abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202184204
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_202184264
c_/
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202184653
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 10:12 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen :W
:W
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202184906
Hai. Ik doe nog beetje koelen, beetje strompelen, beetje zitten, beetje pootje omhoog. Kan al weer iets meer wiebelen en hij is minder ranzig paars. Het tintelt wel een beetje en is wat doof maar dat lijkt me eigenlijk wel logisch met zo'n zwelling en het afnemen daarvan.
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator / Redactie Sport maandag 15 november 2021 @ 11:03:17 #6
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_202185045
Morning.
Eerste weekoverleg al weer gehad. Straks nog de tweede, met iedereen.
Nog wel wat zware benen van gisteren. Ene keer toch wat meer last van dan de andere keer.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_202185067
Mogge!
Fijn @Lonaa ga je nog wel de huisarts bellen?

Ik heb nu pauze van een cursus ;) hopelijk zijn we net als vorige week snel klaar
We have far more in common than that which devides us..
pi_202185093
@Kaatje1 nee, er is nog steeds verbetering en ik heb geen enorme pijn en alles, dus ik geloof dat het gewoon een optater gehad heeft. :) Mocht het nou lang aanhouden of veranderen of whatever, dan wel natuurlijk, maar ik zie nu geen echte noodzaak.
pi_202185158
Fijn dat er vooruitgang in zit @Lonaa :Y
Bikkel :*
pi_202185486
Wat is de moderne techniek toch fijn O+ Ik ben al een paar weken aan het spelen met de software van de thermostaat. We verbruiken na wat tweaks tot 1,5 kuub gas per dag minder. Dat is echt veel zeg. Had ik niet verwacht.
We hoeven er niet voor in de kou te zitten, daar beginnen we ook niet aan natuurlijk.
Spoilers!
pi_202185706
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 11:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat is de moderne techniek toch fijn O+ Ik ben al een paar weken aan het spelen met de software van de thermostaat. We verbruiken na wat tweaks tot 1,5 kuub gas per dag minder. Dat is echt veel zeg. Had ik niet verwacht.
We hoeven er niet voor in de kou te zitten, daar beginnen we ook niet aan natuurlijk.
Dat is een leuke besparing! Iets specifieks dat wij ook kunnen inzetten?
pi_202185759
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 11:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zou dat de reden zijn voor al het gebreide goed aan truien, jurken, vesten en spencers :X in de winkels.
Trek een trui aan en zet de thermostaat wat lager.

Hóe krijg je het verbruik dan lager?
# geen software
pi_202186067
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 11:57 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Dat is een leuke besparing! Iets specifieks dat wij ook kunnen inzetten?
Ik denk niet dat jullie er ook iets aan hebben. We hebben twee instelbare zones, keuken en woonkamer. Ik heb wat beter rekening gehouden met wanneer we in welke ruimte zijn. En in de keuken stond de optie 'voorverwarmen' aan. Als ik wilde dat het om 11.00 19 graden werd, ging de cv al om 6.00 beginnen met rustig de ruimte verwarmen. Dat kan in sommige gevallen besparend werken maar dat moet je testen. In ons geval werkt dat dus niet besparend.

Omdat onze woonkamer enorm goed geïsoleerd is, liggen we met een instelling van19 graden al te zweten op de bank 's avonds. Ik zet elke week de thermostaat een half uur eerder lager zodat het minder lang opwarmt. Net zo lang tot we op het ideale schema zitten. Hij staat nu tussen 11.00 en 19.00 op 19 graden, voor de rest op 17.5 (vanwege vloerverwarming).
Daarnaast kijk ik elke zondag in mijn agenda voor de komende week. Als ik dagen weg ben, pas ik het schema van die dag aan.
Spoilers!
pi_202186366
Ah, daar valt denk ik voor ons weinig van te leren. Wij draaien dagelijk aan een knop als we thuis zijn.
pi_202186410
Ow, het aanpassen doen wij handmatig. 🤪 indien nodig.
Het is wel een zelflerende (?) thermostaat, die past opwarmtijden zelf aan.
Volgens maandelijkse stats van provider is het verbruik relatief laag voor m3 huis (zonder deuren tussen 4 ruimten), een vide en open trap.

@Lonaa Klinkt al beter! Hou zo veel en vaak mogelijk de voet hoog en beweeg de tenen/voet wat mogelijk is, voor bloedcirculatie.
pi_202186423
Met de hond gelopen. Ging beter dan verwacht. Teen voelt wel wat...vreemd? Beetje prikkelend alsof je er slaap in gehad hebt.

Dora mocht de weg kiezen en leidde me zo naar de cameraploeg van SBS6 die een ramptoerist-item aan het maken waren na de aanhouding van vannacht. De vorige keer dat Dora mocht kiezen kwamen we in een politieachtervolging terecht op 2 meter afstand. Ik weet niet wat er is met die hond.
pi_202186426
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 12:51 schreef AnneX het volgende:

@:Lonaa Klinkt al beter! Hou zo veel en vaak mogelijk de voet hoog en beweeg de tenen/voet wat mogelijk is, voor bloedcirculatie.
Yes! Net ook alweer gekoeld, want dat is toch wel lekker, met pootje hoog.
pi_202186432
quote:
2s.gif Op maandag 15 november 2021 12:52 schreef Lonaa het volgende:
Met de hond gelopen. Ging beter dan verwacht. Teen voelt wel wat...vreemd? Beetje prikkelend alsof je er slaap in gehad hebt.

Dora mocht de weg kiezen en leidde me zo naar de cameraploeg van SBS6 die een ramptoerist-item aan het maken waren na de aanhouding van vannacht. De vorige keer dat Dora mocht kiezen kwamen we in een politieachtervolging terecht op 2 meter afstand. Ik weet niet wat er is met die hond.
😎 Detective Dora.
  maandag 15 november 2021 @ 12:55:39 #19
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202186453
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 12:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik denk niet dat jullie er ook iets aan hebben. We hebben twee instelbare zones, keuken en woonkamer. Ik heb wat beter rekening gehouden met wanneer we in welke ruimte zijn. En in de keuken stond de optie 'voorverwarmen' aan. Als ik wilde dat het om 11.00 19 graden werd, ging de cv al om 6.00 beginnen met rustig de ruimte verwarmen. Dat kan in sommige gevallen besparend werken maar dat moet je testen. In ons geval werkt dat dus niet besparend.

Omdat onze woonkamer enorm goed geïsoleerd is, liggen we met een instelling van19 graden al te zweten op de bank 's avonds. Ik zet elke week de thermostaat een half uur eerder lager zodat het minder lang opwarmt. Net zo lang tot we op het ideale schema zitten. Hij staat nu tussen 11.00 en 19.00 op 19 graden, voor de rest op 17.5 (vanwege vloerverwarming).
Daarnaast kijk ik elke zondag in mijn agenda voor de komende week. Als ik dagen weg ben, pas ik het schema van die dag aan.
Ik weet niet hoeveel wij besparen maar voor de behaaglijkheid is het zo fijn al die instellingen O+
Ik heb ook voor de badkamer, werkkamer en slaapkamer nog een zone.
Nu kan ik het overal de perfecte temperatuur maken O+
pi_202186477
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 12:54 schreef AnneX het volgende:

[..]
😎 Detective Dora.
Haha, ja, zoiets. Hoewel ze die achtervolging wel heel eng vond. Die "onstond" ook ineens waar we liepen. Smal fietspad, geen uitwijkmogelijkheden en doodlopend wegens werkzaamheden. Was best indrukwekkend, inclusief u-turns enzo.

Vandaag hoefde ik alleen maar interview af te wimpelen, terwijl Dora enorm hard naar de journalist aan het kwispelen was, want hij had iets VET INTERESSANTS vast. :')
pi_202186481
quote:

Ze heeft naar Commissaris Rex gekeken! 8-)
of Bolt.
  maandag 15 november 2021 @ 12:58:23 #22
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202186497
*O* Lonaa een journalist afwimpelend op de teejveeeej *O*
pi_202186508
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 12:58 schreef fietsie het volgende:
*O* Lonaa een journalist afwimpelend op de teejveeeej *O*
Haha, het was niet live. :7 Gelukkig. :')

Al kreupelend in mn joggingbroek. :D
pi_202186527
quote:
7s.gif Op maandag 15 november 2021 12:57 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ze heeft naar Commissaris Rex gekeken! 8-)
of Bolt.
Dit was de beste:

O+
pi_202186546
quote:
2s.gif Op maandag 15 november 2021 12:59 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Haha, het was niet live. :7 Gelukkig. :')

Al kreupelend in mn joggingbroek. :D
Soort Tukker Tokkie TV :P
pi_202186573
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 12:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat klinkt super slim. Al ben ik blij dat wij van dat soort dingen af zijn. Bij ons staat de temperatuur standaard op 20 graden, en is het altijd comfortabel warm, maar niet te warm. Al wil ik 19 graad ook nog wel eens proberen.

In ons oude appartement konden we niets programmeren, dus de eerste 2 uur beneden waren niet uit te staan in de winter, zo koud. Zeker niet fijn als baby al om 5 uur 's morgens wakker was, om dan in een koude donkere woonkamer te zitten...
pi_202186599
quote:
7s.gif Op maandag 15 november 2021 13:02 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Soort Tukker Tokkie TV :P
Dat is soberso in die wijk. Tering wat ben ik blij dat ik daar niet woon. :D

Wandel er ook niet graag. Veel afval op straat, veel criminaliteit. Nog niet zo lang geleden was er een schietpartij op klaarlichte dag. Naast een basisschool. *O*

Daar is ook Het Fietstunneltje. Als je daar onderdoor fietst is de kans 50/50 dat je beroofd wordt.
pi_202186641
quote:
2s.gif Op maandag 15 november 2021 13:05 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Dat is soberso in die wijk. Tering wat ben ik blij dat ik daar niet woon. :D

Wandel er ook niet graag. Veel afval op straat, veel criminaliteit. Nog niet zo lang geleden was er een schietpartij op klaarlichte dag. Naast een basisschool. *O*
Oh dat klinkt wel een beetje als onze wijk. O+
Hopen vuilnis (vooral ook naast de containers complete huisraadverzamelingen, inclusief koelkasten en matrassen, regelmatig ook een bankstel, kapotte kastjes, etc.) en plastic en blikjes zwerven hier overal. Schietpartijen laatste jaren niet meer (de invallen door politie aan de overkant zijn ook wel afgenomen), maar nog wel elke dag instant-high als ik ons flatgebouw binnenloop. Ook om half 3 's nachts nog, dan zitten ze met hun hoodies over hun ogen getrokken op hun plastic witte stoeltjes in de berging drugs te snuiven/roken/weetikveel.

Ze zeggen overigens wel altijd gedag :D .

Verder; ons verwarmingsplan bestaat hier uit hopen fleeceplaids, dikke truien en hopen dat de warmte van de radiator niet al te direct naar buiten vliegt. Maar dat laatste is ijdelde hoop :') .
  maandag 15 november 2021 @ 13:08:59 #29
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202186644
Waardeloos, dat soort plekkies. Hier is ook zo'n fietstunneltje, maar dan 1 die altijd vol glas ligt zodat je band gegarandeerd lek gaat. Dus fiets je altijd om..
pi_202186676
quote:
7s.gif Op maandag 15 november 2021 13:08 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Oh dat klinkt wel een beetje als onze wijk. O+
Hopen vuilnis (vooral ook naast de containers complete huisraadverzamelingen, inclusief koelkasten en matrassen, regelmatig ook een bankstel, kapotte kastjes, etc.) en plastic en blikjes zwerven hier overal. Schietpartijen laatste jaren niet meer (de invallen door politie aan de overkant zijn ook wel afgenomen), maar nog wel elke dag instant-high als ik ons flatgebouw binnenloop. Ook om half 3 's nachts nog, dan zitten ze met hun hoodies over hun ogen getrokken op hun plastic witte stoeltjes in de berging drugs te snuiven/roken/weetikveel.

Ze zeggen overigens wel altijd gedag :D .

Verder; ons verwarmingsplan bestaat hier uit hopen fleeceplaids, dikke truien en hopen dat de warmte van de radiator niet al te direct naar buiten vliegt. Maar dat laatste is ijdelde hoop :') .
Meestal heb je ook niet zoveel te vrezen als je geen criminele dingen doet of snitched. Maar met de hond en de hoeveelheid zooi op straat die ze op kan vreten/ziek van kan worden/in kan trappen vind ik het wel vervelend lopen.
pi_202186681
De dichtstbijzijnde tunnel hier is GOOR. Het is altijd maar net de vraag of je in bier, pis, poep of kots staat. Maar het is de spoortunnel dus het is best een eind om als je een alternatief zoekt. :(
pi_202186696
Ik ben zin aan het maken om hooi te halen, boodschappen bij de AH te doen, de vaat te doen, de was aan te zetten, en te bellen naar de huisarts. Vooral dat laatste geen zin in. Want huisarts is heel aardig, maar enorm spiraaltjesfan. En ik ben dat nu nog maar deels.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik heb gelukkig al een stom mailtje naar de GGD verstuurd *schouderklopje* en ook al een verlofaanvraag gedaan waar ik tegenop zag door de korte termijn *nog een schouderklopje* dus ik ben best goed bezig :P .
pi_202186703
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:11 schreef Tele6 het volgende:
De dichtstbijzijnde tunnel hier is GOOR. Het is altijd maar net de vraag of je in bier, pis, poep of kots staat. Maar het is de spoortunnel dus het is best een eind om als je een alternatief zoekt. :(
Ja, deze is onder de snelweg door en beetje afhankelijk van waar je moet zijn, moet je dan enorm omfietsen als je hem wilt ontwijken. Ik hoef er maar weinig door want niks te zoeken in de wijk die aan de andere kant ligt. :7
pi_202186716
Ik hoef alleen nog maar met pootje omhoog te zitten, boodschappen in ontvangst te nemen en tomatensoep te maken. Eventueel nog met Dora straks, of F. doet dat.

Morgen ga ik kijken of ik iets van training in kan passen want ugh.
pi_202186717
quote:
2s.gif Op maandag 15 november 2021 13:11 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Meestal heb je ook niet zoveel te vrezen als je geen criminele dingen doet of snitched. Maar met de hond en de hoeveelheid zooi op straat die ze op kan vreten/ziek van kan worden/in kan trappen vind ik het wel vervelend lopen.
Ja dat is nasty. Hier ligt best vaak glas op het pad. Dat vind ik ook altijd wel gevaarlijk met al die hondenpootjes.

En je zal de eerste niet zijn met een hond die iets teveel THC binnen heeft gekregen. (We hebben er op het werk drugstesten voor liggen. Met een nachte infuus en wat medicatie komen die er eigenlijk altijd wel bovenop, maar die spacen hem best wel hard. )
pi_202186732
quote:
7s.gif Op maandag 15 november 2021 13:15 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ja dat is nasty. Hier ligt best vaak glas op het pad. Dat vind ik ook altijd wel gevaarlijk met al die hondenpootjes.

En je zal de eerste niet zijn met een hond die iets teveel THC binnen heeft gekregen. (We hebben er op het werk drugstesten voor liggen. Met een nachte infuus en wat medicatie komen die er eigenlijk altijd wel bovenop, maar die spacen hem best wel hard. )
Een vriendje van Dora is in een colablikje gestapt, met z'n polsslagader zo *floep langs het snijvlak. Die hebben ze voor de dood weggehaald. :X
pi_202186740
quote:
2s.gif Op maandag 15 november 2021 13:13 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja, deze is onder de snelweg door en beetje afhankelijk van waar je moet zijn, moet je dan enorm omfietsen als je hem wilt ontwijken. Ik hoef er maar weinig door want niks te zoeken in de wijk die aan de andere kant ligt. :7
Dat is wel handig ja :D

Ik woon in de wijk grenzend aan het stadscentrum. Het spoor scheidt mijn wijk van het centrum. En het treinstation is aan de andere kant van het spoor dan mijn wijk. Dus ik moet er helaas toch regelmatig doorheen. Ik houd m'n mondkapje maar op :X
pi_202186750
quote:
2s.gif Op maandag 15 november 2021 13:16 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Een vriendje van Dora is in een colablikje gestapt, met z'n polsslagader zo *floep langs het snijvlak. Die hebben ze voor de dood weggehaald. :X
Huuuu arme hond ;(

Hond van vrienden heeft een keer een rand van een blikje gelikt, dat was ook kantje boord :X :X
Het idee alleen al ook :X
pi_202186759
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:18 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Huuuu arme hond ;(

Hond van vrienden heeft een keer een rand van een blikje gelikt, dat was ook kantje boord :X :X
Het idee alleen al ook :X
Ja, ik voelde ook alles trekken toen ik het typte. En ik voelde mn tong ook toen ik je bericht las :X :X
  maandag 15 november 2021 @ 13:21:13 #40
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202186803
Je hee ga het effe lekker over... ahjakkesbak *ril* en ik -had- het al koud
pi_202186882
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 12:55 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ik weet niet hoeveel wij besparen maar voor de behaaglijkheid is het zo fijn al die instellingen O+
Ik heb ook voor de badkamer, werkkamer en slaapkamer nog een zone.
Nu kan ik het overal de perfecte temperatuur maken O+
De behaaglijkheid is echt een enorm voordeel ja O+

quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:04 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
Dat klinkt super slim. Al ben ik blij dat wij van dat soort dingen af zijn. Bij ons staat de temperatuur standaard op 20 graden, en is het altijd comfortabel warm, maar niet te warm. Al wil ik 19 graad ook nog wel eens proberen.

In ons oude appartement konden we niets programmeren, dus de eerste 2 uur beneden waren niet uit te staan in de winter, zo koud. Zeker niet fijn als baby al om 5 uur 's morgens wakker was, om dan in een koude donkere woonkamer te zitten...
De temperatuur constant houden is voor ons niet prettig maar ik kan me voorstellen dat het wel heel fijn kan zijn. Het is echt goed te merken wat goede isolatie doet. Ik kon me vroeger niet voorstellen dat ik het in 19 graden te warm zou hebben.

In ons vorige huis had de thermostaat een aan- en een uitstand. Dus dat was kou lijden, op laten warmen tot zweettemperatuur, afkoelen tot je zat te rillen en weer opschalen naar zweten.
Als ik nu denk wat we in dat huis allemaal hadden kunnen verbeteren aan isolatie, tochtstrips, een fatsoenlijke thermostaat, halogeenlampen e.d. de deur uit. We hadden zo veel kunnen besparen _O-
Spoilers!
pi_202186890
Vlinders! Bloemen! Versgebakken koekjes!
Ik voel dit soort verhalen altijd direct in mijn buik.
Babydieren! Gluwein! Cadeautjes!
pi_202186893
quote:

Dora O+
Spoilers!
pi_202186919
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:26 schreef Tuindier het volgende:
Vlinders! Bloemen! Versgebakken koekjes!
Ik voel dit soort verhalen altijd direct in mijn buik.
Babydieren! Gluwein! Cadeautjes!
Ik wil dit allemaal.
pi_202186926
In ander nieuws, de streekmarkt waarop ik een kraam zou hebben is afgezegd. Zeer terecht en verstandig enzo. Maar toch baal ik want ik had me er heel erg op verheugd.

Ik heb ook een beetje een ontheemd gevoel want ik had het er erg druk mee en nu niet meer.
Spoilers!
pi_202186939
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
In ander nieuws, de streekmarkt waarop ik een kraam zou hebben is afgezegd. Zeer terecht en verstandig enzo. Maar toch baal ik want ik had me er heel erg op verheugd.

Ik heb ook een beetje een ontheemd gevoel want ik had het er erg druk mee en nu niet meer.
Terecht. ;(
pi_202187019
Wat jammer Lucky!!
(en in een vol concertgebouw mag wel... ik vind het nog steeds zo krom allemaal)

Lonaa doe rustig aan joh, morgen trainen? Nee toch :o

Ik ging 3 uurtjes werken van 9-12, het was druk, gezellig en kon mijn energievreters buiten de mentale deur houden *G*
Was met Ebikie gegaan en nog een pic gemaakt van de pont de andere kant op.
pi_202187034
quote:

Wat jammer -O-
pi_202187058
En ik wéét dat jullie niet in de buurt wonen (nou ja, @borisz wel) maar plies tekenen jullie ook ff?
Dit is mijn route naar mijn werk (en vaak ook nog voor de leuk rondjes)
Ik moet er niet aan denken dat dit er over een jaar of 5 niet meer is ;( En qua uitstoot moeten ze naar Tata kijken, niet naar de boeren in de buurt. Vind ik dan :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
pi_202187079
@Blues, die streekmarkt mocht wel doorgaan tot 18.00 maar de organisatie heeft zich zelf teruggetrokken. Ze komen zonder avondprogramma niet uit met de financiën en willen ook hun verantwoordelijkheid nemen.
Spoilers!
pi_202187080
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:25 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
De behaaglijkheid is echt een enorm voordeel ja O+
[..]
De temperatuur constant houden is voor ons niet prettig maar ik kan me voorstellen dat het wel heel fijn kan zijn. Het is echt goed te merken wat goede isolatie doet. Ik kon me vroeger niet voorstellen dat ik het in 19 graden te warm zou hebben.

In ons vorige huis had de thermostaat een aan- en een uitstand. Dus dat was kou lijden, op laten warmen tot zweettemperatuur, afkoelen tot je zat te rillen en weer opschalen naar zweten.
Als ik nu denk wat we in dat huis allemaal hadden kunnen verbeteren aan isolatie, tochtstrips, een fatsoenlijke thermostaat, halogeenlampen e.d. de deur uit. We hadden zo veel kunnen besparen _O-
Ik heb hier ook de temperatuur constant staan. Nu het kouder begint te worden, probeer ik (mini-) G wel een beetje op te voeden dat ze iig de tussendeur bovenaan de trap dichtdoen aangezien het slaapkamerraam nog steeds openstaat O-).

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben: hoeveel gas verbruiken jullie op een dag? Beetje gemiddeld?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_202187087
@Blues nou ja, ik ga niet hardlopen ofzo. :D Maar ik kan er op zich goed op staan met schoenen aan dus dat geeft wel mogelijkheden om in ieder geval iets te doen.

Desnoods half uurtje schouder-stabilisatie-oefeningen van de fysio en dan weer naar huis.
pi_202187092
quote:

Oh jammer -O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_202187108
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:38 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Ik heb hier ook de temperatuur constant staan. Nu het kouder begint te worden, probeer ik (mini-) G wel een beetje op te voeden dat ze iig de tussendeur bovenaan de trap dichtdoen aangezien het slaapkamerraam nog steeds openstaat O-).

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben: hoeveel gas verbruiken jullie op een dag? Beetje gemiddeld?
Rond de 3-3,5 kuub nu de verwarming aan staat. Zo'n 1100 kuub per jaar. Voor vrijstaande huizen gelden gemiddelden van 2600 kuub dus we doen het met gas wel goed (kan altijd beter). Alleen elektra is met 9000kwh per jaar weer heel ver boven het gemiddelde _O-
Spoilers!
pi_202187109
Ben ik trouwens de enige die het guurkoud vind?
  maandag 15 november 2021 @ 13:41:28 #56
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202187115
quote:

Gedetailleerder dan dit krijg ik het er niet uit:

pi_202187120
quote:
2s.gif Op maandag 15 november 2021 13:38 schreef Lonaa het volgende:
@:Blues nou ja, ik ga niet hardlopen ofzo. :D Maar ik kan er op zich goed op staan met schoenen aan dus dat geeft wel mogelijkheden om in ieder geval iets te doen.

Desnoods half uurtje schouder-stabilisatie-oefeningen van de fysio en dan weer naar huis.
Oh dit klinkt goed ;)
pi_202187126
quote:
2s.gif Op maandag 15 november 2021 13:41 schreef Lonaa het volgende:
Ik twijfelde met fietsen of ik mijn muts erbij moest pakken ja :Y
  maandag 15 november 2021 @ 13:42:32 #59
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202187134
quote:
Nee ik ben vanmorgen om 8:00 wezen fietsen en sinds ik vanaf even voor 10-en weer binnen zit heb ik alleen maar zitten rillen.

Normaal t-shirt aan bij 't thuiswerken, nu een fleece-hoodie...
  maandag 15 november 2021 @ 13:43:45 #60
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202187152
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:41 schreef fietsie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Doe je nu iets anders dan tot maart? want het is wel flink lager nu :o
  Moderator / Redactie Sport maandag 15 november 2021 @ 13:45:54 #61
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_202187172
quote:
Hier in Amsterdam is er een vervelend waterkoud briesje idd.
pi_202187178
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:41 schreef Blues het volgende:

[..]
Oh dit klinkt goed ;)
Ik heb F. vanochtend ook al gerustgesteld. Want ik weet wel dat ik soms een beetje een debiele sukkel ben als het gaat over zelfzorg/hulp vragen/eigenwijs zijn, maar ik heb trainen nodig voor mijn geestelijke gezondheid. Dat betekent ook dat ik veel zuiniger ben op mijn lijf dan vroeger, want kapot lijf = niet trainen = naar hoofd. Dus ja, ik wil wel dingen (blijven) doen, maar niet ten koste van mijn lijf want dan ben ik nog verder van huis. :7
pi_202187182
Ah kijk, het ligt niet aan mij. Good.
pi_202187203
quote:

[..]

Heel makkelijk: 0!
pi_202187207
quote:
2s.gif Op maandag 15 november 2021 13:46 schreef Lonaa het volgende:
Ah kijk, het ligt niet aan mij. Good.
Ja dit. Het is ook gewoon echt koud in huis nu. Ik was vergeten dat ik aan het testen was met de thermostaat dus er ging iets even niet goed. En ja, ik weet wat ik net allemaal schreef over comfort enzo :')
Spoilers!
  maandag 15 november 2021 @ 13:48:33 #66
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202187209
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:43 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Doe je nu iets anders dan tot maart? want het is wel flink lager nu :o
Ik heb het "zomer programma" nog niet uitgezet :P
En kom er tot nu toe mee weg zonder grote klachten.

(Zomerprogramma = overdag 17, savonds 18.5; winterprogramma was dagtemp 19, avond 21)
pi_202187225
Hier ook een stuk lager dan vorig jaar. Gas was afgelopen maand 4 M3 zie ik net. Moet even zien hoe ik het van vorig jaar oktober opzoek. Maar de verwarming is hier nog niet aangesprongen. Volgens mij in mei voor het laatst.
En stroom was 138 vorige maand.
  maandag 15 november 2021 @ 13:51:07 #68
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202187241
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:48 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik heb het "zomer programma" nog niet uitgezet :P
En kom er tot nu toe mee weg zonder grote klachten.

(Zomerprogramma = overdag 17, savonds 18.5; winterprogramma was dagtemp 19, avond 21)
Oh jezus, jouw zomerprogramma is zo ongeveer mijn winterprogramma _O-
  Moderator / Redactie Sport maandag 15 november 2021 @ 13:51:41 #69
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_202187249
quote:

Per maand 13 t/m 16m3. Alleen voor douchen en koken. Blokvervarming gaat via VVE dus tel ik niet mee. Maar die staat bijna nooit aan.
Moet hem eigenlijk eruit slopen, want ik betaal eigenlijk alleen maar belasting. Zou voor mij gunstiger zijn om alles elektrisch te doen. (nou ja nu dan, als genoeg mensen van het gas af gaan zullen ze wel weer iets doen met de energiebelasting).
  maandag 15 november 2021 @ 13:52:55 #70
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202187267
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:51 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Oh jezus, jouw zomerprogramma is zo ongeveer mijn winterprogramma _O-
Vergeet niet dat mijn achtergevel op het oosten en op de vrije ruimte ligt (de wind komt over Tsjeukemeer of de polders tussen Heerenveen en hier) dus dat het bij beetje koude wind meteen graden afkoelt hier...
En dat was dit vroege voorjaar best een aantal dagen..
pi_202187275
quote:

[..]

Momenteel 4-8 m3 per dag, met thuiswerken en wel/niet douchen van 2 mensen in een vrijstaand huis.
In oktober totaal 85m3. september 13 m3.
  Moderator / Redactie Sport maandag 15 november 2021 @ 13:54:36 #72
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_202187290
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:37 schreef Blues het volgende:
En ik wéét dat jullie niet in de buurt wonen (nou ja, @:Borisz wel) maar plies tekenen jullie ook ff?
Dit is mijn route naar mijn werk (en vaak ook nog voor de leuk rondjes)
Ik moet er niet aan denken dat dit er over een jaar of 5 niet meer is ;( En qua uitstoot moeten ze naar Tata kijken, niet naar de boeren in de buurt. Vind ik dan :+
SPOILER
SPOILER
Ja snap het ook niet waarom je het daar zou willen veranderen. Het is juist goed zoals het is.
pi_202187323
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:41 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Rond de 3-3,5 kuub nu de verwarming aan staat. Zo'n 1100 kuub per jaar. Voor vrijstaande huizen gelden gemiddelden van 2600 kuub dus we doen het met gas wel goed (kan altijd beter). Alleen elektra is met 9000kwh per jaar weer heel ver boven het gemiddelde _O-
Oh....das best netjes qua gas. Dat gemiddelde haal ik ook wel. Voor een niet-vrijstaand-huis :P En qua electra: hoe dan? :o
pi_202187338
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:41 schreef fietsie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Oh, das wel netjes :) Ik kan helaas geen gasverbruik uitlezen uit mijn thermostaat dus geen idee wat er verbruikt wordt voor warm water.
pi_202187345
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:48 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
Heel makkelijk: 0!
:P
pi_202187435
Ik had restje roti als lunch dus nu heb ik wel warme binnenkant en warme ziel. O+
pi_202187456
quote:
Ik heb vooral last van dat het zo grijs en donker is. Al de hele dag het licht aan binnen. }:|

Vanochtend met hardlopen was wel duidelijk langemouwenweer, in tegenstelling tot zaterdagochtend toen ik vrolijk in korte mouwen de deur uit kon.
Dressmyrun.com raadde me zelfs ook nog een jasje aan, maar dat vond ik te pessimistisch. :6
  maandag 15 november 2021 @ 14:11:08 #78
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202187497
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 14:08 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik heb vooral last van dat het zo grijs en donker is. Al de hele dag het licht aan binnen. }:|

Vanochtend met hardlopen was wel duidelijk langemouwenweer, in tegenstelling tot zaterdagochtend toen ik vrolijk in korte mouwen de deur uit kon.
Dressmyrun.com raadde me zelfs ook nog een jasje aan, maar dat vond ik te pessimistisch. :6
Hier was het niet mistig, regende het niet maar was mijn waterdichte jas bij thuiskomt toch helemaal bedekt met druppels...
pi_202187510
Ik probeer een wetenschappelijk artikel te lezen maar manmanman, ik kom er niet doorheen.

quote:
The specific trend observed with glycerol may be attributable to the reduced tendency for aggregation of solids (enzyme, immobilized glycerol, and salt hydrates) in the reaction mixture as aw is reduced. In keeping with this rationale, reactions with 1,3-propanediol exhibited an aw dependence that was intermediate to (iso)propanol and glycerol alcohol acceptor systems and also had a lesser tendency to aggregate than did glycerol. The net effect of aggregation can be a reduction in the surface area and creation of diffusional barriers between enzyme and substrate. Interestingly, when similar reactions with glycerol were run in a solvent-free, biphasic reaction medium, no aggregation of the reaction mixture was apparent and the initial rate of ester synthesis was greater at aw 0.90 than at 0.19 and 0.69 (data not shown).
Als ze nou gewoon zouden zeggen "dit hebben we gemeten en dit is waarschijnlijk daarvoor de reden" maar nee hoor, het moet in dit soort taal |:(
pi_202187532
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:57 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Oh....das best netjes qua gas. Dat gemiddelde haal ik ook wel. Voor een niet-vrijstaand-huis :P En qua electra: hoe dan? :o
Elektrische auto. En er staat een fileserver 24/7 aan, en tot een week geleden hadden we ook een crypto miner 16 uur per dag aan staan. Die server moet echt veel minder vaak aan van mij maar dan moet J de domotica op een Raspberry zetten en daar heeft hij al veel te lang geen tijd voor.
We hebben wel 21 zonnepanelen trouwens hoor. Maar dat dekt het verbruik zeker niet.
Spoilers!
pi_202187583
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:58 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Oh, das wel netjes :) Ik kan helaas geen gasverbruik uitlezen uit mijn thermostaat dus geen idee wat er verbruikt wordt voor warm water.
Met ‘jullie’ bedoel je niet alleen Lucky😉?

Verbruik zie je toch bij de provider? Uitgebreid!
Je kent ons huis: 750 m3 gas/jaar. Hier en daar nog ingebouwde halogeen spots, niks aan te veranderen en niet vaak aan. Ook ledlights met warm licht, gelukkig.
Er hangt wel van alles continu aan stroom: tv, printer, etc. -O- 4000 kw/jaar
pi_202187589
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 14:08 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dressmyrun 😂 _O-
pi_202187629
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 14:17 schreef AnneX het volgende:

[..]
Dressmyrun 😂 _O-
Dat is echt een handige site! Hij zoekt het weerbericht op voor jouw locatie en geeft dan een lijstje met kleren die je zou kunnen aantrekken. Je kunt zelfs aangeven of je een koukleum bent of een kacheltje en dan past ie z'n advies aan. Erg handig bij twijfel. :Y
pi_202187645
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 14:20 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Dat is echt een handige site! Hij zoekt het weerbericht op voor jouw locatie en geeft dan een lijstje met kleren die je zou kunnen aantrekken. Je kunt zelfs aangeven of je een koukleum bent of een kacheltje en dan past ie z'n advies aan. Erg handig bij twijfel. :Y
Ik ga m opslaan. Wij kregen de nieuwsbrief vorige week met daarin het heugelijke nieuws dat 'we ons best gaan doen om het in de kerk niet onder de 8 graden te laten komen deze winter"

:')
pi_202187707
quote:
2s.gif Op maandag 15 november 2021 14:21 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik ga m opslaan. Wij kregen de nieuwsbrief vorige week met daarin het heugelijke nieuws dat 'we ons best gaan doen om het in de kerk niet onder de 8 graden te laten komen deze winter"

:')
Ik weet niet hoe veel je eraan gaat hebben voor in een koud gebouw. Het probleem met me aankleden voor hardlopen is het inschatten van het effect van vochtigheidsgraad/regen/mist en de hoeveelheid wind, en beide heb je hopelijk geen last van in die kerk. Ik zou voor in een gebouw alleen de verwachte temperatuur opzoeken en een soort overzicht in je hoofd maken van bij welke temperatuur welke kleren horen (obv eerdere ervaring). Meestal ga ik ook gewoon af op temperatuur.

• Boven de 10 graden kan ik in korte broek en korte mouwen lopen,
• 5-10 graden lange broek korte mouwen,
• onder de 5 lange broek lange mouwen,
• onder 0 een extra laagje onder de lange mouwen.
• Jasje komt erbij als het regent.

Maar van krachttraining krijg je het waarschijnlijk meestal minder warm dan van lopen. Als ik rustig ga lopen, doe ik meestal voor de zekerheid ook meer kleren aan dan voor snel lopen.

Voordeel van in die kerk trainen is dat je je extra laagjes niet 20 km met je mee hoeft te zeulen :P dus je kunt ook altijd een extra jasje of zo meenemen O+

[ Bericht 2% gewijzigd door Tele6 op 15-11-2021 14:33:42 ]
pi_202187736
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 14:11 schreef Tele6 het volgende:
Ik probeer een wetenschappelijk artikel te lezen maar manmanman, ik kom er niet doorheen.
[..]
Als ze nou gewoon zouden zeggen "dit hebben we gemeten en dit is waarschijnlijk daarvoor de reden" maar nee hoor, het moet in dit soort taal |:(
Ik gooide dit eerst in de vertaler en toen snapte ik t nog nie *O*
quote:
De specifieke trend die wordt waargenomen met glycerol kan worden toegeschreven aan de verminderde neiging tot aggregatie van vaste stoffen (enzym, geïmmobiliseerde glycerol en zouthydraten) in het reactiemengsel naarmate aw wordt verminderd. In overeenstemming met deze grondgedachte vertoonden reacties met 1,3-propaandiol een aw-afhankelijkheid die intermediair was ten opzichte van (iso)propanol- en glycerolalcoholacceptorsystemen en ook een kleinere neiging tot aggregatie hadden dan glycerol. Het netto-effect van aggregatie kan een vermindering van het oppervlak zijn en het creëren van diffusiebarrières tussen enzym en substraat. Interessant is dat wanneer vergelijkbare reacties met glycerol werden uitgevoerd in een oplosmiddelvrij, bifasisch reactiemedium, er geen aggregatie van het reactiemengsel zichtbaar was en dat de initiële snelheid van estersynthese groter was bij aw 0,90 dan bij 0,19 en 0,69 (gegevens niet getoond).
pi_202187765
Oh nog even vertellen, want voorpret O+ We gaan in maart een paar dagen naar Bilbao *O*
pi_202187772
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 14:27 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe veel je eraan gaat hebben voor in een koud gebouw. Het probleem met me aankleden voor hardlopen is het inschatten van het effect van vochtigheidsgraad/regen/mist en de hoeveelheid wind, en beide heb je hopelijk geen last van in die kerk. Ik zou voor in een gebouw alleen de verwachte temperatuur opzoeken en een soort overzicht in je hoofd maken van bij welke temperatuur welke kleren horen (obv eerdere ervaring).

Meestal ga ik gewoon af op temperatuur. Boven de 10 graden kan ik in korte broek en korte mouwen lopen, 5-10 graden lange broek korte mouwen, onder de 5 lange broek lange mouwen, en onder 0 een extra laagje onder de lange mouwen. Jasje komt erbij als het regent.
Maar krachttraining krijg je het denk ik minder warm van dan van lopen. Ik doe voor intervallen ook minder kleren aan dan voor lang rustig lopen.

Voordeel van in die kerk trainen is dat je je extra laagjes niet 20 km met je mee hoeft te zeulen :P dus je kunt ook altijd een extra jasje of zo meenemen O+
Ik heb een nieuwe sporttas (waar ik verliefd op ben want grote gele rugtas O+ ) om meer mee te kunnen nemen ja. :')
Laagjes is het devies want ik heb het altijd wel warm na de warming up. :Y
  maandag 15 november 2021 @ 14:33:18 #89
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202187790
Ik moet nieuwe pedalen op mijn fiets.

Ze staan wat scheef (hard trappen) maar belangrijker, het rubber is eraf. En met die vochtige glibberigheid van nu verlies ik dus grip en slip er vanaf.
pi_202188029
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 14:13 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Elektrische auto. En er staat een fileserver 24/7 aan, en tot een week geleden hadden we ook een crypto miner 16 uur per dag aan staan. Die server moet echt veel minder vaak aan van mij maar dan moet J de domotica op een Raspberry zetten en daar heeft hij al veel te lang geen tijd voor.
We hebben wel 21 zonnepanelen trouwens hoor. Maar dat dekt het verbruik zeker niet.
Welke domotica gebruiken jullie? :D Ik ben verder niet nieuwsgierig hoor O-)
pi_202188044
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 14:16 schreef AnneX het volgende:

[..]
Met ‘jullie’ bedoel je niet alleen Lucky😉?

Verbruik zie je toch bij de provider? Uitgebreid!
Je kent ons huis: 750 m3 gas/jaar. Hier en daar nog ingebouwde halogeen spots, niks aan te veranderen en niet vaak aan. Ook ledlights met warm licht, gelukkig.
Er hangt wel van alles continu aan stroom: tv, printer, etc. -O- 4000 kw/jaar
De vraag was idd in het algemeen bedoeld :) Maareh....4000 kwh per jaar? Dat is vrij fors. Hier staat ook veel aan, maar we zitten op ongeveer 3000 met drie personen en een berg apparatuur O-)
pi_202188093
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 14:53 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Welke domotica gebruiken jullie? :D Ik ben verder niet nieuwsgierig hoor O-)
:D

Plugwise voor de thermostaat. Fibaro/Domoticz voor de verlichting.
Spoilers!
pi_202188144
Zit nu in een webinar waar zo meteen Erben Wennemars gaat spreken. Maar nu eerst 2 artiesten die een liedje zingen. Mooi wel hoor, maar waarom??
pi_202188163
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 15:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Zit nu in een webinar waar zo meteen Erben Wennemars gaat spreken. Maar nu eerst 2 artiesten die een liedje zingen. Mooi wel hoor, maar waarom??
Een stotteraar die gaat spreken... :+

Mindfull luisteren maar! :D
pi_202188165
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 14:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
:D

Plugwise voor de thermostaat. Fibaro/Domoticz voor de verlichting.
^O^
pi_202188606
Wij gebruiken :') 1358653 gas per dag.
Waarom hield niemand me tegen toen ik besloot alle deuren te verwijderen uit deze tochtige jaren 30 hut?

Ons eerstvolgende project wordt 2 deuren hosselen zodat niet ál mijn geld rechtstreeks de trap op naar Eneco vliegt. We hebben nog een beetje ruzie want Mrs V wil er eigenlijk niet aan.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 15 november 2021 @ 15:41:25 #97
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202188750
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 15:31 schreef Vanyel het volgende:
Wij gebruiken :') 1358653 gas per dag.
Waarom hield niemand me tegen toen ik besloot alle deuren te verwijderen uit deze tochtige jaren 30 hut?

Ons eerstvolgende project wordt 2 deuren hosselen zodat niet ál mijn geld rechtstreeks de trap op naar Eneco vliegt. We hebben nog een beetje ruzie want Mrs V wil er eigenlijk niet aan.
Een mooi zwaar gordijn is geen optie?
pi_202188915
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 15:41 schreef fietsie het volgende:

[..]
Een mooi zwaar gordijn is geen optie?
Nee.
Ik vind een gordijn geen duurzame optie om een doorgang te sluiten.
Behalve voor een restaurant of kroeg, als tochtstopper na de toegangsdeur.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')