Hoe kan dat dan als ongevaccineerden nergens binnen komen? Je hebt overal een QR code voor nodig, en die hebben ongevaccineerden niet, dus dat de besmettingen weer oplopen lijkt me eerder te wijten aan het feit dat gevaccineerden alle regels aan hun laars lappen en weer leven alsof er nooit een pandemie heeft bestaan.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:16 schreef KoosVogels het volgende:
Meest ergerlijk zijn anti-vaxxers die nu hard roepen dat hun 'gelijk hiermee wordt bewezen'. Zij voorspelden immers al dat we te maken zouden krijgen met een aaneenschakeling van lockdown.
Maar dat de boel weer op slot gaat, komt juist vooral door die verrekte ongevaccineerde idioten.
Het is inderdaad bizar dat het OMT zich bemoeit met zaken buiten de bestrijding van het virus om.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
"Voor 2 weken"
De andere lockdowns waren in eerste instantie ook voor 2 weken, en we zijn er toen voor maanden ingerommeld. Als we nu weer een lockdown gaan instellen zit je er weer maanden aan vast, en dat weten ze bij het OMT ook dondersgoed, alleen durven ze dat niet te zeggen. Als die 2 weken voorbij zijn dan zijn "de besmettingen niet laag genoeg, of jongeren kunnen ook long covid krijgen".
Flikker a.u.b. op en laat ons met rust. Ik ben die witte kut jassen echt spuugzat die onze samenleving telkens proberen te gijzelen met hun angst en tunnelvisie.
Ten eerste wordt die QR-code op veel plekken helemaal niet gehandhaafd. Maar wat er ook gebeurt is dat gevaccineerden besmet raken en het virus vervolgens overbrengen op ongevaccineerden - op school, werk, thuis, noem maar op. Dat mensen die een prikje hebben gehad ziek worden is niet zo'n probleem, de kans dat zij in het ziekenhuis belanden is immers minimaal. Maar voor ongevaccineerden is dat een ander verhaal. En dat is het probleem.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hoe kan dat dan als ongevaccineerden nergens binnen komen? Je hebt overal een QR code voor nodig, en die hebben ongevaccineerden niet, dus dat de besmettingen weer oplopen lijkt me eerder te wijten aan het feit dat gevaccineerden alle regels aan hun laars lappen en weer leven alsof er nooit een pandemie heeft bestaan.
Bedankt dat je de onzin van het QR-systeem uitlegt, en in het bijzonder de 2G-variant. Al zal je dit natuurlijk aangrijpen om 'm door te trekken naar de essentiële voorzieningen, scholen en misschien zelfs voor de huiskamer in het geval dat gevaccineerden met ongevaccineerden samenwonen. Sowieso wel top dat jullie als gevaccineerden het virus tot mutatie gaan dwingen door te leven alsof jullie níet het probleem zijn. Maar het zal vast goed voelen om ''consequenties te verbinden aan keuzes''. Niet dat jij dat doet, je bent immers maar een irrelevante burger die naar de pijpen danst van twee leraren, maar hè, het voelt zo lekker om de aars van de macht te likken.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:44 schreef KoosVogels het volgende:
Maar wat er ook gebeurt is dat gevaccineerden besmet raken en het virus vervolgens overbrengen op ongevaccineerden
Onoplettend? Ken een gevaccineerde die positief getest was en gewoon op het vliegtuig is gestapt. Ze weten dondersgoed wat ze doen maar ja groene vink dus overal welkom hé. Prima dat er weer een lockdown komt hopelijk krijgen die gevaccineerden dan ook weer door dat ze het doen voor een ander en niet om op vakantie te kunnen gaan.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:17 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
En die worden keihard aangestoken door de onoplettende debiele gevaccineerde mensen. Want die weten niet eens of ze COVID hebben. Sterker, het boeit ze geen ene reet zolang ze maar kunnen hossen en zuipen.Heerlijk die lockdown. Lekker keihard voelen met zijn allen.
Ik ken 1 iemand dus iedereen doet dat.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:50 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Onoplettend? Ken een gevaccineerde die positief getest was en gewoon op het vliegtuig is gestapt. Ze weten dondersgoed wat ze doen maar ja groene vink dus overal welkom hé. Prima dat er weer een lockdown komt hopelijk krijgen die gevaccineerden dan ook weer door dat ze het doen voor een ander en niet om op vakantie te kunnen gaan.
Maar je neemt dus geld aan van een organisatie die waar je geen vertrouwen in hebt?quote:Op donderdag 11 november 2021 11:40 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Heb jij wel vertrouwen in de regering dan? Nee, ben geen wappie.
Vertrouw jij ze blindelings na alle leugens, schandalen, corruptie...
Je hoeft geen wappie te zijn om dit te constateren..
Ik durf te wedden dat ik de afgelopen 2 jaar vaker geprikt en gevaccineerd ben dan jij. Daarnaast zet ik me in voor het bestrijden van een andere epi/pandemie: hiv. Daarop wordt beknibbeld en worden mensen tegengewerkt om zich te beschermen met een middel dat bewezen effectief is: PrEP. Aan de andere kant gooien we honderden miljoenen over de balk aan afgekeurde beschermingsmiddelen. Ik walg van dit soort hypocrisie en ik heb medelijden met mensen zoals jij die met zulke kinderachtige, simplistische uitspraken komen.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:17 schreef Document1 het volgende:
[..]
Een volwassen vent die zo jankt als jij is een kind. Geen wonder dat je bang bent voor een prikje.
Zeker, zolang er wappies zijn die de samenleving blijven gijzelen moet dat maar.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:40 schreef Complotwappie het volgende:
Haha, de mensen die dachten dat ze vrijheid konden terugkopen met een vaccin en nu allemaal doen alsof ze dit zagen aankomen en 2g heul wel terecht en proportioneel vinden.
Volgens mij zijn de schaapjes degene die de samenleving gijzelen middels hun deelname aan de maatregelen.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zeker, zolang er wappies zijn die de samenleving blijven gijzelen moet dat maar.
Hoeven ze dan ook geen belasting meer te betalen?quote:Op donderdag 11 november 2021 11:36 schreef GeneralRadek het volgende:
De regering zou eens hardere maatregelen moeten nemen.
Al die wappies die zogenaamd geen vertrouwen hebben in de overheid moeten dan maar geen uitkeringen, geen HRA, geen kinderopvangtoeslag en geen ander geld krijgen. Van iemand die je niet vertrouwt neem je toch geen geld aan?
Nee want de groep die zich niet heeft gevaxineerd gelooft niet zo in Corona dus waarom zou je naar een feestje van iets gaan wat niet bestaat, volgens hen?quote:Op donderdag 11 november 2021 11:39 schreef ootjekatootje het volgende:
Zijn er al speciaal georganiseerde Coronabesmettingsparty’s?
Feit blijft dat gevaccineerden corona kunnen krijgen en besmettelijk kunnen zijn. Dat weten ze en toch leven ze alsof het niet zo is.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:52 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ik ken 1 iemand dus iedereen doet dat.
Dit blijft ook pertinente onzin. Het zijn dezelfde mensen die bereid zijn de samenleving te gijzelen en tot vaccinatie dwingen. Wappies kiezen voor geen van beide.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zeker, zolang er wappies zijn die de samenleving blijven gijzelen moet dat maar.
Nou nee. De maatregel mbt QR code werk ik niet aan mee ondanks dat ik gevaccineerd ben. Verder bij klachten laat ik mij testen en bij een positief resultaat blijf ik thuis. Zo moeilijk is dat niet. Dat voor mij bepaalde zaken niet meer mogelijk zijn ivm het tonen van een QR code heb ik tot dusver vrede mee.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:58 schreef Nober het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de schaapjes degene die de samenleving gijzelen middels hun deelname aan de maatregelen.
Je bent zelf een schaap door dier vooral FvD-propaganda neer te kwakken waar het maar kan.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:58 schreef Nober het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de schaapjes degene die de samenleving gijzelen middels hun deelname aan de maatregelen.
Ohja, wappies wensen de zorg kapot en mensen dood, dat kloptquote:Op donderdag 11 november 2021 12:02 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Dit blijft ook pertinente onzin. Het zijn dezelfde mensen die bereid zijn de samenleving te gijzelen en tot vaccinatie te dwingen. Wappies kiezen voor geen van beide.
Prima draaien we het om ben jij de wappie.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je bent zelf een schaap door dier vooral FvD-propaganda neer te kwakken waar het maar kan.
Wappies wensen vooral een wat breder perspectief op het leven, de dood en hoe een maatschappij ingericht dient te worden. Gewoon een stukje minder hysterisch en primitief zeg maar.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ohja, wappies wensen de zorg kapot en mensen dood, dat klopt
Vaagtaal voor: "Ik wil me nergens aan houden, anderen gaan maar dood"quote:Op donderdag 11 november 2021 12:06 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Wappies wensen vooral een wat breder perspectief op het leven, de dood en hoe een maatschappij ingericht dient te worden. Gewoon een stukje minder hysterisch en primitief zeg maar.
Ik ben gevaxineerd maar vind 2G geen goede oplossing.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:40 schreef Complotwappie het volgende:
Haha, de mensen die dachten dat ze vrijheid konden terugkopen met een vaccin en nu allemaal doen alsof ze dit zagen aankomen en 2g heul wel terecht en proportioneel vinden.
Want als niemand zich meer aan de coronaregels houdt, lopen de ziekenhuizen niet meer vol? Hoe zie jij dat precies voor je?quote:Op donderdag 11 november 2021 11:58 schreef Nober het volgende:
[..]
Het gaat om het beleid wat ze voeren ivm corona. Daar mag je best vraagtekens bij zetten. En ze hebben recht op subsidies, ook al ben ik het daar ook niet altijd mee eens in veel gevallen..quote:Op donderdag 11 november 2021 11:54 schreef GeneralRadek het volgende:
[..]
Maar je neemt dus geld aan van een organisatie die waar je geen vertrouwen in hebt?
Ik ga er maar vanuit dat ze niks geleerd hebben de afgelopen anderhalf jaar, en dat het erop neer gaat komen dat er weer maandenlang allerlei gerommel in de marge komt met maatregelen die geen zoden aan de dijk zetten, omdat men niet in wil grijpen daar waar het wel zoden aan de dijk zou zetten.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:05 schreef BasEnAad het volgende:
Ben benieuwd waar dat stelletje dronken konijnen nu weer mee komt.
Als niemand zich meer aan de regels houdt dan gaat het kabinet uiteindelijk misschien wél een keer ooit de zorg opschalen.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want als niemand zich meer aan de coronaregels houdt, lopen de ziekenhuizen niet meer vol? Hoe zich jij dat precies voor je?
Ik wil me vooral vasthouden aan fundamentelere waarden. Dat is waar mensen zoals jij te bang, laf en egoïstisch voor zijn.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:06 schreef Hexagon het volgende:
Vaagtaal voor: "Ik wil me nergens aan houden, anderen gaan maar dood"
Mensen dood wensen dus?quote:Op donderdag 11 november 2021 12:09 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik wil me vooral vasthouden aan fundamentelere waarden. Dat is waar mensen zoals jij te bang, laf en egoïstisch voor zijn.
Kun je makkelijk zelf bedenken niet? Gewoon om de 3 maanden voor iedere Nederlander een booster, na 90 dagen geen prik gehad? Toegang ontzeggen tot openbare voorzieningen. Voor de rest van het leven, want Corona blijft lekker onder ons net als de griep.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want als niemand zich meer aan de coronaregels houdt, lopen de ziekenhuizen niet meer vol? Hoe zich jij dat precies voor je?
Dat zal wel ja. Ik kan me best voorstellen dat mensen zich gaan afvragen of de ministers echt zo dom zijn, of wellicht een andere agenda hebben.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik ga er maar vanuit dat ze niks geleerd hebben de afgelopen anderhalf jaar, en dat het erop neer gaat komen dat er weer maandenlang allerlei gerommel in de marge komt met maatregelen die geen zoden aan de dijk zetten, omdat men niet in wil grijpen daar waar het wel zoden aan de dijk zou zetten.
Er komt vast wel een beter vaccin of medicijn. Maar tot die tijd zullen we moeten roeien met de riemen die we hebben.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:10 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Kun je makkelijk zelf bedenken niet? Gewoon om de 3 maanden voor iedere Nederlander een booster, na 90 dagen geen prik gehad? Toegang ontzeggen tot openbare voorzieningen. Voor de rest van het leven, want Corona blijft lekker onder ons net als de griep.
het verschil zit 'm in de dosis en werking. Van een coronavaccin neem je 2x een hele kleine dosis (of vooruit, wellicht 1 a 2x per jaar een boosterprik), om je immuunsysteem te triggeren. PrEP neem je dagelijks voor een langere periode, én bevat de stof om de ziekte zelf tegen te gaan. Daarom is het daarvoor juist veel zorgelijker dat men de langetermijneffecten nog niet weet.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:55 schreef Iwan1976 het volgende:
Gisteren hoorde ik een GGD-arts zeggen: we weten niet wat PrEP op de lange termijn voor effecten heeft op de gezondheid. Moet je nagaan, van een middel dat wèl veilig en effectief is. Als een ongevaccineerde dat zegt over coronavaccins wordt ie gelijk als wappie bestempeld.
Zorg opschalen doe je niet in twee weken. Dat is dus geen oplossing voor de korte termijn.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:09 schreef Nober het volgende:
[..]
Als niemand zich meer aan de regels houdt dan gaat het kabinet uiteindelijk misschien wél een keer ooit de zorg opschalen.
Ik geef het meer kans dat het effectief is Corona te bestrijden door te zorgen dat er minder mensen obese zijn, meer bewegen, minder veel en vet lopen te vreten. Vooral onder de oudjes (50+) is dat een probleem, ik kom althans zelden iemand tegen in die leeftijdsgroep die nog een (redelijke) platte buik heeft.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er komt vast wel een beter vaccin of medicijn. Maar tot die tijd zullen we moeten roeien met de riemen die we hebben.
En vooral de vervuiler laten betalen.
Oh en hoe ga je dat regelen dan?quote:Op donderdag 11 november 2021 12:15 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik geef het meer kans dat het effectief is Corona te bestrijden door te zorgen dat er minder mensen obese zijn, meer bewegen, minder veel en vet lopen te vreten. Vooral onder de oudjes (50+) is dat een probleem, ik kom althans zelden iemand tegen in die leeftijdsgroep die nog een (redelijke) platte buik heeft.
Duitsland weer bellen voor hulp.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zorg opschalen doe je niet in twee weken. Dat is dus geen oplossing voor de korte termijn.
Dus nogmaals mijn vraag: wat moeten we volgens jou doen als de zorg overbelast raakt?
Ook niet in bijna-twee jaar corona overigens. En ook niet tijdens 10 jaar VVD. Hoe zie je de toekomst eigenlijk voor je? Verkoudheidsvirussen zullen blijven, de vergrijzing neemt rap toe en de zorg is aan het bezwijken. Als dít onze nieuwe verhouding is tussen vrijheid en (een gemankeerd idee over) de volksgezondheid, dan heb je hét recept om het nooit meer los te laten.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
Zorg opschalen doe je niet in twee weken. Dat is dus geen oplossing voor de korte termijn.
Dus nogmaals mijn vraag: wat moeten we volgens jou doen als de zorg overbelast raakt?
Tja als we maar steeds blijven roepen dat de zorg opgeschaald moet worden en er jaren afgeschaald is en er gebeurt maar niets blijven we steeds roepen dat het geen oplossing is voor de korte termijn. Niet alleen corona maar vanwege de vergrijzing moet er iets gebeuren. En dat had al voor Corona moeten gebeuren.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kortom, je loopt maar gewoon wat uit je reet te blaten.quote:
Zorg opschalen lijkt mij een prima streven.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:17 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ook niet in bijna-twee jaar corona overigens. En ook niet tijdens 10 jaar VVD. Hoe zie je de toekomst eigenlijk voor je? Verkoudheidsvirussen zullen blijven, de vergrijzing neemt rap toe en de zorg is aan het bezwijken.
Sure, maar daar kopen we nu niets voor.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:18 schreef Cherni het volgende:
[..]
Tja als we maar steeds blijven roepen dat de zorg opgeschaald moet worden en er jaren afgeschaald is en er gebeurt maar niets blijven we steeds roepen dat het geen oplossing is voor de korte termijn. Niet alleen corona maar vanwege de vergrijzing moet er iets gebeuren. En dat had al voor Corona moeten gebeuren.
Ik ga niks regelen, men zoekt het maar uit. Ik geloof alleen niet in de huidige maatregelen, is toch duidelijk dat er steeds beter gezocht moet worden naar argumenten om te "bewijzen" dat ze effectief zijn? Waarom zou ik mij nog druk maken om een virusje die mij niet schaadt? Want ja, ik was al lang en breed geinfecteerd voordat ik mijn eerste prutvaccin kreeg. Zoals de meeste mensen.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh en hoe ga je dat regelen dan?
Zou het wat uitmaken hoe je het beestje noemt?quote:Op donderdag 11 november 2021 12:05 schreef Nober het volgende:
[..]
Prima draaien we het om ben jij de wappie.
G2 voor sportscholen natuurlijkquote:Op donderdag 11 november 2021 12:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh en hoe ga je dat regelen dan?
Uiteraard hebben we daar nu niets aan. Maar zelfs Duitsland geeft ons schijnbaar dit advies. Het is maar een ic arts. Maar toch.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zorg opschalen lijkt mij een prima streven.
Maar daar hebben we nu niks aan. Je kunt niet binnen twee weken de zorg opschalen.
Je praat een hoop maar volgens mij weet je niet eens uit te leggen wat prep precies is. Het zou al schelen als je bij je uitleg zou zeggen dat dit een vaccin is dat je, volgens mij, dagelijks moet zetten.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:55 schreef Iwan1976 het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat ik de afgelopen 2 jaar vaker geprikt en gevaccineerd ben dan jij. Daarnaast zet ik me in voor het bestrijden van een andere epi/pandemie: hiv. Daarop wordt beknibbeld en worden mensen tegengewerkt om zich te beschermen met een middel dat bewezen effectief is: PrEP. Aan de andere kant gooien we honderden miljoenen over de balk aan afgekeurde beschermingsmiddelen. Ik walg van dit soort hypocrisie en ik heb medelijden met mensen zoals jij die met zulke kinderachtige, simplistische uitspraken komen.
Gisteren hoorde ik een GGD-arts zeggen: we weten niet wat PrEP op de lange termijn voor effecten heeft op de gezondheid. Moet je nagaan, van een middel dat wèl veilig en effectief is. Als een ongevaccineerde dat zegt over coronavaccins wordt ie gelijk als wappie bestempeld. Als je tussen de regels door leest draait het alleen maar om geld. Laat je niet voor de gek houden door de strategie van inspelen op emoties. Als puntje bij paaltje komt geeft men geen ene flikker om de kwetsbaren (of dat nou op het gebied is van leeftijd, beperking, gezondheid, arbeid, milieu of financieel). Veertig jaar neoliberalisme heeft heel wat onderliggend lijden veroorzaakt.
Locktober verlengingquote:Op donderdag 11 november 2021 12:23 schreef Poepz0r het volgende:
Lockdown niks mis mee. Weer de peniskooi aan @:Wereldgozer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |