijgen we carona onder controle.![]()
Weinig mis met deze communicatie. Dat men er klaar mee is en niets meer wil horen is wat anders. Lekker de vingers in de oren steken en straks heel boos worden als er een harde lockdown komt.quote:Op maandag 22 november 2021 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Op deze manier communiceren is niet echt goed voor het toch al broze draagvlak.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Politieke besluitenquote:
Isn't it ironic, don't you think
Nee hoor, ik zeg alleen maar dat dat de groep is die amper aangesproken wordt; terwijl daar wel een groot deel van de problemen ligt. Nergens zeg ik dat het enkel aan hun ligt. Maar andere groepen worden wel degelijk aangesproken als ze dat nodig vinden.quote:Op maandag 22 november 2021 14:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die ontbrak nog, het obligatoire 'het ligt aan de boomers' geneuzel.
Over tweedeling gesproken.![]()
Boomers worden weinig aangesproken...quote:Op maandag 22 november 2021 14:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee hoor, ik zeg alleen maar dat dat de groep is die amper aangesproken wordt; terwijl daar wel een groot deel van de problemen ligt. Nergens zeg ik dat het enkel aan hun ligt. Maar andere groepen worden wel degelijk aangesproken als ze dat nodig vinden.
Ferreal?Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Heb je het idee dat mensen niet thuisblijven bij klachten en zich niet laten testen? Ik weet het oprecht niet, maar als je de drukte bij de teststraten ziet is er aan testbereidheid toch niet echt een gebrek zou je denken.quote:Op maandag 22 november 2021 14:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Thuisblijven bij klachten, je laten testen, thuiswerken, max. 4 mensen thuis, ventilatie, je gezonde verstand gebruiken?
Zijn er basismaatregelen die wel goed nageleefd worden dan?
Of mensen zich aan de overige adviezen houden is inderdaad maar de vraag, maar dat zijn ook maar adviezen. De naleving daarvan is volgens mij sinds de zomer van 2020 al niet al te best.![]()
Het geheugen is weer eens uiterst selectief.quote:Op maandag 22 november 2021 14:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee hoor, ik zeg alleen maar dat dat de groep is die amper aangesproken wordt; terwijl daar wel een groot deel van de problemen ligt. Nergens zeg ik dat het enkel aan hun ligt. Maar andere groepen worden wel degelijk aangesproken als ze dat nodig vinden.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Denk dat er idd voldoende mensen met klachten hun ding gewoon gaan doen.
Zoals de zwager van de user met de grote hont.Go hard or go home![]()
Bwaa.. Hoeveel drama berichten gaan we nog krijgen zeg....quote:
Weet je het is als ik naar mezelf persoonlijk kijk ook echt inmiddels een beetje een "schouders ophalen" situatie aan het worden.
De afgelopen 2 jaar werk ik al min of meer thuis, ik heb alle lockdowns gewoon braaf meebeleefd zonder recalcitrant te zijn. En toen kwam de "verlossing": de vaccins. En ook daar heb ik maar aan meegedaan.
Ik denk samen met mij hebben heel veel mensen het gewoon uitgezeten, zo goed als ze konden. Zonder zich ernstig te misdragen ofzo.
En dan nóg krijgen we nu eind 2021 het ene na het andere paniekbericht vanuit de media naar ons gesmeten en een Mark en Hugo die wéér roepen dat we niet braaf genoeg luisteren.
Ja wat de FUCK wil je nou nog van me??!? Fuck off zeg. Mijn attitude gaat nu een beetje richting dit:
Sorry, maar echt.... het lijkt toch allemaal niet te boeien wat ik doe. En nee, ik zeg niet dat ik nu schijt aan alles ga hebben. Maar mijn /care is aardig op....![]()
Wanneer heeft Rutte of De Jonge dat dan gedaan?quote:Op maandag 22 november 2021 14:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het geheugen is weer eens uiterst selectief.![]()
Weinig over boosters gehoord. Wel dat ze zijn gestart met mensen uit het jaar 1893.
Geen vraag waarom ze zo tering tyfus traag zijn. Jammer!Go hard or go home![]()
Veel maatregelen die puur een advies zijn worden niet structureel nageleefd. Het moet eerst een wet zijn anders vinden mensen het gewoon lastig.quote:Op maandag 22 november 2021 14:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heb je het idee dat mensen niet thuisblijven bij klachten en zich niet laten testen? Ik weet het oprecht niet, maar als je de drukte bij de teststraten ziet is er aan testbereidheid toch niet echt een gebrek zou je denken.
Of mensen zich aan de overige adviezen houden is inderdaad maar de vraag, maar dat zijn ook maar adviezen. De naleving daarvan is volgens mij sinds de zomer van 2020 al niet al te best.
Zelfde als met mondkapjes, 'iedereen' wou ze terug, maar ze gingen ze niet dragen voordat dit weer verplicht werd in de winkels.![]()
Die heeft mijn zus natuurlijk ook aangestoken, en daar schijnt het feest thuis te zijn, ook omdat hij hier is geweest en het heeft verzwegen (ook tegen haar)quote:Op maandag 22 november 2021 14:26 schreef Noek het volgende:
Denk dat er idd voldoende mensen met klachten hun ding gewoon gaan doen.
Zoals de zwager van de user met de grote hont.![]()
Zeer exemplarisch, dank.quote:Op maandag 22 november 2021 14:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Bwaa.. Hoeveel drama berichten gaan we nog krijgen zeg....
Weet je het is als ik naar mezelf persoonlijk kijk ook echt inmiddels een beetje een "schouders ophalen" situatie aan het worden.
De afgelopen 2 jaar werk ik al min of meer thuis, ik heb alle lockdowns gewoon braaf meebeleefd zonder recalcitrant te zijn. En toen kwam de "verlossing": de vaccins. En ook daar heb ik maar aan meegedaan.
Ik denk samen met mij hebben heel veel mensen het gewoon uitgezeten, zo goed als ze konden. Zonder zich ernstig te misdragen ofzo.
En dan nóg krijgen we nu eind 2021 het ene na het andere paniekbericht vanuit de media naar ons gesmeten en een Mark en Hugo die wéér roepen dat we niet braaf genoeg luisteren.
Ja wat de FUCK wil je nou nog van me??!? Fuck off zeg. Mijn attitude gaat nu een beetje richting dit:
[ afbeelding ]
Sorry, maar echt.... het lijkt toch allemaal niet te boeien wat ik doe. En nee, ik zeg niet dat ik nu schijt aan alles ga hebben. Maar mijn /care is aardig op....quote:Op maandag 22 november 2021 14:13 schreef Da_Sandman het volgende:
Ook typisch voor deze tijd: dat individualiseren van een boodschap aan het volk. "Ja maar ik..." Het gaat om de samenleving en als samenleving falen we behoorlijk.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
En na die korte felle klap ging het virus voorgoed tegen de grond, zo hoopte Mark. En toen het niet gebeurde was het de schuld van jullie. Leiderschap met radicale ideeën van Mark.![]()
Wat is nu het grootste gevaar? Dat reguliere zorg niet door kan gaan?
Want de IC bezetting is niet eens heel hoog toch, en dat was toch het uitgangspunt het het beleid?![]()
Ik weet niet hoor maar alle 50+ die ik ken werken gewoon. Één vriendengroep waar ik mee omga is zelfs rond de 65 en werkt ook nog gewoon.
Hoe ga je die isoleren dan?![]()
![]()
Zucht..quote:Op maandag 22 november 2021 14:28 schreef Mansjester het volgende:
Want de IC bezetting is niet eens heel hoog toch, en dat was toch het uitgangspunt het het beleid?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ja, ik wist dat ik je naam niet goed zou spellen.quote:Op maandag 22 november 2021 14:28 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Die heeft mijn zus natuurlijk ook aangestoken, en daar schijnt het feest thuis te zijn, ook omdat hij hier is geweest en het heeft verzwegen (ook tegen haar)
In mijn hoofd was het @stanfcaGo hard or go home![]()
Ja, dat denk ik ook. Als het niet moet, dan doen mensen het niet. Ik vind ook dat je adviezen moeilijk kunt bestempelen tot "maatregelen". Bij een maatregel hoort ook handhaving.quote:Op maandag 22 november 2021 14:28 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Veel maatregelen die puur een advies zijn worden niet structureel nageleefd. Het moet eerst een wet zijn anders vinden mensen het gewoon lastig.
Zelfde als met mondkapjes, 'iedereen' wou ze terug, maar ze gingen ze niet dragen voordat dit weer verplicht werd in de winkels.![]()
50+ is niet bezig met hun laatste levensjaren? *Mind blown*quote:Op maandag 22 november 2021 14:28 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik weet niet hoor maar alle 50+ die ik ken werken gewoon. Één vriendengroep waar ik mee omga is zelfs rond de 65 en werkt ook nog gewoon.
![]()
die boosters worden nu ook veel te belangrijk gemaakt, natuurlijk helpen ze wel maar mensen die nog helemaal geen prik hebben gehaald zijn een groter probleemquote:Op maandag 22 november 2021 14:27 schreef Noek het volgende:
Weinig over boosters gehoord. Wel dat ze zijn gestart met mensen uit het jaar 1893.
Geen vraag waarom ze zo tering tyfus traag zijn. Jammer!![]()
Ja maar die ga je niet meer vangen dus zul je het moeten doen met het restant wat ook de zorg belast.quote:Op maandag 22 november 2021 14:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
die boosters worden nu ook veel te belangrijk gemaakt, natuurlijk helpen ze wel maar mensen die nog helemaal geen prik hebben gehaald zijn een groter probleemGo hard or go home![]()
Mark gelooft nog in sprookjes.quote:Op maandag 22 november 2021 14:28 schreef zoost het volgende:
En na die korte felle klap ging het virus voorgoed tegen de grond, zo hoopte Mark. En toen het niet gebeurde was het de schuld van jullie. Leiderschap met radicale ideeën van Mark.
Na de lockdown zijn de ongevaccineerden opeens op magische wijze wel gevaccineerd en hebben we opeens wel genoeg zorgcapaciteit.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Vaak genoeg gezegd, alleen valt dat wat minder op dan de boodschap aan jongeren omdat die wat harder is. Zeggen dat ouderen niet moeten feesten/hossen/elkaar aflebberen heeft niet zo heel veel zin en laat de overheid nou juist denken dat dáár het grote probleem zit.quote:Op maandag 22 november 2021 14:27 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wanneer heeft Rutte of De Jonge dat dan gedaan?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Moest lachen om stan, de_boswachter weet waarom.quote:Op maandag 22 november 2021 14:29 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, ik wist dat ik je naam niet goed zou spellen.
In mijn hoofd was het @:stanfca![]()
Eh, wat? De IC-bezetting is niet heel erg hoog?quote:Op maandag 22 november 2021 14:28 schreef Mansjester het volgende:
Want de IC bezetting is niet eens heel hoog toch, en dat was toch het uitgangspunt het het beleid?
Probeer voor de grap eens een datum te vinden waarop de capaciteit voldoende was om aan de vraag te voldoen. Moet je een aardige tijd voor terug, hoor.![]()
Thuiswerken waar mogelijk en geen visite of activiteiten binnen tot ze geboosterd zijn.quote:Op maandag 22 november 2021 14:28 schreef mascara-klodder het volgende:
quote:Op maandag 22 november 2021 14:27 schreef Noek het volgende:
Weinig over boosters gehoord. Wel dat ze zijn gestart met mensen uit het jaar 1893.!
![]()
Wat is eigenlijk het voordeel van zorgpersoneel als eerste boosteren. Zijn ze daarna significant minder besmettelijk? Want anders zou ik eerder kiezen voor de groep 60-75.quote:Op maandag 22 november 2021 14:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
die boosters worden nu ook veel te belangrijk gemaakt, natuurlijk helpen ze wel maar mensen die nog helemaal geen prik hebben gehaald zijn een groter probleem![]()
Quarantaine van klassen is verlengd hier op de basisschool. Er liggen thuiswerk pakketten klaar voor mijn kinderen, die ik of mijn vrouw moeten ophalen (terwijl ze weten dat hier iedereen besmet is behalve de hond (hoop ik)).![]()
Dan kan de hond toch effe gaanquote:Op maandag 22 november 2021 14:32 schreef Sfancta het volgende:
Quarantaine van klassen is verlengd hier op de basisschool. Er liggen thuiswerk pakketten klaar voor mijn kinderen, die ik of mijn vrouw moeten ophalen (terwijl ze weten dat hier iedereen besmet is behalve de hond (hoop ik)).“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Vanaf eind oktober vorig jaar tot eind mei dit jaar is het constant (veel) hoger geweestquote:Op maandag 22 november 2021 14:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eh, wat? De IC-bezetting is niet heel erg hoog?
[ afbeelding ]
Probeer voor de grap eens een datum te vinden waarop de capaciteit voldoende was om aan de vraag te voldoen. Moet je een aardige tijd voor terug, hoor.![]()
Isoleren hoeft toch niet? Je zou een dringend advies voor 65+ kunnen doen om terughoudend te zijn met sociale uitstapjes of minder tot niet op de kleinkinderen te passen. Of om het contact tot alleen een aantal vaste personen te beperken.quote:Op maandag 22 november 2021 14:28 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik snap waarom ze het praatje hielden, ik denk alleen niet dat ze iedereen bereiken die ze willen bereiken.
Ik voel me er zelf niet door aangesproken. Ik werk al 100% thuis, zoek de drukte niet op, draag een mondkapje waar nodig, hou afstand, schud geen handen, was mijn handen stuk en laat me testen bij klachten (wel gevaccineerd).
Meer kan ik niet doen. Wat andere mensen wel/niet doen, heb ik geen invloed op en maak ik me eigenlijk ook niet zo druk om.Physically I am here but mentally I am in a galaxy far far away.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: