Ah, we hebben de eerste WOII-vergelijking alweer binnenquote:Op vrijdag 12 november 2021 16:47 schreef SuperNeger het volgende:
Is gewoon moderne jodenvervolging.
Het enige wat ontbreekt is kopgeld.
Kan je me een recenter voorbeeld geven anders? Gebruik dat wel als vergelijking.quote:Op vrijdag 12 november 2021 16:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ah, we hebben de eerste WOII-vergelijking alweer binnen
Kan haast ook niet anders... al haat ik dat als de hel!quote:Op vrijdag 12 november 2021 16:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Of gewoon geen vergelijkingen gebruiken en deze zwakteboden ontwijken in je redenatiequote:Op vrijdag 12 november 2021 16:48 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Kan je me een recenter voorbeeld geven anders? Gebruik dat wel als vergelijking.
Vertel dat maar aan de Portugezenquote:
Tijdelijk ja, maar open grenzen, dit dat.quote:
Daar doen ze het momenteel wel erg goed met het virus.quote:
walgelijkquote:Op vrijdag 12 november 2021 16:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zolang de ruime meerderheid ongevaccineerd is op de IC-bedden kan je niks anders dan concluderen dat een ontregelde zorg gelinkt kan worden aan hun. Ongevaccineerden hoef je niet langer met fluwelen handschoentjes te behandelen, is al lang genoeg gedaan in Nederland.quote:Op vrijdag 12 november 2021 16:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Tijdelijk ja, maar open grenzen, dit dat.
Hier is het ook een hele tijd een stuk beter geweest.
WaArOm HebBeN mEnSeN zO'n HeKeL AaN WaPpiEs????/11111???quote:Op vrijdag 12 november 2021 16:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
media en overheid is hetzelfdequote:Op vrijdag 12 november 2021 17:04 schreef greysbones het volgende:
De overheid verdeeld en heerst..
media werkt prima mee aan het vingertje wijzen
Dat zal ook wel schelen.... Maar Spanje dan?quote:
Het youtubekanaal van Jensen is ook media. Knap dat jij dat linkt aan de overheid welquote:Op vrijdag 12 november 2021 17:12 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
media en overheid is hetzelfde
Die hebben Pyreneeën dus als je Oostenrijk niet in komt kun je daar gaan skiën en snowboarden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 17:19 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Dat zal ook wel schelen.... Maar Spanje dan?
Kuttopics... maybe.quote:Op vrijdag 12 november 2021 17:29 schreef xpompompomx het volgende:
TS draagt er ook wel aan bij, met z'n kuttopics.
En de gaskamers, de kampen, het kaalscheren en de genocide in het algemeen. Maar voor de rest uitstekende vergelijking hoor, ik zal het doorgeven aan mijn overleden familie in Bergen Belsen. Totaalmongool.quote:Op vrijdag 12 november 2021 16:47 schreef SuperNeger het volgende:
Waarom zijn mensen meteen op hun pik getrapt als er een jodenvergelijking wordt gemaakt?quote:Op vrijdag 12 november 2021 16:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat zeggen veel mensen... Die app is helemaal niet zaligmakend... iedereen kan besmet zijn of besmet worden...quote:
Hmmmm, even denken:quote:Op vrijdag 12 november 2021 16:47 schreef SuperNeger het volgende:
`ergens'quote:Op vrijdag 12 november 2021 18:24 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ik las ergens dat men liever met geteste mensen in een vliegtuig zit dan met gevaccineerde mensen!
Is ook wel logisch... Je bent recentelijk getest en dan weet je zeker dat je niet besmet bent... dat heb je met een 'groen vinkje' zeker niet...quote:
"neem gewoon het vaccin, het is een kleine moeite"quote:Op vrijdag 12 november 2021 16:48 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Kan je me een recenter voorbeeld geven anders? Gebruik dat wel als vergelijking.
En de gevolgen, keer op keer maatregelen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 17:58 schreef Cupfighter het volgende:
Ik ben gevaccineerd maar dat prikje was toch vrijblijvend heb ik begrepen dus al die haat naar ongevaccineerde is gewoon onredelijk, deze mensen hebben alle recht zich niet te laen vaccineren .
De tweedeling die er waarschijnlijk steeds meer gaat komen wordt aangewakkerd door de media
De mensen worden niet gek, ze weten alleen niet waar ze de (voor hen) relevante informatie moeten zoeken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 16:46 schreef Bocaj het volgende:
Het lijkt wel of de mensen gek geworden zijn...![]()
(Gelukkig worden de meesten gesloten!)
Jood zijn is geen keuze.quote:Op vrijdag 12 november 2021 18:22 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Waarom zijn mensen meteen op hun pik getrapt als er een jodenvergelijking wordt gemaakt?
Joden werden net als ongevaccineerde ook gediscrimineerd en verafschuwd, kregen de schuld van de economische crisis voordat het uit de hand liep. Dit zijn duidelijke signalen dat zoiets weer zou kunnen gebeuren, dan wil je er toch alles aan doen om het te voorkomen? Of mag volgens jou die vergelijking pas worden gemaakt als het even erg is?
Omdat het een keuze is mag dit nog een keer gebeuren volgens jou?quote:
Volgens mij is huidskleur geen keuze. Een prikje nemen wel. Dus ook dit is een bullshitvergelijking.quote:Op vrijdag 12 november 2021 18:39 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
"neem gewoon het vaccin, het is een kleine moeite"
"sta gewoon op en ga achterin de bus zitten, het is een kleine moeite"
Ik geef alleen aan waarom jouw vergelijking een onzinvergelijking is.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:10 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Omdat het een keuze is mag dit nog een keer gebeuren volgens jou?
Je mag ook gewoon antwoord geven op mijn vraagquote:Op vrijdag 12 november 2021 22:12 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ik geef alleen aan waarom jouw vergelijking een onzinvergelijking is.
Verder mag je stoppen met het proberen van woorden in mijn mond te leggen.
Op zo'n tendentieuze vraagstelling ga ik geen antwoord geven.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:15 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Je mag ook gewoon antwoord geven op mijn vraag
Jouw keuzequote:Op vrijdag 12 november 2021 22:19 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Op zo'n tendentieuze vraagstelling ga ik geen antwoord geven.
Ik lees in een ander topic al dat je simpele statistiek weigert te begrijpen, en hier kom je aan met een holocaust-vergelijking, die iedereen die ook maar één geschiedenisles gehad heeft nooit zou durven maken. Dit geeft mij voldoende redenen om te weten dat een zinnige discussie zonder drogredenen met jou onmogelijk is.
Klopt. En in tegenstelling tot veel anderen accepteer ik de volledige consequentie van mijn eigen keuze.quote:
Kinderen in Zwitserland krijgen een sticker op hun jas. De vergelijkingen worden gewoon geïntroduceerd.quote:Op vrijdag 12 november 2021 16:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Bron?quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Kinderen in Zwitserland krijgen een sticker op hun jas. De vergelijkingen worden gewoon geïntroduceerd.
Twitter bericht met het nieuwsbericht op tv in Zwitserland.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:24 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Bron?
Voor zover ik weet is dit door één lid van de Groenen geopperd, die daar (terecht) op werd aangesproken.
Ik kan er momenteel niets over vinden, alleen dat 1 gek dit in juli geopperd heeft.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Twitter bericht met het nieuwsbericht op tv in Zwitserland.
Eerder vandaag al gedeeld in wat topics, zo ver ik weet geen deepfake oid.
Zit mobiel dus zoeken is lastig. Op de pc vind ik hem morgen wel .quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:28 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ik kan er momenteel niets over vinden, alleen dat 1 gek dit in juli geopperd heeft.
Waarom is Michael Jackson dan blank geworden en Ariana Grande zwart?quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Volgens mij is huidskleur geen keuze. Een prikje nemen wel. Dus ook dit is een bullshitvergelijking.
En daarom wijs jij nu met je vinger naar media en overheid. Want die hebben het gedaan! Pek en veren!!quote:Op vrijdag 12 november 2021 17:04 schreef greysbones het volgende:
De overheid verdeeld en heerst..
media werkt prima mee aan het vingertje wijzen
Zie je het niet?!?quote:Op vrijdag 12 november 2021 18:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hmmmm, even denken:
[ afbeelding ]
vs.
Niet naar een restaurant mogen zonder test.
Ja, is overduidelijk hetzelfde.
Edit: O ja....de Joden hadden geen keuze.
En Joden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 16:47 schreef SuperNeger het volgende:
Niet-gevaccineerden moeten gewoon hun janksmoel houden over hun rechten dit en hun rechten dat.quote:Op vrijdag 12 november 2021 16:49 schreef ToT het volgende:
Volkomen mee eens!
Ik heb steeds minder zin in FOK! vanwege haat tegenover mensen die terughoudend zijn om dat prikje te nemen.
Ik ben wel gevaccineerd en hou me waar nodig ook wel aan de regels, maar mensen roepen bij alles dat het allemaal de schuld van de ongevaccineerden is, en dat er overal maar een enorm strikte controle moet komen en ongevaccineerden moeten zowat al hun rechten kwijtraken.
Vaccinatie werkt echt wel tot op zekere hoogte, maar ook al is echt 100% van de bevolking gevaccineerd; dat virus gaat echt niet meer weg.
r/thathappenedquote:Op zaterdag 13 november 2021 00:03 schreef PiyeReloaded het volgende:
Terechte en herkenbare klacht.
[ twitter ]
Weten jullie trouwens wie er nog meer niet welkom waren?![]()
En speciale drinkfonteintjes voor ongevaccineerden!quote:Op zaterdag 13 november 2021 00:14 schreef Duzzy het volgende:
Ik vind dat negers achter in de bus moeten plaats nemen om verspreiding tegen te gaan
Dus jij denkt serieus dat ze jou gaan vergassen als je geen prikje neemt? Laat je per direct opnemen bij de crisisdienstquote:Op vrijdag 12 november 2021 22:10 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Omdat het een keuze is mag dit nog een keer gebeuren volgens jou?
Zo wat erg zeg, ongelofelijk. Je zal maar een onderscheid moéten maken om de volksgezondheid te beschermen, en een paar van die gekken denken direct dat ze afgevoerd worden in een trein naar een gaskamer.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Kinderen in Zwitserland krijgen een sticker op hun jas. De vergelijkingen worden gewoon geïntroduceerd.
Komt bij hun ook echt wel weer meer terug, ook hun vallen in de 198 landen die getekend hebben.quote:
Dat maak jij ervan. Het is net zo goed uitsluiten uit de maatschappij.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:07 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Zo wat erg zeg, ongelofelijk. Je zal maar een onderscheid moéten maken om de volksgezondheid te beschermen, en een paar van die gekken denken direct dat ze afgevoerd worden in een trein naar een gaskamer.
Het is niet alsof ze mensen nooit zo ver hebben gekregen dat ze zoiets verschrikkelijks doenquote:Op zaterdag 13 november 2021 11:04 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Dus jij denkt serieus dat ze jou gaan vergassen als je geen prikje neemt? Laat je per direct opnemen bij de crisisdienst
Denk even na over het gegeven dat je niet ‘expres’ word uitgesloten maar daadwerkelijk om de volksgezondheid te beschermen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan. Het is net zo goed uitsluiten uit de maatschappij.
Een zondebok aanwijzen.
Net als in ....
Goede post, netjes uiteen gezet. Ik vind de holocaust vergelijkingen ook niet super, maar op het moment dat we de verkeerde kant op lijken te gaan is het slim om op de rem te stampen voor we "das haben wir niet gewusst" gaan ouwehoeren zoals de inwoners van bijv. Dachau.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:31 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Denk even na over het gegeven dat je niet ‘expres’ word uitgesloten maar daadwerkelijk om de volksgezondheid te beschermen.
Als jij niet gevaccineerd wil worden maar je wel netjes laat testen, vind ik niet dat je uitgesloten moet worden. Zo’n QR kan prima, want je hebt gewoon de optie om óf te vaccineren, of te testen. Doel daarvan is geen uitsluiting, maar zodat mensen niet als kip zonder kop rond gaan lopen.
Er is nog helemaal geen verplichting tot vaccinatie gaande, of uitsluiting uberhaupt, maar mensen roepen nu al zo hard dat dit gaande is en maken allemaal respectloze vergelijkingen, waardoor het voor mij erg moeilijk wordt om vriendjes te blijven met dit soort figuren.
Je kan het op 2 manieren bekijken. Je kan zeggen ja is dIsCriMinAtiE van de ongevaccineerden, holocaust, genocide!! Maar je kan het ook bekijken als: het moet gewoon, om de volksgezondheid te beschermen, het is niet om mensen expres buiten spel te zetten. Dan mag je zelf kiezen welke manier je het beste past. Ik merk dat veel mensen die voor de 1e kiezen het ook wel erg goed uitkomt om in die slachtofferrol te gaan zitten zodat ze lekker hun eigen leventje kunnen blijven leiden en zich niet om anderen hoeven te bekommeren.
Ik ben het deels met je eens. Het beleid van onze overheid vind ik ook meer dan achterlijk, want ik ben net zoals jij van mening dat de oplossing niet in de (halfzachte) maatregelen ligt, maar simpelweg dat we meer hadden moeten investeren in de zorg. De reden dat bijv. Noorwegen en Zweden nu vrolijk rondhuppelen, is omdat ze het virus op hun beloop hebben laten gaan (wat in mijn ogen ergens ook wel het beste is misschien, maar dat terzijde). Deze landen kunnen zich dat permitteren omdat ze genoeg IC capaciteit hebben.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Goede post, netjes uiteen gezet. Ik vind de holocaust vergelijkingen ook niet super, maar op het moment dat we de verkeerde kant op lijken te gaan is het slim om op de rem te stampen voor we "das haben wir niet gewusst" gaan ouwehoeren zoals de inwoners van bijv. Dachau.
En Rutte en de Jonge wijzen ondertussen toch al aardig met het vingertje naar één groep. Maargoed, dat doen ze ook al 1,5 jaar ook al heeft niet iedereen dat door omdat de groep telkens wijzigde.
Wanneer kijken we een kritisch naar het beleid?
"Ja ze doen hun best"- dat maakt iemand nog niet geschikt voor een functie.
Wat gaan halfzachte maatregelen elke keer helpen, behalve irritatie?
Waarom kijken we naar de besmettingshaarden, om vervolgens op andere vlakken maatregelen te treffen?
Waarom ziet iedereen dat het een seizoenstrend is, behalve de politiek?
Wanneer gaan we inzien dat de zorg achterloopt, met of zonder Corona? Wanneer gaat er iemand ook maar *iets* doen om verbetering voor de toekomst te verkrijgen?
Ik begrijp het nut van vaccinatie, niet van de QR app. En dan nog te zwijgen over gevaccineerden die zich ook gewoon als kip zonder kop onder de mensen begeven en daarmee net zo goed verantwoordelijk zijn voor de verspreiden van het virus.
wat een onzi , je kon er niks aa ndoen dat je jood was maar je kan je wel vaccinerenquote:Op vrijdag 12 november 2021 16:47 schreef SuperNeger het volgende:
Rutte wijst al 12 jaar lang met het vingertje naar een schuldige voor zijn beleid. Nu met corona is het opeens opgevallen bij een groep die dat daarvoor nooit zo boeide en leidt een deel daarvan aan nogal ongecontroleerde woede en angstbeelden. Neemt verder niet weg dat vaccineren gewoon slim is en we wel degelijk in een pandemie zitten.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Goede post, netjes uiteen gezet. Ik vind de holocaust vergelijkingen ook niet super, maar op het moment dat we de verkeerde kant op lijken te gaan is het slim om op de rem te stampen voor we "das haben wir niet gewusst" gaan ouwehoeren zoals de inwoners van bijv. Dachau.
En Rutte en de Jonge wijzen ondertussen toch al aardig met het vingertje naar één groep. Maargoed, dat doen ze ook al 1,5 jaar ook al heeft niet iedereen dat door omdat de groep telkens wijzigde.
Wanneer kijken we een kritisch naar het beleid?
"Ja ze doen hun best"- dat maakt iemand nog niet geschikt voor een functie.
Wat gaan halfzachte maatregelen elke keer helpen, behalve irritatie?
Waarom kijken we naar de besmettingshaarden, om vervolgens op andere vlakken maatregelen te treffen?
Waarom ziet iedereen dat het een seizoenstrend is, behalve de politiek?
Wanneer gaan we inzien dat de zorg achterloopt, met of zonder Corona? Wanneer gaat er iemand ook maar *iets* doen om verbetering voor de toekomst te verkrijgen?
Ik begrijp het nut van vaccinatie, niet van de QR app. En dan nog te zwijgen over gevaccineerden die zich ook gewoon als kip zonder kop onder de mensen begeven en daarmee net zo goed verantwoordelijk zijn voor de verspreiden van het virus.
Ik heb zelf het tweede topic geopend. De reden waarom ik het geopend heb is omdat ik tegen 2G ben, desondanks merk ik dat COR als subforum redelijk wat vaccinazi's kent. Zo opende de mod van dat forum rond dat tijdstip een topic met 2GGenot. Tegelijkertijd werd wel mijn topic gesloten. Wat bij mij het idee versterkt dat er niet wordt gemodereerd in COR als je het narratief volgt.quote:Op vrijdag 12 november 2021 16:46 schreef Bocaj het volgende:
Zomaar wat topics uit COR van vandaag...
COR / Stel, de regering vraagt je om niet gevaccineerde aan te geven
COR / Stel: Een ongevaccineerde woont naast je
COR / Ga jij nog om met mensen die bewust niet gevaccineerd zijn?
Het lijkt wel of de mensen gek geworden zijn...![]()
(Gelukkig worden de meesten gesloten!)
Wanneer was de laatste keer dat een groep werd buitengesloten van de maatschappij?quote:Op vrijdag 12 november 2021 16:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |