Er is veel meer draagvlak als nieuwe maatregelen alleen ongevaccineerden treffen.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:42 schreef Elan het volgende:
Duitsland is al volledig 2G, besmettingen lopen daar ook uit de hand dus waarom nog die blinde focus op invoering hier?
Hij heeft net ook een klap in het gezicht van die 95 jarige gegeven die hij weigerde op de IC. Dus Terechte klap terug dit.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:49 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van de zorgmedwerkers
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben het probleem niet. Dus pech gehad dat ik dalijk mijn baan kwijt ben en nooit meer kan werken? Begrijp ik het zo goed?
Face it; die vaccins deugen niet voldoende. Zelfs met een 100% vaccinatiegraad zouden we niet zonder maatregelen. Boosteren tot je een ons weegt. Nee dat is een puike exit strategie. Schei toch uit.
Ik had geen volledige lockdown verwacht, ik was wel nog sceptisch voor grote evenementen deze winter.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Credits voor user @:DDDDDaaf die in juli al voorspelde dat we deze winter gewoon weer met z'n in allen in lockdown zouden zitten.
Kun je dat niet declareren bij je werkgever?quote:Op donderdag 11 november 2021 10:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Erg bijzonder.
Ik moet trouwens wel betalen om te parkeren. Daar heb ik wel een pittige mening over. Niet veel, tientje per maand ofzo, maar waar slaat dat op
Hij was niet de enigequote:Op donderdag 11 november 2021 10:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Credits voor user @:DDDDDaaf die in juli al voorspelde dat we deze winter gewoon weer met z'n in allen in lockdown zouden zitten.
Het Redteam nog gekker. OMT focust zich teveel alleen op bestrijding van de pandemie zonder genoeg oog voor de neven gevolgen van de maatregelen. Hoop dat er geen lockdown komt. Stelletje aardappelen.quote:
Dit zou ik dan weer niet zo willen stellen. Het is misschien niet de gewenste redding die we hadden willn hebben. Maar het was wel erger geweest als we die vaccinaties niet hadden gehad denk ik zo.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Omdat niemand toe wil geven dat de vaccinaties gewoon niet onze redding gaan zijn en niet goed genoeg/lang genoeg werken.
Ik moet betalen aan de werkgever. Dus nee, dat zou raar zijn.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kun je dat niet declareren bij je werkgever?
Daarom moet hugo ook besluiten die boosters voor 65+, jansen en az te gaan geven ipv een lockdown in te stellen.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die vaccins helpen. Als je dat nu nog niet begrijpt doe je gewoon dwars en ja dan ben jij ook het probleem.
Nou, in de zomer heerste toch vooral nog de mening dat het wel een beetje klaar was met de pandemie.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij was niet de enige. Het was ook wel enigszins voorspelbaar imo.
Klap in het gezicht van Peugeot.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat is niet hoe winter in NL uitziet.
Dit is hoe winter in NL uitziet
[ afbeelding ]
Big Pharma wil zijn omzet voor aankomende 10 jaar veilig stellen.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:50 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Snap ook niet dat besmette mensen die het al eens hebben gehad niet gewoon een groen vinkje for life krijgen.
Eerste officiële geval was 27 februari 2020. Toen was het nog winter. (Maar was corona er al langer)quote:Op donderdag 11 november 2021 10:50 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Afgelopen 2? Hebben we al 2 winters corona gehad?
hij is toch naar een klimaat bijeenkomst?quote:Op donderdag 11 november 2021 10:37 schreef Benny het volgende:
Wanneer krijgen we weer een speech van Rutte vanuit het torentje?
Betaald parkeren om te mogen werken vind ik eigenlijk wel heel vreemd. Maar ja.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik moet betalen aan de werkgever. Dus nee, dat zou raar zijn.
Omdat mensen het gewoon zat zijn. Redelijkheid en ratio zijn ver te zoeken soms.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom wordt het OMT als knettergek bestempeld hier? Het kabinet heeft doelbewust adviezen eind September naast zich neergelegd en veel meer open gegooid dan geadviseerd. Daar pluk je nu de vruchten van (o.a.) en dat vertaald zich in dit advies.
Omdat niet alles om Covid19 en ziekenhuizen draait in het leven. Daarom.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom wordt het OMT als knettergek bestempeld hier? Het kabinet heeft doelbewust adviezen eind September naast zich neergelegd en veel meer open gegooid dan geadviseerd. Daar pluk je nu de vruchten van (o.a.) en dat vertaald zich in dit advies.
Omdat mensen ook na een eerste keer besmetting het alsnog kunnen krijgen (zie eerder dit topic)quote:Op donderdag 11 november 2021 10:50 schreef Johannes788 het volgende:
Snap ook niet dat besmette mensen die het al eens hebben gehad niet gewoon een groen vinkje for life krijgen.
Hij kan ook met de bus of op de fietsquote:Op donderdag 11 november 2021 10:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Betaald parkeren om te mogen werken vind ik eigenlijk wel heel vreemd. Maar ja.
Ik hoop dat het positieve aan de persco morgen zal zijn dat ze ook zeggen dat dit nu zsm wordt aangepakt.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daarom moet hugo ook besluiten die boosters voor 65+, jansen en az te gaan geven ipv een lockdown in te stellen.
Iedere keer maar weer afwimpelen op de maatregelenpavlov en de maatschappij met zijn onkunde op te schepen.
Heb je dat nog niet door?
Wel bekend dat deze user nogal lekker gaat op I told you so.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, in de zomer heerste toch vooral nog de mening dat het wel een beetje klaar was met de pandemie.
Ja, lekker als je de nachtdienst werkt. Dat is dus letterlijk de klacht van sommige IC-verplegers.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:55 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Hij kan ook met de bus of op de fiets
Uh nee dat ga ik ook nooit door krijgen omdat het gelul in de ruimte is.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daarom moet hugo ook besluiten die boosters voor 65+, jansen en az te gaan geven ipv een lockdown in te stellen.
Iedere keer maar weer afwimpelen op de maatregelenpavlov en de maatschappij met zijn onkunde op te schepen.
Wat ik heb begrepen is dat het niet perse noodzakelijk is om nu al te boosten. En dat het best een maand kan wachten.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die liggen meer op de verpleegafdeling, als ik naar zo'n Nice grafiek kijk.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Die is nog steeds 62 jaar. Ze leggen vrijwel geen bejaarden op de IC.
Ja, ik ga even 40-45 kilometer fietsen.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:55 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Hij kan ook met de bus of op de fiets
In augustus bedoel je? Juli ging nou niet echt lekker.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, in de zomer heerste toch vooral nog de mening dat het wel een beetje klaar was met de pandemie.
Da's gewoon bezopen, maar wel een mooi voorbeeld hoe de werkomstandigheden in de zorg blijkbaar zijn. Dan kun je wel naar zakken geld van de overheid kijken, maar zolang je dit soort primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden voor je personeel niet goed inregelt ben je als zorgbestuurder net zo goed debet aan het feit dat mensen uitvallen...quote:Op donderdag 11 november 2021 10:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Betaald parkeren om te mogen werken vind ik eigenlijk wel heel vreemd. Maar ja.
Prikken prikken prikken.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Of het echt erger was geweest... hoogstwaarschijnlijk, maar tegelijkertijd valt dat niet met zekerheid te zeggen. Het heeft ons nu ongeveer een maand winst gegeven tov 2020. Ik geloof ook best dat het vaccin wat doet, maar als we weer in lockdown moeten (en het dus blijkbaar zo slecht gaat) kan ik toch wel concluderen dat ze niet goed genoeg werken; niet goed genoeg om maatregelen in de winter te ontvluchten.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:52 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dit zou ik dan weer niet zo willen stellen. Het is misschien niet de gewenste redding die we hadden willn hebben. Maar het was wel erger geweest als we die vaccinaties niet hadden gehad denk ik zo.
Wil denk ik niet weten hoe het er anders uitgezien had
Die had je hier ook ja. Maar ik heb zelf ook vaak genoeg aangegeven dat ik het nog maar moest zien gebeuren en dat ik vanaf oktober/november weer maatregelen verwachtte. En er waren meer users die wat sceptischer waren. Van alle kampen heb je er hier wel een paar rondlopenquote:Op donderdag 11 november 2021 10:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
En het is wat mij betreft echt onbestaanbaar dat dat soort klachten niet gewoon opgelost worden. Desnoods haal je ze thuis op met een taxi om naar 't werk te komen, die mensen heb je echt keihard nodig.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, lekker als je de nachtdienst werkt. Dat is dus letterlijk de klacht van sommige IC-verplegers.
Ook in juli was het idee dat de opleving alleen maar door de ongevaccineerde jongeren werd veroorzaakt en dat het straks na september allemaal wel klaar zou zijn.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In augustus bedoel je? Juli ging nou niet echt lekker.
quote:Op donderdag 11 november 2021 10:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
En het is wat mij betreft echt onbestaanbaar dat dat soort klachten niet gewoon opgelost worden. Desnoods haal je ze thuis op met een taxi om naar 't werk te komen, die mensen heb je echt keihard nodig.
Als het nu iets was wat niet opgelost kan worden oké, maar dat soort dingen niet aan willen pakken is gewoon onwil. Het is wat mij betreft onacceptabel dat er überhaupt gesproken wordt over code zwart terwijl dit soort dingen niet aangepakt wordt.
Maar net hoe je het bekijkt.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik vind jou ook heel liefquote:Op donderdag 11 november 2021 10:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wel bekend dat deze user nogal lekker gaat op I told you so.
Omdat ze weer komen met "2 weken".quote:Op donderdag 11 november 2021 10:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Prikken prikken prikken, nergens anders mee bezig zijn!quote:Op donderdag 11 november 2021 10:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Prikken prikken prikken.
'Die boosters er in asap hugo, regel het gvd', dat zou het advies moeten zijn. De ziekenhuizen leeg houden doe je op andere manieren dan een lockdown instellen, een 2deling en mega schade veroorzaken met 2g en met je vingertje wijzen naar de samenleving.
Maar bij alles wat hugo doet, is hij te laat. Alles. Die vent lijkt mij 2 maanden te laat geboren en heeft het nooit meer ingehaald.
Omdat je eens op een punt moet komen dat er eens veel beter naar maatschappelijke en persoonlijke impact gekeken moet dan alleen maar beperkende algemene maatregelen voor de gehele bevolking.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Dan wordt de vraag: wie gaat de taxi betalen?quote:Op donderdag 11 november 2021 10:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
En het is wat mij betreft echt onbestaanbaar dat dat soort klachten niet gewoon opgelost worden. Desnoods haal je ze thuis op met een taxi om naar 't werk te komen, die mensen heb je echt keihard nodig.
Als het nu iets was wat niet opgelost kan worden oké, maar dat soort dingen niet aan willen pakken is gewoon onwil. Het is wat mij betreft onacceptabel dat er überhaupt gesproken wordt over code zwart terwijl dit soort dingen niet aangepakt wordt.
Ik ben al blij dat het geen 'heisessie' is. Of een interdepartementaal afstemmingsoverleg.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:59 schreef Benny het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)tegiesessie-catshuis
'strategiesessie'
Naa rmijn idee ligt het aan de toch wel lage vaccinatiegraad icm zeer weinig maatregelen waardoor het om zich heen had kunnen slaan.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
Of het echt erger was geweest... hoogstwaarschijnlijk, maar tegelijkertijd valt dat niet met zekerheid te zeggen. Het heeft ons nu ongeveer een maand winst gegeven tov 2020. Ik geloof ook best dat het vaccin wat doet, maar als we weer in lockdown moeten (en het dus blijkbaar zo slecht gaat) kan ik toch wel concluderen dat ze niet goed genoeg werken; niet goed genoeg om maatregelen in de winter te ontvluchten.
Het ziekenhuis. Die kan de rekening indienen bij de overheid. Of beter gezegd: "Dat probleem lossen we later wel op, nu is het van belang dat jullie gewoon je werk kunnen doen."quote:Op donderdag 11 november 2021 10:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dan wordt de vraag: wie gaat de taxi betalen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |