abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202132971
Ik ben wel gevaccineerd
- voor mijn naasten en mijzelf. Was niet bang om het te krijgen, maar liever niet natuurlijk.
- Ik wil mijn leven terug. Dit is geen leven. Het leven is al kort genoeg.
- Ik geloof niet in die complottheorieën. Heb niks te verbergen en ik geloof ook niet dat de overheid interesse heeft in mijn leven. En als er mensen zijn die echt denken dat wij naar een China-maatschappij gaan..ja dan heb ik daar best wel medelijden mee. Ik denk dat we met zijn allen heel blij mogen zijn dat we in Nederland wonen.
pi_202133265
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:16 schreef IkEetSlakken het volgende:

[..]
Iedereen heeft het volste recht om voor zichzelf te beslissen. Dat ben ik met je eens. Maar men moet dan ook de consequenties er van ervaren.
Maar die consequenties zijn volstrekt artificieel en het gevolg van menselijk (wan)beleid, niet omdat het virus ineens een doos maatregelen uit de kast heeft getrokken. Men doet maar wat. Die maatregelen hebben nauwelijks wat uitgehaald. Ik heb er in ieder geval geen enkel onderbouwd bewijs van gezien dat het wat heeft uitgemaakt. Het zou wat mij betreft zeer onredelijk zijn om dat dan ook zonder meer te accepteren.

quote:
Ik acht jou daar gelukkig wel toe in staat, maar de bagger die je op Facebook tegenkomt vind ik vrij verontrustend. Ook vermakelijk overigens aangezien die volgens mij volledig van het padje zijn, of überhaupt het pad nooit gevonden hebben maar goed...
Ik weet niet wat je allemaal op Facebook hebt gezien. Er wordt natuurlijk ontzettend veel informatie verspreid. Het is inderdaad steeds moeilijker om nu te bepalen wat waar en onwaar is, wat betrouwbaar en onbetrouwbaar. Ook dat moet iedereen voor zichzelf bepalen. Zelf ben ik wantrouwig om bovengenoemde redenen, plus nog een heleboel andere redenen die ik niet heb genoemd. Ik heb maar 1 lichaam. Daar ga ik mijn hele level al zuinig mee om. Dus ik ben niet bereid om zomaar iets in te laten spuiten waarvan ik geen idee heb wat het met _mijn_ lichaam zal doen. Misschien ben ik toevallig wel een van die ongelukkigen die er een hartspierontsteking of iets anders aan overhoud. Ik heb daar geen zin in en ik laat me daar ook niet toe dwingen of chanteren. De gevolgen accepteer ik gewoon, ik volg de wet. Maar dat wil niet zeggen dat ik mijn rug niet recht zal houden en ook alle misstanden zal blijven aankaarten. Ergens moet je een grens trekken, want bepaalde mensen met macht zullen je altijd proberen te manipuleren om je klein te krijgen. Ik weiger daaraan mee te doen en voor zover ik begrijp is dat precies wat er nu plaatsvindt. Gehoorzaam en denk niet zelf na, lijkt het motto te zijn.
pi_202133359
Niet: omdat deze hele covid-toestand al in een heel vroeg stadium nep op me overkwam. Wereldwijd zó enorm hysterisch doen over een zogenaamd 'killer virus', dat nog geen 0,23% van de mens doodt, ontbeert voor mij iedere rationele logica.

En meteen dat alles WERELDWIJD! Overal ongeveer hetzelfde liedje. Dat één land zo gek is, is nog tot daaraantoe...

Het neerslaan van vreedzame demonstraten op zeer brute wijze, vooral in Australië. Maar ook hier hebben we dat gezien in Nederland.

De enorme censuur ineens op internet en overal. Zoiets hebben we nooit eerder gezien in een vrij land als dit. Het zogenaamde 'met één mond praten'.

Ik nam het idee van de Nieuwe Wereld Orde altijd een soort een beetje met een korreltje zout. Maar deze hele toestand heeft dat idee steeds meer werkelijk gestalte gegeven, en lijkt het ook steeds meer te doen.

En dán nog een vaccin gaan zitten nemen? Dat zou echt zó dom en ontrouw zijn aan wat ik denk te zie gebeuren op dit moment. Je kan dat dan niet meer aan jezelf verkopen. Voelt als puur zelfverraad. Dus vandaar....

Maar ik zeg wel: het is niet makkelijk om je rug recht te houden in dezer situatie. Wat als het werkelijk m'n baan gaat kosten...
Eens kijken
pi_202133398
Ik ben gevaccineerd omdat ik chronisch ziek ben dus extra kwetsbaar, de andere reden is dat ik geen andere mensen wil besmetten en uiteindelijk de derde reden is dat als ik de grens over zou willen dat dat minder problemen zou opleveren
pi_202133450
Is het niet juist interessant om te vragen of de gevaccineerde 1 voor hem “tegen” reden zou willen noemen
En aan de ongevaccineerde 1 “voor”?
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
pi_202133563
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 18:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
1. Vanaf het begin werd 'het vaccin' als DE ENIGE manier gepropageerd om uit de crisis te komen. Elke andere alternatieve behandelmethode werd veroordeeld, de mensen gecensureerd, het distribueren verboden. Dat wekte bij mij onmiddellijk argwaan op. Men laat artsen hun werk niet doen. Er leek dus vanaf het begin duidelijk een agenda te zijn geweest om die vaccins op massale schaal te distribueren door mensen die geen zuivere motieven lijken te hebben. Dit gaat tot op de dag van vandaag voor door bijv. ivermectine als 'paardenontwormingsmiddel' weg te zetten terwijl dit pertinente onzin is, nog afgezien van het feit of het werkt of niet. We zijn gebombardeerd met propaganda en hersenspoeling om iedereen maar aan dat vaccin te krijgen, en dat stinkt.

2. Op basis van de gegevens is de kans extreem klein dat ik overlijd of ernstige gevolgen aan Covid overhoud. Dus al zou ik het krijgen, zou ik waarschijnlijk niet in het ziekenhuis belanden. Daarmee acht ik mijn risico door covid laag. Dat risico hoef ik niet verder te verlagen met een vaccin, want je kunt bijna nul niet verder verlagen. Mijn risico's door een nieuw onbekend geneesmiddel wil ik op 0 houden. Dus ik kies liever voor covid dan een vaccin. Aangezien ik net covid heb gehad en gewoon lijk te herstellen, lijkt die afweging de juiste te zijn geweest.

3. Eigenlijk waren bovenstaande redenen al genoeg. Maar als ik een derde moet noemen: dezelfde mensen die beweren dat er te veel mensen op aarde zijn voor een duurzame toekomst, beweren dat iedereen vaccins moet nemen om zijn leven te redden. Diezelfde vaccins worden bijna door je strot geduwd door je vrijheden en rechten steeds verder in te perken en door je het leven steeds moeilijker te maken. Ook dat wijst niet op zuivere motieven.

Oftewel: ik heb geen enkel vertrouwen in de mensen die covid-vaccins propageren en de daadwerkelijke gegevens ondersteunen hun voorstelling van zaken ook niet.
Dit is veel beter verwoord dan ik deed :D 100% mee eens!
Eens kijken
  donderdag 11 november 2021 @ 22:07:40 #32
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202133595
Ik heb mij geprikt omdat:
1 - Ik heb vertrouwen in de wetenschap.
2 - Om mijzelf en omgeving te beschermen
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_202133620
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:04 schreef Maharski het volgende:

[..]
Dit is veel beter verwoord dan ik deed :D 100% mee eens!
Ik vond jouw uitleg ook zeer helder. Kan me er helemaal in vinden. Het was meteen hysterie en dwingende maatregelen, denk zelf niet meer na, word een robot, zet geen masker op, zet wel een masker op, we werden als kleuters toegesproken. Hersenspoeling van A tot Z om je tot een angstig, gehoorzaam knechtje van de overheid te maken dat zelf om zijn eigen beroving van fundamentele rechten staat te roepen en iedereen die zijn mond open durft te trekken tot achterlijk of egoist verklaart.
pi_202133674
1. Bescherming van de meer kwetsbare mensen en het normaliseren van de maatschappij.
2. Om mijn eigen gezondheid te beschermen.
3. Ik vertrouw op de (medische) wetenschap.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_202133719
- bescherming voor de kwetsbare mensen waarmee ik in nauw contact kom, mijn naasten en mezelf (die volgorde)
- vertrouwen in de wetenschap die in korte tijd een verfijning heeft ontwikkeld op een techniek die al decennia lang bestaat
- mijn steentje bijdragen aan het voorkomen van code zwart in de zorg. Als zorgprofessional en als burger.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 11 november 2021 @ 22:32:03 #36
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_202133977
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 18:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

3. Eigenlijk waren bovenstaande redenen al genoeg. Maar als ik een derde moet noemen: dezelfde mensen die beweren dat er te veel mensen op aarde zijn voor een duurzame toekomst, beweren dat iedereen vaccins moet nemen om zijn leven te redden. Diezelfde vaccins worden bijna door je strot geduwd door je vrijheden en rechten steeds verder in te perken en door je het leven steeds moeilijker te maken. Ook dat wijst niet op zuivere motieven.
De mening dat de aarde overbevolkt is heeft niet als enige logische consequentie dat men vindt dat personen 4 t/m 7 miljard dus maar ter plekke moeten creperen. Meestal denkt men dan aan een humanere vorm van reductie van het aantal mensen, namelijk geboortebeperking.
pi_202134138
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:32 schreef Iblardi het volgende:

[..]
De mening dat de aarde overbevolkt is heeft niet als enige logische consequentie dat men vindt dat personen 4 t/m 7 miljard dus maar ter plekke moeten creperen. Meestal denkt men dan aan een humanere vorm van reductie van het aantal mensen, namelijk geboortebeperking.
Het verleden laat zien dat mensen tot allerlei dingen in staat zijn en sommige mensen er geen enkel probleem mee hebben om miljoenen over de kling te jagen.
pi_202134309
gevaccineerd:

1. voor mijn vrouw die een hele zwakke gezondheid heeft, en alle andere vrienden/familie.
2. voor mezelf omdat ik mijn vrouw moet verzorgen, gaat beetje moeilijk als je zelf doodziek word.
3. meer vrijheid
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  donderdag 11 november 2021 @ 23:04:05 #39
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_202134546
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Het verleden laat zien dat mensen tot allerlei dingen in staat zijn en sommige mensen er geen enkel probleem mee hebben om miljoenen over de kling te jagen.
Ja, maar de onderbouwing "Ik wou iets doen aan de groeiende wereldpopulatie" heb ik daarbij nooit langs zien komen.
pi_202134634
Ik ben wel gevaccineerd.

Gevoel dat er iets moest gebeuren om de pandemie onder controle te krijgen
De zorg ontlasten (ziekenhuizen waren behoorlijk vol)
Grotere kans om weer naar normaal terug te gaan
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_202134950
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 23:04 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Ja, maar de onderbouwing "Ik wou iets doen aan de groeiende wereldpopulatie" heb ik daarbij nooit langs zien komen.
Wat maakt dat uit.

Na de Franse revolutie had men een werkloosheidsprobleem.

Oplossing: vermoord mensen.

Het gaat om de houding, niet het motief.
pi_202135498
Gevaccineerd:

1. Bescherming mensen om me heen en mezelf.
2. Omdat ik op de wetenschap vertrouw.
3. Verantwoordelijkheidsgevoel en gevoelsmatige plicht als soort van werkende in de zorg.
  vrijdag 12 november 2021 @ 00:15:03 #43
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202135524
Waarom wel:
1. Mijn vrouw moest van de zomer bevallen en was bang dat de bevalling en corona haar op hetzelfde moment zouden overkomen.

2. Mijn ouders zijn rond de 69, 1 met wat long issues in het verleden.

3. De mogelijk naïeve hoop dat het het beste voor de situatie zou zijn dat de overheid een plan had en dat niet tegen te willen werken.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  vrijdag 12 november 2021 @ 04:24:08 #44
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_202136189
1. Mijn imuunsysteem werkt prima en ik zit niet in een risicogroep en heb genetisch gezien een goede eerste lijn afweer tegen virussen. Heb zelfs nooit een snotneus. Heb het wss ook al gehad.

2. Niet veel ellende gezien in mijn omgeving door covid, geen doden, iedereen heeft het als een griep (of minder) ervaren en er waren ook mensen ziek na het (helaas niet zelf te kiezen, ik zou eerder voor een traditionele variant gaan) vaccin daarom zou ik liever natuurlijke ipv kunstmatige antistoffen opbouwen. (heb geen TV trouwens en denk dat de angstcampagne daardoor minder goed is binnengekomen is bij mij)

3. Geen vertrouwen in onze liegende overheid en ook niet in de 'big pharma' met lobby's en belangenverstrengelingen en verontrustende afkoopschandalen in het verleden. Dit vaccin is als een griepspuit die kwetsbaren kan helpen maar totaal overbodig is voor gezonde mensen die als verdienmodel gaan worden gebruikt als een groep mensen hun zin gaan krijgen. Daarbij is het langetermijneffect ook nog niet bekend.

Ik denk serieus dat de hele wereld in een collectieve angststoornis is geschoten en daardoor absurde situaties zijn ontstaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door oppiedoppie op 12-11-2021 13:03:36 ]
To BG or not to BG!
pi_202136236
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:58 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:
Is het niet juist interessant om te vragen of de gevaccineerde 1 voor hem “tegen” reden zou willen noemen
En aan de ongevaccineerde 1 “voor”?
twee voor dan:
Kwetsbare mensen in de risico groep zouden de vaccinatie en booster moeten nemen.
Mensen die het zelf willen moeten het kunnen nemen, vrijwillig.
ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ
  Moderator vrijdag 12 november 2021 @ 09:23:51 #46
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202137854
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 04:24 schreef oppiedoppie het volgende:
1. Mijn imuunsysteem werkt prima en ik zit niet in een risicogroep en heb genetisch gezien een goede eerste lijn afweer tegen virussen. Heb zelfs nooit een snotneus. Heb het wss ook al gehad.

2. Niet veel ellende gezien in mijn omgeving door covid, geen doden, iedereen heeft het als een griep (of minder) ervaren en er waren ook mensen ziek na het (helaas niet zelf te kiezen, ik zou eerder voor een traditionele variant gaan) vaccin daarom zou ik liever natuurlijke ipv kunstmatige antistoffen opbouwen. (heb geen TV trouwens en denk dat de angstcampagne daardoor minder goed is binnengekomen is bij mij)

3. Geen vertrouwen in onze liegende overheid en ook niet in de 'big pharma' met lobby's en belangenverstrengelingen en verontrustende afkoopschandalen in het verleden. Dit vaccin is als een griepspuit die kwetsbaren kan helpen maar totaal overbodig is voor gezonde mensen die als verdienmodel gaan worden gebruikt als een groep mensen hun zin gaan krijgen.

Ik denk serieus dat de hele wereld in een collectieve angststoornis is geschoten en daardoor absurde situaties zijn ontstaan.
Argument 1 zou voor mij een reden zijn om wel een vaccin te nemen. En wtf zijn kunstmatige antistoffen?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_202137961
1. Bescherming van een heleboel mensen in Nederland/Europa die anders dood zouden gaan aan Corona
2. Ik ben geen risico geval, maar ik wil liefst geen COVID en wil de kans op long en ernstige COVID minimaliseren. Wat ik tot nu toe hoor en zie is dat flink wat mensen er toch heel erg ziek van zijn en na maanden niet hersteld.
3. De wetenschappelijke informatie is overtuigend. De vaccins werken goed, risico’s zijn extreem klein dus zelfs voor mij is het risico van het vaccin vele malen kleiner dan Corona krijgen en de kans op ernstige schade daarvan.
Whatever...
pi_202137984
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 04:24 schreef oppiedoppie het volgende:

3. Geen vertrouwen in onze liegende overheid en ook niet in de 'big pharma' met lobby's en belangenverstrengelingen en verontrustende afkoopschandalen in het verleden. Dit vaccin is als een griepspuit die kwetsbaren kan helpen maar totaal overbodig is voor gezonde mensen die als verdienmodel gaan worden gebruikt als een groep mensen hun zin gaan krijgen.

Doe angststoornis vermoed ik juist bij al die mensen die het vaccin niet vertrouwen.

Die trappen in de klassieke val waardoor vliegen enger lijkt dan autorijden.
Whatever...
  vrijdag 12 november 2021 @ 09:38:41 #49
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_202138044
quote:
88s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:23 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Argument 1 zou voor mij een reden zijn om wel een vaccin te nemen. En wtf zijn kunstmatige antistoffen?
Antistoffen die niet op de natuurlijke manier zijn ontstaan maar kunstmatig dmv een vaccin noem ik kunstmatige anti-stoffen, weet niet hoe ze anders te noemen.
To BG or not to BG!
pi_202138063
Niet gevaccineerd
- Het is geen (permanente) oplossing voor het probleem in de zorg en ik wil geen abonnement op boostershots.
- Ik heb weinig kans om ernstige klachten te krijgen omdat ik al eerder besmet, jong en fit ben.
- Als protest ondersteun de kleine minderheid die gediscrimineerd wordt omdat ik onaantastbaarheid van het lichaam belangrijker vind dan een paar dikke oudjes die dood gaan.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')