gaat er om dat het OM alles moet bewijzen. als zij met zijn 4en naar het huis van een vriend gaan, die vriend pakt de sleutels, en ze rijden weg, dient het OM te bewijzen dat:quote:Op maandag 15 november 2021 15:08 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Hm, maar als ze met zijn vieren die auto hebben opgehaald dan wel gejat? Dan wist hij het wel (lijkt me) en dat is wellicht weer 'makkelijker' te bewijzen?
Hmm ja, je hebt gelijk. Klinkt inderdaad alsof het erg lastig wordt om hier eventueel wat mee te kunnen (als ze dat überhaupt willen).quote:Op maandag 15 november 2021 17:27 schreef Shotty het volgende:
[..]
gaat er om dat het OM alles moet bewijzen. als zij met zijn 4en naar het huis van een vriend gaan, die vriend pakt de sleutels, en ze rijden weg, dient het OM te bewijzen dat:
hij er bij was.
EN hij wist dat die vriend daar geen toestemming voor had.
EN hij op de een of andere manier assistentie bij verleend heeft.
EN hij daadwerkelijk de intentie heeft gehad te assisteren bij de diefstal/het "lenen"
zonder dat ga je erg lastig tot een veroordeling komen vrees ik. zeker met maar 1 overlevende getuige, die tegelijkertijd de verdachte is. (en zich dus rustig op het zwijgrecht kan beroepen)
(kijk bijvoorbeeld naar de aanrijding bij Marken. de enigste straf die hij kreeg was rijden met een telefoon in zijn hand, en dat alleen omdat hij dat zelf bekende)
of ze het willen blijft een mensenvraag, maar tenzij ze ergens bewijs voor de bovenstaande punten (denken) te kunnen vinden, denk ik niet dat ze zullen vervolgen.quote:Op maandag 15 november 2021 17:35 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Hmm ja, je hebt gelijk. Klinkt inderdaad alsof het erg lastig wordt om hier eventueel wat mee te kunnen (als ze dat überhaupt willen).
Mijn reactie had betrekking op 16-jarigen in het algemeen. Ik word een beetje ongemakkelijk van mensen die beweren dat je dan nog heel kinderlijk bent omdat ze zelf door hun ouders klein zijn gehouden. En daar dan ook nog triomfantelijk over gaan beweren dat ze daarom zo goed terecht zijn gekomen. Als je als 16-jarige om 22:00 thuis moet zijn op zaterdagavond, is dat wmb gewoon abnormaal en ronduit treurig.quote:Op maandag 15 november 2021 14:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het zijn geen huppelende kindjes maar hebben ook nog niet een ontwikkeld verantwoordelijkheidsbesef, anders hadden ze dit sowieso niet gedaan. Het is natuurlijk een tragedie.
Wie is er schuld? De overheid is wel heel laks mbt lachgas, dat altijd als een geinig en onschuldig pretmiddel wordt gezien.
Statussymbool? Maar dan toch geen Citroën C3?quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:18 schreef Gia het volgende:
Ik hoorde dat een van de jongens afkomstig was van het kamp in Nuenen waar een maand of zo geleden de postcodekanjer van 3,3 miljoen gevallen is. Ik weet niet of dit dezelfde jongen is die deze week 17 zou zijn geworden en dat hij misschien alvast een auto had gekregen, die zolang op iemand anders zijn naam is gezet.
Ik neem aan dat de jongen in het ziekenhuis dit wel zal weten.
Zou wel heel ernstig zijn en ja, dan zijn die ouders genoeg gestraft, want de bestuurder heeft het niet overleefd, maar toch. Op het kamp is een auto zo ongeveer een statussymbool, en er was een grote prijs gevallen.
Ik hoop in elk geval dat de politie kan achterhalen hoe die jongens aan de sleutel van die auto zijn gekomen.
Stond in de krant:quote:Op donderdag 9 december 2021 20:30 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij? Staat niet in het artikel waar je naar linkt.
Wat heb jij daar aan?quote:Op donderdag 9 december 2021 23:30 schreef Gia het volgende:
Ben ook wel benieuwd of degene op wiens naam de auto gehuurd was, kan verklaren hoe die kids aan de sleutel zijn gekomen.
De ouders vragen zich natuurlijk af hoe ze aan die auto zijn gekomen. Heeft een volwassene de auto meegegeven? Die persoon lijkt me dan schuldig aan dood door schuld.quote:
Ik dus niet. Er zijn drie kinderen bij omgekomen. Dat is al triest genoeg ongeacht of ze fout zaten. Daar kan je nu niets meer aan veranderen. Laat het rusten.quote:Op donderdag 9 december 2021 23:51 schreef Gia het volgende:
[..]
De ouders vragen zich natuurlijk af hoe ze aan die auto zijn gekomen. Heeft een volwassene de auto meegegeven? Die persoon lijkt me dan schuldig aan dood door schuld.
Ik hoef persoonlijk echt niet te weten wie, maar ben wel benieuwd naar de achtergrond van het verhaal.
Softe mentaliteit. Die gozers reden 100km/h waar 50 km/h toegestane was. Ook hadden ze waarschijnlijk lachgas op. Ze hadden die ambulancebroeders kunnen doodrijden. Totaal onverantwoordelijk en schijt en alles en iedereen. Stel je voor dat ze jouw pa of broer hadden doodgereden. Vond je het dan ook alleen maar zielig?quote:Op donderdag 9 december 2021 23:53 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik dus niet. Er zijn drie kinderen bij omgekomen. Dat is al triest genoeg ongeacht of ze fout zaten. Daar kan je nu niets meer aan veranderen. Laat het rusten.
quote:Op vrijdag 10 december 2021 04:16 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Je hebt een flinke mening zo volslagen anoniem op een forum. Lekker bezig![]()
‘Ze hebben hun fouten gelukkig met hun leven moeten bekopen’ …. Iemand die zoiets durft te posten is niet goed snik. Gelukkig heeft diegene backup van personen zoals jij schijnbaar. Mooi clubje brave Hendrikkenquote:Op vrijdag 10 december 2021 06:15 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]![]()
Lomp gedrag? Wat vertoon jij hier zelf dan?
Hij geeft zijn mening, net zoals jij een mening hebt, een andere mening, maar net zo goed een mening.
En nu de mijne: hoe triest ook, de knullen hebben een fout gemaakt, een grote- en helaas dodelijke fout.
Hun fout had echter nog véél erger kunnen uitpakken, als zij ook andere weggebruikers hadden meegenomen in hun kielzog.
Ik vind het al heel erg dat de ambulancemedewerkers gewond zijn geraakt, zij waren daar op de juiste plek, op het verkeerde moment. Op het moment dat die vier idioten dachten even een uurtje lollig te doen, hadden ook deze mensen het leven kunnen laten door hun onbezonnen actie.
Triest? Ja, zeker, maar ze namen zélf dit risico.
Maar ik ben in elk geval blij dat ze niemand anders fataal geraakt hebben.
Wel zonde van de ambulance, die karren zijn rete-duur.
En als je het hier niet mee eens bent, en ook mij een 'toetsenbordheld' vind, jammer dan voor jou, dan heb je imho echt een roze bril op wat betreft deze knullen.
Jongeren kunnen de gevolgen van hun daden vaak niet goed overzien. En zijn niet zo goed in het inschatten van risico's.quote:Op vrijdag 10 december 2021 06:15 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]![]()
Lomp gedrag? Wat vertoon jij hier zelf dan?
Hij geeft zijn mening, net zoals jij een mening hebt, een andere mening, maar net zo goed een mening.
En nu de mijne: hoe triest ook, de knullen hebben een fout gemaakt, een grote- en helaas dodelijke fout.
Hun fout had echter nog véél erger kunnen uitpakken, als zij ook andere weggebruikers hadden meegenomen in hun kielzog.
Ik vind het al heel erg dat de ambulancemedewerkers gewond zijn geraakt, zij waren daar op de juiste plek, op het verkeerde moment. Op het moment dat die vier idioten dachten even een uurtje lollig te doen, hadden ook deze mensen het leven kunnen laten door hun onbezonnen actie.
Triest? Ja, zeker, maar ze namen zélf dit risico.
Maar ik ben in elk geval blij dat ze niemand anders fataal geraakt hebben.
Wel zonde van de ambulance, die karren zijn rete-duur.
En als je het hier niet mee eens bent, en ook mij een 'toetsenbordheld' vind, jammer dan voor jou, dan heb je imho echt een roze bril op wat betreft deze knullen.
Ik hoop toch dat het bedoeld is in de trant: Gelukkig zijn er geen andere slachtoffers gevallen. Anders eens met jou.Het staat er sowieso wel lomp.quote:Op vrijdag 10 december 2021 08:21 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
‘Ze hebben hun fouten gelukkig met hun leven moeten bekopen’ …. Iemand die zoiets durft te posten is niet goed snik. Gelukkig heeft diegene backup van personen zoals jij schijnbaar. Mooi clubje brave Hendrikken![]()
Als je daar blij mee bent moet je dat zeggen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 07:55 schreef RealistAtheist het volgende:
Hmmm er zijn hier heel wat berichten gewist. Zo ook die van mij. Dus je mag tegenwoordig al niet meer blij zijn dat er geen andere dodelijke slachtoffers gevallen zijn als een stel gekken met lachgas op met 100km/u raced waar je 50km/u mag? Bijzonder.
Als hij dat zo had geschreven had ik er minder moeite mee gehad… maar drie kinderen de dood gunnen omdat ze te hard rijden is ziekelijk slecht. Maar wel lekker makkelijk zo geheel anoniem….quote:Op vrijdag 10 december 2021 09:34 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Ik hoop toch dat het bedoeld is in de trant: Gelukkig zijn er geen andere slachtoffers gevallen. Anders eens met jou.Het staat er sowieso wel lomp.
Dat is echt het probleem met de huidige generatie jongeren, ik kan me namelijk niet herinneren, van toen ik zo oud (jong) was, zó roekeloos te zijn, idem voor mijn leeftijdsgenootjes. Echt gewoon niet.quote:Op vrijdag 10 december 2021 08:39 schreef Megumi het volgende:
[..]
Jongeren kunnen de gevolgen van hun daden vaak niet goed overzien. En zijn niet zo goed in het inschatten van risico's.
Dat heeft niets met de huidige generatie jongeren te maken, je brein is simpelweg nog niet goed in staat alle gevolgen te overzien op die leeftijd.quote:Op vrijdag 10 december 2021 10:22 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Dat is echt het probleem met de huidige generatie jongeren, ik kan me namelijk niet herinneren, van toen ik zo oud (jong) was, zó roekeloos te zijn, idem voor mijn leeftijdsgenootjes. Echt gewoon niet.
De huidige generatie jongeren is imo een ramp op pootjes, de meesten hebben ook totaal geen ontzag of respect voor gezag. Dit ontaarde gedrag wordt er vaak met de paplepel ingegoten, en dan durven veel ouders nog te beweren "het is zo'n lieve jongen, doet ie normaal nooit".
Dat dit gebeurd is, verbaasd mij dan ook echt niet...
Dit is iets van alle tijden hoor.quote:Op vrijdag 10 december 2021 10:22 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Dat is echt het probleem met de huidige generatie jongeren, ik kan me namelijk niet herinneren, van toen ik zo oud (jong) was, zó roekeloos te zijn, idem voor mijn leeftijdsgenootjes. Echt gewoon niet.
Sorry maar op deze leeftijd is het niet meer het niet ontwikkeld zijn van het brein, maar een tokkie-opvoeding.quote:Op vrijdag 10 december 2021 11:17 schreef ChipsZak. het volgende:
Lastige zaak, ik vind het alleen wel echt té makkelijk om te zeggen dat ze hier niets van hebben kunnen overzien want ze zijn te jong om goed risico’s in te schatten. Dan ontsla je ze van alle verantwoordelijkheid en imo doe je andere tieners tekort.
Hun brein is inderdaad niet volledig volgroeid, want dat is pas zo rond hun (begin) 20e. Deze jongens (de 16-jarigen) mochten al rijlessen nemen en theorie-examen en tussentijdse toetsen afleggen, één jaar later afrijden (op hun 17e) om vervolgens te rijden met iemand naast zich en twee jaar vanaf hun huidige leeftijd zelfstandig rijden. Zo volwassen worden ze in elk geval al wel ingeschat.
Als je lachgas neemt dan weet je heus de effecten daarvan. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat zij nu voor het eerst lachgas namen en niet wisten dat het bepaalde effecten heeft. Te hard rijden snappen ze ook heus wel. Ze zullen vast wel eens bij iemand in de auto hebben gezeten. Tel daarbij op dat ze in een huurauto reden terwijl ze ook weten dat dat niet mag (onder de 18 jaar). Geen idee hoe ze aan dat ding gekomen zijn.
Die combi, ondanks hun niet-volgroeide brein, is echt gevaarlijk en dát weet je echt wel op die leeftijd, anders hadden we dit soort situaties bij de vleet. Je denkt wellicht wel dat het ‘jou vast niet overkomt’ en het wat zal ‘meevallen’. Maar goed, daar hebben sommige volwassenen ook nog wel eens last van. Het is ook niet één slechte beslissing (zoals hier vaak gezegd of geïmpliceerd wordt) maar echt een hele stapel. Daarover hebben ze zeker wel enige verantwoordelijkheid en risico-inschatting.
We mogen ook echt wel van geluk spreken dat ze niemand anders hebben doodgereden.
Men vindt dat een 16-jarigen geen rationele overwegingen kunnen maken maw, wat ze doen en zeggen is niet weloverwogen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 11:17 schreef ChipsZak. het volgende:
Hun brein is inderdaad niet volledig volgroeid, want dat is pas zo rond hun (begin) 20e.
Zoiets zeg ik toch ook grotendeels? Ik laat tokkie erbuiten maar benoem wel dat het grotendeels hun eigen verantwoordelijkheid was en zij heus wisten dat dit gevaarlijk kon aflopen. Wel benoem ik inderdaad hun niet-volgroeide brein, want dat is gewoon een feit en kun je niet omheen. Dat dat zorgt voor slechtere risico-inschatting, daarom zeg ik ook dat ze misschien wel dachten dat het mee zou vallen (ondanks dat ze heus wisten dat het echt gevaarlijk was!) en het hun niet zo snel zou overkomen (overschatting). Maar grotendeels ben ik het toch met je eens (hoewel ik tokkie erbuiten laat)?quote:Op vrijdag 10 december 2021 11:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
Sorry maar op deze leeftijd is het niet meer het niet ontwikkeld zijn van het brein, maar een tokkie-opvoeding.
Dan nog hebben ze dikke pech gehad hoor, en dat familie en vrienden veel verdriet hebben, maar de rest van de samenleving mag opgelucht adem halen dat geen volstrekt onschuldigen zijn gestorven.
Ja, daarom vind ik die opmerking ook andere tieners te kort doen. Daarmee ontslaan ze deze jongens ook compleet van enige verantwoordelijkheid en schuld. Onterecht imo.quote:Op vrijdag 10 december 2021 11:31 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Men vindt dat een 16-jarigen geen rationele overwegingen kunnen maken maw, wat ze doen en zeggen is niet weloverwogen.
Komisch dat zo'n Greta Thunberg op die leeftijd de halve wereld achter zich aan krijgt lopen..
Of alleen de ouders dat afvragen laat ik in het midden. Maar de gene die sleutels overhandigd om minderjarigen te laten rijden mag wat mij betreft wel verantwoording afleggen, liefst voor een rechter. Als dat echter een van de ouders is geweest dan lijkt mij dat het wel afgedaan is nu.quote:Op donderdag 9 december 2021 23:51 schreef Gia het volgende:
De ouders vragen zich natuurlijk af hoe ze aan die auto zijn gekomen. Heeft een volwassene de auto meegegeven? Die persoon lijkt me dan schuldig aan dood door schuld.
Ik hoef persoonlijk echt niet te weten wie, maar ben wel benieuwd naar de achtergrond van het verhaal.
Ze waren 15 en 16. Pubers.quote:Op vrijdag 10 december 2021 11:17 schreef ChipsZak. het volgende:
Lastige zaak, ik vind het alleen wel echt té makkelijk om te zeggen dat ze hier niets van hebben kunnen overzien want ze zijn te jong om goed risico’s in te schatten. Dan ontsla je ze van alle verantwoordelijkheid en imo doe je andere tieners tekort.
Hun brein is inderdaad niet volledig volgroeid, want dat is pas zo rond hun (begin) 20e. Deze jongens (de 16-jarigen) mochten al rijlessen nemen en theorie-examen en tussentijdse toetsen afleggen, één jaar later afrijden (op hun 17e) om vervolgens te rijden met iemand naast zich en twee jaar vanaf hun huidige leeftijd zelfstandig rijden. Zo volwassen worden ze in elk geval al wel ingeschat.
Als je lachgas neemt dan weet je heus de effecten daarvan. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat zij nu voor het eerst lachgas namen en niet wisten dat het bepaalde effecten heeft. Te hard rijden snappen ze ook heus wel. Ze zullen vast wel eens bij iemand in de auto hebben gezeten. Tel daarbij op dat ze in een huurauto reden terwijl ze ook weten dat dat niet mag (onder de 18 jaar). Geen idee hoe ze aan dat ding gekomen zijn.
Die combi, ondanks hun niet-volgroeide brein, is echt gevaarlijk en dát weet je echt wel op die leeftijd, anders hadden we dit soort situaties bij de vleet. Je denkt als tiener wellicht wel sneller dat het ‘jou vast niet overkomt’ en het wat zal ‘meevallen’. Hoewel sommige volwassenen daar ook nog wel eens last van hebben. Het is ook niet één slechte beslissing (zoals hier vaak gezegd of geïmpliceerd wordt) maar echt een hele stapel. Daarover hebben ze zeker wel enige verantwoordelijkheid en risico-inschatting.
We mogen ook echt wel van geluk spreken dat ze niemand anders hebben doodgereden.
Als je op 16 jarige leeftijd zelf niet het vermogen hebt om te beseffen wat voor risico's kleven aan de stunt die ze begaan hebben, dan is dat al vrij triest. Maar normaal gesproken heb je dan nog ouders die je er op wijzen. Bij namen als Elvis, Levi en Anthony vraag ik me echter af of de ouders wel capabel genoeg zijn voor opvoeding.quote:Op vrijdag 10 december 2021 08:39 schreef Megumi het volgende:
[..]
Jongeren kunnen de gevolgen van hun daden vaak niet goed overzien. En zijn niet zo goed in het inschatten van risico's.
quote:Op vrijdag 10 december 2021 13:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Met alle respect, maar bepaalde reacties bevestigen wel weer dat er nog behoorlijk wat mensen zijn die een hele saaie jeugd hebben gehad.
Ik was niet bezig met het jatten van een auto. Wat dat betreft is het geen gemis dat ze onder de grond liggen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 13:50 schreef theunderdog het volgende:
Ze waren 15 en 16. Pubers.
Met alle respect, maar bepaalde reacties bevestigen wel weer dat er nog behoorlijk wat mensen zijn die een hele saaie jeugd hebben gehad.
Er kwam er één van het kamp bij Nuenen. Ook werd er eentje paar dagen later 17. Die kan al een half jaar aan 't lessen zijn geweest en gedacht hebben dat ie het al wel kon.quote:Op vrijdag 10 december 2021 14:02 schreef Alloch87 het volgende:
Als je op 16 jarige leeftijd zelf niet het vermogen hebt om te beseffen wat voor risico's kleven aan de stunt die ze begaan hebben, dan is dat al vrij triest. Maar normaal gesproken heb je dan nog ouders die je er op wijzen. Bij namen als Elvis, Levi en Anthony vraag ik me echter af of de ouders wel capabel genoeg zijn voor opvoeding.
Waar juich ik in hemelsnaam toe dat ze dood zijn man, idioot. Denk even na voordat je dergelijke dingen roeptoetert mafkees. Het is een groot drama dat ze overleden zijn.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:00 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb absoluut geen saaie jeugd gehad, ook domme dingen gedaan (wie niet als tiener), maar dit is wel een overtreffende trap dom hoor. Maar echt, toejuichen dat ze dood zijn? wtf manDat vind ik echt heel kwalijk en triest. Je kent die kinderen niet, je kent hun ouders niet. Je denkt ze te kennen aan de hand van een paar namen en roekeloos gedrag. Het zegt veel over jou als je zo denkt.
Stoer. Totdat jouw kind een hele hele hele domme fout maakt en deze met de dood moet bekopen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 14:46 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ik was niet bezig met het jatten van een auto. Wat dat betreft is het geen gemis dat ze onder de grond liggen.![]()
Die kinderen hoeven ook niet meer bestraft te worden, maar wel degene die, eventueel, voor hen de auto gehuurd heeft.quote:Op donderdag 9 december 2021 23:53 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik dus niet. Er zijn drie kinderen bij omgekomen. Dat is al triest genoeg ongeacht of ze fout zaten. Daar kan je nu niets meer aan veranderen. Laat het rusten.
Juichen nee. Vind ik het erg? Nope.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:57 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Stoer. Totdat jouw kind een hele hele hele domme fout maakt en deze met de dood moet bekopen.
Goede straf: ja. Doodstraf: nee.
Genoeg tieners die in hun tienertijd een hele domme fout maken en later goed terecht komen en juist een aanwinst voor de samenleving zijn.
Het had natuurlijk ook NOG erger kunnen uitpakken, met doden onder de andere verkeersdeelnemers, inderdaad een geluk dat dat niet gebeurd is. Maar om nu te juichen dat deze tieners zijn omgekomen is ziek. Dan ben je m.i. niet goed bij je hoofd wanneer je dat doet. Of je wil gewoon ff lekker stoer doen, laten zien hoe ruig je bent.
Liever een saaie jeugd, dan dood met 15, toch?quote:Op vrijdag 10 december 2021 13:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:00 schreef Heph844 het volgende:
Sommige reacties hier zijn echt om te kotsen.
Ok en als ze jouw ouders hadden doodgereden? Dan want dat scenario had er net zo goed 1 kunnen kijken.quote:Op vrijdag 10 december 2021 13:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niemand zegt dat het 'normaal' is. Het is onbezonnenheid.quote:Op vrijdag 10 december 2021 14:05 schreef Alloch87 het volgende:
[..]![]()
Hou eens op met net te doen of het normaal is wat ze gedaan hebben.
Ze hebben (al lurkend aan een bollenetje) een auto gestolen, en zijn vervolgens (zonder rijbewijs) veel te hard gaan rijden.
Als dit dingen zijn die jij in je jeugd ook deed, dan ben je gewoon een idioot.
Natuurlijk, jochie.quote:Op vrijdag 10 december 2021 14:46 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ik was niet bezig met het jatten van een auto. Wat dat betreft is het geen gemis dat ze onder de grond liggen.![]()
Je leest het verkeerd. Hij juicht niet toe dat ze dood zijn, naar zegt: "gelukkig zijn zij dood en niet de ambulancebroeders".quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:57 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Stoer. Totdat jouw kind een hele hele hele domme fout maakt en deze met de dood moet bekopen.
Genoeg tieners die in hun tienertijd een hele domme fout maken en later goed terecht komen en juist een aanwinst voor de samenleving zijn.
Het had natuurlijk ook NOG erger kunnen uitpakken, met doden onder de andere verkeersdeelnemers, inderdaad een geluk dat dat niet gebeurd is. Maar om nu te juichen dat deze tieners zijn omgekomen is ziek. Dan ben je m.i. niet goed bij je hoofd wanneer je dat doet. Of je wil gewoon ff lekker stoer doen, laten zien hoe ruig je bent.
Je bent echt dood van binnen als je dit post man.quote:Op vrijdag 10 december 2021 14:46 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Laat lekker gaan.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:57 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Als je eigen dierbare iets is aangedaan, dan bekijk je het nagenoeg per definitie niet meer objectief. Logisch, want dan zit je bordervol emotie.quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:02 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ok en als ze jouw ouders hadden doodgereden? Dan want dat scenario had er net zo goed 1 kunnen kijken.
Wat dat betreft tragisch, maar laten we het nou niet al te dramatisch maken. Een auto stelen is geen kattekwaad. PUNT. Met dubbele snelheden over een weg rijden is geen kattekwaad. PUNT.
Idd, en tot je weer in eoa klimaatmars- of stemrechttopic terecht komt, dan zijn 16 jarigen plotseling "volwassen" genoeg om weloverwogen keuzes te maken...quote:Op vrijdag 10 december 2021 11:31 schreef Toine51 het volgende:
Men vindt dat een 16-jarigen geen rationele overwegingen kunnen maken maw, wat ze doen en zeggen is niet weloverwogen.
Komisch dat zo'n Greta Thunberg op die leeftijd de halve wereld achter zich aan krijgt lopen..
De ene 16-jarige is de ander niet. Greta was toen heel wat slimmer dan deze knullen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 11:31 schreef Toine51 het volgende:
[..]
In dat geval wordt diegene in ieder geval financieel behoorlijk gestraft, want de (eventuele) verzekering zal geen cent van de schade dekken.quote:Op vrijdag 10 december 2021 16:42 schreef Gia het volgende:
Die kinderen hoeven ook niet meer bestraft te worden, maar wel degene die, eventueel, voor hen de auto gehuurd heeft.
Het gaat imo helemaal niet om de leeftijd (het onvolgroeide hersenen idee), maar om het gedrag.quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Idd, en tot je weer in eoa klimaatmars- of stemrechttopic terecht komt, dan zijn 16 jarigen plotseling "volwassen" genoeg om weloverwogen keuzes te maken...
Het is dan ook een sidestep in dit topic... GL en D66 willen bv. het stemrecht verlagen naar 16 jaar... Maar als er dan argumenten komen dat 16 jarigen hun acties nog niet goed kunnen beoordelen wordt dat steevast met hoongelach weggewuifd. Nou we zien het.quote:Op vrijdag 10 december 2021 19:09 schreef OllieA het volgende:
[..]
Het gaat imo helemaal niet om de leeftijd (het onvolgroeide hersenen idee), maar om het gedrag.
Als je met tweemaal de toegestane snelheid deelneemt aan het verkeer ben je een strafbare asociale hufter. Je leeftijd kan er dan juridisch toe doen wat betreft de rechtsgang en de hoogte van de straf. De toerekeningsvatbaarheid, zeg maar.
Wanneer je je uitspreekt over zaken als klimaatverandering kunnen je uitspraken op hun merites worden beoordeeld. Hoe oud je bent heeft weinig te maken met de validiteit van je argumenten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |