Mooi man, die marktwerkingquote:Op donderdag 11 november 2021 10:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dan wordt de vraag: wie gaat de taxi betalen?
Las het volgende op het AD.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Prikken prikken prikken.
'Die boosters er in asap hugo, regel het gvd', dat zou het advies moeten zijn. De ziekenhuizen leeg houden doe je op andere manieren dan een lockdown instellen, een 2deling en mega schade veroorzaken met 2g en met je vingertje wijzen naar de samenleving.
Maar bij alles wat hugo doet, is hij te laat. Alles. Die vent lijkt mij 2 maanden te laat geboren en heeft het nooit meer ingehaald.
Wat kan het OMT daar aan doen? Het is hun taak om adviezen uit te schrijven.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:55 schreef HPoi het volgende:
[..]
Omdat niet alles om Covid19 en ziekenhuizen draait in het leven. Daarom.
Kuipers gisteravond bij jinek: 'in israel hebben we gezien dat die boosters binnen 2 weken effect hebben. Na die 2 weken hebben mensen 11x minder kans om opgenomen te worden'quote:Op donderdag 11 november 2021 10:56 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wat ik heb begrepen is dat het niet perse noodzakelijk is om nu al te boosten. En dat het best een maand kan wachten.
En dat boosteren helpt niet de zorg van nu op te lossen. Een lockdown heeft sneller resultaat.
Ja doodnormaal toch dat mensen niet meer aan hun voedsel kunnen komen?quote:Op donderdag 11 november 2021 11:01 schreef Bocaj het volgende:
Gaat dit werkelijkheid worden?
[ twitter ]
Wat gaat werkelijkheid worden? Dat zo'n dergelijke idiote motie er niet doorheen komt? Dat mag ik hopen van wel.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:01 schreef Bocaj het volgende:
[ twitter ]
Als dat zo is, zouden we in iedergeval de huidige risicogroepen die spuit moeten geven. Gewoon op aanvraag, niets wachten op een brief of whatever.quote:
Macht en invloed hebben, relevant zijn.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Omdat je eens op een punt moet komen dat er eens veel beter naar maatschappelijke en persoonlijke impact gekeken moet dan alleen maar beperkende algemene maatregelen voor de gehele bevolking.
Het OMT zit wat mij betreft een beetje in tunnelvisie vast.
Daarmee wil ik niet afdoen aan hun kennis en kunde overigens.
Nee joh, gaat niet gebeuren.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:01 schreef Bocaj het volgende:
[ twitter ]
Ik zei het in de zomer al veelvuldig; de schuld zou volledig op de ongevaccineerden geschoven gaan worden in de herfst.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
Die had je hier ook ja. Maar ik heb zelf ook vaak genoeg aangegeven dat ik het nog maar moest zien gebeuren en dat ik vanaf oktober/november weer maatregelen verwachtte. En er waren meer users die wat sceptischer waren. Van alle kampen heb je er hier wel een paar rondlopen
Eigenlijk iedere motie waar het woord "nooit" in voorkomt gaat nooit (pun intended) een meerderheid halen.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:01 schreef Bocaj het volgende:
[ twitter ]
Al die motiesquote:Op donderdag 11 november 2021 11:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat gaat werkelijkheid worden? Dat zo'n dergelijke idiote motie er niet doorheen komt? Dat mag ik hopen van wel.
Het is ook gewoon te gek voor woorden dat al twee jaar een clubje gedragsregels adviseert voor de maatschappij zonder ook maar enige gedragswetenschappelijke kennis.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Omdat je eens op een punt moet komen dat er eens veel beter naar maatschappelijke en persoonlijke impact gekeken moet dan alleen maar beperkende algemene maatregelen voor de gehele bevolking.
Het OMT zit wat mij betreft een beetje in tunnelvisie vast.
Daarmee wil ik niet afdoen aan hun kennis en kunde overigens.
Daarom zijn ze in het Verenigd Koninkrijk ook iedereen die wil een booster aan het geven. Het is onbegrijpelijk dat Nederland hier zo moeilijk over doet, juist nu er weer lockdowns op de loer liggen.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:03 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Als dat zo is, zouden we in iedergeval de huidige risicogroepen die spuit moeten geven. Gewoon op aanvraag, niets wachten op een brief of whatever.
LOL, oke. Moet ik dan ook mijn QR laten zien aan de bezorgboys/girls van AH als ze mijn boodschappen komen afleveren?quote:Op donderdag 11 november 2021 11:01 schreef Bocaj het volgende:
[ twitter ]
Wappie!quote:Op donderdag 11 november 2021 11:04 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nee joh, gaat niet gebeuren.
Precies. En daar boven op hebben de covid patiënten een enorm privilege hebben namelijk altijd voorrang in het ziekenhuis. En dat is een keuze die Rutte en Hugo maken.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat kan het OMT daar aan doen? Het is hun taak om adviezen uit te schrijven.
Omdat schijnbaar 65+ en mensen met janssen niet zo goed meer beschermd zijn idd. Maar ook blijkbaar die boosters wel helpen.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Prikken prikken prikken, nergens anders mee bezig zijn!
Waar heb ik dat eerder gehoord en bleek toch niet zo handig? Oh ja!
Het scoort zo lekker bij de achterban als hun motie wordt afgekeurd, dus ze zullen er wel weer een klein stijfje aan overhouden.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Al die moties
Dat ze daar zelf niet moe van worden.
Ik dacht dat ook, het zou ook logisch geweest zijn. Normaal gesproken zou je denken dat een vaccinatiegraad van 85% wel genoeg moet zijn. Ik kon mij gewoon niet voorstellen dat we weeeer met allemaal IC corona lijers zouden zitten deze winter.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ook in juli was het idee dat de opleving alleen maar door de ongevaccineerde jongeren werd veroorzaakt en dat het straks na september allemaal wel klaar zou zijn.
Dat is inderdaad heel raar. Je hebt niet het gevoel dat ze groeien in hun rol.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:05 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het is ook gewoon te gek voor woorden dat al twee jaar een clubje gedragsregels adviseert voor de maatschappij zonder ook maar enige gedragswetenschappelijke kennis.
Het is echt een ontzettend privilege om een bed in het ziekenhuis te hebben wanneer je aan het stikken bent in je eigen longvocht.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:05 schreef Megumi het volgende:
[..]
Precies. En daar boven op hebben de covid patiënten een enorm privilege hebben namelijk altijd voorrang in het ziekenhuis. En dat is een keuze die Rutte en Hugo maken.
Dat denk ik nou van het managen van ziekenhuisbeddenquote:Op donderdag 11 november 2021 11:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Al die moties
Dat ze daar zelf niet moe van worden.
Dan draaien ze het zo dat ze nooit een belofte gemaakt hebben en dat het alleen maar langer duurt door ons gedrag. Uiteraard geen woord over hun eigen falen.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:06 schreef trein2000 het volgende:
De korte strenge lockdown
Hebben we nu nog niet geleerd dat we geen beloftes moeten doen die we niet kunnen waarmaken?
Daar hebben we tegenwoordig de term wappermoties voor. Beetje gaan wapperen met zo'n motie voor de aandacht op social media en dan roepen 'zie je wel!'quote:Op donderdag 11 november 2021 11:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het scoort zo lekker bij de achterban als hun motie wordt afgekeurd, dus ze zullen er wel weer een klein stijfje aan overhouden.
Het is niet wat je bedoelde, maar we zijn inderdaad bijzonder gepriviligieerd met onze gezondheidszorg.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is echt een ontzettend privilege om een bed in het ziekenhuis te hebben wanneer je aan het stikken bent in je eigen longvocht.
Totaal van de pot gerukt zelfs.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:07 schreef popje het volgende:
Het zou toch van de zotte zijn, wel een lockdown instellen en geen vaart maken met de boostervaccinatie,'omdat dat nog niet nodig is'? BIZAR
Waarom zou je willen groeien als je alle wijsheid al in pacht hebt?quote:Op donderdag 11 november 2021 11:06 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad heel raar. Je hebt niet het gevoel dat ze groeien in hun rol.
De erosie van de vaderlandse politiek. Er zitten echt veel te veel populisten in de kamerquote:Op donderdag 11 november 2021 11:07 schreef Ronald het volgende:
[..]
Daar hebben we tegenwoordig de term wappermoties voor. Beetje gaan wapperen met zo'n motie voor de aandacht op social media en dan roepen 'zie je wel!'
Maakt wel duidelijk welke partijen de wet uitmaken in Nederland.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:01 schreef Bocaj het volgende:
[ twitter ]
Nederland en een lockdown.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:06 schreef trein2000 het volgende:
Hebben we nu nog niet geleerd dat we geen beloftes moeten doen die we niet kunnen waarmaken?
Want dat is natuurlijk wel wat je moet doen ja tijdens een crisis, gaan roepen hoe slecht je het allemaal doet.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan draaien ze het zo dat ze nooit een belofte gemaakt hebben en dat het alleen maar langer duurt door ons gedrag. Uiteraard geen woord over hun eigen falen.
De politiek gaat wel over meer dan corona hè?quote:Op donderdag 11 november 2021 11:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Maakt wel duidelijk welke partijen de wet uitmaken in Nederland.
Toch vreemd dat dan die formatie zo lastig is.
Daarom moet je dat dus ook heel erg schaars maken zodat dat ook echt een privilege blijft.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is echt een ontzettend privilege om een bed in het ziekenhuis te hebben wanneer je aan het stikken bent in je eigen longvocht.
Een privilege wil ik het niet noemen, maar er worden gigantische offers gemaakt om mensen de kans te geven op een ziekenhuisbed.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dan zeuren dat het niet voldoende effect heeft en het verlengen tot in de eeuwigheid. Dat is wat hier keer op keer gebeurt. Bijzonder, dat gebrek aan lerend vermogen.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Nederland en een lockdown.![]()
Bij een lockdown zijn scholen, horeca, niet-essentiële winkels, openbare gebouwen allemaal gesloten in combinatie met reisbeperkingen, avondklok en een samenscholingsverbod.
Dit is gewoon aankloten.
Ach, welnee. Een lockdown is een beperking in je vrije beweegruimte. Wat we afgelopen jaar hadden geen lockdown noemen is hetzelfde als zeggen dat Covid-patiënten die op de verpleegafdeling geen echte Covid-patiënten zijn, want dan hadden ze wel op de IC gelegen.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Bij een lockdown zijn scholen, horeca, niet-essentiële winkels, openbare gebouwen allemaal gesloten in combinatie met reisbeperkingen, avondklok en een samenscholingsverbod.
Dit is gewoon aankloten.
Daar heb je wel een puntje. Beter zou zijn om daar iemand voor in te schakelen die in heldere en duidelijke taal kan uitleggen waarom het nemen van het vaccin nodig is. En ook met een duidelijke begrijpbare uitleg de cijfers meer kan omzetten naar iets wat meer een beeld geeft over wat het werkelijk is wat doden aangaat en dergelijk. In Portugal hebben ze dat uit handen gegeven aan mensen die van dood gaan en doden verstand hebben het leger. En is de commandant daarvan nu een nationale held.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zei het in de zomer al veelvuldig; de schuld zou volledig op de ongevaccineerden geschoven gaan worden in de herfst.
Persco van eind september is dat exact wat Hugo deed. 6x. Letterlijk.
Dat die basisschoolleraar eens vlug opties. Incapabele zak hooi dat het is
Marino vindt mensen die plezier in het leven hebben heel erg eng.quote:Op donderdag 11 november 2021 07:44 schreef Wereldgozer het volgende:
[ twitter ]
Marino heeft vast een leuk leven @:El-Stinho @:zipportal @:lenny_leonard
Kleine kutkindjes met teveel autoriteit.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan draaien ze het zo dat ze nooit een belofte gemaakt hebben en dat het alleen maar langer duurt door ons gedrag. Uiteraard geen woord over hun eigen falen.
En terecht.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:10 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Een privilege wil ik het niet noemen, maar er worden gigantische offers gemaakt om mensen de kans te geven op een ziekenhuisbed.
De laatste tijd wat minderquote:Op donderdag 11 november 2021 11:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
De politiek gaat wel over meer dan corona hè?
Hé, een schotsman.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is gewoon aankloten.
Zal wel wat vertrouwen geven in de overheid als ze gewoon zouden zeggen dat ze verkeerde keuzes gemaakt hebben, maar willen verbeteren. Dat zouden partijen zijn waar ik op zou stemmen.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Want dat is natuurlijk wel wat je moet doen ja tijdens een crisis, gaan roepen hoe slecht je het allemaal doet.
En dan zelf het hoogste woord over communiceren hebben.
Het OMT wil volgens het AD een lichte lockdown. Pappen en nathouden dus weer.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:06 schreef trein2000 het volgende:
Waarschijnlijk stemmen er daarom zo veel mensen op Rutte. Die zegt wel honderd keer per jaar Sorry, ik ga het voortaan beter doen.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zal wel wat vertrouwen geven in de overheid als ze gewoon zouden zeggen dat ze verkeerde keuzes gemaakt hebben, maar willen verbeteren. Dat zouden partijen zijn waar ik op zou stemmen.
Juist. En de grootste groep besmettingen bij ongevaccineerden laten we gewoon doorgaan.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dan zeuren dat het niet voldoende effect heeft en het verlengen tot in de eeuwigheid. Dat is wat hier keer op keer gebeurt. Bijzonder, dat gebrek aan lerend vermogen.
Is ook gewoon een wappie. Maar dan van de andere kant.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:10 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Marino vindt mensen die plezier in het leven hebben heel erg eng.
Gek hè.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist. En de grootste groep besmettingen bij ongevaccineerden laten we gewoon doorgaan.
De scholen.
Alleen als het ze uitkomt.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
De politiek gaat wel over meer dan corona hè?
Lijkt alsof ze dat serieus niet meer aandurven.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist. En de grootste groep besmettingen bij ongevaccineerden laten we gewoon doorgaan.
De scholen.
Marino kijkt vanuit zijn schuilkelder 24/7 wanhopig naar zijn Excel-sheets en maar naar zijn Excel-sheets. Prevelend in zichzelf, vuistenzwaaiend, maar niemand ziet het.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is ook gewoon een wappie. Maar dan van de andere kant.
Veel scholieren zijn niet op een leeftijd dat ze gevaccineerd kunnen worden. Moeten alle scholen dan dicht tot iedereen van 5-11 ook gevaccineerd is? Wat met 4-jarigen, die gaan ook naar school?quote:Op donderdag 11 november 2021 11:11 schreef capricia het volgende:
[..]
De scholen.
Homowappie?quote:Op donderdag 11 november 2021 11:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is ook gewoon een wappie. Maar dan van de andere kant.
Ik pak alvast de popcorn voor de uitleg over de volstrekte willekeur om hier de horeca, bioscopen en theaters weer het slachtoffer te maken.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:11 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het OMT wil volgens het AD een lichte lockdown. Pappen en nathouden dus weer.
Hoe kan ik het niet persoonlijk maken als jij altijd maar kritiek hebt over communicatie van de overheid terwijl dat onterecht is? Dan spreek ik toch tegen jou als ik daar wat van zeg?quote:Op donderdag 11 november 2021 11:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zal wel wat vertrouwen geven in de overheid als ze gewoon zouden zeggen dat ze verkeerde keuzes gemaakt hebben, maar willen verbeteren. Dat zouden partijen zijn waar ik op zou stemmen.
Overigens hoef je niet alles persoonlijk te maken; we hoeven het niet eens te zijn toch?
Meeste positief-testen van alle leeftijdsgroepen. Lekker iedere dag in van die kleine ruimtes en daarna weer naar de BSO en/of naar huis.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Lijkt alsof ze dat serieus niet meer aandurven.
Geheel mee eens..quote:Op donderdag 11 november 2021 11:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Meeste positief-testen van alle leeftijdsgroepen. Lekker iedere dag in van die kleine ruimtes en daarna weer naar de BSO en/of naar huis.
En kerken/moskeeën.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:11 schreef capricia het volgende:
[..]
De scholen.
Minder geklaag dan wanneer ze wat doen met kerken en een thuiswerk plicht. Maakt niet uit dat de sluiting van bepaalde sectoren gewoon niet proportioneel is. Alles is politiek.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik pak alvast de popcorn voor de uitleg over de volstrekte willekeur om hier de horeca, bioscopen en theaters weer het slachtoffer te maken.
Horeca juist niet toch? Ja, iedereen moet weer gaan zitten ofzoietsquote:Op donderdag 11 november 2021 11:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik pak alvast de popcorn voor de uitleg over de volstrekte willekeur om hier de horeca, bioscopen en theaters weer het slachtoffer te maken.
Wat een totale idioot.quote:Op donderdag 11 november 2021 07:44 schreef Wereldgozer het volgende:
[ twitter ]
Marino heeft vast een leuk leven @:El-Stinho @:zipportal @:lenny_leonard
Nee, lerend vermogen is 0quote:Op donderdag 11 november 2021 11:06 schreef trein2000 het volgende:
quote:
Het leven van die gast klinkt wel erg treurig. Dan ben je gevaccineerd, redelijk jong en zit je alsnog alleen maar thuis want je zou maar de verkoudheid krijgen. Het is gewoon smetvrees.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:10 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Marino vindt mensen die plezier in het leven hebben heel erg eng.
Moeten ze ook absoluut niet meer doen.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Lijkt alsof ze dat serieus niet meer aandurven.
Ja, alleen openingstijd en groepsgrootte aanpassen.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:17 schreef Tijn het volgende:
Horeca juist niet toch? Ja, iedereen moet weer gaan zitten ofzoietsMaar verder lijken ze die wel open te willen houden.
Dus moeten theaters, concertzalen etc., die over het algemeen van begin af aan meegewerkt hebben, meegedacht hebben en niet steeds in de media hebben geroepen dat ze het moesten ontzien, het nu maar ontgelden...quote:Op donderdag 11 november 2021 11:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Horeca juist niet toch? Ja, iedereen moet weer gaan zitten ofzoietsMaar verder lijken ze die wel open te willen houden.
Je kunt allerlei problemen opwerpen. Je kunt ook denken: hier gaan we wat mee doen.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Veel scholieren zijn niet op een leeftijd dat ze gevaccineerd kunnen worden. Moeten alle scholen dan dicht tot iedereen van 5-11 ook gevaccineerd is? Wat met 4-jarigen, die gaan ook naar school?
Ik denk er anders over. Dat kan toch gewoon? Prima dat jij het er niet mee eens bent, maar ik val jou tenminste niet persoonlijk aan. In vrijwel elke post kan je het niet laten om me even een sneer mee te geven. Hou het dan gewoon bij ‘ik ben het niet met je eens’.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hoe kan ik het niet persoonlijk maken als jij altijd maar kritiek hebt over communicatie van de overheid terwijl dat onterecht is? Dan spreek ik toch tegen jou als ik daar wat van zeg?
Volgens mij ook vroegere sluitingstijden, want Covid bestaat maar tot 22.00 uurquote:Op donderdag 11 november 2021 11:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Minieme kans om ziek te worden maar wel een kutleven, tel uit je winst.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:17 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het leven van die gast klinkt wel erg treurig. Dan ben je gevaccineerd, redelijk jong en zit je alsnog alleen maar thuis want je zou maar de verkoudheid krijgen. Het is gewoon smetvrees.
Nee, vanaf 22.00 uur. Het slaapt overdag.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Volgens mij ook vroegere sluitingstijden, want Covid bestaat maar tot 22.00 uur
En gewoon terecht dat dit doorgaat, het is een QR-evenement in Den Bosch, dus er is feitelijk geen verschil met een concert, theatervoorstelling etc.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:18 schreef Jor_Dii het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)e-start-van-carnaval
11-11 is begonnen
Het maakt uiteindelijk niet uit of instanties nou meewerken of niet. Met grote hoeveelheden mensen urenlang een binnenruimte delen is gewoon dé manier om een virus te verspreiden.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:18 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Dus moeten theaters, concertzalen etc., die over het algemeen van begin af aan meegewerkt hebben, meegedacht hebben en niet steeds in de media hebben geroepen dat ze het moesten ontzien, het nu maar ontgelden...
Ja, je kunt denken hier gaan we wat mee doen. Maar tegelijkertijd is de discussie telkens weer hetzelfde. Dit zal het derde lesjaar zijn dat kinderen niet volwaardig les krijgen.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Je kunt allerlei problemen opwerpen. Je kunt ook denken: hier gaan we wat mee doen.
Het is een keuze hè.
Ik denk aan halve klassen, het weer werken in bubbels etc. Het gaat om 10 tot 12 jarigen, die het hoogst positief testen en ongevaccineerd zijn.
Dat gecombineerd met wat Twitter-aandacht omdat je cijfertjes over Corona hebt. Je zou kunnen zeggen dat zo'n iemand dan teveel in zichzelf is gaan geloven.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:17 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het leven van die gast klinkt wel erg treurig. Dan ben je gevaccineerd, redelijk jong en zit je alsnog alleen maar thuis want je zou maar de verkoudheid krijgen. Het is gewoon smetvrees.
Er zijn verenigingen die dit vorig weekend gehouden hebben. Slim.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:18 schreef Jor_Dii het volgende:
11-11 is begonnen
Ik ben het niet met je eens.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk er anders over. Dat kan toch gewoon? Prima dat jij het er niet mee eens bent, maar ik val jou tenminste niet persoonlijk aan. In vrijwel elke post kan je het niet laten om me even een sneer mee te geven. Hou het dan gewoon bij ‘ik ben het niet met je eens’.
Voor de kerk geen probleem, voor scholen logischerwijs niet, werk ook niet, visites en feestjes thuis niet, half controlerende horeca ook niet echt maar wel diegene het hardst pakken die je heilige graal tot de puntjes naleven?quote:Op donderdag 11 november 2021 11:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het maakt uiteindelijk niet uit of instanties nou meewerken of niet. Met grote hoeveelheden mensen urenlang een binnenruimte delen is gewoon dé manier om een virus te verspreiden.
Dat je zoiets weer oppert, wat een armoede.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Je kunt allerlei problemen opwerpen. Je kunt ook denken: hier gaan we wat mee doen.
Het is een keuze hè.
Ik denk aan halve klassen, het weer werken in bubbels etc. Het gaat om 10 tot 12 jarigen, die het hoogst positief testen en ongevaccineerd zijn.
Oh god, de proleet Maurice de Hond gaat weer op het orgelquote:Op donderdag 11 november 2021 11:20 schreef Johannes788 het volgende:
Wat is het verschil tussen 3G en 2G?
Bij 2G mogen degenen er niet meer in, waarvan je dankzij de test zeker wist dat ze niet besmettelijk waren, zodat er nog alleen mensen binnen zijn, die anderen kunnen besmetten.
https://twitter.com/mauricedehond/status/1458737425711349766?s=21
vreemd hè dat ze daar dan toch voor kiezen?quote:Op donderdag 11 november 2021 11:20 schreef Johannes788 het volgende:
Bij 2G mogen degenen er niet meer in, waarvan je dankzij de test zeker wist dat ze niet besmettelijk waren, zodat er nog alleen mensen binnen zijn, die anderen kunnen besmetten.
Klopt toch wat die zegt?quote:Op donderdag 11 november 2021 11:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Oh god, de proleet Maurice de Hond gaat weer op het orgel
Alleen logisch vanuit een we willen iedereen aan een qr code hebben perspectief.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:20 schreef Johannes788 het volgende:
Want het werken in bubbels is zeer schadelijk.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:22 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat je zoiets weer oppert, wat een armoede.
Feitelijk wel, maar hij zegt er niet bij dat gevaccineerden die elkaar besmetten een aanzienlijk minder grote kans hebben om in het ziekenhuis te komen. En daar gaat het om, de zorgbelasting en niet Covid de wereld uit krijgen, want dat laatste gaat gewoon niet meer gebeuren.quote:
Maar de ongevaccineerden zijn toch veilig getest?quote:Op donderdag 11 november 2021 11:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Feitelijk wel, maar hij zegt er niet bij dat gevaccineerden die elkaar besmetten een aanzienlijk minder grote kans hebben om in het ziekenhuis te komen. En daar gaat het om, de zorgbelasting en niet Covid de wereld uit krijgen, want dat laatste gaat gewoon niet meer gebeuren.
Per definitie klopt niets van wat Maurice de Hond zegt. Zelfs als het wel waar is. Dat heeft de beste man in de afgelopen ruim twintig jaar wel voor zichzelf verpest.quote:
Met FFP2 mondmasker op, ook thuis, je weet immers maar nooit.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:13 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Marino kijkt vanuit zijn schuilkelder 24/7 wanhopig naar zijn Excel-sheets en maar naar zijn Excel-sheets. Prevelend in zichzelf, vuistenzwaaiend, maar niemand ziet het.
Ja, eigenlijk zou je iedereen moeten testen. Maar ik zou dan thuis blijven. Wil zo'n test, liever, niet.quote:
Ja maar als die alsnog besmet raken is de kans groter dat zij wel een ziekenhuisbed in beslag gaan nemen.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:25 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Maar de ongevaccineerden zijn toch veilig getest?
En dan nog besmet raken, althans zijn vriendinquote:Op donderdag 11 november 2021 11:26 schreef Ronald het volgende:
[..]
Met FFP2 mondmasker op, ook thuis, je weet immers maar nooit.
Altijd zo raar. 11-11.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:18 schreef Jor_Dii het volgende:
11-11 is begonnen
Onbegrijpelijk dat dit nog steeds uitgelegd moet worden.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja maar als die alsnog besmet raken is de kans groter dat zij wel een ziekenhuisbed in beslag gaan nemen.
Die heeft gewoon buiten de deur gegeten natuurlijk, niet gek met zo'n zak hooi als vriendquote:Op donderdag 11 november 2021 11:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
En dan nog besmet raken, althans zijn vriendin
Naar die gevaccineerden kunnen vervolgens elders weer ongevaccineerden of ouderen besmetten.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:25 schreef TheVulture het volgende:
Feitelijk wel, maar hij zegt er niet bij dat gevaccineerden die elkaar besmetten een aanzienlijk minder grote kans hebben om in het ziekenhuis te komen. En daar gaat het om, de zorgbelasting en niet Covid de wereld uit krijgen, want dat laatste gaat gewoon niet meer gebeuren.
Wanneer zou hij voor het laatst een avondje hebben geborreld?quote:Op donderdag 11 november 2021 11:26 schreef Ronald het volgende:
[..]
Met FFP2 mondmasker op, ook thuis, je weet immers maar nooit.
Wij vinden het begrip Yorick jammer.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:27 schreef popje het volgende:
Yorick vindt het begrip 'lockdown' aan inflatie onderheving en vindt dat jammer.
Dit verklaart wel zijn zure humeur.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:28 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Wanneer zou hij voor het laatst een avondje hebben geborreld?
Geen corona gevallen op de IC gaat ook nooit meer gebeuren. Zelfs als iedereen gerevaccineerd is en een boostershot heeft. (Oude) kwetsbare mensen zullen (zie griep) altijd kwetsbaar zijn.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 11 november 2021 11:27 schreef popje het volgende:
Yorick vindt het begrip 'lockdown' aan inflatie onderheving en vindt dat jammer.
En zijn tweet werd verwijderd... good for you Yorick, ga maar lekker pizza's bezorgen.quote:
Hoe staat Yorick eigenlijk in het dagelijks leven? Ook zo'n gek als Marino?quote:Op donderdag 11 november 2021 11:27 schreef popje het volgende:
Ik denk een paar jaar geleden.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:28 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Wanneer zou hij voor het laatst een avondje hebben geborreld?
Daarom moet je als overheid en zorgbestuurders onderhand is werk gaan maken van betere werkomstandigheden en opschaling van de zorg: salaris, primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden en als ziekenhuizen over de marktwerking heen kijken in tijden van een fucking pandemie.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:29 schreef zoost het volgende:
[..]
Geen corona gevallen op de IC gaat ook nooit meer gebeuren. Zelfs als iedereen gerevaccineerd is en een boostershot heeft. (Oude) kwetsbare mensen zullen (zie griep) altijd kwetsbaar zijn.
Die lijkt mij enorm autistisch.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:30 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Hoe staat Yorick eigenlijk in het dagelijks leven? Ook zo'n gek als Marino?
Ventileren ze daar niet genoeg dan?quote:Op donderdag 11 november 2021 11:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Meeste positief-testen van alle leeftijdsgroepen. Lekker iedere dag in van die kleine ruimtes en daarna weer naar de BSO en/of naar huis.
Als 2G niet meer genoeg is in de ogen van beleidsmakers verzinnen we wel weer ander regels.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:20 schreef Johannes788 het volgende:
Die zit ook de hele dag in zijn zolderkamertje boze tweets te schrijven.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:30 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Marcel en ik vinden iets van verstandelijk beperkten op het schild hijsen.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:31 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Die lijkt mij enorm autistisch.
Die gasten rukken zich volgens mij 's avonds af bij de beelden van zichzelf bij Editie NL of Nieuwsuurquote:Op donderdag 11 november 2021 11:30 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Misschien moeten Yorick en Marino zich gewoon de rest van hun leven in van die witte pakken hijsen. Nooit meer menselijke aanwezigheid dicht om zich heen! Kun je ook geen verkoudheidje oplopen, het hoogste goed in het leven om bacilvrij te blijven.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:32 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Die zit ook de hele dag in zijn zolderkamertje boze tweets te schrijven.
Yorick zal hier ook wel posten.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:32 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Die zit ook de hele dag in zijn zolderkamertje boze tweets te schrijven.
Ik vind Yorick een beetje de FeyenoordTM van coronaquote:Op donderdag 11 november 2021 11:31 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Die lijkt mij enorm autistisch.
Halve klassen en thuisonderwijs wel.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Want het werken in bubbels is zeer schadelijk.
Onder welk account? Hooibaal?quote:Op donderdag 11 november 2021 11:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Yorick zal hier ook wel posten.
Precies, zo moeilijk is het niet. Ik begrijp echt niet dat ze hier niet vol op inzetten. Is het incompetentie of kwade opzet? Ik denk steeds meer het tweede.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:31 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Daarom moet je als overheid en zorgbestuurders onderhand is werk gaan maken van betere werkomstandigheden en opschaling van de zorg: salaris, primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden en als ziekenhuizen over de marktwerking heen kijken in tijden van een fucking pandemie.
Ja stel je voor dat we dit soort mensen die zichzelf doelbewust op het schild hijsen bespreken. De horror.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:37 schreef miss_sly het volgende:
Zullen we stoppen met mensen belachelijk maken omdat ze anders zijn, denken of doen dan je zelf zou zijn, denken of doen?
Wat een niveau
2G werkt niet. Zie gidsland Duitsland.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:32 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als 2G niet meer genoeg is in de ogen van beleidsmakers verzinnen we wel weer ander regels.
2g met booster oid.
Of alsnog een test erbij
Op een gegeven moment moet dat pak toch eens uit.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:34 schreef popje het volgende:
[..]
Misschien moeten Yorick en Marino zich gewoon de rest van hun leven in van die witte pakken hijsen. Nooit meer menselijke aanwezigheid dicht om zich heen! Kun je ook geen verkoudheidje oplopen, het hoogste goed in het leven om bacilvrij te blijven.
Yorick en Marino zijn van die figuren die nooit opgevallen zijn, zonder echt vrienden en waar allerhande collega's ook heel erg moe van werden en eigenlijk een compleet onopvallend leven hadden.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:30 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Diederik Smit zegt het wel goed. Juist het testen geeft de laagste kans op verspreiding en dat haal je eraf.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:38 schreef vosss het volgende:
[..]
2G werkt niet. Zie gidsland Duitsland.
2g+voortdurende testverplichting incoming.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Diederik Smit zegt het wel goed. Juist het testen geeft de laagste kans op verspreiding en dat haal je eraf.
[ twitter ]
Wat niet wegneemt dat vaccineren altijd het beste is.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Diederik Smit zegt het wel goed. Juist het testen geeft de laagste kans op verspreiding en dat haal je eraf.
[ twitter ]
Dus laten we praten over instanties waar niet gehandhaafd wordt/tot nu toe ontzien zijn: kantoren en gebedshuizen. Komen ook nog een significant meer mensen (en blijven langer) dan in een concertzaal.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het maakt uiteindelijk niet uit of instanties nou meewerken of niet. Met grote hoeveelheden mensen urenlang een binnenruimte delen is gewoon dé manier om een virus te verspreiden.
Je zou bijna denken dat het OMT nog steeds voor groepsimmuniteit gaat.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ twitter ]
Daar is ze ontzettend van onder de indrukquote:Op donderdag 11 november 2021 11:41 schreef fetX het volgende:
@:miss_sly krijgt een enorme draai om haar oren van user @:maxi-mus
Exact mijn punt.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ twitter ]
Zeker. Hij is ook geen antivaxxer ofzo.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:42 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wat niet wegneemt dat vaccineren altijd het beste is.
Maar een vergelijking mag je niet maken hoor... Echt niet.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:42 schreef Derrazi het volgende:
Wanneer gaat het kabinet/OMT kampen adviseren of is dat nog steeds taboe?
quote:Op donderdag 11 november 2021 11:41 schreef fetX het volgende:
@:miss_sly krijgt een enorme draai om haar oren van user @:maxi-mus
quote:Op donderdag 11 november 2021 11:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar is ze ontzettend van onder de indruk
Volstrekt oneens. Alleen voor kwetsbaren, zoals bij de griepprik. Gezonde niet kwetsbare kinderen vaccineren is misdadig imhoquote:Op donderdag 11 november 2021 11:42 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wat niet wegneemt dat vaccineren altijd het beste is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |