Dat er, onder druk van LTO, de afgelopen 20 jaar maar wat aangekloot is, alles om zogenaamde pijnlijke maatregelen te voorkomen, bedoel je.quote:Op maandag 15 november 2021 08:45 schreef DarkwingDuck het volgende:
Heel fijn en tevens een bevestiging en erkenning dat ze de afgelopen jaren waarvan de laatste 4 onder minister Schouten maar wat aangekloot hebben.
Want de LTO zit of zat in de regering... Hou toch op met excuses verzinnen voor falend beleid, gebrek een visie, korte termijn visie en ronduit gepruts in politiek Den Haag.quote:
Nee, de LTO afdeling CDA zat wel veel in de regering.quote:Op maandag 15 november 2021 09:00 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Want de LTO zit of zat in de regering... Hou toch op met excuses verzinnen voor falend beleid, gebrek een visie, korte termijn visie en ronduit gepruts in politiek Den Haag.
Sterk verhaal wel.quote:Op maandag 15 november 2021 09:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, de LTO afdeling CDA zat wel veel in de regering.
Je kunt CU de schuld willen geven, maar dan moet je niet eerst zelf met een bron komen waar CDA en VVD de schuld krijgen.quote:Op maandag 15 november 2021 09:06 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Sterk verhaal wel.
Paars, Rutte II, en nu al 4 jaar een CU minister op landbouw. En ja, het CDA maakt onderdeel uit van de Haagse faalhazen net zoals CU.
Ik geef het Haagse zooitje de schuld waarbij ik benoemd heb dat de laatste 4 jaar de CU de scepter zwaaide op landbouw. Feiten.quote:
Het was ook wel een soap, ja.quote:Op maandag 15 november 2021 08:45 schreef DarkwingDuck het volgende:
",,We willen het nu in één keer goed regelen, boeren moeten weten waar ze aan toe zijn’’, zegt een ingewijde."
https://www.ad.nl/politie(...)urgebieden~a0424306/
Heel fijn en tevens een bevestiging en erkenning dat ze de afgelopen jaren waarvan de laatste 4 onder minister Schouten maar wat aangekloot hebben. Zoals eigenlijk op vele miniseries.
Vooral een ontkenning van het feit dat Schouten veel meer wilde, zie haar plan voor kringlooplandbouw, zie het feit dat ze graag ruime uitkoopregelingen wilde. Maar goed, als je het allemaal niet zo goed volgt, dan lijk jij een punt te hebben.quote:Op maandag 15 november 2021 09:34 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ik geef het Haagse zooitje de schuld waarbij ik benoemd heb dat de laatste 4 jaar de CU de scepter zwaaide op landbouw. Feiten.
Dat zal het zijn. Het CU wast haar handen in onschuld en werpt gewillig zondeloos stenen naar anderen.quote:Op maandag 15 november 2021 09:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vooral een ontkenning van het feit dat Schouten veel meer wilde, zie haar plan voor kringlooplandbouw, zie het feit dat ze graag ruime uitkoopregelingen wilde. Maar goed, als je het allemaal niet zo goed volgt, dan lijk jij een punt te hebben.
Feit is gewoon dat met name Geurts de boel aan het verpesten was. Gelukkig zitten er nu verstandigere mensen bij het CDA als woordvoerders landbouw.
Ik ben 100% voor 2G, dus ik hoop dat ze daar voor stemmen. Het tegen het coronapaspoort stemmen eerder schaam ik me eigenlijk voor.quote:Op maandag 15 november 2021 09:47 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Dat zal het zijn. Het CU wast haar handen in onschuld en werpt gewillig zondeloos stenen naar anderen.
Straks stemmen ze voor G2 en dan nog zal jij dat goed praten en met de vinger naar anderen wijzen.
Maar het werkt niet. Opmerkelijk dat je 100% voor een maatregel bent die niets doet aan het bestrijden van het virus. Je was ook voor de coronapas bij de invoering en kijk waar we anderhalve maand later zijn: in lockdown - want de coronapas werkt niet.quote:Op maandag 15 november 2021 09:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben 100% voor 2G, dus ik hoop dat ze daar voor stemmen. Het tegen het coronapaspoort stemmen eerder schaam ik me eigenlijk voor.
Je doet zelf niets anders. Je ontkent 40 jaar landbouwbeleid alleen maar om te kunnen wijzen naar Carola Schouten als de grote boosdoener, je komt ook zoals altijd met geen enkele vorm van onderbouwing of bewijzen voor je claims.quote:Op maandag 15 november 2021 09:47 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Dat zal het zijn. Het CU wast haar handen in onschuld en werpt gewillig zondeloos stenen naar anderen.
Straks stemmen ze voor G2 en dan nog zal jij dat goed praten en met de vinger naar anderen wijzen.
Volgens de wetenschap helpt 2g wel: https://nos.nl/artikel/24(...)emelijk-dat-2g-helptquote:Op maandag 15 november 2021 10:06 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar het werkt niet. Opmerkelijk dat je 100% voor een maatregel bent die niets doet aan het bestrijden van het virus. Je was ook voor de coronapas bij de invoering en kijk waar we anderhalve maand later zijn: in lockdown - want de coronapas werkt niet.
Een modelstudie van de TU Delft. Dan weet je al dat er zoveel aannames in zitten dat de bandbreedte van het resultaat zowel 'werken' als 'niet-werken' beslaat. 'De wetenschap' zegt dat dus helemaal niet, er is slechts een modelmatige studie - enkel relevant voor 'evenementen', terwijl 2G op alle fronten van de samenleving wordt uitgerold' - die wordt aangehaald door Frits Roosendaal als vergoeilijking van het disfunctionele beleid dat hij blijkbaar promoot.quote:Op maandag 15 november 2021 10:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens de wetenschap helpt 2g wel: https://nos.nl/artikel/24(...)emelijk-dat-2g-helpt
Het is voor iedereen behalve jij duidelijk dat de boeren en vooral het LTO de afgelopen jaren maar wat hebben aangeklooid.quote:Op maandag 15 november 2021 09:00 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Want de LTO zit of zat in de regering... Hou toch op met excuses verzinnen voor falend beleid, gebrek een visie, korte termijn visie en ronduit gepruts in politiek Den Haag.
Want die maken beleid. Nope.quote:Op maandag 15 november 2021 13:58 schreef A_Foggy_Day het volgende:
[..]
Het is voor iedereen behalve jij duidelijk dat de boeren en vooral het LTO de afgelopen jaren maar wat hebben aangeklooid.
Tja, allemaal onderbuik voor jou.quote:Op maandag 15 november 2021 10:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
Een modelstudie van de TU Delft. Dan weet je al dat er zoveel aannames in zitten dat de bandbreedte van het resultaat zowel 'werken' als 'niet-werken' beslaat. 'De wetenschap' zegt dat dus helemaal niet, er is slechts een modelmatige studie - enkel relevant voor 'evenementen', terwijl 2G op alle fronten van de samenleving wordt uitgerold' - die wordt aangehaald door Frits Roosendaal als vergoeilijking van het disfunctionele beleid dat hij blijkbaar promoot.
Praktijkvoorbeelden dat het niet werkt zijn er dan weer overigens genoeg, maak eens een ritje over de grens waar de Duitsers 2G hebben ingevoerd een maand geleden en de besmettingsaantallen vertienvoudigd zijn. Of, kijk voor de fenomenale werking van de coronapas - die niet werkt en waar je ook fan van bent - de persconferentie van afgelopen vrijdag nog eens terug, waar Mark Rutte en Hug de Jonge anderhalve maand na invoering een halve lockdown aankondigen om de coronagevallen terug te dringen. Het werkt niet want het doet niets, behalve een hinderlijke aanslag op de privacy zijn.
Maarja, jij leeft nog in de misvatting dat iets doen, zoals iedereen opdringen om zich overal te identificeren tegenover iedereen voor het bereiken van geen enkel effect op de coronacijfers, beter is dan niets doen, en dus dat elke vorm van overheidsingrijpen geoorloofd is, zelfs als het geen fuck helpt en je na anderhalve maand dus gewoon in lockdown moet omdat de coronapas niet werkt.
Lekker over een paar weken 2G invoeren en dan rond de Kerst de scholen en de winkels überhaupt maar dichtgooien want ja, het hielp toch weer niet he. Maar we hebben wel mooi iets gedaan waar jij dan 100% achter stond, jammer dat het allemaal maar amper wat uithaalt.
Niet bepaald, in Duitsland zijn de cijfers daadwerkelijk slecht en in Nederland hebben we precies na het afschaffen van de anderhalve meter en het invoeren van de nutteloze coronapas een gestage stijging gezien van coronagevallen - terwijl het daarvoor keurig aan het dalen was. Dat is geen onderbuik, dat kun je gewoon nazien op sites als worldometer.quote:
Zo werkt het niet want dit onderbouw je ook helemaal niet. Behalve die ene modelstudie die een specifieke situatie beschrijft - en juist het manco van maatregelen in specifieke settings modelleren is deze pandemie aan het licht gekomen, zie onder andere nut en noodzaak van mondkapjes/anderhalve meter/ventilatie, dat pakt elke keer anders uit dan blijkt uit de modelopzet - is er niets dat wijst op nut van een coronapas. En dat is ook logisch, je laat immers mensen bij elkaar komen om achter de deur ongeremd het virus aan elkaar over te dragen, wat uiteraard gaat zorgen voor hogere besmettingscijfers en wat daarna vanzelf doorsijpelt richting de mensen die het risico lopen om opgenomen te worden. Zie elk land in Europa waar dit gebeurt, zoals Nederland, dat na het invoeren van de coronapas een hausse aan ziekenhuisopnames heeft mogen begroeten.quote:Volgens wetenschappers helpt het wel.
Je doet wat je al de hele tijd in deze discussie doet. Je plaatst zaken naast elkaar als gelijkwaardige keuzes. Echter, iets dat niet werkt, zoals de coronapas, is geen oplossing. Iets wat wel werkt, zoals een lockdown of andere beperkende maatregelen, is dan weer wel een oplossing. Het is niet voldoende om op een door jou gewenste maatregel het etiket 'oplossing' te plakken, covid is daar niet van onder de indruk.quote:De andere keuzen zijn een complete lockdown, een lockdown voor alleen ongevaccineerden (zoals in Oostenrijk), coronapatienten niet meer opnemen (zoals een ziekenhuis in België voor stelt) of een vaccinatieplicht (zoals bijvoorbeeld Nieuw-Zeeland wil). Als jij zo tegen 2g bent, welke van deze 4 moet er dan wel?
Volgens wetenschappers is nogal een nikszeggende uitspraak. Je kunt ook zeggen volgens wetenschappers is evolutietheorie niet bewezen. Dat 2G en QR codes niet werken moge duidelijk zijn, met een veel hogere vaccintiegraad én die maatregelen zijn de besmettingen niet lager dan het voorgaande jaar zonder.quote:Op maandag 15 november 2021 14:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, allemaal onderbuik voor jou.
Volgens wetenschappers helpt het wel. De andere keuzen zijn een complete lockdown, een lockdown voor alleen ongevaccineerden (zoals in Oostenrijk), coronapatienten niet meer opnemen (zoals een ziekenhuis in België voor stelt) of een vaccinatieplicht (zoals bijvoorbeeld Nieuw-Zeeland wil). Als jij zo tegen 2g bent, welke van deze 4 moet er dan wel?
Tja, ik vind het voor de ondernemers veel beter als ze wel door kunnen gaan, dus geen lockdown voor iedereen, maar alleen ongevaccineerden (die gewoon vaker ziek zijn en ook sneller besmet worden als ze met iemand met corona in aanraking komen, dat lijk jij steeds te negeren of te ontkennen). Mensen die sneller besmet raken en die meer kans hebben om ziek te worden uit groepen houden helpt gewoon.quote:Op maandag 15 november 2021 14:42 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat dan wel? Een lockdown kan, met als uitzicht het teruggaan naar de situatie van voor 25 september, met hier en daar wat kleine aanpassingen, dat lijkt me redelijk als je geen keuzes wil maken in de toewijzing van ziekenhuisbedden. Alles wat het aantal contactmomenten significant terugbrengt is dan een goede maatregel.
Wat je ook kan doen is bijna niets en zoals blijkbaar in andere landen wordt gesuggereerd, de automatische ligging van coronapatiënten in het ziekenhuis en op de IC, minder automatisch maken. Dat zijn harde keuzes, maar dan kun je wel het virus beter laten rondrazen wat je kan helpen in het beteugelen van latere uitbraken. Nu hebben toch elke keer te weinig mensen het virus eigenlijk gehad om een impact te hebben bij een volgende golf, waardoor je na elke versoepeling weer de dagen kunt aftellen tot er weer een verstrenging nodig is. Eventueel zou je door niet in te grijpen deze cyclus eindelijk eens kunnen doorbreken.
Zo, zomaar 2 scenario's geschetst waarbij ik geen gebruik hoef te maken van een zinloze identificatieplicht bij elke deur die je doorloopt. Het kan dus toch, wie had dat gedacht.
Scholen sluiten is dan ook de domste maatregel die welke regering ook kan nemen, daar ben ik altijd tegen geweest.quote:Op maandag 15 november 2021 14:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
... dus lekker scholen openhouden ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |