Ah oke, dat is wanneer iemand over tribunalen begint wel aardig op zijn plaats lijkt mij.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, een voorzitter mag iemand het woord ontnemen en zelfs uit de vergadering zetten. En zelfs maximaal een maand schorsen, dan kom je de plenaire zaal of de andere zalen gewoon niet meer in.
Probleem is dat je zonder duidelijke kaders wanneer je dat in moet zetten, dat gewoon niet durft omdat je van partijdigheid zukt worden beschuldigd.
Schorsing is een besluit van de Kamer, na overtreding van de gedragscode. Uitsluiting van de vergadering voor de rest van de dag kan de voorzitter…quote:Op donderdag 18 november 2021 21:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, een voorzitter mag iemand het woord ontnemen en zelfs uit de vergadering zetten. En zelfs maximaal een maand schorsen, dan kom je de plenaire zaal of de andere zalen gewoon niet meer in.
Probleem is dat je zonder duidelijke kaders wanneer je dat in moet zetten, dat gewoon niet durft omdat je van partijdigheid zukt worden beschuldigd.
Ja, klopt. Die schorsing voor een maand zette ik er meer bij voor 'en wat als iemand de vergadering niet verlaat als de voorzitter dat op draagt?' Want dan komt die schorsing dus om de hoek kijken.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Schorsing is een besluit van de Kamer, na overtreding van de gedragscode. Uitsluiting van de vergadering voor de rest van de dag kan de voorzitter…
Weinig mensen in de USSR en China en andere dictaturen uit heden en verleden zijn het hiermee eens.quote:Op zaterdag 20 november 2021 22:47 schreef Derrazi het volgende:
Storm in een glas water. Als een tribunaal al als bedreigend kan worden aanvaren
Daar heb jij bewijs van?quote:Op dinsdag 23 november 2021 23:25 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben trouwens wel voor een tribunaal voor FvD aanhangers die mensen de dood in gejaagd hebben door ze met leugens van een vaccinatie af te houden.
Daar kan een officier van justitie best een mouw aan passen verwacht ik.quote:
Het snoeren van gekozen volksvertegenwoordigers hun mond. Waarom ook niet.quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:39 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Vera en Ockje moeten duidelijk eens op cursus bij Professor Bruijn…
Ook hier is het vragen om tribunalen gewoon onzin. In Nederland is het verspreiden van nepnieuws ook (nog) niet strafbaar, zoals in Frankrijk en Duitsland. En volgens mij is het verspreiden van verkeerd medisch advies alleen een probleem voor artsen, die kunnen dan dacht ik geschrapt worden.quote:Op dinsdag 23 november 2021 23:25 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben trouwens wel voor een tribunaal voor FvD aanhangers die mensen de dood in gejaagd hebben door ze met leugens van een vaccinatie af te houden.
Een hele lelijke rant van je, waarbij je er om heel domme redenen weer eens asiel bij haalt. Niemand heeft het hier over de PVV.quote:
quote:Op woensdag 24 november 2021 13:52 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Nou ze heeft het afgekeken hoor. In de Telegraaf werd ze al vergeleken met de illustere Anouchka van Miltenburg...
Dit is toch wel heel treurig.
Dat het toch wel heel treurig is dat er eerst in de Eerste kamer opgetreden moet worden voordat men in de Tweede kamer ook aan de gang gaat…quote:Op woensdag 24 november 2021 14:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat probeer je precies te zeggen met je post? Ben je er ondertussen al achter dat Bergkamp bij de vorige tribunalen-opmerking niet eens voorzitter was, of ben je dat alweer vergeten?
Ah, dus dan had ze maar niet moeten ingrijpen? Ofzo? Hoe blijkt dat dát je punt is als de Eerste Kamer niet wordt genoemd door jou of door het twitterbericht, dat puur en alleen de gebeurtenissen in de TK met Markuszower beschrijft?quote:Op woensdag 24 november 2021 14:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat het toch wel heel treurig is dat er eerst in de Eerste kamer opgetreden moet worden voordat men in de Tweede kamer ook aan de gang gaat…
En wie zegt dat Bergkamp dit niet sowieso van plan was om te doen?quote:Op woensdag 24 november 2021 14:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat het toch wel heel treurig is dat er eerst in de Eerste kamer opgetreden moet worden voordat men in de Tweede kamer ook aan de gang gaat…
Nou ja, ze laat het nu alweer lopen want Markuszower gebruikte het woord net en ze laat het gebeuren.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:10 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ah, dus dan had ze maar niet moeten ingrijpen? Ofzo? Hoe blijkt dat dát je punt is als de Eerste Kamer niet wordt genoemd door jou of door het twitterbericht, dat puur en alleen de gebeurtenissen in de TK met Markuszower beschrijft?
Of ze weet dat Helder getest is. Zoals kamerleden wel vaker van te voren aangeven.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:58 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ze complimenteerde Helder net dat ze met een zwaar verkouden stem toch haar inbreng deed.
Tot zover een voorzitter die helpt de basisregels van corona te handhaven.
Bergkamp is niveau van Miltenburg, te zwak dus.
Onzin.quote:Op woensdag 24 november 2021 11:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een hele lelijke rant van je, waarbij je er om heel domme redenen weer eens asiel bij haalt. Niemand heeft het hier over de PVV.
Je gaat volkomen voorbij aan alle punten:
- allereerst ontkennen ze bij FvD alle werkelijke feiten en verzinnen ze hun eigen feiten, daar valt dus niet mee te debatteren.
Gelul, niet alle propaganda geloven.quote:- vanuit de FvD hoek komen steeds fascistische geluiden.
Feitelijk onjuist.quote:- een FvD kamerlid juicht nota bene in de Kamer het bedreigen van kamerleden toe.
Het gaat natuurlijk mis bij het nogal antidemocratische idee en teven nogal onjournalistieke idee dat je iets op te lossen hebt. Als je van het probleem af wil dat jouw partij of de partij waar je als journalist vriendjes mee bent die zetels niet kan krijgen dan moet je de kwesties waardoor mensen op FvD stemmen adresseren en zo proberen die kiezers over te halen. Elke andere houding is in de grond antidemocratisch.quote:Verbieden zie ik ook niet als ideale oplossing, maar wat voor oplossing is er wel voor handen? Met name het eerste lijkt me vrij onoplosbaar, terwijl je er wel wat mee moet als Kamer. Als je het negeert, lijkt het alsof je het er mee eens bent, als je het aandacht geeft krijgt die bende nog meer tijd hun gif bestaande uit fake-news te verspreiden.
Onzin.quote:En tribunalen horen bij oorlogen. In NL heb je het dan al snel over de WO2, maar het maakt niet uit welke over oorlog je het hebt: mensen bedreigen met tribunalen is gewoon terecht not done.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |