Volgens de coonawet kan de kamer hier achteraf over stemmen. Dit is zo geregeld zodat er snel maatregelen genomen kunnen worden indien de regering dit noodzakelijk acht.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar als de regels morgen 19u al ingaan heeft de Kamer er nog helemaal niet over vergaderd toch? Hoe zit dat.
@:trein2000
Nu heb ik zin in taart.quote:
quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:59 schreef Twinkle20 het volgende:
Zullen we een weddenschap doen wanneer de volgende lockdown wordt uitgeroepen? Al dan niet voor alleen ongevaccineerden?
Ik zet in op. .. hmm .. 26 november klinkt wel leuk.
Kom op ik ben de beroerdste niet. Ik trakteer op een taart voor degene die dichter bij de uiteindelijke datum zit.
Kakzooi .. heb net per 1 november de kinderen weer aangemeld bij de bso omdat ik het tegen beter in iets rooskleuriger in zag.
Ja, taart !!quote:
Het is meer dat ze belachelijke regels bedenken voor die andere QR evenementen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:03 schreef maxi-mus het volgende:
De theaters hebben eindelijk eens een goede lobby gedaan ofzo?
Dus in Nederland is er geen enkele mogelijkheid tot opschalen (op welke termijn dan ook) maar in Duitsland hebben ze wél voldoende capaciteit voor de 80 miljoen inwoners. 4x zoveel als NL.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:05 schreef chratnox het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)venementen-te-mijden
[..]
Dit lijkt me best wel een goede optie die extra tijd en ruimte kan geven?
Er moet voor zo ver ik weet EERST een debat in de kamer zijn geweest ALVORENS men maatregelen in kan en mag laten gaan. Aldus de spoedwet. Of ik vergis mij enorm.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die mogen tekenen bij het kruisje
Klopt, vernemende de complexiteit omtrent scanners en de mate van fraudegevoeligheid van codes, moéten we wel overstappen op een veiliger middel. Om u en uw naasten te beschermen. Toch massaal aan de gezichtsherkenning, netjes gekoppeld aan je app waar je je eigen status kunt inzien. Maar vrees niet! Het wordt alleen maar makkelijker voor mensen die willen luisteren.quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:53 schreef Red_85 het volgende:
Scanner voor de scanner die scanners scant van de scannende scanners bij de scan scanners...
Volg jij het nog?
Wat een land.
Precies op vrijdag avond doen zodat de maatregelen zonder stemming doorgevoerd kunnen worden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens de coonawet kan de kamer hier achteraf over stemmen. Dit is zo geregeld zodat er snel maatregelen genomen kunnen worden indien de regering dit noodzakelijk acht.
Ja, daar komt het wel op neer. Lijkt me prima dat te kunnen gebruiken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus in Nederland is er geen enkele mogelijkheid tot opschalen (op welke termijn dan ook) maar in Duitsland hebben ze wél voldoende capaciteit voor de 80 miljoen inwoners. 4x zoveel als NL.
Yup, en zo zou de zorg wel vaker wat innovatiever kunnen zijn qua samenwerking, dan hoef je niet bij 330 IC-patienten door Corona al een zwarte vlag te hijsen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:05 schreef chratnox het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)venementen-te-mijden
[..]
Dit lijkt me best wel een goede optie die extra tijd en ruimte kan geven?
Waren ze ook maar zo voortvarend met de formatie.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Precies op vrijdag avond doen zodat de maatregelen zonder stemming doorgevoerd kunnen worden.
Schitterend.
Daarom moet je dit soort nooit accepteren. Het wordt misbruikt omdat de mogelijkheid er simpel gezegd is.
Beleidsbepalers moeten echt heel strak in een pak worden gehesen zonder enige vorm van zelfbepaling en vol van controles en checks. Zeker in de politiek.
'ow we moeten het toch verlengen zien we nu. Tot april 2093. Succes heeee!'quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:08 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Klopt, vernemende de complexiteit omtrent scanners en de mate van fraudegevoeligheid van codes, moéten we wel overstappen op een veiliger middel. Om u en uw naasten te beschermen. Toch massaal aan de gezichtsherkenning, netjes gekoppeld aan je app waar je je eigen status kunt inzien. Maar vrees niet! Het wordt alleen maar makkelijker voor mensen die willen luisteren.
Het is trouwens naar voor twee weken. Even de angel er uit.
Ach joh, de overheid gaat echt niet registreren wanneer ik naar de supermarkt ga hoor. En dat mogen ze ook prima weten hihi ik heb niks te verbergen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:08 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Klopt, vernemende de complexiteit omtrent scanners en de mate van fraudegevoeligheid van codes, moéten we wel overstappen op een veiliger middel. Om u en uw naasten te beschermen. Toch massaal aan de gezichtsherkenning, netjes gekoppeld aan je app waar je je eigen status kunt inzien. Maar vrees niet! Het wordt alleen maar makkelijker voor mensen die willen luisteren.
Het is trouwens naar voor twee weken. Even de angel er uit.
Kan.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar als de regels morgen 19u al ingaan heeft de Kamer er nog helemaal niet over vergaderd toch? Hoe zit dat.
@:trein2000
Behalve in noodgevallen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Er moet voor zo ver ik weet EERST een debat in de kamer zijn geweest ALVORENS men maatregelen in kan en mag laten gaan. Aldus de spoedwet. Of ik vergis mij enorm.
Of met het afwikkelen van het toeslagenschandaal.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waren ze ook maar zo voortvarend met de formatie.
De verkiezingen zijn toch al geweestquote:Op vrijdag 12 november 2021 13:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kan.
Maar of het politiek verstandig is is een tweede. Ik voorspel dat ze dit een hoop politiek kapitaal kost.
Inderdaad zeer verstandig om tijdens een pandemie jezelf afhankelijk te maken van een ander land.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, daar komt het wel op neer. Lijkt me prima dat te kunnen gebruiken.
Het parlement is al niet al te welwillendquote:Op vrijdag 12 november 2021 13:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
De verkiezingen zijn toch al geweest
Je kunt tegenwoordig nauwlijks voorkomen dat een bedrijf of overheid zou kunnen weten waar je bent, komt of bent geweest, we leggen de lat al laag genoeg. Ik zou alleen graag niet het recht verliezen om er uberhaupt te mogen komenquote:Op vrijdag 12 november 2021 13:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ach joh, de overheid gaat echt niet registreren wanneer ik naar de supermarkt ga hoor. En dat mogen ze ook prima weten hihi ik heb niks te verbergen.
Waarom afhankelijk? Duitsland heeft overcapaciteit, Nederland heeft ondercapaciteit. Beide landen zitten in de Europese Unie en werken in alles samen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:10 schreef daNpy het volgende:
[..]
Inderdaad zeer verstandig om tijdens een pandemie jezelf afhankelijk te maken van een ander land.
Oh wacht, er mogen alleen gevaccineerden naar Duitsland natuurlijk. Anderen hebben geen recht op zorg.
De Coronawet is onze noodwet en Hugo heeft al eerder maatregelen zonder voorafgaande toestemming doorgevoerd. Maar er zal wel vast informeel toestemming worden verleend in de achterkamertjes.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar zou het geen politieke zelfmoord zijn om nu de noodwet van stal te halen?
Gezond wantrouwenquote:Op vrijdag 12 november 2021 13:12 schreef Questular het volgende:
Soms merk ik enige aversie tegen de overheid, maar dat kan ook aan mij liggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |