Op zich een goed onderscheid, maar hoe zie je handhaving voor je in de eerste situatie?quote:Op woensdag 10 november 2021 17:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee. Je moet je laten vaccineren anders een boete.
Ik vind een vaccinatieplicht (onder die voorwaarde) minder ingrijpend dan de vrije keus om je niet te laten vaccineren bestraffen met 2G. Als de keuze je niet te laten vaccineren niet wenselijk is moet die keuze niet geboden worden.
Dat is echt niet hetzelfde.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Apart.
Alsof je in plaats van één liever beide benen laat amputeren, want dan 'weet je in ieder geval zeker dat je niet meer kunt lopen'.
Het is een schaal, waarbij het een evident erger is dan het ander, maar je toch kiest voor de ergere optie, omdat het dan tenminste duidelijk is.quote:
Controle van oproep tegen registratiegegevens. Als je na x weken nog niet geweest bent herinnering.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:31 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Op zich een goed onderscheid, maar hoe zie je handhaving voor je in de eerste situatie?
Ik vind 2G waar iemand geen toegang meer heeft tot delen van de samenleving (er wordt ook over werk gesproken e.d) een ergere optie eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is een schaal, waarbij het een evident erger is dan het ander, maar je toch kiest voor de ergere optie, omdat het dan tenminste duidelijk is.
Is dat centraal geregeld op dit moment? Volgens mij kun je er voor kiezen om je vaccinatie niet te laten registreren toch?quote:Op woensdag 10 november 2021 17:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Controle van oproep tegen registratiegegevens. Als je na x weken nog niet geweest bent herinnering.
Bij RIVM, niet bij GGD. Dan zou je dus die gegevens moeten gebruiken.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:33 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Is dat centraal geregeld op dit moment? Volgens mij kun je er voor kiezen om je vaccinatie niet te laten registreren toch?
Ah ja, was ook zo. Maar je kunt ook achteraf de GGD bellen om je gegevens te verwijderen toch?quote:Op woensdag 10 november 2021 17:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bij RIVM, niet bij GGD. Dan zou je dus die gegevens moeten gebruiken.
Want na een plicht laten we iedereen alsnog vrij? Iets als 'het is verplicht, maar we gaan er geen sancties op leggen?'quote:Op woensdag 10 november 2021 17:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind 2G waar iemand geen toegang meer heeft tot delen van de samenleving (er wordt ook over werk gesproken e.d) een ergere optie eerlijk gezegd.
Ik heb er geen bewijs voor maar ik durf best te gokken dat er een flinke groep is die een flinke boete als genoeg reden ziet om toch die prik te halen.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Want na een plicht laten we iedereen alsnog vrij? Iets als 'het is verplicht, maar we gaan er geen sancties op leggen?'
Die ene boete die je noemt is pas het begin.
Op een gegeven moment begrijp ik mensen wel die zich valselijk laten voorzien van een registratie.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:38 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ik heb er geen bewijs voor maar ik durf best te gokken dat er een flinke groep is die een flinke boete als genoeg reden ziet om toch die prik te halen.
Een boete is dus erger dan niet meer naar concerten, restaurants etc. mogen?quote:Op woensdag 10 november 2021 17:38 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ik heb er geen bewijs voor maar ik durf best te gokken dat er een flinke groep is die een flinke boete als genoeg reden ziet om toch die prik te halen.
En de burger is altijd de schuldige als het toch oploopt, win-win situatie.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:42 schreef PzKpfw het volgende:
Dat hele QR-gebeuren + aankomende maatregelen hebben helemaal niets meer te maken met het beteugelen van corona maar is gewoon wat machtsvertoon van de overheid om je 'in het gareel' te laten lopen.
Juist daardoor hoeven ze niet formeel in lockdown te gaan. De 'intelligente 'lockdown is terug. Hugo hoeft dus geen vuile handen te maken deze keer.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:44 schreef Jed1Gam het volgende:
Overheid hoeft niks meer te doen, alles last zichzelf af. Vrijdag enkel verkondigen dat een nieuwe lockdown met groot gejuich wordt ontvangen.
Ik denk voor best veel mensen wel ja. Vooral de groep die zich dat soort dingen sowieso maar een of twee keer per jaar kan veroorloven.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een boete is dus erger dan niet meer naar concerten, restaurants etc. mogen?
Telt basischoolniveau rekenen ook?quote:Op woensdag 10 november 2021 17:23 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Politici hebben geen wetenschappelijk inzicht, wat een verrassing. Zit er überhaupt iemand in de Kamer die een wetenschappelijke opleiding gedaan heeft?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
3 gemeentes met 0 besmettingen
1 gemeentes met 1 besmettingen
7 gemeentes met 2-4 besmettingen
7 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpIsn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Aanpassen aan de realiteit is het als je achteraf ziet dat het niet werkt/haalbaar is.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:32 schreef Smegma. het volgende:
[ afbeelding ]
Rutteniveau qua leugenachtigheid.
quote:Op woensdag 10 november 2021 17:47 schreef Confetti het volgende:
[..]
Juist daardoor hoeven ze niet formeel in lockdown te gaan. De 'intelligente 'lockdown is terug. Hugo hoeft dus geen vuile handen te maken deze keer.
Zolang de optie tot test blijft bestaan kan Hugo altijd claimen dat er geen indirecte plicht is.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:32 schreef Smegma. het volgende:
[ afbeelding ]
Rutteniveau qua leugenachtigheid.
Zo lang ze niet achter de voordeur kunnen komen, is er weinig aan de hand. Ik richt m'n leven zo lockdown-proof mogelijk in. Uiteindelijk heb ik geen controle over wat de overheid beslist, dus ik zal 't mezelf en eventuele gasten maar zo comfortabel mogelijk maken. Wij zullen zeker sinterklaas, kerst en oud & nieuw vieren. Op naar een positieve periode, ondanks alle bedreigingen vanuit Hugo en Mark.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:42 schreef PzKpfw het volgende:
Dat hele QR-gebeuren + aankomende maatregelen hebben helemaal niets meer te maken met het beteugelen van corona maar is gewoon wat machtsvertoon van de overheid om je 'in het gareel' te laten lopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |