Wat wil je dan?quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:47 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Waar zeg ik dit precies juist ja helemaal nergens.
De contactberoepen blijven toch wel doorgaan?quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Snel kappertje gepakt. Klaar voor de lockdown.
Ik ook niet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb sowieso weinig fiducie in dat hele QR-systeem, of er nou valse codes en scanners in omloop zijn of niet.
Essentiele dingen. Tankstations staan er tussen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:48 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Nee, tankstation? Die verkopen ook eten en drinken. Of zouden die ook dicht gaan om 20.00? Vragen, vragen...
je trekt meteen een conclusie die gebaseerd is op een vraagteken. Apart.quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:49 schreef daNpy het volgende:
[..]
Oh jij bent van de "dat gaat niet gebeuren hoor!"-groep.
Je zou zeggen dat een groot deel onderhand wel op die mening terug gekomen zou zijn. Maar we kijken over een weekje of 2 wel hoe het met de "matige" lockdown gaat.
Onduidelijk, nog niks over gezegd alsmede evenementen. Wellicht een max groepsgrootte?quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De contactberoepen blijven toch wel doorgaan?
Ohquote:Op vrijdag 12 november 2021 12:51 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
je trekt meteen een conclusie die gebaseerd is op een vraagteken. Apart.
Ga ik het andere zeggen: wat betekend die afkorting?
Fixed That For You.quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:51 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
je trekt meteen een conclusie die gebaseerd is op een vraagteken. Apart.
Ga ik het andere zeggen: wat betekend die afkorting?
Mooi woordje fiducie, dat mag ook wel eens gezegd worden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb sowieso weinig fiducie in dat hele QR-systeem, of er nou valse codes en scanners in omloop zijn of niet.
Dat is toch prachtig verzet. Zo'n QR wereld, zeker nog eens met 2G, verdient ook gewoon verzet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:38 schreef Jor_Dii het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)oronacheck-in-omloop
Scanner voor de scanner die scanners scant van de scannende scanners bij de scan scanners...quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:51 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Dat is toch prachtig verzet. Zo'n QR wereld, zeker nog eens met 2G, verdient ook gewoon verzet.
Een goede fake app zou gewoon geldige codes moeten scannen en ongeldige moeten afkeuren, maar de gebruiken tevens in staat moeten stellen eigen codes uit te geven die altijd groen worden. Je zogenaamde gastenlijst.
Lastig voor de BOA om het autenticiteit van je app te checken. Misschien een scanner app voor de BOA maken die het certificaat van scanner apps kan scannen
https://www.msn.com/nl-nl(...)AQCM32?ocid=msedgntpquote:We gaan een korte, lichte lockdown in vanaf zaterdag: de horeca gaat weer vroeg dicht en we mogen waarschijnlijk ook nog maar met vier mensen thuis afspreken. Hoeveel helpen die maatregelen? De Volkskrant zet de effecten op een rij.
In principe heeft een lockdown heel veel effect. Een studie die in Nature verscheen analyseerde de effectiviteit van een lockdown in tachtig landen en concludeert dat er ongeveer een kwart van het reproductiegetal afgaat. In Nederland lag de R eind oktober rond de 1,2. Die zou dus zakken naar ongeveer 0,9. Daarmee dooft de pandemie langzaam uit.
Maar in de studie wordt uitgegaan van een strenge lockdown, terwijl de overheid nu een lichte lockdown instelt. Bovendien verliezen lockdowns aan effect, omdat de regels steeds minder goed worden nageleefd.
Bezoek
Maar effect hebben ze zeker. De maatregel om maar met vier mensen thuis af te spreken, werkt goed: voor zover de GGD kan nagaan vindt 15 procent van de besmettingen plaats tijdens thuisbezoek. Nog eens 5 procent gebeurt tijdens feestjes en verjaardagen thuis.
Thuiswerken
Wat ook erg effectief is, is thuiswerken. Bijna 10 procent van de besmettingen valt te herleiden tot de werkplek. Dat komt ook doordat thuiswerkers niet in de trein zitten, niet bij klanten langsgaan of lunchen in de horeca. Volgens een studie van het Robert Koch Instituut in Berlijn die vorige week verscheen, was thuiswerken na de schoolsluiting de effectiefste maatregel tijdens de eerste golf, meer nog dan het verbieden van evenementen.
Horeca
In de horeca vindt minder dan 3 procent van de besmettingen plaats. Maar horecamedewerkers testen ongeveer even vaak positief als basisschoolleraren en verpleeghuismedewerkers dus de werkelijke cijfers liggen waarschijnlijk hoger. Bovendien: áls er besmettingen zijn, zijn er in één keer heel veel. Reden voor het kabinet om ook de horeca nog verder aan banden te leggen.
Theater
Uit de fieldlab-experimenten van eerder dit jaar bleek al dat het aantal besmettingen in theaters en bioscopen veel lager ligt. Vermoedelijk mogen die nu dan ook open blijven.
Bron(nen): De Volkskrant
Ze willen dan ook effectief de stapavond teniet doen. Die begon tegenwoordig al rond 19u dus vandaar deze keuzequote:Op vrijdag 12 november 2021 12:52 schreef TheVulture het volgende:
Nooit gedacht dat ik het in deze pandemie nog eens eens zou zijn met Rober Willemsen van KHN maar hij heeft in dit geval volledig gelijk. Die sluiting om 19.00 slaat nergens op.
Ik kan straks 's middags op basis van QR lekker gaan borrelen met vrienden in een restaurant, maar met diezelfde vrienden om 19.00 uit eten in datzelfde restaurant is dan opeens te gevaarlijk voor verspreiding, gooi jezelf toch weg
Nee, dit is een forum waar vragen vrij staat toch?quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:51 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Fixed That For You.
Is je Google stuk?
https://www.msn.com/nl-nl(...)AQCIlY?ocid=msedgntpquote:DEN HAAG (ANP) - Het kabinet wil het weer verplicht maken om 1,5 meter afstand te houden. Maar om dat wettelijk te regelen, is ongeveer een week nodig, zeggen ingewijden. Het is een van de verregaande maatregelen die het kabinet invoert om het aantal coronabesmettingen te beperken.
Zorgminister Hugo de Jonge spreekt van een "hele moeilijke tijd". Het kabinet zit met een groot dilemma. "De zorgen in de zorg zijn heel erg groot, en tegelijkertijd is de rek eruit in de samenleving." Ook de zorgen van ondernemers gaan het kabinet aan het hart, benadrukt de bewindsman vlak voor een overleg over de maatregelen. "Er zijn hele moeilijke dilemma's te beslechten en besluiten te nemen."
Verder wordt ook publiek weggehouden bij sportwedstrijden, zowel professionele als amateurpotjes. Er mag dinsdag dus ook geen publiek zijn bij de voetbalwedstrijd van Nederland tegen Noorwegen. Theaters en bioscopen zullen naar verwachting niet te maken krijgen met een aanscherping van de regels, omdat daar mensen alleen naar binnen mogen met een coronapas en op een aangewezen plek gaan zitten.
Of organisatoren van evenementen rekening moeten houden met extra maatregels, is nog onduidelijk. Betrokkenen wijzen erop dat er grote onderlinge verschillen bestaan tussen evenementen: buiten of binnen, met stoeltjes, staand of zelfs doorlopend.
Man man man, Robert Koch Instituut wordt ook nog genoemd.quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:54 schreef Oriente het volgende:
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)AQCM32?ocid=msedgntp
thanks.quote:
Dan zou je nog een uitzondering kunnen maken tussen droge en natte horeca, of verplichte zitplaatsen. Maar da's allemaal weer te ingewikkeld natuurlijkquote:Op vrijdag 12 november 2021 12:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ze willen dan ook effectief de stapavond teniet doen. Die begon tegenwoordig al rond 19u dus vandaar deze keuze
Dat is ook zeer ingewikkeldquote:Op vrijdag 12 november 2021 12:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dan zou je nog een uitzondering kunnen maken tussen droge en natte horeca, of verplichte zitplaatsen. Maar da's allemaal weer te ingewikkeld natuurlijk
watquote:Er mag dinsdag dus ook geen publiek zijn bij de voetbalwedstrijd van Nederland tegen Noorwegen. Theaters en bioscopen zullen naar verwachting niet te maken krijgen met een aanscherping van de regels, omdat daar mensen alleen naar binnen mogen met een coronapas en op een aangewezen plek gaan zitten.
Stappen hoort niet in het nieuwe normaal. Mvg Aboutaleb.quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ze willen dan ook effectief de stapavond teniet doen. Die begon tegenwoordig al rond 19u dus vandaar deze keuze
Dus ouders niet meer langs de lijn bij hun kinderen bij een potje voetbal in de BUITENLUCHT.quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:55 schreef Oriente het volgende:
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)AQCIlY?ocid=msedgntp
@Caland ook bij amateursport dus.quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:55 schreef Oriente het volgende:
DEN HAAG (ANP) - Het kabinet wil het weer verplicht maken om 1,5 meter afstand te houden. Maar om dat wettelijk te regelen, is ongeveer een week nodig, zeggen ingewijden. Het is een van de verregaande maatregelen die het kabinet invoert om het aantal coronabesmettingen te beperken.
Zorgminister Hugo de Jonge spreekt van een "hele moeilijke tijd". Het kabinet zit met een groot dilemma. "De zorgen in de zorg zijn heel erg groot, en tegelijkertijd is de rek eruit in de samenleving." Ook de zorgen van ondernemers gaan het kabinet aan het hart, benadrukt de bewindsman vlak voor een overleg over de maatregelen. "Er zijn hele moeilijke dilemma's te beslechten en besluiten te nemen."
Verder wordt ook publiek weggehouden bij sportwedstrijden, zowel professionele als amateurpotjes. Er mag dinsdag dus ook geen publiek zijn bij de voetbalwedstrijd van Nederland tegen Noorwegen. Theaters en bioscopen zullen naar verwachting niet te maken krijgen met een aanscherping van de regels, omdat daar mensen alleen naar binnen mogen met een coronapas en op een aangewezen plek gaan zitten.
Of organisatoren van evenementen rekening moeten houden met extra maatregels, is nog onduidelijk. Betrokkenen wijzen erop dat er grote onderlinge verschillen bestaan tussen evenementen: buiten of binnen, met stoeltjes, staand of zelfs doorlopend.
QFTquote:Op vrijdag 12 november 2021 12:55 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Nee, dit is een forum waar vragen vrij staat toch?
Een voetbalwedstrijd is grotendeels een geplaceerd evenement dat buiten plaats vindt, zet desnoods de staanplaatsen dicht, maar het is in feite net zo'n soort evenement als een theatervoorstelling. De logica is totaal weg.quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:55 schreef Oriente het volgende:
[..]
Wat een volslagen armoede.quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:55 schreef Oriente het volgende:
Theaters en bioscopen zullen naar verwachting niet te maken krijgen met een aanscherping van de regels, omdat daar mensen alleen naar binnen mogen met een coronapas en op een aangewezen plek gaan zitten.
Supermarkten om 20uquote:Op vrijdag 12 november 2021 12:58 schreef HPoi het volgende:
Zover ik weet zou het toch alleen gaan om niet essentiële winkels die om 19:00 moeten sluiten en dus niet de supermarkten?
dat denk ik niet. Geen meerderheid iig denk ik.quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:58 schreef -XOR- het volgende:
Zijn er echt mensen die denken dat het bij drie weken blijft?
Alsof winkels niet sowieso rond 6 uur dicht zijn? Kan aan mij liggen, hoor.quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:58 schreef HPoi het volgende:
Zover ik weet zou het toch alleen gaan om niet essentiële winkels die om 19:00 moeten sluiten en dus niet de supermarkten?
Ja... Que passa..quote:
Bioscoop mag je wel heen, maar amateurvoetbal buiten kijken niet LOLquote:Op vrijdag 12 november 2021 12:58 schreef Kickinalfa het volgende:
De terugkeer naar officiële 1,5 meter, wat een flopshow.
Of vallen QR locaties er weer buiten.
quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:58 schreef -XOR- het volgende:
Zijn er echt mensen die denken dat het bij drie weken blijft?
Komt vooral over alsof ze 2G niet aandurven en nu dus maar andere dingen kiezen terwijl ze best weten dat die maatregelen niet bepaald proportioneel gaan zijn.quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:55 schreef Oriente het volgende:
[..]
maar hey, binnen is prima hoor. Daar hebben we immers een corona pasquote:Op vrijdag 12 november 2021 12:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Geen publiek dus meer bij amateursport, doei inkomsten voor de al zo noodlijdende verenigingen
Ze kloten maar gewoon wat aan joh.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
maar hey, binnen is prima hoor. Daar hebben we immers een corona pas
In welk gat woon jij dan?quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alsof winkels niet sowieso rond 6 uur dicht zijn? Kan aan mij liggen, hoor.
Daar is al een oplossing voor. Europees voetbal plaatsing. Verplichte geplaatste stoel.quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:58 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Een voetbalwedstrijd is grotendeels een geplaceerd evenement dat buiten plaats vindt, zet desnoods de staanplaatsen dicht, maar het is in feite net zo'n soort evenement als een theatervoorstelling. De logica is totaal weg.
Ze zijn echt helemaal gek gewordenquote:Op vrijdag 12 november 2021 13:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bioscoop mag je wel heen, maar amateurvoetbal buiten kijken niet LOL
Denk aan de oudjes!quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:58 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dus ouders niet meer langs de lijn bij hun kinderen bij een potje voetbal in de BUITENLUCHT.
Ik word hier gewoon depressief van..
Als dat laatste het geval is verandert er de facto weinig.quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:58 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik snap er ook niks van. En kantine is horeca dus daar werk je met de QR, dan lijkt t mij opgelost.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze zijn echt helemaal gek geworden
Doe dan maar winterstop hoor.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze zijn echt helemaal gek geworden
schoenewinkels, kledingzaken en dat soort winkels zijn meestal om 18 uur dicht. Behalve op koopavond en in de kalverstraat wellicht.quote:
Mooi, we willen The Eternals nog in de bios zienquote:Op vrijdag 12 november 2021 13:03 schreef maxi-mus het volgende:
De theaters hebben eindelijk eens een goede lobby gedaan ofzo?
Nee. Het is alles + + + + + + +.quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:58 schreef Kickinalfa het volgende:
Geen enkele. En het zijn allemaal stuk voor stuk zeer relevante vragen die antwoord behoeven. Vooral die laatste. Men mag dit niet invoeren zonder er met de tweede kamer over gehad te hebben.quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:03 schreef Printerkabel het volgende:
https://twitter.com/annst(...)rRSWoBLf6bpNAog&s=19
Welke journalist gaat deze vragen stellen?
quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:04 schreef SilverEyes het volgende:
Sowieso wordt corona nu misbruikt door andere issues aan te pakken onder het mom van corona. Vuurwerk verbod, voetbalrellen.
Vuistslag in het gezicht van de zorgmedewerkersquote:Op vrijdag 12 november 2021 12:54 schreef Stoorzendert het volgende:
Dat volledig thuiswerken is prima. Kan ik weer op de cruisestand naar mijn werk
Dat wordt smullen vanavond.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:03 schreef D_A het volgende:
En dan zijn nog niet eens alle maatregelen uitgelekt
Dit lijkt me best wel een goede optie die extra tijd en ruimte kan geven?quote:De hartchirurg heeft daarom contact gelegd met Duitse ziekenhuizen in Duisburg en Münster en er liggen concrete plannen op tafel om patiënten daar te opereren, zegt hij. Duitsland heeft zelf ook te kampen met een vierde coronagolf, maar zowel op de IC's als voor de hartzorg heeft het land overcapaciteit. Die wil Mariani gebruiken. "Ik wil wel graag meehelpen. Uiteindelijk staat niet onze hele keten onder druk. Wij hebben vaak wel een heel operatieteam beschikbaar, alleen geen IC."
Werken over de grens is volgens Mariani 'plan c' en komt in beeld als het de Nederlandse hartcentra samen niet meer lukt de spoedpatiënten een plek te geven.
Geen idee. Volgens mij stond juist in de spoedwet dat het langs de tweede kamer moest.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar als de regels morgen 19u al ingaan heeft de Kamer er nog helemaal niet over vergaderd toch? Hoe zit dat.
@:trein2000
We passen ondertussen ook even de wet aan zodat we die app uit kunnen breiden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:02 schreef Straatcommando. het volgende:
"Hier is een lek systeem met een kut app. Jullie hebben je er goed aan gehouden, dus belonen we jullie met extra maatregelen!"
Het alcoholslot na 20:00 zal ook wel weer van stal worden gehaald.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:03 schreef D_A het volgende:
En dan zijn nog niet eens alle maatregelen uitgelekt
Die mogen tekenen bij het kruisjequote:Op vrijdag 12 november 2021 13:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Geen idee. Volgens mij stond juist in de spoedwet dat het langs de tweede kamer moest.
Volgens de coonawet kan de kamer hier achteraf over stemmen. Dit is zo geregeld zodat er snel maatregelen genomen kunnen worden indien de regering dit noodzakelijk acht.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar als de regels morgen 19u al ingaan heeft de Kamer er nog helemaal niet over vergaderd toch? Hoe zit dat.
Nu heb ik zin in taart.quote:
quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:59 schreef Twinkle20 het volgende:
Zullen we een weddenschap doen wanneer de volgende lockdown wordt uitgeroepen? Al dan niet voor alleen ongevaccineerden?
Ik zet in op. .. hmm .. 26 november klinkt wel leuk.
Kom op ik ben de beroerdste niet. Ik trakteer op een taart voor degene die dichter bij de uiteindelijke datum zit.
Kakzooi .. heb net per 1 november de kinderen weer aangemeld bij de bso omdat ik het tegen beter in iets rooskleuriger in zag.
Ja, taart !!quote:
Het is meer dat ze belachelijke regels bedenken voor die andere QR evenementen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:03 schreef maxi-mus het volgende:
De theaters hebben eindelijk eens een goede lobby gedaan ofzo?
Dus in Nederland is er geen enkele mogelijkheid tot opschalen (op welke termijn dan ook) maar in Duitsland hebben ze wél voldoende capaciteit voor de 80 miljoen inwoners. 4x zoveel als NL.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:05 schreef chratnox het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)venementen-te-mijden
[..]
Dit lijkt me best wel een goede optie die extra tijd en ruimte kan geven?
Er moet voor zo ver ik weet EERST een debat in de kamer zijn geweest ALVORENS men maatregelen in kan en mag laten gaan. Aldus de spoedwet. Of ik vergis mij enorm.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die mogen tekenen bij het kruisje
Klopt, vernemende de complexiteit omtrent scanners en de mate van fraudegevoeligheid van codes, moéten we wel overstappen op een veiliger middel. Om u en uw naasten te beschermen. Toch massaal aan de gezichtsherkenning, netjes gekoppeld aan je app waar je je eigen status kunt inzien. Maar vrees niet! Het wordt alleen maar makkelijker voor mensen die willen luisteren.quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:53 schreef Red_85 het volgende:
Scanner voor de scanner die scanners scant van de scannende scanners bij de scan scanners...
Volg jij het nog?
Wat een land.
Precies op vrijdag avond doen zodat de maatregelen zonder stemming doorgevoerd kunnen worden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens de coonawet kan de kamer hier achteraf over stemmen. Dit is zo geregeld zodat er snel maatregelen genomen kunnen worden indien de regering dit noodzakelijk acht.
Ja, daar komt het wel op neer. Lijkt me prima dat te kunnen gebruiken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus in Nederland is er geen enkele mogelijkheid tot opschalen (op welke termijn dan ook) maar in Duitsland hebben ze wél voldoende capaciteit voor de 80 miljoen inwoners. 4x zoveel als NL.
Yup, en zo zou de zorg wel vaker wat innovatiever kunnen zijn qua samenwerking, dan hoef je niet bij 330 IC-patienten door Corona al een zwarte vlag te hijsen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:05 schreef chratnox het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)venementen-te-mijden
[..]
Dit lijkt me best wel een goede optie die extra tijd en ruimte kan geven?
Waren ze ook maar zo voortvarend met de formatie.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Precies op vrijdag avond doen zodat de maatregelen zonder stemming doorgevoerd kunnen worden.
Schitterend.
Daarom moet je dit soort nooit accepteren. Het wordt misbruikt omdat de mogelijkheid er simpel gezegd is.
Beleidsbepalers moeten echt heel strak in een pak worden gehesen zonder enige vorm van zelfbepaling en vol van controles en checks. Zeker in de politiek.
'ow we moeten het toch verlengen zien we nu. Tot april 2093. Succes heeee!'quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:08 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Klopt, vernemende de complexiteit omtrent scanners en de mate van fraudegevoeligheid van codes, moéten we wel overstappen op een veiliger middel. Om u en uw naasten te beschermen. Toch massaal aan de gezichtsherkenning, netjes gekoppeld aan je app waar je je eigen status kunt inzien. Maar vrees niet! Het wordt alleen maar makkelijker voor mensen die willen luisteren.
Het is trouwens naar voor twee weken. Even de angel er uit.
Ach joh, de overheid gaat echt niet registreren wanneer ik naar de supermarkt ga hoor. En dat mogen ze ook prima weten hihi ik heb niks te verbergen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:08 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Klopt, vernemende de complexiteit omtrent scanners en de mate van fraudegevoeligheid van codes, moéten we wel overstappen op een veiliger middel. Om u en uw naasten te beschermen. Toch massaal aan de gezichtsherkenning, netjes gekoppeld aan je app waar je je eigen status kunt inzien. Maar vrees niet! Het wordt alleen maar makkelijker voor mensen die willen luisteren.
Het is trouwens naar voor twee weken. Even de angel er uit.
Kan.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Behalve in noodgevallen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Er moet voor zo ver ik weet EERST een debat in de kamer zijn geweest ALVORENS men maatregelen in kan en mag laten gaan. Aldus de spoedwet. Of ik vergis mij enorm.
Of met het afwikkelen van het toeslagenschandaal.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waren ze ook maar zo voortvarend met de formatie.
De verkiezingen zijn toch al geweestquote:Op vrijdag 12 november 2021 13:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kan.
Maar of het politiek verstandig is is een tweede. Ik voorspel dat ze dit een hoop politiek kapitaal kost.
Inderdaad zeer verstandig om tijdens een pandemie jezelf afhankelijk te maken van een ander land.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, daar komt het wel op neer. Lijkt me prima dat te kunnen gebruiken.
Het parlement is al niet al te welwillendquote:Op vrijdag 12 november 2021 13:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
De verkiezingen zijn toch al geweest
Je kunt tegenwoordig nauwlijks voorkomen dat een bedrijf of overheid zou kunnen weten waar je bent, komt of bent geweest, we leggen de lat al laag genoeg. Ik zou alleen graag niet het recht verliezen om er uberhaupt te mogen komenquote:Op vrijdag 12 november 2021 13:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ach joh, de overheid gaat echt niet registreren wanneer ik naar de supermarkt ga hoor. En dat mogen ze ook prima weten hihi ik heb niks te verbergen.
Waarom afhankelijk? Duitsland heeft overcapaciteit, Nederland heeft ondercapaciteit. Beide landen zitten in de Europese Unie en werken in alles samen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:10 schreef daNpy het volgende:
[..]
Inderdaad zeer verstandig om tijdens een pandemie jezelf afhankelijk te maken van een ander land.
Oh wacht, er mogen alleen gevaccineerden naar Duitsland natuurlijk. Anderen hebben geen recht op zorg.
De Coronawet is onze noodwet en Hugo heeft al eerder maatregelen zonder voorafgaande toestemming doorgevoerd. Maar er zal wel vast informeel toestemming worden verleend in de achterkamertjes.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar zou het geen politieke zelfmoord zijn om nu de noodwet van stal te halen?
Gezond wantrouwenquote:Op vrijdag 12 november 2021 13:12 schreef Questular het volgende:
Soms merk ik enige aversie tegen de overheid, maar dat kan ook aan mij liggen.
Huh? Ze hebben gewoon een week de tijd hoor. Staat allemaal in die wet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Precies op vrijdag avond doen zodat de maatregelen zonder stemming doorgevoerd kunnen worden.
Schitterend.
Daarom moet je dit soort nooit accepteren. Het wordt misbruikt omdat de mogelijkheid er simpel gezegd is.
Beleidsbepalers moeten echt heel strak in een pak worden gehesen zonder enige vorm van zelfbepaling en vol van controles en checks. Zeker in de politiek.
https://www.rijksoverheid(...)gt-noodverordeningenquote:Het kabinet legt de regeling voor aan de Tweede en Eerste Kamer. Zij krijgen een week de tijd om erover te debatteren. De regeling gaat dan een week later in. Maar dit gebeurt niet als de Tweede Kamer het niet eens is met deze regeling. Dan gaat de regeling niet meer door.
Het kabinet kan besluiten dat de regeling meteen ingaat. Bijvoorbeeld om gevaarlijke situaties direct te stoppen. Het kabinet legt dit dan uit aan de Tweede en Eerste Kamer. Ook dan heeft de Tweede Kamer een week om te besluiten of zij het eens is met de regeling. Als dat niet zo is, dan geldt de regeling niet meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |