Natuurlijk kan hij in dit geval niks veranderd hebben, zeker zoiets groots niet. Maar in theorie zou hij dat ene stickertje kunnen plakken, of dat schroefje een kwartslag gedraaid hebben, natuurlijk gaat het daar nu niet om.quote:Op zaterdag 13 november 2021 07:48 schreef Red_85 het volgende:
Dit wordt zo gedraaid dat max dus de oorzaak is?
Woow. Als dit waar is, is het een complete shitshow. Even nagaan, hoe kan max dat doen?
Vond het niet slim dat hij er aan zat, maar je weet toch zelf wel als steward dat hij niks kan daar?
Nee, de constatering was toch al gedaan voor Max aan die vleugel zat?quote:Op zaterdag 13 november 2021 07:48 schreef Red_85 het volgende:
Dit wordt zo gedraaid dat max dus de oorzaak is?
Je moet als FIA wat verzinnen om the GOAT geen straf te gevenquote:Op zaterdag 13 november 2021 07:58 schreef greysbones het volgende:
Slaat echt nergens op
Vettel deed vaak veel gekkere dingen
Nooit ook maar iets van gezegd
En nu merc misschien een straf krijgt ..
Tuurlijk, je moet de exacte afwijkingen weten voor je een boete op kunt leggen, zeker in zo'n sport waar elke mm telt.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:03 schreef greysbones het volgende:
Verstappen moet zich om 9.30 uur - 13.30 uur Nederlandse tijd - melden bij de wedstrijdleiding bestaande uit Tim Mayer, Matteo Perini, Vitantonio Liuzzi en Roberto Moreno. In de Braziliaanse ochtenduren zullen diezelfde stewards ook weer kijken naar de eventuele diskwalificatie van Hamilton. Vrijdagavond concludeerden zij dat er extra bewijs noodzakelijk is om een goed oordeel te kunnen vellen. De achtervleugel is daarvoor van Hamiltons auto gehaald en verzegeld.
EXTRA bewijs noodzakelijk????
Die vleugel moet toch juist op de auto zitten om de afstand bij een geopende DRS te kunnen meten?quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:03 schreef greysbones het volgende:
Verstappen moet zich om 9.30 uur - 13.30 uur Nederlandse tijd - melden bij de wedstrijdleiding bestaande uit Tim Mayer, Matteo Perini, Vitantonio Liuzzi en Roberto Moreno. In de Braziliaanse ochtenduren zullen diezelfde stewards ook weer kijken naar de eventuele diskwalificatie van Hamilton. Vrijdagavond concludeerden zij dat er extra bewijs noodzakelijk is om een goed oordeel te kunnen vellen. De achtervleugel is daarvoor van Hamiltons auto gehaald en verzegeld.
EXTRA bewijs noodzakelijk????
Ik dacht dat het hier ging om te ver door buigen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:11 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Die vleugel moet toch juist op de auto zitten om de afstand bij een geopende DRS te kunnen meten?
Klopt. Zag ik gister ook.quote:Op zaterdag 13 november 2021 07:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee, de constatering was toch al gedaan voor Max aan die vleugel zat?
Max krijgt alleen ook waarschuwing/straf voor het overtreden van PF reglementen en het aanraken van andermans auto.
quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:14 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Ik dacht dat het hier ging om te ver door buigen.
Lijkt mij dat ze de stijfheid van die vleugel gaan bekijken...
Kan me een boete voor Verstappen wel voorstellen als straf.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt. Zag ik gister ook.
Alleen is daarvoor nooit een straf uitgedeeld, dat coureurs aan een anders zn auto zitten. Voor zover mij bekend.
Dus dat zou raar zijn, maar we weten ook dat ham vaak de dans ontspringt tijdens straffen ed of dat iets alsnog in zijn voordeel uitkomt.
Ham's auto is niet goed.
Max's moet met zn handen afblijven van andermans spullen.
Ham dsq
Max waarschuwing
Iets anders zou raar zijn.
boete of waarschuwing lijkt me redelijk maar een gridpenalty zou er zwaar over zijn.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:23 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Kan me een boete voor Verstappen wel voorstellen als straf.
F1twt maakt zich belachelijk. FIA heeft nog niets bekendgemaakt.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:28 schreef ESF1Gamer het volgende:
Jezus, wat een soap.
FIA maakt zich nu echt belachelijk
Je bedoelt dat hij eraf is gehaald om te checken of ze het opzettelijk zo gemaakt hebben?quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:29 schreef Zwoerd het volgende:
Ik denk dat er wel wat meer aan de hand is met de achtervleugel, dat er daarom nog geen uitspraak is. Ik heb het gevoel dat Mercedes een serieus probleem heeft.
Newey was te druk met de vleugel van Hamilton om naar z'n eigen ontwerp te kijken.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:31 schreef daNpy het volgende:
En waarom werkt de DRS op de vleugel van de RBR nog steeds niet fatsoenlijk aan het einde van het seizoen?
FIA / stewards delen de straffen uit. Nu Verstappen voor deze soap bij de FIA moet komen is al belachelijk. De afgelopen nacht had al een straf aan Mercedes moeten worden uitgedeeld.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:29 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
F1twt maakt zich belachelijk. FIA heeft nog niets bekendgemaakt.
Mits de spoiler illegaal is, eens.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:31 schreef PzKpfw het volgende:
Eigenlijk zou Mercedes gewoon helemaal niet meer mogen starten in deze race. Gewoon het moedwillig vals willen spelen moet hard bestraft worden.
Komt door het geklaag van Mercedes begin dit jaar over die achtervleugel van red Bull.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:31 schreef daNpy het volgende:
En waarom werkt de DRS op de vleugel van de RBR nog steeds niet fatsoenlijk aan het einde van het seizoen?
Als dat gemeld word kan FIA niet anders dan het onderzoeken. Dan is het niet gek dat ze Verstappen eerst willen horen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:32 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
FIA / stewards delen de straffen uit. Nu Verstappen voor deze soap bij de FIA moet komen is al belachelijk. De afgelopen nacht had al een straf aan Mercedes moeten worden uitgedeeld.
Windlast nabootsen dmv kracht uitoefening.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:36 schreef PzKpfw het volgende:
Maar hoe willen ze dit testen als het probleem pas speelt bij snelheden vanaf 260 km/u?
Ik vermoed dat het daarom ook zo lang duurt. Voor dit weekend is het simpel, start uit pit. Maar moedwillig om harde regels heen werken is een fikse extra straf.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:31 schreef PzKpfw het volgende:
Eigenlijk zou Mercedes gewoon helemaal niet meer mogen starten in deze race. Gewoon het moedwillig vals willen spelen moet hard bestraft worden.
Net als die Brit waarvan zijn auto nu illegaal wordt bevondenquote:Op zaterdag 13 november 2021 08:34 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
zou inderdaad terecht zijn. Die Belg moet met z'n fikken van andermans materiaal afblijven. Regels zijn nou eenmaal regels.
ik weet niet of ze zover gaan hoor, als blijkt dat de ruimte te groot was dan is het gewoon diskwalificatie van deze kwalificatie, meer nietquote:Op zaterdag 13 november 2021 08:43 schreef Keyos het volgende:
Als je dat filmpje ziet dan is dit ook niet alsof het een millimeter is. Dit is echt een substantieel grotere opening waardoor je in kwalificaties en in races snelheid extra pakt.
Zal natuurlijk een lastig verhaal worden om aan te tonen hoe lang dit speelt en of Mercedes dit moedwillig heeft gedaan. Maar het lijkt me niet meer dan normaal dat je dit tot de bodem uitzoekt. En dan niet alleen met gevolgen voor dit weekend.
Overigens wel een anti-climax voor het seizoen dan. Maar dan is dat maar zo.
is toch goed dat er controle isquote:Op zaterdag 13 november 2021 08:41 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Beetje jammer dat het spel weer buiten de baan afspeelt.
Vind het maar niks.
Het DRS systeem van Verstappen liep ook te klapperen. Kan best zijn dat er wat kapot is gegaan ergens.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:40 schreef greysbones het volgende:
[..]
Jij denkt werkelijk dat de te grote opneming van de Drs per ongeluk zou zijn???
In een sport waar alles wordt gecheckt ???
De gehele vleugel is in beslaggenomen en wordt gecontroleerd. Het is net een goede zaak dat ze goed en volledig onderzoek doenquote:Op zaterdag 13 november 2021 08:00 schreef PzKpfw het volgende:
Als ze Max ergens op kunnen pakken doen ze het ook direct hé
Ondertussen had men allang een beslissing kunnen nemen over de strafmaat voor Hamilmans maar wacht men (lees: zoekt men) net zolang naar slappe excuusjes zodat ze hem zo min mogelijk straf hoeven te geven.
Daarmee wordt het gat niet groterquote:Op zaterdag 13 november 2021 08:50 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het DRS systeem van Verstappen liep ook te klapperen. Kan best zijn dat er wat kapot is gegaan ergens.
Dat zeker. Al slaan MB en RB daar de laatste 2 seizoenen wel een beetje in door als je het mij vraagt met het politieke spel.quote:
Dat klopt, maar het punt van belang is dat dingen nou eenmaal wel eens kapot gaan. Het hoeft niet per ze opzet te zijn.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:52 schreef greysbones het volgende:
[..]
Daarmee wordt het gat niet groter
dat is ook gecontroleerd begreep ik en goed bevondenquote:Op zaterdag 13 november 2021 08:50 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het DRS systeem van Verstappen liep ook te klapperen. Kan best zijn dat er wat kapot is gegaan ergens.
Er wordt een vrijwilliger gevraagd (aangewezen) en die gaat achterop de auto zitten met zijn liniaal en geodriehoekquote:Op zaterdag 13 november 2021 08:36 schreef PzKpfw het volgende:
Maar hoe willen ze dit testen als het probleem pas speelt bij snelheden vanaf 260 km/u?
Ja, maar dat was niet mijn punt.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is ook gecontroleerd begreep ik en goed bevonden
[ twitter ]
Ik heb nooit maar dan ook nooit gehoord dat iemand bij de FIA moest komen omdat hij aan een auto heeft gezeten onder PFquote:Op zaterdag 13 november 2021 08:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Het lijkt er op dat VER inderdaad met zijn hand het verschil aan het 'meten' is. Ontzettend dom en daar mag hij best een duwtje voor krijgen in de vorm van een boete.
Maar als de vleugel van HAM inderdaad illegaal is, dan is er maar één straf mogelijk en dat is het schrappen van zijn kwalificatie resultaat. En dan start hij dus vanuit de pits in de sprintrace.
Max moet ook bij de stewards komenquote:Op zaterdag 13 november 2021 08:55 schreef Sfancta het volgende:
Mensen ben net wakker, is al duidelijk of ham dsq is??
Het is Max zijn schuld.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:55 schreef Sfancta het volgende:
Mensen ben net wakker, is al duidelijk of ham dsq is??
Waarom in godsnaam?quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:56 schreef greysbones het volgende:
[..]
Max moet ook bij de stewards komen
Max moet bij de stewards komenquote:Op zaterdag 13 november 2021 08:57 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Wie wat max zijn schuld? Wat bedoel je
Vettel deed niet anders dan aanraken van andermans auto's maar die werden erna alleen niet illegaal bevonden, een waarschuwing zou voldoende moeten zijn voor Verstappen en voor Hamilton lijkt mij ook dat ze niet anders kunnen doen dan zijn resultaat van gisteren schrappenquote:Op zaterdag 13 november 2021 08:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Het lijkt er op dat VER inderdaad met zijn hand het verschil aan het 'meten' is. Ontzettend dom en daar mag hij best een duwtje voor krijgen in de vorm van een boete.
Maar als de vleugel van HAM inderdaad illegaal is, dan is er maar één straf mogelijk en dat is het schrappen van zijn kwalificatie resultaat. En dan start hij dus vanuit de pits in de sprintrace.
Max zat toch aan de vleugel van Hamilton na de kwalificatie.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:57 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Wie wat max zijn schuld? Wat bedoel je
je bedoelt dat er iets kapot is gegaan maar dan in het voordeel van Hamilton?quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, maar dat was niet mijn punt.
De maximale afstand mocht zijn 10 mm, bleek 85 mm bij Hamilton.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:59 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Dat lijkt geen kwestie van millimeters maar eerder een cm of 1-2
Nee, 85mm is de max. Bij Hamilton meer.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
De maximale afstand mocht zijn 10 mm, bleek 85 mm bij Hamilton.
Ja met één hand ff eigenhandig de vleugel vervormd, onder het oog van duizenden mensen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:01 schreef Sfancta het volgende:
Heeft ons Max echt snel snel met sleutel 14 wat verzet?
nee dat lees je verkeerd, het is open maximaal 85mm en daar voldeed het niet aanquote:Op zaterdag 13 november 2021 09:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Okquote:Op zaterdag 13 november 2021 09:02 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Nee, 85mm is de max. Bij Hamilton meer.
Boete voor Jos, voor overtreden Parc Ferme.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:03 schreef Sfancta het volgende:
Als Max dit al gedaan heeft, dan heeft Jos vannacht sowieso de remleiding doorgeknipt.
Een vinger is al breder dan 10 mmquote:Op zaterdag 13 november 2021 09:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Strikt technisch mag dat ook niet. Ook het checken van de auto's mag niet onder Parc fermequote:Op zaterdag 13 november 2021 09:06 schreef Fer het volgende:
Kan ook dat ze het niet kunnen zien op de video en dan moeten ze hem wel vragen of hij de auto heeft aangeraakt.
Dan kan Max altijd nog verweren, ik hield alleen mijn hand ernaast
het is gewoon een fout inderdaad die normaliter geen gevolgen heeft maar in dit geval ligt het uiteraard wat andersquote:Op zaterdag 13 november 2021 09:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Strikt technisch mag dat ook niet. Ook het checken van de auto's mag niet onder Parc ferme
Het is natuurlijk allemaal flauwekul. Ik hoop alleen dat ze niet nu ook VER gaan straffen voor iets waar nog nooit iemand voor gestraft is, alleen om de Engelse achterban blij te houden.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is gewoon een fout inderdaad die normaliter geen gevolgen heeft maar in dit geval ligt het uiteraard wat anders
Nee, ff filmpje kijken..quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik durf wel te wedden dat die fikse straf er niet komt hoor. Immers is iedereen gelijk en Mercedes wat gelijker.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:37 schreef Adames het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het daarom ook zo lang duurt. Voor dit weekend is het simpel, start uit pit. Maar moedwillig om harde regels heen werken is een fikse extra straf.
Ik ga zo ff naar Zjwame ff naar de Fanshopquote:Op zaterdag 13 november 2021 09:04 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Boete voor Jos, voor overtreden Parc Ferme.
dat is ook moeilijk omdat ze niet iedere race met dezelfde vleugel rijden dus het lijkt me stug dat het verder gaat dan alleen dit weekendquote:Op zaterdag 13 november 2021 09:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik durf wel te wedden dat die fikse straf er niet komt hoor. Immers is iedereen gelijk en Mercedes wat gelijker.
Vals spelen zou niet beloond moeten worden met verdere deelname.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Volgens mij is daar geen precedent voor in de recente F1.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Vals spelen zou niet beloond moeten worden met verdere deelname.
Tot volgende week, u mag niet langs start
Wie zegt dat ze met dezelfde vleugel rijden?quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:25 schreef BroesWillems het volgende:
Los van het DRS verhaal, maar mocht die vleugel ook illegaal worden bevonden voor het doorbuigen, moet dit toch ook gevolgen voor Bottas hebben?
Precies, het verschil in topsnelheid was behoorlijk tussen die 2quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:26 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze met dezelfde vleugel rijden?
Punt is, je weet het gewoon niet met de fia.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:25 schreef NaturalScience het volgende:
Wat een drama maakt iedereen ervan zeg.
Max gaat echt geen straf krijgen omdat hij z'n hand vlak naast die vleugel hield. Waarschijnlijk gewoon een waarschuwing.
Hamilton daarentegen moet vrezen voor meer.
Ik ga er even vanuit dat Newey beelden van vorige races gebruikt. In Mexico hadden ze ook behoorlijk voordeel en daar was Bottas zelfs sneller.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:26 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze met dezelfde vleugel rijden?
Niet eens.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:25 schreef NaturalScience het volgende:
Wat een drama maakt iedereen ervan zeg.
Max gaat echt geen straf krijgen omdat hij z'n hand vlak naast die vleugel hield. Waarschijnlijk gewoon een waarschuwing.
Hamilton daarentegen moet vrezen voor meer.
Ik bedoelde inderdaad dat dat kan en dat opzet voor mij dus geen uitgemaakte zaak is. Het valt overigens wel te betwijfelen of het in zijn voordeel is, nu is bevonden dat het niet volgens spec is, maar dat terzijde.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
je bedoelt dat er iets kapot is gegaan maar dan in het voordeel van Hamilton?
Na half 2quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik vrees dat het hier nog een paar uur over dit soort gespeculeer zal gaan, Met de nodige trollen die gaan benadrukken dat 'Max het heeft gedaan' of dat 'Mercedes dit al het hele jaar doet en de FIA het prima vindt'.
Ik ga dit topic even mijden tot er nieuws is.
Als ze net zolang over een beslissing doen, dan kan het lang wachten worden.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:37 schreef greysbones het volgende:
[..]
Na half 2
Max moet zich om half 2 melden
Nederlandse tijd
Ze zijn vast aan het bedenken hoe ze hier een geweldige draai aan kunnen gevenquote:Op zaterdag 13 november 2021 09:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als ze net zolang over een beslissing doen, dan kan het lang wachten worden.
Ja of omdat ze nu slapen daar.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:29 schreef Zwoerd het volgende:
Ik denk dat er wel wat meer aan de hand is met de achtervleugel, dat er daarom nog geen uitspraak is. Ik heb het gevoel dat Mercedes een serieus probleem heeft.
Als het alleen om de DRS opening ging, hadden ze geen uren nodig om tot een beslissing te komenquote:Op zaterdag 13 november 2021 09:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja of omdat ze nu slapen daar.
Weet je nog hoe lang de overduidelijke DSQ van Vettel op zich liet wachten?quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:56 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Als het alleen om de DRS opening ging, hadden ze geen uren nodig om tot een beslissing te komen
Vettel rijdt niet bij #teamtoto.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weet je nog hoe lang de overduidelijke DSQ van Vettel op zich liet wachten?
Hij is de opening aan het vergelijken met zijn eigen achtervleugel.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:00 schreef ootjekatootje het volgende:
Beelden vanuit een ander perspectief, alleen staat die fotograaf op het moment suprême er net voor.
https://twitter.com/adria(...)339739664945159?s=20
Je ziet nog steeds niks. Maar ik heb meer het idee dat Max zijn eigen DRS falen aan het checken is en kijkt hoe het bij Lewis zit. Of hij hem aanraakt ja of nee kun je niet zien.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:00 schreef ootjekatootje het volgende:
Beelden vanuit een ander perspectief, alleen staat die fotograaf op het moment suprême er net voor.
https://twitter.com/adria(...)339739664945159?s=20
Ben ik het zowaar met je eensquote:Op zaterdag 13 november 2021 10:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je ziet nog steeds niks. Maar ik heb meer het idee dat Max zijn eigen DRS falen aan het checken is en kijkt hoe het bij Lewis zit. Of hij hem aanraakt ja of nee kun je niet zien.
Eens, alleen jammer dat dit voorheen nooit een probleem was of bestraft is.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:08 schreef pmponer het volgende:
Ik denk dat heel onderzoekend kijken voor Max ook wel een penalty kan opleveren
Neemt niet weg, dat als hij de wagen heeft aangeraakt dat hij daar een straf voor verdiend, wanneer in de regels staat dat dit niet mag
Gmtaquote:Op zaterdag 13 november 2021 10:11 schreef pmponer het volgende:
Een waarschuwing is wat mij betreft ook voldoende straf; FOEI
Dat is toch te hopen..quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:11 schreef Nattekat het volgende:
Verstappen krijgt hooguit een foei.
MIA kennende zal dit het wel wordenquote:
Dat zou het meest kromme ooit zijn.quote:
Het ergste is nog wel dat zulk soort scenario's niet eens zijn uit te sluiten bij de FIAquote:Op zaterdag 13 november 2021 10:17 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat zou het meest kromme ooit zijn.
Een gridstraf voor iets wat buiten de baan gebeurde en een geldstraf voor iets wat voordeel opleverde op de baan.
“Dit zijn twee individuele gevallen en moeten dus niet vergeleken worden. Daarnaast handelde VER opzettelijk. HAM zijn vleugel was een foutje en opzet kon niet aangetoond worden. Het euvel is verholpen nu.”quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:17 schreef tja77 het volgende:
[..]
Een gridstraf voor iets wat buiten de baan gebeurde en een geldstraf voor iets wat voordeel opleverde op de baan.
De FIA en kromme beslissingen zijn al erg lang een prima huwelijk.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:17 schreef tja77 het volgende:
[..]
Buiten alle straffen om, Mercedes moet die vleugel aanpassen, dus dat gaat Hamilton vanaf nu tienden per rondje kosten. En door zijn straf zal die geen voordeel hebben van zijn nieuwe motor.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
“Dit zijn twee individuele gevallen en moeten dus niet vergeleken worden. Daarnaast handelde VER opzettelijk. HAM zijn vleugel was een foutje en opzet kon niet aangetoond worden. Het euvel is verholpen nu.”
En na de sprintrace nog 5 plekken terugquote:Op zaterdag 13 november 2021 10:21 schreef DKUp het volgende:
Hamilton start zondag op harde bandjes en een nieuwe motor achteraan en hij rijdt zichzelf in een meesterlijke inhaalrace naar plek 2 of 3……
Oh nee wacht vandaag in de Sprintrace achteraan……….
Ben echt benieuwd hoeveel mensen hij zal inhalen vandaag, als er een diskwalificatie volgt.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:25 schreef tja77 het volgende:
[..]
En na de sprintrace nog 5 plekken terug
die gaat daar echt geen straf voor krijgenquote:Op zaterdag 13 november 2021 10:24 schreef ootjekatootje het volgende:
Als Max ook een fikse straf krijgt, gooit red Bull er dan ook een nieuwe motor bij Max in?
Als die van de fia er inderdaad op die manier gewoon door gaat lijkt het me klip en klaar.quote:
ik ga ook (nog) niet van opzet uit hoor maar het zou wel een grove fout van ze zijnquote:Op zaterdag 13 november 2021 09:34 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik bedoelde inderdaad dat dat kan en dat opzet voor mij dus geen uitgemaakte zaak is. Het valt overigens wel te betwijfelen of het in zijn voordeel is, nu is bevonden dat het niet volgens spec is, maar dat terzijde.
Geen straf die de race beïnvloedquote:Op zaterdag 13 november 2021 10:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
die gaat daar echt geen straf voor krijgen
Als Mercedes de vleugel moet aanpassen. Komt het zelfde artikel naar boven als waarvan max wordt beschuldigd. Dus dan moet Hamilton vanuit de pits startenquote:Op zaterdag 13 november 2021 10:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Buiten alle straffen om, Mercedes moet die vleugel aanpassen, dus dat gaat Hamilton vanaf nu tienden per rondje kosten. En door zijn straf zal die geen voordeel hebben van zijn nieuwe motor.
Als Max ook een fikse straf krijgt, gooit red Bull er dan ook een nieuwe motor bij Max in?
een waarschuwing ok maar dat is het dan welquote:Op zaterdag 13 november 2021 10:34 schreef babylon het volgende:
[..]
Geen straf die de race beïnvloed
Patetoe potatoequote:
quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:09 schreef Sfancta het volgende:
Hij doet toch helemaal niks, komop zeg
Vertel die draaide vroeger gewoon de auto's van de concurrentie uit en in elkaar voor camera. Ook nooit problemen mee gehad.
Scheelt ook niet een klein beetje he, wat een gatquote:
kan jij met het blote oog zien dat het meer dan 85mm is?quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:44 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Scheelt ook niet een klein beetje he, wat een gat
Heeft superMax helemaal met zijn handjes zo verbogen!quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:44 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Scheelt ook niet een klein beetje he, wat een gat
Ja, je ziet toch duidelijk dat meet-instrumentje erdoorheen gaan? Dat scheelde meer dan een paar milimeter hoorquote:Op zaterdag 13 november 2021 10:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
kan jij met het blote oog zien dat het meer dan 85mm is?
ik zie het nu jaquote:Op zaterdag 13 november 2021 10:46 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ja, je ziet toch duidelijk dat meet-instrumentje erdoorheen gaan? Dat scheelde meer dan een paar milimeter hoor
Dat weet ik niet zo zeker met de FIA... Dat hele F1 wereldje draait ook alleen maar om Britten.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
die gaat daar echt geen straf voor krijgen
En ik werd gister weer eens uitgelachen toen ik zei dat max er wel invloed op heeft kunnen hebben lolquote:Op zaterdag 13 november 2021 10:43 schreef THEFXR het volgende:
nog ff voor de helderheid:
.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En ik werd gister weer eens uitgelachen toen ik zei dat max er wel invloed op heeft kunnen hebben lol
Vooropgezet plan misschien? Eerst max dat ding laten saboteren en vervolgens een tip geven bij de FIA?
wat is 'deze straf'?quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:03 schreef DKUp het volgende:
Maar ze moeten er een nachtje over slapen om deze straf te geven. Lol![]()
![]()
Eerst even de betrokkenen horen, wel zo fair lijkt mijquote:Op zaterdag 13 november 2021 11:03 schreef DKUp het volgende:
Maar ze moeten er een nachtje over slapen om deze straf te geven. Lol![]()
![]()
quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
kan bijna niet anders dan diskwalificatie
Hier wordt gehoopt op diskwalificatie maar ik twijfel dat die er gaat komenquote:
Jij gelooft ook zeker dat Corona een voorp gezet plan was?quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hier wordt gehoopt op diskwalificatie maar ik twijfel dat die er gaat komen
De 'tip' aan de FIA was al voor de kwali gedaan he...quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En ik werd gister weer eens uitgelachen toen ik zei dat max er wel invloed op heeft kunnen hebben lol
Vooropgezet plan misschien? Eerst max dat ding laten saboteren en vervolgens een tip geven bij de FIA?
Ik denk dat Max wist vooraf aan de qually ervan en geïnstrueerd is om daadwerkelijk te gaan kijken naar het gat omdat hij er bij kan in park fermé.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Jij wordt altijd terecht uitgelachen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
13:30 Braziliaanse tijd een hearing van Max? Dus dat kan nog wel ff durenquote:
heeft helemaal niets met hoop te makenquote:Op zaterdag 13 november 2021 11:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hier wordt gehoopt op diskwalificatie maar ik twijfel dat die er gaat komen
voorpquote:Op zaterdag 13 november 2021 11:08 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Jij gelooft ook zeker dat Corona een voorp gezet plan was?
9.30 uur. 13.30 Nederlandse tijdquote:Op zaterdag 13 november 2021 11:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
13:30 Braziliaanse tijd een hearing van Max? Dus dat kan nog wel ff duren
en die tip ging toch ook niet daarover maar over flexwing?quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:09 schreef Starflyer het volgende:
[..]![]()
Die tip kwam al voor de kwalificatie. En Max raakt die vleugel nauwelijks aan. Als hij dat al voor elkaar krijgt, dan doet de kracht van 260 km/uur wel meer.
Ik zou het met het Chinese regime en zijn ambities zeker niet uitsluiten.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:08 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Jij gelooft ook zeker dat Corona een voorp gezet plan was?
Oh. Dat wist ik dan weer nietquote:Op zaterdag 13 november 2021 11:08 schreef Mano_ het volgende:
[..]
De 'tip' aan de FIA was al voor de kwali gedaan he...
Is video van. 8,5 kan je ook moeilijk metenquote:Op zaterdag 13 november 2021 11:08 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik denk dat Max wist vooraf aan de qually ervan en geïnstrueerd is om daadwerkelijk te gaan kijken naar het gat omdat hij er bij kan in park fermé.
En als hij confirmed wisten ze dat ze bij RB goed zaten.
Is m vast verteld waar op te letten en wellicht gezegd het mag maar maximaal 4 vingers breed zijn of zo dat ie dat snel gecheckt heeft.
Aangeraakt weet ik niet
Je hebt een luchtstroom met 260 km/h maar een manipulatie met de hand is een totaal andere kracht die op een vleugel wordt uitgeoefend.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:09 schreef Starflyer het volgende:
[..]![]()
Die tip kwam al voor de kwalificatie. En Max raakt die vleugel nauwelijks aan. Als hij dat al voor elkaar krijgt, dan doet de kracht van 260 km/uur wel meer.
Dit zag ik ook al tijdens de kwali toevallig.quote:
quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
Die DRS flap van Verstappen leek te flapperen
Inderdaad.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
en die tip ging toch ook niet daarover maar over flexwing?
tering wat een niveau weerquote:Op zaterdag 13 november 2021 11:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Oh. Dat wist ik dan weer niet
[..]
Is video van. 8,5 kan je ook moeilijk meten
[..]
Je hebt een luchtstroom met 260 km/h maar een manipulatie met de hand is een totaal andere kracht die op een vleugel wordt uitgeoefend.
Hij is niet voor niets under investigation
Het is voor de quali al gemeld bij de FIAquote:Op zaterdag 13 november 2021 11:08 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik denk dat Max wist vooraf aan de qually ervan en geïnstrueerd is om daadwerkelijk te gaan kijken naar het gat omdat hij er bij kan in park fermé.
En als hij confirmed wisten ze dat ze bij RB goed zaten.
Is m vast verteld waar op te letten en wellicht gezegd het mag maar maximaal 4 vingers breed zijn of zo dat ie dat snel gecheckt heeft.
Aangeraakt weet ik niet
En perfect recht ook nog eens.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Heeft superMax helemaal met zijn handjes zo verbogen!
Maar bleek na afloop wel te voldoen aan de regels, itt die van Hamilton.quote:
Misschien hebben ze van tevoren geoefend hoe je dat DRS mechaniek beschadigd.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
tering wat een niveau weer![]()
logisch dat ze hem op het matje moeten roepen maar manipulatie is iets wat jij er van maakt
Je hebt een prachtige username..quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:15 schreef onlogisch het volgende:
Maar begrijp ik nu goed dat mensen denken dat Max de reden is dat er wat gewijzigd is aan die wing?
Je racet met 300 km/u over zo'n circuit, die wing moet al die luchtweerstand kunnen weerhouden. Max loopt er naar toe en vervormt in 3 seconden die wing?
Is dat ding van lood gemaakt dat hij zo makkelijk te buigen is?
Hef jezelf op ajb.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Misschien hebben ze van tevoren geoefend hoe je dat DRS mechaniek beschadigd.
Oké nu ga ik misschien wel heel ver, maar ze doen natuurlijk alles om Mercedes een loer te draaien
Mwah hoe weet je precies of die “dicht” stand eigenlijk die 8,5mm isquote:Op zaterdag 13 november 2021 11:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij flappert juist dicht, niet verder open.
Ik vind het sowieso weer een heerlijke soap ditquote:Op zaterdag 13 november 2021 11:19 schreef opreis het volgende:
Ik ga er van uit dat het nog steeds een DSQ voor Lulu zal zijn en een reprimande voor Max. Maar ongeacht het resultaat gaat deze nog lang discussie opleveren.
Wat een onzin.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Oké nu ga ik misschien wel heel ver, maar ze doen natuurlijk alles om Mercedes een loer te draaien
@GGMM vindt dit wat ver gezochtquote:Op zaterdag 13 november 2021 11:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zelfs in BNW zouden ze je hard uitlachen om deze uitspraakquote:Op zaterdag 13 november 2021 11:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat heeft RB allemaal al aan illegale dingen gedaan om Mercedes een loer te draaien?quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Britten blij. Kunnen ze mooi jarenlang het narratief aanhouden dat Hamilton op haast legendarische manier de veeel snellere RedBull heeft bij weten te houden, maar uiteindelijk door een zwaar controversiele penalty de titel verloor.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:19 schreef opreis het volgende:
Ik ga er van uit dat het nog steeds een DSQ voor Lulu zal zijn en een reprimande voor Max. Maar ongeacht het resultaat gaat deze nog lang discussie opleveren.
85 mm, is de open stand. Je haalt dingen door elkaar.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Mwah hoe weet je precies of die “dicht” stand eigenlijk die 8,5mm is
Nee dat ding klappert, dus verder open en minder ver open. Die “minder ver open” kan ook die 8,5mm zijn en als die verder open zwaait kan het die afstand overschrijden. (Maar waarschijnlijk niet)quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:22 schreef Starflyer het volgende:
[..]
85 mm, is de open stand. Je haalt dingen door elkaar.
Dus tijd om een gokje te wagenquote:Op zaterdag 13 november 2021 11:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
Zo kijkend naar de odds bij de bookies zijn er een hoop mensen die denken dat Hamilton er mee weg gaat komen? Verstappen rond de 1.8 en Hamilton zo rond de 4.5 om de GP te winnen.
Haha newbe gespot.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:11 schreef Nattekat het volgende:
Verstappen krijgt hooguit een foei.
Minder ver lijkt me geen probleem en de max is 85mm, geen 8,5mmquote:Op zaterdag 13 november 2021 11:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee dat ding klappert, dus verder open en minder ver open. Die “minder ver open” kan ook die 8,5mm zijn en als die verder open zwaait kan het die afstand overschrijden. (Maar waarschijnlijk niet)
Dus Mercedes overtreedt de regels al dan niet opzettelijk en dan heeft Red Bull het gedaan?quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zit je alu hoedje niet te strak?quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Maar jij kan niet zien of die “minder ver” die 85mm is, dat probeer ik nu al 3 keer uit te leggenquote:Op zaterdag 13 november 2021 11:25 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Minder ver lijkt me geen probleem en de max is 85mm, geen 8,5mm
Max-fan gespot…quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het is gemeten na de race en goedgekeurd.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Maar jij kan niet zien of die “minder ver” die 85mm is, dat probeer ik nu al 3 keer uit te leggen
Als de max 85mm is (en daarop is de vleugel na afloop gecontroleerd), is minder ver toch minder dan 85mm. Dus nog steeds binnen de limiet.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Maar jij kan niet zien of die “minder ver” die 85mm is, dat probeer ik nu al 3 keer uit te leggen
Mensen snappen het niet omdat ze bij alles wat je schrijft de bullshit filter aan hebben staan en als je dan wel bij hoge uitzondering een keer iets zinnigs zeg, snapt de filter het niet.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Na gisteravond sowieso, wat dat mannetje er allemaal uitkraamde richting users was echt schandalig maar uiteraard wordt daar niets mee gedaan.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Mensen snappen het niet omdat ze bij alles wat je schrijft de bullshit filter aan hebben staan en als je dan wel bij hoge uitzondering een keer iets zinnigs zeg, snapt de filter het niet.
Of dat nu zo is weet ik niet, want hier staat de filter op 10 na je laatste paar posts.
quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee maar de meetmethode van de FIA wel en die zegt dat het in orde is.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Laten we wel wezen: iedereen hoopt hier op een DQ van Lewisquote:Op zaterdag 13 november 2021 11:20 schreef Nattekat het volgende:
Als je echt denkt dat dit geen DSQ is of denkt dat dat gewoon de hoop is van velen hier, dan heb je er echt niets van begrepen en moet je je kapot schamen
quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Laten we wel wezen: iedereen hoopt hier op een DQ van Lewis
Bij die meting staat de auto stil, bij het klapperen reed die 300quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:29 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Het is gemeten na de race en goedgekeurd.
En dat is niet relevant.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En het brengt zeker ook niet de objectiviteit in het gedingquote:
Ik geloof dat iedereen daar vrede mee heeft.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
Sorry dat ik niet op iedereen kan reageren trouwens, ben even aan het ontbijten
we hopen dat de regels gehandhaafd wordenquote:Op zaterdag 13 november 2021 11:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De auto is illegaal bevonden. Dus dsq is de enige juiste conclusie.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Vettel kreeg een DSQ na Hongarije omdat er te weinig brandstof overbleef. Ricciardo kreeg een DSQ in quali 2019 omdat in zijn een na snelste run in Q1 een minieme overschrijding van zijn MGU-K vermogen was waargenomen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja en dat alles ook nog in het licht van Mercedes die het hele seizoen sandbagged voor de spanning en de likes als ze dan op het einde kampioen worden. Aldus @ChevyCapricequote:Op zaterdag 13 november 2021 11:37 schreef Cherni het volgende:
Max tikt(wrijft) even die achtervleugel aan. Ja bij MB kun je schijnbaar in die luttele paar seconden een hele achtervleugel verstellen. En dit zelfs door een ander team.
Het word steeds gekker. MB die het hele seizoen al zijn zin krijgt. Het aanpassen van de pitstop. Gezeur over een flexibele achtervleugel bij RBR. Klagen over meer vermogen bij RBR.
Seizoenen lang toen MB geen enkele concurrentie haf en zelfs het DAS systeem dat in hun voordeel was klaagde niemand. Nu hebben ze dan eindelijk concurrentie en is het huilen en zoeken naar excuses.
Ditquote:Op zaterdag 13 november 2021 11:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
we hopen dat de regels gehandhaafd worden
En dat is dus niet relevant.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Bij die meting staat de auto stil, bij het klapperen reed die 300
Lol, het Westen is geliefd in de hele wereld, overal neemt men de westerse cultuur over, kleding, muziek voedsel enz. De enige mensen die het Westen haten zijn een paar despoten en religieuze fundamentalisten , maar dat is een kleine groep. Het westen is niet perfect, integendeel er is veel fout, maar het is beter dan andere opties en daarom wil iedereen erop lijkenquote:Op zaterdag 13 november 2021 11:12 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ik zou het met het Chinese regime en zijn ambities zeker niet uitsluiten.
Onthoud het Westen is het meest gehaat in heel de wereld.
Dus met downforce wordt het gat kleiner dan 85 mm.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Bij die meting staat de auto stil, bij het klapperen reed die 300
En de FIA is ook boos op jou!quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:25 schreef Zorro het volgende:
Lees ik dit hele topic door, beetje de spanning voor mezelf opvoeren voor ik de uitkomst lees... IS ER NOG HELEMAAL NIKS BEKEND
Heb ik dit voor niks allemaal zitten doorlezen.
Nu ben ik boos op de FIA
Of er is een mechaniek gebouwd in de DRS controller dat de flap verder laat openen bij hoge snelheidquote:Op zaterdag 13 november 2021 11:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus met downforce wordt het gat kleiner dan 85 mm.
Jij bent echt knettergek he?quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Of er is een mechaniek gebouwd in de DRS controller dat de flap verder laat openen bij hoge snelheid
Heb je het nou over de wagen van Max?quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Of er is een mechaniek gebouwd in de DRS controller dat de flap verder laat openen bij hoge snelheid
Max kan dat niet alleen een goed coureur maar ook een fantastisch monteur dat met zijn hand oplegging een complete vleugel nagenoeg perfect kan verstellen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:37 schreef Cherni het volgende:
Max tikt(wrijft) even die achtervleugel aan. Ja bij MB kun je schijnbaar in die luttele paar seconden een hele achtervleugel verstellen. En dit zelfs door een ander team.
Het word steeds gekker. MB die het hele seizoen al zijn zin krijgt. Het aanpassen van de pitstop. Gezeur over een flexibele achtervleugel bij RBR. Klagen over meer vermogen bij RBR.
Seizoenen lang toen MB geen enkele concurrentie had en Hamilton met twee vingers in de neus kampioen kon worden en zelfs het DAS systeem dat in hun voordeel was klaagde niemand. Nu hebben ze dan eindelijk concurrentie en is het huilen en zoeken naar excuses.
Oeh jaar doe maarquote:Op zaterdag 13 november 2021 11:48 schreef Nattekat het volgende:
Ik denk dat ik dit topic maar naar BNW stuur.
Alleen de sessies waarmee hij met die vleugel gereden heeft.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Betreft een mogelijke DQ van Hamilton nou alleen de kwali of ook de race?
Je bedoelt China, India, het Midden-Oosten, Rusland, geheel Afrika, Zuid-Amerika.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:42 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Lol, het Westen is geliefd in de hele wereld, overal neemt men de westerse cultuur over, kleding, muziek voedsel enz. De enige mensen die het Westen haten zijn een paar despoten en religieuze fundamentalisten , maar dat is een kleine groep. Het westen is niet perfect, integendeel er is veel fout, maar het is beter dan andere opties en daarom wil iedereen erop lijken
Oke. Dat dacht ik al.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alleen de sessies waarmee hij met die vleugel gereden heeft.
DSQ van de kwali. Maar onreglementaire auto, dus deze aan moeten passen na Parc ferme, dus starten vanuit pits tijdens de race.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kwali. Regels zijn niet helemaal duidelijk wat er als straf komt als er nog een vleugelwijziging moet plaats vinden omdat de huidige niet goed is. Zeker met ook nog een Sprint race er tussen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat is inderdaad hoe het zou moetenquote:Op zaterdag 13 november 2021 11:49 schreef Peterselieman het volgende:
De stewards hoeven maar één ding te doen: kijken naar de regels en dan handhaven, emoties tellen niet
Voor de kwali, dus bij sprintkwalli inlossen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Tijdens de hoofdrace welteverstaan. Dus de sprint mag ie dan overslaan.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:50 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
DSQ van de kwali. Maar onreglementaire auto, dus deze aan moeten passen na Parc ferme, dus starten vanuit pits tijdens de race.
* Dit is mijn lezing.
Of tijdens sprint, als hij dan wel een goede vleugel heeft (die van Bottas maar pakken dan)? Hoe dat dan weer werkt met mogelijke afstelling na VT3, geen idee.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:50 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
DSQ van de kwali. Maar onreglementaire auto, dus deze aan moeten passen na Parc ferme, dus starten vanuit pits tijdens de race.
* Dit is mijn lezing.
Ow wat?quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:50 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
* Dit is mijn lezing.
Jupquote:
Ik denk dat je nog e.e.a. gemist hebtquote:
Alleen als een nieuwe vleugel andere specs heeft dan de huidige vleugel (afgezien van de niet goed werkende DRS). Anders hoeft dat niet, imho.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:50 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
* Dit is mijn lezing.
AH zo, ja en dat heeft de FIA dan even gemistquote:Op zaterdag 13 november 2021 11:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het gewone volk ja, dat is dus 99% van de mensen. Als westerling wordt je overal gastvrij ontvangen zelfs in het Midden Oosten (behalve Israëliërs)quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:49 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Je bedoelt China, India, het Midden-Oosten, Rusland, geheel Afrika, Zuid-Amerika.
Waar het Westen vooruit kijkt en de geschiedenis hoopt te vergeten, is de rest van de wereld niets vergeten, en wordt het Westen de geschiedenis nog steeds kwalijk genomen.
Dat het gewone volk met een cocacola rondloopt en een manchester united t-shirt zegt daar vrij weinig over.
Max zou het gedaan hebben? Kom op zeg, dat gelooft toch helemaal niemand met gezond verstand 😅quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:32 schreef TagForce het volgende:
[..]
Niet eens.
Mercedes heeft gisteren aangevoerd dat Max het gedaan zou hebben.
Max legt straks uit dat hij zijn vuist naast de vleugel van hemzelf en die van Ham gelegd heeft, zonder aan te raken, om het verschil te meten. Die van Ham zag er namelijk 'anders' uit.
Ja dit is speculaasie, maar volgens mij de enige mogelijkheid.
Mercedes probeert, als vanouds, zijn eigen hachie te redden door Max er bij te lappen.
Waar willen ze Verstappen nou precies op pakken? Enige wat zou kunnen is dat ze zeggen "you were checking the car(s)", maar dat is natuurlijk onzin en niet in de geest van de wet. Zij hebben artikel 2.5.1. in die zin nooit gehandhaafd. Vettel heeft vaak genoeg aan auto's gezeten, inclusief banden en voorvleugels.quote:Inside the Parc Fermé, only the officials assigned may enter. No operation, checking, tuning or repair is allowed unless authorized by the same officials or by the applicable regulations.
Als Max daartoe instaat is om bij een andere auto waar hij niet alle technische details van kan weten maar toch in 3 sec dit kan aanpassen huur ik hem wel in om mijn auto te komen repareren mocht die stuk gaan.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:55 schreef Cherni het volgende:
[ afbeelding ] Op zaterdag 13 november 2021 11:49 schreef theguyver het volgende:
[..]
Max kan dat niet alleen een goed coureur maar ook een fantastisch monteur dat met zijn hand oplegging een complete vleugel nagenoeg perfect kan verstellen.
Als dit waar is..
Een foei "niet meer doen naar max"
Maar een ajuu paraplu voor Hamilton als dit inderdaad ongeoorloofde vliegen blijkt te zijn.
ze proberen het gewoon door wat twijfel te zaaienquote:Op zaterdag 13 november 2021 11:57 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Max zou het gedaan hebben? Kom op zeg, dat gelooft toch helemaal niemand met gezond verstand 😅
Een duurdere ook nietquote:Op zaterdag 13 november 2021 11:59 schreef ootjekatootje het volgende:
Een betere monteur zul je nooit gaan vinden.
Misschien dat nooit eerder een team erover geklaagd heeft en ze het simpelweg niet zelf actief handhaafden?quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:58 schreef Evenstar het volgende:
Artikel 2.5.1:
[..]
Waar willen ze Verstappen nou precies op pakken? Enige wat zou kunnen is dat ze zeggen "you were checking the car(s)", maar dat is natuurlijk onzin en net in de geest van de wet. Zij hebben artikel 2.5.1. in die zin nooit gehandhaafd. Vettel heeft vaak genoeg aan auto's gezeten, inclusief banden en voorvleugels.
Daarnaast is het natuurlijk al belachelijk dat een liefhebber van de F1 serieus kan denken dat Max met één hand een achtervleugel kaarsrecht kan afstellen. Nog veel erger is dat de (vooral) Britse kenners dit als idee opperden en nog een stuk erger is dat de FIA hierin meegaat. Wat een flopshow.
Enige, maar dan ook enige juist beslissing zou zijn DSQ voor Lewis. Zelfs een reprimande richting Verstappen zou al overdreven zijn, want artikel 2.5.1. is nooit op deze manier gehandhaafd. Wat ze wel kunnen doen is dat ze zeggen dat ze vanaf de eerst volgende Parc Fermé hierop gaan letten en artikel 2.5.1. strenger gaan handhaven.
Alle andere besluiten zou gewoon competitievervalsing zijn.
Dit jaquote:Op zaterdag 13 november 2021 11:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tijdens de hoofdrace welteverstaan. Dus de sprint mag ie dan overslaan.
Ja, dus?quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:58 schreef Evenstar het volgende:
Artikel 2.5.1:
[..]
Vettel heeft daar blijkbaar ook een reprimande voor gehad, lees ik net.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:58 schreef Evenstar het volgende:
Artikel 2.5.1:
[..]
Waar willen ze Verstappen nou precies op pakken? Enige wat zou kunnen is dat ze zeggen "you were checking the car(s)", maar dat is natuurlijk onzin en niet in de geest van de wet. Zij hebben artikel 2.5.1. in die zin nooit gehandhaafd. Vettel heeft vaak genoeg aan auto's gezeten, inclusief banden en voorvleugels.
Daarnaast is het natuurlijk al belachelijk dat een liefhebber van de F1 serieus kan denken dat Max met één hand een achtervleugel kaarsrecht kan afstellen. Nog veel erger is dat de (vooral) Britse kenners dit als idee opperden en nog een stuk erger is dat de FIA hierin meegaat. Wat een flopshow.
Enige, maar dan ook enige juist beslissing zou zijn DSQ voor Lewis. Zelfs een reprimande richting Verstappen zou al overdreven zijn, want artikel 2.5.1. is nooit op deze manier gehandhaafd. Wat ze wel kunnen doen is dat ze zeggen dat ze vanaf de eerst volgende Parc Fermé hierop gaan letten en artikel 2.5.1. strenger gaan handhaven.
Ik denk dat Max gewoon zegt dat hij inderdaad gecontroleerd heeft dat die vleugel te wijd was, hij dat ding heeft aangeraakt en met een houding van boeiend, ze spelen vals.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als Max daartoe instaat is om bij een andere auto waar hij niet alle technische details van kan weten maar toch in 3 sec dit kan aanpassen huur ik hem wel in om mijn auto te komen repareren mocht die stuk gaan.. Een betere monteur zul je nooit gaan vinden.
Ik heb de stille hoop dat een andere vleugel inderdaad andere specs heeft dan de huidige vleugel.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:55 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Alleen als een nieuwe vleugel andere specs heeft dan de huidige vleugel (afgezien van de niet goed werkende DRS). Anders hoeft dat niet, imho.
Heb het ook wel met ze te doen soms. Zit je daar als Masi en dan komt Toto binnenstormen om te beweren dat Max het gedaan heeftquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:00 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Misschien dat nooit eerder een team erover geklaagd heeft en ze het simpelweg niet zelf actief handhaafden?
Overigens weten we het standpunt van de FIA niet, slechts dat Verstappen zich moet melden voor het overtreden van de regels waar een team, mogelijk, over geklaagd heeft.
ze zijn er nog niet in mee gegaan, hij was in overtreding en normaliter kraait er geen haan naar maar logisch dat ze nu de juiste procedures moeten volgenquote:Op zaterdag 13 november 2021 11:58 schreef Evenstar het volgende:
en nog een stuk erger is dat de FIA hierin meegaat. Wat een flopshow.
En precies 0 invloed op wat belangrijk is, het beleid.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:57 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Het gewone volk ja, dat is dus 99% van de mensen. Als westerling wordt je overal gastvrij ontvangen zelfs in het Midden Oosten (behalve Israëliërs)
Top, die had ik gemist, dan moet Max hier ook een reprimande voor krijgen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:01 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Vettel heeft daar blijkbaar ook een reprimande voor gehad, lees ik net.
https://www.f1maximaal.nl(...)e-een-auto-aanraakte
Hah ja, topshow.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:01 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Heb het ook wel met ze te doen soms. Zit je daar als Masi en dan komt Toto binnenstormen om te beweren dat Max het gedaan heeftMoet je ook maar je best doen om niet in lachen uit te barsten
Mag hij niet meer doen en dat is terecht. Toto wil alle rollen binnen de F1 tegelijk vervullen, maar hij is slechts teambaas van Mercedes. Hij moet zijn plek in de sport kennen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:01 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Heb het ook wel met ze te doen soms. Zit je daar als Masi en dan komt Toto binnenstormen om te beweren dat Max het gedaan heeftMoet je ook maar je best doen om niet in lachen uit te barsten
Ja!quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik denk dat je nog e.e.a. gemist hebt
A stopped car, niet His stopped car.quote:22.6 Save as specifically authorised by the Code or these Sporting Regulations, no one except the driver may touch a stopped car unless it is in the paddock, the Competitors team’s designated garage area, the pit lane or on the starting grid.
Ja joh, dat heeft Max even snel zo gebogenquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:07 schreef Evenstar het volgende:
Op het filmpje van de scrutineers is wel heel duidelijk dat het niet om 85mm vs 86mm gaat, maar dat er echt een flinke gat tussen het "eitje" en de bovenkant zit. Kan gewoon een vinger tussen.
Het is daarna gemeten. Ik denk dat het vooral damage-control is. Lewis krijg een bijna zekere penalty, dus dan maar proberen om Max er ook 1 aan te naaien.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja!
Nu wel bijgelezen. Denkt men nu serieus dat het aanraken van Max er voor gezorgd heeft dat de vleugel van Lewis verder open kon?? Of was dat al eerder gemeten?
Lijersquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:08 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Het is daarna gemeten. Ik denk dat het vooral damage-control is. Lewis krijg een bijna zekere penalty, dus dan maar proberen om Max er ook 1 aan te naaien.
Dat Mercedes en Toto over lijken willen te gaan om hun titels te pakken is wel duidelijk. Hopen dat FIA hier niet in mee gaat.quote:
Toto word de Lance Armstrong op die manier. Bizar dat deze man zoveel invloed mag uitoefenen mbt de regels bij de FIA.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mag hij niet meer doen en dat is terecht. Toto wil alle rollen binnen de F1 tegelijk vervullen, maar hij is slechts teambaas van Mercedes. Hij moet zijn plek in de sport kennen.
The driver, niet 'a driver' helaas.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:07 schreef BroesWillems het volgende:
Max mocht de auto gewoon aanraken.
[..]
A stopped car, niet His stopped car.
Dat geldt alleen als de auto op de baan is. De auto van #44 stond in de pits en dan geldt deze regel niet.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:07 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Dat gaat over veiligheid, niet Parc fermé. Daarvoor gelden andere regels.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:07 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Sommigen denken dat kennelijk wel jaquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja!
Nu wel bijgelezen. Denkt men nu serieus dat het aanraken van Max er voor gezorgd heeft dat de vleugel van Lewis verder open kon?? Of was dat al eerder gemeten?
Maar de auto van Ham is illegaal en doet dus niet mee aan de competitie. Dan gelden de regels dus ook niet voor die autoquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat geldt alleen als de auto op de baan is. De auto van #44 stond in de pits en dan geldt deze regel niet.
Toto weet ook wel dat dit onmogelijk is. Maar het is een uitweg van MB om een straf te ontlopen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:07 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ja joh, dat heeft Max even snel zo gebogengr gr Toto
Ook dat. Maar dus ook een ander hoofdstuk vd regels.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat geldt alleen als de auto op de baan is. De auto van #44 stond in de pits en dan geldt deze regel niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |