Neenquote:Op zaterdag 13 november 2021 16:55 schreef Nober het volgende:
En is Lewis al voor het leven geband en al zijn resultaten geschrapt?
alleen als er aanwijsbare motorproblemen zijnquote:Op zaterdag 13 november 2021 16:54 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Terug wel, maar daarna niet meer omhoog, toch?
Huh?quote:Op zaterdag 13 november 2021 16:55 schreef greysbones het volgende:
[..]
de auto;s staan onder PF
dus mag er niets veranderd worden
Maar het is Mercedes, dus die mogen het vast welquote:Op zaterdag 13 november 2021 16:56 schreef greysbones het volgende:
[..]
alleen als er aanwijsbare motorproblemen zijn
Volgens Rick mag er inderdaad nog aan afstelling gewerkt wordenquote:Op zaterdag 13 november 2021 16:56 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Huh?
Ze rijden nu toch practice rondjes om de afstellingen te verfijnen?
schatquote:Op zaterdag 13 november 2021 16:56 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Huh?
Ze rijden nu toch practice rondjes om de afstellingen te verfijnen?
quote:Op zaterdag 13 november 2021 16:57 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Volgens Rick mag er inderdaad nog aan afstelling gewerkt worden
quote:Op zaterdag 13 november 2021 16:57 schreef greysbones het volgende:
[..]
schat
ze hebben gisteravond al quali gereden
dus is PF
Nee, dat doet Max door er achteraf aan te zitten. Wel bij de les blijven he?quote:Op zaterdag 13 november 2021 16:53 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
En Mercedes geeft ze illegale vleugels
moeten ze kunnen aantonen en daarna mogen ze het niet meer opschroevenquote:Op zaterdag 13 november 2021 16:56 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Maar het is Mercedes, dus die mogen het vast wel
Volgens mij mogen ze gewoon tweaken... daarvoor is het juist Practice, en daardoor zijn er ook steeds verschillen tussen Practice en Race tijden.quote:Op zaterdag 13 november 2021 16:57 schreef greysbones het volgende:
[..]
schat
ze hebben gisteravond al quali gereden
dus is PF
ricjquote:Op zaterdag 13 november 2021 16:57 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Volgens Rick mag er inderdaad nog aan afstelling gewerkt worden
rick heeft het foutquote:
Niks wat niet met een mailtje van Toto aan Masi op te lossen isquote:Op zaterdag 13 november 2021 16:57 schreef greysbones het volgende:
[..]
moeten ze kunnen aantonen en daarna mogen ze het niet meer opschroeven
nee ze mogen deze practice niks doenquote:Op zaterdag 13 november 2021 16:58 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Volgens mij mogen ze gewoon tweaken... daarvoor is het juist Practice, en daardoor zijn er ook steeds verschillen tussen Practice en Race tijden.
Die mogen dan niet meer opgeschroefd worden dit weekend dus dat zal wel niet.quote:Op zaterdag 13 november 2021 16:52 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende: ALs Ham en BOT nu weer niet doorrijden..weten ze of meer dan wij... of die auto's zijn teruggeschroefd.
Neequote:Op zaterdag 13 november 2021 16:53 schreef SnertMetChoco het volgende: [..] Mogen ze eigenlijk nog aan de motorinstellingen zitten na de kwalificatie van gister?
Hmmmmquote:Op zaterdag 13 november 2021 16:58 schreef greysbones het volgende:
[..]
nee ze mogen deze practice niks doen
Nee. Parc fermé geldt van de kwalificatie op vrijdag tot de race op zondag.quote:Op zaterdag 13 november 2021 16:58 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Volgens mij mogen ze gewoon tweaken... daarvoor is het juist Practice, en daardoor zijn er ook steeds verschillen tussen Practice en Race tijden.
Die soft linksvoor van HAM was na 6 ronden ook al duidelijk aan het slijten.quote:Op zaterdag 13 november 2021 16:58 schreef Mano_ het volgende:
Die band van Gasly ziet er lekker uit zeg
quote:Op zaterdag 13 november 2021 16:59 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Hmmmm
En daar heb jij ook al verstand van?
< Kijkt achterdochtig... welk merk rij jij? Zeker een sterretje!
https://www.formula1.com/(...)6Ab0y8ha0satSjx.htmlquote:
Afstelling mogen ze dus gewoon doenquote:Between qualifying and F1 Sprint, teams are permitted to change or adjust suspension elements – springs and dampers – or alter camber, toe or ride height of suspension components defined in Article 10.3 of the Technical Regulations.
Staat gewoon in de Sporting Regulations.quote:Op zaterdag 13 november 2021 16:59 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Hmmmm
En daar heb jij ook al verstand van?
< Kijkt achterdochtig... welk merk rij jij? Zeker een sterretje!
Me Winquote:Op zaterdag 13 november 2021 17:00 schreef Mano_ het volgende:
[..]
https://www.formula1.com/(...)6Ab0y8ha0satSjx.html
[..]
Afstelling mogen ze dus gewoon doen
Dat blijktquote:Op zaterdag 13 november 2021 17:00 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Staat gewoon in de Sporting Regulations.
Mogen ze zelf weten, waarschijnlijk bijna iedereen op geel.quote:Op zaterdag 13 november 2021 16:54 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Voor de sprint rijdt iedereen op dezelfde banden, toch?
Van mij mogen ze dat hele sprint gebeuren wel opdoekenquote:Op zaterdag 13 november 2021 16:58 schreef greysbones het volgende:
[..]
nee ze mogen deze practice niks doen
vandaar dat deze VT ook zo nutteloos is
Me spuit 11quote:Op zaterdag 13 november 2021 17:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
"Pas op er rijdt een auto de pitstraat in"
How does Parc Ferme work?quote:
E waarschijnlijkquote:Op zaterdag 13 november 2021 17:01 schreef nils7 het volgende:
En hoe lang duurt het nu voor we iets weten?
Nu inzetten:
A) binnen 10 minuten
B) over een uur
C) een half uur voor de sprint race
D) lekker laf na de sprint race
E) na dit weekend
D of Equote:Op zaterdag 13 november 2021 17:01 schreef nils7 het volgende:
Nu inzetten:
A) binnen 10 minuten
B) over een uur
E) na dit weekend
Dan had Hamilton betermoeten rijden, hij doet he tnu slechter in de VT en zou er dan dus een voordeel van gehad hebben in de qualiquote:Op zaterdag 13 november 2021 16:59 schreef DaMart het volgende:
Wil de Fia soms aan de hand van deze vrije training kijken of Hamilton wel voordeel heeft gehad van die vleugel voor ze een oordeel vellen?
HiDiGodquote:Op zaterdag 13 november 2021 17:01 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Van mij mogen ze dat hele sprint gebeuren wel opdoeken
C, niks aan de hand, Lewis vanaf polequote:Op zaterdag 13 november 2021 17:01 schreef nils7 het volgende:
Nu inzetten:
A) binnen 10 minuten
B) over een uur
E) na dit weekend
Lees de laatste alinea anders eensquote:Op zaterdag 13 november 2021 17:02 schreef greysbones het volgende:
[..]
How does Parc Ferme work?
Rules forbid the changing of major components in Parc Ferme to avoid teams moving to create special ‘qualifying cars’ while also limiting the number of hours required for preparing the car for the following day.
However, some wriggle room on car reconfiguration is permitted to make Saturday’s FP2 session more useful.
For safety reasons, teams can change brake friction material for a new, identical set that was used in qualifying and F1 Sprint ahead of the Grand Prix. Brake ducts can be changed, too.
Allowances have been made for power unit and gearbox cooling adjustments should the ambient temperature change significantly (a change of 10C or more recorded by the FIA’s appointed weather service provider) while weight distribution may be altered.
Should a front wing be damaged in F1 Sprint, for example, and the team has run out of latest specification front wings, they can run a previously used specification without penalty. Previously a change of specification, either for a new or older component, would have triggered a penalty.
Between qualifying and F1 Sprint, teams are permitted to change or adjust suspension elements – springs and dampers – or alter camber, toe or ride height of suspension components defined in Article 10.3 of the Technical Regulations.
![]()
![]()
A of B. Mercedes wil trouwens ook vast weten waar ze aan toe zijn zo ver mogelijk voordat de sprintrace start.quote:Op zaterdag 13 november 2021 17:01 schreef nils7 het volgende:
Nu inzetten:
A) binnen 10 minuten
B) over een uur
E) na dit weekend
Je mag dus een heleboel veranderen , behalve Major components.quote:Op zaterdag 13 november 2021 17:02 schreef greysbones het volgende:
[..]
How does Parc Ferme work?
Rules forbid the changing of major components in Parc Ferme to avoid teams moving to create special ‘qualifying cars’ while also limiting the number of hours required for preparing the car for the following day.
However, some wriggle room on car reconfiguration is permitted to make Saturday’s FP2 session more useful.
For safety reasons, teams can change brake friction material for a new, identical set that was used in qualifying and F1 Sprint ahead of the Grand Prix. Brake ducts can be changed, too.
Allowances have been made for power unit and gearbox cooling adjustments should the ambient temperature change significantly (a change of 10C or more recorded by the FIA’s appointed weather service provider) while weight distribution may be altered.
Should a front wing be damaged in F1 Sprint, for example, and the team has run out of latest specification front wings, they can run a previously used specification without penalty. Previously a change of specification, either for a new or older component, would have triggered a penalty.
Between qualifying and F1 Sprint, teams are permitted to change or adjust suspension elements – springs and dampers – or alter camber, toe or ride height of suspension components defined in Article 10.3 of the Technical Regulations.
![]()
![]()
F. We doen of er niets gebeurd isquote:Op zaterdag 13 november 2021 17:01 schreef nils7 het volgende:
Nu inzetten:
A) binnen 10 minuten
B) over een uur
E) na dit weekend
Cquote:Op zaterdag 13 november 2021 17:01 schreef nils7 het volgende:
Nu inzetten:
A) binnen 10 minuten
B) over een uur
E) na dit weekend
Van mij ook. Maar nee, ze breiden het uit volgend seizoen..quote:Op zaterdag 13 november 2021 17:01 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Van mij mogen ze dat hele sprint gebeuren wel opdoeken
lees de rest ervoor eensquote:Op zaterdag 13 november 2021 17:03 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Lees de laatste alinea anders eens
Afhankelijk of Lewis 10 seconden voor Verstappen lag. Anders een 5 seconde penalty.quote:Op zaterdag 13 november 2021 17:03 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En dan een 10sec time penalty
Na Abu Dhabiquote:Op zaterdag 13 november 2021 17:01 schreef nils7 het volgende:
Nu inzetten:
A) binnen 10 minuten
B) over een uur
E) na dit weekend
Frans Bauer?quote:Op zaterdag 13 november 2021 17:03 schreef ESF1Gamer het volgende:
Moet Bauer niet gelijk achtervleugel inspectie doen?
quote:Op zaterdag 13 november 2021 17:03 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Je mag dus een heleboel veranderen , behalve Major components.
Jij zei NIETS.
Dus.... ga bier halen~!
Precies. Alleen geen major components, dus de afstelling voor de Sprint kunnen ze nu gewoon doen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 17:04 schreef greysbones het volgende:
[..]
lees de rest ervoor eens
kleine veranderingen
Echte hè.. zo eigenwijs.. jammer dit.quote:Op zaterdag 13 november 2021 17:05 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Precies. Alleen geen major components, dus de afstelling voor de Sprint kunnen ze nu gewoon doen.
quote:Op zaterdag 13 november 2021 17:04 schreef Mano_ het volgende:
Ik vind het tof, die Sprint-weekends. Meer boeiende sessies om naar te kijken
De achtervleugel van de Mercedes van Hamilton is de vorige 2 races ook gecontroleerd en reglementair bevondenquote:Op zaterdag 13 november 2021 17:04 schreef Mothzor het volgende:
Het duurt zo lang omdat Lewis uit de laatste 3 uitslagen geschrapt gaat worden ivm illegale vleugel.
Wint Max morgen de titel
Waarom 2 verschillende mallen voor de componenten maken? Kost een hoop geld.quote:Op zaterdag 13 november 2021 17:04 schreef Zorro het volgende:
Rick denkt heel naief dat Bottas hetzelfde materiaal krijgt als Hamilmans
Zelfde..voegt niets toe aan de racequote:Op zaterdag 13 november 2021 17:06 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]![]()
3x een kans gegeven, maar deze 3e keer is het niks en blijft jet niks
Hugo leidt nog sneller IC verpleegsters op.quote:Op zaterdag 13 november 2021 17:08 schreef pmponer het volgende:
Beslissing valt in Februari 2022 waarschijnlijk
is allemaal nogal complex
Omdat de vleugel van Bottas gisteren ook gecontroleerd is en wél reglementair is bvonden.quote:Op zaterdag 13 november 2021 17:07 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Waarom 2 verschillende mallen voor de componenten maken? Kost een hoop geld.
Makkelijker is om 1 mal te maken en die gebruik je voor beide rijders.
Afstellingen is wel aan de monteurs zelf.
En het kan ook voorkomen dat een rijder al nieuwer materiaal heeft gekregen terwijl de andere het nog met de oude versie moet doen.
Ik had het leuker gevonden als Frans zich er over gebogen hadquote:
PLus het is vooral een manier voor de top 3 om nog verder uit te lopen op de rest.quote:Op zaterdag 13 november 2021 17:06 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]![]()
3x een kans gegeven, maar deze 3e keer is het niks en blijft jet niks
neeeheeeeeeequote:Op zaterdag 13 november 2021 17:05 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Echte hè.. zo eigenwijs.. jammer dit.
Inderdaad. Dat staat in de Sporting Regulations.quote:
Dat andere staat dus niet in de Sporting Regulations.quote:Each car will be deemed to be in parc fermé from the time at which it leaves the pit lane for the
first time during the qualifying practice session until the start of the race. Any car which fails to
leave the pit lane during the qualifying practice session will be deemed to be in parc fermé at
the end of Q1.
nietquote:Op zaterdag 13 november 2021 17:09 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Hugo leidt nog sneller IC verpleegsters op.
Maar wel suspension parts. En gok eens waar een goed deel van de afstelling in zit?quote:Op zaterdag 13 november 2021 17:10 schreef greysbones het volgende:
[..]
neeeheeeeeee
de afstelling staat vast tijdens de quali
ze mogen vleugeltjes een tikje verder openschroeven(voorkant) en iets vervangen dat aantoonbaar kapot is
maar niet een motor of een mGU k ofzo
Weet ik, maar aanvullende controles nu, hebben onregelmatigheden geconstateerdquote:Op zaterdag 13 november 2021 17:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De achtervleugel van de Mercedes van Hamilton is de vorige 2 races ook gecontroleerd en reglementair bevonden
Gewoon iedere race de coureurs doorschuiven naar een volgend merk auto.... dan heb je een goed vergelijk en zie je aan het einde pas echt wie de beste coureur en merk is.quote:Op zaterdag 13 november 2021 17:09 schreef SiGNe het volgende:
[..]
PLus het is vooral een manier voor de top 3 om nog verder uit te lopen op de rest.
Zou leuker zijn als teams zich ook alleen voor de sprintrace zouden kunnen inzetten, dan zouden de kleinere teams de motor flink op kunnen schroeven om zo toch nog punten te kunnen halen.
Die van Hamilton schijnt eerdere race s ook gecontroleerd te zijn en toen was die ook nog in orde.quote:Op zaterdag 13 november 2021 17:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat de vleugel van Bottas gisteren ook gecontroleerd is en wél reglementair is bvonden.
beter dan bij Ziggo , daar kan je beter vragen om een opleiding te doen voor monteur , dan om een monteur te vragen langs te komen , denk dat de eerste toch sneller kans van slagen heeftquote:Op zaterdag 13 november 2021 17:09 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Hugo leidt nog sneller IC verpleegsters op.
Duurt inderdaad érg langquote:Op zaterdag 13 november 2021 17:11 schreef Mothzor het volgende:
[..]
Weet ik, maar aanvullende controles nu, hebben onregelmatigheden geconstateerd
Nee hoor, lul maar wat. Duurt belachelijk lang dit…..
Ze hebben sowieso verschillende spec vleugels. Met veel downforce, weinig downforce en wat er tussen in zit. En soms rijden ze dus met verschillende vleugels.quote:Op zaterdag 13 november 2021 17:07 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Waarom 2 verschillende mallen voor de componenten maken? Kost een hoop geld.
Makkelijker is om 1 mal te maken en die gebruik je voor beide rijders.
Afstellingen is wel aan de monteurs zelf.
En het kan ook voorkomen dat een rijder al nieuwer materiaal heeft gekregen terwijl de andere het nog met de oude versie moet doen.
En dan rijdt Mazespin opeens in een Mercedes of Red Bull.. zou jij dat vertrouwen?quote:Op zaterdag 13 november 2021 17:11 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Gewoon iedere race de coureurs doorschuiven naar een volgend merk auto.... dan heb je een goed vergelijk en zie je aan het einde pas echt wie de beste coureur en merk is.
Dat klopt, die is de vorige 2 races ook gecontroleerd en toen reglementair bevonden.quote:Op zaterdag 13 november 2021 17:12 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Die van Hamilton schijnt eerdere race s ook gecontroleerd te zijn en toen was die ook nog in orde.
Maar misschien heeft Hamilton nu een nieuwe spec vleugel.
Of is die door de monteurs te ver open geschroefd (misschien wel expres?).
Ik denk niet dat Mercedes ooit gaat vertellen hoe het nou echt zit.
Mazespin is zo ook al gevaarlijkquote:Op zaterdag 13 november 2021 17:13 schreef SiGNe het volgende:
[..]
En dan rijdt Mazespin opeens in een Mercedes of Red Bull.. zou jij dat vertrouwen?
Voor wat precies?quote:Op zaterdag 13 november 2021 17:13 schreef Rianne84 het volgende:
DSQ voor HAM lijkt me onvermijdelijk, maar zou me niets verbazen als VER 3 plekken straf krijgt.
Waarom eigenlijk? Ik heb het filmpje geloof ik gezien. Hij voelt even aan de auto, 1 seconde of zo. Meer niet.quote:Op zaterdag 13 november 2021 17:13 schreef Rianne84 het volgende:
DSQ voor HAM lijkt me onvermijdelijk, maar zou me niets verbazen als VER 3 plekken straf krijgt.
Gaan we Vettel dan ook een paar kampioenschappen ontnemen?quote:Op zaterdag 13 november 2021 17:13 schreef Rianne84 het volgende:
Ik krijg daarom langzamerhand het idee dat er meer speelt. Als men Max verantwoordelijk of iets van betrokkenheid hadden aangetoond had er al lang een beslissing geweest. Op een een of andere manier zie ik donkere wolken boven Mercedes ontstaan….maar kan er compleet naast zittenquote:
Vettel verschoof nog net niet die auto toen hij zijn inspectie deedquote:Op zaterdag 13 november 2021 17:14 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Gaan we Vettel dan ook een paar kampioenschappen ontnemen?
F1 is in de eerste plaats een constructeurs-kampioenschap.quote:Op zaterdag 13 november 2021 17:14 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Mazespin is zo ook al gevaarlijk![]()
Waarom niet... dat gaat dus iedereen overkomen en vice versa...
Op die manier zie je dus echt aan het einde van het seizoen wie er de beste is en wie het beste materiaal geleverd heeft.
Eerlijker kan niet.
Dat langzame rijden van de Mercs ook... er speelt idd ietsquote:Op zaterdag 13 november 2021 17:15 schreef Mothzor het volgende:
[..]
Ik krijg daarom langzamerhand het idee dat er meer speelt. Als men Max verantwoordelijk of iets van betrokkenheid hadden aangetoond had er al lang een beslissing geweest. Op een een of andere manier zie ik donkere wolken boven Mercedes ontstaan….maar kan er compleet naast zitten
Vettel kreeg een reprimande na het aanraken van méérdere wagens van andere teams tijdens parc fermé. Dus dat kunnen ze écht niet verkopenquote:Op zaterdag 13 november 2021 17:13 schreef Rianne84 het volgende:
welquote:Op zaterdag 13 november 2021 17:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vettel verschoof nog net niet die auto toen hij zijn inspectie deed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |