abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 mei 2024 @ 10:36:28 #176
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_213740864
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 10:11 schreef nostra het volgende:

[..]
Wat hebben migranten hier nu weer mee te maken?
De vleesindustrie maakt veel gebruik van arbeidsmigranten. Goed behandeld worden ze bepaald niet.
  vrijdag 31 mei 2024 @ 10:38:12 #177
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_213740871
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 10:11 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is ten eerste niet geïnitieerd door de overheid en tevens geen drang of dwang.
Mijn zogenaamde drammerigheid is ook niet geïnitieerd door de overheid en drang of dwang.
  vrijdag 31 mei 2024 @ 11:35:36 #178
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213741430
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 10:12 schreef VoMy het volgende:

[..]
Er zijn allerlei regels omtrent reclame (en daar zijn goede redenen voor). Waarom zou deze regel drammen zijn en die andere regels niet?
Het sluit ook zo goed aan op de SDG's.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Forum Admin vrijdag 31 mei 2024 @ 11:41:20 #179
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_213741481
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 09:59 schreef nostra het volgende:

[..]
En dan vraagt zich men aan linkerzijde af waarom er "een schijn van vermeende drammerigheid" over hun voorkomen bestaat in de samenleving.
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 10:03 schreef xpompompomx het volgende:
Jarenlang drammen over migranten werkt inderdaad beter ja. Daarvan kun je de schuld tenminste nog buiten jezelf zoeken. De hand in eigen boezem steken is maar een eng iets.
Jullie hebben beide gelijk. Het is symptoombestrijding ; de grote problemen blijven nog altijd liggen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 31 mei 2024 @ 11:42:49 #180
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_213741497
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 10:18 schreef nostra het volgende:

[..]
Die meeste andere regels zijn ook drammerig - wat mij betreft rijden we gewoon weer met Ferrarirode Marlboro autootjes rond - maar nu gaat het om een legaal en niet-gereguleerd product (in tegenstelling tot tabak, alchohol en gokken), waarbij alleen politieke overtuiging de doorslag geeft om iets (niet) te mogen.
Nou, mijn motivatie komt niet voort uit mijn politieke overtuiging maar het zijn neefjes van 4 en 6 jaar oud en die hele jonge generatie die ik een goede toekomst gun.
pi_213741563
Als vegetariër (zoveel mogelijk veganist) vind ik een verbod op vleesreclame ook wat onzin. McDonald's mag dus wel een poster maken met dikmakende frites en een milkshake vol suiker, maar niet van een hamburger? Nogal discutabel.

Vlees veel meer eerlijk beprijzen en gezonde vleesvervangers promoten: helemaal goed. Korting op vlees verbieden: onmiddelijk doen. Maar dit soort acties dragen niks bij aan een betere wereld.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 31 mei 2024 @ 11:49:54 #182
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213741579
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 11:42 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Nou, mijn motivatie komt niet voort uit mijn politieke overtuiging maar het zijn neefjes van 4 en 6 jaar oud en die hele jonge generatie die ik een goede toekomst gun.
Dat gaat pas lukken wanneer we hele grote happen nemen uit het model van eeuwige economische groei; niet door een poster met een plaatje te verbieden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Forum Admin vrijdag 31 mei 2024 @ 11:52:30 #183
pi_213741598
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 11:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat gaat pas lukken wanneer we hele grote happen nemen uit het model van eeuwige economische groei; niet door een poster met een plaatje te verbieden.
Onder de mantel van milieu maar dit is puur ideologisch gedreven natuurlijk
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 31 mei 2024 @ 11:54:37 #184
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213741614
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 11:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Onder de mantel van milieu maar dit is puur ideologisch gedreven natuurlijk
Daar is heel dat duurzaamheidsdenken grotendeels van omgeven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Forum Admin vrijdag 31 mei 2024 @ 11:55:48 #185
pi_213741624
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 11:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Daar is heel dat duurzaamheidsdenken grotendeels van omgeven.
Hoeft geen slechte zaak te zijn. Wel als het botst met de realiteit/rationaliteit.
pi_213741656
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 09:59 schreef nostra het volgende:

[..]
En dan vraagt zich men aan linkerzijde af waarom er "een schijn van vermeende drammerigheid" over hun voorkomen bestaat in de samenleving.
Gelukkig drammen de rechtse boeren of vreemdelingenhaters totaal niet.
pi_213742282
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 11:58 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Gelukkig drammen de rechtse boeren of vreemdelingenhaters totaal niet.
Gelukkig is een whataboutisme als argument het totaal niet.
pi_213743274
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 13:04 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Gelukkig is een whataboutisme als argument het totaal niet.
Klopt, eigenlijk is er helemaal geen argument en alleen frame wat lekker blijft hangen ;).
  zaterdag 1 juni 2024 @ 06:32:31 #189
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_213750493
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 11:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
  maandag 3 juni 2024 @ 17:44:06 #190
13309 nostra
ask why
pi_213777851
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 10:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Alsof men aan de rechterkant niet dramt. :P
Zeker wel, kijk onze hoeders van de jaren '50 maar:

Zie dat wulpse silhouet, verslaving en overspel liggen op de loer: verbieden!! vicit vim virtus en alles
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_213970645
En weer eens iemand kapoet gemaakt op grond van anoniem geroddel, dat feitelijk neerkwam op een paar keer stemverheffingen. Misschien eens tijd voor een ambtenarenbrede cursus assertiviteit en omgaan met kritiek?

https://www.rtvoost.nl/ni(...)n-na-beschuldigingen
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_213970681
quote:
7s.gif Op woensdag 19 juni 2024 11:49 schreef nostra het volgende:
En weer eens iemand kapoet gemaakt op grond van anoniem geroddel, dat feitelijk neerkwam op een paar keer stemverheffingen. Misschien eens tijd voor een ambtenarenbrede cursus assertiviteit en omgaan met kritiek?

https://www.rtvoost.nl/ni(...)n-na-beschuldigingen
Het zou mischien ook tot aanbeveling strekken als we eens goed gingen vastleggen wat dan wel of niet grensoverschrijdend gedrag IS.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2024 11:53:47 ]
pi_213982949
De BBB gedeputeerde voor landbouw in Flevoland heeft een oppositiebrede motie van treurnis gehad omdat hij te weinig met de volksvertegenwoordiging en te veel met boerenbelangenorganisaties praat om een visiestuk te maken voor de toekomst van de landbouw: https://www.omroepflevola(...)t-motie-van-treurnis

Hij is nu al een tijdje bezig en pas in maart 2025 gaat hij er over praten met de Staten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 20 juni 2024 @ 12:16:11 #194
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213983017
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2024 12:11 schreef Hanca het volgende:
De BBB gedeputeerde voor landbouw in Flevoland heeft een oppositiebrede motie van treurnis gehad omdat hij te weinig met de volksvertegenwoordiging en te veel met boerenbelangenorganisaties praat om een visiestuk te maken voor de toekomst van de landbouw: https://www.omroepflevola(...)t-motie-van-treurnis

Hij is nu al een tijdje bezig en pas in maart 2025 gaat hij er over praten met de Staten.
Is dit de opvolger van die Urker visser, vdBerg ofzo?
pi_213983086
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 17:44 schreef nostra het volgende:

[..]
Zeker wel, kijk onze hoeders van de jaren '50 maar:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zie dat wulpse silhouet, verslaving en overspel liggen op de loer: verbieden!! vicit vim virtus en alles
In deze verdorven maatschappij kunnen we gelukkig terugvallen op FvD als beschermers en uitdragers van het moreel goede.

Ik vind het altijd wel grappig dat die reclame al zo lang in Haarlem hangt.
pi_213983155
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 12:21 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
In deze verdorven maatschappij kunnen we gelukkig terugvallen op FvD als beschermers en uitdragers van het moreel goede.

Ik vind het altijd wel grappig dat die reclame al zo lang in Haarlem hangt.
Vergeet de CU niet in dit verhaal.

Tja, Haarlem, poel des verderfs vol met sex verslaafden, dat is toch wel ruimschoots bekend?
pi_213983207
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2024 12:16 schreef VoMy het volgende:

[..]
Is dit de opvolger van die Urker visser, vdBerg ofzo?
Nee, die had Europa en infrastructuur.
  maandag 24 juni 2024 @ 18:49:25 #198
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214034963
Er gebeurt iets rond D66, de VVD en de andere fracties in het Berkelland. Ik kan geen hele uitgebreide bron vinden die niet achter de betaalmuur zit helaas.

https://www.gld.nl/nieuws(...)wethouders-ontslagen
BORCULO - Het college van Berkelland is dinsdagavond gevallen naar aanleiding van aantijgingen van grensoverschrijdend gedrag aan het adres van een mannelijk raadslid. De aanwezige fracties van de OBL, GBB en BBB dienden een motie van wantrouwen in die werd aangenomen. Het resulteerde in gedwongen ontslag van drie wethouders.

Het zou gaan om de D66-fractievoorzitter Han Boer die zich meermaals onbetamelijk heeft gedragen tegenover mensen op het gemeentehuis. Ik ken de details verder niet. Er zijn nu wethouders van oa CDA en VVD weggestuurd omdat ze, let op, achter de klagers stonden (en dus niet achter Han Boer).

De overige Achterhoekse D66-fracties hebben nu D66 Berkelland weer aan de kant geschoven omdat dit zo niet kan. Raar verhaal.

https://www.regio8.nl/nie(...)erkellandse-han-boer

Werd overigens geen wethouder in 2022 vanwege:
https://www.gld.nl/lokaal(...)houder-in-berkelland

Han Boer keert niet terug als wethouder in het nieuwe college van Berkelland. Hoewel zijn partij D66 onderdeel wordt van de coalitie, is er volgens Boer zelf onvrede over zijn functioneren binnen de gemeentelijke organisatie.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 11:56:44 #199
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214219668
Friese wethouder verhuist vanwege bedreigingen

De Friese wethouder Gerben But van de gemeente Ooststellingwerf verhuist op korte termijn naar een andere gemeente. But doet dat naar eigen zeggen omdat hij al anderhalf jaar wordt bedreigd.
Wethouders moeten normaal gesproken in de gemeente wonen waar ze werken, maar But gaat nu "een flink eind" buiten zijn gemeente wonen, schrijft Omrop Fryslân. Hij verkoopt zijn huis en moet binnenkort een uur naar zijn werk reizen. De gemeenteraad heeft hem daar toestemming voor gegeven.
...
De wethouder van GroenLinks zegt onder meer te worden bedreigd vanwege zijn standpunt over de komst van de wolf. "Het tast me aan in mijn functioneren, het gaat onder je huid zitten. Ik kijk steeds over mijn schouder, daarom hebben we besloten om weg te gaan uit ons huis", aldus But over de verhuizing.

Het altijd gezellige platteland, waar de mensen nog voeling hebben met de natuur en elkaar nog groeten op straat. Een praatje maken bij de bakker, de wethouder bedreigen, heerlijk nostalgisch allemaal.
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 12:19:11 #200
375570 crew  Cyan9
pi_214219939
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 11:56 schreef VoMy het volgende:
Friese wethouder verhuist vanwege bedreigingen

De Friese wethouder Gerben But van de gemeente Ooststellingwerf verhuist op korte termijn naar een andere gemeente. But doet dat naar eigen zeggen omdat hij al anderhalf jaar wordt bedreigd.
Wethouders moeten normaal gesproken in de gemeente wonen waar ze werken, maar But gaat nu "een flink eind" buiten zijn gemeente wonen, schrijft Omrop Fryslân. Hij verkoopt zijn huis en moet binnenkort een uur naar zijn werk reizen. De gemeenteraad heeft hem daar toestemming voor gegeven.
...
De wethouder van GroenLinks zegt onder meer te worden bedreigd vanwege zijn standpunt over de komst van de wolf. "Het tast me aan in mijn functioneren, het gaat onder je huid zitten. Ik kijk steeds over mijn schouder, daarom hebben we besloten om weg te gaan uit ons huis", aldus But over de verhuizing.

Het altijd gezellige platteland, waar de mensen nog voeling hebben met de natuur en elkaar nog groeten op straat. Een praatje maken bij de bakker, de wethouder bedreigen, heerlijk nostalgisch allemaal.
Als je nog nooit een wethouder hebt bedreigd, dan hoor je er gewoon niet bij. :{w
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')