Dat er, onder druk van LTO, de afgelopen 20 jaar maar wat aangekloot is, alles om zogenaamde pijnlijke maatregelen te voorkomen, bedoel je.quote:Op maandag 15 november 2021 08:45 schreef DarkwingDuck het volgende:
Heel fijn en tevens een bevestiging en erkenning dat ze de afgelopen jaren waarvan de laatste 4 onder minister Schouten maar wat aangekloot hebben.
Want de LTO zit of zat in de regering... Hou toch op met excuses verzinnen voor falend beleid, gebrek een visie, korte termijn visie en ronduit gepruts in politiek Den Haag.quote:
Nee, de LTO afdeling CDA zat wel veel in de regering.quote:Op maandag 15 november 2021 09:00 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Want de LTO zit of zat in de regering... Hou toch op met excuses verzinnen voor falend beleid, gebrek een visie, korte termijn visie en ronduit gepruts in politiek Den Haag.
Sterk verhaal wel.quote:Op maandag 15 november 2021 09:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, de LTO afdeling CDA zat wel veel in de regering.
Je kunt CU de schuld willen geven, maar dan moet je niet eerst zelf met een bron komen waar CDA en VVD de schuld krijgen.quote:Op maandag 15 november 2021 09:06 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Sterk verhaal wel.
Paars, Rutte II, en nu al 4 jaar een CU minister op landbouw. En ja, het CDA maakt onderdeel uit van de Haagse faalhazen net zoals CU.
Ik geef het Haagse zooitje de schuld waarbij ik benoemd heb dat de laatste 4 jaar de CU de scepter zwaaide op landbouw. Feiten.quote:
Het was ook wel een soap, ja.quote:Op maandag 15 november 2021 08:45 schreef DarkwingDuck het volgende:
",,We willen het nu in één keer goed regelen, boeren moeten weten waar ze aan toe zijn’’, zegt een ingewijde."
https://www.ad.nl/politie(...)urgebieden~a0424306/
Heel fijn en tevens een bevestiging en erkenning dat ze de afgelopen jaren waarvan de laatste 4 onder minister Schouten maar wat aangekloot hebben. Zoals eigenlijk op vele miniseries.
Vooral een ontkenning van het feit dat Schouten veel meer wilde, zie haar plan voor kringlooplandbouw, zie het feit dat ze graag ruime uitkoopregelingen wilde. Maar goed, als je het allemaal niet zo goed volgt, dan lijk jij een punt te hebben.quote:Op maandag 15 november 2021 09:34 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ik geef het Haagse zooitje de schuld waarbij ik benoemd heb dat de laatste 4 jaar de CU de scepter zwaaide op landbouw. Feiten.
Dat zal het zijn. Het CU wast haar handen in onschuld en werpt gewillig zondeloos stenen naar anderen.quote:Op maandag 15 november 2021 09:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vooral een ontkenning van het feit dat Schouten veel meer wilde, zie haar plan voor kringlooplandbouw, zie het feit dat ze graag ruime uitkoopregelingen wilde. Maar goed, als je het allemaal niet zo goed volgt, dan lijk jij een punt te hebben.
Feit is gewoon dat met name Geurts de boel aan het verpesten was. Gelukkig zitten er nu verstandigere mensen bij het CDA als woordvoerders landbouw.
Ik ben 100% voor 2G, dus ik hoop dat ze daar voor stemmen. Het tegen het coronapaspoort stemmen eerder schaam ik me eigenlijk voor.quote:Op maandag 15 november 2021 09:47 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Dat zal het zijn. Het CU wast haar handen in onschuld en werpt gewillig zondeloos stenen naar anderen.
Straks stemmen ze voor G2 en dan nog zal jij dat goed praten en met de vinger naar anderen wijzen.
Maar het werkt niet. Opmerkelijk dat je 100% voor een maatregel bent die niets doet aan het bestrijden van het virus. Je was ook voor de coronapas bij de invoering en kijk waar we anderhalve maand later zijn: in lockdown - want de coronapas werkt niet.quote:Op maandag 15 november 2021 09:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben 100% voor 2G, dus ik hoop dat ze daar voor stemmen. Het tegen het coronapaspoort stemmen eerder schaam ik me eigenlijk voor.
Je doet zelf niets anders. Je ontkent 40 jaar landbouwbeleid alleen maar om te kunnen wijzen naar Carola Schouten als de grote boosdoener, je komt ook zoals altijd met geen enkele vorm van onderbouwing of bewijzen voor je claims.quote:Op maandag 15 november 2021 09:47 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Dat zal het zijn. Het CU wast haar handen in onschuld en werpt gewillig zondeloos stenen naar anderen.
Straks stemmen ze voor G2 en dan nog zal jij dat goed praten en met de vinger naar anderen wijzen.
Volgens de wetenschap helpt 2g wel: https://nos.nl/artikel/24(...)emelijk-dat-2g-helptquote:Op maandag 15 november 2021 10:06 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar het werkt niet. Opmerkelijk dat je 100% voor een maatregel bent die niets doet aan het bestrijden van het virus. Je was ook voor de coronapas bij de invoering en kijk waar we anderhalve maand later zijn: in lockdown - want de coronapas werkt niet.
Een modelstudie van de TU Delft. Dan weet je al dat er zoveel aannames in zitten dat de bandbreedte van het resultaat zowel 'werken' als 'niet-werken' beslaat. 'De wetenschap' zegt dat dus helemaal niet, er is slechts een modelmatige studie - enkel relevant voor 'evenementen', terwijl 2G op alle fronten van de samenleving wordt uitgerold' - die wordt aangehaald door Frits Roosendaal als vergoeilijking van het disfunctionele beleid dat hij blijkbaar promoot.quote:Op maandag 15 november 2021 10:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens de wetenschap helpt 2g wel: https://nos.nl/artikel/24(...)emelijk-dat-2g-helpt
Het is voor iedereen behalve jij duidelijk dat de boeren en vooral het LTO de afgelopen jaren maar wat hebben aangeklooid.quote:Op maandag 15 november 2021 09:00 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Want de LTO zit of zat in de regering... Hou toch op met excuses verzinnen voor falend beleid, gebrek een visie, korte termijn visie en ronduit gepruts in politiek Den Haag.
Want die maken beleid. Nope.quote:Op maandag 15 november 2021 13:58 schreef A_Foggy_Day het volgende:
[..]
Het is voor iedereen behalve jij duidelijk dat de boeren en vooral het LTO de afgelopen jaren maar wat hebben aangeklooid.
Tja, allemaal onderbuik voor jou.quote:Op maandag 15 november 2021 10:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
Een modelstudie van de TU Delft. Dan weet je al dat er zoveel aannames in zitten dat de bandbreedte van het resultaat zowel 'werken' als 'niet-werken' beslaat. 'De wetenschap' zegt dat dus helemaal niet, er is slechts een modelmatige studie - enkel relevant voor 'evenementen', terwijl 2G op alle fronten van de samenleving wordt uitgerold' - die wordt aangehaald door Frits Roosendaal als vergoeilijking van het disfunctionele beleid dat hij blijkbaar promoot.
Praktijkvoorbeelden dat het niet werkt zijn er dan weer overigens genoeg, maak eens een ritje over de grens waar de Duitsers 2G hebben ingevoerd een maand geleden en de besmettingsaantallen vertienvoudigd zijn. Of, kijk voor de fenomenale werking van de coronapas - die niet werkt en waar je ook fan van bent - de persconferentie van afgelopen vrijdag nog eens terug, waar Mark Rutte en Hug de Jonge anderhalve maand na invoering een halve lockdown aankondigen om de coronagevallen terug te dringen. Het werkt niet want het doet niets, behalve een hinderlijke aanslag op de privacy zijn.
Maarja, jij leeft nog in de misvatting dat iets doen, zoals iedereen opdringen om zich overal te identificeren tegenover iedereen voor het bereiken van geen enkel effect op de coronacijfers, beter is dan niets doen, en dus dat elke vorm van overheidsingrijpen geoorloofd is, zelfs als het geen fuck helpt en je na anderhalve maand dus gewoon in lockdown moet omdat de coronapas niet werkt.
Lekker over een paar weken 2G invoeren en dan rond de Kerst de scholen en de winkels überhaupt maar dichtgooien want ja, het hielp toch weer niet he. Maar we hebben wel mooi iets gedaan waar jij dan 100% achter stond, jammer dat het allemaal maar amper wat uithaalt.
Niet bepaald, in Duitsland zijn de cijfers daadwerkelijk slecht en in Nederland hebben we precies na het afschaffen van de anderhalve meter en het invoeren van de nutteloze coronapas een gestage stijging gezien van coronagevallen - terwijl het daarvoor keurig aan het dalen was. Dat is geen onderbuik, dat kun je gewoon nazien op sites als worldometer.quote:
Zo werkt het niet want dit onderbouw je ook helemaal niet. Behalve die ene modelstudie die een specifieke situatie beschrijft - en juist het manco van maatregelen in specifieke settings modelleren is deze pandemie aan het licht gekomen, zie onder andere nut en noodzaak van mondkapjes/anderhalve meter/ventilatie, dat pakt elke keer anders uit dan blijkt uit de modelopzet - is er niets dat wijst op nut van een coronapas. En dat is ook logisch, je laat immers mensen bij elkaar komen om achter de deur ongeremd het virus aan elkaar over te dragen, wat uiteraard gaat zorgen voor hogere besmettingscijfers en wat daarna vanzelf doorsijpelt richting de mensen die het risico lopen om opgenomen te worden. Zie elk land in Europa waar dit gebeurt, zoals Nederland, dat na het invoeren van de coronapas een hausse aan ziekenhuisopnames heeft mogen begroeten.quote:Volgens wetenschappers helpt het wel.
Je doet wat je al de hele tijd in deze discussie doet. Je plaatst zaken naast elkaar als gelijkwaardige keuzes. Echter, iets dat niet werkt, zoals de coronapas, is geen oplossing. Iets wat wel werkt, zoals een lockdown of andere beperkende maatregelen, is dan weer wel een oplossing. Het is niet voldoende om op een door jou gewenste maatregel het etiket 'oplossing' te plakken, covid is daar niet van onder de indruk.quote:De andere keuzen zijn een complete lockdown, een lockdown voor alleen ongevaccineerden (zoals in Oostenrijk), coronapatienten niet meer opnemen (zoals een ziekenhuis in België voor stelt) of een vaccinatieplicht (zoals bijvoorbeeld Nieuw-Zeeland wil). Als jij zo tegen 2g bent, welke van deze 4 moet er dan wel?
Volgens wetenschappers is nogal een nikszeggende uitspraak. Je kunt ook zeggen volgens wetenschappers is evolutietheorie niet bewezen. Dat 2G en QR codes niet werken moge duidelijk zijn, met een veel hogere vaccintiegraad én die maatregelen zijn de besmettingen niet lager dan het voorgaande jaar zonder.quote:Op maandag 15 november 2021 14:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, allemaal onderbuik voor jou.
Volgens wetenschappers helpt het wel. De andere keuzen zijn een complete lockdown, een lockdown voor alleen ongevaccineerden (zoals in Oostenrijk), coronapatienten niet meer opnemen (zoals een ziekenhuis in België voor stelt) of een vaccinatieplicht (zoals bijvoorbeeld Nieuw-Zeeland wil). Als jij zo tegen 2g bent, welke van deze 4 moet er dan wel?
Tja, ik vind het voor de ondernemers veel beter als ze wel door kunnen gaan, dus geen lockdown voor iedereen, maar alleen ongevaccineerden (die gewoon vaker ziek zijn en ook sneller besmet worden als ze met iemand met corona in aanraking komen, dat lijk jij steeds te negeren of te ontkennen). Mensen die sneller besmet raken en die meer kans hebben om ziek te worden uit groepen houden helpt gewoon.quote:Op maandag 15 november 2021 14:42 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat dan wel? Een lockdown kan, met als uitzicht het teruggaan naar de situatie van voor 25 september, met hier en daar wat kleine aanpassingen, dat lijkt me redelijk als je geen keuzes wil maken in de toewijzing van ziekenhuisbedden. Alles wat het aantal contactmomenten significant terugbrengt is dan een goede maatregel.
Wat je ook kan doen is bijna niets en zoals blijkbaar in andere landen wordt gesuggereerd, de automatische ligging van coronapatiënten in het ziekenhuis en op de IC, minder automatisch maken. Dat zijn harde keuzes, maar dan kun je wel het virus beter laten rondrazen wat je kan helpen in het beteugelen van latere uitbraken. Nu hebben toch elke keer te weinig mensen het virus eigenlijk gehad om een impact te hebben bij een volgende golf, waardoor je na elke versoepeling weer de dagen kunt aftellen tot er weer een verstrenging nodig is. Eventueel zou je door niet in te grijpen deze cyclus eindelijk eens kunnen doorbreken.
Zo, zomaar 2 scenario's geschetst waarbij ik geen gebruik hoef te maken van een zinloze identificatieplicht bij elke deur die je doorloopt. Het kan dus toch, wie had dat gedacht.
Scholen sluiten is dan ook de domste maatregel die welke regering ook kan nemen, daar ben ik altijd tegen geweest.quote:Op maandag 15 november 2021 14:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
... dus lekker scholen openhouden ...
Ah okay, als je tegen effectieve maatregelen bent omdat ze ongemakkelijk zijn snap ik je standpunten inderdaad beter.quote:Op maandag 15 november 2021 15:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Scholen sluiten is dan ook de domste maatregel die welke regering ook kan nemen, daar ben ik altijd tegen geweest.
Anderhalve meter kan makkelijk in een hoop kroegen, alsof je bij elkaar op schoot gaat zitten in een bruine kroeg. Daarbij als de kroeg of welke gelegenheid ook waar men wil gaan zitten met vrienden gesloten is doe je precies hetzelfde in huis, effectiviteit 0,0. Omdat je de contactmomenten niet hebt verminderd enkel verplaatst. Dit soort symboolmaatregelen zijn precies van het soort dat nutteloos is en tweedeling veroorzaakt, ik zie ondertussen wel hoe mensen zo richting de wappiekant geduwd worden en hoe langer dit soort onzin doorgaat hoe meer gelijk die lui krijgen.quote:En voor wat betreft vaccinatieplicht voor werknemers: daar ben ik gewoon tegen. Ik ben voor 2G op plekken waar anderhalve meter niet kan. In de kroeg en bij evenementen dus. Op het werk is het eigenlijk nooit nodig, lijkt me.
Scholen sluiten heeft gewoon over 25 jaar nog effect op leerlingen, een 2G maatregel, lockdown of zulke dingen nu alleen een tijdelijk klein effect van ongemak. Scholen sluiten is dus verreweg de meest draconische maatregel die je kunt nemen, de allerslechtste optie. Liever al het andere dicht en alleen de scholen open.quote:Op maandag 15 november 2021 16:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ah okay, als je tegen effectieve maatregelen bent omdat ze ongemakkelijk zijn snap ik je standpunten inderdaad beter.
Ik ben benieuwd waar je dit op baseert. (ik vrees je dikke duim) Kinderen kunnen zich prima aanpassen. Ik heb nog geen onderzoek gezien over de langetermijn effecten van het sluiten van een basisschool voor een korte periode. Dat kinderen daar na 25 jaar nóg last van zouden hebben is extreem pessimistisch en onwaarschijnlijk. Natuurlijk heeft het scholen sluiten op korte termijn zeer negatieve effecten maar dat heeft een 2G maatschappij ook.quote:Op maandag 15 november 2021 16:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Scholen sluiten heeft gewoon over 25 jaar nog effect op leerlingen, een 2G maatregel, lockdown of zulke dingen nu alleen een tijdelijk klein effect van ongemak.
Absoluut niet een volledige lockdown is draconischer. Hoe de horeca en evenementbranche worden geslachtofferd zonder duidelijke reden is veel draconischer. Dat scholen brandhaarden van Corona zijn is ook erg duidelijk er gaat geen dag voorbij dat ik niet van collegas hoor dat ze weer eens hun kind moeten laten testen want een klasgenoot of leraar had corona. Liever gewoon effectief beleid dan een heilig huisje zoals scholen. Daarbij als je effectief beleid voert in plaats van ineffectief hoeven plekken veel korter te sluiten dan op de huidige manier.quote:Scholen sluiten is dus verreweg de meest draconische maatregel die je kunt nemen, de allerslechtste optie. Liever al het andere dicht en alleen de scholen open.
Dat zouden ze kunnen doen, dat is niet vaak daadwerkelijk het geval.quote:Scholen sluiten vergroot ook enorm het verschil tussen arm en rijk.
Tja het zal mij mijn reet roesten ik neem de vaccinaties wel maar zoiets lijkt me ongrondwettelijk. Als we dit doen staat de deur natuurlijk open voor een hoop medische ingrepen die op mensen afgedwongen kunnen worden. Is overgewicht een groot maatschappelijk probleem misschien verplichte maagverkleining, etcetera. Past natuurlijk opzich prima bij de partijen die nu formeren.quote:En ik ben het meest voor de allereffectiefste maatregel: een vaccinatieplicht.
En nee, dat is niet nu een anti-standpunt. Voor vaccinatieplicht bij de kinderprikken was ik ook al voor corona bij een te lage dekkingsgraad.
Weken achterstand, daardoor komen de kinderen wellicht op een lager advies of een lagere doorstroom vanuit de 2e bij een brede brugklas naar VMBO/HAVO/VWO. Kinderen die naar HAVO konden maar nu op VMBO komen, komen daarna op MBO en zijn dus altijd lager opgeleid.quote:Op maandag 15 november 2021 17:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd waar je dit op baseert. (ik vrees je dikke duim) Kinderen kunnen zich prima aanpassen. Ik heb nog geen onderzoek gezien over de langetermijn effecten van het sluiten van een basisschool voor een korte periode. Dat kinderen daar na 25 jaar nóg last van zouden hebben is extreem pessimistisch en onwaarschijnlijk.
Niet, wat het onder de streep gaat opleveren of kosten is namelijk geen echt onderzoek naar gedaan.quote:Op maandag 15 november 2021 17:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd waar je dit op baseert.
Ja, mijn kinderen zijn er ook beter uit gekomen, maar het met name de kinderen van ouders die zelf geen (hoge) opleiding hebben of slecht Nederlands spreken hebben een enorme achterstand opgelopen.quote:Op maandag 15 november 2021 17:44 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Niet, wat het onder de streep gaat opleveren of kosten is namelijk geen echt onderzoek naar gedaan.
Ik ken verscheidene ouders van kinderen die er juist beter uitgekomen zijn. De sleutel is de juiste begeleiding thuis.
Wat je nu omschrijft is denk ik wel waar, alleen niet persé een probleemquote:Op maandag 15 november 2021 17:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Weken achterstand, daardoor komen de kinderen wellicht op een lager advies of een lagere doorstroom vanuit de 2e bij een brede brugklas naar VMBO/HAVO/VWO. Kinderen die naar HAVO konden maar nu op VMBO komen, komen daarna op MBO en zijn dus altijd lager opgeleid.
Ja, ik weet dat het kan, studies stapelen en dus alsnog hogerop komen, maar het gros doet dat niet. Dus al die kinderen hebben de rest van hun leven een MBO opleiding ipv een HBO opleiding. En dat gaat met name om de kinderen van armere ouders, die geen dure huiswerkbegeleiding kunnen betalen. Vergroting van de kloof tussen arm en rijk dus.
Natuurlijk je hebt een punt dat dit kinderen met minder welbedeelde ouders harder treft, die hebben vaak een slechtere thuissituatie en ouders die minder goed kunnen helpen bij schoolwerk of daar minder interesse in hebben. Maar dat welbedeelde ouders hun kinderen met bijles en interpersoonlijk contact met docenten en dergelijke op hogere onderwijsniveaus weten te krijgen is niet significant anders met wat tijdelijke schoolsluitingen omdat er een pandemie heerst. Dan nog zulke problemen worden enkel versterkt, ze zijn er ook met open scholen. Ik denk dat een leerachterstand van een paar weken/maanden niet zon probleem is je kunt als overheid gewoon een potje maken om leerachterstanden weg te werken dmv buitenschoolse begeleiding of whatever, een extra jaartje opleiding voor leerlingen wiens achterstand te groot is geworden. Daarbij komt dat stapelen van diplomas naast dat het duur is en niet iedereen het doet eigenlijk heel goed werkt. Elke stapelaar die ik bij mijn universitaire opleiding tegen ben gekomen was veel gemotiveerder dan de gemiddelde VWO'er voor wie het studeren er gewoon bijhoort. Verder hoeven de scholen van mij niet per se gesloten het lijkt me zeer onwenselijk maar ze als heilig huisje hebben en de huidige willekeur is dat ook.quote:Op maandag 15 november 2021 18:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, mijn kinderen zijn er ook beter uit gekomen, maar het met name de kinderen van ouders die zelf geen (hoge) opleiding hebben of slecht Nederlands spreken hebben een enorme achterstand opgelopen.
Voor het land geen probleem (idd, we hebben meer MBOers nodig, eigenlijk), voor de kinderen individueel is het natuurlijk wel het verschil tussen 2500 of 3200 in de maand verdienen, bijvoorbeeld. En dat gat blijft vaak toch hun hele werkzame carriere. Dat tikt enorm aan. En denk ook aan dat het net het verschil kan zijn tussen wel en geen huis kunnen kopen.quote:Op maandag 15 november 2021 19:13 schreef Japepk het volgende:
[..]
Wat je nu omschrijft is denk ik wel waar, alleen niet persé een probleemEr is namelijk een schreeuwend tekort aan praktisch opgeleide mensen.
Ik vind het vernederend dat de regering na het uitkomen van dit nieuws tegelijk kruiperig allerlei dingen gaat aanbieden alleen om een kantoor in Den Haag te behouden. Shell moet Nederland op hun blote knieën bedanken dat ze jarenlang gebruik hebben kunnen maken van onze infrastructuur. Waar ze zelf zo weinig mogelijk aan mee probeerden te betalen en daarbij nog allerlei fiscale voordelen en subsidies kregen ook.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:24 schreef A_Foggy_Day het volgende:
Waarom Shell nu weggaat uit Nederland
https://www.nrc.nl/nieuws(...)het-kabinet-a4065537
Dit is al de 2e multinational die vertrekt uit Nederland. Wat zegt dit over het vestigingsklimaat van Nederland? Hoe zullen andere buitenlandse bedrijven kijken naar ons?
Voor Shell geldt nog eens dat zij onredelijk worden behandeld door Nederlandse rechters die aangespoord door linkse klimaatgekken, Shell in het nauw hebben gedreven. Engelse rechters zullen hen meer fair gaan behandelen.
Dit is allemaal de schuld van de linkse, socialistisch-georiënteerde politieke partijen die een ware hetze en haatcampagne zijn begonnen tegen multinationals. Nederland slaat momenteel een pleefiguur in internationaal economisch opzicht. Deze idioten zijn zo verblind door hun 'idealen'dat zij niet snappen dat multinationals voor veel werkgelegenheid, belastingopbrengsten en welvaart zorgen.
We kennen je act onderhand wel.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:24 schreef A_Foggy_Day het volgende:
Dit is al de 2e multinational die vertrekt uit Nederland. Wat zegt dit over het vestigingsklimaat van Nederland? Hoe zullen andere buitenlandse bedrijven kijken naar ons?
Voor Shell geldt nog eens dat zij onredelijk worden behandeld door Nederlandse rechters die aangespoord door linkse klimaatgekken, Shell in het nauw hebben gedreven. Engelse rechters zullen hen meer fair gaan behandelen.
Dit is allemaal de schuld van de linkse, socialistisch-georiënteerde politieke partijen die een ware hetze en haatcampagne zijn begonnen tegen multinationals. Nederland slaat momenteel een pleefiguur in internationaal economisch opzicht. Deze idioten zijn zo verblind door hun 'idealen'dat zij niet snappen dat multinationals voor veel werkgelegenheid, belastingopbrengsten en welvaart zorgen.
Het voor de bühne door VVD opgegraven plan van de afschaffing van de dividendbelasting is al weer begraven: https://www.nrc.nl/nieuws(...)t=&utm_term=20211116quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:04 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Ik vind het vernederend dat de regering na het uitkomen van dit nieuws tegelijk kruiperig allerlei dingen gaat aanbieden alleen om een kantoor in Den Haag te behouden. Shell moet Nederland op hun blote knieën bedanken dat ze jarenlang gebruik hebben kunnen maken van onze infrastructuur. Waar ze zelf zo weinig mogelijk aan mee probeerden te betalen en daarbij nog allerlei fiscale voordelen en subsidies kregen ook.
Ook nog de schuld aan links geven. Shell en Unilever gaan/hebben hun hoofdkantoor verhuisd onder een rechtse neoliberale regering. Daar heeft links weinig mee te maken.
Dat we eindelijk de goede kant op gaan en ons als land steeds minder laten uithoeren door VVD'ers die lobbybaantjes veilig willen stellen bij belastingontduikende parasitaire kutbedrijven.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:24 schreef A_Foggy_Day het volgende:
Dit is al de 2e multinational die vertrekt uit Nederland. Wat zegt dit over het vestigingsklimaat van Nederland?
On bended knee is no way to be free.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:24 schreef A_Foggy_Day het volgende:
Peter R. de Vries was een zwaar overschatte misdaadjournalist maar dit terzijde.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
On bended knee is no way to be free.
Hou toch eens op met dit soort onzin.quote:Op dinsdag 16 november 2021 10:23 schreef A_Foggy_Day het volgende:
[..]
Linkse mensen zoals jij zijn belachelijke mensen.
Die stemmen voor. Shell en Unilever zijn hert land uitgepest door GroenLinks, PvdA en Sp met hun publicitaire haatcampagnes. Nederland staat nu door deze linkse partijen te boek als een bedrijfslevenvijandelijke natie met een politiek georienteerde rechtspraak.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:55 schreef Raw85 het volgende:
Het zou wel grappig zijn als de aandeelhouders niet instemmen met dit voornemen van Shell.
2006 belde, ze wilde haar manier van discussiëren terug.quote:Op dinsdag 16 november 2021 10:23 schreef A_Foggy_Day het volgende:
[..]
Peter R. de Vries was een zwaar overschatte misdaadjournalist maar dit terzijde.
Linkse mensen zoals jij zijn belachelijke mensen. Jullie willen van alles met de 'maatschappij' maar hoe dat allemaal betaald moet worden, weten jullie niet. Door de kaboutertjes? Geldbomen planten?![]()
Nee, het bedrijfsleven zorgt voor welvaart en voor de financiele fundamenten van een 'verzorgingsstaat'. Maar linksen als jullie hebben het gehele bedrijfsleven tot staatsvijand verklaard en multinationals zelfs vogelvrij.
Achterlijk, dom en onvergeeflijk.
Fijn toch al die bedrijven die het land uitvluchten?quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het voor de bühne door VVD opgegraven plan van de afschaffing van de dividendbelasting is al weer begraven: https://www.nrc.nl/nieuws(...)t=&utm_term=20211116
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |