abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211529421
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 21:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
Oeps :@
No problemo :)
pi_211554927
Godallemachtig....

quote:
De tekenen van corruptie waren duidelijk. Toch keek Rotterdam weg

ONDERZOEK
Gemeentelijk vastgoed Rotterdamse ambtenaren sloegen vanaf eind 2020 alarm over mogelijke fraude en corruptie bij de renovatie van museum Boijmans en concertgebouw De Doelen. De gemeente wilde er niets van weten. Pas na vragen van NRC komt Rotterdam nu in actie.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)tterdam-weg-a4183450
Helaas kan ik het hele artikel niet posten want het is een boeiend relaas waarvan je als belastingbetaler kromme tenen krijgt.

Zelfs voordat het NRC onderzoek gepubliceerd was (maar wel klaar) heeft de ambtelijke top toch maar snel de integriteitsfunctionaris en de politiek , die jarenlang niet hierover iets hoorden, geinformeerd en naar het schijnt is de Rijksrecherche al geruime tijd met een onderzoek bezig.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2023 14:55:30 ]
pi_211593979
Chaos in Veendam, D66 stapt heel plotseling uit de coalitie:

https://dvhn.nl/groningen(...)eendam-28798131.html

D66 is niet tevreden over hoe het coalitieakkoord wordt uitgevoerd. D66 was met 1 zetel niet nodig voor een meerderheid. Maar toch is er gedoe, omdat er nooit door D66 gesproken zou zijn over de dingen die ze nu naar buiten brengen, signalen zijn er nooit geweest. De andere partijen waren ook tevreden over de D66 wethouder. PvdA, VVD en Gemeentebelangen (de andere partijen uit de coalitie) zeggen dat alles harmonieus verliep en dat er geen enkel conflict is geweest. En dat D66 de ruimte kreeg om zich te profileren. De andere fractievoorzitters zijn verrast en hebben het ook via het persbericht van D66 moeten vernemen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211627144
Ook op een eiland als Terschelling kan het een puinhoop worden: https://nos.nl/artikel/25(...)ens-raadsvergadering

Ik zou nog even nadenken als ik Castricum was of een burgemeester die een unanieme motie van wantrouwen krijgt wel de beste optie is. Dat debat ging al over het feit dat ze slecht functioneert en dan tijdens dat debat een andere baan aannemen...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211627166
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 13:00 schreef Hanca het volgende:
Ook op een eiland als Terschelling kan het een puinhoop worden: https://nos.nl/artikel/25(...)ens-raadsvergadering

Ik zou nog even nadenken als ik Castricum was of een burgemeester die een unanieme motie van wantrouwen krijgt wel de beste optie is.
De tandjes, zeg, een ton voor mediation waar klaarblijkelijk geen euro van goed besteed was.

Het is wel een topbestuurder die ze daar hebben.
pi_211627196
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 13:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De tandjes, zeg, een ton voor mediation waar klaarblijkelijk geen euro van goed besteed was.

Het is wel een topbestuurder die ze daar hebben.
Ik vraag me echt af hoe Castricum dan op zo iemand komt...
pi_211627205
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 13:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat ontgaat mij ook totaal
  Moderator vrijdag 15 december 2023 @ 13:13:20 #108
375570 crew  Cyan9
pi_211627259
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2023 13:00 schreef Hanca het volgende:

Ik zou nog even nadenken als ik Castricum was of een burgemeester die een unanieme motie van wantrouwen krijgt wel de beste optie is. Dat debat ging al over het feit dat ze slecht functioneert en dan tijdens dat debat een andere baan aannemen...
Ach wat leuk, m'n geboortegrond in het nieuws.

Vraag me überhaupt af of deze mevrouw geschikt is voor de rol als burgemeester.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_211627490
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 december 2023 13:13 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ach wat leuk, m'n geboortegrond in het nieuws.

Vraag me überhaupt af of deze mevrouw geschikt is voor de rol als burgemeester.
Dat sowieso maar dat laat de vraag waarom Castricum haar wil hebben onbeantwoord en het is ook niet alsof de VVD alleenheerser is in Castricum, de grootste partij daar is een lokale partij.
  Moderator vrijdag 15 december 2023 @ 18:13:46 #110
375570 crew  Cyan9
pi_211629952
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 13:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat sowieso maar dat laat de vraag waarom Castricum haar wil hebben onbeantwoord en het is ook niet alsof de VVD alleenheerser is in Castricum, de grootste partij daar is een lokale partij.
Ik vraag me af of ze het nog gaan heroverwegen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_211637350
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 13:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik begrijp dat wel. Caroline van der Pol komt daar uit de buurt, dus kent de omgeving. Op Terschelling was ze op de verkeerde plek. Sowieso is het een functie met daarbij een beeld dat voor de meesten te mooi is om waar te zijn.

Elke ochtend komt de zon op boven de Waddenzee. De Koegelwieck meert aan en brengt een aantal vroege vogels en dagjesmensen naar het eiland. De mevrouw van de souvenirwinkel in het oude kapiteinshuisje stalt haar potjes cranberryjam uit, de terrasjes worden afgenomen door een werkstudent en de fietsverhuurder opent zijn deuren. De hele dag hoor je op het strand de golven van de Noordzee. Hessel soundcheckt, de strandwachten ruimen eind van de middag de reddingsvesten op en als de zon bij Vlieland ondergaat, begint de Brandaris te schijnen. Wie wil daar nou niet de ambtsketen dragen en de hele dag wegzwijmelen bij dit beeld?

De werkelijkheid: je moet geregeld aan boord van de Koegelwieck naar Harlingen en vanaf daar naar Leeuwarden, voor overleg met de veiligheidsregio of de CvdK. Een dagdeel per week vergader je met de wethouders over alle bouw-, sloop- en kapvergunningen. Allerlei beleidsvisies liggen op je bureau en het hele eiland weet je werkkamer te vinden. Intussen zijn de wethouders en gemeenteraadsleden allemaal wel verbonden aan een van de verenigingen. Een klein conflictje met een fractievoorzitter kan grote gevolgen hebben, en dan vormen de eilanders ineens een gesloten front. Dan sta je alleen.
In Castricum is die kans in elk geval kleiner. Je woont bovendien anoniemer en als je een keer geïrriteerd reageert of een bouwvergunning niet goedkeurt, is de kans groter dat dit zonder gevolgen blijft voor je functioneren.
pi_211639333
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 13:34 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Ik begrijp dat wel. Caroline van der Pol komt daar uit de buurt, dus kent de omgeving. Op Terschelling was ze op de verkeerde plek. Sowieso is het een functie met daarbij een beeld dat voor de meesten te mooi is om waar te zijn.

Elke ochtend komt de zon op boven de Waddenzee. De Koegelwieck meert aan en brengt een aantal vroege vogels en dagjesmensen naar het eiland. De mevrouw van de souvenirwinkel in het oude kapiteinshuisje stalt haar potjes cranberryjam uit, de terrasjes worden afgenomen door een werkstudent en de fietsverhuurder opent zijn deuren. De hele dag hoor je op het strand de golven van de Noordzee. Hessel soundcheckt, de strandwachten ruimen eind van de middag de reddingsvesten op en als de zon bij Vlieland ondergaat, begint de Brandaris te schijnen. Wie wil daar nou niet de ambtsketen dragen en de hele dag wegzwijmelen bij dit beeld?

De werkelijkheid: je moet geregeld aan boord van de Koegelwieck naar Harlingen en vanaf daar naar Leeuwarden, voor overleg met de veiligheidsregio of de CvdK. Een dagdeel per week vergader je met de wethouders over alle bouw-, sloop- en kapvergunningen. Allerlei beleidsvisies liggen op je bureau en het hele eiland weet je werkkamer te vinden. Intussen zijn de wethouders en gemeenteraadsleden allemaal wel verbonden aan een van de verenigingen. Een klein conflictje met een fractievoorzitter kan grote gevolgen hebben, en dan vormen de eilanders ineens een gesloten front. Dan sta je alleen.
In Castricum is die kans in elk geval kleiner. Je woont bovendien anoniemer en als je een keer geïrriteerd reageert of een bouwvergunning niet goedkeurt, is de kans groter dat dit zonder gevolgen blijft voor je functioneren.
Leuk verhaal, maar iemand die ongevraagd gesprekken opneemt, die met een leugen uit een raadsvergadering vertrekt om in een café te gaan zitten, die onterecht vergunningen in trekt en vervolgens ook nog eens halverwege de raadsvergadering over haar eigen functioneren vertrekt, lijk me gewoon bewezen ongeschikt. Er staat ook geen verhaal tegenover waar het goed ging, dit was haar eerste burgemeesterschap. Castricum en omgeving hebben vast (ex-)wethouders die meer geschikt zijn. Of in elk geval niet bewezen ongeschikt.
pi_211639783
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 16:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Leuk verhaal, maar iemand die ongevraagd gesprekken opneemt, die met een leugen uit een raadsvergadering vertrekt om in een café te gaan zitten, die onterecht vergunningen in trekt en vervolgens ook nog eens halverwege de raadsvergadering over haar eigen functioneren vertrekt, lijk me gewoon bewezen ongeschikt. Er staat ook geen verhaal tegenover waar het goed ging, dit was haar eerste burgemeesterschap. Castricum en omgeving hebben vast (ex-)wethouders die meer geschikt zijn. Of in elk geval niet bewezen ongeschikt.
Het komt ook niet van één kant, maar feit blijft dat lang niet elke burgemeester geschikt is voor een Waddeneiland. Deze dame zal hopelijk geleerd hebben van haar - van alle kanten - toxische werkrelatie. Terschelling zit hierdoor niet met een kostbare ontslagprocedure, die ongetwijfeld alsnog was gekomen, en ook niet met een wachtgeldregeling.
En dan Castricum. Als ze daar slim zijn, hebben ze vooraf de nieuwsberichten gelezen, die al maanden op NOS stonden. Daarnaast heeft de vertrouwenscommissie twee namen moeten voordragen. De gemeenteraad heeft dus gekozen voor Van der Pol en niet voor n.n., dus die zouden moeten weten waar ze aan begonnen zijn.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 december 2023 @ 18:24:49 #114
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_211639970
Castricumse politiek is wel een feest met wat lokale figuren die al jaren meegaan.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_211640026
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 december 2023 18:24 schreef borisz het volgende:
Castricumse politiek is wel een feest met wat lokale figuren die al jaren meegaan.
Ja, ik zie dat Castricum 21 kandidaten had: https://www.nhnieuws.nl/n(...)esterspost-castricum
Ik kan me dan echt niet voorstellen dat je op deze vrouw komt, behalve dan uit vriendjespolitiek.
pi_211640069
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 18:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, ik zie dat Castricum 21 kandidaten had: https://www.nhnieuws.nl/n(...)esterspost-castricum
Ik kan me dan echt niet voorstellen dat je op deze vrouw komt, behalve dan uit vriendjespolitiek.
De lokalen zijn de grootste partij in Castrium met 6 en VVD heeft 4 zetels van de 25 dus ik kan mij maar moeilijk voorstellen dat dit door een partij is doorgedrukt. Ik kan er echt met mijn verstand niet bij.
pi_212175501
CU stapt uit coalitie Almere door onenigheid over de jeugdzorg: https://www.ad.nl/amsterd(...)rheid-meer~a43a5a20/
De CU wethouder was wethouder jeugdzorg, maar kreeg geen meerderheid in de coalitie voor zijn plannen.

Het was een 7 partijen coalitie. De coalitie bestaat nu nog uit VVD, D66, SP, Partij voor de Dieren, Leefbaar Almere en het CDA. Zij hebben 22 van de 45 zetels.

Hier meer info:
https://almere.christenun(...)uit-de-coalitie.html
pi_212177071
in sint michielsgestel heeft de complete CDA fractie hun lidmaatschap van de landelijke partij opgezegd en gaan als lokale partij verder. zonder dat ze daar hun eigen wethouder of bestuur over hadden ingelicht.

https://gestel.nu/raadsfr(...)t-met-landelijk-cda/

https://gestel.nu/verklar(...)plitsing-raadsleden/

Geeft wel aan in welke crisis het CDA nu zit.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  vrijdag 26 januari 2024 @ 16:04:08 #119
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212177098
Wat een vreemd moment om dit te doen. Het is nu juist net weer wat rustiger bij het CDA.
pi_212177186
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 16:04 schreef Hexagon het volgende:
Wat een vreemd moment om dit te doen. Het is nu juist net weer wat rustiger bij het CDA.
Het enige wat recent naar buiten kwam is dat de Eerste Kamer fractie van het CDA niet zo maar steun gaat geven aan een kabinet PVV-VVD-NSC-BBB. En het steunen van de spreidingswet natuurlijk, maar dat deden ze al veel langer. En gezien de coalitie (met GL/PvdA) verwacht je hier toch geen rechtse hardliners in de fractie.
  vrijdag 26 januari 2024 @ 16:16:58 #121
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212177203
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 16:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het enige wat recent naar buiten kwam is dat de Eerste Kamer fractie van het CDA niet zo maar steun gaat geven aan een kabinet PVV-VVD-NSC-BBB. En het steunen van de spreidingswet natuurlijk, maar dat deden ze al veel langer. En gezien de coalitie (met GL/PvdA) verwacht je hier toch geen rechtse hardliners in de fractie.
Zou me niks verbazen als dit gewoon een schaamdoekje is voor iets dat in de afdeling Sint-Michielsgestel zelf speelt. Bijvoorbeeld dat ze overhoop liggen met het bestuur.
pi_212177561
wat ik begrijp is dat het besluit al op 4 oktober is genomen maar dat het nu pas naar buiten komt. (wat me nog meer verbaasd om eerlijk te zijn)

https://www.bd.nl/sint-mi(...)-aa-blijft~a229069a/
- Rudyard Kipling
  vrijdag 26 januari 2024 @ 17:12:58 #123
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212177681
Dat doet me alleen maar meer denken dat er lokale intriges achter zitten.

Wel grappig dat Mr. Kirk de fractievoorzitter is :7

pi_212271566
Een heel bijzonder inkijkje in de gemeente Noordwijk, waar niet de lokale politiek maar een stel vastgoedlui de dienst uit maken: https://www.trouw.nl/verd(...)in-te-gaan~b280181f/

Wethouders worden voor de rechter gesleept en niemand durft meer echt te zeggen wat er aan de hand is.

Belangrijke inzet op dit moment: woontorens die naast de vuurtoren komen en ook hoger worden dan de vuurtoren. Voor de vergunningen is gelobbyd door een ex-wethouder, die zijn lobbykantoor had opgericht terwijl hij nog wethouder was. Deze ex-wethouder en nu lobbyist maakt samen met een bouwondernemer (waar de ex-wethouder in de tijd dat hij wethouder was al een persoonlijke lening had lopen) de dienst uit op ruimtelijke ordening, geen wethouder heeft er sindsdien meer dan 1 termijn gezeten.

Rondom de lokale verkiezingen in 2018 hebben de ondernemers nota bene huis-aan-huis een 'krant' met nepnieuws rondgedeeld, waar bepaalde politici die niet voor hen buigen helemaal zwart werden gemaakt. Het loopt zo uit de hand, dat in 2020 de afscheid nemende burgemeester een lang memo over de ondernemers laat opstellen voor zijn opvolger. De ondernemers komen daar achter, eisen dat de interne memo wordt vrijgegeven (dat gebeurt) en nu slepen ze iedereen die daaraan heeft meegewerkt voor de rechter wegens smaad. De huidige gemeenteraad heeft zijn handen afgetrokken van het document, uit angst voor de ondernemers. De gemeenteraad gaat zelfs zo ver te ontkennen dat het door de oud-burgemeester is opgesteld, ondanks dat die onder ede verklaart dat dat wel zo is. En als de rechtsbijstandsverzekeraar van de gemeente de onkosten voor de ex-wethouders en andere opstellers van het memo wil vergoeden, zorgen nota bene de ondernemers die de andere partij zijn in de rechtszaak er met een brief voor dat dat niet gebeurt.
Inmiddels is het zo ver dat raadsleden zelfs in de raadszaal waar ze immuniteit hebben niks meer durven zeggen over de ondernemers.
pi_212271581
Zo zie je maar weer dat je die vastgoedbaasjes ver van de politiek moet houden. Levert altijd gedonder op.
pi_212318011
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2023 13:00 schreef Hanca het volgende:

Castricum wordt het bespaard, Van de Pol wordt geen burgemeester: https://nos.nl/artikel/25(...)esterschap-castricum
pi_212318521
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 08:02 schreef Hanca het volgende:
Een heel bijzonder inkijkje in de gemeente Noordwijk, waar niet de lokale politiek maar een stel vastgoedlui de dienst uit maken: https://www.trouw.nl/verd(...)in-te-gaan~b280181f/

Wethouders worden voor de rechter gesleept en niemand durft meer echt te zeggen wat er aan de hand is.

Belangrijke inzet op dit moment: woontorens die naast de vuurtoren komen en ook hoger worden dan de vuurtoren. Voor de vergunningen is gelobbyd door een ex-wethouder, die zijn lobbykantoor had opgericht terwijl hij nog wethouder was. Deze ex-wethouder en nu lobbyist maakt samen met een bouwondernemer (waar de ex-wethouder in de tijd dat hij wethouder was al een persoonlijke lening had lopen) de dienst uit op ruimtelijke ordening, geen wethouder heeft er sindsdien meer dan 1 termijn gezeten.

Rondom de lokale verkiezingen in 2018 hebben de ondernemers nota bene huis-aan-huis een 'krant' met nepnieuws rondgedeeld, waar bepaalde politici die niet voor hen buigen helemaal zwart werden gemaakt. Het loopt zo uit de hand, dat in 2020 de afscheid nemende burgemeester een lang memo over de ondernemers laat opstellen voor zijn opvolger. De ondernemers komen daar achter, eisen dat de interne memo wordt vrijgegeven (dat gebeurt) en nu slepen ze iedereen die daaraan heeft meegewerkt voor de rechter wegens smaad. De huidige gemeenteraad heeft zijn handen afgetrokken van het document, uit angst voor de ondernemers. De gemeenteraad gaat zelfs zo ver te ontkennen dat het door de oud-burgemeester is opgesteld, ondanks dat die onder ede verklaart dat dat wel zo is. En als de rechtsbijstandsverzekeraar van de gemeente de onkosten voor de ex-wethouders en andere opstellers van het memo wil vergoeden, zorgen nota bene de ondernemers die de andere partij zijn in de rechtszaak er met een brief voor dat dat niet gebeurt.
Inmiddels is het zo ver dat raadsleden zelfs in de raadszaal waar ze immuniteit hebben niks meer durven zeggen over de ondernemers.
quote:
Officieel werd de lening pas ná zijn raadsperiode in het kadaster opgenomen, benadrukt hij.
Dit klinkt ook helemaal niet schimmig of zo :') .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212321697
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 12:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Castricum wordt het bespaard, Van de Pol wordt geen burgemeester: https://nos.nl/artikel/25(...)esterschap-castricum
Ik heb haar verdedigd, maar een enkele reis naar de WAO is beter. Nog niet geschikt als koffiejuffrouw.
pi_212339848
Up: de tweede op de voordracht mag alsnog burgemeester van Castricum worden!

https://www.castricum.nl/(...)rgemeester-castricum
pi_212364259
VVD in Baarn groeit al van 3 naar 5 zetels en is plots de grootste. Eerder stapte de fractievoorzitter van D66 over, nu 1 van de twee leden van VoorBaarn:

https://www.ad.nl/baarn/p(...)in-de-raad~a8a6f203/

De coalitie (PvdA-GL-VoorBaarn-D66) is nu haar meerderheid kwijt.
pi_212432563
in eindhoven is er een raadslid aangehouden vanwege een verdenking witwassen van drugsgeld

https://studio040.nl/nieu(...)enking-van-witwassen
- Rudyard Kipling
  donderdag 15 februari 2024 @ 09:56:20 #132
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212432988
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 09:21 schreef DestroyerPiet het volgende:
in eindhoven is er een raadslid aangehouden vanwege een verdenking witwassen van drugsgeld

Je kunt een raadslid wel uit de VVD halen maar haal je de VVD dan ook uit dat raadslid?
pi_212433185
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 09:21 schreef DestroyerPiet het volgende:

Betaalt in ieder geval netjes belasting.
pi_212714613
Hebben ze eindelijk een vrouwelijke SGP wethouder, blijkt deze het niet zo nauw te nemen met de regels rondom het verbouwen van haar monumentale pand: https://www.nd.nl/nieuws/(...)%29&utm_medium=email

Ze heeft haar functie voorlopig neergelegd.
pi_212739075
De vrij ongewone coalitie van Almere (VVD, D66, SP, Partij voor de Dieren, Leefbaar Almere, CU en het CDA) heeft een probleem. Eerst stapte de CU er al uit. Nu stapt de VVD er uit en nu hebben ze nog maar 16 van de 45 zetels.

Reden CU: https://www.omroepflevola(...)houder-neemt-ontslag
Reden VVD: https://www.omroepflevola(...)apt-ook-uit-coalitie

Ze willen wel met de 5 partijen verder....

Een coalitie met D66, PvdD, SP, Leefbaar en CDA lijkt me al niet echt een slagvaardige coalitie, als ze dan ook nog maar 1/3e van de zetels hebben vraag ik me af of er nog wel iets van het akkoord terecht gaat komen.

De samenstelling van de raad: VVD 6, PVV 5, PvdA 4, D66 4, SP 4, PvdD 3, GL 3, Leefbaar 3, Bij1 2, CU 2, 50plus 2, FvD 2, CDA 2, Denk 1, Almere Partij 1, Respect Almere 1.

16 fracties op 45 zetels... en met PVV, FvD, Bij1, 50plus en Denk zijn de boze schreeuwers die niet compromisbereid zijn goed vertegenwoordigd.

[ Bericht 19% gewijzigd door Hanca op 08-03-2024 11:26:58 ]
  zaterdag 9 maart 2024 @ 15:43:59 #136
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_212755664
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 11:18 schreef Hanca het volgende:
De vrij ongewone coalitie van Almere (VVD, D66, SP, Partij voor de Dieren, Leefbaar Almere, CU en het CDA) heeft een probleem. Eerst stapte de CU er al uit. Nu stapt de VVD er uit en nu hebben ze nog maar 16 van de 45 zetels.

Reden CU: https://www.omroepflevola(...)houder-neemt-ontslag
Reden VVD: https://www.omroepflevola(...)apt-ook-uit-coalitie

Ze willen wel met de 5 partijen verder....

Een coalitie met D66, PvdD, SP, Leefbaar en CDA lijkt me al niet echt een slagvaardige coalitie, als ze dan ook nog maar 1/3e van de zetels hebben vraag ik me af of er nog wel iets van het akkoord terecht gaat komen.

De samenstelling van de raad: VVD 6, PVV 5, PvdA 4, D66 4, SP 4, PvdD 3, GL 3, Leefbaar 3, Bij1 2, CU 2, 50plus 2, FvD 2, CDA 2, Denk 1, Almere Partij 1, Respect Almere 1.

16 fracties op 45 zetels... en met PVV, FvD, Bij1, 50plus en Denk zijn de boze schreeuwers die niet compromisbereid zijn goed vertegenwoordigd.
Wat een puinzooi daar. Is ook niet te doen om met die zetelverdeling iets stabiels van minimaal 23 zetels op te tuigen. Dan maar linksom of rechtsom meerderheden binnen harken.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_212832419
BBB zo te lezen nog niet heel effectief in de provincies: https://nos.nl/artikel/25(...)-weten-te-veranderen

Dat in Limburg de BBB gedeputeerde nergens komt zonder een LLTB vertegenwoordiger, daar zou ik als coalitiegenoot trouwens best wel problemen mee hebben.

En in het artikel staat dat in Flevoland er voorlopig geen opvolger voor de vertrokken BBB'er is, maar dat is dacht ik gewoon definitief.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 09:21:54 #138
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_212833238
Verkeerde plek.

[ Bericht 99% gewijzigd door Bondsrepubliek op 15-03-2024 09:28:23 ]
  dinsdag 14 mei 2024 @ 15:20:34 #139
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213558874
Enschede moet 'Singapore van Europa' worden: '1000 euro boete voor zwerfafval'

Wie zomaar afval op straat gooit in Enschede, kan daar in de toekomst een boete van 1000 euro voor krijgen. Een meerderheid van de gemeenteraad stemde gisteravond voor het voorstel van de VVD om het zwerfafval in de stad aan te pakken. Voordat de hogere boetes ingevoerd kunnen worden moet de landelijke politiek de plannen nog wel goedkeuren.

In het altijd gezellige Tukkerstan heeft de lokale VVD (wie anders) bedacht dat het goed is om arme mensen zo snel mogelijk nog een stuk armer te maken als ze een blikje op straat gooien. Echt naoberschap is zonder er goed over na te denken enorme geldboetes invoeren voor kleine vergrijpen. Het is onmogelijk om nu al in te schatten welke desastreuze gevolgen dergelijk beleid gaat hebben voor kwetsbaren in de stad, echt onmogelijk.

Ik ben het niet 100% eens met de uitspraak uit de meme, maar hier gaat ie zeker wel op.
Uiteraard stemmen de immer asociale partijen - BBB, CDA, CU, PVV - hier met de VVD mee, maar ook de SP doet dat. Teleurstellend van ze.

En dat allemaal omdat een VVD'er graag 'De SchOoNsTe StAD van EuROpA' wil worden, geinspireerd door een bezoekje aan een dictatuur. O ja, dit streven mag eveneens prima ten koste van een verdubbeling van het aantal uithuisplaatsingen, een explosie aan gestresste gezinnen vanwege geldgebrek, etcetera.
Antifa
pi_213558912
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 15:20 schreef VoMy het volgende:
Enschede moet 'Singapore van Europa' worden: '1000 euro boete voor zwerfafval'

Wie zomaar afval op straat gooit in Enschede, kan daar in de toekomst een boete van 1000 euro voor krijgen. Een meerderheid van de gemeenteraad stemde gisteravond voor het voorstel van de VVD om het zwerfafval in de stad aan te pakken. Voordat de hogere boetes ingevoerd kunnen worden moet de landelijke politiek de plannen nog wel goedkeuren.

In het altijd gezellige Tukkerstan heeft de lokale VVD (wie anders) bedacht dat het goed is om arme mensen zo snel mogelijk nog een stuk armer te maken als ze een blikje op straat gooien. Echt naoberschap is zonder er goed over na te denken enorme geldboetes invoeren voor kleine vergrijpen. Het is onmogelijk om nu al in te schatten welke desastreuze gevolgen dergelijk beleid gaat hebben voor kwetsbaren in de stad, echt onmogelijk.

[ afbeelding ]

Ik ben het niet 100% eens met de uitspraak uit de meme, maar hier gaat ie zeker wel op.
Uiteraard stemmen de immer asociale partijen - BBB, CDA, CU, PVV - hier met de VVD mee, maar ook de SP doet dat. Teleurstellend van ze.

En dat allemaal omdat een VVD'er graag 'De SchOoNsTe StAD van EuROpA' wil worden, geinspireerd door een bezoekje aan een dictatuur. O ja, dit streven mag eveneens prima ten koste van een verdubbeling van het aantal uithuisplaatsingen, een explosie aan gestresste gezinnen vanwege geldgebrek, etcetera.
Ja, stel je voor dat een gemeenteraad eens een serieus probleem aan gaat pakken, jij bent natuurlijk weer tegen. Tip: lees eens de Plastic Soup Atlas van de Wereld, mijn dochter is er net in bezig.

Ik zou zeggen: Enschede zet hiermee hopelijk een trend. Dat de rest van Nederland snel mag volgen. Weg met de smerigheid die hier langs elke straat ligt en uiteindelijk vrijwel altijd in zee of andere natuur beland.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 15:36:37 #141
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213558992
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 15:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, stel je voor dat een gemeenteraad eens een serieus probleem aan gaat pallen, jij bent natuurlijk weer tegen. Tip: lees eens de Plastic Soup Atlas van de Wereld, mijn dochter is er net in bezig.
:')
Tip: bedenk je eens wat de gevolgen zijn van een boete van 1000 euro als je weinig geld hebt. En probeer dan ergens wat menselijkheid vandaan te halen zodat het je misschien eens aan het hart zou gaan.
Tip 2: zoek eens uit wat eigenlijk de grootste bronnen van zwerfafval en plasticvervuiling zijn en of iets als zwerfafval in Enschede (of een andere Nederlandse stad) daadwerkelijk een procentueel grote bijdrage levert aan die Plastic Soup - en let op, zwerfafval beperkt zich echt niet alleen tot het laten slingeren van wat verpakkingen van een ijsje. Noch is het zo dat elke verpakking die je op straat gooit, ook in zee beland.
Tip 3: Argumenteer eens vanuit je eigen inzichten in plaats van het invullen/projecteren van een gebrek aan kennis bij anderen.

Maar nee. Er is een boek over Plastic Soup en nu is elke symboolmaatregel opeens een FANTASTISCH idee. Wat de daadwerkelijke winst van de maatregel gaat zijn, geen idee! Wat de daadwerkelijke negatieve gevolgen van de maatregel kunnen zijn is daarentegen wel weer overduidelijk maar dat doet er niet toe - dan hadden de arme mensen maar niet zo arm moeten zijn!
Antifa
  Moderator dinsdag 14 mei 2024 @ 15:43:02 #142
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_213559051
Kan me eigenlijk wel vinden in wat Enschede wil. Hoe moeilijk is het om je afval op te ruimen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213559084
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 15:36 schreef VoMy het volgende:

[..]
Wat de daadwerkelijke negatieve gevolgen van de maatregel kunnen zijn is daarentegen wel weer overduidelijk maar dat doet er niet toe - dan hadden de arme mensen maar niet zo arm moeten zijn!
Dit is geen basisbehoefte die zwaar wordt belast, dit is zwaar asociaal, enorm afbrekend en natuurslopend gedrag wat bestraft wordt. Totaal wat anders. Niemand verplicht jou om je troep op de straat te gooien. Dus je hele betoog is onzinnig.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 15:49:40 #144
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213559090
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 15:43 schreef xpompompomx het volgende:
Kan me eigenlijk wel vinden in wat Enschede wil. Hoe moeilijk is het om je afval op te ruimen?
Hoe groot is het afvalprobleem momenteel in Enschede? Wat biedt de gemeente aan qua afvalplekken en ophaalmomenten? En waarom een belachelijke geldboete en niet gewoon een taakstraf voor iedereen. Dan heb je tenminste een maatregel die relatief eerlijk is en iedereen nog enigzins in gelijke mate pakt, in plaats van een boete die mensen letterlijk naar de voedselbank dwingt - iets waar ze in Enschede zogenaamd heel erg bij betrokken zijn, behalve nu dus opeens.

Maar vooral die eerste vraag: Hoe groot is het afvalprobleem momenteel in Enschede.
Dat is nou het type vraag dat vaak wordt overgeslagen bij het aankondigen van maatregelen. De aanwezigheid van wat afval in de straat, maakt het probleem namelijk niet per se heel groot. Verwijzen naar globale problemen (De Plastic Soep!!!), maakt het lokale probleem ook niet opeens heel groot; daarvoor is context nodig.

De gemeente Arnhem gaat gezinnen hardnekkige schulden helpen, de gemeente Enschede gaat gezinnen aan hardnekkige schulden helpen. Het is een wereld van verschil, en het toch al lelijke Enschede wordt er echt niet veel fraaier van.
Antifa
  Moderator dinsdag 14 mei 2024 @ 15:51:46 #145
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_213559102
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 15:49 schreef VoMy het volgende:

[..]
Hoe groot is het afvalprobleem momenteel in Enschede? Wat biedt de gemeente aan qua afvalplekken en ophaalmomenten? En waarom een belachelijke geldboete en niet gewoon een taakstraf voor iedereen. Dan heb je tenminste een maatregel die relatief eerlijk is en iedereen nog enigzins in gelijke mate pakt, in plaats van een boete die mensen letterlijk naar de voedselbank dwingt - iets waar ze in Enschede zogenaamd heel erg bij betrokken zijn, behalve nu dus opeens.

Maar vooral die eerste vraag: Hoe groot is het afvalprobleem momenteel in Enschede.
Dat is nou het type vraag dat vaak wordt overgeslagen bij het aankondigen van maatregelen. De aanwezigheid van wat afval in de straat, maakt het probleem namelijk niet per se heel groot. Verwijzen naar globale problemen (De Plastic Soep!!!), maakt het lokale probleem ook niet opeens heel groot; daarvoor is context nodig.

De gemeente Arnhem gaat gezinnen hardnekkige schulden helpen, de gemeente Enschede gaat gezinnen aan hardnekkige schulden helpen. Het is een wereld van verschil, en het toch al lelijke Enschede wordt er echt niet veel fraaier van.
Uit de schulden blijven was nog nooit zo makkelijk: Gooi geen shit op straat.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 14 mei 2024 @ 15:56:49 #146
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213559154
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 15:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit is geen basisbehoefte die zwaar wordt belast, dit is zwaar asociaal, enorm afbrekend en natuurslopend gedrag wat bestraft wordt. Totaal wat anders. Niemand verplicht jou om je troep op de straat te gooien. Dus je hele betoog is onzinnig.
Wat een aanstellerij weer. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat mensen structureel hun hele huisraad op straat achterlaten, maar nergens blijkt uit dat het ook daadwerkelijk het geval is.
Wat wel overduidelijk is, is dat mensen die het nu al moeilijk hebben om eindjes aan elkaar te knopen, niet opeens een boete van 1000 euro kunnen betalen - en dat die boete sowieso, doordat deze niet schaalt met je inkomen, arme mensen onevenredig hard treft.

Maar er is een vooralsnog fictief en niet gespecificieerd probleem dat KEIHARD moet worden aangepakt zodat die arme schooiers eindelijk hun plek in de maatschappij eens erkennen en daar hoeven we verder geen kwantitatieve onderbouwing voor te geven
(zoals
- een analyse van hoeveel straatafval er nu precies is,
- hoeveel er daarvan in de zee verdwijnt,
- hoeveel minder straatafval er zou zijn als we deze maatregel invoeren,
- welke andere maatregelen er eventueel genomen zouden kunnen worden in plaats van deze maatregel),
we roepen gewoon dat het EEN GROOT PROBLEEM is en dat daarom de boetes die enkel en alleen de armsten op desastreuze wijze treffen volledig gerechtvaardigd zijn. Want fuck armoede! En iedereen die het er niet mee eens is om uit de domheid van ons hart zomaar een kanonnenhoge boete in te stellen voor een miniem vergrijp, die wil gewoon geen effectief beleid!!!

Nee, sommige mensen willen geen beleid dat 100% en uitsluitend keiharde negatieve gevolgen heeft voor kwetsbare gezinnen gebaseerd op dom wensdenken van iemand die een keer een tripje gemaakt heeft naar een stad ergens anders en nu denkt dat hij daarom weet wat werkt en wat niet werkt. Dat is het.
Antifa
pi_213559186
quote:

[..]

Toen ik er laatst was: groot. Net als in de rest van Nederland, ik ken eigenlijk geen plaats in Nederland waar het geen heel groot probleem is.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 16:07:16 #148
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213559260
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 15:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Uit de schulden blijven was nog nooit zo makkelijk: Gooi geen shit op straat.
Ik vind niet dat de straf voor 'iets op straat gooien' moet zijn dat je in de schulden beland. Er is zoiets als proportionaliteit. We gaan ook niet iedereen de doodstraf geven voor de kleinste vergrijpen, en dat dan afdoen met 'ja, als je niet de doodstraf wil, doe het dan niet'.

Niemand is fan van zwerfafval en er staan daarom ook gewoon boetes op het op straat gooien van zwerfafval. En die boetes zijn vooralsnog wel oke, en als je vindt dat je stad minder zwerfafval moet hebben, dan kun je als stad opzoek naar maatregelen zoals betere handhaving, campagnes tegen zwerfafval, etcetera. Het is iets anders dat je direct, op basis van helemaal niets (want hij presenteert geen enkel onderzoek dat dit daadwerkelijk de way to go is) levensveranderende boetes gaat invoeren en dan je schouders ophalen met het idee: 'ach, wie kan hier nou last van hebben, en als ze het hebben, is het je eigen schuld'.

Bij verkeersboetes speelt hetzelfde probleem (de boetes zijn eigenlijk te hoog) en die zijn nog een stuk lager dan in dit voorstel. En dat gaat, laten we wel wezen, om serieuzere zaken. Wie een gevaar is in het verkeer, is een gevaar voor anderen. Wie een blikje op straat gooit, is gewoon irritant, maar daar houdt het dan ook op.

En dit is een serieus probleem, dat te hoge boetes een disproportioneel negatief effect hebben op een deel van de mensen die de boetes krijgen.
Zie bijvoorbeeld:
Politiek econoom: 'Verkeersboetes zijn veel te hoog'

Nu kun je natuurlijk heel stoer doen en zeggen: Nou, eigen schuld. Maar het telt door. Alle problemen die mensen extra krijgen en veroorzaken doordat ze te hoge boetes krijgen en in de penarie belanden, komen uiteindelijk ook weer terecht op het bordje van de maatschappij. Een streng boetebeleid kan dan ook prima een negatieve uitwerking hebben op de samenleving als je het totale plaatje bekijkt (wat zou moeten leiden tot de conclusie dat je het beleid dus minder streng moet maken), nog los van eventuele ethische problemen rond de manier van beboeten.
Antifa
  dinsdag 14 mei 2024 @ 16:16:45 #149
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213559346
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 15:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Toen ik er laatst was: groot. Net als in de rest van Nederland, ik ken eigenlijk geen plaats in Nederland waar het geen heel groot probleem is.
Je hebt geen idee dus. Helder.

Weet je wat wel heel erg duidelijk bekend is? De extreem giftige en negatieve relatie tussen te hoge boetes en armoede. Dat is echt tot in den treure beschreven.

Zomaar wat bronnen:
The over-penalisation of poverty through fines and fees
Criminalizing Poverty:
The Consequences of Court Fees
in a Randomized Experiment

Should the rich pay higher fines?

Edit:
Doen we deze er ook nog even bij.
Should rich people pay a higher price for (traffic) violations?
Zomaar wat quotes:
For example, a $175 traffic fine causes two to five times more stress for the poorest quarter of traffic offenders than for the wealthiest quarter. Big earners would easily laugh off traffic fines because of the minimal financial impact.

Arme mensen kunnen de tering krijgen! Want WIJ eisen symboolpolitiek!
Ook passend is de titel van de expert die aan het woord is:
Elena Kantorowicz-Reznichenko, professor of Quantitative Empirical Legal Studies at Erasmus School of Law and an expert on income-dependent fines

Kwantitatief. Dus dat je, in plaats van symbolische maatregelen nastreeft op basis van een onduidelijk gevoel, gewoon nagaat, gaat tellen als het ware, wat eigenlijk de positieve en negatieve gevolgen van een maatregel zijn en het aan de hand daarvan gaat evalueren. Wat een radicaal idee. Wat ontzettend radicaal.

Ook wel weer opmerkelijk is de verwijzing naar het inkomens-afhankelijke boetesysteem dat een tijdje werd gepropageerd door de CU en de SP. Leuke kloof tussen de landelijke en de lokale afdelingen, dat heeft vast he-le-maal niets te maken met de eeuwige strijd tussen inhoudelijke kennis over een ingewikkeld onderwerp versus een kortzichtige hang naar symboliek zonder inzage in de grote gevolgen.

Even resumerend:
- Mijn invalshoek komt vanuit de zeer duidelijk gedocumenteerde negatieve relatie tussen armoede en (te) hoge boetes.
- De andere invalshoek lijkt te komen vanuit een bezoek aan Enschede en Singapore, gecombineerd met een niet te kwantificeren gevoel dat daarbij kwam kijken in combinatie met een boek dat heel heel heel zijdelings hieraan gerelateerd is maar onduidelijk hoeveel want het is sowieso allemaal vooral een gevoelskwestie en hoewel je dit soort dingen allemaal in cijfers zou kunnen uitdrukken wordt niet de moeite genomen om dat te doen omdat het gevoel toch al wel genoeg is.

Maar ik ben degene die niet voor goed beleid zou zijn? Behalve dat ik dus precies wel voor goed beleid ben en dus resoluut tegen deze verder op geen enkele manier onderbouwde armoedestraf die de VVD, BBE, ChristenUnie, CDA en verrassend genoeg dus ook de SP hier optuigen.

[ Bericht 12% gewijzigd door VoMy op 14-05-2024 16:39:35 (Aanvulling) ]
Antifa
  dinsdag 14 mei 2024 @ 17:02:18 #150
13309 nostra
ask why
pi_213559813
quote:
En waarom een belachelijke geldboete en niet gewoon een taakstraf voor iedereen. Dan heb je tenminste een maatregel die relatief eerlijk is en iedereen nog enigzins in gelijke mate pakt, in plaats van een boete die mensen letterlijk naar de voedselbank dwingt - iets waar ze in Enschede zogenaamd heel erg bij betrokken zijn, behalve nu dus opeens.

Eh, dat is toch precies wat het voorstel omvat?

quote:
De boetes die mensen nu krijgen als ze afval op straat gooien halen volgens hem niets uit. Jajan stelde daarom voor om een pilot te beginnen waarbij de boetes worden verhoogd naar 1000 euro per overtreding. Wie dat niet kan betalen, moet een taakstraf krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')