abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202184204
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_202184264
c_/
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202184653
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 10:12 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen :W
:W
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202184906
Hai. Ik doe nog beetje koelen, beetje strompelen, beetje zitten, beetje pootje omhoog. Kan al weer iets meer wiebelen en hij is minder ranzig paars. Het tintelt wel een beetje en is wat doof maar dat lijkt me eigenlijk wel logisch met zo'n zwelling en het afnemen daarvan.
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator / Redactie Sport maandag 15 november 2021 @ 11:03:17 #6
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_202185045
Morning.
Eerste weekoverleg al weer gehad. Straks nog de tweede, met iedereen.
Nog wel wat zware benen van gisteren. Ene keer toch wat meer last van dan de andere keer.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_202185067
Mogge!
Fijn @Lonaa ga je nog wel de huisarts bellen?

Ik heb nu pauze van een cursus ;) hopelijk zijn we net als vorige week snel klaar
We have far more in common than that which devides us..
pi_202185093
@Kaatje1 nee, er is nog steeds verbetering en ik heb geen enorme pijn en alles, dus ik geloof dat het gewoon een optater gehad heeft. :) Mocht het nou lang aanhouden of veranderen of whatever, dan wel natuurlijk, maar ik zie nu geen echte noodzaak.
pi_202185158
Fijn dat er vooruitgang in zit @Lonaa :Y
Bikkel :*
pi_202185486
Wat is de moderne techniek toch fijn O+ Ik ben al een paar weken aan het spelen met de software van de thermostaat. We verbruiken na wat tweaks tot 1,5 kuub gas per dag minder. Dat is echt veel zeg. Had ik niet verwacht.
We hoeven er niet voor in de kou te zitten, daar beginnen we ook niet aan natuurlijk.
Spoilers!
pi_202185706
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 11:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat is de moderne techniek toch fijn O+ Ik ben al een paar weken aan het spelen met de software van de thermostaat. We verbruiken na wat tweaks tot 1,5 kuub gas per dag minder. Dat is echt veel zeg. Had ik niet verwacht.
We hoeven er niet voor in de kou te zitten, daar beginnen we ook niet aan natuurlijk.
Dat is een leuke besparing! Iets specifieks dat wij ook kunnen inzetten?
pi_202185759
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 11:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zou dat de reden zijn voor al het gebreide goed aan truien, jurken, vesten en spencers :X in de winkels.
Trek een trui aan en zet de thermostaat wat lager.

Hóe krijg je het verbruik dan lager?
# geen software
pi_202186067
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 11:57 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Dat is een leuke besparing! Iets specifieks dat wij ook kunnen inzetten?
Ik denk niet dat jullie er ook iets aan hebben. We hebben twee instelbare zones, keuken en woonkamer. Ik heb wat beter rekening gehouden met wanneer we in welke ruimte zijn. En in de keuken stond de optie 'voorverwarmen' aan. Als ik wilde dat het om 11.00 19 graden werd, ging de cv al om 6.00 beginnen met rustig de ruimte verwarmen. Dat kan in sommige gevallen besparend werken maar dat moet je testen. In ons geval werkt dat dus niet besparend.

Omdat onze woonkamer enorm goed geïsoleerd is, liggen we met een instelling van19 graden al te zweten op de bank 's avonds. Ik zet elke week de thermostaat een half uur eerder lager zodat het minder lang opwarmt. Net zo lang tot we op het ideale schema zitten. Hij staat nu tussen 11.00 en 19.00 op 19 graden, voor de rest op 17.5 (vanwege vloerverwarming).
Daarnaast kijk ik elke zondag in mijn agenda voor de komende week. Als ik dagen weg ben, pas ik het schema van die dag aan.
Spoilers!
pi_202186366
Ah, daar valt denk ik voor ons weinig van te leren. Wij draaien dagelijk aan een knop als we thuis zijn.
pi_202186410
Ow, het aanpassen doen wij handmatig. 🤪 indien nodig.
Het is wel een zelflerende (?) thermostaat, die past opwarmtijden zelf aan.
Volgens maandelijkse stats van provider is het verbruik relatief laag voor m3 huis (zonder deuren tussen 4 ruimten), een vide en open trap.

@Lonaa Klinkt al beter! Hou zo veel en vaak mogelijk de voet hoog en beweeg de tenen/voet wat mogelijk is, voor bloedcirculatie.
pi_202186423
Met de hond gelopen. Ging beter dan verwacht. Teen voelt wel wat...vreemd? Beetje prikkelend alsof je er slaap in gehad hebt.

Dora mocht de weg kiezen en leidde me zo naar de cameraploeg van SBS6 die een ramptoerist-item aan het maken waren na de aanhouding van vannacht. De vorige keer dat Dora mocht kiezen kwamen we in een politieachtervolging terecht op 2 meter afstand. Ik weet niet wat er is met die hond.
pi_202186426
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 12:51 schreef AnneX het volgende:

@:Lonaa Klinkt al beter! Hou zo veel en vaak mogelijk de voet hoog en beweeg de tenen/voet wat mogelijk is, voor bloedcirculatie.
Yes! Net ook alweer gekoeld, want dat is toch wel lekker, met pootje hoog.
pi_202186432
quote:
2s.gif Op maandag 15 november 2021 12:52 schreef Lonaa het volgende:
Met de hond gelopen. Ging beter dan verwacht. Teen voelt wel wat...vreemd? Beetje prikkelend alsof je er slaap in gehad hebt.

Dora mocht de weg kiezen en leidde me zo naar de cameraploeg van SBS6 die een ramptoerist-item aan het maken waren na de aanhouding van vannacht. De vorige keer dat Dora mocht kiezen kwamen we in een politieachtervolging terecht op 2 meter afstand. Ik weet niet wat er is met die hond.
😎 Detective Dora.
  maandag 15 november 2021 @ 12:55:39 #19
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202186453
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 12:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik denk niet dat jullie er ook iets aan hebben. We hebben twee instelbare zones, keuken en woonkamer. Ik heb wat beter rekening gehouden met wanneer we in welke ruimte zijn. En in de keuken stond de optie 'voorverwarmen' aan. Als ik wilde dat het om 11.00 19 graden werd, ging de cv al om 6.00 beginnen met rustig de ruimte verwarmen. Dat kan in sommige gevallen besparend werken maar dat moet je testen. In ons geval werkt dat dus niet besparend.

Omdat onze woonkamer enorm goed geïsoleerd is, liggen we met een instelling van19 graden al te zweten op de bank 's avonds. Ik zet elke week de thermostaat een half uur eerder lager zodat het minder lang opwarmt. Net zo lang tot we op het ideale schema zitten. Hij staat nu tussen 11.00 en 19.00 op 19 graden, voor de rest op 17.5 (vanwege vloerverwarming).
Daarnaast kijk ik elke zondag in mijn agenda voor de komende week. Als ik dagen weg ben, pas ik het schema van die dag aan.
Ik weet niet hoeveel wij besparen maar voor de behaaglijkheid is het zo fijn al die instellingen O+
Ik heb ook voor de badkamer, werkkamer en slaapkamer nog een zone.
Nu kan ik het overal de perfecte temperatuur maken O+
pi_202186477
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 12:54 schreef AnneX het volgende:

[..]
😎 Detective Dora.
Haha, ja, zoiets. Hoewel ze die achtervolging wel heel eng vond. Die "onstond" ook ineens waar we liepen. Smal fietspad, geen uitwijkmogelijkheden en doodlopend wegens werkzaamheden. Was best indrukwekkend, inclusief u-turns enzo.

Vandaag hoefde ik alleen maar interview af te wimpelen, terwijl Dora enorm hard naar de journalist aan het kwispelen was, want hij had iets VET INTERESSANTS vast. :')
pi_202186481
quote:
2s.gif Op maandag 15 november 2021 12:52 schreef Lonaa het volgende:

Ze heeft naar Commissaris Rex gekeken! 8-)
of Bolt.
  maandag 15 november 2021 @ 12:58:23 #22
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202186497
*O* Lonaa een journalist afwimpelend op de teejveeeej *O*
pi_202186508
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 12:58 schreef fietsie het volgende:
*O* Lonaa een journalist afwimpelend op de teejveeeej *O*
Haha, het was niet live. :7 Gelukkig. :')

Al kreupelend in mn joggingbroek. :D
pi_202186527
quote:
7s.gif Op maandag 15 november 2021 12:57 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ze heeft naar Commissaris Rex gekeken! 8-)
of Bolt.
Dit was de beste:

O+
pi_202186546
quote:
2s.gif Op maandag 15 november 2021 12:59 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Haha, het was niet live. :7 Gelukkig. :')

Al kreupelend in mn joggingbroek. :D
Soort Tukker Tokkie TV :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')