En dan als alternatief voorgeschoteld krijgen dat ze dan maar dicht moeten of zo?quote:Op maandag 15 november 2021 16:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ak die sectoren moeten er ook gewoon niet aan mee werken dan.
N=2, statistisch gezien helpt het tegen besmettingen. Helaas minder dan mooi zou zijn, dit is niet uitzonderlijk en bewijst ook niks wat we nog niet wisten.quote:Op maandag 15 november 2021 16:59 schreef mir1986 het volgende:
Goh, bijzonder hoor. Van de 14 cliënten die ik heb, zijn er nu twee volledig gevaccineerde gezinnen allemaal besmet geraakt. Echt, die prik werkt goed!
Vanuit virologisch perspectief wellicht heel logischquote:Op maandag 15 november 2021 17:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is ook gezegd door de virologen. In combi met 'misschien moeten we de maatregelen wel ieder jaar doen'.
Say whut?
Nee, godzijdank (nog) niet. Al is het bij onze geliefde oosterburen wel al als idee geopperd.quote:
Heel realistisch iddquote:Op maandag 15 november 2021 17:01 schreef Haags het volgende:
[..]
En dan als alternatief voorgeschoteld krijgen dat ze dan maar dicht moeten of zo?
Doe maar, sluit alle sectoren en kill de gehele economie.quote:Op maandag 15 november 2021 17:01 schreef Haags het volgende:
[..]
En dan als alternatief voorgeschoteld krijgen dat ze dan maar dicht moeten of zo?
Bedankt voor de zoveelste stroman, even kijken of we hem nog ergens op zolder kwijt kunnen.quote:Op maandag 15 november 2021 16:59 schreef mir1986 het volgende:
Goh, bijzonder hoor. Van de 14 cliënten die ik heb, zijn er nu twee volledig gevaccineerde gezinnen allemaal besmet geraakt. Echt, die prik werkt goed!
Ik kan me de berichten nog wel herinneren dat het ontzettend goed tegen besmetting zou werken. En waarom zou je dan jonge kinderen gaan vaccineren, als je nog net zo hard besmet kan raken en dus ook het volledige gezin?quote:Op maandag 15 november 2021 17:04 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Bedankt voor de zoveelste stroman, even kijken of we hem nog ergens op zolder kwijt kunnen.
1 april!quote:Op maandag 15 november 2021 17:06 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik kan me de berichten nog wel herinneren dat het ontzettend goed tegen besmetting zou werken.
https://www.ad.nl/binnenl(...)overdragen~a7cadeb1/
https://www.cdc.gov/media(...)VID-19-Vaccines.htmlquote:Op maandag 15 november 2021 17:06 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik kan me de berichten nog wel herinneren dat het ontzettend goed tegen besmetting zou werken.
De thuissetting is natuurlijk ook wel de meest ongunstige setting. Daar zitten mensen lange tijd dicht op elkaar. Bij wat vluchtigere contacten is dat anders.quote:Op maandag 15 november 2021 17:08 schreef Elan het volgende:
[..]
https://www.cdc.gov/media(...)VID-19-Vaccines.html
Reduceert het tot 60/70 % staat letterlijk in dat artikel.
Klopt, zal er ook aan liggen of je wel of niet jezelf isoleert. Mijn neefje kreeg het en heeft een dikke week op zijn kamer afgezonderd gezeten en niemand van het gezin aangestoken.quote:Op maandag 15 november 2021 17:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
De thuissetting is natuurlijk ook wel de meest ongunstige setting. Daar zitten mensen lange tijd dicht op elkaar. Bij wat vluchtigere contacten is dat anders.
Het werkt beter tegen besmetting dan geen vaccin. Jonge kinderen vaccineren heeft wat mij betreft niet veel zin als iedereen toch minimaal een keertje aan de 'rona gaat.quote:Op maandag 15 november 2021 17:06 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik kan me de berichten nog wel herinneren dat het ontzettend goed tegen besmetting zou werken. En waarom zou je dan jonge kinderen gaan vaccineren, als je nog net zo hard besmet kan raken en dus ook het volledige gezin?
Jonge kinderen die volgens het RIVM geen significante rol spelen in de besmettingen. Benieuwd hoe ze dat dan straks weer gaan draaien om met vaccins aan de slag te kunnen.quote:Op maandag 15 november 2021 17:13 schreef galantis het volgende:
Jonge kinderen vaccineren heeft wat mij betreft niet veel zin als iedereen toch minimaal een keertje aan de 'rona gaat.
Okay, we're doomed.quote:Op maandag 15 november 2021 17:18 schreef Spablauw214 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)osterprik~b5d850f91/
We doen het zorgvuldig.
Werd ons wel voorgehouden door Hugotje.quote:Op maandag 15 november 2021 17:02 schreef Panthera. het volgende:
dit is niet uitzonderlijk en bewijst ook niks wat we nog niet wisten.
Ze dekken zich nu in door te benoemen dat het voor deze golf niet uitmaakt.quote:Op maandag 15 november 2021 17:18 schreef Spablauw214 het volgende:
We doen het zorgvuldig.
Daarom is helaas sectorsluitingen de enige maatregel die daadwerkelijk iets uithaalt, want daarvoor is draagvlak niet relevant.quote:Op maandag 15 november 2021 16:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
News flash: ook met lockdowns vallen de ziekenhuizen om omdat er geen draagvlak is voor deze lockdowns.
Code zwart? Alles voor een maximale vaccinatiegraad want ons pauper zorgsysteem kan het niet aan. Moet je nagaan, met griep al in de problemen en nu met corona al helemaal. Zo'n killer virus is het ook weer niet.quote:Op maandag 15 november 2021 17:18 schreef OProg het volgende:
[..]
Jonge kinderen die volgens het RIVM geen significante rol spelen in de besmettingen. Benieuwd hoe ze dat dan straks weer gaan draaien om met vaccins aan de slag te kunnen.
Ja. Alleen zit er in de Doos van Pandora nog hoop.quote:Op maandag 15 november 2021 16:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
2G wordt een doos van Pandora, ben ik bang voor. Als (en die kans zit er dik) dat gedrocht voor langere tijd blijft gaat er meer mee gedaan worden, en als er meer mee gedaan wordt hebben we definitief afscheid genomen van het perspectief op een vrije samenleving.
wel als je de gewonden geen ic-bed meer kan bieden.quote:Op maandag 15 november 2021 17:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Code zwart? Alles voor een maximale vaccinatiegraad want ons pauper zorgsysteem kan het niet aan. Moet je nagaan, met griep al in de problemen en nu met corona al helemaal. Zo'n killer virus is het ook weer niet.
Dat is geen argument meer sinds de coronapas. Enige wat nodig is is om die uit te breiden naar 5+. De maatschappij doet de rest.quote:Op maandag 15 november 2021 17:18 schreef OProg het volgende:
[..]
Jonge kinderen die volgens het RIVM geen significante rol spelen in de besmettingen. Benieuwd hoe ze dat dan straks weer gaan draaien om met vaccins aan de slag te kunnen.
Hoe ga je uitleggen dat je iets gaat doen waarvan je eerder zei dat het niet uitmaakt? "Hoi, ja, het straks code zwart dus we gaan dit toch maar doen terwijl we eerder zeiden dat het niet uitmaakt?".quote:Op maandag 15 november 2021 17:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Code zwart? Alles voor een maximale vaccinatiegraad want ons pauper zorgsysteem kan het niet aan. Moet je nagaan, met griep al in de problemen en nu met corona al helemaal. Zo'n killer virus is het ook weer niet.
Dat is makkelijk hoor.quote:Op maandag 15 november 2021 17:26 schreef OProg het volgende:
[..]
Hoe ga je uitleggen dat je iets gaat doen waarvan je eerder zei dat het niet uitmaakt? "Hoi, ja, het straks code zwart dus we gaan dit toch maar doen terwijl we eerder zeiden dat het niet uitmaakt?".
Goed verhaal.
Als het een killervirus was lagen de ICs ook niet vol maar de crematoria.quote:Op maandag 15 november 2021 17:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Eerlijk door trekken? Maar dan moet het vergelijkbare zaken betreffen, en ik kan niet meteen iets bedenken dat vergelijkbaar is met ongevaccineerd zijn. Het is een ongezonde beslissing, geen ongezonde levensstijl. De vereiste inspanning om het recht te zetten is minimaal. Dat is bij roken of obesitas niet het geval, als die met twee prikken opgelost konden worden zouden er geen rokers of dikke mensen zijn.quote:Op maandag 15 november 2021 16:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben er ook niet per definitie tegen, mits dat over de hele breedte gedaan wordt en niet alleen voor corona.
Wat mij betreft zeg je dat het je je eigen risico kost, wat inhoudt dat het je tot 385,- kost (afhankelijk van je verzekering), maar ik ben van mening dat je dat dan eerlijk door moet trekken.
Men heeft al zoveel dingen ingevoerd waarvan nog niet eens zo heel veel eerder werd gezegd dat ze die zeker niet zouden gaan doen.quote:Op maandag 15 november 2021 17:26 schreef OProg het volgende:
[..]
Hoe ga je uitleggen dat je iets gaat doen waarvan je eerder zei dat het niet uitmaakt? "Hoi, ja, het straks code zwart dus we gaan dit toch maar doen terwijl we eerder zeiden dat het niet uitmaakt?".
Goed verhaal.
dan heb ik allang in Kaapverdië mijn booster gehaald haha, nederland 4de wereld land qua coronabeleid.quote:Op maandag 15 november 2021 17:18 schreef Spablauw214 het volgende:
We doen het zorgvuldig.
niet als je pas zo laat de booster geeft.....en dan is die weer volgende herfst uitgewerkt en krijgen we weer precies hetzelfde ? maak nou toch eens een PLAN .....quote:Op maandag 15 november 2021 17:21 schreef OProg het volgende:
[..]
Ze dekken zich nu in door te benoemen dat het voor deze golf niet uitmaakt.
Het maakt inderdaad voor deze patiënt niet meer uit als je pas begint met opereren nadat-ie al dood isquote:Op maandag 15 november 2021 17:21 schreef OProg het volgende:
[..]
Ze dekken zich nu in door te benoemen dat het voor deze golf niet uitmaakt.
Maar is een ongezonde levensstijl niet eigenlijk een aaneenschakeling van ongezonde beslissingen? Elke keer als je een sigaret opsteekt neem je immers een ongezonde beslissing.quote:Op maandag 15 november 2021 17:28 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Eerlijk door trekken? Maar dan moet het vergelijkbare zaken betreffen, en ik kan niet meteen iets bedenken dat vergelijkbaar is met ongevaccineerd zijn. Het is een ongezonde beslissing, geen ongezonde levensstijl. De vereiste inspanning om het recht te zetten is minimaal. Dat is bij roken of obesitas niet het geval, als die met twee prikken opgelost konden worden zouden er geen rokers of dikke mensen zijn.
Een oproep voor kanker screening negeren is misschien vergelijkbaar.
Ik krijg em altijd pas na half november. Weet niet waar dat aan ligt.quote:Op maandag 15 november 2021 16:57 schreef chratnox het volgende:
Ja, maar dat is direct ook een risico. Hoe langer influenza weg is uit de samenleving hoe slechter de immuniteit in de samenleving is. Hoe langer het duurt voor dat terugkomt hoe slechter we af kunnen zijn. Het RS virus wat afgelopen voorjaar ineens buiten zijn seizoen rondging was daar al een indicatie van.
Wat loopt die vaccinatie ver uiteen trouwens, ik heb mijne al meer dan een maand geleden gehad bij de huisarts.
Een mens is het gemiddelde van zijn gewoontes.quote:Op maandag 15 november 2021 17:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Maar is een ongezonde levensstijl niet eigenlijk een aaneenschakeling van ongezonde beslissingen? Elke keer als je een sigaret opsteekt neem je immers een ongezonde beslissing.
Ik ook niet, hoor.quote:Op maandag 15 november 2021 17:00 schreef Molo het volgende:
Dood gaan helpt ook tegen ziek worden
Vind ik ook geen acceptabel pad. Net als continu maatregelen tegen iets als corona
Haha, ze beginnen met boosteren als deze golf voorbij is.quote:Op maandag 15 november 2021 17:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dan heb ik allang in Kaapverdië mijn booster gehaald haha, nederland 4de wereld land qua coronabeleid.
Tijd om libertariër te worden.quote:Op maandag 15 november 2021 17:46 schreef Gia het volgende:
Maar ik denk dat de overheid steeds meer macht wil hebben om ziekenhuisopnames die voorkomen kunnen worden, te voorkomen met regels en maatregelen. Te beginnen met Corona, dan griep, dan roken, dan alcohol, dan .....
Zie je wel, het werkt meteen!quote:Op maandag 15 november 2021 17:48 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Haha, ze beginnen met boosteren als deze golf voorbij is.helden
Wat kosten de oplossingen, en wat leveren ze op?quote:Op maandag 15 november 2021 17:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Vanuit virologisch perspectief wellicht heel logisch
Risicomijdend gezien zou je ook elke misdadiger de doodstraf of levenslang geven. Doen we echter niet
Laten we corona eens net zo bekijken. Wat kosten risico's ons en wat leveren ze op
Ja, en dan gaan pronken als superheld dat ze het op hebben gelost.quote:Op maandag 15 november 2021 17:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Zie je wel, het werkt meteen!
Is ook iets waar je langer profijt aan hebt. Steunpakketten is in principe geld weggooien.quote:Op maandag 15 november 2021 17:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat kosten de oplossingen, en wat leveren ze op?
De zorg renoveren is volgens mij goedkoper dan de continue steunpakketten.
Bijkomend effect is wel dat we niet massaal naar Oostenrijk kunnen.quote:Op maandag 15 november 2021 17:48 schreef Jed1Gam het volgende:
Haha, ze beginnen met boosteren als deze golf voorbij is.helden.
Natuurlijk eerst die 100% vaccin quota willen pakken, alle 15 jarige vaccineren dat is belangrijker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |