Dan de testcapaciteit opschalen, per persoon een maximaal aantal tests per week invoeren en/of de capaciteit van QR locaties naar beneden brengen. Als we 1 miljard aan fieldlab gebeuren kunnen verkwisten, moet hier ook wat in mogelijk zijn.quote:Op maandag 22 november 2021 00:58 schreef Newsworld het volgende:
[..]
1G is niet haalbaar aangezien de testcapaciteit ( pcr ) niet voldoende is, foutmarge zelftest is te hoog dus
ook niet te doen.
Zoveel beeldspraak. Hugo zou er een persconferentie mee kunnen vullen. Dijkverhoging, nog altijd water binnen, tijdswinst, het virus een stap voor zijn. Eigenlijk zeg je weinig, maar het klinkt goed.quote:Op maandag 22 november 2021 01:04 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Je moet die 98% zien als een dijkverhoging, er komt nog altijd water binnen maar minder dan bij 87%.
vanaf daar kun je verder kijken wat nodig is om die dijk nog hoger te maken, het is
allemaal tijdwinst, je moet het virus een stap vooruit zijn.
Ik vind een mondkapje wat ik ook kut dingen vind nog wel een verschil dan een stok verplicht in je neus te krijgen als je iets wilt doen. Ook met het gevaar dat als er teveel mensen positief zijn we weer collectieve straf krijgen.quote:Op maandag 22 november 2021 01:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Echter is 'geen zin' niet zo'n sterk argument tijdens een pandemie. Ik heb ook geen zin om een mondlapje te dragen. Soms kom je er nu eenmaal niet onderuit. Tenzij je besluit om thuis te blijven natuurlijk, ook goed
Er zijn inderdaad helaas mensen die doodleuk naar werk etc gaan terwijl ze corona-positief getest zijn.quote:Op maandag 22 november 2021 01:04 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Je wilt mensen die a en pre symptomatisch zijn eruit halen. Dus dan heb je gewoon een veel nauwkeurige test voor nodig. Dat is lastig te ontwikkelen. Maar dan nog heeft iedereen elke dag testen nog meer nadelen. Want iemand die geen klachten heeft test positief maar is een zzp of heeft een 0 uren contract en zit door de crisis al krap bij kas. Denk je dat die dan netjes 10 dagen thuis blijft?
Dat kun je vinden, maar als dat de enige manier is om verspreiding van het virus tegen te gaan zullen we er toch aan moeten geloven. Het is een heel stuk effectiever dan zo'n lapje in ieder geval.quote:Op maandag 22 november 2021 01:07 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik vind een mondkapje wat ik ook kut dingen vind nog wel een verschil dan een stok verplicht in je neus te krijgen als je iets wilt doen. Ook met het gevaar dat als er teveel mensen positief zijn we weer collectieve straf krijgen.
Virussen gaan altijd rond het enige wat helpt is dat mensen immuun worden en er niet meer zwaar ziek van worden. Dus risicogroepen en mensen die het willen een booster geven ziekenhuis beter opschalen en accepteren dat mensen er meerdere keren mee in hun leven besmet raken zoals bij alle andere coronavirussen. Of eigenlijk luchtwegvirussen.quote:Op maandag 22 november 2021 01:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat kun je vinden, maar als dat de enige manier is om verspreiding van het virus tegen te gaan zullen we er toch aan moeten geloven. Het is een heel stuk effectiever dan zo'n lapje in ieder geval.
En zo ver ik weet worden de maatregelen tegenwoordig niet meer bepaald adhv het aantal besmettingen maar ziekenhuisopnames. Dus daar hoeven we ons niet meer druk om te maken. Dat vond ik voorheen ook nogal vreemd inderdaad.
Dan ben je weken zo niet maanden verder, ondertussen moet er toch iets gedaan worden, het virus wachtquote:Op maandag 22 november 2021 01:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dan de testcapaciteit opschalen, per persoon een maximaal aantal tests per week invoeren en/of de capaciteit van QR locaties naar beneden brengen. Als we 1 miljard aan fieldlab gebeuren kunnen verkwisten, moet hier ook wat in mogelijk zijn.
En hopelijk hebben we dat het komende najaar gerealiseerd.quote:Op maandag 22 november 2021 01:15 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Virussen gaan altijd rond het enige wat helpt is dat mensen immuun worden en er niet meer zwaar ziek van worden. Dus risicogroepen en mensen die het willen een booster geven ziekenhuis beter opschalen en accepteren dat mensen er meerdere keren mee in hun leven besmet raken zoals bij alle andere coronavirussen. Of eigenlijk luchtwegvirussen.
Doodleuk? Dat is echt niet altijd het geval hé. Voor heel veel mensen zit er gewoon niet anders op.quote:Op maandag 22 november 2021 01:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad helaas mensen die doodleuk naar werk etc gaan terwijl ze corona-positief getest zijn.
Ik hoop het maar ik vrees het ergst want over de zorg hoor je maar niks. Armand Girbes had het er ook over zijn podcast dat die er niks over hoorde ook niet in de uitgelekte plannen van het nieuwe kabinet. Terwijl het wel echt nodig is want eigenlijk is het elke winter een probleem in Nederland.quote:Op maandag 22 november 2021 01:17 schreef capricia het volgende:
[..]
En hopelijk hebben we dat het komende najaar gerealiseerd.
Nu in elk geval dus nog niet.
Oh daar ben ik het ook wel mee eens hoor. Maar halve maatregelen gaan ons in ieder geval niet significant helpen.quote:Op maandag 22 november 2021 01:15 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Virussen gaan altijd rond het enige wat helpt is dat mensen immuun worden en er niet meer zwaar ziek van worden. Dus risicogroepen en mensen die het willen een booster geven ziekenhuis beter opschalen en accepteren dat mensen er meerdere keren mee in hun leven besmet raken zoals bij alle andere coronavirussen. Of eigenlijk luchtwegvirussen.
Okay..serieus? Jij zoekt mensen op terwijl je een positieve COVID test hebt?quote:Op maandag 22 november 2021 01:19 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Doodleuk? Dat is echt niet altijd het geval hé. Voor heel veel mensen zit er gewoon niet anders op.
Voor mij geldt bijvoorbeeld dat ik de afgelopen weken veel meer mensen op locatie heb gezien dan daarvoor en dat komt eigenlijk alleen maar omdat er weer over lockdowns gepraat wordt. Men wil lopende projecten heel graag zo snel mogelijk afronden voor er weer een lockdown komt. Dat betekent gewoon veel meer werk op locatie. Daarbij heb ik bijvoorbeeld geen keus want mijn inkomen stort vrijwel geheel in als die projecten weer stopgezet worden. Ik kan het me niet veroorloven om tien dagen te verliezen.
Er wordt consequent onderschat wat de schade is van maatregelen en lockdowns, waarschijnlijk omdat het allemaal niet zo makkelijk in een kek nummertje te vangen is dat om kwart over drie gemeld wordt iedere dag.
Edit: en kom niet aan met steunpakketten, dat is nu echt niet meer voldoende.
Nee, even beter lezenquote:Op maandag 22 november 2021 01:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Okay..serieus? Jij zoekt mensen op als je een positieve COVID test hebt?
Lees dan even waar je op reageert.quote:
We hebben al zo veel tijd gehad, maar blijkbaar weinig geleerd. Een lockdown zou misschien niet verkeerd zijn. En dan direct door naar 1G. Want om nou na een lockdown eerst weer terug te gaan naar 2G lijkt mij uiterst onverstandig, kunnen de gevaccineerden elkaar weer lekker gaan besmettenquote:Op maandag 22 november 2021 01:16 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Dan ben je weken zo niet maanden verder, ondertussen moet er toch iets gedaan worden, het virus wacht
niet even, dus uiteindelijk zal er toch een echte lockdown moeten komen en vanuit die lockdown de
testcapaciteit opvoeren en eventueel eerst 2G of 2G+. en dan is er pas ruimte voor 1G.
Ik dacht dat een paragraaf voldoende zou zijn, maar vooruitquote:Op maandag 22 november 2021 01:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Lees dan even waar je op reageer.
quote:The current situation in the NLs is absolutely shocking - cases doubling every 10 days, & healthcare capacity critical (likely to worsen). Meanwhile, there's civil unrest protesting against 'lockdowns'. Complete failure of pandemic policy, public engagement, and messaging.
Ik zou haar niet te serieus nemen is ook een zerocovid wappie.quote:Op maandag 22 november 2021 01:31 schreef capricia het volgende:
Dit vat het wel goed samen:
[ twitter ]
Zegt ze iets dat niet waar is dan?quote:Op maandag 22 november 2021 01:32 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik zou haar niet te serieus nemen is ook een zerocovid wappie.
Ik blijf die mensen wel fascinerend vinden, moet ik zeggen. Een goede ontwikkeling in mijn ogen is dat ze nu in ieder geval positiever zijn over de vaccins, omdat ze nu kunnen zeggen dat vaccins + keiharde maatregelen nodig zijn (vaccins zijn niet genoeg, dat verhaal).quote:Op maandag 22 november 2021 01:32 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik zou haar niet te serieus nemen is ook een zerocovid wappie.
Geen idee wat ze schrijft aangezien ik geblokt ben door haar (bijna al die zerocovid figuren). Maar als ik haar naam voorbij zie komen is het 9 van de 10 keer onzin of je moet het leuk vinden om de rest van je leven in lockdown te zitten.quote:
quote:Op maandag 22 november 2021 01:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Geen idee wat ze schrijft aangezien ik geblokt ben door haar (bijna al die zerocovid figuren). Maar als ik haar naam voorbij zie komen is het 9 van de 10 keer onzin of je moet het leuk vinden om de rest van je leven in lockdown te zitten.
Lijkt me de huidige situatie vrij aardig samenvatten.quote:The current situation in the NLs is absolutely shocking - cases doubling every 10 days, & healthcare capacity critical (likely to worsen). Meanwhile, there's civil unrest protesting against 'lockdowns'. Complete failure of pandemic policy, public engagement, and messaging.
Dat kan ze dan over elk land wel zeggen op dit moment. België zit ook flink in de lift nog sneller dan ons en waren vandaag ook ongeregeldheden bij demonstraties. Ze had het ook over Oosterrijk kunnen zeggen wat er nog slechter voor staat. Daarom heb ik een hekel aan het vergelijken met andere landen want elk voorbeeldland gaat op dit moment voor de bijl. Alleen Zweden blijft voorlopig nog rustig maar die zullen ook wel een keer gaan stijgen (in ziekenhuisopnames dan omdat gevaccineerde zich niet meer hoeven te laten testen).quote:Op maandag 22 november 2021 01:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
[..]
Lijkt me de huidige situatie vrij aardig samenvatten.
Het zou misschien goed zijn als Europa wat beter samenwerkt, aangezien iedereen met dezelfde problemen zit. Ik vraag me af of alle regeringsleiders hadden verwacht dat het nu wel over zou zijn met dat virus zoals onze ministers leek te denken.quote:Op maandag 22 november 2021 01:46 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat kan ze dan over elk land wel zeggen op dit moment. België zit ook flink in de lift nog sneller dan ons en waren vandaag ook ongeregeldheden bij demonstraties. Ze had het ook over Oosterrijk kunnen zeggen wat er nog slechter voor staat. Daarom heb ik een hekel aan het vergelijken met andere landen want elk voorbeeldland gaat op dit moment voor de bijl. Alleen Zweden blijft voorlopig nog rustig maar die zullen ook wel een keer gaan stijgen (in ziekenhuisopnames dan omdat gevaccineerde zich niet meer hoeven te laten testen).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |