Castricum wordt het bespaard, Van de Pol wordt geen burgemeester: https://nos.nl/artikel/25(...)esterschap-castricumquote:Op vrijdag 15 december 2023 13:00 schreef Hanca het volgende:
Ook op een eiland als Terschelling kan het een puinhoop worden: https://nos.nl/artikel/25(...)ens-raadsvergadering
Ik zou nog even nadenken als ik Castricum was of een burgemeester die een unanieme motie van wantrouwen krijgt wel de beste optie is. Dat debat ging al over het feit dat ze slecht functioneert en dan tijdens dat debat een andere baan aannemen...
quote:Op zaterdag 3 februari 2024 08:02 schreef Hanca het volgende:
Een heel bijzonder inkijkje in de gemeente Noordwijk, waar niet de lokale politiek maar een stel vastgoedlui de dienst uit maken: https://www.trouw.nl/verd(...)in-te-gaan~b280181f/
Wethouders worden voor de rechter gesleept en niemand durft meer echt te zeggen wat er aan de hand is.
Belangrijke inzet op dit moment: woontorens die naast de vuurtoren komen en ook hoger worden dan de vuurtoren. Voor de vergunningen is gelobbyd door een ex-wethouder, die zijn lobbykantoor had opgericht terwijl hij nog wethouder was. Deze ex-wethouder en nu lobbyist maakt samen met een bouwondernemer (waar de ex-wethouder in de tijd dat hij wethouder was al een persoonlijke lening had lopen) de dienst uit op ruimtelijke ordening, geen wethouder heeft er sindsdien meer dan 1 termijn gezeten.
Rondom de lokale verkiezingen in 2018 hebben de ondernemers nota bene huis-aan-huis een 'krant' met nepnieuws rondgedeeld, waar bepaalde politici die niet voor hen buigen helemaal zwart werden gemaakt. Het loopt zo uit de hand, dat in 2020 de afscheid nemende burgemeester een lang memo over de ondernemers laat opstellen voor zijn opvolger. De ondernemers komen daar achter, eisen dat de interne memo wordt vrijgegeven (dat gebeurt) en nu slepen ze iedereen die daaraan heeft meegewerkt voor de rechter wegens smaad. De huidige gemeenteraad heeft zijn handen afgetrokken van het document, uit angst voor de ondernemers. De gemeenteraad gaat zelfs zo ver te ontkennen dat het door de oud-burgemeester is opgesteld, ondanks dat die onder ede verklaart dat dat wel zo is. En als de rechtsbijstandsverzekeraar van de gemeente de onkosten voor de ex-wethouders en andere opstellers van het memo wil vergoeden, zorgen nota bene de ondernemers die de andere partij zijn in de rechtszaak er met een brief voor dat dat niet gebeurt.
Inmiddels is het zo ver dat raadsleden zelfs in de raadszaal waar ze immuniteit hebben niks meer durven zeggen over de ondernemers.
Dit klinkt ook helemaal niet schimmig of zoquote:Officieel werd de lening pas ná zijn raadsperiode in het kadaster opgenomen, benadrukt hij.
Ik heb haar verdedigd, maar een enkele reis naar de WAO is beter. Nog niet geschikt als koffiejuffrouw.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 12:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Castricum wordt het bespaard, Van de Pol wordt geen burgemeester: https://nos.nl/artikel/25(...)esterschap-castricum
Je kunt een raadslid wel uit de VVD halen maar haal je de VVD dan ook uit dat raadslid?quote:Op donderdag 15 februari 2024 09:21 schreef DestroyerPiet het volgende:
in eindhoven is er een raadslid aangehouden vanwege een verdenking witwassen van drugsgeld
https://studio040.nl/nieu(...)enking-van-witwassen
Betaalt in ieder geval netjes belasting.quote:Op donderdag 15 februari 2024 09:21 schreef DestroyerPiet het volgende:
in eindhoven is er een raadslid aangehouden vanwege een verdenking witwassen van drugsgeld
https://studio040.nl/nieu(...)enking-van-witwassen
Wat een puinzooi daar. Is ook niet te doen om met die zetelverdeling iets stabiels van minimaal 23 zetels op te tuigen. Dan maar linksom of rechtsom meerderheden binnen harken.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 11:18 schreef Hanca het volgende:
De vrij ongewone coalitie van Almere (VVD, D66, SP, Partij voor de Dieren, Leefbaar Almere, CU en het CDA) heeft een probleem. Eerst stapte de CU er al uit. Nu stapt de VVD er uit en nu hebben ze nog maar 16 van de 45 zetels.
Reden CU: https://www.omroepflevola(...)houder-neemt-ontslag
Reden VVD: https://www.omroepflevola(...)apt-ook-uit-coalitie
Ze willen wel met de 5 partijen verder....
Een coalitie met D66, PvdD, SP, Leefbaar en CDA lijkt me al niet echt een slagvaardige coalitie, als ze dan ook nog maar 1/3e van de zetels hebben vraag ik me af of er nog wel iets van het akkoord terecht gaat komen.
De samenstelling van de raad: VVD 6, PVV 5, PvdA 4, D66 4, SP 4, PvdD 3, GL 3, Leefbaar 3, Bij1 2, CU 2, 50plus 2, FvD 2, CDA 2, Denk 1, Almere Partij 1, Respect Almere 1.
16 fracties op 45 zetels... en met PVV, FvD, Bij1, 50plus en Denk zijn de boze schreeuwers die niet compromisbereid zijn goed vertegenwoordigd.
Ja, stel je voor dat een gemeenteraad eens een serieus probleem aan gaat pakken, jij bent natuurlijk weer tegen. Tip: lees eens de Plastic Soup Atlas van de Wereld, mijn dochter is er net in bezig.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:20 schreef VoMy het volgende:
Enschede moet 'Singapore van Europa' worden: '1000 euro boete voor zwerfafval'
Wie zomaar afval op straat gooit in Enschede, kan daar in de toekomst een boete van 1000 euro voor krijgen. Een meerderheid van de gemeenteraad stemde gisteravond voor het voorstel van de VVD om het zwerfafval in de stad aan te pakken. Voordat de hogere boetes ingevoerd kunnen worden moet de landelijke politiek de plannen nog wel goedkeuren.
In het altijd gezellige Tukkerstan heeft de lokale VVD (wie anders) bedacht dat het goed is om arme mensen zo snel mogelijk nog een stuk armer te maken als ze een blikje op straat gooien. Echt naoberschap is zonder er goed over na te denken enorme geldboetes invoeren voor kleine vergrijpen. Het is onmogelijk om nu al in te schatten welke desastreuze gevolgen dergelijk beleid gaat hebben voor kwetsbaren in de stad, echt onmogelijk.
[ afbeelding ]
Ik ben het niet 100% eens met de uitspraak uit de meme, maar hier gaat ie zeker wel op.
Uiteraard stemmen de immer asociale partijen - BBB, CDA, CU, PVV - hier met de VVD mee, maar ook de SP doet dat. Teleurstellend van ze.
En dat allemaal omdat een VVD'er graag 'De SchOoNsTe StAD van EuROpA' wil worden, geinspireerd door een bezoekje aan een dictatuur. O ja, dit streven mag eveneens prima ten koste van een verdubbeling van het aantal uithuisplaatsingen, een explosie aan gestresste gezinnen vanwege geldgebrek, etcetera.
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat een gemeenteraad eens een serieus probleem aan gaat pallen, jij bent natuurlijk weer tegen. Tip: lees eens de Plastic Soup Atlas van de Wereld, mijn dochter is er net in bezig.
Dit is geen basisbehoefte die zwaar wordt belast, dit is zwaar asociaal, enorm afbrekend en natuurslopend gedrag wat bestraft wordt. Totaal wat anders. Niemand verplicht jou om je troep op de straat te gooien. Dus je hele betoog is onzinnig.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat de daadwerkelijke negatieve gevolgen van de maatregel kunnen zijn is daarentegen wel weer overduidelijk maar dat doet er niet toe - dan hadden de arme mensen maar niet zo arm moeten zijn!
Hoe groot is het afvalprobleem momenteel in Enschede? Wat biedt de gemeente aan qua afvalplekken en ophaalmomenten? En waarom een belachelijke geldboete en niet gewoon een taakstraf voor iedereen. Dan heb je tenminste een maatregel die relatief eerlijk is en iedereen nog enigzins in gelijke mate pakt, in plaats van een boete die mensen letterlijk naar de voedselbank dwingt - iets waar ze in Enschede zogenaamd heel erg bij betrokken zijn, behalve nu dus opeens.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:43 schreef xpompompomx het volgende:
Kan me eigenlijk wel vinden in wat Enschede wil. Hoe moeilijk is het om je afval op te ruimen?
Uit de schulden blijven was nog nooit zo makkelijk: Gooi geen shit op straat.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hoe groot is het afvalprobleem momenteel in Enschede? Wat biedt de gemeente aan qua afvalplekken en ophaalmomenten? En waarom een belachelijke geldboete en niet gewoon een taakstraf voor iedereen. Dan heb je tenminste een maatregel die relatief eerlijk is en iedereen nog enigzins in gelijke mate pakt, in plaats van een boete die mensen letterlijk naar de voedselbank dwingt - iets waar ze in Enschede zogenaamd heel erg bij betrokken zijn, behalve nu dus opeens.
Maar vooral die eerste vraag: Hoe groot is het afvalprobleem momenteel in Enschede.
Dat is nou het type vraag dat vaak wordt overgeslagen bij het aankondigen van maatregelen. De aanwezigheid van wat afval in de straat, maakt het probleem namelijk niet per se heel groot. Verwijzen naar globale problemen (De Plastic Soep!!!), maakt het lokale probleem ook niet opeens heel groot; daarvoor is context nodig.
De gemeente Arnhem gaat gezinnen hardnekkige schulden helpen, de gemeente Enschede gaat gezinnen aan hardnekkige schulden helpen. Het is een wereld van verschil, en het toch al lelijke Enschede wordt er echt niet veel fraaier van.
Wat een aanstellerij weer. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat mensen structureel hun hele huisraad op straat achterlaten, maar nergens blijkt uit dat het ook daadwerkelijk het geval is.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is geen basisbehoefte die zwaar wordt belast, dit is zwaar asociaal, enorm afbrekend en natuurslopend gedrag wat bestraft wordt. Totaal wat anders. Niemand verplicht jou om je troep op de straat te gooien. Dus je hele betoog is onzinnig.
Toen ik er laatst was: groot. Net als in de rest van Nederland, ik ken eigenlijk geen plaats in Nederland waar het geen heel groot probleem is.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar vooral die eerste vraag: Hoe groot is het afvalprobleem momenteel in Enschede.
Ik vind niet dat de straf voor 'iets op straat gooien' moet zijn dat je in de schulden beland. Er is zoiets als proportionaliteit. We gaan ook niet iedereen de doodstraf geven voor de kleinste vergrijpen, en dat dan afdoen met 'ja, als je niet de doodstraf wil, doe het dan niet'.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Uit de schulden blijven was nog nooit zo makkelijk: Gooi geen shit op straat.
Je hebt geen idee dus. Helder.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Toen ik er laatst was: groot. Net als in de rest van Nederland, ik ken eigenlijk geen plaats in Nederland waar het geen heel groot probleem is.
Eh, dat is toch precies wat het voorstel omvat?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:49 schreef VoMy het volgende:
En waarom een belachelijke geldboete en niet gewoon een taakstraf voor iedereen. Dan heb je tenminste een maatregel die relatief eerlijk is en iedereen nog enigzins in gelijke mate pakt, in plaats van een boete die mensen letterlijk naar de voedselbank dwingt - iets waar ze in Enschede zogenaamd heel erg bij betrokken zijn, behalve nu dus opeens.
quote:De boetes die mensen nu krijgen als ze afval op straat gooien halen volgens hem niets uit. Jajan stelde daarom voor om een pilot te beginnen waarbij de boetes worden verhoogd naar 1000 euro per overtreding. Wie dat niet kan betalen, moet een taakstraf krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |