abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202119448

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
SPOILER: Informatie over dagcijfers
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

pi_202119465
https://www.denederlandse(...)dstuk_1_grondrechten

Als ik de wetten moet benoemen die geschonden worden met QR codes en QR op werk of anders als consequentie ontslagen worden / 70% van het loon... Of welke grondrechten dienstplicht wel niet overtreedt, sorry, maar dan moet je misschien met iemand die je hoger in aanzien hebt gaan praten want dan ben ik niet degene die je nog kan redden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 11 november 2021 @ 00:14:51 #3
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202119466
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:18 schreef Johannes788 het volgende:
Volgens Joost Vullings gaat die lockdown er wel komen. Bron: op1
Geloof ik niks van.

Dat is het failliet van de QR.

Nee, ik denk dat er wel maatregelen zullen komen, maar dat gaat meer richting uitbreiding QR, eventueel 2G, sluitingstijden etc. Dat soort dingen.

Het kabinet probeert zo goed en kwaad als het kan het virus uit te laten razen. Een volledige lockdown is alleen maar uitstel van het onvermijdelijke.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202119475
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:14 schreef ludovico het volgende:

Als ik de wetten moet benoemen die geschonden worden met QR codes en QR op werk of anders als consequentie ontslagen worden / 70% van het loon... Of welke grondrechten dienstplicht wel niet overtreedt, sorry, maar dan moet je misschien met iemand die je hoger in aanzien hebt gaan praten want dan ben ik niet degene die je nog kan redden.
:')
Leuk dit feitenvrije geroeptoeter. Er wordt van alles geschonden volgens jou maar als ik je vraag om dat concreet te maken geef je niet thuis. Logisch ook, want inhoudelijk is het bullshit. De grondwet wordt niet geschonden.
zie email 27 oktober
pi_202119476
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:14 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Geloof ik niks van.

Nee, ik denk dat er wel maatregelen zullen komen, maar dat gaat meer richting uitbreiding QR, eventueel 2G, sluitingstijden etc. Dat soort dingen.

Het kabinet probeert zo goed en kwaad als het kan het virus uit te laten razen. Een volledige lockdown is alleen maar uitstel van het onvermijdelijke.
QR heeft niet of nauwelijks effect op de verspreiding van het virus, het is onvoldoende. Als je wilt dat dit land code zwart gaat ervaren dan mag je er op blijven hopen maar ik zou het je echt afraden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 11 november 2021 @ 00:18:44 #6
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_202119477
twitter
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_202119478
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:14 schreef ludovico het volgende:

Vergeet je ook dit zinsdeeltje niet dat bij zo'n beetje elk grondrecht vermeld wordt:
quote:
behoudens bij of krachtens de wet
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_202119480
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]
:')
Leuk dit feitenvrije geroeptoeter. Er wordt van alles geschonden volgens jou maar als ik je vraag om dat concreet te maken geef je niet thuis. Logisch ook, want inhoudelijk is het bullshit. De grondwet wordt niet geschonden.
Als je iets heel hard roept maakt dat het nog geen waarheid.

Mensen die het lezen mogen het zelf allemaal maar bedenken hoor, er staan genoeg smaken in dat artikel waar ik naar refereerde.
  donderdag 11 november 2021 @ 00:19:49 #9
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202119484
quote:
Ohja die strenge korte lockdown die alles oplost
pi_202119485
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:14 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Geloof ik niks van.

Ik zit net in de herhaling te luisteren.
Even in mijn woorden wat er gezegd wordt:
Of een korte periode ( :') ) zeer ernstige maatregelen zoals een lockdown.
Of een veel langere tijd ook zeer vervelende maatregelen.
Her gaat sws pijn doen.

Nou. Lekker.

Edit..dit dus:
COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #2224 Lockdown incoming
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202119486
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:19 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als je iets heel hard roept maakt dat het nog geen waarheid.

Mensen die het lezen mogen het zelf allemaal maar bedenken hoor, er staan genoeg smaken in dat artikel waar ik naar refereerde.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Vergeet je ook dit zinsdeeltje niet dat bij zo'n beetje elk grondrecht vermeld wordt:
[..]

zie email 27 oktober
pi_202119487
quote:
Ik zag het maar goed niemand geloof natuurlijk nog in een korte lockdown.
pi_202119492
quote:
9s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:19 schreef Momo het volgende:

[..]
Ohja die strenge korte lockdown die alles oplost
die vervolgens duurt tot april
pi_202119496
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[..]

Dat toont alleen maar aan dat er dus gewogen wordt en mag worden en die grondrechten vaak niet absoluut zijn. Maar het principe van die grondwet kan dan alsnog wel geschonden worden en die principes zijn geen lichte kleine principes. Ik zeg steeds dat het geen wisselgeld is en dat voel ik met mij hele hebben en houden, dat die rechten zo aangevallen worden en men niet ziet hoe fout het is om die te overschreiden omwille van deze Covid situatie.....

Zijn die rechten echt zo weinig waard mensen?
pi_202119498
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:07 schreef capricia het volgende:

Oh, de najaarscurve. Dus toch meer parameters. :D

Ik kan er nog wel een paar noemen:
Het weer dus.
De eventuele maatregelen.
Sociale contacten tussen burgers.
Indoor versus outdoor.

Hebben allemaal invloed op die R en dus op de infecties.
Oh, en voor hoge statistieken moet er ook veel getest worden.
Geef je nu toe dat ondanks een vaccinatiegraad van 96-98%, de maatregelen cq het weer cq indoor/outdoor in landen heden zal leiden tot brandhaarden en een veelvoud desnoods 4000% meer aan besmettingen tov voor de massavaccinaties?
Dat er dus een averechts effect waarneembaar is?

Dat is precies het punt dat ik probeer te maken. Thanks.
pi_202119501
Oh en er wordt ook nog gezegd in dezelfde Op1 uitzending, door dat OMT-lid: 'Maar we doen echt alles om het onderwijs open te houden!'

Nou, dan weet je wel dat er heftige maatregelen voor bepaalde sectoren besproken zijn.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 11 november 2021 @ 00:25:39 #17
12221 Tijn