Ik denk ook niet dat je daar uitkomt. Iedereen is wel eens in contact geweest met influenza. En het raakt vooral kinderen (die er voor het eerst mee in aanraking komen) en ouderen (bij wie het immuunsysteem minder goed werkt). Kinderen komen er ook redelijk vaak mee in het ziekenhuis terecht, maar overlijden er weinig aan.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:09 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Interesant. Hoe zie jij in dit verband het aantal griepdoden in 2017 en 2018 bij elkaar en het aantal coronadoden van 2020 en 2021? Zie mijn eerdere post:
[..]
Zelf denk ik dat je daar n iet echt uitkomt. Mensen die vinden dat corona ongeveer gelijkstaat aan een stevige griep zullen daar de bevestiging in zien dat corona en griep even gevaarlijk zijn (met een IFR van 0,15%); mensen die menen dat corona veel gevaarlijker is dan griep zullen zeggen dat het zonder alle maatregelen veel erger was geweest. Dat laatste is in die zin niet zo gek gedacht dat corona wel veel besmettelijker is dan de griep. Maar zou de griep dit jaar besmettelijker zin dan andere jaren, doordat hij één of anderhalf jaar heeft overgeslagen?
Het probleem is volgens mij dat het voor mensen (inclusief mezelf) zo moeilijk is om feiten waardevrij te ontvangen. Je hebt meestal wel een bepaalde voorkeur van wat de waarheid is. En die voorkeur wordt dan een deel van je identiteit. Dat is een van de redenen dat mensen zo fel zijn in discussies.
Volgens mij analyseerde het RIVM wel steeksproefsgewijs samples. Maar als ze dat met eenzelfde intensiteit als nu deden, dan heb je daar dus weinig aan. Met 27 bezoeken per 100.000 zijn er dus ruim 4500 mensen die de huisarts met griepachtige klachten bezochten in een week. En daar nemen ze dan 19 samples van, nog geen 0.5%. Het kan niet dat die 19 samples met gerede accuraatheid iets zeggen over die 4500 mensen. Je zou iets van 5% sampling ofzo verwachten, minimaal, dus iets van 250 samples.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:44 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Voor corona werd er natuurlijk niet echt getest op griep. Als je je al meldde bij de huisarts kreeg je hooguit iets voorgeschreven en pas als je echt hevig ziek in het ziekenhuis terecht kwam gingen ze testen. Eigenlijk wel een soort van jammer, was eigenlijk wel benieuwd hoeveel positieve testuitslagen we dan gehad zouden hebben.
Mooi hoe jij dit uiteen kunt zetten en uitleggen, dankjewel!quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Volgens mij analyseerde het RIVM wel steeksproefsgewijs samples. Maar als ze dat met eenzelfde intensiteit als nu deden, dan heb je daar dus weinig aan. Met 27 bezoeken per 100.000 zijn er dus ruim 4500 mensen die de huisarts met griepachtige klachten bezochten in een week. En daar nemen ze dan 19 samples van, nog geen 0.5%. Het kan niet dat die 19 samples met gerede accuraatheid iets zeggen over die 4500 mensen. Je zou iets van 5% sampling ofzo verwachten, minimaal, dus iets van 250 samples.
Maar het zou me niets verbazen als over 1-2 jaar veel sneltesten beschikbaar zijn die je thuis kunt doen. En dan vast kunt stellen of je influenza, SARS-CoV-2, of een meer onschuldig virus onder de leden hebt.
Ik ben beschikbaar om het land uit de crisis te leiden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:10 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Als jullie nou eens vanavond die persco gaan doen
Maar nu eerst de cijfers doen, ze zijn er alquote:Op vrijdag 12 november 2021 13:29 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik ben beschikbaar om het land uit de crisis te leiden.
quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:29 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
@Federer-fan moet nog even wennen aan de snelle cijfers van Cijfertjesmanquote:Op vrijdag 12 november 2021 13:29 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Maar nu eerst de cijfers doen, ze zijn er al
Daarom komen wij ook morgen met een gezamenlijke reactie op de maatregelen en persconferentie.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:29 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het is hem vergeven, na 20 maanden is hij uitgeput geraakt. Cijfertjesman is natuurlijk een typisch voorbeeld van iemand die de kantjes eraf loopt, begon pas maaaaaanden na de start van de crisis en terwijl de nood het hoogst was liet hij ons ook nog eens in de steek. Dat probeert hij nu goed te maken door heel vroeg de cijfertjes te hebben, maar daar trappen wij niet in!quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:44 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
@:Federer-fan moet nog even wennen aan de snelle cijfers van Cijfertjesman
Hoe laat zijn die er tegenwoordig dan?quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:44 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
@:Federer-fan moet nog even wennen aan de snelle cijfers van Cijfertjesman
Jaa, klopt.quote:[..]
Daarom komen wij ook morgen met een gezamenlijke reactie op de maatregelen en persconferentie.
En inderdaad in die volgorde.quote:Primaire doelen:
1) Positiviteit in dit topic terugbrengen
2) Land uit de crisis helpen
FTFYquote:Op donderdag 11 november 2021 18:42 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
De mensen die werden weggezet met het W-woord krijgen toch weer gelijk ben ik bang. Wie had dat gedacht, van 'Met een slag om de arm laten we op 1 november alle maatregelen los' naar lockdown.
Dat is inderdaad de Cijfertjesmanquote:Op vrijdag 12 november 2021 13:53 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het is hem vergeven, na 20 maanden is hij uitgeput geraakt. Cijfertjesman is natuurlijk een typisch voorbeeld van iemand die de kantjes eraf loopt, begon pas maaaaaanden na de start van de crisis en terwijl de nood het hoogst was liet hij ons ook nog eens in de steek. Dat probeert hij nu goed te maken door heel vroeg de cijfertjes te hebben, maar daar trappen wij niet in!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 12 november 2021 14:48 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de Cijfertjesman
Kleine correctie. Cijfertjesman liet jullie in de steek toen er 1000 besmettingen per dag waren. Die zijn er nu per uur
Gelukkig wel waardering op Twitter
[ twitter ]Die spoiler!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
Den Haag regeert nu als in het huishouden van Jan Steen, meer moet je er niet achter zoekenquote:Op vrijdag 12 november 2021 09:56 schreef blissard1984 het volgende:
[..]
Ja, het inzicht dat we de afgelopen 2 jaar hebben gekregen in de manier waarop onze regering en ook overheid konkelt, liegt en bedriegt is veel bedreigender voor onze samenleving dan Corona. Maar goed, dat is voor een ander topic. Wij, dat wil zeggen, de GGD’s, vaccin fabrikanten en burgers van dit land hebben Corona er dan tenminste toch (bijna) onder. En dat met ministeries die ziekenhuizen niet voor IC’s willen betalen, ministers die maar niet snel willen handelen en allerlei gespuis dat hierin een kans tot ruziezoeken ziet. Ik zeg: top prestatie.
Ik bespeur hier enige overdrijving. Zijn de cijfers wel betrouwbaar eigenlijk? Of overdrijf je daar ook om lekker in de picture te staan?quote:Op vrijdag 12 november 2021 14:48 schreef Oliver23 het volgende:
Kleine correctie. Cijfertjesman liet jullie in de steek toen er 1000 besmettingen per dag waren. Die zijn er nu per uur
Dag 532 - De GereDathan waardeert mij niet editiequote:Op vrijdag 12 november 2021 14:56 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik bespeur hier enige overdrijving. Zijn de cijfers wel betrouwbaar eigenlijk? Of overdrijf je daar ook om lekker in de picture te staan?
Misschien kan je nog wat leuke teksten toevoegen aan de cijfers elke dag
Ik sta in oorlogsmode, ik brand je af tot je teenharen!quote:Op vrijdag 12 november 2021 15:02 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Dag 532 - De GereDathan waardeert mij niet editie
Dag 533 - De ''help, mijn teenharen staan in brand'' editiequote:Op vrijdag 12 november 2021 15:04 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik sta in oorlogsmode, ik brand je af tot je teenharen!
Helemaal loesooeeequote:Op vrijdag 12 november 2021 15:06 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Dag 533 - De ''help, mijn teenharen staan in brand'' editie
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar zonder gekkigheid,deze voor jou
Een van mijn bronnen kwam uit op dik in de 16.000 besmettingen vandaag.quote:Op vrijdag 12 november 2021 15:07 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Helemaal loesooeee
Nee, ik hoop op eindelijk eens wat positieve cijfers om 15:15. Maar ik vrees met grote vrezen.
nos.quote:De boostercampagne wordt versneld. Het zorgpersoneel in ziekenhuizen staat daarbij vooraan. Zij krijgen volgende week al vaccins geleverd, melden bronnen binnen de zorg aan de NOS.
Ook instellingen voor ouderen en gehandicapten met een eigen medische dienst komen eerder aan de beurt. Zij kunnen de vaccinaties begin volgende week voor hun bewoners gaan bestellen. De doses vaccin worden in de week van 22 november geleverd.
Winterefteling?quote:Op vrijdag 12 november 2021 14:50 schreef Sangha het volgende:
Ben blij dat ik toch weer een kijkje ben komen nemen hier. Hoe rot de situatie ook is, ik zie weer een hoop humor, knipogen en leuke PI's hier! Samen maken we er wat van!![]()
@:Federer-fan en @:Oliver23 hebben de smaak weer te pakken en ik zie een Persco van deze heren heel graag op de buis!![]()
Ook wij gaan naar de winter Efteling, dus kom maar op met dat 'winterse weer'! Gelukkig gaat dat door.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 14 t/m maandag 20 september:
Daling t.o.v. week ervóór: 16,8%
dinsdag: 2.009
woensdag: 2.354
donderdag: 2.098
vrijdag: 2.138
zaterdag: 2.000
zondag: 1.663
maandag: 1.326
totaal: 13.558
Besmettingcijfers dinsdag 21 t/m maandag 27 september:
Daling t.o.v. week ervóór: 14,1%
dinsdag: 1.664
woensdag: 1.900
donderdag: 1.823
vrijdag: 1.681
zaterdag: 1.592
zondag: 1.597
maandag: 1.387
totaal: 11.644
Besmettingcijfers dinsdag 28 september t/m maandag 4 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 1,0%
dinsdag: 1.707
woensdag: 1.755
donderdag: 1.703
vrijdag: 1.713
zaterdag: 1.658
zondag: 1.603
maandag: 1.624
totaal: 11.763
Besmettingcijfers dinsdag 5 t/m maandag 11 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 42,2%
dinsdag: 1.882
woensdag: 1.895
donderdag: 2.746
vrijdag: 2.761
zaterdag: 2.501
zondag: 2.258
maandag: 2.711
totaal: 16.753
Besmettingcijfers dinsdag 12 t/m maandag 18 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 47,2%
dinsdag: 2.887
woensdag: 3.716
donderdag: 3.623
vrijdag: 3.709
zaterdag: 3.702
zondag: 3.672
maandag: 3.354
totaal: 24.663
Besmettingcijfers dinsdag 19 t/m maandag 25 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 49,2%
dinsdag: 3.895
woensdag: 4.574
donderdag: 5.195
vrijdag: 5.865
zaterdag: 5.676
zondag: 6.290
maandag: 5.296
totaal: 36.791
Besmettingcijfers dinsdag 26 oktober t/m maandag 1 november:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: 35,6%
dinsdag: 5.747
woensdag: 7.260
donderdag: 7.683
vrijdag: 7.389
zaterdag: 7.942
zondag: 8.172
maandag: 7.694
totaal: 49.887
Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 november:
Stijging t.o.v. week ervóór: 46,5%
dinsdag: 7.724
woensdag: 9.109
donderdag: 10.214
vrijdag: 10.911
zaterdag: 11.954
zondag: 11.349
maandag: 11.804
totaal: 73.065
Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m maandag 15 november:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 48,6%
dinsdag: 11.282
woensdag: 12.648
donderdag: 16.287
vrijdag: 16.204
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 98.735 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |