Grenzen dicht morgen. Helaas je zal daar moeten blijven! Nog een kamer vrij daar? Waar op dat boeveneiland? Krijg nog benzinegeld van die maffiosi.quote:Op donderdag 11 november 2021 19:17 schreef bloodymary1 het volgende:
He, hoe is het hier? Zit al de hele week op Sicilie, wasr het goed toeven is. Niks gelezen hier. Was er nog lekkere taart?
Dan hoeven we ook niet meer lockdownquote:
Opa Osterwaus vertelt dagelijks voor het slapen gaan een virusverhaaltje op tv, dat is toch ook leuk?quote:Op donderdag 11 november 2021 18:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Alle vormen van recreatie liggen weer op tafel.
Idd. ik ben nu fel tegenstander van een schoolsluiting. Kinderen verspreiden veel minder dan volwassenen.quote:Op donderdag 11 november 2021 19:19 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan hoeven we ook niet meer lockdown
Ik ben weleens oprecht benieuwd naar dit soort mensen en wat voor werk ze doen. Ik kan je vertellen, op een school werkend, en niet als leraar, dat 3 uur achter elkaar een mondkap op geen pretje is. En net zoals vorig jaar ben ik ook nu in de 2e week ziek sinds ik dat kut ding op moet.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:38 schreef Questular het volgende:
Mondkapje dragen is dan ook wel een kleine (irritante) moeite.
De fucked up trein richting dystopische hel rijdt steeds sneller, nu is het feit dat je Nederlander bent dus al voldoende om opgehokt te worden. Begin de oranje sterren alvast maar op je kleding te naaien...quote:
Zo dat was een mooie zomer met één Europees reisbeleid. Nou ja, halve zomer. Aangezien wij zelf nog tot in juli allerlei EU-landen op oranje hadden staan, en landen als Duitsland, Tsjechië, Malta en Bulgarije op bepaalde momenten toch quarantaines of verboden instelden.quote:
Kerken vallen buiten de regeling, dus ze hebben niks te vrezen.quote:Op donderdag 11 november 2021 19:24 schreef Kickinalfa het volgende:
"
‘De ChristenUnie ziet niet hoe 2G zich kan verhouden tot keuzevrijheid voor vaccinatie’, benadrukte Kamerlid Mirjam Bikker deze week nog in de Kamer.
".
En gelijk heeft ze.
Het kabinet is er niet alleen voor virus bestrijding en voor gevaccineerden.
Hardop gelachen.quote:Op donderdag 11 november 2021 19:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De fucked up trein richting dystopische hel rijdt steeds sneller, nu is het feit dat je Nederlander bent dus al voldoende om opgehokt te worden. Begin de oranje sterren alvast maar op je kleding te naaien...
It's funny because it's true.quote:
Klap in het gezicht van de zorg!quote:
Je bent gevacineerd, hoeft niet te testen, dus hoe wilt men dan in quarantaine?quote:
Naties hebben de plicht om de bevolking te beschermen tegen externe gevaren.quote:
Waarom kunnen operatieassistenten dat ding dan wel op zonder klagen jaren lang?quote:Op donderdag 11 november 2021 19:23 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Ik ben weleens oprecht benieuwd naar dit soort mensen en wat voor werk ze doen. Ik kan je vertellen, op een school werkend, en niet als leraar, dat 3 uur achter elkaar een mondkap op geen pretje is. En net zoals vorig jaar ben ik ook nu in de 2e week ziek sinds ik dat kut ding op moet.
De zorg moet nu al bezig zijn met volgend seizoen.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:00 schreef Discombobulate het volgende:
Maar goed, dit gaan we ook niet meer winnen natuurlijk. Het is even flink op de tanden bijten voor de zorg. Maar wat wil je ook? Het is crisis en er is nou eenmaal even een sfeer van 'oorlog'. Daar moeten ze zich maar mee redden. Ik zie niet in hoe dit nog allemaal goed gaat komen de komende tijd. Mensen zijn er ook wel klaar mee. Daar kun je van alles van vinden maar het is nu eenmaal de realiteit.
En dan straks gaat het vanzelf wel weer goed als genoeg mensen besmet zijn geweest. Alles is tijdelijk.
Over 2 weken zijn ze zelf aan de beurt.quote:Op donderdag 11 november 2021 19:28 schreef Confetti het volgende:
[..]
Naties hebben de plicht om de bevolking te beschermen tegen externe gevaren.
Op dit moment is iedere Nederlander een potentieel gevaar. Snap ze heel goed. Een totaal inreisverbod had ook wel gekund.
Vooral dat laatste inderdaad. Zit beetje nieuws te lezen uit andere landen (UK VS Duitsland) zijn wij het enige land dat alweer serieus bezig is met lockdowns en dingen sluiten ?quote:Op donderdag 11 november 2021 19:11 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De trein dendert gewoon door richting de afgrond. Of we nu lockdownen, vaccineren tot we een ons wegen, vijf mondkapjes over mekaar dragen of tweemaal dagelijks een pcr test laten uitvoeren, de uitgemergelde, gammele Nederlandse zorg gaat het gewoon begeven.
Haha, in Cantania, aan de voet van de Etna. Heerlijk stadje en omgeving. Laat maar weten bij wie ik iets moet halen. Corona speelt hier eigenlijk geen rol meer, tenminste niet dat ik het merk.quote:Op donderdag 11 november 2021 19:19 schreef alpeko het volgende:
[..]
Grenzen dicht morgen. Helaas je zal daar moeten blijven! Nog een kamer vrij daar? Waar op dat boeveneiland? Krijg nog benzinegeld van die maffiosi.
ja sorry, maar wat moet dat moet.quote:Op donderdag 11 november 2021 19:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Idd. ik ben nu fel tegenstander van een schoolsluiting. Kinderen verspreiden veel minder dan volwassenen.
Een bult stevige kerels die de lakens opvreten.quote:Op donderdag 11 november 2021 19:30 schreef Coco het volgende:
[..]
De zorg moet nu al bezig zijn met volgend seizoen.
Geen idee. Misschien omdat ze het gewend zijn. Misschien omdat het ander soort mondkapjes zijn. Misschien omdat het lichamelijk niet heel intensief werk is? Misschien omdat ik een aansteller ben? Geen idee, maar ik weet wel dat ik het zwaar irritant vind, en net als vorig jaar loop ik vanaf moment 1 dat zo'n ding op moet met neus en keel klachten.quote:Op donderdag 11 november 2021 19:30 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Waarom kunnen operatieassistenten dat ding dan wel op zonder klagen jaren lang?
Dat "druk maken" is al achter de rug. Ze hebben reeds nieuwe maatregelen besloten (oa maskerplicht in scholen (vanaf 5de leerjaar lagere school) en in openbare ruimten, QR code verplicht voor evenementen en horeca), en deze week werd de pandemiewet geactiveerd (al probeerde de oppositie dat te blokkeren door een tweede lezing te vragen).quote:Op donderdag 11 november 2021 18:44 schreef LTVDK het volgende:
Het verbaasd me wel dat België zich nergens druk om lijkt te maken terwijl die net zo hard omhoog schieten als wij. Als je dan zo'n bericht over de cijfers leest dan is het een beetje laconiek van 'ja het gaat omhoog, hopelijk stroom de ic niet te vol' https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10/23/coronacijfers/ . Vervolgens wel een heel bericht over het record van Nederland en daarin nog even benadrukken hoeveel meer IC-capaciteit ze hebben ten opzichte van NL https://www.vrt.be/vrtnws(...)-tests-in-nederland/
In open lucht, met mondmaskerplicht en éénrichtingsverkeer voor voetgangers. Ik betwijfel dat daar veel extra besmettingen plaatsvonden.quote:En dan hebben ze daar ook nog zulk soort evenementen momenteelhttps://www.vrt.be/vrtnws(...)al-het-was-druk-maa/
Want theaters en bioscopen waren klaarblijkelijk enorme brandhaarden?quote:Op donderdag 11 november 2021 19:33 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
Is het heel erg om een heel klein beetje leedvermaak te voelen?
Misschien toch wel een goed OMT-advies om de theaters keihard aan te pakken. Toch vooral AstraZeneca-publiek wat daar komt. Discriminerend? Join the club...
Van pizzakoerier naar callcenter medewerker, die kerel kan dus buiten z’n corona grafiekjes eigenlijk niks.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Shiftleader op een callcenter dus.
Indd. Scholen waar elke dag 4000 mensen rondlopen, zonder te weten of ze uberhaupt gevaccineerd zijn of een test hebben gedaan, maar wel met zijn allen lekker ronduit lopen te niezen en te hoesten zijn veel gevaarlijker..quote:Op donderdag 11 november 2021 19:34 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Want theaters en bioscopen waren klaarblijkelijk enorme brandhaarden?
Dit begint steeds meer op burgertje pesten te lijken. Zit er iemand in dat OMT met opgekropte wraakgevoelens?
Failliesement al aangevraagd?quote:
Nou, de BN-ers hebben het weer het ergst van iedereen. "Gevochten" nog zelfs...quote:Op donderdag 11 november 2021 19:33 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
Is het heel erg om een heel klein beetje leedvermaak te voelen?
Misschien toch wel een goed OMT-advies om de theaters keihard aan te pakken. Toch vooral AstraZeneca-publiek wat daar komt. Discriminerend? Join the club...
Het TVL loket opruimen.quote:
Ik lees schoolsluitingquote:Op donderdag 11 november 2021 19:42 schreef trein2000 het volgende:
Trouw gokt op regionale maatregelen en mogelijk 2G op bepaalde locaties.
https://www.telegraaf.nl/(...)fel-over-coronakoersquote:’Op de tanden bijten’
Experts vinden dat er hard ingegrepen moet worden. ,,We zullen nu even op onze tanden moeten bijten”, vindt viroloog Bert Niesters. ,,En dan niet voor twee weken, wat geadviseerd wordt, maar voor vier weken. Want het is beter voor het draagvlak om eventueel eerder weer maatregelen te versoepelen dan dat je na twee weken moet zeggen dat de maatregelen toch langer duren. Aflasten van grote evenementen is inderdaad onvermijdelijk. Verplicht thuiswerken en handhaaf extra op de plekken die nog wel open zijn en waar je met een QR-code werkt. Het lijkt mij eveneens verstandig om de scholen te sluiten, omdat daar ook een behoorlijk deel van de besmettingen vandaan komt.”
Eindje rijden dan naar Palermo. Geniet er van!quote:Op donderdag 11 november 2021 19:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, in Cantania, aan de voet van de Etna. Heerlijk stadje en omgeving. Laat maar weten bij wie ik iets moet halen. Corona speelt hier eigenlijk geen rol meer, tenminste niet dat ik het merk.
De theaters zijn pas in september weer helemaal open gegaan toch?quote:Op donderdag 11 november 2021 19:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nou, de BN-ers hebben het weer het ergst van iedereen. "Gevochten" nog zelfs...
Ik verdenk de gemiddelde OMT'er er eerder van in een positie te verkeren waarin hij of zij immuun voor ophokplichten, reis- en bezoekverboden enz. is. Maatregelen voor het gepeupel, niet voor belangrijke mensen als virologen, arts-microbiologen en hoe ze ook allemaal genoemd mogen worden.quote:Op donderdag 11 november 2021 19:34 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Want theaters en bioscopen waren klaarblijkelijk enorme brandhaarden?
Dit begint steeds meer op burgertje pesten te lijken. Zit er iemand in dat OMT met opgekropte wraakgevoelens?
Even.quote:Op donderdag 11 november 2021 19:44 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik lees schoolsluiting
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)fel-over-coronakoers
Die konden al eerder op kleinere bezetting meende ik.quote:Op donderdag 11 november 2021 19:45 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De theaters zijn pas in september weer helemaal open gegaan toch?
Je kunt het echt niet verkopen om die weer dicht te doen.
Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren dat we wel de kroegen open laten maar scholen dichtgooien.quote:Op donderdag 11 november 2021 19:44 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik lees schoolsluiting
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)fel-over-coronakoers
Vermaak en levensvreugde staat nu eenmaal gelijk aan de totale ondergang van de zorg. Ons maatschappelijke nut staat alleen nog maar in het teken van het niet laten imploderen van de zorg. Nog eventjes volhouden, over twee decennia gaat het vast weer beter!quote:Op donderdag 11 november 2021 19:45 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De theaters zijn pas in september weer helemaal open gegaan toch?
Je kunt het echt niet verkopen om die weer dicht te doen.
Dit gaat niet meer om corona maar om macht. Wat ze gaan doen is dit als ballon oplaten en dan mensen blij laten zijn dat het beperkt blijft tot een avondklok + lockdown.quote:Op donderdag 11 november 2021 19:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren dat we wel de kroegen open laten maar scholen dichtgooien.
En terecht.
Schoolsluitingen zal echt het allerlaatste moeten zijn.
En als we met 85% vaccinatie graad de scholen moeten sluiten kunnen we vaccins ook wel de prullenbak ingooien.
Nee lekker heel Nederland op slot gooien maar alle scholen waar 4000 studenten ongetest en ongevaccineerd in en uit mogen lopen, geen afstand houden en lekker alles bij elkaar mogen niezen en hoestenquote:Op donderdag 11 november 2021 19:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren dat we wel de kroegen open laten maar scholen dichtgooien.
En terecht.
En als we met 85% vaccinatie graad de scholen moeten sluiten kunnen we vaccins ook wel de prullenbak ingooien.
Als je al zo simpel denkt:quote:Op donderdag 11 november 2021 19:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En terecht.
Dan ben ik er snel klaar mee.quote:Het lijkt mij eveneens verstandig om de scholen te sluiten, omdat daar ook een behoorlijk deel van de besmettingen vandaan komt.
Goh echt. Wat een wakkere columnist.quote:Uit niets blijkt dat de ziekenhuiscapaciteit inmiddels beter berekend is op een nieuwe besmettingsgolf | commentaar
We kunnen de scholieren en studenten ook meteen de bijstand in gooien omdat het hen aan een fatsoenlijke opleiding ontbreekt.quote:Op donderdag 11 november 2021 19:50 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Nee lekker heel Nederland op slot gooien maar alle scholen waar 4000 studenten ongetest en ongevaccineerd in en uit mogen lopen, geen afstand houden en lekker alles bij elkaar mogen niezen en hoesten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |