Als je dat voorstelt ben je Mengele of zoiets.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Doe dan gewoon een vaccinatieplicht…
Valt vuurwerk naar voorbijgangers werpen ook onder 'plezier' (was vandaag al het geval)?quote:Op woensdag 10 november 2021 17:11 schreef trein2000 het volgende:
Een vuurwerkverbod
Plezier is verboden.
En vorig jaar, althans hier, hebben wij kunnen zien dat zo'n verbod weinig oplevert. Ow ja, het levert een ding op en dat is een grote omzet voor de Belgische en Duitse handelaren.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:11 schreef trein2000 het volgende:
Een vuurwerkverbod
Plezier is verboden.
niks van gemerkt vorige jaar, zal dit jaar ook wel zijnquote:Op woensdag 10 november 2021 17:11 schreef trein2000 het volgende:
Een vuurwerkverbod
Plezier is verboden.
Doch niet aan haar. Als ze hier beslissingen over wil nemen had ze de landelijke politiek maar in moeten gaan.quote:
Technisch gezien waar maar de meeste mensen die iets willen hebben inmiddels wel door dat stampij maken in de media de snelste (en enige) manier is om Hugo te bereiken.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Doch niet aan haar. Als ze hier beslissingen over wil nemen had ze de landelijke politiek maar in moeten gaan.
alsof dat vaccineren veel helpt, we zullen toe moeten naar een maatschappij waarin geld wordt uitgetrokken voor de zorg en geld wordt stopgezet voor het buitenland.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:09 schreef maan_man het volgende:
Het burgemeestersgilde sorteert alvast voor op 2G:
[..]
Ik wil echt geen plicht, maar met een plicht loop je tenminste niet het risico je baan kwijt te raken enzo.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je dat voorstelt ben je Mengele of zoiets.
Maar het aantal bochten waarin men zich wringt om het woord 'plicht' maar niet te hoeven noemen wordt onderhand wel stuitend ja.
Alleen de (ongekozen, ik hou niet zo van die term maar in dit kader is het relevant) burgemeesters gaan daar niet over.quote:
quote:Het vaccin van Janssen gold als wonderkind onder de coronavaccins: de prik waarvan één dosis al volstaat. Maar inmiddels wil Oostenrijk Janssen-gevaccineerden weren en heeft minister De Jonge de Gezondheidsraad gevraagd of Janssenklanten niet moeten worden bijgeprikt. Het vaccin zou na een tijdje nauwelijks meer beschermen. Er is eigenlijk maar een probleem: het onderzoek waaruit dat moet blijken, rammelt.
Ik vind een vaccinatieplicht ook niet kies, maar ik vind het uiteindelijk toch te prefereren boven een verkapte plicht waar we nu hard naar toe aan het gaan zijn. De uitkomst is uiteindelijk hetzelfde.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik wil echt geen plicht, maar met een plicht loop je tenminste niet het risico je baan kwijt te raken enzo.
Politici hebben geen wetenschappelijk inzicht, wat een verrassingquote:Op woensdag 10 november 2021 17:22 schreef DireStraits7 het volgende:
Interessant.
https://www.volkskrant.nl(...)le-kanten~bdf6c8220/
[..]
In andere landen betekent een vaccinatieplicht dat je niet meer mee kunt draaien in de maatschappij, dus ook niet naar je werk, als ongevaccineerde. Hoe zie jij een plicht voor je? Mensen prikken onder fixatie?quote:Op woensdag 10 november 2021 17:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik wil echt geen plicht, maar met een plicht loop je tenminste niet het risico je baan kwijt te raken enzo.
Definieer 'wetenschappelijke opleiding'.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:23 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Politici hebben geen wetenschappelijk inzicht, wat een verrassing. Zit er überhaupt iemand in de Kamer die een wetenschappelijke opleiding gedaan heeft?
Uiteindelijk is dat hele 2G gebeuren niets anders dan een de facto plicht.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:25 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
In andere landen betekent een vaccinatieplicht dat je niet meer mee kunt draaien in de maatschappij, dus ook niet naar je werk, als ongevaccineerde. Hoe zie jij een plicht voor je? Mensen prikken onder fixatie?
Wat men vroeger Beta-opleidingen noemdequote:Op woensdag 10 november 2021 17:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Definieer 'wetenschappelijke opleiding'.
Als niet-beta met een wetenschappelijke opleiding voel ik me hierdoor getriggerd.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:27 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Wat men vroeger Beta-opleidingen noemde.
Nee. Je moet je laten vaccineren anders een boete.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:25 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
In andere landen betekent een vaccinatieplicht dat je niet meer mee kunt draaien in de maatschappij, dus ook niet naar je werk, als ongevaccineerde. Hoe zie jij een plicht voor je? Mensen prikken onder fixatie?
Friese monden zullen (onverstaanbaar) schuimbekken!quote:Op woensdag 10 november 2021 17:26 schreef asco het volgende:
Is de Elfstedentocht alvast weer op voorhand afgezegd?
Daar zijn er wel een paar van in de kamer volgens mijquote:Op woensdag 10 november 2021 17:27 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Wat men vroeger Beta-opleidingen noemde.
Apart.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:28 schreef chratnox het volgende:
Ik vind een vaccinatieplicht (onder die voorwaarde) minder ingrijpend dan de vrije keus om je niet te laten vaccineren bestraffen met 2G.
Wat rammelt er aan?quote:Op woensdag 10 november 2021 17:22 schreef DireStraits7 het volgende:
Interessant.
https://www.volkskrant.nl(...)le-kanten~bdf6c8220/
[..]
Dat staat in het artikel.quote:
Op zich een goed onderscheid, maar hoe zie je handhaving voor je in de eerste situatie?quote:Op woensdag 10 november 2021 17:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee. Je moet je laten vaccineren anders een boete.
Ik vind een vaccinatieplicht (onder die voorwaarde) minder ingrijpend dan de vrije keus om je niet te laten vaccineren bestraffen met 2G. Als de keuze je niet te laten vaccineren niet wenselijk is moet die keuze niet geboden worden.
Dat is echt niet hetzelfde.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Apart.
Alsof je in plaats van één liever beide benen laat amputeren, want dan 'weet je in ieder geval zeker dat je niet meer kunt lopen'.
Het is een schaal, waarbij het een evident erger is dan het ander, maar je toch kiest voor de ergere optie, omdat het dan tenminste duidelijk is.quote:
Controle van oproep tegen registratiegegevens. Als je na x weken nog niet geweest bent herinnering.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:31 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Op zich een goed onderscheid, maar hoe zie je handhaving voor je in de eerste situatie?
Ik vind 2G waar iemand geen toegang meer heeft tot delen van de samenleving (er wordt ook over werk gesproken e.d) een ergere optie eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is een schaal, waarbij het een evident erger is dan het ander, maar je toch kiest voor de ergere optie, omdat het dan tenminste duidelijk is.
Is dat centraal geregeld op dit moment? Volgens mij kun je er voor kiezen om je vaccinatie niet te laten registreren toch?quote:Op woensdag 10 november 2021 17:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Controle van oproep tegen registratiegegevens. Als je na x weken nog niet geweest bent herinnering.
Bij RIVM, niet bij GGD. Dan zou je dus die gegevens moeten gebruiken.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:33 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Is dat centraal geregeld op dit moment? Volgens mij kun je er voor kiezen om je vaccinatie niet te laten registreren toch?
Ah ja, was ook zo. Maar je kunt ook achteraf de GGD bellen om je gegevens te verwijderen toch?quote:Op woensdag 10 november 2021 17:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bij RIVM, niet bij GGD. Dan zou je dus die gegevens moeten gebruiken.
Want na een plicht laten we iedereen alsnog vrij? Iets als 'het is verplicht, maar we gaan er geen sancties op leggen?'quote:Op woensdag 10 november 2021 17:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind 2G waar iemand geen toegang meer heeft tot delen van de samenleving (er wordt ook over werk gesproken e.d) een ergere optie eerlijk gezegd.
Ik heb er geen bewijs voor maar ik durf best te gokken dat er een flinke groep is die een flinke boete als genoeg reden ziet om toch die prik te halen.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Want na een plicht laten we iedereen alsnog vrij? Iets als 'het is verplicht, maar we gaan er geen sancties op leggen?'
Die ene boete die je noemt is pas het begin.
Op een gegeven moment begrijp ik mensen wel die zich valselijk laten voorzien van een registratie.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:38 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ik heb er geen bewijs voor maar ik durf best te gokken dat er een flinke groep is die een flinke boete als genoeg reden ziet om toch die prik te halen.
Een boete is dus erger dan niet meer naar concerten, restaurants etc. mogen?quote:Op woensdag 10 november 2021 17:38 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ik heb er geen bewijs voor maar ik durf best te gokken dat er een flinke groep is die een flinke boete als genoeg reden ziet om toch die prik te halen.
En de burger is altijd de schuldige als het toch oploopt, win-win situatie.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:42 schreef PzKpfw het volgende:
Dat hele QR-gebeuren + aankomende maatregelen hebben helemaal niets meer te maken met het beteugelen van corona maar is gewoon wat machtsvertoon van de overheid om je 'in het gareel' te laten lopen.
Juist daardoor hoeven ze niet formeel in lockdown te gaan. De 'intelligente 'lockdown is terug. Hugo hoeft dus geen vuile handen te maken deze keer.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:44 schreef Jed1Gam het volgende:
Overheid hoeft niks meer te doen, alles last zichzelf af. Vrijdag enkel verkondigen dat een nieuwe lockdown met groot gejuich wordt ontvangen.
Ik denk voor best veel mensen wel ja. Vooral de groep die zich dat soort dingen sowieso maar een of twee keer per jaar kan veroorloven.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een boete is dus erger dan niet meer naar concerten, restaurants etc. mogen?
Telt basischoolniveau rekenen ook?quote:Op woensdag 10 november 2021 17:23 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Politici hebben geen wetenschappelijk inzicht, wat een verrassing. Zit er überhaupt iemand in de Kamer die een wetenschappelijke opleiding gedaan heeft?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
3 gemeentes met 0 besmettingen
1 gemeentes met 1 besmettingen
7 gemeentes met 2-4 besmettingen
7 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpIsn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Aanpassen aan de realiteit is het als je achteraf ziet dat het niet werkt/haalbaar is.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:32 schreef Smegma. het volgende:
[ afbeelding ]
Rutteniveau qua leugenachtigheid.
quote:Op woensdag 10 november 2021 17:47 schreef Confetti het volgende:
[..]
Juist daardoor hoeven ze niet formeel in lockdown te gaan. De 'intelligente 'lockdown is terug. Hugo hoeft dus geen vuile handen te maken deze keer.
Zolang de optie tot test blijft bestaan kan Hugo altijd claimen dat er geen indirecte plicht is.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:32 schreef Smegma. het volgende:
[ afbeelding ]
Rutteniveau qua leugenachtigheid.
Zo lang ze niet achter de voordeur kunnen komen, is er weinig aan de hand. Ik richt m'n leven zo lockdown-proof mogelijk in. Uiteindelijk heb ik geen controle over wat de overheid beslist, dus ik zal 't mezelf en eventuele gasten maar zo comfortabel mogelijk maken. Wij zullen zeker sinterklaas, kerst en oud & nieuw vieren. Op naar een positieve periode, ondanks alle bedreigingen vanuit Hugo en Mark.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:42 schreef PzKpfw het volgende:
Dat hele QR-gebeuren + aankomende maatregelen hebben helemaal niets meer te maken met het beteugelen van corona maar is gewoon wat machtsvertoon van de overheid om je 'in het gareel' te laten lopen.
Wat als je dan ernstige bijwerkingen krijgt van de vaccinatie? Gevalletje pech gehad? Zolang men niet 100% kan garanderen dat er geen bijwerkingen zijn is het mijn inziens belachelijk om het, op welke manier dan ook, te verplichten.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee. Je moet je laten vaccineren anders een boete.
Ik vind een vaccinatieplicht (onder die voorwaarde) minder ingrijpend dan de vrije keus om je niet te laten vaccineren bestraffen met 2G. Als de keuze je niet te laten vaccineren niet wenselijk is moet die keuze niet geboden worden.
Alleen die optie staat ook al op de helling. Nog los van de overige bezwaren tegen dat argument.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:55 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Zolang de optie tot test blijft bestaan kan Hugo altijd claimen dat er geen indirecte plicht is.
Wat wil je daarmee zeggen?quote:Op woensdag 10 november 2021 16:59 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
90.000 testen x 30 (dagen) x 4 (maanden) = 10.8m testen.
= 62% van de bevolking
Er zijn 4 miljard mensen die al 1 prikje hebben gehad, dus die angst is net zo ongegrond als de angst om als fit jong persoon op de IC te komen.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:01 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Wat als je dan ernstige bijwerkingen krijgt van de vaccinatie? Gevalletje pech gehad? Zolang men niet 100% kan garanderen dat er geen bijwerkingen zijn is het mijn inziens belachelijk om het, op welke manier dan ook, te verplichten.
Men kan het niet uitsluiten, is dat zo moeilijk te begrijpen?quote:Op woensdag 10 november 2021 18:06 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Er zijn 4 miljard mensen die al 1 prikje hebben gehad, dus die angst is net zo ongegrond als de angst om als fit jong persoon op de IC te komen.
Beter dan die verkapte verplichting van nu.
Misschien 22 maar liever niet weer dit gezeur wat niets oplevert.quote:
Ik ben er geen voorstander van hè, maar het ander (2G) vind ik een groter kwaad. Juist met een plicht ben je naar mijn idee beter beschermd dan nu. Als het je verplicht wordt en je krijgt bijwerkingen is het aan de overheid je te helpen. Als het niet verplicht is kunnen ze zeggen: vervelend, vrije keuzequote:Op woensdag 10 november 2021 18:01 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Wat als je dan ernstige bijwerkingen krijgt van de vaccinatie? Gevalletje pech gehad? Zolang men niet 100% kan garanderen dat er geen bijwerkingen zijn is het mijn inziens belachelijk om het, op welke manier dan ook, te verplichten.
Ja.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:09 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Men kan het niet uitsluiten, is dat zo moeilijk te begrijpen?
Wat hebben we in godesnaam aan een openingstijd van 20 uur? Fatsoenlijk eten kan niet, een rampscenario voor elk restaurant en cafe.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
Misschien 22 maar liever niet weer dit gezeur wat niets oplevert.
Nou ik zie de eerste herstelbetalingen al weer aankomen..quote:Op woensdag 10 november 2021 18:06 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Er zijn 4 miljard mensen die al 1 prikje hebben gehad, dus die angst is net zo ongegrond als de angst om als fit jong persoon op de IC te komen.
Beter dan die verkapte verplichting van nu.
Sluitingstijd bedoel je?quote:Op woensdag 10 november 2021 18:11 schreef popje het volgende:
[..]
Wat hebben we in godesnaam aan een openingstijd van 20 uur? Fatsoenlijk eten kan niet, een rampscenario voor elk restaurant en cafe.
Een traject zoals bij het CJIB. Boete, gevolgd door boete met verhoging, boete met nog een keer verhoging, etc.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Want na een plicht laten we iedereen alsnog vrij? Iets als 'het is verplicht, maar we gaan er geen sancties op leggen?'
Die ene boete die je noemt is pas het begin.
Daar heb je gelijk in. QR op het werk lijkt me een zekerheidje, maar dat 2G weet ik nog niet zo. Het OMT houdt zich voorlopig verre van dat soort maatregelen en Hugo lijkt die lijn tot nu toe te volgen.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alleen die optie staat ook al op de helling. Nog los van de overige bezwaren tegen dat argument.
QR op het werk... doe even normaal man.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:13 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. QR op het werk lijkt me een zekerheidje, maar dat 2G weet ik nog niet zo. Het OMT houdt zich voorlopig verre van dat soort maatregelen en Hugo lijkt die lijn tot nu toe te volgen.
Ik vind 2G anders net zo goed een plicht alleen wordt het dan formeel niet zo genoemd. Daarnaast begrijp ik de heilige 2G niet zo goed. Ook gevaccineerden kunnen mensen besmetten. Ik zou 2G+ opteren dus gewoon iedereen een test voor toega g. Tegelijker zie ik daar de praktische onmogelijkheden van in en moeten we gewoon zsm van die CTB af. Het helpt niks om besmettingen terug te dringen.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een traject zoals bij het CJIB. Boete, gevolgd door boete met verhoging, boete met nog een keer verhoging, etc.
Nogmaals, beter dan het laffe plichtssysteem wat er komt als er 2G komt.
Zelfs over 2g op het werk twijfel ik.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:13 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. QR op het werk lijkt me een zekerheidje, maar dat 2G weet ik nog niet zo. Het OMT houdt zich voorlopig verre van dat soort maatregelen en Hugo lijkt die lijn tot nu toe te volgen.
quote:Leden van het Outbreak Management Team (OMT) neigen naar maatregelen voor de horeca en evenementen. Dat zeggen bronnen rondom het adviesoverleg tegen BNR. Horeca moet weer wat eerder dicht, je moet verplicht op een stoel zitten en grote evenementen moeten verboden worden: dat zou nodig zijn om de besmettingen omlaag te krijgen, adviseert het OMT.
Ik ook, hoewel ik 2G impactvoller vind. Met 2G ben je aan de QR goden overgeleverd. Als je Janssen vaccin straks niet goed genoeg meer is en je QR ingetrokken wordt heb je met 2G ook een groot probleem. Net als mensen die niet gevaccineerd kunnen worden. Met een wettelijk kader kun je die fatsoenlijk een uitzondering geven.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:16 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik vind 2G anders net zo goed een plicht alleen wordt het dan formeel niet zo genoemd. Daarnaast begrijp ik de heilige 2G niet zo goed. Ook gevaccineerden kunnen mensen besmetten. Ik zou 2G+ opteren dus gewoon iedereen een test voor toega g. Tegelijker zie ik daar de praktische onmogelijkheden van in en moeten we gewoon zsm van die CTB af. Het helpt niks om besmettingen terug te dringen.
Als het daarbij blijft, dan valt het me eigenlijk nog wel mee. Ik had al sluiting van horeca in mijn hoofd.quote:
Met 100k verdwijnen die klachten als sneeuw voor de zon.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:11 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Nou ik zie de eerste herstelbetalingen al weer aankomen..
Maaike (23) heeft longvaccineritus en is ontzettend vermoeid. "Er zijn dagen dat ik niet eens uit bed kom om een boterham te smeren". Maaike eist via vereniging SVS (red. Stichting Vaccinatie Slachtoffer) een vergoeding van ¤100.000 per persoon. "Het gaat ons in de eerste plaats niet om het geld, maar om het onrecht dat ons en onze naasten is aangedaan".
Dat valt me eigenlijk heel erg mee. Niet dat ik het leuk vind, maar ik had veel strenger verwacht.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:18 schreef D_A het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)ed-grote-evenementen
[..]
Er zal nog wel meer volgen..quote:Op woensdag 10 november 2021 18:23 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat valt me eigenlijk heel erg mee. Niet dat ik het leuk vind, maar ik had veel strenger verwacht.
Horeca mss dicht om 20u. Stop eens met die ongein. En maak eens onderscheid tussen restaurants en kroegen. Of ik nu tot 22u aan tafel zit of tot 20u. Ik zie exact dezelfde mensen dan. Doodsteek voor de kwaliteitsrestaurants weer.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:23 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat valt me eigenlijk heel erg mee. Niet dat ik het leuk vind, maar ik had veel strenger verwacht.
Nul maatwerk, gewoon niet.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:25 schreef alpeko het volgende:
[..]
Horeca mss dicht om 20u. Stop eens met die ongein. En maak eens onderscheid tussen restaurants en kroegen. Of ik nu tot 22u aan tafel zit of tot 20u. Ik zie exact dezelfde mensen dan.
De burgemeester-terreur begint ook wel heel extreme vormen aan te nemen. Dat we geen gekozen burgemeester hebben is ook weer zo'n gevolg van een principeloze samenleving. Teveel gedoe om het te veranderen, dus laat maar zo. Die mensen knippen toch alleen linten door.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Doch niet aan haar. Als ze hier beslissingen over wil nemen had ze de landelijke politiek maar in moeten gaan.
Ik ga er van uit omdat Hugo er al op zinspeelde en op de manier waarop hij dat deed kan ik niets anders concluderen dan dat hij dat wil.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:16 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zelfs over 2g op het werk twijfel ik.
Anders dan wat extremisten ken ik eigenlijk helemaal niemand die het een goed idee vindt.
Het zijn de niet democratisch gekozene met de grootste mond idd. Hugo in incluis uiteraard.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:26 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
De burgemeester-terreur begint ook wel heel extreme vormen aan te nemen. Dat we geen gekozen burgemeester hebben is ook weer zo'n gevolg van een principeloze samenleving. Teveel gedoe om het te veranderen, dus laat maar zo. Die mensen knippen toch alleen linten door.Tot er een crisis uitbreekt en dan zijn ze ineens de baas over een groot stuk veiligheid en handhaving.
2000 slaat echt helemaal nergens op. Maar dat bnr artikel is nog steeds speculatie en wat OMT ‘advies’quote:Op woensdag 10 november 2021 18:19 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Als het daarbij blijft, dan valt het me eigenlijk nog wel mee. Ik had al sluiting van horeca in mijn hoofd.
Tot 20.00 uur is eigenlijk net niets, maar goed, dan hoef je de dag voor de horecasluiting niet een halve tap leeg te drinken, omdat het anders weggegooid moet worden. Dit scheelt weer een kater
Ik ook. Ik kreeg nogal jeuk van opmerkingen als: “we zijn aan het verkennen hoe de wet daarop aangepast moet worden. Maar het komt er niet”quote:Op woensdag 10 november 2021 18:26 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ik ga er van uit omdat Hugo er al op zinspeelde en op de manier waarop hij dat deed kan ik niets anders concluderen dan dat hij dat wil.
Voor de lunchrooms en vreettenten waar je na een uur weer buiten staat dan.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:28 schreef Bliksem92 het volgende:
Als ze evenementen gaan verbieden is dat toch ook meteen de doodsteek voor het hele QR-gebeuren?
We zitten in een crisis. Maatwerk doe je maar als je een pak koopt.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maatwerk is maar lastig. Moeten we niet willen.
Volgende.
We sluiten een sector eerder waar de QR code zijn werk zou moeten doen en we voeren hem in waar het geen ene kut toevoegt (dierentuinen/pretparken). Opzich wel logisch.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:28 schreef Bliksem92 het volgende:
Als ze evenementen gaan verbieden is dat toch ook meteen de doodsteek voor het hele QR-gebeuren?
En op het werk natuurlijk.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:30 schreef Haags het volgende:
[..]
We sluiten een sector eerder waar de QR code zijn werk zou moeten doen en we voeren hem in waar het geen ene kut toevoegt (dierentuinen/pretparken). Opzich wel logisch.
Die QR code werkt toch niet als heel veel mensen een neppe kopen.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:30 schreef Haags het volgende:
[..]
We sluiten een sector eerder waar de QR code zijn werk zou moeten doen en we voeren hem in waar het geen ene kut toevoegt (dierentuinen/pretparken). Opzich wel logisch.
Hoeveel zijn dat er?quote:Op woensdag 10 november 2021 18:31 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die QR code werkt toch niet als heel veel mensen een neppe kopen.
Dat interesseert ze dan ook geen ene moer.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:28 schreef Bliksem92 het volgende:
Plicht en/of 2G wordt nog wel een issue in combinatie met boosters. Het kan wel wezen dat de kans op bijwerkingen heel klein zijn, maar als dat een kans is die je elk halfjaar moet nemen om nog deel uit te kunnen maken van de samenleving, terwijl je jong en gezond bent...quote:Op woensdag 10 november 2021 18:11 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Nou ik zie de eerste herstelbetalingen al weer aankomen..
Maaike (23) heeft longvaccineritus en is ontzettend vermoeid. "Er zijn dagen dat ik niet eens uit bed kom om een boterham te smeren". Maaike eist via vereniging SVS (red. Stichting Vaccinatie Slachtoffer) een vergoeding van ¤100.000 per persoon. "Het gaat ons in de eerste plaats niet om het geld, maar om het onrecht dat ons en onze naasten is aangedaan".
Nee, consistentie in beleid is geen enkele voorwaarde. Hoeft niet erg te zijn in principe, reageren op veranderende omstandigheden kan een plus zijn. Maar op deze manier saboteer je de basis van het hele beleid op dit moment.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:32 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat interesseert ze dan ook geen ene moer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |