quote:
Op dinsdag 16 november 2021 10:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:[..]
Ik zie in jouw reactie toch hoofdzakelijk bewijzen van 'oogkleppen redeneren'. Now why doesn't that surprise me?

En als je zegt dat een vaccin alleen voor jezelf is, dan diskwalificeer je jezelf wel voor deze discussie.
Je hebt zulke superieure morals zeg hey Captain!
Echt ik diskwalificeer mezelf compleet!
Vaccin alleen voor jezelf!? Kom nou! Is dat mij nou nog niet vertelt!? Dat het voor anderen is dat vaccin!!!
Dat iets herhaalt wordt of sterk vastgeroest is in je brein betekent niet dat het werkt hè.
Groepsimmuniteitseffecten blijven uit, de druk op de zorg vervalt misschien met 50% t.o.v. vorig jaar met dit jaar 90% antistoffen/immuniteit
Bij 100% antistoffen haal je misschien, 50% druk op de zorg, met evenveel besmettingen.........
Evenveel besmettingen met 100% vaccinatiegraad, huh, hoe kan dat nou!? Jij denkt dat er een significant verschil bestaat in het verspreiden van het virus als men antistoffen heeft? Okay, leuk, blijkt niet uit de enorme toename in aantal antistoffen ICM het hoge aantal besmettingen.
Als er een groot verschil zou bestaan in verspreiding na het verwerven van antistoffen tegen Covid, zou bij de toename de verspreidingsdruk enorm moeten afnemen.
Maar we zitten in dezelfde shit.
En dan kom je met zo een drogreden "ja maar virus veel besmettelijker"
Okay als de verschillen dan nog steeds zo groot zouden zijn tussen de groepen zou het nog steeds observeerbaar moeten zijn.... Tenzij je er seizoenseffecten bij gaat halen ofzo, dan heb je die weer afgekaderd.......
En dan heb je dus hogere verspreiding en niks opgemerkt tot het griepseizoen... Okay, het zal, maar je gaat toch niet zitten geloven dat die resterende 10% die verspreiding zo hoog houden? Hoe snel moet die verspreiding wel niet gaan? Hoeveel ongevaccineerden zijn dan wel niet besmet iedere dag opnieuw? Als die verspreiding zo snel gaat en die verschillen in besmettelijkheid zijn weer zo groot dan zou je nogmaals groepsimmuniteiteffecten moeten zien.
Waar dat misschien onzichtbaar was vanwege seizoenseffect... nu zitten we midden in het seizoen, laten we de cijfers bijhouden deze maand, ik doe enkele voorspellingen:
Groepsimmuniteitseffect gaan we niet vinden - zie voorbeelden Israël en GB.
- Effectiviteit van vaccinatie verdwijnt volledig binnen 6 maanden.
- Boosters hebben tijdelijk wél effect.
De oplossing van de drukte is dus vrijwillig boosteren vóór het seizoen + IC opschalen als een malle.
Maar jij gelooft nog in verminderde besmettelijkheid... Sure, misschien, tijdelijk, marginaal.
Maar de grootste grap is nog wel dat je die marginale effecten dermate extrapoleert dat je vindt dat je kan zeggen dat je vaccineert voor een ander.
Misschien dat de kans 10% verschillend is, gemiddeld besmet 1 persoon op de lange termijn 1 ander persoon...... 20% raakt wel besmet ieder jaar op dit moment........ Dusss dan verlaag je transmissie met 0.1 persoon over een compleet jaar, bij 100 contact momenten verlaag je dan de kans dan op transmissie met 0.0001, ofwel 0.1%
Wat is dat nou waard? Het maakt geen enkel verschil, afgezien van dat het long-term toch niet zo werkt, dit virus gaat zich niet laten uitroeien en als mensen minder vaak besmet raken wordt het immuunsysteem weer minder en raken ze weer vaker besmet.
De natuur werkt met evenwichten, als dat niet zo was zou het uit de hand escaleren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."