abonnement Unibet Coolblue
pi_202117651
Welkom in Het Positiviteitstopic!

De insteek van dit topic is positief. Negatieve zaken mogen elders genoemd en bediscussieerd worden. Realistische posts zijn ook welkom, ook al zijn ze niet overwegend positief. We steken onze kop niet in het zand :)

Hierbij een link naar het Dashboard coronavirus van de Rijksoverheid.

Corona locator Nederland met heel veel cijfers: https://www.bddataplan.nl/corona/

Cijfers over vaccinaties vind je op: https://www.coronabeeld.nl

Ben je het niet met een ander eens? Prima, maar dat hoeft niet per se hier gepost te worden. Voer dat gesprek desgewenst via DM of PM.

Iedereen die meepost, bedankt! Het is een fijn topic geworden wat gewaardeerd wordt door meerdere mensen. Samen slepen we elkaar er doorheen!
pi_202117666
@Cinderelladreamer tweede keer covid binnen een half jaar, ondanks dubbel vaxx.

Altijd tegen mij.
pi_202117680
Prima FIPO voor een positiviteitstopic.
pi_202117700
quote:
9s.gif Op woensdag 10 november 2021 21:25 schreef Wereldgozer het volgende:
@:cinderelladreamer tweede keer covid binnen een half jaar, ondanks dubbel vaxx.

Altijd tegen mij.
Da's wel naar inderdaad, sterkte en beterschap!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2021 21:31:44 ]
pi_202117941
quote:
9s.gif Op woensdag 10 november 2021 21:25 schreef Wereldgozer het volgende:
@:cinderelladreamer tweede keer covid binnen een half jaar, ondanks dubbel vaxx.

Altijd tegen mij.
Hopelijk niet of nauwelijks klachten.
pi_202118295
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 21:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Hopelijk niet of nauwelijks klachten.
Was dat maar zo..
pi_202118399
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:23 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Was dat maar zo..
:{ sterkte!
pi_202118431
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:23 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Was dat maar zo..
Heb je onderliggend lijden? Verzwakt immuunsysteem ofzo?
Alpha kenny one
pi_202118646
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:31 schreef falling_away het volgende:

[..]
Heb je onderliggend lijden? Verzwakt immuunsysteem ofzo?
Niet dat ik ooit heb geweten :{. Gezonde 30er.

@Lenny_Leonard ik word gedemoniseerd
pi_202118704
De coronavaccins werken nog altijd erg goed: dit weten we over de effectiviteit. Dat klinkt positief!

https://www.nu.nl/coronav(...)e-effectiviteit.html
  woensdag 10 november 2021 @ 23:06:19 #11
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202118931
Ik ben dubbel over de maatregelen. Enerzijds ben ik blij dat het vooralsnog meevalt; anderzijds ben ik bang dat ze weinig zoden aan de dijk zullen zetten.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202118958
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:43 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Niet dat ik ooit heb geweten :{. Gezonde 30er.

@:lenny_leonard ik word gedemoniseerd
Wel beetje dikkig toch? @Caland
pi_202118970
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Wel beetje dikkig toch? @:caland
Zeg, denken jullie eraan dat dit het positiviteitstopic is??
  woensdag 10 november 2021 @ 23:11:31 #14
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202118982
quote:
17s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:10 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Zeg, denken jullie eraan dat dit het positiviteitstopic is??
Precies. Dikschamen doen jullie maar ergens anders. :W
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202119098
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:06 schreef Federer-fan het volgende:
Ik ben dubbel over de maatregelen. Enerzijds ben ik blij dat het vooralsnog meevalt; anderzijds ben ik bang dat ze weinig zoden aan de dijk zullen zetten.
Het echte probleem ligt bij de ziekenhuizen/personeel. Dat was voor corona door forse bezuinigingen al een probleem, maar nu loopt er ook nog personeel weg vanwege burnout/te weinig salaris en wordt er op die manier ook geen moeite gedaan om nieuwe zorgmedewerkers te motiveren. Dan kan je nog zoveel maatregelen invoeren en/of proberen de vaccinaties op te krikken....het zorgprobleem blijft zolang je daar niks mee doet....
pi_202120764
quote:
17s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:22 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Het echte probleem ligt bij de ziekenhuizen/personeel. Dat was voor corona door forse bezuinigingen al een probleem, maar nu loopt er ook nog personeel weg vanwege burnout/te weinig salaris en wordt er op die manier ook geen moeite gedaan om nieuwe zorgmedewerkers te motiveren. Dan kan je nog zoveel maatregelen invoeren en/of proberen de vaccinaties op te krikken....het zorgprobleem blijft zolang je daar niks mee doet....
De zorg is inderdaad te veel uitgekleed. Eens.
Maar landen waar dat niet is gebeurd gaat het nou niet echt veel beter mee hoor.
pi_202121610
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:06 schreef Federer-fan het volgende:
Ik ben dubbel over de maatregelen. Enerzijds ben ik blij dat het vooralsnog meevalt; anderzijds ben ik bang dat ze weinig zoden aan de dijk zullen zetten.
Voor mij is het ook dubbel. Zeker omdat bepaalde maatregelen wellicht andere maatregelen voorkomen. Er wordt nu bijvoorbeeld gesproken over de 2G mogelijkheid of sluiten van bioscopen en theaters. Daar heb ik moeite mee, zeker omdat ik denk dat theater en bioscoop niets bijdragen, maar als dit voorkomt dat scholen dicht moeten dan heb ik een stuk minder moeite mee.

Zelf denk ik dat de onderliggende boodschap van het OMT wel duidelijk en terecht is, we moeten het aantal contactmomenten binnen verkleinen. Dat is namelijk waar het fout gaat, waar mensen binnen bij elkaar komen besmetten we elkaar.

Als ik de hele situatie bekijk dan zou ik, als ik de overheid was, de volgende maatregelen nemen morgen en het vervolgens eerst maar eens tot 1 december aankijken:
1) Binnen evenementen verbieden, ik denk dan aan dansfeestjes (natte horeca) en congressen e.d.
2) Theater en bioscoop beperken tot 60% van de capaciteit
3) Café en restaurants verplicht placeren en beperken tot 75% van de capaciteit
4) Thuiswerken advies strakker zetten

Buitenlocaties zou ik, met CTB, vooral openlaten. Denk dan aan stadion, dierentuin en pretpark. Enerzijds omdat vermaak belangrijk is voor draagvlak en anderzijds omdat we weten dat er buiten amper iets gebeurd. Zeker als je CTB gebruikt.

CTB zou ik overigens met plezier uitgebreid zien worden. Niet om de reden die jullie denken, want jullie weten ook dat ik het liever kwijt dan rijk ben. Ik ben er echter ondertussen van overtuigd dat CTB ons heel veel dagelijkse positieve testen oplevert. En dat zie ik als positief, deze gevallen zouden we anders niet gevonden hebben. Alles wat we vinden kunnen we op handelen, en dat is precies wat er nodig is. Al zou ik niet zo goed weten waar we nog meer CTB zouden kunnen inzetten, winkels lijkt mij dan weer een stap te ver.
pi_202121730
quote:
17s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:22 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Het echte probleem ligt bij de ziekenhuizen/personeel. Dat was voor corona door forse bezuinigingen al een probleem, maar nu loopt er ook nog personeel weg vanwege burnout/te weinig salaris en wordt er op die manier ook geen moeite gedaan om nieuwe zorgmedewerkers te motiveren. Dan kan je nog zoveel maatregelen invoeren en/of proberen de vaccinaties op te krikken....het zorgprobleem blijft zolang je daar niks mee doet....
Het zorgprobleem ligt wel onder de aandacht, maar het is niet enkel het verleden wat ons dwarszit. Op dit moment is er een schrijnend tekort aan mensen in het algemeen, diverse instanties geven zelfs aan dat ze nu geen boosterprik kunnen zetten omdat er geen personeel is. Er is een schreeuwend tekort aan handjes.

Ik denk dat er wel degelijk iets gedaan is en wordt om ons zorgpersoneel te belonen. Vorig jaar kregen ze netto 1000 euro en deze maand netto 380 euro. Het is maar een druppel op een gloeiende plaat, maar het laat echt wel waardering zien wat mij betreft.

Dat we iets aan de zorg moeten doen, dat lijkt mij duidelijk. Zover ik weet wordt er op dit moment personeel opgeleid, maar dat duurt 2-6 jaar voor deze aan het bed staan. Daar kan je heel weinig aan doen, je kan een opleiding misschien een half jaar inkorten maar dat is het dan ook wel.

Het zou misschien een optie zijn om meer met Duitsland samen te werken. Daar hebben ze een overschot aan bedden wat ze veel geld kost. Misschien moeten we enkele ziekenhuizen in de grensstreek huren (dus inclusief personeel) en dan het LCPS veel meer Corona patiënten die kant op laten sturen. Dan ontlast je in Nederland de reguliere zorg, je hebt snel bedden en handjes en voor Duitsland is het voordeel dat hun gigantische zorgkosten door lege bedden wat gedrukt worden.
pi_202121745
OMT adviseert festivals, evenementen, bioscoop en theaters twee weken te sluiten.

Gelukkig laten ze de pretparken, dierentuinen en andere buitenlocaties nog wel met rust.
pi_202121835
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:07 schreef Oliver23 het volgende:
OMT adviseert festivals, evenementen, bioscoop en theaters twee weken te sluiten.

Gelukkig laten ze de pretparken, dierentuinen en andere buitenlocaties nog wel met rust.
Zoals ik hier net boven aangeef, festivals en evenementen snap ik. Bioscoop en theater echt nonsens, gebeurd niets daar. Eventueel wel wat doen aan de groepsgrootte om het risico verder te verkleinen.

Buitenlocaties vooral afblijven. Het draagvlak is al minimaal, het laatste wat je wil is dit helemaal wegslaan.

Om een voorbeeld te geven. Mijn partner is vrij strict mbt de regels. Als iets niet mag, dan mag het niet en gebeurd het niet. Nu dreigt er voor het 2e jaar op rij een vuurwerkverbod. Vuurwerk is iets wat ons beiden erg kan bekoren, vorig jaar hebben we hier met tegenzin gehoor aan gegeven. We snapten dat het moest, dus we werkten mee. Maar dit jaar is het heel simpel, vuurwerkverbod of niet: wij steken af. In plaats van de gebruikelijke tegenwerpingen van mijn partner was het heel simpel dit jaar, boeiend wat de overheid besluit.

Dit geeft wat mij betreft aan dat het draagvlak echt heel minimaal is. Als de overheid nu een stap te ver gaat, dan komen er grote problemen. De protesten elk weekend zwellen aan, waar er voorheen 15 verdwaalde wappies rondliepen zie je nu elke week meer mensen komen. Mensen die in tegenstelling tot die 15 wappies wél in Corona geloven, maar helemaal klaar zijn met het beleid.
pi_202122023
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:11 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Zoals ik hier net boven aangeef, festivals en evenementen snap ik. Bioscoop en theater echt nonsens, gebeurd niets daar. Eventueel wel wat doen aan de groepsgrootte om het risico verder te verkleinen.

Buitenlocaties vooral afblijven. Het draagvlak is al minimaal, het laatste wat je wil is dit helemaal wegslaan.

Om een voorbeeld te geven. Mijn partner is vrij strict mbt de regels. Als iets niet mag, dan mag het niet en gebeurd het niet. Nu dreigt er voor het 2e jaar op rij een vuurwerkverbod. Vuurwerk is iets wat ons beiden erg kan bekoren, vorig jaar hebben we hier met tegenzin gehoor aan gegeven. We snapten dat het moest, dus we werkten mee. Maar dit jaar is het heel simpel, vuurwerkverbod of niet: wij steken af. In plaats van de gebruikelijke tegenwerpingen van mijn partner was het heel simpel dit jaar, boeiend wat de overheid besluit.

Dit geeft wat mij betreft aan dat het draagvlak echt heel minimaal is. Als de overheid nu een stap te ver gaat, dan komen er grote problemen. De protesten elk weekend zwellen aan, waar er voorheen 15 verdwaalde wappies rondliepen zie je nu elke week meer mensen komen. Mensen die in tegenstelling tot die 15 wappies wél in Corona geloven, maar helemaal klaar zijn met het beleid.
Heb eind november de winter Efteling met het gezin op de agenda staan. Als ze dit gaan schrappen, word ik boos.
pi_202122101
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:20 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Heb eind november de winter Efteling met het gezin op de agenda staan. Als ze dit gaan schrappen, word ik boos.
Ik heb 18 december Charlie Lownoise & Mental Theo in de agenda staan. Zou eerst april 2020 plaatsvinden, toen oktober 2020 en toen rigoureus verschoven naar december 2021 onder het mom van "dan zal het allemaal wel weer kunnen".

Ik denk niet dat het doorgaat ;)
  donderdag 11 november 2021 @ 10:24:43 #23
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_202122111
Het zou dan wel fijn zijn als ze ook weer steunmaatregelen instellen... ons bedrijf is afhankelijk van feestjes. We hadden net hoop dat er in december weer wat bedrijfsfeesten enzo zouden zijn, maar dat gaat zo natuurlijk niet...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_202122177
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:24 schreef SaskiaR het volgende:
Het zou dan wel fijn zijn als ze ook weer steunmaatregelen instellen... ons bedrijf is afhankelijk van feestjes. We hadden net hoop dat er in december weer wat bedrijfsfeesten enzo zouden zijn, maar dat gaat zo natuurlijk niet...
Dat zou echt balen zijn ja als één en ander weer dicht gaat / blijft rond de feestdagen. Ik hoop voor een ieder dat dat niet zal gebeuren.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_202122363
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:24 schreef SaskiaR het volgende:
Het zou dan wel fijn zijn als ze ook weer steunmaatregelen instellen... ons bedrijf is afhankelijk van feestjes. We hadden net hoop dat er in december weer wat bedrijfsfeesten enzo zouden zijn, maar dat gaat zo natuurlijk niet...
Hoewel ik het maximaal ruk vind dat jullie wederom de sjaak zijn, denk ik wel dat het de enige weg is. Er zal toch ergens iets moeten gebeuren om het aantal besmettingen omlaag te krijgen, ik denk dat we het daar allemaal wel over eens kunnen zijn in Nederland.

Ik neem aan dat er wel gewoon steun geregeld wordt, want het zou belachelijk zijn als het enkel geven zou zijn. Ik hoop ook dat er gekeken wordt of personeel uit jullie sector ingezet kan worden bij de GGD als ze dat willen, hopelijk versnelt dat de mogelijkheden van de GGD (meer testen, meer prikken).
pi_202122376
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:27 schreef Sangha het volgende:

[..]
Dat zou echt balen zijn ja als één en ander weer dicht gaat / blijft rond de feestdagen. Ik hoop voor een ieder dat dat niet zal gebeuren.
Iedereen hoopt het, maar de realiteit is echter heel hard. Ergens gaan er klappen vallen, hoe ruk dat ook is :{

Hopelijk maar lichte klappen en voor korte tijd.
pi_202122834
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:06 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Het zorgprobleem ligt wel onder de aandacht, maar het is niet enkel het verleden wat ons dwarszit. Op dit moment is er een schrijnend tekort aan mensen in het algemeen, diverse instanties geven zelfs aan dat ze nu geen boosterprik kunnen zetten omdat er geen personeel is. Er is een schreeuwend tekort aan handjes.

Ik denk dat er wel degelijk iets gedaan is en wordt om ons zorgpersoneel te belonen. Vorig jaar kregen ze netto 1000 euro en deze maand netto 380 euro. Het is maar een druppel op een gloeiende plaat, maar het laat echt wel waardering zien wat mij betreft.

Dat we iets aan de zorg moeten doen, dat lijkt mij duidelijk. Zover ik weet wordt er op dit moment personeel opgeleid, maar dat duurt 2-6 jaar voor deze aan het bed staan. Daar kan je heel weinig aan doen, je kan een opleiding misschien een half jaar inkorten maar dat is het dan ook wel.

Het zou misschien een optie zijn om meer met Duitsland samen te werken. Daar hebben ze een overschot aan bedden wat ze veel geld kost. Misschien moeten we enkele ziekenhuizen in de grensstreek huren (dus inclusief personeel) en dan het LCPS veel meer Corona patiënten die kant op laten sturen. Dan ontlast je in Nederland de reguliere zorg, je hebt snel bedden en handjes en voor Duitsland is het voordeel dat hun gigantische zorgkosten door lege bedden wat gedrukt worden.
Het is natuurlijk vooral niet handig geweest dat ze eerst fors bezuinigd hebben en dat nu weer moeten gaan rechttrekken.

Maar samenwerken met buurlanden is al een goede start om zorg te kunnen ontlasten, niet alleen met Duitsland natuurlijk maar met alle buurlanden die een land uberhaupt heeft.
  donderdag 11 november 2021 @ 11:06:03 #28
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_202122922
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:24 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik heb 18 december Charlie Lownoise & Mental Theo in de agenda staan. Zou eerst april 2020 plaatsvinden, toen oktober 2020 en toen rigoureus verschoven naar december 2021 onder het mom van "dan zal het allemaal wel weer kunnen".

Ik denk niet dat het doorgaat ;)
Hier over 2 weken Nightwish, gaat ook voor de 3e keer verplaatst worden dus :')
pi_202123434
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:06 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Hier over 2 weken Nightwish, gaat ook voor de 3e keer verplaatst worden dus :')
Ik zou er vanuit gaan, kan het enkel meevallen :)
pi_202123763
quote:
17s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:01 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Het is natuurlijk vooral niet handig geweest dat ze eerst fors bezuinigd hebben en dat nu weer moeten gaan rechttrekken.
Eerlijk gezegd vind ik dat wel wat kort door de bocht. We zijn, met zijn allen, al jaren bezig om de zorg uit te kleden. Massaal nemen we de goedkoopste zorgverzekeringen en zien we liever belastinggeld naar andere sectoren gaan. Natuurlijk is lang niet iedereen het hiermee eens, toch de meerderheid van Nederland kiest al 10+ jaar voor partijen als de VVD die er niet om bekend staan de zorg hoog op het lijstje te hebben staan.

Het gekke is dat we qua keiharde euro's niet eens echt gekort hebben, het is vooral dat de zorg steeds duurder is geworden. We leven langer en dat brengt gewoon ontzettend veel kosten met zich mee. Wat dan niet meewerkt is de vergrijzing van dit moment, ook dat drijft de kosten op en zorgt er ook voor dat er veel personeel uitstroomt.

Ergens zullen we keuzes moeten maken. En het gaat jaren duren voor we die keuze ook daadwerkelijk terug gaan zien, als je nu kiest voor meer IC bedden bijvoorbeeld dan moet je minstens 8 jaar wachten voordat dit ook gerealiseerd is. Eerste 2 jaar heb je nodig om mensen enthousiast te krijgen en daarna moet je ze nog 6 jaar opleiden.

quote:
Maar samenwerken met buurlanden is al een goede start om zorg te kunnen ontlasten, niet alleen met Duitsland natuurlijk maar met alle buurlanden die een land uberhaupt heeft.
Van België hoeven we denk ik weinig te verwachten, daar gaat het ook niet wat je noemt heel goed :'(
pi_202124465
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:47 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd vind ik dat wel wat kort door de bocht. We zijn, met zijn allen, al jaren bezig om de zorg uit te kleden. Massaal nemen we de goedkoopste zorgverzekeringen en zien we liever belastinggeld naar andere sectoren gaan. Natuurlijk is lang niet iedereen het hiermee eens, toch de meerderheid van Nederland kiest al 10+ jaar voor partijen als de VVD die er niet om bekend staan de zorg hoog op het lijstje te hebben staan.

Het gekke is dat we qua keiharde euro's niet eens echt gekort hebben, het is vooral dat de zorg steeds duurder is geworden. We leven langer en dat brengt gewoon ontzettend veel kosten met zich mee. Wat dan niet meewerkt is de vergrijzing van dit moment, ook dat drijft de kosten op en zorgt er ook voor dat er veel personeel uitstroomt.

Ergens zullen we keuzes moeten maken. En het gaat jaren duren voor we die keuze ook daadwerkelijk terug gaan zien, als je nu kiest voor meer IC bedden bijvoorbeeld dan moet je minstens 8 jaar wachten voordat dit ook gerealiseerd is. Eerste 2 jaar heb je nodig om mensen enthousiast te krijgen en daarna moet je ze nog 6 jaar opleiden.
[..]
Van België hoeven we denk ik weinig te verwachten, daar gaat het ook niet wat je noemt heel goed :'(
Nou dat uitkleden is niet alleen vanuit de regering, maar mensen zijn nu ook wel juist bewuster geworden voor welke verzekering ze willen kiezen en dat is niet altijd perse de goedkoopste. Maar goed, ik snap je punt.


En ik bedoelde samenwerken met buurlanden natuurlijk vooral als dat ook echt mogelijk is.
pi_202124544
quote:
17s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:34 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Nou dat uitkleden is niet alleen vanuit de regering, maar mensen zijn nu ook wel juist bewuster geworden voor welke verzekering ze willen kiezen en dat is niet altijd perse de goedkoopste. Maar goed, ik snap je punt.
Het is een totaalplaatje, en dat is gewoon niet gunstig. Het hele systeem van dit moment is ook zo gebouwd dat dit kan met de particuliere verzekeraars. Hoewel dat ook zeker goede dingen gebracht heeft is het maar de vraag of het opweegt.

Het zou heel goed zijn als de overheid de komende 10 jaar zorgt dat dit beter geregeld wordt.

quote:
En ik bedoelde samenwerken met buurlanden natuurlijk vooral als dat ook echt mogelijk is.
Snap ik, voor de toekomst zou dat ook een mooi idee zijn. Zet een gigantisch ziekenhuis op het 3 landenpunt zou ik zeggen. Al is dat heel simpel gedacht ben ik bang.
pi_202124772
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:39 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Het is een totaalplaatje, en dat is gewoon niet gunstig. Het hele systeem van dit moment is ook zo gebouwd dat dit kan met de particuliere verzekeraars. Hoewel dat ook zeker goede dingen gebracht heeft is het maar de vraag of het opweegt.

Het zou heel goed zijn als de overheid de komende 10 jaar zorgt dat dit beter geregeld wordt.
[..]
Snap ik, voor de toekomst zou dat ook een mooi idee zijn. Zet een gigantisch ziekenhuis op het 3 landenpunt zou ik zeggen. Al is dat heel simpel gedacht ben ik bang.
Ben benieuwd of de overheid dat gaat oppikken :)


Misschien simpel gedacht maar wel een optie om te overwegen zo'n ziekenhuis.
pi_202124840
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:59 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Voor mij is het ook dubbel. Zeker omdat bepaalde maatregelen wellicht andere maatregelen voorkomen. Er wordt nu bijvoorbeeld gesproken over de 2G mogelijkheid of sluiten van bioscopen en theaters. Daar heb ik moeite mee, zeker omdat ik denk dat theater en bioscoop niets bijdragen, maar als dit voorkomt dat scholen dicht moeten dan heb ik een stuk minder moeite mee.

Zelf denk ik dat de onderliggende boodschap van het OMT wel duidelijk en terecht is, we moeten het aantal contactmomenten binnen verkleinen. Dat is namelijk waar het fout gaat, waar mensen binnen bij elkaar komen besmetten we elkaar.

Als ik de hele situatie bekijk dan zou ik, als ik de overheid was, de volgende maatregelen nemen morgen en het vervolgens eerst maar eens tot 1 december aankijken:
1) Binnen evenementen verbieden, ik denk dan aan dansfeestjes (natte horeca) en congressen e.d.
2) Theater en bioscoop beperken tot 60% van de capaciteit
3) Café en restaurants verplicht placeren en beperken tot 75% van de capaciteit
4) Thuiswerken advies strakker zetten

Buitenlocaties zou ik, met CTB, vooral openlaten. Denk dan aan stadion, dierentuin en pretpark. Enerzijds omdat vermaak belangrijk is voor draagvlak en anderzijds omdat we weten dat er buiten amper iets gebeurd. Zeker als je CTB gebruikt.

CTB zou ik overigens met plezier uitgebreid zien worden. Niet om de reden die jullie denken, want jullie weten ook dat ik het liever kwijt dan rijk ben. Ik ben er echter ondertussen van overtuigd dat CTB ons heel veel dagelijkse positieve testen oplevert. En dat zie ik als positief, deze gevallen zouden we anders niet gevonden hebben. Alles wat we vinden kunnen we op handelen, en dat is precies wat er nodig is. Al zou ik niet zo goed weten waar we nog meer CTB zouden kunnen inzetten, winkels lijkt mij dan weer een stap te ver.
Lijkt me een redelijke aanpak.
En zorgen dat gebruik QR-codes meer nageleefd wordt.
Dat 2G lijkt me niks, dat zorgt voor nog meer polarisatie, en er is ook geen uitweg voor mensen die zich niet kunnen laten vaccineren.
pi_202125032
Als ik naar de cases in Israel kijk, waar ze zich eind augusutus behoorlijk druk maakten om de stijging, zie ik dat de boel daar nu goed onder controle is.. hoe komt dit? Heeft iedereen daar een booster prik gehad dan?
Alpha kenny one
pi_202125045
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 13:07 schreef falling_away het volgende:
Als ik naar de cases in Israel kijk, waar ze zich eind augusutus behoorlijk druk maakten om de stijging, zie ik dat de boel daar nu goed onder controle is.. hoe komt dit? Heeft iedereen daar een booster prik gehad dan?
Nou niet iedereen, maar ze zijn daar flink aan het boosteren geweest ja, zijn wel koploper!
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  donderdag 11 november 2021 @ 13:41:51 #38
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202125510
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:47 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd vind ik dat wel wat kort door de bocht. We zijn, met zijn allen, al jaren bezig om de zorg uit te kleden. Massaal nemen we de goedkoopste zorgverzekeringen en zien we liever belastinggeld naar andere sectoren gaan. Natuurlijk is lang niet iedereen het hiermee eens, toch de meerderheid van Nederland kiest al 10+ jaar voor partijen als de VVD die er niet om bekend staan de zorg hoog op het lijstje te hebben staan.

[..]

Voor mij is de olifant in de kamer dat je in Nederland - zoals ook ook wel eerder heb gezegd - voor 385 euro per jaar zo onverantwoord mag lieven als je wilt en dat al je kosten worden vergoed. Er is gewoon geen financiële prikkel om gezond te leven. "Government is the great fiction, through which everybody endeavors to live at the expense of everybody else” - Frederic Bastiat.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202125572
Als ik lomp en simpel (want ik ben maar een simpel persoon) naar de cijfers kijk, dan snap ik heel weinig van de maatregelen.

De grootste besmettingshaarden zijn by far thuis en op het werk. Die kun je volgens mij ondervangen door 2-3 weken iedereen thuis te laten werken (ipv dat vreemde halve werkweek) en gewoon weer twee mensen per dag thuis toe te laten....

Je kunt dan de rest vd haarden (horeca/evenementen/bioscopen) ontzien want die leveren toch amper besmettingen op.

Bovenstaande zijn in mijn optiek de enige twee regels die zoden aan de spreekwoordelijke dijk zetten en logischerwijs aan de hand van deze cijfers te rechtvaardigen zijn.'
pi_202125594
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:56 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Lijkt me een redelijke aanpak.
En zorgen dat gebruik QR-codes meer nageleefd wordt.
Dat 2G lijkt me niks, dat zorgt voor nog meer polarisatie, en er is ook geen uitweg voor mensen die zich niet kunnen laten vaccineren.
Probleem is vooral dat ze geen onderbouwing kunnen geven van sluiting evenementen, hoe groot is het % besmettingen dat daar vandaan komt, horeca is het % ook heel laag. Volgens mij ligt de grote groep besmettingen in het onderwijs nu en dat willen ze open laten (terecht trouwens)

Aan de andere kant is elke maatregel die ze moeten nemen niet leuk, wat dat betreft is elk besluit een besluit met veel weerstand.
pi_202125600
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 13:48 schreef Piethur het volgende:
Als ik lomp en simpel (want ik ben maar een simpel persoon) naar de cijfers kijk, dan snap ik heel weinig van de maatregelen.

De grootste besmettingshaarden zijn by far thuis en op het werk. Die kun je volgens mij ondervangen door 2-3 weken iedereen thuis te laten werken (ipv dat vreemde halve werkweek) en gewoon weer twee mensen per dag thuis toe te laten....

Je kunt dan de rest vd haarden (horeca/evenementen/bioscopen) ontzien want die leveren toch amper besmettingen op.

Bovenstaande zijn in mijn optiek de enige twee regels die zoden aan de spreekwoordelijke dijk zetten en logischerwijs aan de hand van deze cijfers te rechtvaardigen zijn.'
thuis wordt je niet besmet, tenzij er bezoek komt of kinderen hebt.
werk klopt wel, maar niemand werkt weer thuis ofzo, wegen zijn bomvol.
  donderdag 11 november 2021 @ 13:55:05 #42
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_202125644
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 13:51 schreef THEFXR het volgende:

[..]
thuis wordt je niet besmet, tenzij er bezoek komt of kinderen hebt.
werk klopt wel, maar niemand werkt weer thuis ofzo, wegen zijn bomvol.
Thuis besmet worden is meer een gevolg dan een oorzaak. Zodra iemand het ergens anders heeft opgelopen (op werk, horeca, school, enz.) steek je thuis makkelijk al je huisgenoten aan.
Het is dus wel degelijk een probleem, maar je kan het eigenlijk niet oplossen zonder de oorzaak die erachter ligt weg te nemen.
  donderdag 11 november 2021 @ 14:05:54 #43
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202125766
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute stijging van 52 (relatieve stijging 3,2). Het zijn daarmee 1.699 bezette bedden in totaal, dus nog maar één patiënt onder de 1.700.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- donderdag 11 november:330 (absolute stijging 3; relatieve stijging 0,9%);
- woensdag 10 november: 327 (absolute stijging 8; relatieve stijging 2,5%);
- dinsdag 9 november: 319 (absolute daling 7; relatieve daling 2,1%);
- maandag 8 november: 326 (absolute stijging 21; relatieve stijging 6,9%);
- zondag 7 november: 305 (absolute stijging 17; relatieve stijging 5,9%);
- zaterdag 6 november: 288 (absolute stijging 2; relatieve stijging 0,7%);
- vrijdag 5 november: 286 (absolute stijging 13; relatieve stijging 4,8%);
- donderdag 4 november: 273 (absolute stijging 23; relatieve stijging 9,2%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- donderdag 11 november: 1.369 (absolute stijging 49; relatieve stijging 3,7);
- woensdag 10 november: 1.320 (absolute daling 8; relatieve daling 0,6%);
- dinsdag 9 november: 1.328 (absolute stijging 81; relatieve stijging 6,5);
- maandag 8 november: 1.247 (absolute stijging 62; relatieve stijging 5,2%);
- zondag 7 november: 1.185 (absolute stijging 74; relatieve stijging 6,7%);
- zaterdag 6 november: 1.111 (absolute stijging 47; relatieve stijging 4,4%);
- vrijdag 5 november: 1.064 (absolute stijging 10; relatieve stijging 0,9%);
- donderdag 4 november: 1.054 (absolute daling 6; relatieve daling 0,6%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202125833
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 13:51 schreef THEFXR het volgende:

[..]
thuis wordt je niet besmet, tenzij er bezoek komt of kinderen hebt.
werk klopt wel, maar niemand werkt weer thuis ofzo, wegen zijn bomvol.
Merendeel van de besmettingen vinden plaats in de huizelijke sfeer, idd door bezoek. Dus dan lijkt me dat je het bezoek zo beperkt mogelijk willen maken.

Ik geef het nog twee weken en dan zitten we vrees ik weer in een lockdown:P

Wel zijn er veel mensen bij die resistent zijn!
pi_202125932
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 14:11 schreef Piethur het volgende:

[..]
Merendeel van de besmettingen vinden plaats in de huizelijke sfeer, idd door bezoek. Dus dan lijkt me dat je het bezoek zo beperkt mogelijk willen maken.

Ik geef het nog twee weken en dan zitten we vrees ik weer in een lockdown:P

Wel zijn er veel mensen bij die resistent zijn!
Tja het zal me ergens ook niet verbazen als er een lokkie down komt. Maar wie had dat begin van het jaar gedacht. Het gaat toch niet helemaal de goede kant op zeg. Maar we houden het positief en denken aan veel mensen die resistent zijn is een goede afsluiter. ;)

Ben echt benieuwd naar morgen, ik vrees dat het veel rumoer gaat geven, linksom of rechtsom! :X
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_202125982
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 13:50 schreef magrec het volgende:

[..]
Probleem is vooral dat ze geen onderbouwing kunnen geven van sluiting evenementen, hoe groot is het % besmettingen dat daar vandaan komt, horeca is het % ook heel laag. Volgens mij ligt de grote groep besmettingen in het onderwijs nu en dat willen ze open laten (terecht trouwens)

Aan de andere kant is elke maatregel die ze moeten nemen niet leuk, wat dat betreft is elk besluit een besluit met veel weerstand.
Dat er besmettingen plaatsvinden op evenementen is wel duidelijk, maar hoeveel dat er zijn hangt natuurlijk heel erg af van hoeveel evenementen er zijn, hoe groot die zijn en door welke leeftijdsgroepen die bezocht worden. De meeste besmettingen zijn thuis of bij bezoek, ook op scholen zijn er veel maar daar kun je allemaal niks mee. Maar de manier om het aantal besmettingen naar beneden te krijgen is om het aantal contacten the beperken of verkorten. Dus dan kom je uit bij thuiswerk-adviezen, afstand houden, horeca vroeger dicht, capaciteit inperken en bepaalde sectors mogelijk tijdelijk sluiten.
pi_202126068
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 14:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Dat er besmettingen plaatsvinden op evenementen is wel duidelijk, maar hoeveel dat er zijn hangt natuurlijk heel erg af van hoeveel evenementen er zijn, hoe groot die zijn en door welke leeftijdsgroepen die bezocht worden. De meeste besmettingen zijn thuis of bij bezoek, ook op scholen zijn er veel maar daar kun je allemaal niks mee. Maar de manier om het aantal besmettingen naar beneden te krijgen is om het aantal contacten the beperken of verkorten. Dus dan kom je uit bij thuiswerk-adviezen, afstand houden, horeca vroeger dicht, capaciteit inperken en bepaalde sectors mogelijk tijdelijk sluiten.
Maar ook al zou dat dan tijdelijk zijn, als ze dan weer gaan versoepelen komen er weer veel meer mensen bij elkaar en kan dit riedeltje weer opnieuw beginnen. Zoals hierboven al staat: wie had eerder dit jaar gedacht dat we ondanks de vaccinaties weer op deze cijfers zouden uitkomen?


Gelukkig staat m'n kerstboompje al, kunnen ze dat alvast niet meer van me afpakken :)
pi_202126279
quote:
17s.gif Op donderdag 11 november 2021 14:32 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Maar ook al zou dat dan tijdelijk zijn, als ze dan weer gaan versoepelen komen er weer veel meer mensen bij elkaar en kan dit riedeltje weer opnieuw beginnen. Zoals hierboven al staat: wie had eerder dit jaar gedacht dat we ondanks de vaccinaties weer op deze cijfers zouden uitkomen?

Gelukkig staat m'n kerstboompje al, kunnen ze dat alvast niet meer van me afpakken :)
Daarom denk ik ook dat het verstandiger zou zijn, en rust zou scheppen, om de maatregelen voor langere tijd te laten gelden, tot 1 maart.
pi_202126309
quote:
17s.gif Op donderdag 11 november 2021 14:32 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Maar ook al zou dat dan tijdelijk zijn, als ze dan weer gaan versoepelen komen er weer veel meer mensen bij elkaar en kan dit riedeltje weer opnieuw beginnen. Zoals hierboven al staat: wie had eerder dit jaar gedacht dat we ondanks de vaccinaties weer op deze cijfers zouden uitkomen?

Gelukkig staat m'n kerstboompje al, kunnen ze dat alvast niet meer van me afpakken :)
Ik had al wel deze zomer al beetje gezegd dat het me niet zou verbazen als er in het diepst vd winter nog wat maatregelen zouden komen. Maar ik had meer verwacht dat het kwam doordat er een joekel van een griepepidemie zou komen omdat we daar eigenlijk al 2,5 jaar amper mee te maken hebben gehad.

Met +/- 3 miljoen mensen die niet gevaccineerd zijn of non responders en grofweg 1 % (bierviltjesrekenen) daarvan in het ziekenhuis belandt, dat zijn 30 000 mensen (waarvan wellicht 5% naar de IC gaat) zat je alweer over de capaciteit heen als deze allemaal in een korte periode ziek zouden worden.

Als het dan ook nog beetje tegenvalt met Jansen/AZ, de snelheid verbaast me maar de maatregelen op zich niet zo zeer. Sowieso kunnen mensen en wetenschappers moeilijk omgaan met het principe van een exponentiële groei;)
pi_202126513
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 14:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Daarom denk ik ook dat het verstandiger zou zijn, en rust zou scheppen, om de maatregelen voor langere tijd te laten gelden, tot 1 maart.
Helemaal met je eens, gewoon een tijdlang een aantal basisregels, eigenlijk hadden ze dat dus al moeten doen, maar dat is achteraf praten en dus makkelijk. ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_202126577
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 14:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Daarom denk ik ook dat het verstandiger zou zijn, en rust zou scheppen, om de maatregelen voor langere tijd te laten gelden, tot 1 maart.
1 maart nog wel.......... ;(


Met alle respect voor jouw beredenering hoor.


@Piethur Tja, de zorgcapaciteit is gewoon te klein nu helaas. En wellicht kunnen we echt niet onder maatregelen uit, maar het is wel echt het tegenovergestelde van: we kunnen 1 november alles gaan loslaten.
pi_202126869
quote:
17s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:12 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
@:Piethur Tja, de zorgcapaciteit is gewoon te klein nu helaas. En wellicht kunnen we echt niet onder maatregelen uit, maar het is wel echt het tegenovergestelde van: we kunnen 1 november alles gaan loslaten.
Ja het is te triest voor woorden, maar het is helaas niet anders. Ik hoor en zie nog alle berichtjes dat we na de vaccinaties alles snel los kunnen laten... :X

Maar wat goedddd dat je de kerstboom al hebt staan! Echt of was het een grapje? Ik wacht nog even maar heb wel de spullen al verzameld en uit de schuur gehaald. Heb wel wat led-lichtjes opgehangen. De donkere dagen zijn immers al begonnen! oO/ *O* ~:)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_202127002
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:24 schreef Sangha het volgende:

[..]
Ja het is te triest voor woorden, maar het is helaas niet anders. Ik hoor en zie nog alle berichtjes dat we na de vaccinaties alles snel los kunnen laten... :X

Maar wat goedddd dat je de kerstboom al hebt staan! Echt of was het een grapje? Ik wacht nog even maar heb wel de spullen al verzameld en uit de schuur gehaald. Heb wel wat led-lichtjes opgehangen. De donkere dagen zijn immers al begonnen! oO/ *O* ~:)
Gezien de cijfers van vandaag en ongetwijfeld ook komende week aangezien vandaag volop 11 van 11de wordt gevierd gaat het weer net zoals vorige winter.....


Dus ja, mijn boompje staat al sinds 1 november :@ ~:)
pi_202127062
quote:
17s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:31 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Dus ja, mijn boompje staat al sinds 1 november :@ ~:)
>:O
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_202127099
Oefff, de besmettingscijfers kan je maar beter niet bekijken. Ik duik weer even onder, ik kan het niet positief houden, sorry...
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_202127425
Is er een storing geweest de laatste dagen wat er nu ineens bijgeteld wordt? Ineens ruim 3,5K meer dan gister lijkt me wat onwaarschijnlijk.
A mind with a heart of it's own
pi_202127463
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:52 schreef DrMarten het volgende:
Is er een storing geweest de laatste dagen wat er nu ineens bijgeteld wordt? Ineens ruim 3,5K meer dan gister lijkt me wat onwaarschijnlijk.
Vind het ook wel bizar veel inderdaad.......
pi_202127493
quote:
17s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:53 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Vind het ook wel bizar veel inderdaad.......
Wet van de grote getallen! Groei van 40% 't.o.v. een week geleden...als je volgende week weer 40% pakt..krijg je er meteen 6k bij.
pi_202127766
quote:
17s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:12 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
1 maart nog wel.......... ;(

Met alle respect voor jouw beredenering hoor.

@:Piethur Tja, de zorgcapaciteit is gewoon te klein nu helaas. En wellicht kunnen we echt niet onder maatregelen uit, maar het is wel echt het tegenovergestelde van: we kunnen 1 november alles gaan loslaten.
Dat is eigenlijk vooral ingegeven omdat het pas tegen die tijd onwaarschijnlijker wordt dat het weer oplaait als restricties opgeheven worden. Tot die tijd zitten mensen veel binnen, loopt effectiviteit van de vaccins bij een groot deel van de bevolking terug, en is er ook de dreiging van een griepgolf (waarvan het risico met dezelfde maatregelen ook flink wordt teruggedrongen).
pi_202127771
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:55 schreef magrec het volgende:

[..]
Wet van de grote getallen! Groei van 40% 't.o.v. een week geleden...als je volgende week weer 40% pakt..krijg je er meteen 6k bij.
Doe mij maar een taalpuzzeltje ;)

Van de andere kant, iedereen kan het maar gehad hebben :')
pi_202127793
quote:
17s.gif Op donderdag 11 november 2021 16:09 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Doe mij maar een taalpuzzeltje ;)

Van de andere kant, iedereen kan het maar gehad hebben :')
Zo'n sprong zag ik ook niet aankomen...waar blijft dat plafond!
pi_202127802
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 16:09 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Dat is eigenlijk vooral ingegeven omdat het pas tegen die tijd onwaarschijnlijker wordt dat het weer oplaait als restricties opgeheven worden. Tot die tijd zitten mensen veel binnen, loopt effectiviteit van de vaccins bij een groot deel van de bevolking terug, en is er ook de dreiging van een griepgolf (waarvan het risico met dezelfde maatregelen ook flink wordt teruggedrongen).
Ja snap het ook wel hoor, maar probeer nu nog maar eens een lichtpuntje aan de horizon te zien.....
pi_202127983
Ik ben ook verbaasd door het grote aantal nieuwe registraties.
Wel zitten er in de cijfers van vandaag relatief veel meldingen in de jongste leeftijdsgroepen: 26% van het aantal nieuwe meldingen vandaag is in de groep 0-20 jaar (4250 meldingen) en 33% in de groep 20-40 jaar (5370 meldingen).

Mijn grafieken van vandaag:

De cijfers lijken nu compleet tot en met 3 november. Ook nu weer is het aantal registraties op woensdag de 3e hoger dan op dinsdag en maandag.


De dagcurve van gisteren (lichtblauw) is vergelijkbaar met die van eergisteren (paars). De dagcurve van vandaag (rood) is een hoger over de hele linie. Zowel de piek is hoger (~1000 hoger dan gisteren). De dip is ook hoog (rond de 1000, terwijl er eergisteren nog sprake was van een negatief aantal) en de buik is ook iedere dag 300-500 hoger vergeleken met de curve van eergisteren.


Het aandeel van de groep 0-20 jaar is duidelijk aan het stijgen. Op 26 oktober was het aandeel onder de 18%, op 4 november bijna 22% en dat lijkt nog verder te stijgen naar boven de 25%. De aandelen van de groepen 60-80 jaar en 40-60 jaar dalen eind oktober/begin november.


In absolute aantallen was er rond 1/2/3 november een piek te zien voor de groepen 20-40, 40-60 en 60-80 jaar. Dit is de laatste weken meestal zichtbaar voor het begin van de week. De groep 0-20 jaar laat ook na 4 november al een stijging in het absolute aantal gevallen zien.
pi_202128172
quote:
17s.gif Op donderdag 11 november 2021 16:11 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ja snap het ook wel hoor, maar probeer nu nog maar eens een lichtpuntje aan de horizon te zien.....
Meer besmettingen, meer immuniteit :P
pi_202128183
quote:
17s.gif Op donderdag 11 november 2021 16:11 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ja snap het ook wel hoor, maar probeer nu nog maar eens een lichtpuntje aan de horizon te zien.....
Inderdaad, die is er nauwelijks, of die is heel ver weg.
Wat nog een beetje hoopvol is is dat een dergelijk groei met eerdere golven na een paar weken afnam. Ook in gebieden waar weinig of geen maatregelen werden genomen. Vooral, denk ik, omdat mensen voorzichtiger worden, vanwege het nieuws, en omdat ze steeds meer om zich heen zien dat mensen ziek worden, waardoor het 'echter' wordt.
Hier merk ik, dat wanneer er een week ofzo meer dan 35k besmettingen per dag zijn, dat ik in mijn omgeving begin te horen dat er mensen ziek zijn.
pi_202128254
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 16:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Inderdaad, die is er nauwelijks, of die is heel ver weg.
Wat nog een beetje hoopvol is is dat een dergelijk groei met eerdere golven na een paar weken afnam. Ook in gebieden waar weinig of geen maatregelen werden genomen. Vooral, denk ik, omdat mensen voorzichtiger worden, vanwege het nieuws, en omdat ze steeds meer om zich heen zien dat mensen ziek worden, waardoor het 'echter' wordt.
Hier merk ik, dat wanneer er een week ofzo meer dan 35k besmettingen per dag zijn, dat ik in mijn omgeving begin te horen dat er mensen ziek zijn.
En dat is precies dat stukje waar ik nu tegenop zie....hoe kan ik komende tijd weer gaan proberen bij cliënten dit onderwerp te vermijden of hoe kan ik proberen hier zo neutraal mogelijk mee in gesprek te gaan.....
pi_202128279
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:52 schreef DrMarten het volgende:
Is er een storing geweest de laatste dagen wat er nu ineens bijgeteld wordt? Ineens ruim 3,5K meer dan gister lijkt me wat onwaarschijnlijk.
Het groeipercentage staat al weken stabiel op 40 - 45%.
pi_202128283
Nog een statistiek uit de UK die niet leuk is, maar wel laat zien dat de vaccins werken (of hadden kunnen werken).
Er zijn in de UK ongeveer 100 kinderen aan Covid overleden sinds het begin van de epidemie, 22 daarvan sinds september.
pi_202128324
quote:
17s.gif Op donderdag 11 november 2021 16:41 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
En dat is precies dat stukje waar ik nu tegenop zie....hoe kan ik komende tijd weer gaan proberen bij cliënten dit onderwerp te vermijden of hoe kan ik proberen hier zo neutraal mogelijk mee in gesprek te gaan.....
Lastig lijkt me. Persoonlijk ga ik er maar vanuit dat het tot maart niet echt beter zal worden.
pi_202128426
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 16:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Lastig lijkt me. Persoonlijk ga ik er maar vanuit dat het tot maart niet echt beter zal worden.
Dat is inderdaad niet makkelijk......
pi_202128484
Wat een dag wat een dag... :{
pi_202129289
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 13 september 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 14 t/m maandag 20 september:
Daling t.o.v. week ervóór: 16,8%

dinsdag: 2.009
woensdag: 2.354
donderdag: 2.098
vrijdag: 2.138
zaterdag: 2.000
zondag: 1.663
maandag: 1.326


totaal: 13.558

Besmettingcijfers dinsdag 21 t/m maandag 27 september:
Daling t.o.v. week ervóór: 14,1%

dinsdag: 1.664
woensdag: 1.900
donderdag: 1.823
vrijdag: 1.681
zaterdag: 1.592
zondag: 1.597
maandag: 1.387


totaal: 11.644

Besmettingcijfers dinsdag 28 september t/m maandag 4 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 1,0%

dinsdag: 1.707
woensdag: 1.755
donderdag: 1.703
vrijdag: 1.713
zaterdag: 1.658
zondag: 1.603
maandag: 1.624


totaal: 11.763

Besmettingcijfers dinsdag 5 t/m maandag 11 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 42,2%

dinsdag: 1.882
woensdag: 1.895
donderdag: 2.746
vrijdag: 2.761
zaterdag: 2.501
zondag: 2.258
maandag: 2.711


totaal: 16.753

Besmettingcijfers dinsdag 12 t/m maandag 18 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 47,2%

dinsdag: 2.887
woensdag: 3.716
donderdag: 3.623
vrijdag: 3.709
zaterdag: 3.702
zondag: 3.672
maandag: 3.354


totaal: 24.663

Besmettingcijfers dinsdag 19 t/m maandag 25 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 49,2%

dinsdag: 3.895
woensdag: 4.574
donderdag: 5.195
vrijdag: 5.865
zaterdag: 5.676
zondag: 6.290
maandag: 5.296


totaal: 36.791

Besmettingcijfers dinsdag 26 oktober t/m maandag 1 november:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: 35,6%

dinsdag: 5.747
woensdag: 7.260
donderdag: 7.683
vrijdag: 7.389
zaterdag: 7.942
zondag: 8.172
maandag: 7.694


totaal: 49.887

Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 november:
Stijging t.o.v. week ervóór: 46,5%

dinsdag: 7.724
woensdag: 9.109
donderdag: 10.214
vrijdag: 10.911
zaterdag: 11.954
zondag: 11.349
maandag: 11.804


totaal: 73.065

Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m maandag 15 november:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 48,7%

dinsdag: 11.282
woensdag: 12.648
donderdag: 16.287
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:


totaal: 93.840 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)

pi_202129503
Tijd om vroeg naar bed te gaan.

Niet nu, maar straks.
Tap tap tap
pi_202129581
We zeuren vaak over het beleid van de overheid hier (en terecht, dat zit onze genen als Nederlanders). Maar als je kijkt naar de patronen in Europa dan denk ik dat Nederland het niet zo slecht gedaan heeft. Grote pieken zijn voorkomen, terwijl men ook niet zolang restricties heeft doorgevoerd dat er diepe dalen kwamen.
In veel landen zijn er scherpe pieken geweest, toen eea flink uit de hand liep (Portugal, UK, etc). In Duitsland heeft men geen hoge pieken gekend, daar was men meestal vroeger met ingrijpen, en greep men harder in.
Finland valt me ook wel op, ik heb eigenlijk geen idee hoe strict men daar is geweest.

Maar eigenlijk wil je de hoge toppen vermijden, en de diepe dalen zou je kunnen interpreteren als te lang doorgevoerde maatregelen.

  donderdag 11 november 2021 @ 18:42:49 #75
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202130009
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 14:19 schreef Sangha het volgende:

[..]
Tja het zal me ergens ook niet verbazen als er een lokkie down komt. Maar wie had dat begin van het jaar gedacht. Het gaat toch niet helemaal de goede kant op zeg. Maar we houden het positief en denken aan veel mensen die resistent zijn is een goede afsluiter. ;)

Ben echt benieuwd naar morgen, ik vrees dat het veel rumoer gaat geven, linksom of rechtsom! :X
De mensen die werden weggezet met het W-woord krijgen toch weer gelijk ben ik bang. Wie had dat gedacht, van 'Met een slag om de arm laten we op 1 november alle maatregelen los' naar lockdown. -O-
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202130180
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 18:42 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
De mensen die werden weggezet met het W-woord krijgen toch weer gelijk ben ik bang. Wie had dat gedacht, van 'Met een slag om de arm laten we op 1 november alle maatregelen los' naar lockdown. -O-
Wat dacht je van 1 juno 2020? :{
  donderdag 11 november 2021 @ 19:11:34 #77
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202130417
quote:
17s.gif Op donderdag 11 november 2021 18:55 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Wat dacht je van 1 juno 2020? :{
Je bedoelt dat ons dat aanvankelijk in het vooruitzicht werd gesteld toch?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202130422
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 19:11 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Je bedoelt dat ons dat aanvankelijk in het vooruitzicht werd gesteld toch?
:Y
  donderdag 11 november 2021 @ 19:12:07 #79
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202130426
Even wat positiviteit: het percentage positieve tests is sinds gisteren maar een fractie gestegen, van 17,6 naar 17,7.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202131856
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 15:41 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Zie nog wel de 14.000, misschien zelfs de 15.000 bereikt worden. Maar daarna hoop ik enig effect te zien van de maatregelen.
Ik voorspelde begin van week dat we nu de 15.000 besmettingen zouden aantikken, maar kwamen dus op 16.000 uit. Ik zat in de buurt.

Nu hopen dat ik ook in de buurt zit dat we iets gaan zien van de maatregelen.
pi_202131949
twitter


* NICE laat deze middag een hele lichte stijging zien op de IC, maar toch een daling van 22 op de verpleegafdelingen. Misschien een hoopvol teken voor de LCPS cijfers van morgen?

twitter


* Met deze recordaantal besmettingen toch nog goed om te zien dat de ziekenhuizen beduidend minder vol liggen dan een jaar geleden.
  donderdag 11 november 2021 @ 20:36:26 #82
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202132177
In dit Spaanse programma (ondertiteld) wordt het goed samengevat:

[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202132433
Heftig. Zelfs het positiviteitstopic is niet zo positief meer -O- Ik ging hier altijd een heen na het algemene Corona-topic om bij te komen.

Ik doe een poging tot positiviteit: ik ben vandaag getrakteerd op taart. Van een ondernemer die een goed jaar gehad heeft, ondanks Corona *O*
  donderdag 11 november 2021 @ 20:54:02 #84
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202132517
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 20:48 schreef Morri2 het volgende:
Heftig. Zelfs het positiviteitstopic is niet zo positief meer -O- Ik ging hier altijd een heen na het algemene Corona-topic om bij te komen.
Jaa, maar ik postte net wel dit: "Even wat positiviteit: het percentage positieve tests is sinds gisteren maar een fractie gestegen, van 17,6 naar 17,7."
quote:
Ik doe een poging tot positiviteit: ik ben vandaag getrakteerd op taart. [...]
Dat maakt veel goed. We krijgen misschien een lockdown, de zorg is overbelast, het aantal besmettingen stijgt elke dag, het aantal ziekenhuisopnames stijgt elke dag, de horeca moet eerder dicht, de vaccins werken minder goed dan verwacht, het kabinet loopt achter de feiten aan, 26% van de studenten zou soms liever dood zijn, er is een toenemende polarisatie, het positiviteitstopic is nauwelijks positief meer, en zitten nog weer minimaal een half jaar jaar vast aan maatregelen. maarrrrrr, jij bent getrakteerd geworden op taart. *O*
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202132536
quote:
12s.gif Op donderdag 11 november 2021 20:54 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Jaa, maar ik postte net wel dit: "Even wat positiviteit: het percentage positieve tests is sinds gisteren maar een fractie gestegen, van 17,6 naar 17,7."
[..]
Dat maakt veel goed. We krijgen misschien een lockdown, de zorg is overbelast, het aantal besmettingen stijgt elke dag, het aantal ziekenhuisopnames stijgt elke dag, de horeca moet eerder dicht, de vaccins werken minder goed dan verwacht, het kabinet loopt achter de feiten aan, 26% van de studenten zou soms liever dood zijn, er is een toenemende polarisatie, het positiviteitstopic is nauwelijks positief meer, en zitten nog weer minimaal een half jaar jaar vast aan maatregelen. maarrrrrr, jij bent getrakteerd geworden op taart. *O*
Qua positiviteit zou je ook kunnen oppikken dat er ondernemers zijn waar het goed gaat. Het ging me niet om de taart.
  donderdag 11 november 2021 @ 20:58:35 #87
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202132590
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 20:55 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Qua positiviteit zou je ook kunnen oppikken dat er ondernemers zijn waar het goed gaat. Het ging me niet om de taart.
Mag ik je uitnodigen om de PI in mijn post even te bekijken? Dit is niet ironisch of sarcastisch bedoeld.

Alles wat ik schrijf is ironisch or sarcastisch en als het het niet is, zet ik het erbij.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202132613
Je moet taart nooit onderschatten.
Tap tap tap
pi_202132658
quote:
14s.gif Op donderdag 11 november 2021 20:58 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Mag ik je uitnodigen om de PI in mijn post even te bekijken? Dit is niet ironisch of sarcastisch bedoeld.

Alles wat ik schrijf is ironisch or sarcastisch en als het het niet is, zet ik het erbij.
Erh... Domme vraag, maar waar staat 'PI' voor?
  donderdag 11 november 2021 @ 21:01:53 #90
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202132672
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:00 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Erh... Domme vraag, maar waar staat 'PI' voor?
Post icon, wat links boven aan de post staat. Bij deze post een voetbal.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202132697
quote:
19s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:01 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Post icon, wat links boven aan de post staat. Bij deze post een voetbal.
En wat betekent een voetbal? Ik ben hier niet intelligent genoeg voor _O-
  donderdag 11 november 2021 @ 21:06:49 #92
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202132765
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:03 schreef Morri2 het volgende:

[..]
En wat betekent een voetbal? Ik ben hier niet intelligent genoeg voor _O-
Dat was om even duidelijk zichtbaar te maken wat ik bedoelde. Dus wanneer je de voetbal zag, wist je je dat de PI was in die post. Zo'n PI kun je dus gebruiken om een bepaalde emotie aan je post toe te voegen. Een knipoog wil zeggen dat je post als grap bedoeld is. Ik gebruik meestal de PI die ik voor deze post gebruik, omdat ik de hele dag door zo kijk, behalve wanneer ik bij de AH ben.

Er zijn trouwens mensen die een standaard-PI hebben. Dat kan verwarrend zijn wanner je die mensen niet kent, omdat de PI's soms niet passen bij hij bericht.

Wat je intelligentie betreft, het is hier een leerproces en je komt er altijd beter uit.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  donderdag 11 november 2021 @ 21:15:51 #93
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202132912
Wat ook positief is, is het aantal griepdoden van 207 en 2018 samen (17.775) ongeveer net zo hoog is als het aantal coronadoden van 2020 en 2021 bij elkaar (18.397). Tot corona er was, was de griep nauwelijks het gesprek van de dag. Alles wat je aandacht geeft, wordt groter; dat geldt den k ik ook voor corona. Corona is heel erg, maar mensen zijn er zo enorm mee bezig (ik ook veel te veel trouwens).
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202133160
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:15 schreef Federer-fan het volgende:
Wat ook positief is, is het aantal griepdoden van 207 en 2018 samen (17.775) ongeveer net zo hoog is als het aantal coronadoden van 2020 en 2021 bij elkaar (18.397). Tot corona er was, was de griep nauwelijks het gesprek van de dag. Alles wat je aandacht geeft, wordt groter; dat geldt den k ik ook voor corona. Corona is heel erg, maar mensen zijn er zo enorm mee bezig (ik ook veel te veel trouwens).
Dit hadden ze eigenlijk ook wel veel duidelijker kunnen communiceren afgelopen anderhalf haar. Nu is er vooral benadrukt hoe gevaarlijk corona kan zijn terwijl griep ook z'n slachtoffers eist. Niet om ze te vergelijken, maar mensen zijn nu denk ik wel banger gemaakt dan misschien nodig was.
pi_202133178
quote:
Nog een positief puntje. De instroom op de IC stijgt (tot nu toe) nauwelijks deze week t.o.v. afgelopen week.
  donderdag 11 november 2021 @ 21:35:24 #96
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202133191
quote:
17s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:32 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Dit hadden ze eigenlijk ook wel veel duidelijker kunnen communiceren afgelopen anderhalf haar. Nu is er vooral benadrukt hoe gevaarlijk corona kan zijn terwijl griep ook z'n slachtoffers eist. Niet om ze te vergelijken, maar mensen zijn nu denk ik wel banger gemaakt dan misschien nodig was.
Ja, klopt. Maar ze willen natuurlijk dat het gevaarlijker klinkt dat het is. De infection fatality rate van beide is 0,15%. Hugo de Jonge en Mark Rutte praten erover alsof het ebola is.

Er wordt veel gesproken over het vergelijken van corona en griep. Dat is natuurlijk geen probleem. Wat er wordt bedoeld is dat je ze niet met elkaar mag gelijkstellen. Gelijkstellen betekent dat je zegt dat ze hetzelfde zijn. Vergelijken betekent dat je zoekt naar verschillen en overeenkomsten.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  donderdag 11 november 2021 @ 21:36:16 #97
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202133201
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:34 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Nog een positief puntje. De instroom op de IC stijgt (tot nu toe) nauwelijks deze week t.o.v. afgelopen week.
En nog een positief puntje: als er inderdaad en lockdown komt, zitten mensen allemaal veel thuis en de meeste besmettingen vinden... o, wacht... -O-
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202133205
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:35 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ja, klopt. Maar ze willen natuurlijk dat het gevaarlijker klinkt dat het is. De infection fatality rate van beide is 0,15%. Hugo de Jonge en Mark Rutte praten erover alsof het ebola is.

Er wordt veel gesproken over het vergelijken van corona en griep. Dat is natuurlijk geen probleem. Wat er wordt bedoeld is dat je ze niet met elkaar mag gelijkstellen. Gelijkstellen betekent dat je zegt dat ze hetzelfde zijn. Vergelijken betekent dat je zoekt naar verschillen en overeenkomsten.
Duidelijke uitleg :)
pi_202133233
Nog iets positiefs: kijk op worldometers naar de cijfers van Zuid Afrika, Brazilie en India. Allemaal landen waar het niet zo lang geleden allemaal dramatisch was, maar nu gewoon prima cijfers laten zien.
pi_202133258
quote:
19s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:01 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Post icon, wat links boven aan de post staat. Bij deze post een voetbal.
Post icons....ik heb er nog nooit wat mee gedaan, en nooit ook op gelet eigenlijk :@
  donderdag 11 november 2021 @ 21:45:00 #101
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202133302
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:40 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Post icons....ik heb er nog nooit wat mee gedaan, en nooit ook op gelet eigenlijk :@
Bij mijn posts is er vaak wel wat te beleven qua PI's meneer.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202133435
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:36 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
En nog een positief puntje: als er inderdaad en lockdown komt, zitten mensen allemaal veel thuis en de meeste besmettingen vinden... o, wacht... -O-
Die Lockdown waar ze het over hebben, mag je eigenlijk nog geen echte lockdown noemen.
- Bioscopen en Theaters dicht
- Evementen en Bijeenkomsten geschrapt
- Groepsgrote inkorten
- Horeca eerder dicht.

Met dit lockdown pakket blijft er gelukkig nog wel veel mogelijk. Gelukkig blijven pretparken en dierentuinen open, en aan de hand van de verplichte coronapas bij de ingang zullen deze ook niet snel dichtgaan.

Wel opvallend dat er nog niks over Black Friday is gezegd, mensen zullen dan weer massaal naar de winkels gaan _O-
pi_202133575
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:57 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Die Lockdown waar ze het over hebben, mag je eigenlijk nog geen echte lockdown noemen.
- Bioscopen en Theaters dicht
- Evementen en Bijeenkomsten geschrapt
- Groepsgrote inkorten
- Horeca eerder dicht.

Met dit lockdown pakket blijft er gelukkig nog wel veel mogelijk. Gelukkig blijven pretparken en dierentuinen open, en aan de hand van de verplichte coronapas bij de ingang zullen deze ook niet snel dichtgaan.

Wel opvallend dat er nog niks over Black Friday is gezegd, mensen zullen dan weer massaal naar de winkels gaan _O-
Voor bezoekers zal dit niet als lockdown voelen inderdaad, maar wel voor die ondernemers hè......

Maar ik blijf ook hoop houden dat de winterefteling mag starten dit jaar, niet alleen voor mezelf (nog even tegoed opmaken aan kerst/winterspullen O+ ), maar ook voor zoonlief en al zijn collega's om lekker te kunnen blijven werken!
pi_202133583
quote:
17s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:32 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Dit hadden ze eigenlijk ook wel veel duidelijker kunnen communiceren afgelopen anderhalf haar. Nu is er vooral benadrukt hoe gevaarlijk corona kan zijn terwijl griep ook z'n slachtoffers eist. Niet om ze te vergelijken, maar mensen zijn nu denk ik wel banger gemaakt dan misschien nodig was.
Even ook ter vergelijking om het wat meer context te geven.
Bedenk ook wel dat we van een griepepidemie spreken wanneer er 58 meldingen per 100.000 inwoners per week bij de huisarts worden gedaan van mensen met griepachtige verschijnselen. Natuurlijk zal niet iedereen naar de huisarts gaan, maar er zullen er ook tussenzitten die 'gewoon' een zware verkoudheid hebben en geen influenza-besmetting. Maar men noemt het dan al niet voor niets een epidemie.
Op dit moment zit Nederland met ongeveer 440 besmettingen per 100.000 inwoners per week.
In de zware griepgofl van 2017-2018 die 18 weken duurde werden huisartsen 340.000 keer bezocht, oftewel gemiddeld ~19.000 keer per week, oftewel zo'n 111 keer per 100.000 inwoners per week. Er zijn nu dus veel meer (vastgestelde) besmettingen dan tijdens de ernistge griepgolf in 2017/2018.
De griepgolf toen leidde, in die 18 weken tot ~16.000 opnames, ongeveer ~900 per week gemiddeld (er zal ook een piek zijn geweest), nu zitten we op ~1200 opnames per week met corona. Dat scheelt dus (nog) niet zoveel, maar gezien het aantal besmettingen de laatste dagen zal het nog wel wat gaan stijgen.

In 2017/2018 kraakten de ziekenhuizen ook, vergeet dat ook niet. De ziekenhuizen gaven dat toen wel aan, maar de media, de politiek en wijzelf haalden onze schouders er eigenlijk voor op, want het was 'maar' griep, nothing new.
Ik hoop vurig dat influenza dit jaar ook weer een jaartje overslaat, dat zouden we er echt niet bij kunnen gebruiken. Gelukkig helpen de corona maatregelen ook heel goed tegen influenza.
pi_202133605
quote:
8s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:45 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Bij mijn posts is er vaak wel wat te beleven qua PI's meneer.
Er gaat een wereld voor me open!
pi_202133660
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Even ook ter vergelijking om het wat meer context te geven.
Bedenk ook wel dat we van een griepepidemie spreken wanneer er 58 meldingen per 100.000 inwoners per week bij de huisarts worden gedaan van mensen met griepachtige verschijnselen. Natuurlijk zal niet iedereen naar de huisarts gaan, maar er zullen er ook tussenzitten die 'gewoon' een zware verkoudheid hebben en geen influenza-besmetting. Maar men noemt het dan al niet voor niets een epidemie.
Op dit moment zit Nederland met ongeveer 440 besmettingen per 100.000 inwoners per week.
In de zware griepgofl van 2017-2018 die 18 weken duurde werden huisartsen 340.000 keer bezocht, oftewel gemiddeld ~19.000 keer per week, oftewel zo'n 111 keer per 100.000 inwoners per week. Er zijn nu dus veel meer (vastgestelde) besmettingen dan tijdens de ernistge griepgolf in 2017/2018.
De griepgolf toen leidde, in die 18 weken tot ~16.000 opnames, ongeveer ~900 per week gemiddeld (er zal ook een piek zijn geweest), nu zitten we op ~1200 opnames per week met corona. Dat scheelt dus (nog) niet zoveel, maar gezien het aantal besmettingen de laatste dagen zal het nog wel wat gaan stijgen.

In 2017/2018 kraakten de ziekenhuizen ook, vergeet dat ook niet. De ziekenhuizen gaven dat toen wel aan, maar de media, de politiek en wijzelf haalden onze schouders er eigenlijk voor op, want het was 'maar' griep, nothing new.
Ik hoop vurig dat influenza dit jaar ook weer een jaartje overslaat, dat zouden we er echt niet bij kunnen gebruiken. Gelukkig helpen de corona maatregelen ook heel goed tegen influenza.
Influenza heerst toch gewoon nu? Genoeg hoestende en niezende mensen nu die toch een negatieve testuitslag krijgen.
  donderdag 11 november 2021 @ 22:21:17 #107
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_202133795
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:57 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Die Lockdown waar ze het over hebben, mag je eigenlijk nog geen echte lockdown noemen.
- Bioscopen en Theaters dicht
- Evementen en Bijeenkomsten geschrapt
- Groepsgrote inkorten
- Horeca eerder dicht.

Met dit lockdown pakket blijft er gelukkig nog wel veel mogelijk. Gelukkig blijven pretparken en dierentuinen open, en aan de hand van de verplichte coronapas bij de ingang zullen deze ook niet snel dichtgaan.

Wel opvallend dat er nog niks over Black Friday is gezegd, mensen zullen dan weer massaal naar de winkels gaan _O-
Al die winkels bezorgen toch ook? :P

Ik moet een nieuwe stofzuiger maar ga echt niet die drukte in, Corona of niet :D
pi_202134023
Je kunt dus nog wel naar de kerstshows bij de intratuin dan *O*
Maar ik kan niet meer met twee andere mensen in een bioscoopzaal zitten.
Tap tap tap
pi_202136388
quote:
17s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:05 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Voor bezoekers zal dit niet als lockdown voelen inderdaad, maar wel voor die ondernemers hè......

Maar ik blijf ook hoop houden dat de winterefteling mag starten dit jaar, niet alleen voor mezelf (nog even tegoed opmaken aan kerst/winterspullen O+ ), maar ook voor zoonlief en al zijn collega's om lekker te kunnen blijven werken!
''Lockdown'' gaat drie weken duren, pretparken blijven open d.m.v. de coronapas. Met andere woorden, eind november kan Ollie naar de Winter Efteling *O* *O* *O*
pi_202136393
Waarschijnlijk komt demissionaire kabinet vanavond met deze maatregelen:

- ''Lockdown van drie weken, en die start vanaf zaterdag 19:00uur.
- Horeca 19:00uur dicht, net zoals de niet-essentiële winkels.
- Advies om thuis maximaal vier bezoekers uit te nodigen
- Werk zoveel mogelijk thuis
- Coronapas voor Pretparken en Dierentuinen
- Sportwedstrijden mogen doorgaan, maar dan zonder publiek op de tribunes
- Nieuwe persconferentie: vrijdag 3 december 2021.

Nog geen besluit genomen over:
- Horeca in de bioscopen en theaters

In voorbereiding:
- Wettelijk vastleggen van de anderhalve meter afstandregel
- Invoeren 2G beleid op hoge scholen, werkvloer en niet-essentiële winkels.
- Vuurwerkverbod
pi_202137250
Een positief inzicht dat ik graag deel hier.
Zoals de meeste wel weten wordt de R0 van de delta variant op 7 geschat.
De huidige stijgingen lijken heel fors, maar het gaat qua besmettingen om een stijging van ca. 40% per week.
Omgerekend is dat een Reff van 1,2. En dat met nauwelijks maatregelen. Stel dat het met geen maatregelen 1,3 zou zijn, dan nog hebben de doormaakte besmettingen en vaccinaties ervoor gezorgd dat blijkbaar nog slechts 1,3/7 = 18% van de mensen besmettelijk zijn. Dat moet naar Max. R=1, dus 1/7 = 14%. We zijn er dus echt wel bijna.
pi_202138172
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 08:37 schreef blissard1984 het volgende:
Een positief inzicht dat ik graag deel hier.
Zoals de meeste wel weten wordt de R0 van de delta variant op 7 geschat.
De huidige stijgingen lijken heel fors, maar het gaat qua besmettingen om een stijging van ca. 40% per week.
Omgerekend is dat een Reff van 1,2. En dat met nauwelijks maatregelen. Stel dat het met geen maatregelen 1,3 zou zijn, dan nog hebben de doormaakte besmettingen en vaccinaties ervoor gezorgd dat blijkbaar nog slechts 1,3/7 = 18% van de mensen besmettelijk zijn. Dat moet naar Max. R=1, dus 1/7 = 14%. We zijn er dus echt wel bijna.
Blij dat er nog iemand iets positiefs ziet, ik kan het op dit moment niet mee. Niet door Corona maar door de manier hoe we behandeld worden in dit land.
  vrijdag 12 november 2021 @ 09:56:01 #113
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202138293
Ze beweren dus nu dat ze de niet-gevaccineerden willen beschermen tegen de gevaccineerden. Dat vind ik echt een bril-jan-te vondst. _O-

Niet sarcastisch bedoeld.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202138303
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:47 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Blij dat er nog iemand iets positiefs ziet, ik kan het op dit moment niet mee. Niet door Corona maar door de manier hoe we behandeld worden in dit land.
Ja, het inzicht dat we de afgelopen 2 jaar hebben gekregen in de manier waarop onze regering en ook overheid konkelt, liegt en bedriegt is veel bedreigender voor onze samenleving dan Corona. Maar goed, dat is voor een ander topic. Wij, dat wil zeggen, de GGD’s, vaccin fabrikanten en burgers van dit land hebben Corona er dan tenminste toch (bijna) onder. En dat met ministeries die ziekenhuizen niet voor IC’s willen betalen, ministers die maar niet snel willen handelen en allerlei gespuis dat hierin een kans tot ruziezoeken ziet. Ik zeg: top prestatie.
  vrijdag 12 november 2021 @ 09:56:45 #115
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202138304
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:57 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Die Lockdown waar ze het over hebben, mag je eigenlijk nog geen echte lockdown noemen.
- Bioscopen en Theaters dicht
- Evementen en Bijeenkomsten geschrapt
- Groepsgrote inkorten
- Horeca eerder dicht.

Met dit lockdown pakket blijft er gelukkig nog wel veel mogelijk. Gelukkig blijven pretparken en dierentuinen open, en aan de hand van de verplichte coronapas bij de ingang zullen deze ook niet snel dichtgaan.
Mee eens ja.
quote:
Wel opvallend dat er nog niks over Black Friday is gezegd, mensen zullen dan weer massaal naar de winkels gaan _O-
_O- *O*
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202138390
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 06:05 schreef Oliver23 het volgende:
Waarschijnlijk komt demissionaire kabinet vanavond met deze maatregelen:

- ''Lockdown van drie weken, en die start vanaf zaterdag 19:00uur.
- Horeca 19:00uur dicht, net zoals de niet-essentiële winkels.
- Advies om thuis maximaal vier bezoekers uit te nodigen
- Werk zoveel mogelijk thuis
- Coronapas voor Pretparken en Dierentuinen
- Sportwedstrijden mogen doorgaan, maar dan zonder publiek op de tribunes
- Nieuwe persconferentie: vrijdag 3 december 2021.

Nog geen besluit genomen over:
- Horeca in de bioscopen en theaters

In voorbereiding:
- Wettelijk vastleggen van de anderhalve meter afstandregel
- Invoeren 2G beleid op hoge scholen, werkvloer en niet-essentiële winkels.
- Vuurwerkverbod
Groit deel van de besmettingen bij jongeren in ee schoolgaande leeftijden, die het in de thuissituatie verder doorgeven, maar de scholen dichtgooien tot de kerst durven ze niet :')
A mind with a heart of it's own
pi_202138426
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 05:54 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
''Lockdown'' gaat drie weken duren, pretparken blijven open d.m.v. de coronapas. Met andere woorden, eind november kan Ollie naar de Winter Efteling *O* *O* *O*
*O* ~:) *O*
  vrijdag 12 november 2021 @ 10:05:11 #118
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202138432
quote:
6s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:08 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Er gaat een wereld voor me open!
En je pakt het meteen op alsof je nooit anders hebt gedaan. :D _O_
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202138473
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:57 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Die Lockdown waar ze het over hebben, mag je eigenlijk nog geen echte lockdown noemen.
- Bioscopen en Theaters dicht
- Evementen en Bijeenkomsten geschrapt
- Groepsgrote inkorten
- Horeca eerder dicht.

Met dit lockdown pakket blijft er gelukkig nog wel veel mogelijk. Gelukkig blijven pretparken en dierentuinen open, en aan de hand van de verplichte coronapas bij de ingang zullen deze ook niet snel dichtgaan.

Wel opvallend dat er nog niks over Black Friday is gezegd, mensen zullen dan weer massaal naar de winkels gaan _O-
Oja, wat een weerzinwekkende uitvinding is dat.
pi_202138478
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:02 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Groit deel van de besmettingen bij jongeren in ee schoolgaande leeftijden, die het in de thuissituatie verder doorgeven, maar de scholen dichtgooien tot de kerst durven ze niet :')
Omdat online les deze keer waarschijnlijk nog funester zal zijn dan de vorige keer......
  vrijdag 12 november 2021 @ 10:09:18 #121
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202138489
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Even ook ter vergelijking om het wat meer context te geven.
Bedenk ook wel dat we van een griepepidemie spreken wanneer er 58 meldingen per 100.000 inwoners per week bij de huisarts worden gedaan van mensen met griepachtige verschijnselen. Natuurlijk zal niet iedereen naar de huisarts gaan, maar er zullen er ook tussenzitten die 'gewoon' een zware verkoudheid hebben en geen influenza-besmetting. Maar men noemt het dan al niet voor niets een epidemie.
Op dit moment zit Nederland met ongeveer 440 besmettingen per 100.000 inwoners per week.
In de zware griepgofl van 2017-2018 die 18 weken duurde werden huisartsen 340.000 keer bezocht, oftewel gemiddeld ~19.000 keer per week, oftewel zo'n 111 keer per 100.000 inwoners per week. Er zijn nu dus veel meer (vastgestelde) besmettingen dan tijdens de ernistge griepgolf in 2017/2018.
De griepgolf toen leidde, in die 18 weken tot ~16.000 opnames, ongeveer ~900 per week gemiddeld (er zal ook een piek zijn geweest), nu zitten we op ~1200 opnames per week met corona. Dat scheelt dus (nog) niet zoveel, maar gezien het aantal besmettingen de laatste dagen zal het nog wel wat gaan stijgen.

In 2017/2018 kraakten de ziekenhuizen ook, vergeet dat ook niet. De ziekenhuizen gaven dat toen wel aan, maar de media, de politiek en wijzelf haalden onze schouders er eigenlijk voor op, want het was 'maar' griep, nothing new.
Ik hoop vurig dat influenza dit jaar ook weer een jaartje overslaat, dat zouden we er echt niet bij kunnen gebruiken. Gelukkig helpen de corona maatregelen ook heel goed tegen influenza.
Interesant. Hoe zie jij in dit verband het aantal griepdoden in 2017 en 2018 bij elkaar en het aantal coronadoden van 2020 en 2021? Zie mijn eerdere post:
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:15 schreef Federer-fan het volgende:
Wat ook positief is, is het aantal griepdoden van 207 en 2018 samen (17.775) ongeveer net zo hoog is als het aantal coronadoden van 2020 en 2021 bij elkaar (18.397). Tot corona er was, was de griep nauwelijks het gesprek van de dag. Alles wat je aandacht geeft, wordt groter; dat geldt den k ik ook voor corona. Corona is heel erg, maar mensen zijn er zo enorm mee bezig (ik ook veel te veel trouwens).
Zelf denk ik dat je daar n iet echt uitkomt. Mensen die vinden dat corona ongeveer gelijkstaat aan een stevige griep zullen daar de bevestiging in zien dat corona en griep even gevaarlijk zijn (met een IFR van 0,15%); mensen die menen dat corona veel gevaarlijker is dan griep zullen zeggen dat het zonder alle maatregelen veel erger was geweest. Dat laatste is in die zin niet zo gek gedacht dat corona wel veel besmettelijker is dan de griep. Maar zou de griep dit jaar besmettelijker zin dan andere jaren, doordat hij één of anderhalf jaar heeft overgeslagen?

Het probleem is volgens mij dat het voor mensen (inclusief mezelf) zo moeilijk is om feiten waardevrij te ontvangen. Je hebt meestal wel een bepaalde voorkeur van wat de waarheid is. En die voorkeur wordt dan een deel van je identiteit. Dat is een van de redenen dat mensen zo fel zijn in discussies.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 12 november 2021 @ 10:11:30 #122
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202138510
quote:
17s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:11 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Influenza heerst toch gewoon nu? Genoeg hoestende en niezende mensen nu die toch een negatieve testuitslag krijgen.
Ja, en wat ik me daarbij afvraag is:
1) Als je negatief test op corona, moet je dan een 'grieptest' doen? :@
2) Stel dat blijkt dat je griep hebt, moet je je dan eigenlijk gedragen alsof je positief bent getest op corona? Het is vast minder besmettelijk dan corona maar het is wel winter. En als de griep dit jaar zwaarder uitpakt doordat dat hij één of anderhalf jaar heeft overgeslagen, kan die behoorlijk bijdragen aan het opdrijven van de ziekenhuisopnames.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202138516
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:56 schreef blissard1984 het volgende:

[..]
Ja, het inzicht dat we de afgelopen 2 jaar hebben gekregen in de manier waarop onze regering en ook overheid konkelt, liegt en bedriegt is veel bedreigender voor onze samenleving dan Corona. Maar goed, dat is voor een ander topic. Wij, dat wil zeggen, de GGD’s, vaccin fabrikanten en burgers van dit land hebben Corona er dan tenminste toch (bijna) onder. En dat met ministeries die ziekenhuizen niet voor IC’s willen betalen, ministers die maar niet snel willen handelen en allerlei gespuis dat hierin een kans tot ruziezoeken ziet. Ik zeg: top prestatie.
Ik word er echt moedeloos van. Er worden enkel FOPmaatregelen genomen. Mondkapjes en winkels dicht om 19:00, stadions dicht en thuis 4 bezoekers. Ze zijn volledig van het pad. Enkel en alleen omdat ze geen maatregelen durven nemen die wél werken.
pi_202138535
Om er toch iets hoopvols in te gooien:

quote:
COVID-19: EMA recommends authorisation of two monoclonal antibody medicines Share
News 11/11/2021

EMA’s human medicines committee (CHMP) has recommended authorising Ronapreve (casirivimab/imdevimab) and Regkirona (regdanvimab) for COVID-19.

The Committee recommended authorising Ronapreve for treating COVID-19 in adults and adolescents (from 12 years of age and weighing at least 40 kilograms) who do not require supplemental oxygen and who are at increased risk of their disease becoming severe.

Ronapreve can also be used for preventing COVID-19 in people aged 12 years and older weighing at least 40 kilograms. The company that applied for authorisation of Ronapreve was Roche Registration GmbH.
https://www.ema.europa.eu(...)l-antibody-medicines

Deze pillen zouden vanmorgen al in het ziekenhuis geleverd moeten worden wat mij betreft.
  vrijdag 12 november 2021 @ 10:13:59 #125
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202138536
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:11 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik word er echt moedeloos van. Er worden enkel FOPmaatregelen genomen. Mondkapjes en winkels dicht om 19:00, stadions dicht en thuis 4 bezoekers. Ze zijn volledig van het pad. Enkel en alleen omdat ze geen maatregelen durven nemen die wél werken.
Ook in mijn beleving zijn het foplossingen. Wat zou wat jou betreft wel werken?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202138554
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 20:48 schreef Morri2 het volgende:
Heftig. Zelfs het positiviteitstopic is niet zo positief meer -O- Ik ging hier altijd een heen na het algemene Corona-topic om bij te komen.
Het zijn rare tijden. Je merkt dat bij ongeveer iedereen de koek op is. Trekt vanzelf wel weer bij, elke dag komen we tenslotte dichter bij de dag dat het gaat dalen.

Tot die tijd is het sappelen, helaas.

quote:
Ik doe een poging tot positiviteit: ik ben vandaag getrakteerd op taart. Van een ondernemer die een goed jaar gehad heeft, ondanks Corona *O*
Altijd mooi zulke lichtpuntjes!
pi_202138558
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 06:05 schreef Oliver23 het volgende:
Waarschijnlijk komt demissionaire kabinet vanavond met deze maatregelen:

- ''Lockdown van drie weken, en die start vanaf zaterdag 19:00uur.
- Horeca 19:00uur dicht, net zoals de niet-essentiële winkels.
- Advies om thuis maximaal vier bezoekers uit te nodigen
- Werk zoveel mogelijk thuis
- Coronapas voor Pretparken en Dierentuinen
- Sportwedstrijden mogen doorgaan, maar dan zonder publiek op de tribunes
- Nieuwe persconferentie: vrijdag 3 december 2021.

Nog geen besluit genomen over:
- Horeca in de bioscopen en theaters

In voorbereiding:
- Wettelijk vastleggen van de anderhalve meter afstandregel
- Invoeren 2G beleid op hoge scholen, werkvloer en niet-essentiële winkels.
- Vuurwerkverbod
Oké er verandert dus helemaal niks.
Tap tap tap
pi_202138571
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:13 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ook in mijn beleving zijn het foplossingen. Wat zou wat jou betreft wel werken?
Had ik van de week gepost :)

Verkorte versie:
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:59 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Als ik de hele situatie bekijk dan zou ik, als ik de overheid was, de volgende maatregelen nemen morgen en het vervolgens eerst maar eens tot 1 december aankijken:
1) Binnen evenementen verbieden, ik denk dan aan dansfeestjes (natte horeca) en congressen e.d.
2) Theater en bioscoop beperken tot 60% van de capaciteit
3) Café en restaurants verplicht placeren en beperken tot 75% van de capaciteit
4) Thuiswerken advies strakker zetten
  vrijdag 12 november 2021 @ 10:18:34 #129
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202138599
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:15 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Oké er verandert dus helemaal niks.
Ja, het is wel erg cosmetisch allemaal...
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202138613
Ben vooral bang dat dit dus niet genoeg gaat opleveren en dan op 3 december alsnog een stapel maatregelen gedropt gaan worden.....
  vrijdag 12 november 2021 @ 10:19:30 #131
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202138615
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:16 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Had ik van de week gepost :)

Verkorte versie:
[..]

Oké. Kan ik me iets bij voorstellen. Ik zou er ook nog een strakker advies over ventileren aan toevoegen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 12 november 2021 @ 10:20:56 #132
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202138638
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:19 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Ben vooral bang dat dit dus niet genoeg gaat opleveren en dan op 3 december alsnog een stapel maatregelen gedropt gaan worden.....
Ja, misschien is dat ook wel de tactiek. Ze zetten zichzelf op deze manier voor het blok. Je neemt wat maatregelen die amper gaan werken omdat je de maatschappij zogenaam zo veel mogelijk wilt ontzien. Dat gaat niet werken. en dan kun je niet anders dan uiteindelijk toch die maatregelen nemen. Want als het echt uit de hand loopt en je op code zwart afstevent, zal de Kamer zelfs met de meest ver gaande maatregelen akkoord gaan.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202138650
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:20 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ja, misschien is dat ook wel de tactiek. Ze zetten zichzelf op deze manier voor het blok. Je neemt wat maatregelen die amper gaan werken omdat je de maatschappij zogenaam zo veel mogelijk wilt ontzien. Dat gaat niet werken. en dan kun je niet anders dan uiteindelijk toch die maatregelen nemen. Want als het echt uit de hand loopt en je op code zwart afstevent, zal de Kamer zelfs met de meest ver gaande maatregelen akkoord gaan.
Ja dit dus.....
pi_202138724
Nou, een korte, maar wellicht niet echt krachtige, lockdown vanaf morgen, eens kijken of dat zou werken. Ik vrees van niet, zie de post van Fedfan hierboven.

Zondag had ik een reünie (met o.a. diner), en volgende week stonden op het programma: een voetbalavondje, avondje theater (na bijna 2 jaar) en een avondje pokeren met vrienden (vaak meer dan 5 mensen aanwezig). Kans zit er dus in dat dat dus (buiten zondag, dan maar lunchen ipv diner of zo) allemaal niet doorgaat. :')

Ach ja, wat moet, dat moet. Buiten komende week zie ik er niet echt tegenop. Wilde ook nog naar 2 dancefeestjes, naja dat dan ff niet, so be it. Zijn nog zat andere dingen die open blijven waarmee je je kunt vermaken.

Weet iemand trouwens of bijvoorbeeld kiosks in treinstations ook vallen onder horeca die na 19.00 uur dicht moet?
The only way you can be original, is to be yourself.
  vrijdag 12 november 2021 @ 10:29:56 #135
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202138757
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:28 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Nou, een korte krachtige lockdown vanaf morgen, eens kijken of dat zou werken.
[...]
Maar dat wordt het dus waarschijnlijk niet hè? Zie deze post van onze vriend Oliver23:
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:57 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Die Lockdown waar ze het over hebben, mag je eigenlijk nog geen echte lockdown noemen.
- Bioscopen en Theaters dicht
- Evementen en Bijeenkomsten geschrapt
- Groepsgrote inkorten
- Horeca eerder dicht.

Met dit lockdown pakket blijft er gelukkig nog wel veel mogelijk. Gelukkig blijven pretparken en dierentuinen open, en aan de hand van de verplichte coronapas bij de ingang zullen deze ook niet snel dichtgaan.

Wel opvallend dat er nog niks over Black Friday is gezegd, mensen zullen dan weer massaal naar de winkels gaan _O-
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202138766
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:29 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Maar dat wordt het dus waarschijnlijk niet hè? Zie deze post van onze vriend Oliver23:
[..]

Ja oke, ik had het anders moeten verwoorden. Had mijn post ook nog een beetje aangepast. Dit is idd niet echt een lockdown idd, excuus.
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_202138871
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:28 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Weet iemand trouwens of bijvoorbeeld kiosks in treinstations ook vallen onder horeca die na 19.00 uur dicht moet?
Nee, vallen weer onder de winkels.
  vrijdag 12 november 2021 @ 10:37:57 #138
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202138888
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:30 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

[..]
Ja oke, ik had het anders moeten verwoorden. Had mijn post ook nog een beetje aangepast. Dit is idd niet echt een lockdown idd, excuus.
Maakt niet uit. Ik noemde het ook zo, tot ik Olver23's post las en me realiseerde dat het eigenlijk geen lockdown is/word. Waarschijnlijk dan hè? Want stel dat er vandaag 150 ziekenhuisopnames zijn en 20.000 besmettingen zijn, dan passen ze misschien toch nog iets aan.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202138897
twitter


@Federer-fan
Zullen wij morgenochtend een eigen OMT-advies uitbrengen, n.a.v. de persconferentie _O-
pi_202138911
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:37 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Maakt niet uit. Ik noemde het ook zo, tot ik Olver23's post las en me realiseerde dat het eigenlijk geen lockdown is/word. Waarschijnlijk dan hè? Want stel dat er vandaag 150 ziekenhuisopnames zijn en 20.000 besmettingen zijn, dan passen ze misschien toch nog iets aan.
De besmettingscijfers komen altijd pas rond 15.00 uur, dus dat wordt dan wellicht een beslissing op het laatste moment... Zo "kort dag" is het nog nooit geweest. Maja, doe het maar eens...
The only way you can be original, is to be yourself.
  vrijdag 12 november 2021 @ 10:40:09 #141
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202138918
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:38 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]

@:Federer-fan
Zullen wij morgenochtend een eigen OMT-advies uitbrengen, n.a.v. de persconferentie _O-
Ja, is goed. Wij zijn in feite toch al het nieuwe Red Team.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 12 november 2021 @ 10:41:00 #142
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202138933
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:39 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

[..]
De besmettingscijfers komen altijd pas rond 15.00 uur, dus dat wordt dan wellicht een beslissing op het laatste moment... Zo "kort dag" is het nog nooit geweest. Maja, doe het maar eens...
Nee, zij krijgen ze al rond 13.00 u., hoorde ik de Hugo de Jonge laatst zeggen in de Kamer. De ziekenhuiscijfers krijgen ze net als wij rond 14.00 u.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202139328
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:40 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ja, is goed. Wij zijn in feite toch al het nieuwe Red Team.
Als jullie nou eens vanavond die persco gaan doen :)
pi_202139708
quote:
17s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:11 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Influenza heerst toch gewoon nu? Genoeg hoestende en niezende mensen nu die toch een negatieve testuitslag krijgen.
Verkoudheid en griep zijn twee verschillende dingen. Griep wordt veroorzaakt door het influenzavirus, verkoudheid wordt meestal veroorzaakt door rhinovirussen (A, B en C), parainfluenza (1, 2, 3 of 4), 'oude' coronavirussen (HKU-1, NL63, OC43, 229E), para-influenza, enterovirus of metapneuvirus. Al die virussen zorgen voor irritaties aan de luchtwegen, en hebben dus grotendeels dezelfde symptomen. En er is nog een hele rits andere virussen die dezelfde klachten kunnen veroorzaken, in feite kan elk virus wat voor irritatie aan de luchtwegen zorgt vergelijkbare klachten veroorzaken.

In de week tot 7 november bezochten 27 op de 100.000 mensen de huisarts met griepachtige klachten. 19 monsters werden geanalyseerd. 6 waren rhinovirussen (die hadden dus een zware gewone verkoudheid), 1 RSV, 1 SARS-CoV-2, 1 para-influenza, 1 metapneuvirus, 4x 'oude' coronavirussen terwijl influenza (en entereovirus) niet werd aangetroffen (en de andere 5 waren iets anders of kon geen virus gevonden worden, dat zouden bacteriele infecties kunnen zijn geweest).

En even wat kritiek van mijn kant. Als je dan wilt monitoren, doen dan ook je best, en ga niet slechts 19 monstertjes nemen in een week, daar kun je helemaal niks uit concluderen namelijk. Goed bezig RIVM :')

De piek in 2017-2018 van aantal griepachtige klachten lag rond de 170, en een groot deel daarvan zal dus niet eens 'griep' zijn geweest. Maar op dit moment lijkt het er dus nog niet op dat influenza heerst, maar op basis van 19 monsters kun je niet veel zeggen eigenlijk denk ik, dat is toch wel een bizar lage monitorings-intensiteit moet ik zeggen.
pi_202139853
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:34 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Verkoudheid en griep zijn twee verschillende dingen. Griep wordt veroorzaakt door het influenzavirus, verkoudheid wordt meestal veroorzaakt door rhinovirussen (A, B en C), parainfluenza (1, 2, 3 of 4), 'oude' coronavirussen (HKU-1, NL63, OC43, 229E), para-influenza, enterovirus of metapneuvirus. Al die virussen zorgen voor irritaties aan de luchtwegen, en hebben dus grotendeels dezelfde symptomen. En er is nog een hele rits andere virussen die dezelfde klachten kunnen veroorzaken, in feite kan elk virus wat voor irritatie aan de luchtwegen zorgt vergelijkbare klachten veroorzaken.

In de week tot 7 november bezochten 27 op de 100.000 mensen de huisarts met griepachtige klachten. 19 monsters werden geanalyseerd. 6 waren rhinovirussen (die hadden dus een zware gewone verkoudheid), 1 RSV, 1 SARS-CoV-2, 1 para-influenza, 1 metapneuvirus, 4x 'oude' coronavirussen terwijl influenza (en entereovirus) niet werd aangetroffen (en de andere 5 waren iets anders of kon geen virus gevonden worden, dat zouden bacteriele infecties kunnen zijn geweest).

En even wat kritiek van mijn kant. Als je dan wilt monitoren, doen dan ook je best, en ga niet slechts 19 monstertjes nemen in een week, daar kun je helemaal niks uit concluderen namelijk. Goed bezig RIVM :')

De piek in 2017-2018 van aantal griepachtige klachten lag rond de 170, en een groot deel daarvan zal dus niet eens 'griep' zijn geweest. Maar op dit moment lijkt het er dus nog niet op dat influenza heerst, maar op basis van 19 monsters kun je niet veel zeggen eigenlijk denk ik, dat is toch wel een bizar lage monitorings-intensiteit moet ik zeggen.
Voor corona werd er natuurlijk niet echt getest op griep. Als je je al meldde bij de huisarts kreeg je hooguit iets voorgeschreven en pas als je echt hevig ziek in het ziekenhuis terecht kwam gingen ze testen. Eigenlijk wel een soort van jammer, was eigenlijk wel benieuwd hoeveel positieve testuitslagen we dan gehad zouden hebben.
pi_202139861
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:19 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Oké. Kan ik me iets bij voorstellen. Ik zou er ook nog een strakker advies over ventileren aan toevoegen.
Zeker, al zou ik zeggen dat dat er al 20 maanden had moeten zijn. Het is de basis van alles, schone lucht. Niet enkel met Corona.
pi_202139863
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:36 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Nee, vallen weer onder de winkels.
Die moeten ook om zeven uur dicht :D
Valt het niet onder afhaal?
Tap tap tap
pi_202139932
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:44 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Die moeten ook om zeven uur dicht :D
Valt het niet onder afhaal?
Bij de Kiosken op het station kun je alleen eten en drinken kopen om mee te nemen. Waren in andere lockdowns ook niet dicht, op zijn minst een paar per station waren open.
pi_202139941
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:10 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Als jullie nou eens vanavond die persco gaan doen :)
Wat zou dat mooie televisie worden _O_
pi_202139943
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:50 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Bij de Kiosken op het station kun je alleen eten en drinken kopen om mee te nemen. Waren in andere lockdowns ook niet dicht, op zijn minst een paar per station waren open.
Ja dat bedoel ik, afhaal.
Tap tap tap
pi_202140169
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:09 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Interesant. Hoe zie jij in dit verband het aantal griepdoden in 2017 en 2018 bij elkaar en het aantal coronadoden van 2020 en 2021? Zie mijn eerdere post:
[..]
Zelf denk ik dat je daar n iet echt uitkomt. Mensen die vinden dat corona ongeveer gelijkstaat aan een stevige griep zullen daar de bevestiging in zien dat corona en griep even gevaarlijk zijn (met een IFR van 0,15%); mensen die menen dat corona veel gevaarlijker is dan griep zullen zeggen dat het zonder alle maatregelen veel erger was geweest. Dat laatste is in die zin niet zo gek gedacht dat corona wel veel besmettelijker is dan de griep. Maar zou de griep dit jaar besmettelijker zin dan andere jaren, doordat hij één of anderhalf jaar heeft overgeslagen?

Het probleem is volgens mij dat het voor mensen (inclusief mezelf) zo moeilijk is om feiten waardevrij te ontvangen. Je hebt meestal wel een bepaalde voorkeur van wat de waarheid is. En die voorkeur wordt dan een deel van je identiteit. Dat is een van de redenen dat mensen zo fel zijn in discussies.
Ik denk ook niet dat je daar uitkomt. Iedereen is wel eens in contact geweest met influenza. En het raakt vooral kinderen (die er voor het eerst mee in aanraking komen) en ouderen (bij wie het immuunsysteem minder goed werkt). Kinderen komen er ook redelijk vaak mee in het ziekenhuis terecht, maar overlijden er weinig aan.
SARS-CoV-2 is nieuw voor iedereen, tot 2 jaar terug was niemand er ooit mee in aanraking geweest, dat maakt het moeilijk te vergelijken. Jonge kinderen hebben minder moeite met SARS-CoV-2 dan met influenza volgens mij. De eerste keer SARS-CoV-2 verloopt bij een dusdanig aantal mensen zo heftig dat het leidt tot grote druk op de zorg. Maar er zijn er maar heel weinig die in het ziekenhuis terecht komen als ze al enige immuniteit hebben (door vaccin of eerdere infectie). Ook is SARS-CoV-2 veel besmettelijk dan influenza. De R van influenza verschilt ook wel door de tijd heen, maar ligt meestal onder de 2, en de mediaan rond de 1.3 (met vaccinaties, zonder maatregelen). Dus zelfs al zou SARS-CoV-2 veel minder 'erg' zijn, het treft wel veel meer mensen, waardoor de druk op de zorg toch hoger is.

Maar hoe het over een paar jaar zal zijn, als vrijwel iedereen wat immuniteit heeft is moeilijk te zeggen. Het percentage besmette mensen wat opgenomen moet worden zal lager zijn, maar door een hogere R zullen er mogelijk wel veel meer mensen jaarlijks besmet raken, dus het zou best kunnen dat er in de meeste jaren meer mensen met SARS-CoV-2 in het ziekenhuis komen dan met influenza, misschien dat het in een zwaar influenza-jaar andersom is.

Als je kijkt naar het gemiddelde verloop bij een besmetting dan is SARS-CoV-2 mogelijk minder erg dan influenza, als je kijkt naar hoeveel zorgcapaciteit het vergt, dan is SARS-CoV-2 waarschijnlijk erger dan influenza.
pi_202140257
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:44 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Voor corona werd er natuurlijk niet echt getest op griep. Als je je al meldde bij de huisarts kreeg je hooguit iets voorgeschreven en pas als je echt hevig ziek in het ziekenhuis terecht kwam gingen ze testen. Eigenlijk wel een soort van jammer, was eigenlijk wel benieuwd hoeveel positieve testuitslagen we dan gehad zouden hebben.
Volgens mij analyseerde het RIVM wel steeksproefsgewijs samples. Maar als ze dat met eenzelfde intensiteit als nu deden, dan heb je daar dus weinig aan. Met 27 bezoeken per 100.000 zijn er dus ruim 4500 mensen die de huisarts met griepachtige klachten bezochten in een week. En daar nemen ze dan 19 samples van, nog geen 0.5%. Het kan niet dat die 19 samples met gerede accuraatheid iets zeggen over die 4500 mensen. Je zou iets van 5% sampling ofzo verwachten, minimaal, dus iets van 250 samples.

Maar het zou me niets verbazen als over 1-2 jaar veel sneltesten beschikbaar zijn die je thuis kunt doen. En dan vast kunt stellen of je influenza, SARS-CoV-2, of een meer onschuldig virus onder de leden hebt.
pi_202140286
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 12:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Volgens mij analyseerde het RIVM wel steeksproefsgewijs samples. Maar als ze dat met eenzelfde intensiteit als nu deden, dan heb je daar dus weinig aan. Met 27 bezoeken per 100.000 zijn er dus ruim 4500 mensen die de huisarts met griepachtige klachten bezochten in een week. En daar nemen ze dan 19 samples van, nog geen 0.5%. Het kan niet dat die 19 samples met gerede accuraatheid iets zeggen over die 4500 mensen. Je zou iets van 5% sampling ofzo verwachten, minimaal, dus iets van 250 samples.

Maar het zou me niets verbazen als over 1-2 jaar veel sneltesten beschikbaar zijn die je thuis kunt doen. En dan vast kunt stellen of je influenza, SARS-CoV-2, of een meer onschuldig virus onder de leden hebt.
Mooi hoe jij dit uiteen kunt zetten en uitleggen, dankjewel!
  vrijdag 12 november 2021 @ 13:29:04 #154
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202141274
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:10 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Als jullie nou eens vanavond die persco gaan doen :)
Ik ben beschikbaar om het land uit de crisis te leiden.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202141279
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 13:29 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ik ben beschikbaar om het land uit de crisis te leiden.
Maar nu eerst de cijfers doen, ze zijn er al ;)
pi_202141424
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 13:29 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ik ben beschikbaar om het land uit de crisis te leiden.
_O_
  vrijdag 12 november 2021 @ 13:44:42 #157
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202141507
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is opnieuw een stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute stijging van 56 (relatieve stijging 3,3). Het zijn daarmee 1.755 bezette bedden in totaal, dus in één keer ruim boven de 1.700.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- vrijdag 12 november: 353 (absolute stijging 23; relatieve stijging 7,0%);
- donderdag 11 november:330 (absolute stijging 3; relatieve stijging 0,9%);
- woensdag 10 november: 327 (absolute stijging 8; relatieve stijging 2,5%);
- dinsdag 9 november: 319 (absolute daling 7; relatieve daling 2,1%);
- maandag 8 november: 326 (absolute stijging 21; relatieve stijging 6,9%);
- zondag 7 november: 305 (absolute stijging 17; relatieve stijging 5,9%);
- zaterdag 6 november: 288 (absolute stijging 2; relatieve stijging 0,7%);
- vrijdag 5 november: 286 (absolute stijging 13; relatieve stijging 4,8%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- vrijdag 12 november: 1.402 (absolute stijging 33; relatieve stijging 2,4%);
- donderdag 11 november: 1.369 (absolute stijging 49; relatieve stijging 3,7%);
- woensdag 10 november: 1.320 (absolute daling 8; relatieve daling 0,6%);
- dinsdag 9 november: 1.328 (absolute stijging 81; relatieve stijging 6,5);
- maandag 8 november: 1.247 (absolute stijging 62; relatieve stijging 5,2%);
- zondag 7 november: 1.185 (absolute stijging 74; relatieve stijging 6,7%);
- zaterdag 6 november: 1.111 (absolute stijging 47; relatieve stijging 4,4%);
- vrijdag 5 november: 1.064 (absolute stijging 10; relatieve stijging 0,9%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202141510
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 13:29 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Maar nu eerst de cijfers doen, ze zijn er al ;)
@Federer-fan moet nog even wennen aan de snelle cijfers van Cijfertjesman ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 13:29 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ik ben beschikbaar om het land uit de crisis te leiden.
Daarom komen wij ook morgen met een gezamenlijke reactie op de maatregelen en persconferentie.

Primaire doelen:
1) Positiviteit in dit topic terugbrengen
2) Land uit de crisis helpen
pi_202141606
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 13:44 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
@:Federer-fan moet nog even wennen aan de snelle cijfers van Cijfertjesman ;)
Het is hem vergeven, na 20 maanden is hij uitgeput geraakt. Cijfertjesman is natuurlijk een typisch voorbeeld van iemand die de kantjes eraf loopt, begon pas maaaaaanden na de start van de crisis en terwijl de nood het hoogst was liet hij ons ook nog eens in de steek. Dat probeert hij nu goed te maken door heel vroeg de cijfertjes te hebben, maar daar trappen wij niet in!

:7
  vrijdag 12 november 2021 @ 14:27:47 #160
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202141989
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 13:44 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
@:Federer-fan moet nog even wennen aan de snelle cijfers van Cijfertjesman ;)
Hoe laat zijn die er tegenwoordig dan? :o
quote:
[..]
Daarom komen wij ook morgen met een gezamenlijke reactie op de maatregelen en persconferentie.
Jaa, klopt.
quote:
Primaire doelen:
1) Positiviteit in dit topic terugbrengen
2) Land uit de crisis helpen
En inderdaad in die volgorde. _O_
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202142143
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 18:42 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
De mensen die werden weggezet met het W-woord krijgen toch weer gelijk ben ik bang. Wie had dat gedacht, van 'Met een slag om de arm laten we op 1 november alle maatregelen los' naar lockdown. -O-
FTFY
pi_202142193
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 13:53 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Het is hem vergeven, na 20 maanden is hij uitgeput geraakt. Cijfertjesman is natuurlijk een typisch voorbeeld van iemand die de kantjes eraf loopt, begon pas maaaaaanden na de start van de crisis en terwijl de nood het hoogst was liet hij ons ook nog eens in de steek. Dat probeert hij nu goed te maken door heel vroeg de cijfertjes te hebben, maar daar trappen wij niet in!

:7
Dat is inderdaad de Cijfertjesman _O_

Kleine correctie. Cijfertjesman liet jullie in de steek toen er 1000 besmettingen per dag waren. Die zijn er nu per uur _O-


Gelukkig wel waardering op Twitter _O_
twitter



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202142210
Ben blij dat ik toch weer een kijkje ben komen nemen hier. Hoe rot de situatie ook is, ik zie weer een hoop humor, knipogen en leuke PI's hier! Samen maken we er wat van! :P

@Federer-fan en @Oliver23 hebben de smaak weer te pakken en ik zie een Persco van deze heren heel graag op de buis! _O_

Ook wij gaan naar de winter Efteling, dus kom maar op met dat 'winterse weer'! Gelukkig gaat dat door. ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_202142221
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 14:48 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Dat is inderdaad de Cijfertjesman _O_

Kleine correctie. Cijfertjesman liet jullie in de steek toen er 1000 besmettingen per dag waren. Die zijn er nu per uur _O-

Gelukkig wel waardering op Twitter _O_
[ twitter ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die spoiler!!! :o _O-
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_202142233
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:56 schreef blissard1984 het volgende:

[..]
Ja, het inzicht dat we de afgelopen 2 jaar hebben gekregen in de manier waarop onze regering en ook overheid konkelt, liegt en bedriegt is veel bedreigender voor onze samenleving dan Corona. Maar goed, dat is voor een ander topic. Wij, dat wil zeggen, de GGD’s, vaccin fabrikanten en burgers van dit land hebben Corona er dan tenminste toch (bijna) onder. En dat met ministeries die ziekenhuizen niet voor IC’s willen betalen, ministers die maar niet snel willen handelen en allerlei gespuis dat hierin een kans tot ruziezoeken ziet. Ik zeg: top prestatie.
Den Haag regeert nu als in het huishouden van Jan Steen, meer moet je er niet achter zoeken :P
pi_202142268
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 14:48 schreef Oliver23 het volgende:

Kleine correctie. Cijfertjesman liet jullie in de steek toen er 1000 besmettingen per dag waren. Die zijn er nu per uur _O-

Ik bespeur hier enige overdrijving. Zijn de cijfers wel betrouwbaar eigenlijk? Of overdrijf je daar ook om lekker in de picture te staan?

Misschien kan je nog wat leuke teksten toevoegen aan de cijfers elke dag *O*

:7
pi_202142288
Nou, het is met recht een "Haags kwartiertje" nu. Net als bij ADO.
pi_202142339
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 14:56 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik bespeur hier enige overdrijving. Zijn de cijfers wel betrouwbaar eigenlijk? Of overdrijf je daar ook om lekker in de picture te staan?

Misschien kan je nog wat leuke teksten toevoegen aan de cijfers elke dag *O*

:7
Dag 532 - De GereDathan waardeert mij niet editie

_O-
pi_202142364
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:02 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Dag 532 - De GereDathan waardeert mij niet editie

_O-
Ik sta in oorlogsmode, ik brand je af tot je teenharen!

_O-

:*
pi_202142392
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:04 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik sta in oorlogsmode, ik brand je af tot je teenharen!

_O-

:*
Dag 533 - De ''help, mijn teenharen staan in brand'' editie

*O* *O* *O* *O*

Maar zonder gekkigheid, O+ deze voor jou
pi_202142398
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:06 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Dag 533 - De ''help, mijn teenharen staan in brand'' editie

*O* *O* *O* *O*

Maar zonder gekkigheid, O+ deze voor jou
Helemaal loesooeee *O*

Nee, ik hoop op eindelijk eens wat positieve cijfers om 15:15. Maar ik vrees met grote vrezen.
pi_202142408
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:07 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Helemaal loesooeee *O*

Nee, ik hoop op eindelijk eens wat positieve cijfers om 15:15. Maar ik vrees met grote vrezen.
Een van mijn bronnen kwam uit op dik in de 16.000 besmettingen vandaag.
  vrijdag 12 november 2021 @ 15:13:29 #173
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_202142509
quote:
De boostercampagne wordt versneld. Het zorgpersoneel in ziekenhuizen staat daarbij vooraan. Zij krijgen volgende week al vaccins geleverd, melden bronnen binnen de zorg aan de NOS.

Ook instellingen voor ouderen en gehandicapten met een eigen medische dienst komen eerder aan de beurt. Zij kunnen de vaccinaties begin volgende week voor hun bewoners gaan bestellen. De doses vaccin worden in de week van 22 november geleverd.
nos.
Dat is iig wel goed nieuws.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_202142542
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2021 14:50 schreef Sangha het volgende:
Ben blij dat ik toch weer een kijkje ben komen nemen hier. Hoe rot de situatie ook is, ik zie weer een hoop humor, knipogen en leuke PI's hier! Samen maken we er wat van! :P

@:Federer-fan en @:Oliver23 hebben de smaak weer te pakken en ik zie een Persco van deze heren heel graag op de buis! _O_

Ook wij gaan naar de winter Efteling, dus kom maar op met dat 'winterse weer'! Gelukkig gaat dat door. ^O^
Winterefteling? O+
pi_202142584
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 13 september 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 14 t/m maandag 20 september:
Daling t.o.v. week ervóór: 16,8%

dinsdag: 2.009
woensdag: 2.354
donderdag: 2.098
vrijdag: 2.138
zaterdag: 2.000
zondag: 1.663
maandag: 1.326


totaal: 13.558

Besmettingcijfers dinsdag 21 t/m maandag 27 september:
Daling t.o.v. week ervóór: 14,1%

dinsdag: 1.664
woensdag: 1.900
donderdag: 1.823
vrijdag: 1.681
zaterdag: 1.592
zondag: 1.597
maandag: 1.387


totaal: 11.644

Besmettingcijfers dinsdag 28 september t/m maandag 4 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 1,0%

dinsdag: 1.707
woensdag: 1.755
donderdag: 1.703
vrijdag: 1.713
zaterdag: 1.658
zondag: 1.603
maandag: 1.624


totaal: 11.763

Besmettingcijfers dinsdag 5 t/m maandag 11 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 42,2%

dinsdag: 1.882
woensdag: 1.895
donderdag: 2.746
vrijdag: 2.761
zaterdag: 2.501
zondag: 2.258
maandag: 2.711


totaal: 16.753

Besmettingcijfers dinsdag 12 t/m maandag 18 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 47,2%

dinsdag: 2.887
woensdag: 3.716
donderdag: 3.623
vrijdag: 3.709
zaterdag: 3.702
zondag: 3.672
maandag: 3.354


totaal: 24.663

Besmettingcijfers dinsdag 19 t/m maandag 25 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 49,2%

dinsdag: 3.895
woensdag: 4.574
donderdag: 5.195
vrijdag: 5.865
zaterdag: 5.676
zondag: 6.290
maandag: 5.296


totaal: 36.791

Besmettingcijfers dinsdag 26 oktober t/m maandag 1 november:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: 35,6%

dinsdag: 5.747
woensdag: 7.260
donderdag: 7.683
vrijdag: 7.389
zaterdag: 7.942
zondag: 8.172
maandag: 7.694


totaal: 49.887

Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 november:
Stijging t.o.v. week ervóór: 46,5%

dinsdag: 7.724
woensdag: 9.109
donderdag: 10.214
vrijdag: 10.911
zaterdag: 11.954
zondag: 11.349
maandag: 11.804


totaal: 73.065

Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m maandag 15 november:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 48,6%

dinsdag: 11.282
woensdag: 12.648
donderdag: 16.287
vrijdag: 16.204
zaterdag:
zondag:
maandag:


totaal: 98.735 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)

pi_202142608
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 14:58 schreef GereDathan het volgende:
Nou, het is met recht een "Haags kwartiertje" nu. Net als bij ADO.
Helaas gebeuâht ut te vaak dat dan jùis te teigenstandâh skogt :'(
pi_202142621
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:06 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Dag 533 - De ''help, mijn teenharen staan in brand'' editie

*O* *O* *O* *O*

Maar zonder gekkigheid, O+ deze voor jou
Nog een paar dagen en dan is het dag 538! Misschien moet die radiozender er iets mee doen _O-
pi_202142625
Was toch even bang voor 18/20000, valt het toch enigszins mee :')
pi_202142636
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:13 schreef deedeetee het volgende:

[..]
nos.
Dat is iig wel goed nieuws.
Zeker goed nieuws, snel erin met die booster. Het moet toch mogelijk zijn om de eerste groep mensen (70+ & zorgpersoneel) binnen 14 dagen een booster te geven zou ik zeggen.
pi_202142647
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:19 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Was toch even bang voor 18/20000, valt het toch enigszins mee :')
Zeker! Minder dan gisteren!
pi_202142652
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:19 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Was toch even bang voor 18/20000, valt het toch enigszins mee :')
Sluit ik mij bij aan, het valt mij redelijk mee. Een dag afvlakking kan geen kwaad en hopelijk is het de opmaat naar betere tijden.
pi_202142658
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Zeker! Minder dan gisteren!
Ja precies :D
  vrijdag 12 november 2021 @ 15:22:58 #183
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_202142672
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:20 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Zeker goed nieuws, snel erin met die booster. Het moet toch mogelijk zijn om de eerste groep mensen (70+ & zorgpersoneel) binnen 14 dagen een booster te geven zou ik zeggen.
GGD gaf al aan er klaar voor te zijn toch ? Hugo zit wrs weer te sukkelen vanwege de administratie... :')
Hij is blijkbaar dol op brieven sturen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_202142702
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:21 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Sluit ik mij bij aan, het valt mij redelijk mee. Een dag afvlakking kan geen kwaad en hopelijk is het de opmaat naar betere tijden.
Toch nog enige positiviteit gevonden :)


En wat die booster betreft: als ze nou eens in die tehuizen gaan prikken....patiënten en personeel en de thuiszorg komt ook wel elke dag zo'n tehuis onderweg tegen. Heb je meteen al een hele club tegelijk klaar.
pi_202142703
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:22 schreef deedeetee het volgende:

[..]
GGD gaf al aan er klaar voor te zijn toch ? Hugo zit wrs weer te sukkelen vanwege de administratie... :')
Hij is blijkbaar dol op brieven sturen.
Brieven is prima, zeker voor de groep ouderen die digibeet zijn. Maar dat zijn lang niet alle mensen, gooi die websites weer open en laat de mensen die wel digitaal aan de slag kunnen gelijk aan de slag gaan. Brieven komen daarna wel.

Volgens mij is het toch heel simpel in de registratie te zien wie je moet hebben? Booster moet na minstens 6 maanden, dus alle mensen die voor 1-5 hun 2e prik hebben gehad kunnen komen.
pi_202142744
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:24 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Toch nog enige positiviteit gevonden :)

En wat die booster betreft: als ze nou eens in die tehuizen gaan prikken....patiënten en personeel en de thuiszorg komt ook wel elke dag zo'n tehuis onderweg tegen. Heb je meteen al een hele club tegelijk klaar.
We schijnen meer dan voldoende prikken op voorraad te hebben (10 miljoen hoorde ik van de week) en er komen nog leveringen binnen. Ik zou zeggen, formeer 10 mobiele prikteams en ga gewoon die tehuizen af. Prik alles en iedereen die binnen zit en wie er buiten de boot valt laat je opdraven bij een GGD lokatie in de buurt.

Het hoeft toch niet langer dan 14 dagen te duren nu er voldoende voorraad is zou ik zeggen. Dat was begin 2021 een ander verhaal, maar dat ligt ver achter ons.
pi_202142773
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:27 schreef GereDathan het volgende:

[..]
We schijnen meer dan voldoende prikken op voorraad te hebben (10 miljoen hoorde ik van de week) en er komen nog leveringen binnen. Ik zou zeggen, formeer 10 mobiele prikteams en ga gewoon die tehuizen af. Prik alles en iedereen die binnen zit en wie er buiten de boot valt laat je opdraven bij een GGD lokatie in de buurt.

Het hoeft toch niet langer dan 14 dagen te duren nu er voldoende voorraad is zou ik zeggen. Dat was begin 2021 een ander verhaal, maar dat ligt ver achter ons.
Je zou zeggen dat we er van geleerd hebben inderdaad
pi_202142795
Na een aantal donkere dagen is het nu toch eindelijk een beetje positiever wat mij betreft. En de overheid laat ondertussen eindelijk eens iets van daadkracht zien:

quote:
Den Haag - De derde prik om het immuunsysteem van ouderen, kwetsbaren en zorgverleners op te peppen, komt toch sneller. Vanaf volgende week worden de eerste prikken gezet.
https://www.telegraaf.nl/(...)uderen-en-kwetsbaren

Dat is toch weer mooi zo'n 3 weken eerder dan verwacht. Dat is iets waar we wel blij mee kunnen zijn.
pi_202142826
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:28 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Je zou zeggen dat we er van geleerd hebben inderdaad
De GGD heeft wederom aangegeven er klaar voor te zijn en tot op heden hebben die hun woorden altijd waargemaakt. Daar heb ik wel vertrouwen in. Het is vooral dat de overheid de vaccins vrij moet geven volgens mij.

De enige complicatie die ik nu zie is dat er 6 maanden tussen de prik moet zitten.
pi_202142923
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:31 schreef GereDathan het volgende:

[..]
De GGD heeft wederom aangegeven er klaar voor te zijn en tot op heden hebben die hun woorden altijd waargemaakt. Daar heb ik wel vertrouwen in. Het is vooral dat de overheid de vaccins vrij moet geven volgens mij.

De enige complicatie die ik nu zie is dat er 6 maanden tussen de prik moet zitten.
Je bedoelt zes maanden tussen die tweede prik en de booster? Volgens mij komt dat wel aardig uit met deze groep?
  vrijdag 12 november 2021 @ 15:57:41 #191
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202143205
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 november 2021 14:44 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
FTFY
Kun je uitleggen wat je nu hebt gefixt? Hoe zie jij het dan? Alles doorstrepen is wel erg makkelijk.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202143306
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:57 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Kun je uitleggen wat je nu hebt gefixt? Hoe zie jij het dan? Alles doorstrepen is wel erg makkelijk.
het OMT wil dat wappies ook minstens de kerst gaan halen.
pi_202143326
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:27 schreef GereDathan het volgende:

[..]
We schijnen meer dan voldoende prikken op voorraad te hebben (10 miljoen hoorde ik van de week) en er komen nog leveringen binnen. Ik zou zeggen, formeer 10 mobiele prikteams en ga gewoon die tehuizen af. Prik alles en iedereen die binnen zit en wie er buiten de boot valt laat je opdraven bij een GGD lokatie in de buurt.

Het hoeft toch niet langer dan 14 dagen te duren nu er voldoende voorraad is zou ik zeggen. Dat was begin 2021 een ander verhaal, maar dat ligt ver achter ons.
Er zal toch eerst een goed systeem opgezet moeten worden om die prikken zorgvuldig te registreren :+
pi_202143350
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 16:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Er zal toch eerst een goed systeem opgezet moeten worden om die prikken zorgvuldig te registreren :+
Dat kan toch ook als men weet wie er in een tehuis woont of werkt?
  vrijdag 12 november 2021 @ 16:06:36 #195
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202143369
De boosterinjecties zijn de weg uit deze crisis.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202143524
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:39 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Je bedoelt zes maanden tussen die tweede prik en de booster? Volgens mij komt dat wel aardig uit met deze groep?
Yep.

Dat komt voor deze groep prima uit. De groep tot 1-5 ruwweg (even uitgaande van 1-12 booster prik). Maar we kunnen niet even een booster campagne doen voor iedereen, het grootste deel van de prikken is gezet tussen 1-5 en 1-9 namelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door GereDathan op 12-11-2021 17:36:04 ]
pi_202143539
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 16:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Er zal toch eerst een goed systeem opgezet moeten worden om die prikken zorgvuldig te registreren :+
Ze zijn nu MS-DOS 6.22 aan het installeren. Dan kunnen ze hun DBase III applicatie weer opstarten O+
pi_202143733
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 16:15 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Yep.

Dat komt voor deze groep prima uit. De groep tot 1-5 ruwweg (even uitgaande van 1-12 eerste prik). Maar we kunnen niet even een booster campagne doen voor iedereen, het grootste deel van de prikken is gezet tussen 1-5 en 1-9 namelijk.
Snap ik, maar de bedoeling is ook weer eerst de kwetsbare/oudjes en zorgpersoneel, daarna gewoon misschien weer de leeftijdsvolgorde?


MS-DOS: de tijd dat je eerst je computer aanzette en tegen de tijd dat je je jas uit had, koffie had gezet, collega's waren binnengedruppeld dat ding enigszins was opgestart O+
  vrijdag 12 november 2021 @ 16:29:59 #199
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202143757
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 16:16 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ze zijn nu MS-DOS 6.22 aan het installeren. Dan kunnen ze hun DBase III applicatie weer opstarten O+
Volgens mij hebben ze een P2000 T.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 12 november 2021 @ 16:30:32 #200
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202143764
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 november 2021 16:28 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

MS-DOS: de tijd dat je eerst je computer aanzette en tegen de tijd dat je je jas uit had, koffie had gezet, collega's waren binnengedruppeld dat ding enigszins was opgestart O+
Toen was mijn computer sneller gebruiksklaar dan men huidige werklaptop.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202143774
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 16:30 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Toen was mijn computer sneller gebruiksklaar dan men huidige werklaptop.
:o
  vrijdag 12 november 2021 @ 16:35:21 #202
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202143847
quote:
Jaa, maar ook men tv van 30 jaar geleden was sneller gebruiksklaar dan men huidige tv. Geldt ook voor men cd-romspeler. Er moet van alles geladen worden en helaas kost dat tijd.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202143987
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 november 2021 16:05 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Dat kan toch ook als men weet wie er in een tehuis woont of werkt?
Hohoho, ambtenaren zijn vooral heel goed in het spotten van beren op de weg, maar iets minder in vermijden of aanpakken ervan.
pi_202144012
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 16:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Hohoho, ambtenaren zijn vooral heel goed in het spotten van beren op de weg, maar iets minder in vermijden of aanpakken ervan.
En vooral ook goed in bureaucratische rompslomp :')
pi_202144025
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 november 2021 16:28 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Snap ik, maar de bedoeling is ook weer eerst de kwetsbare/oudjes en zorgpersoneel, daarna gewoon misschien weer de leeftijdsvolgorde?

MS-DOS: de tijd dat je eerst je computer aanzette en tegen de tijd dat je je jas uit had, koffie had gezet, collega's waren binnengedruppeld dat ding enigszins was opgestart O+
Toen floppy disks nog echte dingen waren, ipv icoontjes O+
pi_202144136
Wat dacht je van internetten 'vroeger', inbellen met een modem, de rest kon niet bellen in huis en jij zat maar te wachten tijdens dat enorme nare geluid skrrieieieiiee! :D
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_202144336
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 16:56 schreef Sangha het volgende:
Wat dacht je van internetten 'vroeger', inbellen met een modem, de rest kon niet bellen in huis en jij zat maar te wachten tijdens dat enorme nare geluid skrrieieieiiee! :D
Mijn eerste email adres was van de uni. En dat systeem was zo gaar opgezet dat je met wildcards kon werken, en het had het jaar van studie erin. Dus waar een normaal email adres was: jan.federer@95@domain.nl kon je een email sturen naar *.*@*@domain.nl en dan kregen iedereen van alle jaren die email. En 30MB attachments was geen probleem op het uni netwerk. Ze hadden ook een direct message systeem, met dezelfde adressen, en die kwamen midden in je scherm, en werden verstuurd elke keer als je op enter drukte. We've come a long way!
pi_202144358
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 16:06 schreef Federer-fan het volgende:
De boosterinjecties zijn de weg uit deze crisis.
Stiekem zijn de hoge aantallen besmettingen dat. Nog 650.000 te gaan (als mijn sommetje van eerder een beetje klopte). Dat is met dit tempo nog 6 weken.
Kunnen we de boosters zetten om individuen te beschermen.
  vrijdag 12 november 2021 @ 17:24:00 #209
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202144473
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 17:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Mijn eerste email adres was van de uni. En dat systeem was zo gaar opgezet dat je met wildcards kon werken, en het had het jaar van studie erin. Dus waar een normaal email adres was: jan.federer@95@domain.nl kon je een email sturen naar *.*@*@:domain.nl en dan kregen iedereen van alle jaren die email. En 30MB attachments was geen probleem op het uni netwerk. Ze hadden ook een direct message systeem, met dezelfde adressen, en die kwamen midden in je scherm, en werden verstuurd elke keer als je op enter drukte. We've come a long way!
Dat is mijn e-mailadres ja. Ik heb bij de AP melding gemaakt van dit datalek. Moet eigenlijk binnen 72 uur maar ik heb het binnen 1 uur gedaan. Hopelijk is dat geen probleem.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202144511
De UK lijkt nu ook een ommezwaai te maken. Twee dagen geleden nog 16% daling, gister 12% en vandaag 6.5%. Dat zal spoedig omslaan naar stijging denk ik, net als in de rest van Europa (en de VS). De laatste dagen zit het aantal besmettingen alweer op de 40k.

En ook in de Engelse ziekenhuizen is het druk en wordt zorg uitgesteld. Ambulances moeten steeds langer wachten bij het ziekenhuis voor ze hun patient af kunnen leveren. Daardoor kunnen ze minder ritten per dienst doen, waardoor wachttijden erg oplopen voor mensen die op hulp wachten. En er zijn ook veel minder kinderkankerdiagnoses geweest afgelopen jaar, wat betekent dat het veel later ontdekt wordt, wat de kansen op genezing sterk verkleind.

https://www.theguardian.com/society/2021/nov/12/alarm-serious-delays-diagnosing-childhood-cancer-england-covid

https://www.theguardian.com/news/audio/2021/nov/12/a-day-with-the-paramedics-on-the-frontline-of-the-uk-ambulance-crisis-podcast
  vrijdag 12 november 2021 @ 17:27:58 #211
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202144528
Misschien een domme vraag, maar de maatregelen gaan morgen al in. Er zou toch eerst een debat met de Kamer komen?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202144571
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 17:14 schreef blissard1984 het volgende:

[..]
Stiekem zijn de hoge aantallen besmettingen dat. Nog 650.000 te gaan (als mijn sommetje van eerder een beetje klopte). Dat is met dit tempo nog 6 weken.
Kunnen we de boosters zetten om individuen te beschermen.
In augustus schatte het RIVM het nog op 1.8 miljoen mensen zonder immuniteit. Inclusief jeugd is het vaccinatie-percentage op dit moment zo'n 70%. Vergeleken met augustus is er natuurlijk nog wel flink gevaccineerd, ik denk dat er nog 0.5-0.75 miljoen bijgekomen zijn sinds augustus. En veel besmettingen nu zijn bij mensen die al wel immuniteit hebben. Maar elke nieuwe besmettingen van iemand die nog geen immuniteit had is er een.
  vrijdag 12 november 2021 @ 17:33:50 #213
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202144617
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 17:31 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
In augustus schatte het RIVM het nog op 1.8 miljoen mensen zonder immuniteit. Inclusief jeugd is het vaccinatie-percentage op dit moment zo'n 70%. Vergeleken met augustus is er natuurlijk nog wel flink gevaccineerd, ik denk dat er nog 0.5-0.75 miljoen bijgekomen zijn sinds augustus. En veel besmettingen nu zijn bij mensen die al wel immuniteit hebben. Maar elke nieuwe besmettingen van iemand die nog geen immuniteit had is er een.
Bedoel je dat als iets positiefs of als iets negatiefs?

Wat ik trouwens helemaal niet begrijp. We (ik ook) hebben het steeds over immuniteit. Maar mensen kunnen toch meerdere keren corona krijgen, alleen al door andere varianten?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202144741
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 17:33 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Bedoel je dat als iets positiefs of als iets negatiefs?

Wat ik trouwens helemaal niet begrijp. We (ik ook) hebben het steeds over immuniteit. Maar mensen kunnen toch meerdere keren corona krijgen, alleen al door andere varianten?
Als je welk virus dan ook minimaal één keer hebt gehad kun je er immuniteit mee opbouwen. Dan weet je lichaam hoe te reageren als je nog een keer besmet raakt en heb je er doorgaans minder last van.
pi_202144771
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:22 schreef deedeetee het volgende:

[..]
GGD gaf al aan er klaar voor te zijn toch ? Hugo zit wrs weer te sukkelen vanwege de administratie... :')
Hij is blijkbaar dol op brieven sturen.
Onze Hugo maakt ook nog eens reclame voor Facebook. :|W
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19
pi_202144814
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 17:27 schreef Federer-fan het volgende:
Misschien een domme vraag, maar de maatregelen gaan morgen al in. Er zou toch eerst een debat met de Kamer komen?
wat er vanavond wordt aangekondigd zal wel binnen de coronawet passen, waar een meerderheid van de Tweede Kamer voor heeft gestemd
quote:
Voor de invoering moet de wet worden veranderd. De voorbereiding daarvan gaat nu beginnen maar is wel ingewikkeld. Voorwaarde voor de invoering is dat de Tweede Kamer er vooraf toestemming voor geeft. Bij kleinere coronamaatregelen is toestemming achteraf voldoende.
https://nos.nl/artikel/24(...)heid-over-drie-weken
pi_202145429
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 17:31 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
In augustus schatte het RIVM het nog op 1.8 miljoen mensen zonder immuniteit. Inclusief jeugd is het vaccinatie-percentage op dit moment zo'n 70%. Vergeleken met augustus is er natuurlijk nog wel flink gevaccineerd, ik denk dat er nog 0.5-0.75 miljoen bijgekomen zijn sinds augustus. En veel besmettingen nu zijn bij mensen die al wel immuniteit hebben. Maar elke nieuwe besmettingen van iemand die nog geen immuniteit had is er een.
Klopt, mijn sommetje is bepaald geen exacte berekening. Maar we hoeven de 100% vaccinatie in ieder geval niet te halen. Met alle besmettingen komen we er ook.. Dus ja, zonder alle ellende op persoonlijk vlak voor mensen die op de IC’s belanden te willen bagataliseren, heeft het hoge aantal besmettingen zeker een positief effect.
pi_202145611
Wat lees ik nu, toch geen Coronapas in pretparken en Dierentuinen …..
  vrijdag 12 november 2021 @ 19:38:14 #219
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202147441
Three weeks to flatten the curve dus. Dat heb ik toch eerder gehoord (al waren het er toen twee)?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202147539
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 19:38 schreef Federer-fan het volgende:
Three weeks to flatten the curve dus. Dat heb ik toch eerder gehoord (al waren het er toen twee)?
nog even volhouden!! :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2021 19:41:30 ]
pi_202147631
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 18:42 schreef Oliver23 het volgende:
Wat lees ik nu, toch geen Coronapas in pretparken en Dierentuinen …..
Nog niet
quote:
Hiervoor wordt het wettelijk mogelijk gemaakt dat het coronatoegangsbewijs ook verplicht wordt voor de meeste detailhandel en voor dierentuinen en pretparken. Daarnaast wordt het mogelijk gemaakt om het coronatoegangsbewijs ook op de werkvloer te vragen. Deze wetsvoorstellen zijn vorige week al aangekondigd.
https://www.rijksoverheid(...)ontacten-te-beperken
  vrijdag 12 november 2021 @ 20:50:59 #222
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202149374
Wat ik een vreemde regel vind, is dat cafés die onder de definitie van 'natte horeca' willen blijven vallen eventuele hapjes, zoals bitterballen, moeten serveren in een bakje water.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202149399
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 november 2021 20:50 schreef Federer-fan het volgende:
Wat ik een vreemde regel vind, is dat cafés die onder de definitie van 'natte horeca' willen blijven vallen eventuele hapjes, zoals bitterballen, moeten serveren in een bakje water.
Fed......seriously?? :')
pi_202149415
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 november 2021 20:50 schreef Federer-fan het volgende:
Wat ik een vreemde regel vind, is dat cafés die onder de definitie van 'natte horeca' willen blijven vallen eventuele hapjes, zoals bitterballen, moeten serveren in een bakje water.
Komt vast niet van de VVD
  vrijdag 12 november 2021 @ 20:53:53 #225
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202149416
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 november 2021 20:52 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Fed......seriously?? :')
Mja, ze hebben in elk geval nieuwe, veganistische bitterballen, die van boter zijn gemaakt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202149452
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 november 2021 20:53 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Mja, ze hebben in elk geval nieuwe, veganistische bitterballen, die van boter zijn gemaakt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doe die drankkast eens dicht! _O-
  vrijdag 12 november 2021 @ 20:57:49 #227
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202149506
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 november 2021 20:55 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Doe die drankkast eens dicht! _O-
Ik drink niet eens.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202149549
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 20:57 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ik drink niet eens.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Komt anders momenteel niet over hoor ha ha :6
  vrijdag 12 november 2021 @ 21:01:03 #229
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202149582
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 november 2021 20:59 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Komt anders momenteel niet over hoor ha ha :6
Misschien ligt het aan de Häagen-Dazs Macadamia Nut Brittle, met esdoornsiroop.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202149625
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 21:01 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Misschien ligt het aan de Häagen-Dazs Macadamia Nut Brittle, met esdoornsiroop.
:o :o
  vrijdag 12 november 2021 @ 21:07:13 #231
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202149728
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 november 2021 21:02 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
:o :o
Ik heb nog wat over.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 12 november 2021 @ 21:07:47 #232
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202149740
Mag ik iedereen trouwens oproepen weer ontopic te gaan? Bedankt voor jullie medewerking!
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202149750
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2021 21:07 schreef Federer-fan het volgende:
Mag ik iedereen trouwens oproepen weer ontopic te gaan? Bedankt voor jullie medewerking!
Ja baas O-)
pi_202150527
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 17:33 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Bedoel je dat als iets positiefs of als iets negatiefs?

Wat ik trouwens helemaal niet begrijp. We (ik ook) hebben het steeds over immuniteit. Maar mensen kunnen toch meerdere keren corona krijgen, alleen al door andere varianten?
Als iets positiefs :) elk persoon die wat immuniteit heeft reduceert de kans dat de druk op de zorg te groot wordt.

Immuniteit is geen on/off switch, hoe effectief je immuunsysteem een invasie van een virus pareert hangt van vele factoren af. Hoeveel virusdeeltjes komen binnen? Hoe goed herkent je immuunsysteem het? Heb je antistoffen paraat, of moeten de T-cellen ingrijpen en je eerst nog weer antistoffen opbouwen? Hoe sta je er conditioneel voor? Stress heeft invloed, andere ziektes/aandoening hebben invloed. Sommige ziektes kunnen je hele immuunsysteem resetten (door chemo bijv) waardoor je je immuniteit in principe weer helemaal kwijt bent. In de winter werkt je immuunsysteem veelal iets minder goed dan in de zomer. Etc.

En dan is er nog de gevoeligheid van de testen. De PCR-testen zijn uitermate gevoelig afgesteld. In het begin van de pandemi was er veel heisa over, toen werd het aantal cycli van 25 naar 35 ofzo aangepast. Bij elke cyclus verdubbelt het aantal aanwezig virusdeeltjes, waardoor je het virus dus veel eerder oppikt bij 35 cycli dan bij 25 cycli. En dus ook veel minder vaak mist, wat precies de reden is waarom men dat deed. Maar je immuunsysteem kan per in werking treden als het virus binnengedrongen is. Ik vermoed dat iemand die immuniteit heeft, en waar het immuunsysteem precies doet wat het moet doen, toch regelmatig positief test door de gevoeligheid van de PCR-testen. Die zullen dan ook geen symptomen ontwikkelen, het immuunsysteem doet immers zijn werk. Maar schijnbaar kunnen die dan toch nog ook anderen besmetten (wel lagere kans daar op), dus het is wel nuttig om die besmettingen ook vast te stellen.
pi_202150557
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 18:42 schreef Oliver23 het volgende:
Wat lees ik nu, toch geen Coronapas in pretparken en Dierentuinen …..
Dat snap ik niet zo goed, zo moeilijk is dat toch niet? Effe bij de ingang checken en klaar. Nu moeten ze het bij alle restaurants en binnen dingen apart gaan checken als ik het goed begrijp.
pi_202150574
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 21:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Dat snap ik niet zo goed, zo moeilijk is dat toch niet? Effe bij de ingang checken en klaar. Nu moeten ze het bij alle restaurants en binnen dingen apart gaan checken als ik het goed begrijp.
Inderdaad, dit hadden ze maanden geleden al kunnen invoeren.....
  vrijdag 12 november 2021 @ 22:27:20 #237
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_202151129
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 21:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Dat snap ik niet zo goed, zo moeilijk is dat toch niet? Effe bij de ingang checken en klaar. Nu moeten ze het bij alle restaurants en binnen dingen apart gaan checken als ik het goed begrijp.
Praktisch klopt dat helemaal inderdaad, en het is helemaal raar dat er 2 theaters en 1 bioscoop in Nederland zijn waar je geen CTB hoeft te tonen (alle drie in de Efteling), puur omdat het 'attracties op een doorstroomlocatie' zijn. Is gewoonweg oorspronkelijk niet geregeld in de CTB-wet. Dat zal over 2-3 weken wel aangepast zijn waardoor het daar alsnog verplicht wordt, lijkt mij een logische stap (en logischer dan voor álle winkels een QR-code te moeten laten zien, dat gaat nog veel verder).

Wel lastig voor die parken ook, de Efteling heeft bijvoorbeeld net alle stickers/schermen/hekken weggehaald en zou die dus nu voor 2-3 weken terug moeten zetten tot het CTB voor het hele park nodig is en die maatregelen weer weg kunnen. _O-
pi_202151193
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:27 schreef Sirolf het volgende:

[..]
Praktisch klopt dat helemaal inderdaad, en het is helemaal raar dat er 2 theaters en 1 bioscoop in Nederland zijn waar je geen CTB hoeft te tonen (alle drie in de Efteling), puur omdat het 'attracties op een doorstroomlocatie' zijn. Is gewoonweg oorspronkelijk niet geregeld in de CTB-wet. Dat zal over 2-3 weken wel aangepast zijn waardoor het daar alsnog verplicht wordt, lijkt mij een logische stap (en logischer dan voor álle winkels een QR-code te moeten laten zien, dat gaat nog veel verder).

Wel lastig voor die parken ook, de Efteling heeft bijvoorbeeld net alle stickers/schermen/hekken weggehaald en zou die dus nu voor 2-3 weken terug moeten zetten tot het CTB voor het hele park nodig is en die maatregelen weer weg kunnen. _O-
Er is ook maar één theater binnen waar alleen op zaterdag en zondag een musical wordt opgevoerd, de andere 'theaters' zijn in de complete buitenlucht én je kunt er afstand houden.
  vrijdag 12 november 2021 @ 22:47:08 #239
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_202151549
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:30 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Er is ook maar één theater binnen waar alleen op zaterdag en zondag een musical wordt opgevoerd, de andere 'theaters' zijn in de complete buitenlucht én je kunt er afstand houden.
Ik bedoelde Ravelijn en het sprookjesbos-theater, niet het échte theater daar. ;)
En dat is inderdaad in de buitenlucht, maar in andere theaters in de buitenlucht (voor zover die er zijn) moet je ook allang een CTB laten zien en vanaf morgen mag je niet eens meer met een paar ouders langs de zijlijn van een voetbalveld staan.

Ik probeer meer aan te geven dat dit niet zo makkelijk kan worden aangepast omdat de wet in de weg staat, maar dat het nu dus wel voor wat scheve situaties zorgt.
pi_202151683
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:47 schreef Sirolf het volgende:

[..]
Ik bedoelde Ravelijn en het sprookjesbos-theater, niet het échte theater daar. ;)
En dat is inderdaad in de buitenlucht, maar in andere theaters in de buitenlucht (voor zover die er zijn) moet je ook allang een CTB laten zien en vanaf morgen mag je niet eens meer met een paar ouders langs de zijlijn van een voetbalveld staan.

Ik probeer meer aan te geven dat dit niet zo makkelijk kan worden aangepast omdat de wet in de weg staat, maar dat het nu dus wel voor wat scheve situaties zorgt.
En ik bedoel dat juist de efteling er álles aan gedaan heeft en doet om aan álle maatregelen te voldoen...
pi_202152469
Sorry als dit reeds besproken is:

quote:
People testing negative for Covid-19 despite exposure may have ‘immune memory’

Study says some individuals clear virus rapidly due to a strong immune response from existing T-cells, meaning tests record negative result

Hannah Devlin Science correspondent
@hannahdev
Wed 10 Nov 2021 16.45 GMT

We all know that person who, despite their entire household catching Covid-19, has never tested positive for the disease. Now scientists have found an explanation, showing that a proportion of people experience “abortive infection” in which the virus enters the body but is cleared by the immune system’s T-cells at the earliest stage meaning that PCR and antibody tests record a negative result.

About 15% of healthcare workers who were tracked during the first wave of the pandemic in London, England, appeared to fit this scenario.

The discovery could pave the way for a new generation of vaccines targeting the T-cell response, which could produce much longer lasting immunity, scientists said.

Leo Swadling, an immunologist at University College London and lead author of the paper, said: “Everyone has anecdotal evidence of people being exposed but not succumbing to infection. What we didn’t know is whether these individuals really did manage to completely avoid the virus or whether they naturally cleared the virus before it was detectable by routine tests.”

The latest study intensively monitored healthcare workers for signs of infection and immune responses during the first wave of the pandemic. Despite a high risk of exposure 58 participants did not test positive for Covid-19 at any point. However, blood samples taken from these people showed they had an increase in T-cells that reacted against Covid-19, compared with samples taken before the pandemic took hold and compared with people who had not been exposed to the virus at all. They also had increases in another blood marker of viral infection.

The work suggests that a subset of people already had memory T-cells from previous infections from other seasonal coronaviruses causing common colds, which protected them from Covid-19.

These immune cells “sniff out” proteins in the replication machinery – a region of Covid-19 shared with seasonal coronaviruses – and in some people this response was quick and potent enough for the infection to be cleared at the earliest stage. “These pre-existing T-cells are poised ready to recognise SARS-CoV-2,” said Swadling.

The study adds to the known spectrum of possibilities after exposure to Covid-19, ranging from escaping infection entirely to severe disease.

Alexander Edwards, associate professor in biomedical technology at the University of Reading, said: “This study identifies [a new] intermediate outcome – enough virus exposure to activate part of your immune system but not enough to experience symptoms, detect significant levels of virus or mount an antibody response.”

The finding is particularly significant because the T-cell arm of the immune response tends to confer longer lasting immunity, typically of years rather than months, compared with antibodies. Nearly all existing Covid-19 vaccines focus on priming antibodies against the vital spike protein that helps SARS-CoV-2 enter cells. These neutralising antibodies give excellent protection against severe illness. However, the immunity wanes over time and a potential weakness of spike-based vaccines is that this region of the virus is known to mutate.

By contrast, the T-cell response does not tend to fade as quickly and the internal replication machinery that it targets is highly conserved across coronaviruses, meaning a vaccine that also targeted this region would probably protect against new strains – and possibly even against entirely new pathogens.

“Insights from this study could be critical in design of a different type of vaccine,” said Edwards. “A vaccine that primes T-cell immunity against different viral protein targets that are shared between many different coronaviruses would complement our spike vaccines that induce neutralising antibodies. Because these are components within the virus, antibodies are less effective – instead, T-cells come into play.”
https://www.theguardian.c(...)e-memory-finds-study

Las dit van de week en vond het wel een mooi broodnodig stukje positiviteit. Het mysterie van mensen die maar geen corona krijgen, ook al stonden ze in maart 2020 in Londen zonder adequate beschermingsmiddelen dagenlang door te halen in het ziekenhuis.

Het is nu wel een heel kutte tijd maar het is goed om te weten dat niet iedereen voor eeuwig vatbaar zal zijn. Hoop dat iedereen de periode van betrekkelijke vrijheid heeft gebruikt om eens goed verkouden te worden. O-)
  zaterdag 13 november 2021 @ 00:00:11 #242
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_202152591
Het kan dus blijkbaar toch wél zonder wetswijziging: vanaf zondag gaat de Efteling om een CTB vragen bij binnenkomst park. https://www.efteling.com/(...)we-coronamaatregelen

Lijkt mij de enige juiste keuze in deze situatie, allerlei schermen/hekken/lijnen terugplaatsen voor een paar weken was natuurlijk geen optie.
pi_202153154
De Efteling gaat al vanaf zondag bij de ingang met de coronapas werken.
pi_202154837
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 01:15 schreef Oliver23 het volgende:
De Efteling gaat al vanaf zondag bij de ingang met de coronapas werken.
Kreeg de mail inderdaad en je kunt je op de parkeerplaats laten testen voor toegang. :'(


En inderdaad @Sirolf dat beschreven ze ook in de mail.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2021 10:06:29 ]
  zaterdag 13 november 2021 @ 10:45:35 #245
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202155208
Wat ik jammer vind, is dat veel mensen - niet zozeer in dit topic, want hier gaan mensen doorgaans respectvol met elkaar om - zo tegenover elkaar staan en elkaar zo veel verwijten maken. Terwijl dat volgens mij niet terecht is. In de kern heb je namelijk één groep die gelooft in de goede trouw van het kabinet en één groep die niet gelooft in de goede trouw van het kabinet. En het punt is dat je de handelingen van iemand die je niet vertrouwt heel anders uitlegt dan de handelingen van iemand die je wel vertrouwt. Uiteindelijk gaat het om vertrouwen. En dat gevoel kleurt je waarneming. Dus ik begrijp beide groepen wel.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202155245
Fijn om te lezen dat de maximale bezoekers thuis overboord wordt gegooid tijdens Sinterklaas, Kerst, Oud en Nieuw en Chanoeka. Fijn dat we na bijna twee jaar ellende, toch de feestdagen met al onze dierbaren kunnen vieren.
pi_202155322
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 16:16 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ze zijn nu MS-DOS 6.22 aan het installeren. Dan kunnen ze hun DBase III applicatie weer opstarten O+
Oh met een custom Clipper interface. Fancy.
pi_202155483
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 10:49 schreef Oliver23 het volgende:
Fijn om te lezen dat de maximale bezoekers thuis overboord wordt gegooid tijdens Sinterklaas, Kerst, Oud en Nieuw en Chanoeka. Fijn dat we na bijna twee jaar ellende, toch de feestdagen met al onze dierbaren kunnen vieren.
Denk dat mensen dat toch al wel zouden doen :)
pi_202155586
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 10:45 schreef Federer-fan het volgende:
Wat ik jammer vind, is dat veel mensen - niet zozeer in dit topic, want hier gaan mensen doorgaans respectvol met elkaar om - zo tegenover elkaar staan en elkaar zo veel verwijten maken. Terwijl dat volgens mij niet terecht is. In de kern heb je namelijk één groep die gelooft in de goede trouw van het kabinet en één groep die niet gelooft in de goede trouw van het kabinet. En het punt is dat je de handelingen van iemand die je niet vertrouwt heel anders uitlegt dan de handelingen van iemand die je wel vertrouwt. Uiteindelijk gaat het om vertrouwen. En dat gevoel kleurt je waarneming. Dus ik begrijp beide groepen wel.
Was er maar meer begrip voor elkaar inderdaad! Ik las net wat reacties op Facebook op een link over de efteling.....Mensen willen gewoon dat het park failliet gaat omdat ze meewerken aan deze tweedeling :'(
pi_202155678
quote:
17s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:23 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Was er maar meer begrip voor elkaar inderdaad! Ik las net wat reacties op Facebook op een link over de efteling.....Mensen willen gewoon dat het park failliet gaat omdat ze meewerken aan deze tweedeling :'(
Ik vind de Efteling moedig, oprecht. En waarom snappen mensen de gegronde redenen niet van deze beslissing. De anderhalve meter regel ik moeilijk te garanderen in een pretpark. Je moet sws al in de horecalocaties en bepaalde binnenattracties de QR code laten zien. Doe je dat bij de ingang, ben je daar in een klap vanaf.

De Efteling zet zelfs een teststraat op de parkeerplaats.
pi_202155690
Dat zijn dezelfde mensen die de Hema zouden boycotten vanwege de hoofddoekjes en gebrek aan zwarte piet en de verstopeieren.
Tap tap tap
pi_202155711
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:33 schreef CherryLips het volgende:
Dat zijn dezelfde mensen die de Hema zouden boycotten vanwege de hoofddoekjes en gebrek aan zwarte piet en de verstopeieren.
Precies dezelfde groep en als dan puntje bij paaltje moet komen geven ze toch niet thuis. :Y
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_202155720
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:31 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Ik vind de Efteling moedig, oprecht. En waarom snappen mensen de gegronde redenen niet van deze beslissing. De anderhalve meter regel ik moeilijk te garanderen in een pretpark. Je moet sws al in de horecalocaties en bepaalde binnenattracties de QR code laten zien. Doe je dat bij de ingang, ben je daar in een klap vanaf.

De Efteling zet zelfs een teststraat op de parkeerplaats.
Precies, als ze het ergens goed is het daar wel. Ik snap die reacties ook echt niet....
pi_202155734
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:31 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Ik vind de Efteling moedig, oprecht. En waarom snappen mensen de gegronde redenen niet van deze beslissing. De anderhalve meter regel ik moeilijk te garanderen in een pretpark. Je moet sws al in de horecalocaties en bepaalde binnenattracties de QR code laten zien. Doe je dat bij de ingang, ben je daar in een klap vanaf.

De Efteling zet zelfs een teststraat op de parkeerplaats.
Dat laatste inderdaad. Ze werken juist mee aan voorkomen van een tweedeling. Maar goed, laten we niet de uitvergrote mening van enkele twitteraars als maatstaf gaan nemen. Voorlopig gaan er per uur meer mensen met plezier naar de Efteling dan dat er in totaal mensen van achter hun toetsenbord zuur spuwen.
pi_202155740
Oops
pi_202155873
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:36 schreef blissard1984 het volgende:

[..]
Dat laatste inderdaad. Ze werken juist mee aan voorkomen van een tweedeling. Maar goed, laten we niet de uitvergrote mening van enkele twitteraars als maatstaf gaan nemen. Voorlopig gaan er per uur meer mensen met plezier naar de Efteling dan dat er in totaal mensen van achter hun toetsenbord zuur spuwen.
Dat is gelukkig absoluut waar :Y
pi_202156510
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:47 schreef Sirolf het volgende:

[..]
Ik bedoelde Ravelijn en het sprookjesbos-theater, niet het échte theater daar. ;)
En dat is inderdaad in de buitenlucht, maar in andere theaters in de buitenlucht (voor zover die er zijn) moet je ook allang een CTB laten zien en vanaf morgen mag je niet eens meer met een paar ouders langs de zijlijn van een voetbalveld staan.

Ik probeer meer aan te geven dat dit niet zo makkelijk kan worden aangepast omdat de wet in de weg staat, maar dat het nu dus wel voor wat scheve situaties zorgt.
De efteling kan toch ook zelf, uit praktische overwegingen, besluiten om aan de ingang te controleren? Desnoods delen ze armbandjes uit aan degenen die ook naar binnen mogen. Economisch gezien lijkt me dat het beste, het percentage mensen wat geen QR-code kan laten zien is laag.

Edit: Dat gaan ze dus inderdaad ook doen.
pi_202156546
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 23:48 schreef Vasilevski het volgende:
Sorry als dit reeds besproken is:
[..]
https://www.theguardian.c(...)e-memory-finds-study

Las dit van de week en vond het wel een mooi broodnodig stukje positiviteit. Het mysterie van mensen die maar geen corona krijgen, ook al stonden ze in maart 2020 in Londen zonder adequate beschermingsmiddelen dagenlang door te halen in het ziekenhuis.

Het is nu wel een heel kutte tijd maar het is goed om te weten dat niet iedereen voor eeuwig vatbaar zal zijn. Hoop dat iedereen de periode van betrekkelijke vrijheid heeft gebruikt om eens goed verkouden te worden. O-)
Had het ook gelezen ja, en volgens mij nog niet voorbijgekomen hier. Het laat ook zien dat de hoeveelheid antistoffen lang niet alles zegt. Goed om te onthouden de volgende keer als je een stuk ziet wat over teruglopende hoeveelheden antistoffen gaat.
pi_202157384
Ach we doen weer eens een storing :')
pi_202158094
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 13 september 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 14 t/m maandag 20 september:
Daling t.o.v. week ervóór: 16,8%

dinsdag: 2.009
woensdag: 2.354
donderdag: 2.098
vrijdag: 2.138
zaterdag: 2.000
zondag: 1.663
maandag: 1.326


totaal: 13.558

Besmettingcijfers dinsdag 21 t/m maandag 27 september:
Daling t.o.v. week ervóór: 14,1%

dinsdag: 1.664
woensdag: 1.900
donderdag: 1.823
vrijdag: 1.681
zaterdag: 1.592
zondag: 1.597
maandag: 1.387


totaal: 11.644

Besmettingcijfers dinsdag 28 september t/m maandag 4 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 1,0%

dinsdag: 1.707
woensdag: 1.755
donderdag: 1.703
vrijdag: 1.713
zaterdag: 1.658
zondag: 1.603
maandag: 1.624


totaal: 11.763

Besmettingcijfers dinsdag 5 t/m maandag 11 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 42,2%

dinsdag: 1.882
woensdag: 1.895
donderdag: 2.746
vrijdag: 2.761
zaterdag: 2.501
zondag: 2.258
maandag: 2.711


totaal: 16.753

Besmettingcijfers dinsdag 12 t/m maandag 18 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 47,2%

dinsdag: 2.887
woensdag: 3.716
donderdag: 3.623
vrijdag: 3.709
zaterdag: 3.702
zondag: 3.672
maandag: 3.354


totaal: 24.663

Besmettingcijfers dinsdag 19 t/m maandag 25 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 49,2%

dinsdag: 3.895
woensdag: 4.574
donderdag: 5.195
vrijdag: 5.865
zaterdag: 5.676
zondag: 6.290
maandag: 5.296


totaal: 36.791

Besmettingcijfers dinsdag 26 oktober t/m maandag 1 november:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: 35,6%

dinsdag: 5.747
woensdag: 7.260
donderdag: 7.683
vrijdag: 7.389
zaterdag: 7.942
zondag: 8.172
maandag: 7.694


totaal: 49.887

Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 november:
Stijging t.o.v. week ervóór: 46,5%

dinsdag: 7.724
woensdag: 9.109
donderdag: 10.214
vrijdag: 10.911
zaterdag: 11.954
zondag: 11.349
maandag: 11.804


totaal: 73.065

Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m maandag 15 november:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 40,8%

dinsdag: 11.282
woensdag: 12.648
donderdag: 16.287
vrijdag: 16.204
zaterdag: 13.848
zondag:
maandag:


totaal: 98.375 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)

pi_202158138
Binnenkort 20K vanwege ingehaalde storing?
pi_202158458
Dikke vette daling jonguh! :D
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_202158480
Mijn grafieken van vandaag:

De cijfers lijken nu compleet tot en met 5 november. In deze week een groei van het aantal registraties door de week heen. Voor maandag 8 november is ook al weer een sprong omhoog te zien.


De dagcurve voor gisteren (lichtgroen) ziet er vergelijkbaar uit met die van een dag eerder (donkerrood). In de dagcurve van vanaag (grijs) is te zien dat de buik en dip vergelijkbaar zijn met de eerdere dagcurves, maar dat de piek duidelijk een stuk lager is. Ik las dat er ook voor de dagcijfers een storing werd gemeld, en dat lijkt dan voornamelijk in de hoogte van de piek te zitten, die ongeveer 2000 registraties lager is dan gisteren.


Het aandeel van de groep 0-20 jaar is verder gestegen naar ongeveer 26%. Dat van de twee oudste leeftijdsgroepen 60-80 jaar is aan het dalen.


In absolute aantallen is er voor de oudste groepen een stabilisatie te zien. Voor de jongste groepen is een toename te zien, vooral bij de jongste leeftijdsgroep die voor 9 november al gelijk ligt op het niveau van de groep 40-60 jaar.
pi_202158485
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 15:51 schreef Sangha het volgende:
Dikke vette daling jonguh! :D
Het virus is geschrokken van de persco :o :D
pi_202158749
quote:
17s.gif Op zaterdag 13 november 2021 15:54 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Het virus is geschrokken van de persco :o :D
Nou echt! :D
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  zaterdag 13 november 2021 @ 16:50:52 #269
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202159178
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is opnieuw een stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute stijging van 35 (relatieve stijging 2,0). Het zijn daarmee 1.790 bezette bedden in totaal, dus nog maar vlak onder de 1.800.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- zaterdag 13 november: 365 (absolute stijging 12; relatieve stijging 3,4%);
- vrijdag 12 november: 353 (absolute stijging 23; relatieve stijging 7,0%);
- donderdag 11 november:330 (absolute stijging 3; relatieve stijging 0,9%);
- woensdag 10 november: 327 (absolute stijging 8; relatieve stijging 2,5%);
- dinsdag 9 november: 319 (absolute daling 7; relatieve daling 2,1%);
- maandag 8 november: 326 (absolute stijging 21; relatieve stijging 6,9%);
- zondag 7 november: 305 (absolute stijging 17; relatieve stijging 5,9%);
- zaterdag 6 november: 288 (absolute stijging 2; relatieve stijging 0,7%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- zaterdag 13 november: 1.425 (absolute stijging 23; relatieve stijging 1,6%);
- vrijdag 12 november: 1.402 (absolute stijging 33; relatieve stijging 2,4%);
- donderdag 11 november: 1.369 (absolute stijging 49; relatieve stijging 3,7%);
- woensdag 10 november: 1.320 (absolute daling 8; relatieve daling 0,6%);
- dinsdag 9 november: 1.328 (absolute stijging 81; relatieve stijging 6,5);
- maandag 8 november: 1.247 (absolute stijging 62; relatieve stijging 5,2%);
- zondag 7 november: 1.185 (absolute stijging 74; relatieve stijging 6,7%);
- zaterdag 6 november: 1.111 (absolute stijging 47; relatieve stijging 4,4%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 13 november 2021 @ 17:02:03 #270
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202159350
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:33 schreef CherryLips het volgende:
Dat zijn dezelfde mensen die de Hema zouden boycotten vanwege de hoofddoekjes en gebrek aan zwarte piet en de verstopeieren.
Misschien, maar da's toch ok legitiem? Je mag zelf weten wat je wel en niet koopt en waar. Somige mensen kopen niet bij winkels waar kleding wordt verkocht die met kinderarbeid wordt gemaakt. Andere mensen kopen niet in winkels waar ze de sfeer niet prettig vinden. Winkels die niet meer woorden als kerst en pasen gebruiken in die tijd van het jaar hebben ook niet mijn sympathie.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 13 november 2021 @ 17:02:42 #271
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202159359
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 15:22 schreef littlemindy het volgende:
Binnenkort 20K vanwege ingehaalde storing?
O ja, da's waar. Er is een storing. ;(
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202159413
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 17:02 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
O ja, da's waar. Er is een storing. ;(
Vooralsnog was het alleen storing bij de ziekenhuiscijfers toch?
  zaterdag 13 november 2021 @ 17:36:58 #273
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202159726
quote:
17s.gif Op zaterdag 13 november 2021 17:08 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Vooralsnog was het alleen storing bij de ziekenhuiscijfers toch?
O, ja, da's waar. *O*
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202159754
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 17:36 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
O, ja, da's waar. *O*
Het blijft geen 'storingsfeest' ;)
pi_202159912
quote:
Normaal betekent dat dat ze hoger zijn dan ze moeten zijn, vandaag waren ze lager vergeleken met de laatste dagen, ben dan wel erg benieuwd wat het nu werkelijk zal zijn... :{
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_202159934
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 10:45 schreef Federer-fan het volgende:
Wat ik jammer vind, is dat veel mensen - niet zozeer in dit topic, want hier gaan mensen doorgaans respectvol met elkaar om - zo tegenover elkaar staan en elkaar zo veel verwijten maken. Terwijl dat volgens mij niet terecht is. In de kern heb je namelijk één groep die gelooft in de goede trouw van het kabinet en één groep die niet gelooft in de goede trouw van het kabinet. En het punt is dat je de handelingen van iemand die je niet vertrouwt heel anders uitlegt dan de handelingen van iemand die je wel vertrouwt. Uiteindelijk gaat het om vertrouwen. En dat gevoel kleurt je waarneming. Dus ik begrijp beide groepen wel.
Veel mensen hebben er wel een genuanceerde kijk op, maar in de media, op twitter, facebook, youtube krijgen vooral de schreeuwerige en extrememere mensen gehoor. Ik geloof ook niet dat je mensen op kunt splitsen in wel of niet geloven in de goede trouw van het kabinet. Ik geloof best dat ze te goede trouw zijn, maar ze zijn niet altijd capabel, en maken soms afwegingen waar ik het niet mee eens ben, en daarmee kom ik vaak wel tot dezelfde conclusie als iemand die niet denkt dat ze te goede trouw te werk gaan. De nuance is gewoon belangrijk, daarmee vind je overeenkomsten, ipv dat men polariseert.
pi_202159994
UK lijkt de rest van Europa te volgen. Afgelopen dagen was de week op week groep -16%, -12%, -6.5% en vandaag +0.4%. Dat is dus snel omgeslagen. In de VS is het ook al weer aan het stijgen. Het gaat denk ik een pittige winter worden, we hebben de combinatie van delta, het weer, verminderde weerstand mensen in deze periode, flink onderschat.
pi_202160311
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 17:50 schreef Sangha het volgende:

[..]
Normaal betekent dat dat ze hoger zijn dan ze moeten zijn, vandaag waren ze lager vergeleken met de laatste dagen, ben dan wel erg benieuwd wat het nu werkelijk zal zijn... :{
Het is wel echt iedere als het ineens lager aangeeft een storing :')
pi_202160395
quote:
17s.gif Op zaterdag 13 november 2021 18:16 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Het is wel echt iedere als het ineens lager aangeeft een storing :')
Ja lekker bemoedigend ook, we waren hier al een 'feestje aan het vieren'... Goed we zien wel waar het al dan niet op uit gaat komen...
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  zaterdag 13 november 2021 @ 19:11:07 #282
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202161006
quote:
17s.gif Op zaterdag 13 november 2021 17:38 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Het blijft geen 'storingsfeest' ;)
Blijkbaar toch ook daar een storing.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 13 november 2021 @ 19:13:30 #283
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202161038
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 17:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Veel mensen hebben er wel een genuanceerde kijk op, maar in de media, op twitter, facebook, youtube krijgen vooral de schreeuwerige en extrememere mensen gehoor. Ik geloof ook niet dat je mensen op kunt splitsen in wel of niet geloven in de goede trouw van het kabinet. Ik geloof best dat ze te goede trouw zijn, maar ze zijn niet altijd capabel, en maken soms afwegingen waar ik het niet mee eens ben, en daarmee kom ik vaak wel tot dezelfde conclusie als iemand die niet denkt dat ze te goede trouw te werk gaan. De nuance is gewoon belangrijk, daarmee vind je overeenkomsten, ipv dat men polariseert.
Ben het grotendeels met je eens, maar ik twijfel aan de goede trouw, door dat stelselmatige gelieg. Ollongren vind ik trouwens het ergst van het kabinet en zelfs van de hele politiek. Ik ken niemand die ik schijnheiliger vind dan zij.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202161106
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 19:11 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Blijkbaar toch ook daar een storing.
-O-
pi_202161220
Als je na 20.00 uur naar de bioscoop gaat mag je je eigen drank en snacks meenemen.

(ik vond dat wel positief nieuws)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 13 november 2021 @ 19:28:32 #286
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202161270
Hugo is zo eerlijk...

twitter
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202161355
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 19:25 schreef tesssssssss het volgende:
Als je na 20.00 uur naar de bioscoop gaat mag je je eigen drank en snacks meenemen.

(ik vond dat wel positief nieuws)
Bios als de nieuwe horeca..... :')
pi_202161403
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 19:13 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ben het grotendeels met je eens, maar ik twijfel aan de goede trouw, door dat stelselmatige gelieg. Ollongren vind ik trouwens het ergst van het kabinet en zelfs van de hele politiek. Ik ken niemand die ik schijnheiliger vind dan zij.
Politici overal in de wereld zijn corrupt, liegen, vertellen niet de waarheid en vergeten dingen. Dat is wel waar ja.

De UK is wat dat betreft een stuk erger dan NL. in de UK werd een lid van de regerende partij aangeklaagd voor fraude. Die had meer dan £100k had aangenomen als consultant voor 2 voedselbedrijven, en vervolgens voor hen lobbyde. Hij dreigde 30 dagen geschorst te worden, dus toen besloten ze de regels aan te passen, waardoor hij ermee weg zou komen. Op het laatste moment is dat toch niet doorgegaan en toen heeft hij Owen Paterson de eer aan zichzelf gehouden.
Er stond laatst ook een stuk in de krant dat er coronageld was misbruikt op de British Virgin Islands. Daar zou £40 miljoen niet openbaar besteed zijn en contracten tot £100k aan bekenden van politici te zijn gegund. Terwijl in de UK zelf in september vorig jaar al voor £16 miljard Covid contracten waren uitgegeven, waarvan 90% niet openbaar aanbesteedt is. Hancock gunde een contract van tientallen miljoenen aan een buurman. Een rechter heeft daarover geoordeeld. Hancock had niet volgens de wet gehandeld, en daarmee was de kous af.
In Nederland gaat dat allemaal gelukkig iets netter, of in ieder geval iets meer bedekt. Ik zie hier in de UK af en toe dingen gebeuren, waarvan ik dacht dat die alleen in Afrika gebeurden.
pi_202161460
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 19:28 schreef Federer-fan het volgende:
Hugo is zo eerlijk...

[ twitter ]
Ik vind het een hard oordeel om te zeggen dat iemand loog als achteraf blijkt dat iets toch niet zo uitkpakt als verwacht. Hou de nuance in de gaten.
  zaterdag 13 november 2021 @ 19:40:48 #290
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202161502
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 19:36 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Politici overal in de wereld zijn corrupt, liegen, vertellen niet de waarheid en vergeten dingen. Dat is wel waar ja.
Helaas ja. Je zou zeggen dat er een gat in de markt is voor eerlijke politici. Ik zie mezelf dat wel doen; dat is wel mijn beste eigenschap vind ik. Maar ik ben niet bestand tegen al die druk.
quote:
De UK is wat dat betreft een stuk erger dan NL. in de UK werd een lid van de regerende partij aangeklaagd voor fraude. Die had meer dan £100k had aangenomen als consultant voor 2 voedselbedrijven, en vervolgens voor hen lobbyde. Hij dreigde 30 dagen geschorst te worden, dus toen besloten ze de regels aan te passen, waardoor hij ermee weg zou komen. Op het laatste moment is dat toch niet doorgegaan en toen heeft hij Owen Paterson de eer aan zichzelf gehouden.
Er stond laatst ook een stuk in de krant dat er coronageld was misbruikt op de British Virgin Islands. Daar zou £40 miljoen niet openbaar besteed zijn en contracten tot £100k aan bekenden van politici te zijn gegund. Terwijl in de UK zelf in september vorig jaar al voor £16 miljard Covid contracten waren uitgegeven, waarvan 90% niet openbaar aanbesteedt is. Hancock gunde een contract van tientallen miljoenen aan een buurman. Een rechter heeft daarover geoordeeld. Hancock had niet volgens de wet gehandeld, en daarmee was de kous af.
In Nederland gaat dat allemaal gelukkig iets netter, of in ieder geval iets meer bedekt. Ik zie hier in de UK af en toe dingen gebeuren, waarvan ik dacht dat die alleen in Afrika gebeurden.
Vreselijk. Maar is het in Nederland zo veel beter? Misschien dat ze dingen hier beter verborgen houden.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 13 november 2021 @ 19:41:53 #291
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202161521
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 19:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik vind het een hard oordeel om te zeggen dat iemand loog als achteraf blijkt dat iets toch niet zo uitkpakt als verwacht. Hou de nuance in de gaten.
Liegen is inderdaad niet het juiste woord. Hij doet een expliciete belofte en die breekt hij wat mij betreft.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202163673
Jongen, meisjes, even terug naar positief hoor. Laat je niet meesleuren in het moddergevecht dat politiek is. Uiteindelijk zijn de meeste mensen van goede wil en daar moeten we uiteindelijk van hebben.
pi_202164257
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 19:40 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Helaas ja. Je zou zeggen dat er een gat in de markt is voor eerlijke politici. Ik zie mezelf dat wel doen; dat is wel mijn beste eigenschap vind ik. Maar ik ben niet bestand tegen al die druk.
[..]
Vreselijk. Maar is het in Nederland zo veel beter? Misschien dat ze dingen hier beter verborgen houden.
Daar kom je niet ver mee, je wint misschien wel stemmen, maar je zult geen ruimte krijgen van andere politici. Ze zullen nooit toelaten dat iemand tussen hen komt die hun echt schade kan berokkenen. Als politicus kun je het mooi verkloten (Kaag bijv verkloot als minister, maar komt wrs terug als vice-premier, of Wiebes, moest orde op zaken stellen bij de belastingdienst en faalde, waarna D66 de post kreeg en met de puinhopen zat, en Wiebes werd na het falen bij de belastingdienst vrolijk minister, waar hij weer faalde).

Ik denk wel dat er minder corruptie en fraude is, maar het gebeurd natuurlijk wel. Oud-kamerleden die nog toegang hebben tot allerlei afgesloten gedeeltes in het kamergebouw, en vaak genoeg krijgen bewindslieden banen waar de politieke contacten uitermate goed uitkomen. Of bijv de afspraken achter gesloten deuren over de belasting die grote multinationals niet hoefden te betalen, en welke niet eens deel uitmaakten van de verkiezingsprogrammas of regeerakkoorden.

Maar dan nog, al dat gedraai en gelieg, wilt niet gelijk zeggen dat het niet ter goede trouw met de beste intenties voor Nederland.
pi_202164320
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 21:19 schreef blissard1984 het volgende:
Jongen, meisjes, even terug naar positief hoor. Laat je niet meesleuren in het moddergevecht dat politiek is. Uiteindelijk zijn de meeste mensen van goede wil en daar moeten we uiteindelijk van hebben.
Een nare eigenschap van politici is vaak dat ze inhoudelijk geen expert zijn in de dingen waar ze over moeten beslissen. En dat is bij De Jonge af en toe pijnlijk duidelijk. Als iemand echt kennis van zaken heeft, en iets uitlegt, dan is het duidelijk en begrijp je het, en heb je vrijwel geen vragen. Maar het onbegrip, de onduidelijkheid, en het aantal vragen groeit gestaag.

[ Bericht 0% gewijzigd door George_of_the_Jungle op 13-11-2021 22:01:57 ]
pi_202164439
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 21:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Daar kom je niet ver mee, je wint misschien wel stemmen, maar je zult geen ruimte krijgen van andere politici. Ze zullen nooit toelaten dat iemand tussen hen komt die hun echt schade kan berokkenen. Als politicus kun je het mooi verkloten (Kaag bijv verkloot als minister, maar komt wrs terug als vice-premier, of Wiebes, moest orde op zaken stellen bij de belastingdienst en faalde, waarna D66 de post kreeg en met de puinhopen zat, en Wiebes werd na het falen bij de belastingdienst vrolijk minister, waar hij weer faalde).

Ik denk wel dat er minder corruptie en fraude is, maar het gebeurd natuurlijk wel. Oud-kamerleden die nog toegang hebben tot allerlei afgesloten gedeeltes in het kamergebouw, en vaak genoeg krijgen bewindslieden banen waar de politieke contacten uitermate goed uitkomen. Of bijv de afspraken achter gesloten deuren over de belasting die grote multinationals niet hoefden te betalen, en welke niet eens deel uitmaakten van de verkiezingsprogrammas of regeerakkoorden.

Maar dan nog, al dat gedraai en gelieg, wilt niet gelijk zeggen dat het niet ter goede trouw met de beste intenties voor Nederland.
Ben toch bang dat de meningen hierover behoorlijk verdeeld zijn, ze hebben niet voor niets ontslag ingediend en zijn niet voor niets demissionair geworden. De toeslagenaffaire heeft echt wel flinke schade opgeleverd en dat nu de zorg overbelast is komt ook wel voornamelijk door verkeerde beslissingen. Kan me oprecht voorstellen dat er genoeg mensen zijn die nog maar weinig vertrouwen hebben in die 'te goeder trouw'.....
pi_202164864
quote:
17s.gif Op zaterdag 13 november 2021 21:51 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ben toch bang dat de meningen hierover behoorlijk verdeeld zijn, ze hebben niet voor niets ontslag ingediend en zijn niet voor niets demissionair geworden. De toeslagenaffaire heeft echt wel flinke schade opgeleverd en dat nu de zorg overbelast is komt ook wel voornamelijk door verkeerde beslissingen. Kan me oprecht voorstellen dat er genoeg mensen zijn die nog maar weinig vertrouwen hebben in die 'te goeder trouw'.....
Je kunt te goeder trouw bezig zijn, maar er toch een puinhoop van maken. Het jammere alleen is dat ze op de kieslijsten blijven staan, en dus gewoon weer in de kamer en kabinet terechtkomen, zei het in andere functies.
Ik mocht willen dat ik zo behandeld werd op mijn werk...
pi_202165063
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 22:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Je kunt te goeder trouw bezig zijn, maar er toch een puinhoop van maken. Het jammere alleen is dat ze op de kieslijsten blijven staan, en dus gewoon weer in de kamer en kabinet terechtkomen, zei het in andere functies.
Ik mocht willen dat ik zo behandeld werd op mijn werk...
Nou ik ben afgehaakt bij die trouw.....zeker nu ze weer dusdanig gaan formeren zoals ze voorheen al deden.....
pi_202166768
twitter

Morgen te gast in Buitenhof
  zondag 14 november 2021 @ 09:14:50 #299
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202169360
quote:
17s.gif Op zaterdag 13 november 2021 22:11 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Nou ik ben afgehaakt bij die trouw.....zeker nu ze weer dusdanig gaan formeren zoals ze voorheen al deden.....
Ik vind het vooral bizar dat het machtigste kabinet sinds WO II een demissionair kabinet is.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202170154
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 09:14 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ik vind het vooral bizar dat het machtigste kabinet sinds WO II een demissionair kabinet is.
:Y
pi_202170157
:)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')