Ah, we hebben de eerste WOII-vergelijking alweer binnenquote:Op vrijdag 12 november 2021 16:47 schreef SuperNeger het volgende:
Is gewoon moderne jodenvervolging.
Het enige wat ontbreekt is kopgeld.
Kan je me een recenter voorbeeld geven anders? Gebruik dat wel als vergelijking.quote:Op vrijdag 12 november 2021 16:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ah, we hebben de eerste WOII-vergelijking alweer binnen
Kan haast ook niet anders... al haat ik dat als de hel!quote:Op vrijdag 12 november 2021 16:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Of gewoon geen vergelijkingen gebruiken en deze zwakteboden ontwijken in je redenatiequote:Op vrijdag 12 november 2021 16:48 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Kan je me een recenter voorbeeld geven anders? Gebruik dat wel als vergelijking.
Vertel dat maar aan de Portugezenquote:
Tijdelijk ja, maar open grenzen, dit dat.quote:
Daar doen ze het momenteel wel erg goed met het virus.quote:
walgelijkquote:Op vrijdag 12 november 2021 16:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zolang de ruime meerderheid ongevaccineerd is op de IC-bedden kan je niks anders dan concluderen dat een ontregelde zorg gelinkt kan worden aan hun. Ongevaccineerden hoef je niet langer met fluwelen handschoentjes te behandelen, is al lang genoeg gedaan in Nederland.quote:Op vrijdag 12 november 2021 16:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Tijdelijk ja, maar open grenzen, dit dat.
Hier is het ook een hele tijd een stuk beter geweest.
WaArOm HebBeN mEnSeN zO'n HeKeL AaN WaPpiEs????/11111???quote:Op vrijdag 12 november 2021 16:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
media en overheid is hetzelfdequote:Op vrijdag 12 november 2021 17:04 schreef greysbones het volgende:
De overheid verdeeld en heerst..
media werkt prima mee aan het vingertje wijzen
Dat zal ook wel schelen.... Maar Spanje dan?quote:
Het youtubekanaal van Jensen is ook media. Knap dat jij dat linkt aan de overheid welquote:Op vrijdag 12 november 2021 17:12 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
media en overheid is hetzelfde
Die hebben Pyreneeën dus als je Oostenrijk niet in komt kun je daar gaan skiën en snowboarden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 17:19 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Dat zal ook wel schelen.... Maar Spanje dan?
Kuttopics... maybe.quote:Op vrijdag 12 november 2021 17:29 schreef xpompompomx het volgende:
TS draagt er ook wel aan bij, met z'n kuttopics.
En de gaskamers, de kampen, het kaalscheren en de genocide in het algemeen. Maar voor de rest uitstekende vergelijking hoor, ik zal het doorgeven aan mijn overleden familie in Bergen Belsen. Totaalmongool.quote:Op vrijdag 12 november 2021 16:47 schreef SuperNeger het volgende:
Waarom zijn mensen meteen op hun pik getrapt als er een jodenvergelijking wordt gemaakt?quote:Op vrijdag 12 november 2021 16:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat zeggen veel mensen... Die app is helemaal niet zaligmakend... iedereen kan besmet zijn of besmet worden...quote:
Hmmmm, even denken:quote:Op vrijdag 12 november 2021 16:47 schreef SuperNeger het volgende:
`ergens'quote:Op vrijdag 12 november 2021 18:24 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ik las ergens dat men liever met geteste mensen in een vliegtuig zit dan met gevaccineerde mensen!
Is ook wel logisch... Je bent recentelijk getest en dan weet je zeker dat je niet besmet bent... dat heb je met een 'groen vinkje' zeker niet...quote:
"neem gewoon het vaccin, het is een kleine moeite"quote:Op vrijdag 12 november 2021 16:48 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Kan je me een recenter voorbeeld geven anders? Gebruik dat wel als vergelijking.
En de gevolgen, keer op keer maatregelen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 17:58 schreef Cupfighter het volgende:
Ik ben gevaccineerd maar dat prikje was toch vrijblijvend heb ik begrepen dus al die haat naar ongevaccineerde is gewoon onredelijk, deze mensen hebben alle recht zich niet te laen vaccineren .
De tweedeling die er waarschijnlijk steeds meer gaat komen wordt aangewakkerd door de media
De mensen worden niet gek, ze weten alleen niet waar ze de (voor hen) relevante informatie moeten zoeken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 16:46 schreef Bocaj het volgende:
Het lijkt wel of de mensen gek geworden zijn...![]()
(Gelukkig worden de meesten gesloten!)
Jood zijn is geen keuze.quote:Op vrijdag 12 november 2021 18:22 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Waarom zijn mensen meteen op hun pik getrapt als er een jodenvergelijking wordt gemaakt?
Joden werden net als ongevaccineerde ook gediscrimineerd en verafschuwd, kregen de schuld van de economische crisis voordat het uit de hand liep. Dit zijn duidelijke signalen dat zoiets weer zou kunnen gebeuren, dan wil je er toch alles aan doen om het te voorkomen? Of mag volgens jou die vergelijking pas worden gemaakt als het even erg is?
Omdat het een keuze is mag dit nog een keer gebeuren volgens jou?quote:
Volgens mij is huidskleur geen keuze. Een prikje nemen wel. Dus ook dit is een bullshitvergelijking.quote:Op vrijdag 12 november 2021 18:39 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
"neem gewoon het vaccin, het is een kleine moeite"
"sta gewoon op en ga achterin de bus zitten, het is een kleine moeite"
Ik geef alleen aan waarom jouw vergelijking een onzinvergelijking is.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:10 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Omdat het een keuze is mag dit nog een keer gebeuren volgens jou?
Je mag ook gewoon antwoord geven op mijn vraagquote:Op vrijdag 12 november 2021 22:12 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ik geef alleen aan waarom jouw vergelijking een onzinvergelijking is.
Verder mag je stoppen met het proberen van woorden in mijn mond te leggen.
Op zo'n tendentieuze vraagstelling ga ik geen antwoord geven.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:15 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Je mag ook gewoon antwoord geven op mijn vraag
Jouw keuzequote:Op vrijdag 12 november 2021 22:19 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Op zo'n tendentieuze vraagstelling ga ik geen antwoord geven.
Ik lees in een ander topic al dat je simpele statistiek weigert te begrijpen, en hier kom je aan met een holocaust-vergelijking, die iedereen die ook maar één geschiedenisles gehad heeft nooit zou durven maken. Dit geeft mij voldoende redenen om te weten dat een zinnige discussie zonder drogredenen met jou onmogelijk is.
Klopt. En in tegenstelling tot veel anderen accepteer ik de volledige consequentie van mijn eigen keuze.quote:
Kinderen in Zwitserland krijgen een sticker op hun jas. De vergelijkingen worden gewoon geïntroduceerd.quote:Op vrijdag 12 november 2021 16:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Bron?quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Kinderen in Zwitserland krijgen een sticker op hun jas. De vergelijkingen worden gewoon geïntroduceerd.
Twitter bericht met het nieuwsbericht op tv in Zwitserland.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:24 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Bron?
Voor zover ik weet is dit door één lid van de Groenen geopperd, die daar (terecht) op werd aangesproken.
Ik kan er momenteel niets over vinden, alleen dat 1 gek dit in juli geopperd heeft.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Twitter bericht met het nieuwsbericht op tv in Zwitserland.
Eerder vandaag al gedeeld in wat topics, zo ver ik weet geen deepfake oid.
Zit mobiel dus zoeken is lastig. Op de pc vind ik hem morgen wel .quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:28 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ik kan er momenteel niets over vinden, alleen dat 1 gek dit in juli geopperd heeft.
Waarom is Michael Jackson dan blank geworden en Ariana Grande zwart?quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Volgens mij is huidskleur geen keuze. Een prikje nemen wel. Dus ook dit is een bullshitvergelijking.
En daarom wijs jij nu met je vinger naar media en overheid. Want die hebben het gedaan! Pek en veren!!quote:Op vrijdag 12 november 2021 17:04 schreef greysbones het volgende:
De overheid verdeeld en heerst..
media werkt prima mee aan het vingertje wijzen
Zie je het niet?!?quote:Op vrijdag 12 november 2021 18:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hmmmm, even denken:
[ afbeelding ]
vs.
Niet naar een restaurant mogen zonder test.
Ja, is overduidelijk hetzelfde.
Edit: O ja....de Joden hadden geen keuze.
En Joden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 16:47 schreef SuperNeger het volgende:
Niet-gevaccineerden moeten gewoon hun janksmoel houden over hun rechten dit en hun rechten dat.quote:Op vrijdag 12 november 2021 16:49 schreef ToT het volgende:
Volkomen mee eens!
Ik heb steeds minder zin in FOK! vanwege haat tegenover mensen die terughoudend zijn om dat prikje te nemen.
Ik ben wel gevaccineerd en hou me waar nodig ook wel aan de regels, maar mensen roepen bij alles dat het allemaal de schuld van de ongevaccineerden is, en dat er overal maar een enorm strikte controle moet komen en ongevaccineerden moeten zowat al hun rechten kwijtraken.
Vaccinatie werkt echt wel tot op zekere hoogte, maar ook al is echt 100% van de bevolking gevaccineerd; dat virus gaat echt niet meer weg.
r/thathappenedquote:Op zaterdag 13 november 2021 00:03 schreef PiyeReloaded het volgende:
Terechte en herkenbare klacht.
[ twitter ]
Weten jullie trouwens wie er nog meer niet welkom waren?![]()
En speciale drinkfonteintjes voor ongevaccineerden!quote:Op zaterdag 13 november 2021 00:14 schreef Duzzy het volgende:
Ik vind dat negers achter in de bus moeten plaats nemen om verspreiding tegen te gaan
Dus jij denkt serieus dat ze jou gaan vergassen als je geen prikje neemt? Laat je per direct opnemen bij de crisisdienstquote:Op vrijdag 12 november 2021 22:10 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Omdat het een keuze is mag dit nog een keer gebeuren volgens jou?
Zo wat erg zeg, ongelofelijk. Je zal maar een onderscheid moéten maken om de volksgezondheid te beschermen, en een paar van die gekken denken direct dat ze afgevoerd worden in een trein naar een gaskamer.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Kinderen in Zwitserland krijgen een sticker op hun jas. De vergelijkingen worden gewoon geïntroduceerd.
Komt bij hun ook echt wel weer meer terug, ook hun vallen in de 198 landen die getekend hebben.quote:
Dat maak jij ervan. Het is net zo goed uitsluiten uit de maatschappij.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:07 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Zo wat erg zeg, ongelofelijk. Je zal maar een onderscheid moéten maken om de volksgezondheid te beschermen, en een paar van die gekken denken direct dat ze afgevoerd worden in een trein naar een gaskamer.
Het is niet alsof ze mensen nooit zo ver hebben gekregen dat ze zoiets verschrikkelijks doenquote:Op zaterdag 13 november 2021 11:04 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Dus jij denkt serieus dat ze jou gaan vergassen als je geen prikje neemt? Laat je per direct opnemen bij de crisisdienst
Denk even na over het gegeven dat je niet ‘expres’ word uitgesloten maar daadwerkelijk om de volksgezondheid te beschermen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan. Het is net zo goed uitsluiten uit de maatschappij.
Een zondebok aanwijzen.
Net als in ....
Goede post, netjes uiteen gezet. Ik vind de holocaust vergelijkingen ook niet super, maar op het moment dat we de verkeerde kant op lijken te gaan is het slim om op de rem te stampen voor we "das haben wir niet gewusst" gaan ouwehoeren zoals de inwoners van bijv. Dachau.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:31 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Denk even na over het gegeven dat je niet ‘expres’ word uitgesloten maar daadwerkelijk om de volksgezondheid te beschermen.
Als jij niet gevaccineerd wil worden maar je wel netjes laat testen, vind ik niet dat je uitgesloten moet worden. Zo’n QR kan prima, want je hebt gewoon de optie om óf te vaccineren, of te testen. Doel daarvan is geen uitsluiting, maar zodat mensen niet als kip zonder kop rond gaan lopen.
Er is nog helemaal geen verplichting tot vaccinatie gaande, of uitsluiting uberhaupt, maar mensen roepen nu al zo hard dat dit gaande is en maken allemaal respectloze vergelijkingen, waardoor het voor mij erg moeilijk wordt om vriendjes te blijven met dit soort figuren.
Je kan het op 2 manieren bekijken. Je kan zeggen ja is dIsCriMinAtiE van de ongevaccineerden, holocaust, genocide!! Maar je kan het ook bekijken als: het moet gewoon, om de volksgezondheid te beschermen, het is niet om mensen expres buiten spel te zetten. Dan mag je zelf kiezen welke manier je het beste past. Ik merk dat veel mensen die voor de 1e kiezen het ook wel erg goed uitkomt om in die slachtofferrol te gaan zitten zodat ze lekker hun eigen leventje kunnen blijven leiden en zich niet om anderen hoeven te bekommeren.
Ik ben het deels met je eens. Het beleid van onze overheid vind ik ook meer dan achterlijk, want ik ben net zoals jij van mening dat de oplossing niet in de (halfzachte) maatregelen ligt, maar simpelweg dat we meer hadden moeten investeren in de zorg. De reden dat bijv. Noorwegen en Zweden nu vrolijk rondhuppelen, is omdat ze het virus op hun beloop hebben laten gaan (wat in mijn ogen ergens ook wel het beste is misschien, maar dat terzijde). Deze landen kunnen zich dat permitteren omdat ze genoeg IC capaciteit hebben.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Goede post, netjes uiteen gezet. Ik vind de holocaust vergelijkingen ook niet super, maar op het moment dat we de verkeerde kant op lijken te gaan is het slim om op de rem te stampen voor we "das haben wir niet gewusst" gaan ouwehoeren zoals de inwoners van bijv. Dachau.
En Rutte en de Jonge wijzen ondertussen toch al aardig met het vingertje naar één groep. Maargoed, dat doen ze ook al 1,5 jaar ook al heeft niet iedereen dat door omdat de groep telkens wijzigde.
Wanneer kijken we een kritisch naar het beleid?
"Ja ze doen hun best"- dat maakt iemand nog niet geschikt voor een functie.
Wat gaan halfzachte maatregelen elke keer helpen, behalve irritatie?
Waarom kijken we naar de besmettingshaarden, om vervolgens op andere vlakken maatregelen te treffen?
Waarom ziet iedereen dat het een seizoenstrend is, behalve de politiek?
Wanneer gaan we inzien dat de zorg achterloopt, met of zonder Corona? Wanneer gaat er iemand ook maar *iets* doen om verbetering voor de toekomst te verkrijgen?
Ik begrijp het nut van vaccinatie, niet van de QR app. En dan nog te zwijgen over gevaccineerden die zich ook gewoon als kip zonder kop onder de mensen begeven en daarmee net zo goed verantwoordelijk zijn voor de verspreiden van het virus.
wat een onzi , je kon er niks aa ndoen dat je jood was maar je kan je wel vaccinerenquote:Op vrijdag 12 november 2021 16:47 schreef SuperNeger het volgende:
Rutte wijst al 12 jaar lang met het vingertje naar een schuldige voor zijn beleid. Nu met corona is het opeens opgevallen bij een groep die dat daarvoor nooit zo boeide en leidt een deel daarvan aan nogal ongecontroleerde woede en angstbeelden. Neemt verder niet weg dat vaccineren gewoon slim is en we wel degelijk in een pandemie zitten.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Goede post, netjes uiteen gezet. Ik vind de holocaust vergelijkingen ook niet super, maar op het moment dat we de verkeerde kant op lijken te gaan is het slim om op de rem te stampen voor we "das haben wir niet gewusst" gaan ouwehoeren zoals de inwoners van bijv. Dachau.
En Rutte en de Jonge wijzen ondertussen toch al aardig met het vingertje naar één groep. Maargoed, dat doen ze ook al 1,5 jaar ook al heeft niet iedereen dat door omdat de groep telkens wijzigde.
Wanneer kijken we een kritisch naar het beleid?
"Ja ze doen hun best"- dat maakt iemand nog niet geschikt voor een functie.
Wat gaan halfzachte maatregelen elke keer helpen, behalve irritatie?
Waarom kijken we naar de besmettingshaarden, om vervolgens op andere vlakken maatregelen te treffen?
Waarom ziet iedereen dat het een seizoenstrend is, behalve de politiek?
Wanneer gaan we inzien dat de zorg achterloopt, met of zonder Corona? Wanneer gaat er iemand ook maar *iets* doen om verbetering voor de toekomst te verkrijgen?
Ik begrijp het nut van vaccinatie, niet van de QR app. En dan nog te zwijgen over gevaccineerden die zich ook gewoon als kip zonder kop onder de mensen begeven en daarmee net zo goed verantwoordelijk zijn voor de verspreiden van het virus.
Ik heb zelf het tweede topic geopend. De reden waarom ik het geopend heb is omdat ik tegen 2G ben, desondanks merk ik dat COR als subforum redelijk wat vaccinazi's kent. Zo opende de mod van dat forum rond dat tijdstip een topic met 2GGenot. Tegelijkertijd werd wel mijn topic gesloten. Wat bij mij het idee versterkt dat er niet wordt gemodereerd in COR als je het narratief volgt.quote:Op vrijdag 12 november 2021 16:46 schreef Bocaj het volgende:
Zomaar wat topics uit COR van vandaag...
COR / Stel, de regering vraagt je om niet gevaccineerde aan te geven
COR / Stel: Een ongevaccineerde woont naast je
COR / Ga jij nog om met mensen die bewust niet gevaccineerd zijn?
Het lijkt wel of de mensen gek geworden zijn...![]()
(Gelukkig worden de meesten gesloten!)
Wanneer was de laatste keer dat een groep werd buitengesloten van de maatschappij?quote:Op vrijdag 12 november 2021 16:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
idd we moeten ze naar heropvoedingskampen sturenquote:Op vrijdag 12 november 2021 16:56 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zolang de ruime meerderheid ongevaccineerd is op de IC-bedden kan je niks anders dan concluderen dat een ontregelde zorg gelinkt kan worden aan hun. Ongevaccineerden hoef je niet langer met fluwelen handschoentjes te behandelen, is al lang genoeg gedaan in Nederland.
Je weet dat joden eerst werden buitengesloten?quote:Op vrijdag 12 november 2021 18:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hmmmm, even denken:
[ afbeelding ]
vs.
Niet naar een restaurant mogen zonder test.
Ja, is overduidelijk hetzelfde.
Edit: O ja....de Joden hadden geen keuze.
Wat veel woorden om te concluderen dat de overheid niet betrouwbaar is. Met een systematische leugenaar als mp die in het verleden is veroordeeld door de rechtbank en een minister van volksgezondheid die 6 miljard op magische wijze uit de begroting heeft laten verdwijnen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:05 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
De mensen worden niet gek, ze weten alleen niet waar ze de (voor hen) relevante informatie moeten zoeken.
Het aanvaarden van informatie begint met vertrouwen. In dit geval is de oorsprong van de informatie de overheid.
Het hekelpunt ligt 'm echter in de presentatie; de politiek kan zich op voorhand niet beroepen op de in het verleden gedane uitspraken en hierdoor is de geloofwaardigheid van de politiek grotendeels verdwenen.
Omdat er in het begin van de pandemie een aantal beloftes zijn gemaakt omtrent het loslaten van de maatregelen die destijds in de 'intelligente lockdown' zich in de praktijk hebben moeten laten zien, konden mensen zich relatief vinden in de nieuw gestelde regels en richtlijnen om de last van de zorg te kunnen verminderen.
De overheid hield zich voor om de vaccinatie als wondermiddel te gebruiken in het terugdringen van de maatregelen, met als katalysator de bezetting van het aantal IC-bedden.
Dit had niet gemoeten. Het enige relevante ding is de druk op de zorg en de bezetting van de IC bedden.
De geloofwaardigheid is eraf; de belofte om de maatregelen terug te dringen als een bepaald percentage van de bevolking is gevaccineerd, is onklaar gemaakt. Mensen voelen zich niet (meer) serieus genomen door de politiek en gaan aan de hand van eerdere maatregelen op een ander beoogd probleem met soortgelijke beperkingen van bevolkingsgroepen dingen uiten die helemaal niet passen bij de gang van zaken van nu.
Joden werden toch ook eerst uitgesloten?quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:19 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Op zo'n tendentieuze vraagstelling ga ik geen antwoord geven.
Ik lees in een ander topic al dat je simpele statistiek weigert te begrijpen, en hier kom je aan met een holocaust-vergelijking, die iedereen die ook maar één geschiedenisles gehad heeft nooit zou durven maken. Dit geeft mij voldoende redenen om te weten dat een zinnige discussie zonder drogredenen met jou onmogelijk is.
Nog voor de coronapandemie is er een wet aangenomen dat ongevaccineerde kinderen (DKTP, Hib en BMR) geweigerd mogen worden bij de kinderopvang. Ik heb toen geen massale protesten met dit soort vergelijkingen gezien, jij wel? Of is het alleen 'vergelijkbaar' met de jodenvervolging als het jezelf betreft?quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:52 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Joden werden toch ook eerst uitgesloten?
Waarom zou je de vergelijking niet mogen maken?
quote:Op zaterdag 13 november 2021 15:04 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nog voor de coronapandemie is er een wet aangenomen dat ongevaccineerde kinderen (DKTP, Hib en BMR) geweigerd mogen worden bij de kinderopvang. Ik heb toen geen massale protesten met dit soort vergelijkingen gezien, jij wel? Of is het alleen 'vergelijkbaar' met de jodenvervolging als het jezelf betreft?
Het is een ontzettend goedkoop argument om je claim te ondersteunen: je pakt de meest inktzwarte bladzijde uit de recente menselijke geschiedenis puur om d.m.v. 'shock value' je argument kracht bij te zetten. Als je dit op gelijke hoogte plaatst, kan het niet anders dan dat mensen het wel moeten verafschuwen. Terwijl het volledig ongefundeerd is.
Overigens: als jij dit dermate vergelijkbaar vindt, wat is dan je plan om dit te stoppen? Ik denk niet dat een paar posts op een forum de Holocaust hadden kunnen tegengaan. Ik ben er vrij zeker van dat wanneer de joodse bevolking ervan overtuigd zou zijn dat ze nu hetzelfde lot als toen te wachten staat, dat ze dan rigoureus zouden ingrijpen. Dan heb ik het niet over wat demonstraties of verontwaardigde tweets, en gelijk hebben ze zou ik dan zeggen.
Als jij dus écht wilt beweren dat dit ook maar enigszins vergelijkbaar is en een voorteken voor die onvoorstelbare verschrikkingen, dan rest je eigenlijk niets anders dan de wapens oppakken of voortijdig te 'vluchten' naar een veilig land. Vanachter je computer dit soort claims maken zonder er verder enige verantwoording voor te dragen is uitermate laf, makkelijk en ontzettend goedkoop.
Alleen de Joden hadden geen keusquote:Op vrijdag 12 november 2021 16:47 schreef SuperNeger het volgende:
Wat een gewauwel over cognitieve dissonantie. Je gooit nu totaal random een wetenschappelijk begrip op tafel zonder enig verband.quote:Op zaterdag 13 november 2021 15:26 schreef Derrazi het volgende:
[..]![]()
Cognitieve dissonantie terwijl je mijn punt meerdere keren omschrijft door te verklaren dat voor de pandemie ongevaccineerde kinderen al werden buitengesloten. Laat staan niet welkom straks in enig winkel.
Is dit een graadmeter voor wat gewenst is of niet? Ethiek telt alleen als er protesten zijn.quote:
Je beargumentatie is irrationeel. Kinderen gaan niet dood of raken niet verlamd door corona.quote:Op zaterdag 13 november 2021 15:53 schreef Repentless het volgende:
Ik vind het volstrekt onacceptabel dat kinderen nu totaal onnodig een veel groter risico zouden lopen op verlamming of zelfs de dood, omdat ze blootgesteld zouden moeten worden aan mensen die weigeren hun kind te laten vaccineren. Vind jij dat wel acceptabel?
Joden konden zich niet bekeren?quote:Op zaterdag 13 november 2021 15:50 schreef TechnoCat het volgende:
Alleen de Joden hadden geen keus
Ongevaccineerden wel.
Zeg ik dat? Nee. Ik vraag aan jou: als het weigeren van ongevaccineerde mensen bij bepaalde instanties hetzelfde is als jodenvervolging, waarom was er pre-corona dan geen ophef m.b.t. het weigeren van ongevaccineerde kinderen op de kinderopvang? Het 'principe' draait toch om vaccinatie an sich, niet om welk type? Of zit er een verschil tussen vaccinatie tegen kinderziektes en tegen corona?quote:Op zaterdag 13 november 2021 15:59 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Is dit een graadmeter voor wat gewenst is of niet? Ethiek telt alleen als er protesten zijn.
Dat beweer ik toch niet? Dat is het punt ook helemaal niet. Het gaat om pro- versus antivaccinatie. Welk vaccin dat is en tegen welke ziekte, is dan niet relevant. De vraag is of jij het acceptabel vindt dat kinderen blootgesteld worden aan een verhoogd risico op bijvoorbeeld kinderverlamming of de dood door polio, omdat je ongevaccineerde kinderen niet zou mogen weigeren op een kinderopvang.quote:Je beargumentatie is irrationeel. Kinderen gaan niet dood of raken niet verlamd door corona.
De tekst die jij neerzet heeft niks te maken met het onderwerp gepost in de OP, want een reactie is gebaseerd op hetgeen er in de OP is ge- en omschreven.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:51 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Wat veel woorden om te concluderen dat de overheid niet betrouwbaar is. Met een systematische leugenaar als mp die in het verleden is veroordeeld door de rechtbank en een minister van volksgezondheid die 6 miljard op magische wijze uit de begroting heeft laten verdwijnen.
Kinderdagverblijven die ongevaccineerde kinderen niet toelaten, wat al decennia gebeurt? Of heeft dat niet die zware lading van de holocaust?quote:Op vrijdag 12 november 2021 16:48 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ja. Polio komt niet voor in Nederland dus ik zie niet in waarom niet. Het is dezelfde beredenering als het weigeren van moslims vanwege 9/11quote:Op zaterdag 13 november 2021 16:18 schreef Repentless het volgende:
Dat beweer ik toch niet? Dat is het punt ook helemaal niet. Het gaat om pro- versus antivaccinatie. Welk vaccin dat is en tegen welke ziekte, is dan niet relevant. De vraag is of jij het acceptabel vindt dat kinderen blootgesteld worden aan een verhoogd risico op bijvoorbeeld kinderverlamming of de dood door polio, omdat je ongevaccineerde kinderen niet zou mogen weigeren op een kinderopvang.
Ik snap je punt niet. Er was toch ook geen ophef toen joden werden buitengesloten van het betreden van winkels?quote:Op zaterdag 13 november 2021 16:18 schreef Repentless het volgende:
Zeg ik dat? Nee. Ik vraag aan jou: als het weigeren van ongevaccineerde mensen bij bepaalde instanties hetzelfde is als jodenvervolging, waarom was er pre-corona dan geen ophef m.b.t. het weigeren van ongevaccineerde kinderen op de kinderopvang? Het 'principe' draait toch om vaccinatie an sich, niet om welk type? Of zit er een verschil tussen vaccinatie tegen kinderziektes en tegen corona?
Vies mad.quote:Op zaterdag 13 november 2021 16:19 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
De tekst die jij neerzet heeft niks te maken met het onderwerp gepost in de OP, want een reactie is gebaseerd op hetgeen er in de OP is ge- en omschreven.
Met dezelfde insteek zou ik kunnen neerzetten 'ik heb vandaag gepoept' terwijl het geen samenhang met de rest van het topic heeft en hierdoor de plank in de discussie geheel mis slaat, en de post door een mod waarschijnlijk verwijderd zou worden.
Je zou eens moeten inzien wat het verschil is tussen viesmad zijn en een uitleg geven.quote:
Je kunt ervoor kiezen om de offtopic kantjes er van af te lopen met dit soort afstandelijke puinzooi of gewoon inhoudelijk kunnen reageren.quote:Je hebt zeker ook de nsb'er lopen spelen door te rapporteren vieze vaccinazi.
5,1 miljard bron - oei oei weer een correctie!quote:En ja mijn bewering is op feiten gebaseerd en relevant omdat Hugo 6 miljard heeft laten verdwijnen tijdens deze crisis.
Het kwartje van Kok zou tijdelijk zijn. Hoeveel miljard is daarmee binnengeharkt?quote:De man heeft de integriteit van een crimineel. Daar kan je het mee eens zijn of niet.
De rechter werkt met bewijs en als de Jonge verantwoordelijk gehouden wordt voor de verdwijning van het bedrag, dan zou dat allang zijn weggesluisd door beleggingen of extern geaccrediteerde partijen. Die kerel is ook niet achterlijk.quote:Als jij 6 miljard laat verdwijnen zit jij morgen in de bak en kom je er voorlopig niet meer uit.
Waarom denk je dat polio vrijwel niet meer voorkomt in Nederland? Maar jij vindt het dus acceptabel dat kinderen weer meer risico gaan lopen op polio en eventuele verlamming of dood tot gevolg, omdat het hier niet voorkomt. Je argument daarbij is "ik zie niet in waarom niet".quote:Op zaterdag 13 november 2021 16:27 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Ja. Polio komt niet voor in Nederland dus ik zie niet in waarom niet. Het is dezelfde beredenering als het weigeren van moslims vanwege 9/11
Je snapt inderdaad het punt niet. Er was inderdaad nul ophef toen, ze vonden het allemaal prima. Geen probleem. Pas toen de gaskamers en crematoria een beetje op volle toeren draaiden dachten ze: "Hé, dit is misschien niet zo leuk."quote:Ik snap je punt niet. Er was toch ook geen ophef toen joden werden buitengesloten van het betreden van winkels?
5,1 miljard maakt het minder erg inderdaad.quote:Op zaterdag 13 november 2021 16:43 schreef Metalfrost het volgende:
5,1 miljard bron - oei oei weer een correctie!
Je belicht mij van offtopic geneuzel maar komt dan met een maatregel uit de vorige eeuw om geld dat verdwenen is uit de begroting goed te praten?quote:Op zaterdag 13 november 2021 16:43 schreef Metalfrost het volgende:
Het kwartje van Kok zou tijdelijk zijn. Hoeveel miljard is daarmee binnengeharkt?
Ja.quote:Op zaterdag 13 november 2021 16:43 schreef Metalfrost het volgende:
De rechter werkt met bewijs en als de Jonge verantwoordelijk gehouden wordt voor de verdwijning van het bedrag, dan zou dat allang zijn weggesluisd door beleggingen of extern geaccrediteerde partijen. Die kerel is ook niet achterlijk.
Gaan we dan ook auto's verbieden, alcohol en alle drugs? Dat lijkt mij relevanter aangezien dat bekende doodsoorzaken zijn dan een virus dat niet bestaat in Nederland.quote:Op zaterdag 13 november 2021 16:50 schreef Repentless het volgende:
Waarom denk je dat polio vrijwel niet meer voorkomt in Nederland? Maar jij vindt het dus acceptabel dat kinderen weer meer risico gaan lopen op polio en eventuele verlamming of dood tot gevolg, omdat het hier niet voorkomt. Je argument daarbij is "ik zie niet in waarom niet".
Tja, het bestrijden van een ziekte gaan vergelijken met het voorkomen van een terroristische aanslag is zo ontzettend vergezocht, dat het eigenlijk niet serieus meer valt te nemen.
Je zei 6 miljard. 900 miljoen is nogal een groot bedrag, zelfs voor politici.quote:Op zaterdag 13 november 2021 16:51 schreef Derrazi het volgende:
[..]
5,1 miljard maakt het minder erg inderdaad.
beticht*quote:[..]
Je belicht mij van offtopic geneuzel maar komt dan met een maatregel uit de vorige eeuw om geld dat verdwenen is uit de begroting goed te praten?
Overigens vind ik het goed hoor. Heb niks met Kok aangezien zijn kabinetten erg neoliberaal lijken maar zolang dit democratisch besloten is vind ik het goed
Niemand staat boven de wet. Tegenspraak hiervan is een suggestieve weerkaatsing van het hebben van macht en neigt sterk naar beschuldiging vanuit een populistisch perspectief omdat 'zij van boven neerkijken op degenen van beneden'.quote:[..]
Ja.
We weten allemaal toch dat politici boven de wet staan?
Bedoel je deze?quote:De president van het oudste democratische land ter wereld probeerde een staatsgreep voor de ogen van iedereen en is nog steeds een vrije man.
Zo ja, de dood is geen vrijheid.quote:In 1975 werden de belangrijkste juntaleiders ter dood veroordeeld (o.a. Papadopoulos) of tot langdurige gevangenisstraffen veroordeeld. In 1976 werden de doodvonnissen omgezet in levenslang. Ook het doodvonnis van Papadopoulos werd omgezet in een levenslange gevangenisstraf. In 1976 werd de militaire rang van Papadopoulos afgenomen. Papadopoulos stierf in 1999 in de zwaar bewaakte Korýdallos-gevangenis van Athene.
Was grappig bedoeld als koptekst in die slowchat reeks....quote:
Causale verbanden zijn niet je sterkste punt. Je haalt er allerlei zaken bij die er echt niks mee te maken hebben.quote:Op zaterdag 13 november 2021 16:53 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Gaan we dan ook auto's verbieden, alcohol en alle drugs? Dat lijkt mij relevanter aangezien dat bekende doodsoorzaken zijn dan een virus dat niet bestaat in Nederland.
Of we sluiten gewoon iedereen op. Alleen naar werk gaan is mogelijk
Nee ik had het over Trump. Hier in Nederland hebben we natuurlijk ministers die de Tweede Kamer niet of te laat informeren wat het schenden van de grondwet is en een ambstmisdrijf. Dus ja ministers staan daadwerkelijk boven de wetquote:Op zaterdag 13 november 2021 17:15 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Je zei 6 miljard. 900 miljoen is nogal een groot bedrag, zelfs voor politici.
[..]
beticht*
Bedoel er mee te zeggen dat de maatregel nog steeds actief is, terwijl het er destijds is toegezegd een tijdelijke maatregel zou zijn.
[..]
Niemand staat boven de wet. Tegenspraak hiervan is een suggestieve weerkaatsing van het hebben van macht en neigt sterk naar beschuldiging vanuit een populistisch perspectief omdat 'zij van boven neerkijken op degenen van beneden'.
[..]
Bedoel je deze?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kolonelsregime
[..]
Zo ja, de dood is geen vrijheid.
Nee mijn punt is, de Joden waren het slachtoffer van Hitler z'n praktijken en hadden geen keus toen ze door soldaten van het Duitse leger uit hun huizen werden gehaald, op de trein geforceerd en vergast. Dat ging toen allemaal zo snel, en als Jood zijnde in die tijd kon je dit ook niet van te voren weten. Het is allemaal makkelijk praten achteraf.quote:Op zaterdag 13 november 2021 15:59 schreef Derrazi het volgende:
Joden konden zich niet bekeren?
En zelfs als ze dat deden. Dat maakt het goed? "had je je gewoon moeten laten bekeren vieze jood"
Bedankt voor het bewijzen van mijn punt.quote:Op maandag 15 november 2021 15:06 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Nee mijn punt is, de Joden waren het slachtoffer van Hitler z'n praktijken en hadden geen keus toen ze door soldaten van het Duitse leger uit hun huizen werden gehaald, op de trein geforceerd en vergast. Dat ging toen allemaal zo snel, en als Jood zijnde in die tijd kon je dit ook niet van te voren weten. Het is allemaal makkelijk praten achteraf.
Ongevaccineerden worden nu ruim van te voren op de hoogte gesteld van de beperkingen die gelden en wat mij betreft mogen ze die beperkingen nog wel verder opschroeven. Niemand die hier iets zegt over jonge kinderen die ook geen keus hebben wat betreft de bekendere vaccinaties, of het verplicht hebben van een zorgverzekering en wa verzekering. Deze zaken hebben allemaal betrekking op het welzijn van de gehele maatschappij. Samen de schouders er onder. Wie niet gevaccineerd wil worden en in het ziekenhuis beland mag van mij de rekening zelf betalen. Die mensen doen gewoon moeilijk om het moeilijk doen. Wat stelt het nu voor, even een prikkie halen waar je niets van voelt. Je loopt meer risico's in het verkeer of lopend in de stad aangereden te worden dan van de eventuele bijwerkingen van dit vaccin.
Dat laatste klopt, dat wordt ook niet beweerd. Een overheid kan echter wel bepaalde voorwaarden stellen aan wat je wel of niet mag, afhankelijk wat je met je lichaam doet. Je mag je dus helemaal laveloos drinken iedere dag, maar geen auto besturen wanneer je alcoholpromillage te hoog is. Je mag er dus ook voor kiezen om je niet te laten vaccineren, maar dan kan je de toegang tot bepaalde gelegenheden ontzegd worden omdat men veronderstelt dat je anderen onnodig in gevaar brengt.quote:Op maandag 15 november 2021 16:08 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Bedankt voor het bewijzen van mijn punt.
En nee het is aan niemand noch de overheid, noch een persoon om te vertellen wat iemand met zijn lichaam doet.
Nog een:quote:Op vrijdag 12 november 2021 16:51 schreef Emmerdeur het volgende:
De meeste voorkomende bijwerkingen na de Pfizer/BioNTech vaccinatie zijn:
reacties op de prikplek hoofdpijn
vermoeidheid niet lekker voelen
spierpijn pijn in de gewrichten
koorts misselijkheid
koude rillingen braken
diarree
Ware aard tonen
Nu doe jij precies hetzelfde over wel gevaccineerde.quote:Op vrijdag 12 november 2021 16:51 schreef Emmerdeur het volgende:
De meeste voorkomende bijwerkingen na de Pfizer/BioNTech vaccinatie zijn:
reacties op de prikplek hoofdpijn
vermoeidheid niet lekker voelen
spierpijn pijn in de gewrichten
koorts misselijkheid
koude rillingen braken
diarree
Ware aard tonen
iemand die aantoonbaar alcohol op heeft is een gevaar, iemand die niet gevaccineerd is niet. Mensen die gevaccineerd zijn kunnen net zo makkelijk of zelfs makkelijker het virus verspreiden zonder test. Het is een kul beredenering onder we moeten moslims uitsluiten want ze kunnen mogelijk een terrorist zijn.quote:Op maandag 15 november 2021 19:26 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat laatste klopt, dat wordt ook niet beweerd. Een overheid kan echter wel bepaalde voorwaarden stellen aan wat je wel of niet mag, afhankelijk wat je met je lichaam doet. Je mag je dus helemaal laveloos drinken iedere dag, maar geen auto besturen wanneer je alcoholpromillage te hoog is. Je mag er dus ook voor kiezen om je niet te laten vaccineren, maar dan kan je de toegang tot bepaalde gelegenheden ontzegd worden omdat men veronderstelt dat je anderen onnodig in gevaar brengt.
Overigens ben ik niet zozeer voor het 'uitsluiten' van 'ongevaccineerden' in de maatschappij. Wel vind ik dat je mag verplichten dat men steeds ren recente test kan overleggen op het moment dat er van bepaalde faciliteiten gebruik wordt gemaakt. Dan weet ik dat gevaccineerde mensen ook nog steeds anderen kunnen besmetten en je hen dus diezelfde verplichting zou kunnen geven, maar de kans wordt vele malen lager geschat. Nu kan ik niet met zekerheid zeggen dat dat waar is, maar dat neem ik dan maar aan. Anders wordt het wel erg complex.
Je bent geen gevaar als je aantoonbaar alcohol op hebt. Je bent alleen een gevaar als je teveel op hebt en dan achter het stuur van een auto gaat zitten en de openbare weg op gaat.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:18 schreef Derrazi het volgende:
[..]
iemand die aantoonbaar alcohol op heeft is een gevaar, iemand die niet gevaccineerd is niet. Mensen die gevaccineerd zijn kunnen net zo makkelijk of zelfs makkelijker het virus verspreiden zonder test. Het is een kul beredenering onder we moeten moslims uitsluiten want ze kunnen mogelijk een terrorist zijn.
38% tegen 25%. Vind dat je niet kan spreken van vele malen kleiner. Gevaccineerde zijn 33% minder besmettelijk tegenover ongevaccineerde, daar tegenover geldt dat zij zich niet hoeven te laten testen en zich vrijer in het openbaar gedragen omdat het einddoel (vaccinatie) behaald is.quote:Op dinsdag 16 november 2021 01:15 schreef Repentless het volgende:
[..]
Je bent geen gevaar als je aantoonbaar alcohol op hebt. Je bent alleen een gevaar als je teveel op hebt en dan achter het stuur van een auto gaat zitten en de openbare weg op gaat.
Zoals je al begreep, anticipeerde ik op het antwoord dat gevaccineerde mensen ook het virus kunnen verspreiden. Ik geef dus aan dat dat klopt. Als je gevaccineerd bent en je krijgt het alsnog, ben je net zo of misschien zelfs besmettelijker dan iemand die niet gevaccineerd is. Echter wordt gesteld dat de kans dat je het oploopt en daarmee dus kunt verspreiden vele malen kleiner is dan wanneer je niet gevaccineerd bent. Dat lijkt mij geen onlogische beredenering. Als je dus ongevaccineerd bent, loop je meer kans om het op te lopen en daarmee dus ook sneller anderen te besmetten.
Die vergelijkingen met moslims, joden e.d. vind ik, nogmaals, allemaal wat vergezocht.
Oudjes die dubbel gevaccineerd zijn zitten veel vaker op de IC te chille dan gezonde mensen onder de 70.quote:Op vrijdag 12 november 2021 16:56 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zolang de ruime meerderheid ongevaccineerd is op de IC-bedden kan je niks anders dan concluderen dat een ontregelde zorg gelinkt kan worden aan hun. Ongevaccineerden hoef je niet langer met fluwelen handschoentjes te behandelen, is al lang genoeg gedaan in Nederland.
Er gaan verschillende cijfers rond, waaronder inderdaad ook deze inderdaad. Dat vind jij geen groot verschil?quote:Op dinsdag 16 november 2021 01:18 schreef Derrazi het volgende:
[..]
38% tegen 25%. Vind dat je niet kan spreken van vele malen kleiner. Gevaccineerde zijn 33% minder besmettelijk tegenover ongevaccineerde, daar tegenover geldt dat zij zich niet hoeven te laten testen en zich vrijer in het openbaar gedragen omdat het einddoel (vaccinatie) behaald is.
Nee. Zeker als je de externe factoren meeneemt.quote:Op dinsdag 16 november 2021 01:53 schreef Repentless het volgende:
[..]
Er gaan verschillende cijfers rond, waaronder inderdaad ook deze inderdaad. Dat vind jij geen groot verschil?
Wat zou jij dan als minimum nemen om van een groot verschil te spreken?quote:Op dinsdag 16 november 2021 02:05 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Nee. Zeker als je de externe factoren meeneemt.
50%quote:Op dinsdag 16 november 2021 02:21 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wat zou jij dan als minimum nemen om van een groot verschil te spreken?
Dit is je antwoord?quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:49 schreef Derrazi het volgende:
Je weet dat joden eerst werden buitengesloten?
Denk je werkelijk dat het R getal 33% zakt van die antistoffen?quote:Op dinsdag 16 november 2021 01:18 schreef Derrazi het volgende:
[..]
38% tegen 25%. Vind dat je niet kan spreken van vele malen kleiner. Gevaccineerde zijn 33% minder besmettelijk tegenover ongevaccineerde, daar tegenover geldt dat zij zich niet hoeven te laten testen en zich vrijer in het openbaar gedragen omdat het einddoel (vaccinatie) behaald is.
De consequenties waar jij het over hebt worden opgedrongen, ipv dat die een logisch gevolg zijn. Ze zijn letterlijk gecreëerd door de wetgever, zonder dat er een sterk wetenschappelijk verhaal achter ligt.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dit is je antwoord?![]()
Anyway, ze hadden nog steeds geen keuze. Jij wel. 'Wij' hebben allemaal een vaccinatie gehaald, omdat we graag willen dat de samenleving weer een beetje normaal kan functioneren. Als jij daar niet aan mee wilt doen moet je gewoon de consequenties accepteren.
Een groot verschil zou zijn dat de IC intake 30% lager zou kunnen worden nog. Maarrr dat is niet groot genoeg om grondrechten omver te wiepen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 02:21 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wat zou jij dan als minimum nemen om van een groot verschil te spreken?
Kwestie van perceptie. Ik vind de gevolgen heel logisch.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:04 schreef ludovico het volgende:
De consequenties waar jij het over hebt worden opgedrongen, ipv dat die een logisch gevolg zijn.
Als jij niet mee wilt doen met ons clubje - opgedrongen door Rutte / Hugo - dan mag je dingen niet meer!!quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Kwestie van perceptie. Ik vind de gevolgen heel logisch.
Het is echt heel simpel; als je niet mee wil doen, dan mag je niet mee doen. Wat snap je daar niet aan?
Als jij niet mee wilt doen met het bouwen van een standbeeld in mijn tuin, mag jij niet meer naar de kapper.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dit is je antwoord?![]()
Anyway, ze hadden nog steeds geen keuze. Jij wel. 'Wij' hebben allemaal een vaccinatie gehaald, omdat we graag willen dat de samenleving weer een beetje normaal kan functioneren. Als jij daar niet aan mee wilt doen moet je gewoon de consequenties accepteren.
Fixed.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:34 schreef ludovico het volgende:
Als jij niet mee wilt doen met ons clubje - opgedrongen door Rutte / Hugo de samenleving, dan mag je dingen niet meer.
Nog meer wappiegebrabbel.quote:
Jajoh grondrechten zijn wappie gebrabbel. Als je niet mee doet met het collectief moet je gestraft worden!quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nog meer wappiegebrabbel.
Als je geen rijbewijs hebt, mag je niet autorijden op de openbare weg. Ook al kun je het nog zo goed. Valt dat dan ook onder het ontnemen van grondrechten of is dat wel gewoon een 'keuze en consequentie'?quote:Op dinsdag 16 november 2021 10:23 schreef ludovico het volgende:
Jajoh grondrechten zijn wappie gebrabbel.
Het kleine verschil is alleen dat rijbewijs een functie heeft en er alternatieven zijn om je te verplaatsen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 10:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als je geen rijbewijs hebt, mag je niet autorijden op de openbare weg. Ook al kun je het nog zo goed. Valt dat dan ook onder het ontnemen van grondrechten of is dat wel gewoon een 'keuze en consequentie'?
Covid is geen griep!quote:
Een vaccin ook. Geen verschil. Try again.quote:Op dinsdag 16 november 2021 10:48 schreef ludovico het volgende:
Het kleine verschil is alleen dat rijbewijs een functie heeft
Haha, ja voor andere weggebruikers bij de auto.quote:Op dinsdag 16 november 2021 10:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Een vaccin ook. Try again.
Ik zie in jouw reactie toch hoofdzakelijk bewijzen van 'oogkleppen redeneren'. Now why doesn't that surprise me?quote:Op dinsdag 16 november 2021 10:50 schreef ludovico het volgende:
Haha, ja voor andere weggebruikers bij de auto.
Waar dat bij een vaccin praktisch alleen voor jezelf is.
Prima hoor, beetje paternalisme mag je best okay vinden. Maar lichamelijke integriteit en discriminatie van hele basale zaken is andere koek.
Je hebt zulke superieure morals zeg hey Captain!quote:Op dinsdag 16 november 2021 10:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik zie in jouw reactie toch hoofdzakelijk bewijzen van 'oogkleppen redeneren'. Now why doesn't that surprise me?
En als je zegt dat een vaccin alleen voor jezelf is, dan diskwalificeer je jezelf wel voor deze discussie.
Dat maak jij er van. Voor mij is het een hele simpele stelling: Je doet mee of je doet niet mee.quote:Op dinsdag 16 november 2021 11:59 schreef ludovico het volgende:
Je hebt zulke superieure morals zeg hey Captain!
Hoezo joden konden zich bekeren.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dit is je antwoord?![]()
Wut? Je kunt je bekeren van je etniciteit?quote:
Als de rest allemaal wel gevaccineerd is, dan kun je daar makkelijk een uitzondering voor maken.quote:En wat doen we met mensen die geen vaccin kunnen nemen omdat ze bijv kanker hebben gehad
Zover ik weet werden joden toch echt vervolgd vanwege hun geloofquote:Op dinsdag 16 november 2021 12:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wut? Je kunt je bekeren van je etniciteit?
[..]
Als de rest allemaal wel gevaccineerd is, dan kun je daar makkelijk een uitzondering voor maken.
Wappies zijn degenen die het kunnen maar niet willen.
Ze werden vervolgd omdat ze Joden waren.quote:Op dinsdag 16 november 2021 12:29 schreef Derrazi het volgende:
Zover ik weet werden joden toch echt vervolgd vanwege hun geloof
Ongeveer 1,75m, halflang bruin of blond haar, bmi tussen de 20 rn de 50, ogen iets te dicht bij elkaar en een plat achterhoofd.quote:En hoe ziet volgens jou een uitzondering of wappie eruit?
Duidelijkquote:Op dinsdag 16 november 2021 12:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ze werden vervolgd omdat ze Joden waren.
[..]
Ongeveer 1,75m, halflang bruin of blond haar, bmi tussen de 20 rn de 50, ogen iets te dicht bij elkaar en een plat achterhoofd.
Overigens komt het soms ook voor dat ze kort of lang zwart haar hebben en een bmi onder de 20 of boven de 50. Ogen soms iets te ver uit elkaar, maar altijd een plat achterhoofd.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |