Da's wel naar inderdaad, sterkte en beterschap!quote:Op woensdag 10 november 2021 21:25 schreef Wereldgozer het volgende:
@:cinderelladreamer tweede keer covid binnen een half jaar, ondanks dubbel vaxx.
Altijd tegen mij.
Hopelijk niet of nauwelijks klachten.quote:Op woensdag 10 november 2021 21:25 schreef Wereldgozer het volgende:
@:cinderelladreamer tweede keer covid binnen een half jaar, ondanks dubbel vaxx.
Altijd tegen mij.
Was dat maar zo..quote:Op woensdag 10 november 2021 21:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hopelijk niet of nauwelijks klachten.
Niet dat ik ooit heb gewetenquote:Op woensdag 10 november 2021 22:31 schreef falling_away het volgende:
[..]
Heb je onderliggend lijden? Verzwakt immuunsysteem ofzo?
Wel beetje dikkig toch? @Calandquote:Op woensdag 10 november 2021 22:43 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Niet dat ik ooit heb geweten. Gezonde 30er.
@:lenny_leonard ik word gedemoniseerd
Zeg, denken jullie eraan dat dit het positiviteitstopic is??quote:Op woensdag 10 november 2021 23:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wel beetje dikkig toch? @:caland
Precies. Dikschamen doen jullie maar ergens anders.quote:Op woensdag 10 november 2021 23:10 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Zeg, denken jullie eraan dat dit het positiviteitstopic is??
Het echte probleem ligt bij de ziekenhuizen/personeel. Dat was voor corona door forse bezuinigingen al een probleem, maar nu loopt er ook nog personeel weg vanwege burnout/te weinig salaris en wordt er op die manier ook geen moeite gedaan om nieuwe zorgmedewerkers te motiveren. Dan kan je nog zoveel maatregelen invoeren en/of proberen de vaccinaties op te krikken....het zorgprobleem blijft zolang je daar niks mee doet....quote:Op woensdag 10 november 2021 23:06 schreef Federer-fan het volgende:
Ik ben dubbel over de maatregelen. Enerzijds ben ik blij dat het vooralsnog meevalt; anderzijds ben ik bang dat ze weinig zoden aan de dijk zullen zetten.
De zorg is inderdaad te veel uitgekleed. Eens.quote:Op woensdag 10 november 2021 23:22 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Het echte probleem ligt bij de ziekenhuizen/personeel. Dat was voor corona door forse bezuinigingen al een probleem, maar nu loopt er ook nog personeel weg vanwege burnout/te weinig salaris en wordt er op die manier ook geen moeite gedaan om nieuwe zorgmedewerkers te motiveren. Dan kan je nog zoveel maatregelen invoeren en/of proberen de vaccinaties op te krikken....het zorgprobleem blijft zolang je daar niks mee doet....
Voor mij is het ook dubbel. Zeker omdat bepaalde maatregelen wellicht andere maatregelen voorkomen. Er wordt nu bijvoorbeeld gesproken over de 2G mogelijkheid of sluiten van bioscopen en theaters. Daar heb ik moeite mee, zeker omdat ik denk dat theater en bioscoop niets bijdragen, maar als dit voorkomt dat scholen dicht moeten dan heb ik een stuk minder moeite mee.quote:Op woensdag 10 november 2021 23:06 schreef Federer-fan het volgende:
Ik ben dubbel over de maatregelen. Enerzijds ben ik blij dat het vooralsnog meevalt; anderzijds ben ik bang dat ze weinig zoden aan de dijk zullen zetten.
Het zorgprobleem ligt wel onder de aandacht, maar het is niet enkel het verleden wat ons dwarszit. Op dit moment is er een schrijnend tekort aan mensen in het algemeen, diverse instanties geven zelfs aan dat ze nu geen boosterprik kunnen zetten omdat er geen personeel is. Er is een schreeuwend tekort aan handjes.quote:Op woensdag 10 november 2021 23:22 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Het echte probleem ligt bij de ziekenhuizen/personeel. Dat was voor corona door forse bezuinigingen al een probleem, maar nu loopt er ook nog personeel weg vanwege burnout/te weinig salaris en wordt er op die manier ook geen moeite gedaan om nieuwe zorgmedewerkers te motiveren. Dan kan je nog zoveel maatregelen invoeren en/of proberen de vaccinaties op te krikken....het zorgprobleem blijft zolang je daar niks mee doet....
Zoals ik hier net boven aangeef, festivals en evenementen snap ik. Bioscoop en theater echt nonsens, gebeurd niets daar. Eventueel wel wat doen aan de groepsgrootte om het risico verder te verkleinen.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:07 schreef Oliver23 het volgende:
OMT adviseert festivals, evenementen, bioscoop en theaters twee weken te sluiten.
Gelukkig laten ze de pretparken, dierentuinen en andere buitenlocaties nog wel met rust.
Heb eind november de winter Efteling met het gezin op de agenda staan. Als ze dit gaan schrappen, word ik boos.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:11 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zoals ik hier net boven aangeef, festivals en evenementen snap ik. Bioscoop en theater echt nonsens, gebeurd niets daar. Eventueel wel wat doen aan de groepsgrootte om het risico verder te verkleinen.
Buitenlocaties vooral afblijven. Het draagvlak is al minimaal, het laatste wat je wil is dit helemaal wegslaan.
Om een voorbeeld te geven. Mijn partner is vrij strict mbt de regels. Als iets niet mag, dan mag het niet en gebeurd het niet. Nu dreigt er voor het 2e jaar op rij een vuurwerkverbod. Vuurwerk is iets wat ons beiden erg kan bekoren, vorig jaar hebben we hier met tegenzin gehoor aan gegeven. We snapten dat het moest, dus we werkten mee. Maar dit jaar is het heel simpel, vuurwerkverbod of niet: wij steken af. In plaats van de gebruikelijke tegenwerpingen van mijn partner was het heel simpel dit jaar, boeiend wat de overheid besluit.
Dit geeft wat mij betreft aan dat het draagvlak echt heel minimaal is. Als de overheid nu een stap te ver gaat, dan komen er grote problemen. De protesten elk weekend zwellen aan, waar er voorheen 15 verdwaalde wappies rondliepen zie je nu elke week meer mensen komen. Mensen die in tegenstelling tot die 15 wappies wél in Corona geloven, maar helemaal klaar zijn met het beleid.
Ik heb 18 december Charlie Lownoise & Mental Theo in de agenda staan. Zou eerst april 2020 plaatsvinden, toen oktober 2020 en toen rigoureus verschoven naar december 2021 onder het mom van "dan zal het allemaal wel weer kunnen".quote:Op donderdag 11 november 2021 10:20 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Heb eind november de winter Efteling met het gezin op de agenda staan. Als ze dit gaan schrappen, word ik boos.
Dat zou echt balen zijn ja als één en ander weer dicht gaat / blijft rond de feestdagen. Ik hoop voor een ieder dat dat niet zal gebeuren.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:24 schreef SaskiaR het volgende:
Het zou dan wel fijn zijn als ze ook weer steunmaatregelen instellen... ons bedrijf is afhankelijk van feestjes. We hadden net hoop dat er in december weer wat bedrijfsfeesten enzo zouden zijn, maar dat gaat zo natuurlijk niet...
Hoewel ik het maximaal ruk vind dat jullie wederom de sjaak zijn, denk ik wel dat het de enige weg is. Er zal toch ergens iets moeten gebeuren om het aantal besmettingen omlaag te krijgen, ik denk dat we het daar allemaal wel over eens kunnen zijn in Nederland.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:24 schreef SaskiaR het volgende:
Het zou dan wel fijn zijn als ze ook weer steunmaatregelen instellen... ons bedrijf is afhankelijk van feestjes. We hadden net hoop dat er in december weer wat bedrijfsfeesten enzo zouden zijn, maar dat gaat zo natuurlijk niet...
Iedereen hoopt het, maar de realiteit is echter heel hard. Ergens gaan er klappen vallen, hoe ruk dat ook isquote:Op donderdag 11 november 2021 10:27 schreef Sangha het volgende:
[..]
Dat zou echt balen zijn ja als één en ander weer dicht gaat / blijft rond de feestdagen. Ik hoop voor een ieder dat dat niet zal gebeuren.
Het is natuurlijk vooral niet handig geweest dat ze eerst fors bezuinigd hebben en dat nu weer moeten gaan rechttrekken.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:06 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het zorgprobleem ligt wel onder de aandacht, maar het is niet enkel het verleden wat ons dwarszit. Op dit moment is er een schrijnend tekort aan mensen in het algemeen, diverse instanties geven zelfs aan dat ze nu geen boosterprik kunnen zetten omdat er geen personeel is. Er is een schreeuwend tekort aan handjes.
Ik denk dat er wel degelijk iets gedaan is en wordt om ons zorgpersoneel te belonen. Vorig jaar kregen ze netto 1000 euro en deze maand netto 380 euro. Het is maar een druppel op een gloeiende plaat, maar het laat echt wel waardering zien wat mij betreft.
Dat we iets aan de zorg moeten doen, dat lijkt mij duidelijk. Zover ik weet wordt er op dit moment personeel opgeleid, maar dat duurt 2-6 jaar voor deze aan het bed staan. Daar kan je heel weinig aan doen, je kan een opleiding misschien een half jaar inkorten maar dat is het dan ook wel.
Het zou misschien een optie zijn om meer met Duitsland samen te werken. Daar hebben ze een overschot aan bedden wat ze veel geld kost. Misschien moeten we enkele ziekenhuizen in de grensstreek huren (dus inclusief personeel) en dan het LCPS veel meer Corona patiënten die kant op laten sturen. Dan ontlast je in Nederland de reguliere zorg, je hebt snel bedden en handjes en voor Duitsland is het voordeel dat hun gigantische zorgkosten door lege bedden wat gedrukt worden.
Hier over 2 weken Nightwish, gaat ook voor de 3e keer verplaatst worden dusquote:Op donderdag 11 november 2021 10:24 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik heb 18 december Charlie Lownoise & Mental Theo in de agenda staan. Zou eerst april 2020 plaatsvinden, toen oktober 2020 en toen rigoureus verschoven naar december 2021 onder het mom van "dan zal het allemaal wel weer kunnen".
Ik denk niet dat het doorgaat
Ik zou er vanuit gaan, kan het enkel meevallenquote:Op donderdag 11 november 2021 11:06 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Hier over 2 weken Nightwish, gaat ook voor de 3e keer verplaatst worden dus
Eerlijk gezegd vind ik dat wel wat kort door de bocht. We zijn, met zijn allen, al jaren bezig om de zorg uit te kleden. Massaal nemen we de goedkoopste zorgverzekeringen en zien we liever belastinggeld naar andere sectoren gaan. Natuurlijk is lang niet iedereen het hiermee eens, toch de meerderheid van Nederland kiest al 10+ jaar voor partijen als de VVD die er niet om bekend staan de zorg hoog op het lijstje te hebben staan.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:01 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Het is natuurlijk vooral niet handig geweest dat ze eerst fors bezuinigd hebben en dat nu weer moeten gaan rechttrekken.
Van België hoeven we denk ik weinig te verwachten, daar gaat het ook niet wat je noemt heel goedquote:Maar samenwerken met buurlanden is al een goede start om zorg te kunnen ontlasten, niet alleen met Duitsland natuurlijk maar met alle buurlanden die een land uberhaupt heeft.
Nou dat uitkleden is niet alleen vanuit de regering, maar mensen zijn nu ook wel juist bewuster geworden voor welke verzekering ze willen kiezen en dat is niet altijd perse de goedkoopste. Maar goed, ik snap je punt.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:47 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik dat wel wat kort door de bocht. We zijn, met zijn allen, al jaren bezig om de zorg uit te kleden. Massaal nemen we de goedkoopste zorgverzekeringen en zien we liever belastinggeld naar andere sectoren gaan. Natuurlijk is lang niet iedereen het hiermee eens, toch de meerderheid van Nederland kiest al 10+ jaar voor partijen als de VVD die er niet om bekend staan de zorg hoog op het lijstje te hebben staan.
Het gekke is dat we qua keiharde euro's niet eens echt gekort hebben, het is vooral dat de zorg steeds duurder is geworden. We leven langer en dat brengt gewoon ontzettend veel kosten met zich mee. Wat dan niet meewerkt is de vergrijzing van dit moment, ook dat drijft de kosten op en zorgt er ook voor dat er veel personeel uitstroomt.
Ergens zullen we keuzes moeten maken. En het gaat jaren duren voor we die keuze ook daadwerkelijk terug gaan zien, als je nu kiest voor meer IC bedden bijvoorbeeld dan moet je minstens 8 jaar wachten voordat dit ook gerealiseerd is. Eerste 2 jaar heb je nodig om mensen enthousiast te krijgen en daarna moet je ze nog 6 jaar opleiden.
[..]
Van België hoeven we denk ik weinig te verwachten, daar gaat het ook niet wat je noemt heel goed
Het is een totaalplaatje, en dat is gewoon niet gunstig. Het hele systeem van dit moment is ook zo gebouwd dat dit kan met de particuliere verzekeraars. Hoewel dat ook zeker goede dingen gebracht heeft is het maar de vraag of het opweegt.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:34 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Nou dat uitkleden is niet alleen vanuit de regering, maar mensen zijn nu ook wel juist bewuster geworden voor welke verzekering ze willen kiezen en dat is niet altijd perse de goedkoopste. Maar goed, ik snap je punt.
Snap ik, voor de toekomst zou dat ook een mooi idee zijn. Zet een gigantisch ziekenhuis op het 3 landenpunt zou ik zeggen. Al is dat heel simpel gedacht ben ik bang.quote:En ik bedoelde samenwerken met buurlanden natuurlijk vooral als dat ook echt mogelijk is.
Ben benieuwd of de overheid dat gaat oppikkenquote:Op donderdag 11 november 2021 12:39 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het is een totaalplaatje, en dat is gewoon niet gunstig. Het hele systeem van dit moment is ook zo gebouwd dat dit kan met de particuliere verzekeraars. Hoewel dat ook zeker goede dingen gebracht heeft is het maar de vraag of het opweegt.
Het zou heel goed zijn als de overheid de komende 10 jaar zorgt dat dit beter geregeld wordt.
[..]
Snap ik, voor de toekomst zou dat ook een mooi idee zijn. Zet een gigantisch ziekenhuis op het 3 landenpunt zou ik zeggen. Al is dat heel simpel gedacht ben ik bang.
Lijkt me een redelijke aanpak.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:59 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Voor mij is het ook dubbel. Zeker omdat bepaalde maatregelen wellicht andere maatregelen voorkomen. Er wordt nu bijvoorbeeld gesproken over de 2G mogelijkheid of sluiten van bioscopen en theaters. Daar heb ik moeite mee, zeker omdat ik denk dat theater en bioscoop niets bijdragen, maar als dit voorkomt dat scholen dicht moeten dan heb ik een stuk minder moeite mee.
Zelf denk ik dat de onderliggende boodschap van het OMT wel duidelijk en terecht is, we moeten het aantal contactmomenten binnen verkleinen. Dat is namelijk waar het fout gaat, waar mensen binnen bij elkaar komen besmetten we elkaar.
Als ik de hele situatie bekijk dan zou ik, als ik de overheid was, de volgende maatregelen nemen morgen en het vervolgens eerst maar eens tot 1 december aankijken:
1) Binnen evenementen verbieden, ik denk dan aan dansfeestjes (natte horeca) en congressen e.d.
2) Theater en bioscoop beperken tot 60% van de capaciteit
3) Café en restaurants verplicht placeren en beperken tot 75% van de capaciteit
4) Thuiswerken advies strakker zetten
Buitenlocaties zou ik, met CTB, vooral openlaten. Denk dan aan stadion, dierentuin en pretpark. Enerzijds omdat vermaak belangrijk is voor draagvlak en anderzijds omdat we weten dat er buiten amper iets gebeurd. Zeker als je CTB gebruikt.
CTB zou ik overigens met plezier uitgebreid zien worden. Niet om de reden die jullie denken, want jullie weten ook dat ik het liever kwijt dan rijk ben. Ik ben er echter ondertussen van overtuigd dat CTB ons heel veel dagelijkse positieve testen oplevert. En dat zie ik als positief, deze gevallen zouden we anders niet gevonden hebben. Alles wat we vinden kunnen we op handelen, en dat is precies wat er nodig is. Al zou ik niet zo goed weten waar we nog meer CTB zouden kunnen inzetten, winkels lijkt mij dan weer een stap te ver.
Nou niet iedereen, maar ze zijn daar flink aan het boosteren geweest ja, zijn wel koploper!quote:Op donderdag 11 november 2021 13:07 schreef falling_away het volgende:
Als ik naar de cases in Israel kijk, waar ze zich eind augusutus behoorlijk druk maakten om de stijging, zie ik dat de boel daar nu goed onder controle is.. hoe komt dit? Heeft iedereen daar een booster prik gehad dan?
Voor mij is de olifant in de kamer dat je in Nederland - zoals ook ook wel eerder heb gezegd - voor 385 euro per jaar zo onverantwoord mag lieven als je wilt en dat al je kosten worden vergoed. Er is gewoon geen financiële prikkel om gezond te leven. "Government is the great fiction, through which everybody endeavors to live at the expense of everybody else” - Frederic Bastiat.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:47 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik dat wel wat kort door de bocht. We zijn, met zijn allen, al jaren bezig om de zorg uit te kleden. Massaal nemen we de goedkoopste zorgverzekeringen en zien we liever belastinggeld naar andere sectoren gaan. Natuurlijk is lang niet iedereen het hiermee eens, toch de meerderheid van Nederland kiest al 10+ jaar voor partijen als de VVD die er niet om bekend staan de zorg hoog op het lijstje te hebben staan.
[..]
Probleem is vooral dat ze geen onderbouwing kunnen geven van sluiting evenementen, hoe groot is het % besmettingen dat daar vandaan komt, horeca is het % ook heel laag. Volgens mij ligt de grote groep besmettingen in het onderwijs nu en dat willen ze open laten (terecht trouwens)quote:Op donderdag 11 november 2021 12:56 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Lijkt me een redelijke aanpak.
En zorgen dat gebruik QR-codes meer nageleefd wordt.
Dat 2G lijkt me niks, dat zorgt voor nog meer polarisatie, en er is ook geen uitweg voor mensen die zich niet kunnen laten vaccineren.
thuis wordt je niet besmet, tenzij er bezoek komt of kinderen hebt.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:48 schreef Piethur het volgende:
Als ik lomp en simpel (want ik ben maar een simpel persoon) naar de cijfers kijk, dan snap ik heel weinig van de maatregelen.
De grootste besmettingshaarden zijn by far thuis en op het werk. Die kun je volgens mij ondervangen door 2-3 weken iedereen thuis te laten werken (ipv dat vreemde halve werkweek) en gewoon weer twee mensen per dag thuis toe te laten....
Je kunt dan de rest vd haarden (horeca/evenementen/bioscopen) ontzien want die leveren toch amper besmettingen op.
Bovenstaande zijn in mijn optiek de enige twee regels die zoden aan de spreekwoordelijke dijk zetten en logischerwijs aan de hand van deze cijfers te rechtvaardigen zijn.'
Thuis besmet worden is meer een gevolg dan een oorzaak. Zodra iemand het ergens anders heeft opgelopen (op werk, horeca, school, enz.) steek je thuis makkelijk al je huisgenoten aan.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
thuis wordt je niet besmet, tenzij er bezoek komt of kinderen hebt.
werk klopt wel, maar niemand werkt weer thuis ofzo, wegen zijn bomvol.
Merendeel van de besmettingen vinden plaats in de huizelijke sfeer, idd door bezoek. Dus dan lijkt me dat je het bezoek zo beperkt mogelijk willen maken.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
thuis wordt je niet besmet, tenzij er bezoek komt of kinderen hebt.
werk klopt wel, maar niemand werkt weer thuis ofzo, wegen zijn bomvol.
Tja het zal me ergens ook niet verbazen als er een lokkie down komt. Maar wie had dat begin van het jaar gedacht. Het gaat toch niet helemaal de goede kant op zeg. Maar we houden het positief en denken aan veel mensen die resistent zijn is een goede afsluiter.quote:Op donderdag 11 november 2021 14:11 schreef Piethur het volgende:
[..]
Merendeel van de besmettingen vinden plaats in de huizelijke sfeer, idd door bezoek. Dus dan lijkt me dat je het bezoek zo beperkt mogelijk willen maken.
Ik geef het nog twee weken en dan zitten we vrees ik weer in een lockdown:P
Wel zijn er veel mensen bij die resistent zijn!
Dat er besmettingen plaatsvinden op evenementen is wel duidelijk, maar hoeveel dat er zijn hangt natuurlijk heel erg af van hoeveel evenementen er zijn, hoe groot die zijn en door welke leeftijdsgroepen die bezocht worden. De meeste besmettingen zijn thuis of bij bezoek, ook op scholen zijn er veel maar daar kun je allemaal niks mee. Maar de manier om het aantal besmettingen naar beneden te krijgen is om het aantal contacten the beperken of verkorten. Dus dan kom je uit bij thuiswerk-adviezen, afstand houden, horeca vroeger dicht, capaciteit inperken en bepaalde sectors mogelijk tijdelijk sluiten.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:50 schreef magrec het volgende:
[..]
Probleem is vooral dat ze geen onderbouwing kunnen geven van sluiting evenementen, hoe groot is het % besmettingen dat daar vandaan komt, horeca is het % ook heel laag. Volgens mij ligt de grote groep besmettingen in het onderwijs nu en dat willen ze open laten (terecht trouwens)
Aan de andere kant is elke maatregel die ze moeten nemen niet leuk, wat dat betreft is elk besluit een besluit met veel weerstand.
Maar ook al zou dat dan tijdelijk zijn, als ze dan weer gaan versoepelen komen er weer veel meer mensen bij elkaar en kan dit riedeltje weer opnieuw beginnen. Zoals hierboven al staat: wie had eerder dit jaar gedacht dat we ondanks de vaccinaties weer op deze cijfers zouden uitkomen?quote:Op donderdag 11 november 2021 14:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat er besmettingen plaatsvinden op evenementen is wel duidelijk, maar hoeveel dat er zijn hangt natuurlijk heel erg af van hoeveel evenementen er zijn, hoe groot die zijn en door welke leeftijdsgroepen die bezocht worden. De meeste besmettingen zijn thuis of bij bezoek, ook op scholen zijn er veel maar daar kun je allemaal niks mee. Maar de manier om het aantal besmettingen naar beneden te krijgen is om het aantal contacten the beperken of verkorten. Dus dan kom je uit bij thuiswerk-adviezen, afstand houden, horeca vroeger dicht, capaciteit inperken en bepaalde sectors mogelijk tijdelijk sluiten.
Daarom denk ik ook dat het verstandiger zou zijn, en rust zou scheppen, om de maatregelen voor langere tijd te laten gelden, tot 1 maart.quote:Op donderdag 11 november 2021 14:32 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Maar ook al zou dat dan tijdelijk zijn, als ze dan weer gaan versoepelen komen er weer veel meer mensen bij elkaar en kan dit riedeltje weer opnieuw beginnen. Zoals hierboven al staat: wie had eerder dit jaar gedacht dat we ondanks de vaccinaties weer op deze cijfers zouden uitkomen?
Gelukkig staat m'n kerstboompje al, kunnen ze dat alvast niet meer van me afpakken
Ik had al wel deze zomer al beetje gezegd dat het me niet zou verbazen als er in het diepst vd winter nog wat maatregelen zouden komen. Maar ik had meer verwacht dat het kwam doordat er een joekel van een griepepidemie zou komen omdat we daar eigenlijk al 2,5 jaar amper mee te maken hebben gehad.quote:Op donderdag 11 november 2021 14:32 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Maar ook al zou dat dan tijdelijk zijn, als ze dan weer gaan versoepelen komen er weer veel meer mensen bij elkaar en kan dit riedeltje weer opnieuw beginnen. Zoals hierboven al staat: wie had eerder dit jaar gedacht dat we ondanks de vaccinaties weer op deze cijfers zouden uitkomen?
Gelukkig staat m'n kerstboompje al, kunnen ze dat alvast niet meer van me afpakken
Helemaal met je eens, gewoon een tijdlang een aantal basisregels, eigenlijk hadden ze dat dus al moeten doen, maar dat is achteraf praten en dus makkelijk.quote:Op donderdag 11 november 2021 14:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Daarom denk ik ook dat het verstandiger zou zijn, en rust zou scheppen, om de maatregelen voor langere tijd te laten gelden, tot 1 maart.
1 maart nog wel..........quote:Op donderdag 11 november 2021 14:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Daarom denk ik ook dat het verstandiger zou zijn, en rust zou scheppen, om de maatregelen voor langere tijd te laten gelden, tot 1 maart.
Ja het is te triest voor woorden, maar het is helaas niet anders. Ik hoor en zie nog alle berichtjes dat we na de vaccinaties alles snel los kunnen laten...quote:Op donderdag 11 november 2021 15:12 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
@:Piethur Tja, de zorgcapaciteit is gewoon te klein nu helaas. En wellicht kunnen we echt niet onder maatregelen uit, maar het is wel echt het tegenovergestelde van: we kunnen 1 november alles gaan loslaten.
Gezien de cijfers van vandaag en ongetwijfeld ook komende week aangezien vandaag volop 11 van 11de wordt gevierd gaat het weer net zoals vorige winter.....quote:Op donderdag 11 november 2021 15:24 schreef Sangha het volgende:
[..]
Ja het is te triest voor woorden, maar het is helaas niet anders. Ik hoor en zie nog alle berichtjes dat we na de vaccinaties alles snel los kunnen laten...![]()
Maar wat goedddd dat je de kerstboom al hebt staan! Echt of was het een grapje? Ik wacht nog even maar heb wel de spullen al verzameld en uit de schuur gehaald. Heb wel wat led-lichtjes opgehangen. De donkere dagen zijn immers al begonnen!![]()
![]()
quote:Op donderdag 11 november 2021 15:31 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Dus ja, mijn boompje staat al sinds 1 november![]()
Vind het ook wel bizar veel inderdaad.......quote:Op donderdag 11 november 2021 15:52 schreef DrMarten het volgende:
Is er een storing geweest de laatste dagen wat er nu ineens bijgeteld wordt? Ineens ruim 3,5K meer dan gister lijkt me wat onwaarschijnlijk.
Wet van de grote getallen! Groei van 40% 't.o.v. een week geleden...als je volgende week weer 40% pakt..krijg je er meteen 6k bij.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:53 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Vind het ook wel bizar veel inderdaad.......
Dat is eigenlijk vooral ingegeven omdat het pas tegen die tijd onwaarschijnlijker wordt dat het weer oplaait als restricties opgeheven worden. Tot die tijd zitten mensen veel binnen, loopt effectiviteit van de vaccins bij een groot deel van de bevolking terug, en is er ook de dreiging van een griepgolf (waarvan het risico met dezelfde maatregelen ook flink wordt teruggedrongen).quote:Op donderdag 11 november 2021 15:12 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
1 maart nog wel..........![]()
Met alle respect voor jouw beredenering hoor.
@:Piethur Tja, de zorgcapaciteit is gewoon te klein nu helaas. En wellicht kunnen we echt niet onder maatregelen uit, maar het is wel echt het tegenovergestelde van: we kunnen 1 november alles gaan loslaten.
Doe mij maar een taalpuzzeltjequote:Op donderdag 11 november 2021 15:55 schreef magrec het volgende:
[..]
Wet van de grote getallen! Groei van 40% 't.o.v. een week geleden...als je volgende week weer 40% pakt..krijg je er meteen 6k bij.
Zo'n sprong zag ik ook niet aankomen...waar blijft dat plafond!quote:Op donderdag 11 november 2021 16:09 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Doe mij maar een taalpuzzeltje![]()
Van de andere kant, iedereen kan het maar gehad hebben
Ja snap het ook wel hoor, maar probeer nu nog maar eens een lichtpuntje aan de horizon te zien.....quote:Op donderdag 11 november 2021 16:09 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk vooral ingegeven omdat het pas tegen die tijd onwaarschijnlijker wordt dat het weer oplaait als restricties opgeheven worden. Tot die tijd zitten mensen veel binnen, loopt effectiviteit van de vaccins bij een groot deel van de bevolking terug, en is er ook de dreiging van een griepgolf (waarvan het risico met dezelfde maatregelen ook flink wordt teruggedrongen).
Meer besmettingen, meer immuniteitquote:Op donderdag 11 november 2021 16:11 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Ja snap het ook wel hoor, maar probeer nu nog maar eens een lichtpuntje aan de horizon te zien.....
Inderdaad, die is er nauwelijks, of die is heel ver weg.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:11 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Ja snap het ook wel hoor, maar probeer nu nog maar eens een lichtpuntje aan de horizon te zien.....
En dat is precies dat stukje waar ik nu tegenop zie....hoe kan ik komende tijd weer gaan proberen bij cliënten dit onderwerp te vermijden of hoe kan ik proberen hier zo neutraal mogelijk mee in gesprek te gaan.....quote:Op donderdag 11 november 2021 16:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Inderdaad, die is er nauwelijks, of die is heel ver weg.
Wat nog een beetje hoopvol is is dat een dergelijk groei met eerdere golven na een paar weken afnam. Ook in gebieden waar weinig of geen maatregelen werden genomen. Vooral, denk ik, omdat mensen voorzichtiger worden, vanwege het nieuws, en omdat ze steeds meer om zich heen zien dat mensen ziek worden, waardoor het 'echter' wordt.
Hier merk ik, dat wanneer er een week ofzo meer dan 35k besmettingen per dag zijn, dat ik in mijn omgeving begin te horen dat er mensen ziek zijn.
Het groeipercentage staat al weken stabiel op 40 - 45%.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:52 schreef DrMarten het volgende:
Is er een storing geweest de laatste dagen wat er nu ineens bijgeteld wordt? Ineens ruim 3,5K meer dan gister lijkt me wat onwaarschijnlijk.
Lastig lijkt me. Persoonlijk ga ik er maar vanuit dat het tot maart niet echt beter zal worden.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:41 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
En dat is precies dat stukje waar ik nu tegenop zie....hoe kan ik komende tijd weer gaan proberen bij cliënten dit onderwerp te vermijden of hoe kan ik proberen hier zo neutraal mogelijk mee in gesprek te gaan.....
Dat is inderdaad niet makkelijk......quote:Op donderdag 11 november 2021 16:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Lastig lijkt me. Persoonlijk ga ik er maar vanuit dat het tot maart niet echt beter zal worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 14 t/m maandag 20 september:
Daling t.o.v. week ervóór: 16,8%
dinsdag: 2.009
woensdag: 2.354
donderdag: 2.098
vrijdag: 2.138
zaterdag: 2.000
zondag: 1.663
maandag: 1.326
totaal: 13.558
Besmettingcijfers dinsdag 21 t/m maandag 27 september:
Daling t.o.v. week ervóór: 14,1%
dinsdag: 1.664
woensdag: 1.900
donderdag: 1.823
vrijdag: 1.681
zaterdag: 1.592
zondag: 1.597
maandag: 1.387
totaal: 11.644
Besmettingcijfers dinsdag 28 september t/m maandag 4 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 1,0%
dinsdag: 1.707
woensdag: 1.755
donderdag: 1.703
vrijdag: 1.713
zaterdag: 1.658
zondag: 1.603
maandag: 1.624
totaal: 11.763
Besmettingcijfers dinsdag 5 t/m maandag 11 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 42,2%
dinsdag: 1.882
woensdag: 1.895
donderdag: 2.746
vrijdag: 2.761
zaterdag: 2.501
zondag: 2.258
maandag: 2.711
totaal: 16.753
Besmettingcijfers dinsdag 12 t/m maandag 18 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 47,2%
dinsdag: 2.887
woensdag: 3.716
donderdag: 3.623
vrijdag: 3.709
zaterdag: 3.702
zondag: 3.672
maandag: 3.354
totaal: 24.663
Besmettingcijfers dinsdag 19 t/m maandag 25 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 49,2%
dinsdag: 3.895
woensdag: 4.574
donderdag: 5.195
vrijdag: 5.865
zaterdag: 5.676
zondag: 6.290
maandag: 5.296
totaal: 36.791
Besmettingcijfers dinsdag 26 oktober t/m maandag 1 november:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: 35,6%
dinsdag: 5.747
woensdag: 7.260
donderdag: 7.683
vrijdag: 7.389
zaterdag: 7.942
zondag: 8.172
maandag: 7.694
totaal: 49.887
Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 november:
Stijging t.o.v. week ervóór: 46,5%
dinsdag: 7.724
woensdag: 9.109
donderdag: 10.214
vrijdag: 10.911
zaterdag: 11.954
zondag: 11.349
maandag: 11.804
totaal: 73.065
Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m maandag 15 november:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 48,7%
dinsdag: 11.282
woensdag: 12.648
donderdag: 16.287
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 93.840 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)![]()
De mensen die werden weggezet met het W-woord krijgen toch weer gelijk ben ik bang. Wie had dat gedacht, van 'Met een slag om de arm laten we op 1 november alle maatregelen los' naar lockdown.quote:Op donderdag 11 november 2021 14:19 schreef Sangha het volgende:
[..]
Tja het zal me ergens ook niet verbazen als er een lokkie down komt. Maar wie had dat begin van het jaar gedacht. Het gaat toch niet helemaal de goede kant op zeg. Maar we houden het positief en denken aan veel mensen die resistent zijn is een goede afsluiter.![]()
Ben echt benieuwd naar morgen, ik vrees dat het veel rumoer gaat geven, linksom of rechtsom!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |