abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 november 2021 @ 15:51:18 #151
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202188897
quote:
17s.gif Op maandag 15 november 2021 15:48 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ja precies, met 1 november kunnen we alles loslaten hoor! En nu stevenen we hard af op meer maatregelen en lockdown.......
Ja, en als Kuipers gelijk krijgt met die oplopende ziekenhuisopnames zonder piek in zicht, krijgen we op vrijdag 3 december nog strengere maatregelen.
quote:
Emigreren is wel meteen heftig en waar zouden ze heen willen dan?
Naar Sweden.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 15 november 2021 @ 15:51:59 #152
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202188906
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 15:50 schreef SaskiaR het volgende:
Wat ik ook wel positief vind is dat er in mijn omgeving niemand corona heeft - de meesten zijn gevaccineerd en de ook bij mijn dochter op school is het voorlopig rustig. Ik vraag me dan wel af wie al die mensen zijn die wél besmet zijn :?

Blijkbaar net de demografische groepen die niet in mijn bubbel zitten...
Vaak bij allochtonen volgens mij, omdat die het gewend zijn om met grote groepen bij elkaar te komen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202188930
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 15:50 schreef SaskiaR het volgende:
Wat ik ook wel positief vind is dat er in mijn omgeving niemand corona heeft - de meesten zijn gevaccineerd en de ook bij mijn dochter op school is het voorlopig rustig. Ik vraag me dan wel af wie al die mensen zijn die wél besmet zijn :?

Blijkbaar net de demografische groepen die niet in mijn bubbel zitten...
Dit dacht ik ook tot 13:00 vandaag. Toen er weer een besmetting opdook in de klas :{
pi_202188942
Mijn grafieken van vandaag:

Ik verwacht dat de cijfers compleet zijn tot en met 7 november. In de week van 1 tot en met 7 november een toename van het aantal registraties per dag. Meestal zijn de eerste drie dagen hoog en volgt dan een daling, maar nu blijft het (iets) stijgen. Voor maandag 8 november wel weer een sprong omhoog, zoals de laatste weken telkens zichtbaar is.

In de dagcurve van eergisteren (grijs) was te zien dat de piek een stuk lager was. In de dagcurve van gisteren (geel) is duidelijk dat er een correctie is. Meestal is er voor twee dagen eerder een dip te zien, nu is de hoogte op 12 november bijna gelijk aan de piek. Ook de piek in de gele dagcurve is lager dan ik had verwacht. Ook de buik van de gele dagcurve is lager dan ik had verwacht in vergelijking met eerdere dagen.

In de dagcurve van vandaag (blauw) is ook weer een correctie voor de lage piek in de dagcurve van gisteren zichtbaar: een hoog getal op 13 november, waar daar normaal een dip te zien is. De buik is een ook weer normaal (vergelijkbaar met die van eergisteren en de dag ervoor). Wel vind ik de piek van in de blauwe dagcurve wat lager dan verwacht. Ik ben bang dat dit een na-ijl effect is en dat hier morgen nog een correctie op komt.

Bij de aandelen per leeftijdsgroep is het patroon van de afgelopen dagen nog steeds gaande. Het aandeel van de groep 0-20 jaar stijgt nog (in ieder geval tot 8 november, van de weke daarna kunnen gegevens nog aangevuld worden). De groepen 60-80 jaar en 80+ laten daar een daling zien van hun aandeel.

In absolute aantallen is op maandag 8 november weer een piek in het aantal registraties te zien voor alle leeftijdsgroepen. Voor de oudste groepen is dit een klein piekje, voor de jongste leeftijdsgroepen is dit een sterke piek.
pi_202188949
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 15:51 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ja, en als Kuipers gelijk krijgt met die oplopende ziekenhuisopnames zonder piek in zicht, krijgen we op vrijdag 3 december nog strengere maatregelen.
[..]
Naar Sweden.
Hmm Zweden klinkt wel goed, maar ik wil me niet laten wegjagen door dit stomme virus/deze stomme crisis......
pi_202188955
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 15:45 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ik ook., Kennelijk is het allemaal verklaarbaar, maar als je een jaar geleden had gezegd: "Ook al straks meer dan 84% volledig gevaccineerd is, zitten we nog met lockdowns, mondkapjes, QR-codes en thuiswerken" hadden ze gezegd dat je een doorgedraaide complotdenker was.
De doelpalen zijn helaas verzet, dat is iets wat je niet moet vergeten. Pre-Alpha hadden we met deze vaccinatiegraad ons kapot gelachen, met Alpha hadden we een lastige tijd gehad maar en nu vanaf geweest. Maar helaas moest die vervelend Delta roet in het eten komen gooien :'(

quote:
Een hoogopgeleide collega van me - die niet gevaccineerd is - vertelde me dat twee hoogopgeleide vrienden van haar (van wie er één wel een één niet gevaccineerd is) gaan emigreren, omdat ze het idee hebben dat het hier de komende jaren niet meer normaal wordt. Vind ik heel heftig.
Ik vraag mij af of het elders zoveel beter is. Misschien omtrent Corona, maar dan krijg je er weer andere dingen voor terug.

De hele wereld is bezig om de rit uit te zitten naar mijn idee. Overal waar het vandaag beter gaat is het morgen weer slechter en andersom.
pi_202188999
quote:
17s.gif Op maandag 15 november 2021 15:55 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Hmm Zweden klinkt wel goed, maar ik wil me niet laten wegjagen door dit stomme virus/deze stomme crisis......
Zweden klinkt leuk, maar wacht maar tot je een stevige winter hebt meegemaakt in je huisje in de middle of nowhere. Dan kom je weer andere problemen tegen die je hier niet kent.

Nederland is echt niet alles, maar we mogen best wel in ons handjes knijpen met een relatief mild klimaat en ontzettend veel technologie die voor iedereen beschikbaar is.

Om een stom voorbeeld te geven, heb familie in Duitsland. Hartstikke prachtig wonen, goedkoop autorijden, etc. Maar internet? Tsjah, dat is nog 2 Mbit (zeg: dat hadden wij hier in 2001) en als het te hard regent of sneeuwt dan heb je geen TV.

Natuurlijk, je krijgt er iets moois voor terug. Maar er komen ook dingen op je pad waar je hier je om lacht.
pi_202189032
quote:

[..]
Vaak bij allochtonen volgens mij, omdat die het gewend zijn om met grote groepen bij elkaar te komen.
Allochtonen zijn al tijden problematisch, niet enkel de samenkomst maar ook het feit dat we ze slecht bereiken qua informatie. Lage vaccinatiegraad en de rest van de maatregelen zijn ook onbekend.
pi_202189034
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:13 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Het is niet enkel Afrika, al is dat wel het meest sprekende voorbeeld. Er zijn ook wel wat landen te vinden waar je ook graag een hogere vaccinatiegraad zou willen hebben (Brazilië en India om maar wat te noemen).

Ik denk dat Afrika net zo hard getroffen wordt, maar gezien de situatie daar zal het niet opvallen. Er is zoveel ellende :{

Maar zelfs los van de effecten heb ik er heel veel moeite mee hoe er weer over problematiek heen wordt gestapt omdat het toch maar de arme landen zijn. Ik weet dat we het hier uitermate goed hebben, bij het gênante af.
Aan de andere kant, als het kiezen is tussen mijn ouders of willekeurig iemand in Afrika dan is voor mij de keuze weer heel eenvoudig en egoïstisch.
[..]
AZ/Janssen en Pfizer/Moderna kunnen wel iets uitmaken. Zijn 2 totaal verschillende methodes (vector vs. mRNA). Wat interessant is, en wat ik nog nergens heb gelezen, is of de afname van de werking in beide gevallen hetzelfde is. In NL lijkt vooral de groep 70+ last te hebben van deze afname, en die zijn voornamelijk met AZ gevaccineerd. Pfizer/Moderna kwam sowieso later pas beschikbaar, het is langer wachten op eventuele onderzoeksresultaten.

Ook is er sprake geweest van een nog betere werking van een booster met een ander middel. Dus een combi van de vaccins. Ik ben benieuwd of daar nog iets meer over bekend wordt, dus hoe de mensen met AZ/Janssen + Pfizer/Moderna straks beschermd zijn. En dan ook nog een vraag of dat andersom ook een optie zou zijn, of dat de bijwerkingen van AZ/Janssen niet zwaarder wegen. Zelf zou ik een AZ/Janssen namelijk weigeren op dit moment als booster.

Er zal ook een discussie gaan ontstaan over wanneer je nu volledig gevaccineerd bent. Tot nu hebben we het dan over 2x AZ/Pfizer/Moderna of 1xJanssen. Straks wordt dat dus weer een andere definitie. Hopelijk gaat heel de wereld mee in hetzelfde riedeltje, het is nu al amper te snappen en wordt straks anders nog lastiger.
Helemaal mee eens, goed gezegd. Zeker dat we het hier goed hebben bij het genante af. Uitzonderingen daar gelaten. Disclaimer... ;)

Zelf zou ik wel een derde prik cq booster willen. Ik heb vanwege meerdere redenen een hoog risico-profiel en maak me ook best wel zorgen. Heb het, ook na meerdere vaccinaties, toch mis zien gaan. Ik zou me met zo'n booster wel wat geruster voelen. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sangha op 15-11-2021 16:34:34 ]
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_202189045
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 15:58 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Zweden klinkt leuk, maar wacht maar tot je een stevige winter hebt meegemaakt in je huisje in de middle of nowhere. Dan kom je weer andere problemen tegen die je hier niet kent.

Nederland is echt niet alles, maar we mogen best wel in ons handjes knijpen met een relatief mild klimaat en ontzettend veel technologie die voor iedereen beschikbaar is.

Om een stom voorbeeld te geven, heb familie in Duitsland. Hartstikke prachtig wonen, goedkoop autorijden, etc. Maar internet? Tsjah, dat is nog 2 Mbit (zeg: dat hadden wij hier in 2001) en als het te hard regent of sneeuwt dan heb je geen TV.

Natuurlijk, je krijgt er iets moois voor terug. Maar er komen ook dingen op je pad waar je hier je om lacht.
Dat is natuurlijk ook zo al kan ik ook wel bewondering hebben voor mensen die het roer zo om durven te gooien.
pi_202189056
quote:

[..]

Hoewel dat niet ondenkbaar is, het is zelfs een voorspelling van mij, denk ik dat we eerst maar eens eind volgende week moeten afwachten. Als de huidige maatregelen effect hebben, dan zouden die dan heel duidelijk zichtbaar moeten zijn.
pi_202189073
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:20 schreef GereDathan het volgende:
Overigens hier weer feest. Coronabesmetting in de schoolklas :{ Uiteraard nu wij net voor aankomend weekend een lang weekend vakantie hebben gepland. De besmette persoon is geïsoleerd, hopen dat het kwaad niet al geschied is.
Oh shit, nee he! hopelijk wordt er niemand bij jullie ziek en komt de vakantie niet in gevaar! :{
pi_202189100
quote:
17s.gif Op maandag 15 november 2021 16:00 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk ook zo al kan ik ook wel bewondering hebben voor mensen die het roer zo om durven te gooien.
Ik moet er niet aan denken en geniet met volle teugen van Ik Vertrek. Maar ik heb er ook bewondering voor, alles achter je laten is niet zomaar iets.
pi_202189107
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 16:02 schreef Sangha het volgende:

[..]
Oh shit, nee he! hopelijk wordt er niemand bij jullie ziek en komt de vakantie niet in gevaar! :{
Tsjah, we zullen het zien. Kan er toch niets aan doen, kan de vakantie tot de dag zelf annuleren gelukkig.
pi_202189169
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 15:55 schreef GereDathan het volgende:

[..]
De doelpalen zijn helaas verzet, dat is iets wat je niet moet vergeten. Pre-Alpha hadden we met deze vaccinatiegraad ons kapot gelachen, met Alpha hadden we een lastige tijd gehad maar en nu vanaf geweest. Maar helaas moest die vervelend Delta roet in het eten komen gooien :'(
[..]
Ik vraag mij af of het elders zoveel beter is. Misschien omtrent Corona, maar dan krijg je er weer andere dingen voor terug.

De hele wereld is bezig om de rit uit te zitten naar mijn idee. Overal waar het vandaag beter gaat is het morgen weer slechter en andersom.
Dit zou vaker benadrukt moeten worden. Iedereen loopt maar periodes, jaartallen en aantallen te vergelijken zonder rekening te houden met de verschillen tussen de varianten die dominant zijn geweest. Delta is zo achterlijk veel besmettelijker dan de Britse variant en die was al veel besmettelijker dan de eerdere variant dat we vaak appels met perenbomen lopen te vergelijken. Wat Van Dissel, Rutte en De Jonge eerder dit jaar en vorig jaar hebben gezegd kan voor 90% de prullenbak in. Dat is de realiteit.

Overigens is dat niet per se negatief. Het kan juist zaken verklaren waarvan je anders misschien onterechte deprimerende conclusies zou trekken.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_202189209
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 16:04 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Tsjah, we zullen het zien. Kan er toch niets aan doen, kan de vakantie tot de dag zelf annuleren gelukkig.
Jij bent wel de vakantieman van dit topic hè? :o :D Maar zal duimen dat het allemaal door kan gaan!
pi_202189226
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 16:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Dit zou vaker benadrukt moeten worden. Iedereen loopt maar periodes, jaartallen en aantallen te vergelijken zonder rekening te houden met de verschillen tussen de varianten die dominant zijn geweest. Delta is zo achterlijk veel besmettelijker dan de Britse variant en die was al veel besmettelijker dan de eerdere variant dat we vaak appels met perenbomen lopen te vergelijken. Wat Van Dissel, Rutte en De Jonge eerder dit jaar en vorig jaar hebben gezegd kan voor 90% de prullenbak in. Dat is de realiteit.

Overigens is dat niet per se negatief. Het kan juist zaken verklaren waarvan je anders misschien onterechte deprimerende conclusies zou trekken.
Absoluut niet negatief, het is de realiteit. Maar het wordt te weinig benoemd, je kan het gewoon niet vergelijken.

Voor mijn gevoel hebben we op dit moment te maken met de 'superversie' van het virus. Normaliter muteren virussen naar een besmettelijkere variant die vervolgens minder krachtig is of naar een krachtigere variant die minder besmettelijk is. Delta lijkt daar precies op de beste plek te zijn gaan zitten, het is krachtig en besmettelijk. Het is echt een gevalletje pech waar we mee moeten dealen.
pi_202189272
quote:
17s.gif Op maandag 15 november 2021 16:10 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Jij bent wel de vakantieman van dit topic hè? :o :D Maar zal duimen dat het allemaal door kan gaan!
Dit jaar was het bijzonder treurig hoor. Maar ik moet zeggen dat ik een (lang) weekendje weg al snel een vakantie noem en met familie in het buitenland komt het gemiddeld ook wel vaker voor.

Toch is het wel een luxe hoor, 3 maanden in het voorseizoen een plek op de camping. Dan zijn we een paar weken thuis en gaan we op zomervakantie. En dan met de herfst en kerst ook altijd wel even weg.

Daartegenover staan een fulltime job en een eigen bedrijf. Work hard, play hard :)
pi_202189308
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 16:14 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Dit jaar was het bijzonder treurig hoor. Maar ik moet zeggen dat ik een (lang) weekendje weg al snel een vakantie noem en met familie in het buitenland komt het gemiddeld ook wel vaker voor.

Toch is het wel een luxe hoor, 3 maanden in het voorseizoen een plek op de camping. Dan zijn we een paar weken thuis en gaan we op zomervakantie. En dan met de herfst en kerst ook altijd wel even weg.

Daartegenover staan een fulltime job en een eigen bedrijf. Work hard, play hard :)
Lekker van genieten hoor!
pi_202189468
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 14:47 schreef Federer-fan het volgende:
Ja, zo'n Duitse agent naast de snelweg die zegt: "Sie solten mich blasen". Nee, dat lijkt me ook niks. :N
_O-

Ps. ondergewaardeerde comment! :D
pi_202189722
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 16:28 schreef Sangha het volgende:

[..]
_O-

Ps. ondergewaardeerde comment! :D
_O_
  maandag 15 november 2021 @ 16:53:15 #172
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202189762
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 16:11 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Absoluut niet negatief, het is de realiteit. Maar het wordt te weinig benoemd, je kan het gewoon niet vergelijken.
Je bedoelt "je kan het gewoon niet met elkaar gelijkstellen". Vergelijken kan natuurlijk altijd.
quote:
Voor mijn gevoel hebben we op dit moment te maken met de 'superversie' van het virus. Normaliter muteren virussen naar een besmettelijkere variant die vervolgens minder krachtig is of naar een krachtigere variant die minder besmettelijk is. Delta lijkt daar precies op de beste plek te zijn gaan zitten, het is krachtig en besmettelijk. Het is echt een gevalletje pech waar we mee moeten dealen.
Maar de R is 1,21. Dat komt dan door de maatregelen neem ik aan? Want 1,21 is niet heel hoog.
pi_202189942
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 16:53 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Je bedoelt "je kan het gewoon niet met elkaar gelijkstellen". Vergelijken kan natuurlijk altijd.
[..]
Dat is waar, maar dat vind ik dan wel muggenziften :)

Je kan het vergelijken, maar er geen zinnige conclusies uit trekken. Het is appels met peren vergelijken geworden.

quote:
Maar de R is 1,21. Dat komt dan door de maatregelen neem ik aan? Want 1,21 is niet heel hoog.
Die R verbaasd mij, met de vorige piek lag die ruim boven de 4 meen ik mij te herinneren.
  maandag 15 november 2021 @ 17:20:53 #174
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202190134
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 17:05 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Dat is waar, maar dat vind ik dan wel muggenziften :)
Ik vind van niet. Het is belangrijk om woorden precies te gebruiken, vind ik, want anders praat je snel langs elkaar heen.
quote:
Je kan het vergelijken, maar er geen zinnige conclusies uit trekken. Het is appels met peren vergelijken geworden.
Ja, maar je kunt toch ook appels met peren vergelijken? En ook in deze situatie kun je er zinnige conclusies uit trekken als je de relevante variabelen meeneemt. Dat we nu een besmettelijker variant hebben dan toen is een relevante variabele. En ook dat er nu heel veel mensen gevaccineerd waren en toen geeneen is relevant. Het is een moeilijke vergelijking, dat wel.
quote:
[..]
Die R verbaasd mij, met de vorige piek lag die ruim boven de 4 meen ik mij te herinneren.
Ik snap hem ook niet.
pi_202190622
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 14:28 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ja, waar het mij in de kern om gaat, is dat ik het jammer vind dat mensen (en dan bedoel ik zo ongeveer iedereen) veel minder kritisch staat tegenover informatie die past binnen wat ze al vinden dan tegenover informatie waar ze het niet mee eens zijn. En nog specifieker: dat mensen vaak de naam van een bepaald type drogredenering gebruiken voor informatie waar ze het niet mee eens zijn, terwijl ze geen drogredenering ontwaren als het iets is waarmee ze het wél eens zijn.
Dat is inderdaad een bekend fenomeen, en iedereen doet dat eigenlijk. Je bent eerder geneigd een artikel te lezen met een titel die suggereert dat het artikel informatie bevat dat wat jij al gelooft bevestigd. En je spendeert meer tijd aan het lezen van een artikel wat wat jij al gelooft bevestigd.

Mogelijk doe je dat zelf ook wanneer je zegt:
quote:
Mijn indruk is niet dat de vaccins nauwelijks effect hebben. Ik weet het gewoon niet.
Heb jij meer tijd besteed aan het lezen van onderzoeken, artikelen en videos over de effectiviteit van de vaccins of aan artikelen en videos die de effectiviteit in twijfel trekken? En heb je ook artikelen gelezen die die laatste artikelen bekritiseren?

Maar het is heel lastig, en wordt ons steeds moeilijker gemaakt, om te bepalen wat we nu moeten geloven. Zeker als je geen gedegen kennis van de materie hebt, of geen goede training hebt om goed, van slecht, onderzoek te onderscheiden. Sommige van de artikelen die ik lees, die desinformatie verspreiden, zitten uiterst geraffineerd in elkaar moet ik zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')