De provisional starting grid inderdaad. De definitieve grid pas een uur voor de race.quote:Op zondag 21 november 2021 13:08 schreef El_Thijs het volgende: [..] Schijnt dat 4 uur voor de formation lap de startgrid bekend moet zijn
![]()
Is dus niet het geval.quote:Op zondag 21 november 2021 13:08 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Schijnt dat 4 uur voor de formation lap de startgrid bekend moet zijn
quote:Op zondag 21 november 2021 13:12 schreef Nattekat het volgende: [..] Het staat veel eerder op Twitter.
quote:Op zondag 21 november 2021 13:06 schreef Whiskers2009 het volgende: [..] Staat vaak eerder op Twitter op de accounts van F1-jounalisten dan op de site vd FIA. Al wil ik ook altijd graag eerst de bevestiging zien.
Ja raar hčquote:Op zondag 21 november 2021 13:14 schreef Nober het volgende:
Sowieso bizar dat je nog niks weet terwijl de race om 15:00 begint.
[..]
Is dus niet het geval.
Zodat Bottas een straf krijgt en Max (die zegt niks gezien te hebben) nietquote:Op zondag 21 november 2021 13:07 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Als ik mercedes was had ik Bottas laten vertellen dat hij die gele vlaggen wel zag en dat hhet allemaal erg duidelijk was enz
De race wordt uitgesteldquote:Op zondag 21 november 2021 13:14 schreef Nober het volgende:
Sowieso bizar dat je nog niks weet terwijl de race om 15:00 begint.
[..]
Is dus niet het geval.
Zal nog mooier een show worden als Bottas straks naar buiten komt en zegt dat Wolf hem dat gezegd, dat hij moest vertellen dat het geel was .. maar dat hij gewoon een eerlijke sport wil en hij de waarheid heeft gezegd, dus dat hij ook niet gezien hadquote:Op zondag 21 november 2021 13:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Daar zie ik Mercedes (Wolff) wel voor aan, maar Bottas niet.
Waarom zou je dat dan vanavond nog willen weten?quote:Op zondag 21 november 2021 13:15 schreef heywoodu het volgende:
Ik ga straks gewoon de race kijken en zie vanavond op Wikipedia wel wat de startopstelling was.
Hij zei gisteren al dat hij de vlaggen niet heeft gezien.quote:Op zondag 21 november 2021 13:16 schreef RAVW het volgende:
[..]
Zal nog mooier een show worden als Bottas straks naar buiten komt en zegt dat Wolf hem dat gezegd, dat hij moest vertellen dat het geel was .. maar dat hij gewoon een eerlijke sport wil en hij de waarheid heeft gezegd, dus dat hij ook niet gezien had![]()
Misschien dat 'ie dan inmiddels bekend is.quote:Op zondag 21 november 2021 13:17 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Waarom zou je dat dan vanavond nog willen weten?
Het was donker waardoor ze meer op de systemen lette, de bocht ging de andere kant op. Ik ben meer benieuwd naar het verweer waarom het wél een straf op zou leveren.quote:Op zondag 21 november 2021 13:18 schreef Nattekat het volgende:
Het is natuurlijk ook wel interessant hoe 3 coureurs alle drie de gele vlag niet gezien hebben.
Wat een onzin weer zeg over die ene quote die er weken geleden is uitgepiktquote:Op zondag 21 november 2021 13:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
https://www.nu.nl/formule(...)ties-op-de-baan.html
Maar zelf roepen dat je verwacht dat coureurs elkaar eraf rossen is niet gevaarlijk uiteraard.
Wolff
Neeeeequote:
Wil niet zeggen dat het niet waar isquote:Op zondag 21 november 2021 13:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat een onzin weer zeg over die ene quote die er weken geleden is uitgepikt
Dus 5 voor Maxquote:
DOE rustigquote:
Niks rustig ben laaiendquote:Op zondag 21 november 2021 13:22 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
DOE rustig
fia is eerlijk en objectief
Dit dus jaquote:Op zondag 21 november 2021 13:23 schreef Noppie2000 het volgende:
Verstappen als eerst naar de stewards, als laatste de straf. Want waarom ook niet
Dįtquote:Op zondag 21 november 2021 13:23 schreef Evenstar het volgende:
Zucht, jammer dit. Ze falen gewoon keihard met de systemen en de coureurs zijn de lul.
Het is net voetbal. 2 rondes voor de eindronde krijgt een club een penalty die raak gaat wat geen penalty zou mogen zijn.quote:Op zondag 21 november 2021 13:23 schreef Evenstar het volgende:
Zucht, jammer dit. Ze falen gewoon keihard met de systemen en de coureurs zijn de lul.
Als ik het me goed herinner was Bottas die eerste die de gele vlaggen passeerde, Verstappen deed dat als laatste van het rijtje.quote:Op zondag 21 november 2021 13:23 schreef Noppie2000 het volgende:
Verstappen als eerst naar de stewards, als laatste de straf. Want waarom ook niet
Waarom dan niet in die volgorde naar de stewards?quote:Op zondag 21 november 2021 13:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner was Bottas die eerste die de gele vlaggen passeerde, Verstappen deed dat als laatste van het rijtje.
Dus het kan zijn dat het op volgorde naar buiten brengen.
Als ze nu in beroep gaan, mag Bottas gewoon op plek 3 (of 2 als Max straf krijgt) starten en wordt het beroep later behandeld? Zou ook wel chaos opleverenquote:Op zondag 21 november 2021 13:22 schreef ZaZoe het volgende:
Reason The Stewards heard from the driver of Car 77 (Valtteri Bottas), the team
representative and have reviewed video, telemetry and the marshalling system
evidence.
The driver admitted he did not notice the yellow flag displayed at Flag Point 16.6 and
conceded that he did not reduce speed as required in the yellow flag area despite
noting that Car 10 was stationary on the pit straight.
Competitors are reminded that they have the right to appeal certain decisions of the
Stewards, in accordance with Article 15 of the FIA International Sporting Code and
Article 10.1.1 of the FIA Judicial and Disciplinary Rules, within the applicable time
limits.
Dunno...quote:Op zondag 21 november 2021 13:25 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Waarom dan niet in die volgorde naar de stewards?
Dat was al even bekend hoorquote:Op zondag 21 november 2021 13:25 schreef Evenstar het volgende:
Oh, Connelly zit er ook bij, oude brombeer, dan weet je ook genoegKan nooit de kant van Max opvallen.
Dat is juist niet lucky. Juist om dit doe je de run dan ook vroeg.quote:Op zondag 21 november 2021 13:25 schreef Ferdii het volgende:
zoals altijd komt die lucky hamilton weer weg met een iets eerdere run
Zijn eerst Jos aan het opsluiten voor Max z'n straf krijgtquote:Op zondag 21 november 2021 13:24 schreef Marcoss het volgende:
Huh, waarom eerst Bottas bekend maken dan?
denk logische naquote:Op zondag 21 november 2021 13:26 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Als ze nu in beroep gaan, mag Bottas gewoon op plek 3 (of 2 als Max straf krijgt) starten en wordt het beroep later behandeld? Zou ook wel chaos opleveren
Dan zal het wel een time penalty worden, 5s voor Bottas en Sainz, 10 voor Max.quote:Op zondag 21 november 2021 13:26 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Als ze nu in beroep gaan, mag Bottas gewoon op plek 3 (of 2 als Max straf krijgt) starten en wordt het beroep later behandeld? Zou ook wel chaos opleveren
Je had mss beter niet je leeftijd verteld.quote:Op zondag 21 november 2021 13:27 schreef Sfancta het volgende:
Ketel HAM dan maar met 51G uit de baan, dat levert toch geen straf op.
Nou en dat ik op leeftijd ben.quote:Op zondag 21 november 2021 13:28 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Je had mss beter niet je leeftijd verteld.
Als dit zo is (ik herinner het me niet) dan slaat dit natuurlijk helemaal nergens op.quote:Op zondag 21 november 2021 13:26 schreef Starflyer het volgende:
Maar de straffen zijn nu dus zwaarder dan in Oostenrijk toen Hamilton 3 plekken kreeg voor het negeren van een dubbele gele vlag.
Dit dus. Oliedom!quote:Op zondag 21 november 2021 13:29 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Maar goed. Terechte straf lijkt mij. Gewoon oliedom.
daar lijkt het wel opquote:Op zondag 21 november 2021 13:29 schreef DaMart het volgende:
Dus de FIA straft nu coureurs voor hun eigen falen?
Dat doet het sowieso niet gezien het precedent met Bottas en de rode vlag...quote:Op zondag 21 november 2021 13:28 schreef Zorro het volgende:
[..]
Als dit zo is (ik herinner het me niet) dan slaat dit natuurlijk helemaal nergens op.
Yupsquote:Op zondag 21 november 2021 13:29 schreef DaMart het volgende:
Dus de FIA straft nu coureurs terwijl ze zelf falen?
Dat was met Max op 2 ook wel gebeurd, denk ik, tenzij Max hem kon passeren bij de start.quote:Op zondag 21 november 2021 13:29 schreef Rianne84 het volgende:
Hopelijk kunnen gasly en Alonso iets doen, anders rijdt HAM zo 30 seconden weg.
Hij hoeft alleen maar in de eerste bocht iets te doen, dat is het.quote:Op zondag 21 november 2021 13:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Leuke snelheid op zaterdag, maar op zondag op 5 seconden aan de broek na 2 rondes.
Helaas.
Ja dat is ...jij heb echt formule 1 geredenquote:Op zondag 21 november 2021 13:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij hoeft alleen maar in de eerste bocht iets te doen, dat is het.
Cool, die ontknoping wilde ik vanavond op het gemakje even gaan kijken.quote:
Heeft nog nooit iets significants bijgedragen nee. Als ie voor HAM lag consequent een simpele overtake.quote:Op zondag 21 november 2021 13:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Leuke snelheid op zaterdag, maar op zondag 5 seconden aan de broek na 2 rondes.
Helaas.
Die lifte op gegeven moment, zal hem gered hebben.quote:Op zondag 21 november 2021 13:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Whut? De situatie was niet anders dan bij Bottas?
Dat was een enkele gele vlag toch? Tenminste, die in Oostenrijk vorig jaarquote:Op zondag 21 november 2021 13:26 schreef Starflyer het volgende:
Maar de straffen zijn nu dus zwaarder dan in Oostenrijk toen Hamilton 3 plekken kreeg voor het negeren van een dubbele gele vlag.
Jup.quote:Op zondag 21 november 2021 13:34 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat was een enkele gele vlag toch? Tenminste, die in Oostenrijk vorig jaar
Gasly heeft (in tegenstelling tot yuki) Hamilton nog nooit een strobreed in de weg gelegd dus ik zie niet in waarom hij dat nu wel zou doen. Sterker nog ik zie hem eerder hard gaan vechten met Verstappen ivm wat oud zeer.quote:
Oh, dat valt wel mee. Gewoon P2 als realistisch maximaal haalbare, net zoals het was.quote:
Gasly is inderdaad niet van plan een RB zomaar er voorbij te laten.quote:Op zondag 21 november 2021 13:35 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Gasly heeft (in tegenstelling tot yuki) Hamilton nog nooit een strobreed in de weg gelegd dus ik zie niet in waarom hij dat nu wel zou doen. Sterker nog ik zie hem eerder hard gaan vechten met Verstappen ivm wat oud zeer.
Met een tweede of derde plek voor Max vandaag blijft de schade relatief beperkt. Al zal Max nog een keer boven Hamilton moeten eindigen (met liefst een overwinning). Maar dat was sowieso al het geval.quote:
Het is sowieso niet echt verstandig om in strijd te gaan met WK kandidaten als je zelf niet voor de titel rijdt...quote:Op zondag 21 november 2021 13:35 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Gasly heeft (in tegenstelling tot yuki) Hamilton nog nooit een strobreed in de weg gelegd dus ik zie niet in waarom hij dat nu wel zou doen. Sterker nog ik zie hem eerder hard gaan vechten met Verstappen ivm wat oud zeer.
Ik vind dit echt zo'n onzin.quote:Op zondag 21 november 2021 13:36 schreef Aitvaras het volgende:
[..]
Het is sowieso niet echt verstandig om in strijd te gaan met WK kandidaten als je zelf niet voor de titel rijdt...
In Rusland liet ie Max er gewoon voorbij hoor.quote:Op zondag 21 november 2021 13:35 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Als er al een kleine kans is dat er iets met Hamilton gebeurt dan zal dat eerder met Alonso zijn. Die kan Hamilton echt niet luchten.
Blijkbaar was dat een enkele gele vlag, lees ik in het decision document. Dacht een dubbele.quote:Op zondag 21 november 2021 13:28 schreef Zorro het volgende:
[..]
Als dit zo is (ik herinner het me niet) dan slaat dit natuurlijk helemaal nergens op.
Er was geen geel, er was een overijverige marshal die geel gaf terwijl control center de geel had geannuleerd.quote:Op zondag 21 november 2021 13:36 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Wat is de les voor RBR na Mexico en nu? Communiceer maar wel tijdens een snelle ronde. Begreep dat ze sowieso niks roepen, maar als er heel hangt en zeker nadat BOT zich niet verbeterd had was er geen enkele reden om de ronde af te maken.
quote:Op zondag 21 november 2021 13:37 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik kom niet klaar op max
dus ik hoop dat Ham deze wedstrijd gaat winnen
de enige sportive coureur in het circus
Verschil is wel dat bij Hamilton het warning systeem wčl werkte... hier was een of andere dumbdumb vergeten op het knopje te drukkenquote:Op zondag 21 november 2021 13:33 schreef ESF1Gamer het volgende:
https://www.fia.com/sites(...)%20yellow%20flags%20(post%20review).pdf
Single wave yellow flag bij Hamilton Oostenrijk 2020 kwalificatie -> 3 gridplekken straf
Voor diegene die beweerde dat Hamilton een lichtere straf kreeg met dubbel geel in Oostenrijk
Sportief?quote:Op zondag 21 november 2021 13:37 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik kom niet klaar op max
Dit. En voor hetzelfde geld verremt Hamilton zich een keer waardoor hij veel tijd verliest of is er een SC waar Max van kan profiteren.quote:Op zondag 21 november 2021 13:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oh, dat valt wel mee. Gewoon P2 als realistisch maximaal haalbare, net zoals het was.
Nee, ze hadden Verstappen hier nooit mee weg laten komen omdat hij niet vertraagde bij dubbel geel. Het maakt niet uit of die terecht of onterecht gewapperd werden, ze waren er.quote:Op zondag 21 november 2021 13:37 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Heeft het lobbyen van Mercedes toch zin gehad. De stewards konden Verstappen hier nooit mee weg laten komen want hij wordt "al zo vaak bevoordeeld".
Awolffquote:
Maar wel voor een overwinning of goede klassering.quote:Op zondag 21 november 2021 13:36 schreef Aitvaras het volgende:
[..]
Het is sowieso niet echt verstandig om in strijd te gaan met WK kandidaten als je zelf niet voor de titel rijdt...
Dus er zijn 4 systemen in place. 3 werken er niet, maar de fout ligt toch echt bij de coureurs.quote:Op zondag 21 november 2021 13:30 schreef ZaZoe het volgende:
Reason The Stewards heard from the driver of Car 33 (Max Verstappen), the team
representative and have reviewed video, marshalling system and telemetry evidence.
Double yellow flags were displayed at Flag point 16.6 after the exit from Turn 16
(however the lights system was not enabled).
The Stewards note the representations of the driver and team representative for
mitigation of penalty in view of the lack of display of the yellow light panels, no dash
warning lights and no audio signal to the driver. Whilst having sympathy for this
request, the Stewards have taken into account the following:
Dus je komt wel klaar op HAM....okayquote:Op zondag 21 november 2021 13:37 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik kom niet klaar op max
Helemaal eens met je Klaasquote:Op zondag 21 november 2021 13:37 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik kom niet klaar op max
Bottas kwam er wel mee weg.quote:Op zondag 21 november 2021 13:38 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Nee, ze hadden Verstappen hier nooit mee weg laten komen omdat hij niet vertraagde bij dubbel geel. Het maakt niet uit of die terecht of onterecht gewapperd werden, ze waren er.
Want? Snelheidsverschil tussen de auto's is te groot waardoor je je eigen race niet maximaliseert en daarnaast heb je ook nog het risico op een race incident wat je race carriere zeker geen goed zal doen.quote:
Want een marshall staat er voor de kat zijn kut?quote:Op zondag 21 november 2021 13:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dus er zijn 4 systemen in place. 3 werken er niet, maar de fout ligt toch echt bij de coureurs.![]()
Wat een farce, man.
Bottas heeft ook een penalty. Verleden maakt nu niet echt uit.quote:
Dat had zonder gridstraf ook al moeten gebeuren.quote:
Het was donker en dan dus niet leidend.quote:Op zondag 21 november 2021 13:39 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Want een marshall staat er voor de kat zijn kut?
Daar komen de eerste complotten alquote:Op zondag 21 november 2021 13:36 schreef Dazalbest het volgende:
Hebben ze zo lang gewacht om te voorkomen dat Max nieuwe motor kon pakken?
Goed voor de marketing zo'n diversiteit. Max is niet te marketen zoals Hamilton wel is.quote:Op zondag 21 november 2021 13:39 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Die jankbal van een HAM moet en zal wereldkampioen worden
Kom in Lewis geitquote:Op zondag 21 november 2021 13:40 schreef eskimos_zijn_cool het volgende:
Yessss....get in Lewis....GOAT. Het is klaar dit jaar.
Of dat een ander (Alonso of Gasly) hem van achter een aardig tikje geeft.quote:
Kennelijk wel.quote:Op zondag 21 november 2021 13:40 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Het was donker en dan dus niet leidend.
Bottas mocht twee jaar geleden een rode vlag negeren.quote:Op zondag 21 november 2021 13:38 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Nee, ze hadden Verstappen hier nooit mee weg laten komen omdat hij niet vertraagde bij dubbel geel. Het maakt niet uit of die terecht of onterecht gewapperd werden, ze waren er.
Als alle betrokken coureurs zeggen dat ze hem niet gezien hebben? Ja.quote:Op zondag 21 november 2021 13:39 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Want een marshall staat er voor de kat zijn kut?
Ik zie Alonso wel voor aanquote:Op zondag 21 november 2021 13:41 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Of dat een ander (Alonso of Gasly) hem van achter een aardig tikje geeft.
Op naar het complotten topicquote:Op zondag 21 november 2021 13:40 schreef PS. het volgende:
[..]
Daar komen de eerste complotten al
Manmanman
Dat betekent dat dįt de verkeerde keuze was. De straffen voor Bottas en Verstappen vandaag zijn gewoon terecht.quote:Op zondag 21 november 2021 13:41 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Bottas mocht twee jaar geleden een rode vlag negeren.
Of dat hij vindt dat Max 15 plaatsen penalty had moeten krijgen.quote:Op zondag 21 november 2021 13:41 schreef DaMart het volgende:
[..]
Hij zal vast wel weer gaan mekkeren over zijn banden deze race.
Tja, vooral het team had beter op moeten letten en had echt alle tijd om Verstappen ruim op tijd te zeggen de ronde af te breken en naar binnen te komen.quote:Op zondag 21 november 2021 13:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
Gaan ze nou echt voor elke scheet een gridstraf uitdelen?
[ afbeelding ]
Zandvoort 2022quote:Op zondag 21 november 2021 13:42 schreef Zorro het volgende:
Kunnen we niet allemaal ons aanmelden als Marshall op willekeurige circuits en dan een beetje achteloos met wat vlagjes zwaaien als dat het slechts uitkomt voor Hamilmans? Vlaggen tellen
Hij is de beste F! coureur allertijden en zal nooit meer overtroffen wordenquote:Op zondag 21 november 2021 13:39 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Die jankbal van een HAM moet en zal wereldkampioen worden
Als er vlaggen gezwaaid worden moet je ze honoreren. Daar ben ik het wel mee eens. Maar doe dat dan altijd en overal en niet de ene keer niet en de andere keer wel.quote:Op zondag 21 november 2021 13:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dus er zijn 4 systemen in place. 3 werken er niet, maar de fout ligt toch echt bij de coureurs.![]()
Wat een farce, man.
Zijn we niet anders gewend van zequote:Op zondag 21 november 2021 13:42 schreef Peterselieman het volgende:
De stewards spreken zichzelf behoorlijk tegen in het document als je het mij vraagt.
Alle systemen faalden, maar de coureur is toch de schuldige.quote:Op zondag 21 november 2021 13:42 schreef Peterselieman het volgende:
De stewards spreken zichzelf behoorlijk tegen in het document als je het mij vraagt.
Sterk van Sainz.quote:Op zondag 21 november 2021 13:43 schreef ZaZoe het volgende:
The Stewards heard from the driver of Car 55 (Carlos Sainz), the team
representative and have reviewed video, marshalling system and telemetry evidence.
The driver stated that although he did not see the yellow flag, he did see that Car 10
was stationary on the right of the pit straight and therefore assumed that there was
the probability that he was in a yellow flag area, so made a significant reduction in
speed in the relevant mini-sector. The Stewards confirmed this from the telemetry.
He thus complied with the Race Directors Event Notes and Appendix H of the
International Sporting Code.
Competitors are reminded that they have the right to appeal certain decisions of the
Stewards, in accordance with Article 15 of the FIA International Sporting Code and
Article 10.1.1 of the FIA Judicial and Disciplinary Rules, within the applicable time
limits.
Op welk punt?quote:Op zondag 21 november 2021 13:42 schreef Peterselieman het volgende:
Ook idioot. Als hij geremd heeft, waarom moet hij zich dan melden? Anderen die remden hoeden dat ook niet.quote:Op zondag 21 november 2021 13:43 schreef ZaZoe het volgende:
The driver stated that although he did not see the yellow flag, he did see that Car 10
was stationary on the right of the pit straight and therefore assumed that there was
the probability that he was in a yellow flag area, so made a significant reduction in
speed in the relevant mini-sector. The Stewards confirmed this from the telemetry.
limits.
Consistentie is juist belangrijk zodat de coureurs weten waar ze aan toe zijn. De ene keer niet bestraffen en de andere keer wel is niet consistent.quote:Op zondag 21 november 2021 13:39 schreef Noppie2000 het volgende:
Sainz had ook de gele vlag niet gezien, maar zag wel de auto staan. Ging uit van geel, vertraagde in de relevante minisector. Daarom geen penal.
[..]
Bottas heeft ook een penalty. Verleden maakt nu niet echt uit.
Dat is het belangrijkste ja. Geen gekke dingen doen bij de start, op Bottas na (en misschien die ook wel) pakt 'ie ze op pace toch allemaal wel tot aan Hamilton.quote:Op zondag 21 november 2021 13:39 schreef 3rr0r het volgende:
Schadevrij door het begin zien te komen...
*zou niet leidend moeten zijn.*quote:
Ben ik met je eens, maar als ik het goed heb begrepen, hebben Sainz, Bottas en Max alle drie verklaard dat ze ze niet gezien hebben. Dan vind ik dat je daar als wedstrijdleiding iets mee moet doen.quote:Op zondag 21 november 2021 13:43 schreef Starflyer het volgende:
Als er vlaggen gezwaaid worden moet je ze honoreren. Daar ben ik het wel mee eens. Maar doe dat dan altijd en overal en niet de ene keer niet en de andere keer wel.
Klopt. Maar dat betekent enkel dat ze bij de beslissing op Bottas de vorige fout zaten, niet nu.quote:Op zondag 21 november 2021 13:44 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Consistentie is juist belangrijk zodat de coureurs weten waar ze aan toe zijn. De ene keer niet bestraffen en de andere keer wel is niet consistent.
Precies, een voorsprong voor Max van minimaal een punt na vandaag, betekent dat hij slechts de score van Hamilton in de laatste twee races moet spiegelen.quote:Op zondag 21 november 2021 13:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oh, dat valt wel mee. Gewoon P2 als realistisch maximaal haalbare, net zoals het was.
Die gingen voor z'n snufferd uit.quote:Op zondag 21 november 2021 13:45 schreef Themeparktommy het volgende:
Maar Norris dan? Die verbeterde zijn tijd ook onder diezelfde gele vlag, sterker nog, toen waren de elektrische borden zelfs aan... consistentie is ver te zoeken hier.
Kunnen we dat niet ergens doen waar het wél wat uit zou maken?quote:
Hij remde laat en te weinig, maar blijkbaar wel genoeg om aannemelijk te maken van goede intentie te zijn geweest.quote:Op zondag 21 november 2021 13:44 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ook idioot. Als hij geremd heeft, waarom moet hij zich dan melden? Anderen die remden hoeden dat ook niet.
Je bedoelt, hij heeft het beste materiaal onder zijn reet. Beste coureur bij lange na niet.quote:Op zondag 21 november 2021 13:43 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Hij is de beste F! coureur allertijden en zal nooit meer overtroffen worden
Keurig gedaan van Sainz. Zo doe je dat dus.quote:Op zondag 21 november 2021 13:43 schreef ZaZoe het volgende:
limits.
De Fia en inconsequent zijn al heel lang een prima huwelijk.quote:Op zondag 21 november 2021 13:45 schreef Themeparktommy het volgende:
Maar Norris dan? Die verbeterde zijn tijd ook onder diezelfde gele vlag, sterker nog, toen waren de elektrische borden zelfs aan... consistentie is ver te zoeken hier.
Dat het team hem had moeten waarschuwen ook al was de gele vlag 'verdwenen'. Toch gek niet?quote:
Dus als ie met goede intentie op Gasly geknald zou zijn was er niks aan de hand?quote:Op zondag 21 november 2021 13:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hij remde laat en te weinig, maar blijkbaar wel genoeg om aannemelijk te maken van goede intentie te zijn geweest.
Dat sowieso niet.quote:Op zondag 21 november 2021 13:43 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Hij is de beste F! coureur allertijden
Kap nou eens met dat eeuwige gejank.quote:Op zondag 21 november 2021 13:28 schreef Evenstar het volgende:
Kans van Max was al niet groot, maar wel typisch dat een fout in het systeem en gekloot met de gele vlaggen weer in het nadeel van Max uitvalt.
is kamphues al aan het cringen?quote:Op zondag 21 november 2021 13:46 schreef tralalala het volgende:
O ja, die Guus Meeuwis, dat kon er ook nog wel bij.
Ik zeg nergens dat het onterecht is. Die regel is dus veranderd?quote:Op zondag 21 november 2021 13:42 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Dat betekent dat dįt de verkeerde keuze was. De straffen voor Bottas en Verstappen vandaag zijn gewoon terecht.
Ik ben inderdaad bang dat ze bij de FIA zo'n kromme redenering hebben gehanteerd.quote:Op zondag 21 november 2021 13:47 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dus als ie met goede intentie op Gasly geknald zou zijn was er niks aan de hand?
Zulke redeneringen zijn er wel vaker geweest dus het zou me niks verbazen ook.
quote:Op zondag 21 november 2021 13:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die gingen voor z'n snufferd uit.
Dat gaat erom dat RB aanvoerden dat 34 seconden voor VER daar aankwam het digitale gele flag systeem op all clear ging en Verstappen daarom kon denken dat alles vrij was.quote:Op zondag 21 november 2021 13:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat het team hem had moeten waarschuwen ook al was de gele vlag 'verdwenen'. Toch gek niet?
Dit is een foto, wie zegt dat die vlaggen niet een halve seconde later verdwenen?quote:
Dit was vrij dom inderdaad, maar toch meer van zijn team.quote:Op zondag 21 november 2021 13:48 schreef Johannes788 het volgende:
Max gooit even zijn WK weg. Man, man, wat bezwijk je dan dom onder de druk.
Zonde
Inderdaad. Zijn gewoon beginnersfouten dit…quote:Op zondag 21 november 2021 13:48 schreef Johannes788 het volgende:
Max gooit even zijn WK weg. Man, man, wat bezwijk je dan dom onder de druk.
Zonde
Hahahahahaquote:Op zondag 21 november 2021 13:52 schreef damsco het volgende:
Het schijnt dat Max zijn appartement in Monaco op 4 wielen staat.
Dat rationeel noemenquote:Op zondag 21 november 2021 13:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Door een rationele uitleg te geven
Nee hoe hij keekquote:Op zondag 21 november 2021 13:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
?quote:Op zondag 21 november 2021 13:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben blij met Amber. Nu nog wat aan Olav en die idioot doen met de microfoon.quote:Op zondag 21 november 2021 13:53 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Die man is helemaal niet objectief. Weg met hem. Commentaar geven kan die niet. Mist alles.
Daar komt het wel op neer.quote:Op zondag 21 november 2021 13:29 schreef DaMart het volgende:
Dus de FIA straft nu coureurs terwijl ze zelf falen?
wat ook logisch is omdat die situatie niet meer relevant is om te moeten melden, omdat er niets meer aan de hand lijkt te zijn.quote:Op zondag 21 november 2021 13:50 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat gaat erom dat RB aanvoerden dat 34 seconden voor VER daar aankwam het digitale gele flag systeem op all clear ging en Verstappen daarom kon denken dat alles vrij was.
Alleen dat doet er niet toe, want Verstappen kon daar niet van op de hoogte zijn, want het team had daar niks over gemeld.
Over onzin gesproken, je ziet hem toch branden als ie aan komt rijden. Dan moet je remmen volgens de regels, nu lijkt het net of je alleen maar hoeft te remmen als die overijverige marshal er staat.quote:Op zondag 21 november 2021 13:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit is een foto, wie zegt dat die vlaggen niet een halve seconde later verdwenen?
Mercedes is veel krachtigere motor dan renault/alpine. Groter voordeel dan soft versus medium. Gaat niet gebeurenquote:Op zondag 21 november 2021 13:54 schreef opreis het volgende:
Alonso P3 kan zich gigantisch groot maken door Lulu te pakken bij de start
Die snapt ook wel dat een spannende strijd nu om zeep geholpen is, alleen Hamiltonfans zitten nu te juichen.quote:Op zondag 21 november 2021 13:54 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Nee hoe hij keekverder gewoon objectief
Hmmmm, even denken.....quote:
Bottas op 5 ja? Dan wordt inhalen bij de start wel een stuk lastigerquote:Op zondag 21 november 2021 13:54 schreef Noppie2000 het volgende:
Bottas op 5, omdat hij als eerste de fout maakt, is dan wel weer treurig
Idd. Olav en tandartsje mogen opbokken. Met hun oranje niet objectieve bril. Nog erger dan dan de sky hamilton fanclub. Kansloos.quote:Op zondag 21 november 2021 13:54 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik ben blij met Amber. Nu nog wat aan Olav en die idioot doen met de microfoon.
De willekeur. Dat is het probleem. Maar goed, MagicMax rijdt 'm wel naar het podium en staat na de race gewoon nog 1e.quote:Op zondag 21 november 2021 13:55 schreef Remco2021 het volgende:
Wat is het probleem ? Max wordt toch wel minimaal 2e en dan is hij nog steeds koploper.
De druk ligt echt bij Hamilton want die moet winnen en als er niks geks gebeurd dan wint Hamilton ook wel .
Sowieso belachelijk dat je straf geeft als je baansignalen vrij/weg zijn en er vervolgens wel een overijverige marshall staat te vlaggen.quote:Op zondag 21 november 2021 13:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wat ook logisch is omdat die situatie niet meer relevant is om te moeten melden, omdat er niets meer aan de hand lijkt te zijn.
De stewards zeggen eigenlijk: RB had Max moeten informeren dat de brug vijf minuten geleden open stond.
Alonso heeft een teringhekel aan Hamilton. Go, Fernando!quote:Op zondag 21 november 2021 13:54 schreef opreis het volgende:
Alonso P3 kan zich gigantisch groot maken door Lulu te pakken bij de start
Dat lees je hier in dit topic best goed ja.quote:Op zondag 21 november 2021 13:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die snapt ook wel dat een spannende strijd nu om zeep geholpen is, alleen Hamiltonfans zitten nu te juichen.
Olav geeft net de schuld aan RB en Verstappen. Maar echt niet objectief hoor.quote:Op zondag 21 november 2021 13:55 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Idd. Olav en tandartsje mogen opbokken. Met hun oranje niet objectieve bril. Nog erger dan dan de sky hamilton fanclub. Kansloos.
5 omdat Max van 2 weg valt met een hogere gridstraf.quote:
Nee, dat zeggen ze helemaal niet. RB hoeft helemaal niks te melden.quote:Op zondag 21 november 2021 13:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wat ook logisch is omdat die situatie niet meer relevant is om te moeten melden, omdat er niets meer aan de hand lijkt te zijn.
De stewards zeggen eigenlijk: RB had Max moeten informeren dat de brug vijf minuten geleden open stond.
Bottas geen gridstraf was dan inderdaad nog gunstiger, dan had je 'm kunnen undercutten.quote:Op zondag 21 november 2021 13:55 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bottas op 5 ja? Dan wordt inhalen bij de start wel een stuk lastiger
Hamilton gaat alles winnen, max moet 1 keer winnen wil die kampioen worden……..en de rest tweede. Door deze domme fout ligt de druk helemaal weer bij Maxquote:Op zondag 21 november 2021 13:55 schreef Remco2021 het volgende:
Wat is het probleem ? Max wordt toch wel minimaal 2e en dan is hij nog steeds koploper.
De druk ligt echt bij Hamilton want die moet winnen en als er niks geks gebeurd dan wint Hamilton ook wel .
Vraag me alleen af of zoiets echt ooit gaat veranderen. Ook bij ViaPlay….. Bij Ziggo is dat in de loop der jaren echt richting een irritant niveau gegroeid het opportunisme en nationalisme. Types als Tom Coronel kunnen we maar beter kwijt zijn.quote:Op zondag 21 november 2021 13:55 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Idd. Olav en tandartsje mogen opbokken. Met hun oranje niet objectieve bril. Nog erger dan dan de sky hamilton fanclub. Kansloos.
Lekker met Ocon en Tsunoda om zich heenquote:
quote:Op zondag 21 november 2021 13:54 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik ben blij met Amber. Nu nog wat aan Olav en die idioot doen met de microfoon.
Omdat hij als eerste de fout maakte en dus als eerste straf kreeg.quote:
F1 / [Viaplay] F1 van Ziggo naar NENT Viaplay #3 When we have a deal?? daar verderquote:Op zondag 21 november 2021 13:57 schreef tralalala het volgende:
[..]
Aparte manier van presenteren heeft ze wel.
Hoezo weer? Eigenlijk verandert er niks, gewoon zo goed mogelijk rijden en hopen op pech voor Hamilton.quote:Op zondag 21 november 2021 13:57 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Hamilton gaat alles winnen, max moet 1 keer winnen wil die kampioen worden……..en de rest tweede. Door deze domme fout ligt de druk helemaal weer bij Max
Geel vs. dubbel geelquote:Op zondag 21 november 2021 13:58 schreef LTVDK het volgende:
Heb momenteel geen internet en tv dus niet alles goed kunnen volgen, maar hoe komt het dat Bottas maar 3 plekken en Max 5 plekken straf heeft voor dezelfde overtreding?
Zelfs toen ze onwel werd deed ze het nog beter dan die kale gek nu bij Ziggo.quote:Op zondag 21 november 2021 13:57 schreef tralalala het volgende:
[..]
Bottas enkel geel, Max dubbel geelquote:Op zondag 21 november 2021 13:58 schreef LTVDK het volgende:
Heb momenteel geen internet en tv dus niet alles goed kunnen volgen, maar hoe komt het dat Bottas maar 3 plekken en Max 5 plekken straf heeft voor dezelfde overtreding?
Feitquote:Op zondag 21 november 2021 13:58 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Zelfs toen ze onwel werd deed ze het nog beter dan die kale gek nu bij Ziggo.
Al zou Max de straf eerder krijgen: van 2 naar 7, dan wordt Bottas automatisch 2. Bottas zou effectief gezien maar 2 plekken hebben omdat Max er nog voor staat.quote:Op zondag 21 november 2021 13:57 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Omdat hij als eerste de fout maakte en dus als eerste straf kreeg.
Alles uit de kast voor de grootste clown allertijden.quote:Op zondag 21 november 2021 13:56 schreef JochemSjakie het volgende:
Zo, heeft het gejank van Mercedes toch nog nut gehad.
Ah ok, wel jammer in ieder geval, hopen dat Gasly en Alonso een goede start hebbenquote:
Kamphues is al een klein decennium onwel.quote:Op zondag 21 november 2021 13:58 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Zelfs toen ze onwel werd deed ze het nog beter dan die kale gek nu bij Ziggo.
Als Max vandaag minimaal derde wordt, heeft de fout van dit weekend geen effect (ervan uitgaande dat hij vandaag toch al niet ging winnen).quote:Op zondag 21 november 2021 13:57 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Hamilton gaat alles winnen, max moet 1 keer winnen wil die kampioen worden……..en de rest tweede. Door deze domme fout ligt de druk helemaal weer bij Max
En dan nog janken ook omdat ze zelf een kapotte vleugel gebruikenquote:Op zondag 21 november 2021 13:59 schreef quo_ het volgende:
[..]
Alles uit de kast voor de grootste clown allertijden.
Naast de defacto gratis motorwissels, het 2x van de baan rammen de concurrentie en illegale vleugels nu deze move.
Goed gedaan jongens.
Met tia Coronel aan zijn zijde.quote:Op zondag 21 november 2021 13:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Kamphues is al een klein decennium onwel.
Zo zie ik het ook, dit kampioenschap is nog niet klaarquote:Op zondag 21 november 2021 13:59 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Als Max vandaag minimaal derde wordt, heeft de fout van dit weekend geen effect (ervan uitgaande dat hij vandaag toch al niet ging winnen).
Ben blij dat die DJ er niet weer zit. Die kwal, vriendje van RTL baas.quote:Op zondag 21 november 2021 14:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
Echt een super relevante gast weer, iemand die alles weet van Formule1 en zeer geinterresseerd is, jawel, Guus Meeuwis.
Lewis pakken bij de start zou dan de grootste kans zijn geweest, tijdje geleden dat de man op pole ook als 1e de 1e bocht doorging, geloof ik.. Al had Lewis had hem waarschijnlijk alsnog weer teruggepakt laterquote:Op zondag 21 november 2021 13:59 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Als Max vandaag minimaal derde wordt, heeft de fout van dit weekend geen effect (ervan uitgaande dat hij vandaag toch al niet ging winnen).
Hij heeft wel de kop van zo een typische Hollandse midlife kerel in een redbull vestje.quote:Op zondag 21 november 2021 14:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
Echt een super relevante gast weer, iemand die alles weet van Formule1 en zeer geļnteresseerd is, jawel, Guus Meeuwis.
Nou ja, zijn toch 3 punten.quote:Op zondag 21 november 2021 13:59 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Was het altijd al, maar het is vooral belachelijk dat z'n beslissing tegenwoordig een dag moet duren.quote:Op zondag 21 november 2021 14:02 schreef thedeedster het volgende:
Dit is gewoon een jurysport geworden.
Eerst Bottas van 3 naar 6, dan Verstappen van 2 naar 7, waardoor Bottas op 5 komt.quote:
Dat is toch al jaren zo? Alleen nu valt het op omdat Max eerste staat en hij de sjaak is.quote:Op zondag 21 november 2021 14:02 schreef thedeedster het volgende:
Dit is gewoon een jurysport geworden.
Wtfquote:Op zondag 21 november 2021 13:57 schreef tralalala het volgende:
[..]
Norris remde helemaal niet maar omdat er geen vlag was (die voor de coureurs niet te zien was) krijgt hij niks.quote:Op zondag 21 november 2021 13:47 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dus als ie met goede intentie op Gasly geknald zou zijn was er niks aan de hand?
Zulke redeneringen zijn er wel vaker geweest dus het zou me niks verbazen ook.
Die zitten ook op softs toch, Gasly in ieder geval?quote:Op zondag 21 november 2021 14:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hamilton wel omringd door rijders die hij in bocht 1 liever achter zich heeft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |