SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
[ Bericht 1% gewijzigd door Mexicanobakker op 10-11-2021 15:29:32 ][i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Beter prikken we ze gewoon allemaal niet inderdaad.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat zou je denken, he. Maar ja, wat weten wij op een forum er nou van.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ja, maar dan nog. Het is toch niet alsof het fenomeen boosters compleet uit de lucht komt vallen? Daar wordt al maanden over gesproken.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Voor jou en mij niet. Maar het bedrijf wat het gebouwd heeft moet ingehuurd worden, data architectuur moet aangepast worden, integraties (die met pleisters en ducttape zijn gebouwd) moeten aangepast worden etc.![]()
Pushmeldingenquote:De Jonge vraagt spoedadvies over snellere boosterprik voor Janssen-gevaccineerde![]()
Dat klinkt zoals ik een willekeurig Excel-bestand maak. Niet zoals ik verwacht dat professionele organisaties dit soort dingen bouwen.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op dit moment (@:Molo correct me if I'm wrong) heeft de database 2 velden - vaccinatie 1 en vaccinatie 2. Dan moet er een extra veld toegevoegd worden. Dat is niet zo'n probleem, maar alle queries e.d. moeten ook hoogstwaarshijnlijk aangepast worden. CoronIT is 'effe snel' opgetuigd vorig jaar.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
bericht dat je wilde plaatsen:Dat ook ja, los van de Janssen discussie best een interessante wending door Oostenrijk. EU gentlemen's agreements tot aan de voordeurquote:Op woensdag 10 november 2021 14:20 schreef _serial_ het volgende: [..] Het is niet zozeer de Janssen prik. Het is ook dat je prik blijkbaar max 9 maanden oud mag zijn.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dit probleem is in december 2020 ontstaan toen de vaccins "opeens" beschikbaar waren en er niks voorbereid bleek te zijn. De IT om dit te registeren is toen halsoverkop in elkaar gejast. En blijkbaar in de loop der tijd nooit aangepast om alvast op boosters voorbereid te zijn.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat klinkt zoals ik een willekeurig Excel-bestand maak. Niet zoals ik verwacht dat professionele organisaties dit soort dingen bouwen.![]()
Oostenrijk houdt zich keurig aan de afspraken. Je mag het land best in. Maar je moet wel in je hotel blijven zitten en mag niet de piste opquote:Op woensdag 10 november 2021 14:28 schreef Molo het volgende:
bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
Dat ook ja, los van de Janssen discussie best een interessante wending door Oostenrijk. EU gentlemen's agreements tot aan de voordeur![]()
![]()
Er is niet sprake van 'de database'quote:Op woensdag 10 november 2021 14:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op dit moment (@:Molo correct me if I'm wrong) heeft de database 2 velden - vaccinatie 1 en vaccinatie 2. Dan moet er een extra veld toegevoegd worden. Dat is niet zo'n probleem, maar alle queries e.d. moeten ook hoogstwaarshijnlijk aangepast worden. CoronIT is 'effe snel' opgetuigd vorig jaar.
Veelheid van bronnen, databases, papiertjes, koppelingen, mailaanleveringen, webportaltjes etcOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Vleermuizen?quote:Op woensdag 10 november 2021 14:29 schreef Benny het volgende:
Waar prikken de Chinezen zich eigenlijk mee?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Er zijn meerdere Chinese vaccins. Minstens twee, maar misschien inmiddels meer?quote:Op woensdag 10 november 2021 14:29 schreef Benny het volgende:
Waar prikken de Chinezen zich eigenlijk mee?![]()
Dan heb je het over 845.313 personen. Krijgen die dan weer een ongevaccineerde status zolang hun tweede prik niet gezet is?quote:![]()
En dan heeft de meerderheid die derde booster opgehaald mid volgend jaar. Wat dan? Die gaat er wel opeens magisch voor zorgen dat de weerstand goed genoeg is voor de lange termijn? Grote kans dat we dan over precies een jaar weer discussies hebben over een vierde booster. Eindeloze cirkel zo. Nieuwste booster halen om in de zomer even 4 ''mooie'' maanden te hebben (a.k.a. waarin je enigszins normaal kan leven).![]()
Hugodquote:
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Huismerk.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:29 schreef Benny het volgende:
Waar prikken de Chinezen zich eigenlijk mee?
En verder heeft Pfizer zich in die markt gemengd.
https://www.businessinsid(...)china-corona-vaccin/[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
nos.nl liveblogquote:Succesvolle boostercampagne in Israël
Israël zegt een nieuwe mijlpaal te hebben bereikt in de vaccinatiecampagne. Er zijn inmiddels vier miljoen boosterprikken gezet, heeft het ministerie van Volksgezondheid bekendgemaakt. Daarmee lijkt een einde te komen aan de vierde golf in het land.
"Het gaat behoorlijk goed met coronasituatie in Israël", zegt correspondent Ties Brock in het NOS Radio 1 Journaal. "Alle seinen staan op groen en dat wordt voor een groot deel toegeschreven aan het zetten van die boosters. Een paar maanden geleden waren hier nog 11.000 nieuwe besmettingen per dag, intussen zijn dat er ongeveer 500. In de tussentijd kregen 4 miljoen mensen een derde prik. Mensen van alle leeftijden. Wat dat betreft loopt Israël een stuk voor op Europese landen, waaronder Nederland. Israël was er ook eerder bij met die eerste prikken."aAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Drinken slangenbloed en eten haai en walvis.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:29 schreef Benny het volgende:
Waar prikken de Chinezen zich eigenlijk mee?![]()
Heel veel verschilt het nietquote:Op woensdag 10 november 2021 14:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat klinkt zoals ik een willekeurig Excel-bestand maak. Niet zoals ik verwacht dat professionele organisaties dit soort dingen bouwen.
Zonder gekheid, er is best goed over nagedacht, binnen die korte periode van tijd. Ook is er volledig vanuit gegaan dat het tijdelijk was.![]()
En dan volgende maand: "Ziekenhuizen Israel overvol na boosterprik"quote:[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Met 'de database' bedoel ik CoronITquote:Op woensdag 10 november 2021 14:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Er is niet sprake van 'de database'
Veelheid van bronnen, databases, papiertjes, koppelingen, mailaanleveringen, webportaltjes etc![]()
![]()
Ik heb ook zo'n systeem in beheer dat "even snel" in elkaar is geklust. Lekker hoorquote:Op woensdag 10 november 2021 14:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heel veel verschilt het niet
Zonder gekheid, er is best goed over nagedacht, binnen die korte periode van tijd. Ook is er volledig vanuit gegaan dat het tijdelijk was.![]()
![]()
Vast te laat op het feestje: maar zie dat het OMT zich nu ook al gaat buigen over een vuurwerkverbod
Wat een goden, waarom laten we het OMT niet gewoon alles beslissen.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Het doet me heel erg denken aan toen ik net begon te werken in R. Iedere keer als ik een kolom/variabele aan moest passen kon ik vervolgens mijn hele syntax aanpassen. Totdat ik bedacht dat dat superomslachtig is en je beter vanaf het begin iets meer tijd in het automatiseren ervan kunt steken, zodat je nooit in de problemen komt als je later dingen wil veranderen.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit probleem is in december 2020 ontstaan toen de vaccins "opeens" beschikbaar waren en er niks voorbereid bleek te zijn. De IT om dit te registeren is toen halsoverkop in elkaar gejast. En blijkbaar in de loop der tijd nooit aangepast om alvast op boosters voorbereid te zijn.
Iets als dit:
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Precies. Die onderscheid maak ik zelf ook. Tuurlijk zou ik onder normale omstandigheden veel minder accepteren, maar wij zitten nu eenmaal in een uitzonderlijke situatie.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zie dat dus echt niet. Ik zie crisisaanpak als iets heel anders. Ik vind de angsten voor die glijdende schaal echt ongegrond. Ik denk dat nu tijdens deze periode veel meer mensen geneigd zijn om te accepteren dat het gaat zoals het gaat. In tijden dat er geen crisis is, gaan TK, EK en 'het volk' daar niet mee akkoord.
De regering heeft zelfs al laten zien z.s.m. af te schalen als het niet meer nodig is. Misschien was het zelfs te vroeg en teveel afgeschaald, dus ik vind het behoorlijk ongegrond om daar zo over door te zagen.
Ze zijn echt niet uit![]()
Een hele positieve insteek was dat wel jaquote:Op woensdag 10 november 2021 14:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heel veel verschilt het niet
Zonder gekheid, er is best goed over nagedacht, binnen die korte periode van tijd. Ook is er volledig vanuit gegaan dat het tijdelijk was.
Dat zeker. Niet bedacht om langdurig gebruikt te hoeven worden, snel uit de crisis vaccineren en klaar
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja, zo één had ik er in een eerdere rol ook. wat scripts in elkaar gefietst omdat ik iets irritant vond. Was wel handig en succesvol, dus een andere app is er toen aan geknoopt. Gevolg was dat een business app die meer dan 2 miljoen aan ontwikkelkosten gekost heeft mijn python scripts als kritieke input had.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n systeem in beheer dat "even snel" in elkaar is geklust. Lekker hoor![]()
Janssen is toch vooral gezet bij mensen die toch al niet in het ziekenhuis komen? Ik hoop niet dat deze groep voorrang zal gaan krijgen op de 60plussers, de nood lijkt me daar hoger...quote:
Als er genoeg vaccins zijn, dan zouden ze uiteraard wel gelijktijdig met de 60plussers hun extra shotje kunnen krijgen.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Dat aanpassen is niet zo'n rampquote:Op woensdag 10 november 2021 14:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Met 'de database' bedoel ik CoronIT
Maar dan ben je er dus nietOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het OMT is het nieuwe kabinet. Het kabinet de eerste kamer en de eerste kamer zetten we buitenspel.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:33 schreef Caland het volgende:
Vast te laat op het feestje: maar zie dat het OMT zich nu ook al gaat buigen over een vuurwerkverbod
Wat een goden, waarom laten we het OMT niet gewoon alles beslissen.
Politieke hervormingen![]()
![]()
Lijkt me wel heerlijk. Elke kutbeslissing: jaaaa advies van het OMT he, moeten we wel volgenquote:Op woensdag 10 november 2021 14:34 schreef Benny het volgende:
[..]
Het OMT is het nieuwe kabinet. Het kabinet de eerste kamer en de eerste kamer zetten we buitenspel.
Politieke verschuivingen
OMT: jaaaa wij geven slechts een advies he
Fantastisch.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Dit geldt dus wrang genoeg ook wel voor ons hele zorgsysteem en hoe dit geregeld en gefinancierd wordtquote:Op woensdag 10 november 2021 14:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het doet me heel erg denken aan toen ik net begon te werken in R. Iedere keer als ik een kolom/variabele aan moest passen kon ik vervolgens mijn hele syntax aanpassen. Totdat ik bedacht dat dat superomslachtig is en je beter vanaf het begin iets meer tijd in het automatiseren ervan kunt steken, zodat je nooit in de problemen komt als je later dingen wil veranderen.
Iets als dit:
[ afbeelding ]Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Toch apart dat zo'n boostercampagne dan daarin resulteert terwijl er heel veel mensen niet geprikt zijn. Ik vraag me af in hoeverre het weer hierin niet evengoed een enorm grote rol gespeeld heeft. Het is daar nog ~25+ graden.quote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
jaargang 1967 en 1968, onder andere. Dus dat zijn 53 en 54 jarigen.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:34 schreef Arizona het volgende:
[..]
Janssen is toch vooral gezet bij mensen die toch al niet in het ziekenhuis komen? Ik hoop niet dat deze groep voorrang zal gaan krijgen op de 60plussers, de nood lijkt me daar hoger...
Als er genoeg vaccins zijn, dan zouden ze uiteraard wel gelijktijdig met de 60plussers hun extra shotje kunnen krijgen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Wat leveranciers die zeggen "It's an algorithm" eigenlijk zeggen is: "We weten eigenlijk ook niet zo goed waarom het werkt, maar hey, het werkt."quote:Op woensdag 10 november 2021 14:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het doet me heel erg denken aan toen ik net begon te werken in R. Iedere keer als ik een kolom/variabele aan moest passen kon ik vervolgens mijn hele syntax aanpassen. Totdat ik bedacht dat dat superomslachtig is en je beter vanaf het begin iets meer tijd in het automatiseren ervan kunt steken, zodat je nooit in de problemen komt als je later dingen wil veranderen.
Iets als dit:
[ afbeelding ]![]()
Evenstar
![]()
En maar beweren dat het allemaal niet kan. Laat Utrecht dan gewoon beginnen bijvoorbeeld.quote:De GGD regio Utrecht zegt tegen de NOS dat in principe morgen de eerste boosterprikken gegeven kunnen worden.![]()
quote:Op woensdag 10 november 2021 14:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Iets als dit:
[ afbeelding ]![]()
![]()
Evenstar
![]()
Ook een flink deel in de zorg. Bijna heel UMC Utrecht heeft Jansen gekregen bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:34 schreef Arizona het volgende:
[..]
Janssen is toch vooral gezet bij mensen die toch al niet in het ziekenhuis komen? Ik hoop niet dat deze groep voorrang zal gaan krijgen op de 60plussers, de nood lijkt me daar hoger...
Als er genoeg vaccins zijn, dan zouden ze uiteraard wel gelijktijdig met de 60plussers hun extra shotje kunnen krijgen.![]()
Kerstklockdownquote:Op woensdag 10 november 2021 14:36 schreef Kudashov het volgende:
Heb eigenlijk wel weer zin aan een lockdown![]()
![]()
![]()
Dat zijn ook nog jonkies, tochquote:Op woensdag 10 november 2021 14:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
jaargang 1967 en 1968, onder andere. Dus dat zijn 53 en 54 jarigen.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
'Machine learning'.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat leveranciers die zeggen "It's an algorithm" eigenlijk zeggen is: "We weten eigenlijk ook niet zo goed waarom het werkt, maar hey, het werkt."
Zelflerende algoritmes zijn echt een vloek en een zegen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Met als kanttekening dat waar @DireStraits7 R noemt je voor het zorgsysteem Cobol, BASIC en Excel kunt zeggen.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit geldt dus wrang genoeg ook wel voor ons hele zorgsysteem en hoe dit geregeld en gefinancierd wordt![]()
Ok, ik trek mijn woorden in, medewerkers van het UMC komen wel vaak in het ziekenhuisquote:Op woensdag 10 november 2021 14:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ook een flink deel in de zorg. Bijna heel UMC Utrecht heeft Jansen gekregen bijvoorbeeld.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
UTRECHT (ANP) - Bij het landelijke callcenter van de GGD om een afspraak te maken voor een coronatest is het woensdag opnieuw erg druk. Er staan nu 78.500 testafspraken gepland. "Naar verwachting loopt dit gedurende de dag verder op. Inmiddels zijn vandaag ruim 27.000 testen afgenomen", laat een woordvoerster van de koepelorganisatie GGD GHOR Nederland weten.
Dinsdag zijn 97.615 nieuwe testafspraken gemaakt en 81.914 testen afgenomen. Mensen krijgen hun uitslag volgens de GGD binnen 48 uur, er zijn geen vertragingen.
Zo’n 60 procent van alle afspraken wordt telefonisch gemaakt en 40 procent via coronatest.nl. "We vragen mensen wederom om, als het druk is op telefoonlijn, het later nogmaals te proberen. Wanneer het te druk wordt bij onze telefoonlijnen kiezen wij ervoor om mensen niet te lang in de wacht te laten staan. Als het te druk is, krijgt men een automatisch bandje te horen met het verzoek over 30 minuten nogmaals te bellen", aldus de zegsvrouw.
Wanneer heel veel mensen tegelijkertijd op coronatest.nl een afspraak proberen te maken op dezelfde locatie dan kan het voorkomen dat men tijdelijk geen opties te zien krijgt.
https://www.msn.com/nl-nl(...)AQxA2l?ocid=msedgntp![]()
Vooral omdat het epidemiologisch gewoon helpt. Schrijf het dan desnoods even ergens tijdelijk op en voer het later in wanneer de registratiesystemen wel werken.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:36 schreef Evenstar het volgende:
[..]
En maar beweren dat het allemaal niet kan. Laat Utrecht dan gewoon beginnen bijvoorbeeld.![]()
Evenstar
![]()
quote:Op woensdag 10 november 2021 14:38 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ok, ik trek mijn woorden in, medewerkers van het UMC komen wel vaak in het ziekenhuis![]()
![]()
God ja, die hebben we ook nog. Heuristische analyse van een antivirus dat tegenwoordig ineens "Machine learning" heet.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
'Machine learning'.
Zelflerende algoritmes zijn echt een vloek en een zegen.![]()
Ik vind dat nogal veel mensen bellen.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:39 schreef Oriente het volgende:
Zo’n 60 procent van alle afspraken wordt telefonisch gemaakt en 40 procent via coronatest.nl.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ik heb ook gebeldquote:Op woensdag 10 november 2021 14:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vind dat nogal veel mensen bellen.![]()
![]()
Ben je wel een echte FOK!ker als je menselijk contact prefereert boven een online portaal?quote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat vinden ze zelf uiteraard welquote:
Maar in de cijfers gaat het vanaf 50 jaar wel omhoog in de ziekenhuizen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Als je toch eens aan 2G gaat beginnen kun je veel van deze effort en mensen steken in het organiseren en begeleiden van boosterpriks. Zomaar een gekke gedachte.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:39 schreef Oriente het volgende:
UTRECHT (ANP) - Bij het landelijke callcenter van de GGD om een afspraak te maken voor een coronatest is het woensdag opnieuw erg druk. Er staan nu 78.500 testafspraken gepland. "Naar verwachting loopt dit gedurende de dag verder op. Inmiddels zijn vandaag ruim 27.000 testen afgenomen", laat een woordvoerster van de koepelorganisatie GGD GHOR Nederland weten.
Dinsdag zijn 97.615 nieuwe testafspraken gemaakt en 81.914 testen afgenomen. Mensen krijgen hun uitslag volgens de GGD binnen 48 uur, er zijn geen vertragingen.
Zo’n 60 procent van alle afspraken wordt telefonisch gemaakt en 40 procent via coronatest.nl. "We vragen mensen wederom om, als het druk is op telefoonlijn, het later nogmaals te proberen. Wanneer het te druk wordt bij onze telefoonlijnen kiezen wij ervoor om mensen niet te lang in de wacht te laten staan. Als het te druk is, krijgt men een automatisch bandje te horen met het verzoek over 30 minuten nogmaals te bellen", aldus de zegsvrouw.
Wanneer heel veel mensen tegelijkertijd op coronatest.nl een afspraak proberen te maken op dezelfde locatie dan kan het voorkomen dat men tijdelijk geen opties te zien krijgt.
https://www.msn.com/nl-nl(...)AQxA2l?ocid=msedgntpOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Ik heb vooral 0,0 vertrouwen dat die website goed werktquote:Op woensdag 10 november 2021 14:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ben je wel een echte FOK!ker als je menselijk contact prefereert boven een online portaal?![]()
![]()
Als de Janssen booster maar niet weer...Janssen is. Mijn ouders ga ik echt niet meer laten prikken met dat b-vaccin. Dan maar naar het buitenland.![]()
Evenstar
![]()
Werkt prima hoorquote:Op woensdag 10 november 2021 14:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb vooral 0,0 vertrouwen dat die website goed werkt![]()
![]()
Volgens mij is het plan om iedereen een booster van Pfizer of Moderna te geven, ongeacht wat ze hiervoor hebben gekregen.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:42 schreef Confetti het volgende:
Als de Janssen booster maar niet weer...Janssen is. Mijn ouders ga ik echt niet meer laten prikken met dat b-vaccin. Dan maar naar het buitenland.![]()
Volgens mij is Pfizer nu de nieuwe heilige graal, al vraag ik me af of de overheid Janssen helemaal wil afserveren omdat het met Nederlands geld is ontwikkeldquote:Op woensdag 10 november 2021 14:42 schreef Confetti het volgende:
Als de Janssen booster maar niet weer...Janssen is. Mijn ouders ga ik echt niet meer laten prikken met dat b-vaccin. Dan maar naar het buitenland.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Hoe zit het trouwens met Janssen in het buitenland? Dat het een one-shotter is (of leek te zijn) was toch wel hun USP. Maar wat gaan bv Afrikaanse landen doen?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Wait whutquote:Op woensdag 10 november 2021 13:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit stond ook al in de vorige kamerbrief naar aanleiding van het advies:
Naast de maatregelen die het kabinet nu al kan treffen, werkt het kabinet aan wetswijzigingen om voorbereid te zijn om extra maatregelen te kunnen treffen.
Het gaat om:
- Het aanwijzen van niet-essentiële detailhandel en niet-essentiële dienstverlening als CTB-plichtige sectoren, zoals winkels die niet zien op de verkoop van primaire levensbehoeften en bij pret- en dierenparken.
- Het verplichten van een CTB voor werknemers in de sectoren waar een CTB al verplicht is voor bezoekers en deelnemers.
- Het creëren van de mogelijkheid (zonder verplichting) om werkgevers in alle sectoren en werksituaties de bevoegdheid te geven om hun werknemers onder voorwaarden te vragen een CTB te tonen.
- Het creëren van de mogelijkheid (zonder verplichting) om zorginstellingen de bevoegdheid te geven om hun bezoekers onder voorwaarden te vragen een CTB te tonen voor het verlenen van toegang tot de zorginstelling.De rest is niet echt verassend maar het dik gedrukte stukje zie ik nu voor het eerst en ik schrik er wel een beetje van. De vraag of je werknemers wilt verplichten een CTB te tonen is al een lastig punt, maar dat verbleekt imho bij het idee om zorg te weigeren als mensen geen CTB kunnen/willen laten zien. Wie heeft bedacht dat dat een puik plan zou zijn
![]()
Lees/begrijp ik dit nou verkeerd of overwegen ze dus echt of het een optie is zorg te ontzeggen (zonder verplichting/onder voorwaarden, maar dan nog) zonder CTB?
(Ik loop een beetje achter met bijlezen overigens)![]()
Ah gelukkig maar. 2x Janssen schijnt wel een stuk effectiever te zijn maar het blijft 'oude' techniek.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij is het plan om iedereen een booster van Pfizer of Moderna te geven, ongeacht wat ze hiervoor hebben gekregen.![]()
Evenstar
![]()
Bezoekers, niet bewoners/patiënten.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:43 schreef vPlien het volgende:
[..]
Wait whutDe rest is niet echt verassend maar het dik gedrukte stukje zie ik nu voor het eerst en ik schrik er wel een beetje van. De vraag of je werknemers wilt verplichten een CTB te tonen is al een lastig punt, maar dat verbleekt imho bij het idee om zorg te weigeren als mensen geen CTB kunnen/willen laten zien. Wie heeft bedacht dat dat een puik plan zou zijn
![]()
Lees/begrijp ik dit nou verkeerd of overwegen ze dus echt of het een optie is zorg te ontzeggen (zonder verplichting/onder voorwaarden, maar dan nog) zonder CTB?
(Ik loop een beetje achter met bijlezen overigens)![]()
Het gaat in dat stukje alleen om de bezoekers. Dus bv. iemand die zijn moeder wil opzoeken in een verpleeghuis. Of een partner die haar man wil opzoeken in het ziekenhuis.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:43 schreef vPlien het volgende:
Lees/begrijp ik dit nou verkeerd of overwegen ze dus echt of het een optie is zorg te ontzeggen (zonder verplichting/onder voorwaarden, maar dan nog) zonder CTB?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Nee, dit gaat over bezoekers. Als je naar het ziekenhuis toe moet hoeft het dan niet. Als je opgenomen bent en iemand komt bij je op bezoek dan wel voor die bezoeker.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:43 schreef vPlien het volgende:
[..]
Wait whutDe rest is niet echt verassend maar het dik gedrukte stukje zie ik nu voor het eerst en ik schrik er wel een beetje van. De vraag of je werknemers wilt verplichten een CTB te tonen is al een lastig punt, maar dat verbleekt imho bij het idee om zorg te weigeren als mensen geen CTB kunnen/willen laten zien. Wie heeft bedacht dat dat een puik plan zou zijn
![]()
(Ik loop een beetje achter met bijlezen overigens)
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2021 14:45:31 ]![]()
Ah op die fiets, dat onderscheid had ik idd niet aan gedacht. Bedanktquote:Op woensdag 10 november 2021 14:44 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Bezoekers, niet bewoners/patiënten.![]()
![]()
Lekker maar wat aanrommelen met die vaccins. Het is straks een mooie chaos, vooral nu landen vaccins van bepaalde leveranciers wel/niet gaan erkennen.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij is het plan om iedereen een booster van Pfizer of Moderna te geven, ongeacht wat ze hiervoor hebben gekregen.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Herboosteren met een adeno-vector vaccin kan wel maar zal qua uiterking ws zero-covid effect hebben.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:42 schreef Confetti het volgende:
Als de Janssen booster maar niet weer...Janssen is. Mijn ouders ga ik echt niet meer laten prikken met dat b-vaccin. Dan maar naar het buitenland.
Het lichaam kent, als het goed is, het gebruikte adenovirus inmiddels en zal die bij entree met transportinhoud - om antilichamen te maken - en al, de nek om draaien.
Iets dat mij blijf verbazen dat men dit niet vooraf wilde inschatten.... ook omdat men er - weer zo iets - vanuit wilde gaan, dat vaccins een duurzame werking zouden hebben."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Vorige week was het woensdag 18% hoger dan de dinsdag daarvoor. Gisteren was het 11.282, dus 11.282 * 1,18 = ~13300.quote:
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Het is eigenlijk veel simpeler.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vorige week was het woensdag 18% hoger dan de dinsdag daarvoor. Gisteren was het 11.282, dus 11.282 * 1,18 = ~13300.
21 = 5![]()
Volgens mij is 75% standaard binnen 1 dag verwerkt.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Zijn er veel testen gedaan die vandaag meetellen?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
quote:Ja, no shit. Over drie maanden wel.quote:‘Op dit moment is dat geen Nederlands beleid’, zegt De Jonge.![]()
Ook handig dat farmaceuten straks kunnen stellen dat eventuele bijwerkingen van/door hun vaccins worden veroorzaakt omdat de patiënt - tussentijds - een ander product heeft gebruikt.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:46 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Lekker maar wat aanrommelen met die vaccins. Het is straks een mooie chaos, vooral nu landen vaccins van bepaalde leveranciers wel/niet gaan erkennen.
Sws is - bij mijn weten - niet onderzocht wat de wisselwerking is wanneer je je bouillabaisse gaat inenten met wat dan voor iemand voor handen is. Mijn nichtje stelt: het is een zooitje."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Wat sowieso wel interessant is: gisteren zijn er iets van 85.000 testen gedaan (wat het hoogste was in een lange tijd). Met een percentage positief van ongeveer 17% weet je al waar we de komende dagen op uit gaan komen.Makkelijk eerste![]()
Ik hoef niet zonodig naar het buitenland voor vakantiequote:Op woensdag 10 november 2021 14:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het wordt vanzelf Nederlands beleid als Nederlanders nergens meer inkomen in het buitenlandFuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Meer dan 14.000quote:Op woensdag 10 november 2021 14:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Wat sowieso wel interessant is: gisteren zijn er iets van 85.000 testen gedaan (wat het hoogste was in een lange tijd). Met een percentage positief van ongeveer 17% weet je al waar we de komende dagen op uit gaan komen.![]()
![]()
Well. Wij hadden op 16 november voor het eerst sinds maart 2020 eindelijk een FYSIEKE grootschalige medewerkers-ontmoeting / borrel gepland staan met de Hogeschool waar ik werk. Deze afspraak was ergens in september al ingeschoten, toen de cijfers er uiteraard nog heel anders uitzagen.
Zojuist kwam de ''Gecancelled" mail binnen.
Vond het nog aardig laat, to be honest![]()
![]()
![]()
Vandaag boven de 12.000, eind deze week gaan we boven de 14.000 inderdaad. Maar vermoedelijk zit daar wel de max.quote:Makkelijk eerste![]()
Omdat de testcapaciteit ook beperkt is. Wat las ik laatst, iets van 92.000 tests per dag ofzo maximaal?quote:Op woensdag 10 november 2021 14:55 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Vandaag boven de 12.000, eind deze week gaan we boven de 14.000 inderdaad. Maar vermoedelijk zit daar wel de max.![]()
Tegenwoordig wel? Eerder duurde het soms 5 dagen voordat de data verwerkt was.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgens mij is 75% standaard binnen 1 dag verwerkt.![]()
Bij mij op kantoor was vorige week de eerste netwerklunch in anderhalf jaar. "Zo fijn dat het weer kan, echt gezellig".quote:Op woensdag 10 november 2021 14:54 schreef dick_laurent het volgende:
Well. Wij hadden op 16 november voor het eerst sinds maart 2020 eindelijk een FYSIEKE grootschalige medewerkers-ontmoeting / borrel gepland staan met de Hogeschool waar ik werk. Deze afspraak was ergens in september al ingeschoten, toen de cijfers er uiteraard nog heel anders uitzagen.
Zojuist kwam de ''Gecancelled" mail binnen.
Vond het nog aardig laat, to be honest![]()
Read the room, mensen![]()
![]()
De open data van RIVM zit een cut-off om 10 uur 's morgens op. Stel dat je je op maandag laat testen en op dinsdag komt je resultaat om 11 uur binnen, dan zit dat in de data van woensdag. Het probleem is dat gegevens gebackdate worden. De meest specifieke datum die ze hebben wordt gebruikt. Dat is óf wanneer de klachten begonnen, óf wanneer je belde of wanneer je (positieve) test terugkwam.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgens mij is 75% standaard binnen 1 dag verwerkt.
Dat houdt in dat je mogelijkerwijs een test in het systeem ziet staan die 6 dagen oud is. Iemand die klachten kreeg, het het weekend even aankeek, toen belde, afspraak maakte en daarna positief getest is. De datum (dat is DOO, DON, DPL in de data) is dan van 6 dagen terug.![]()
13337 ga ik voorquote:Op woensdag 10 november 2021 14:55 schreef Evenstar het volgende:
Ik zeg 12345 vandaag, gewoon om positief te blijven.
Waren de getesten maar eens wat minder positief.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:55 schreef Evenstar het volgende:
Ik zeg 12345 vandaag, gewoon om positief te blijven.![]()
Je was er toch net vanaf?quote:Op woensdag 10 november 2021 14:55 schreef Evenstar het volgende:
Ik zeg 12345 vandaag, gewoon om positief te blijven.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Dat is heel lang geleden..quote:Op woensdag 10 november 2021 14:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Tegenwoordig wel? Eerder duurde het soms 5 dagen voordat de data verwerkt was.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Volgens Rouvoet is dat inderdaad ongeveer de max.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat de testcapaciteit ook beperkt is. Wat las ik laatst, iets van 92.000 tests per dag ofzo maximaal?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
OP DIT MOMENT allenquote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ze schalen op waar nodig zei hij gisteren. Ik denk dat ze echt wel naar 100-150k kunnen als het moet. Alleen de verwerking zal dan langer duren.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens Rouvoet is dat inderdaad ongeveer de max.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Met 17% positief kun je dan nooit veel meer dan 15k a 16k positieve tests per dag melden.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens Rouvoet is dat inderdaad ongeveer de max.![]()
quote:Succesvolle boostercampagne in Israël
Israël zegt een nieuwe mijlpaal te hebben bereikt in de vaccinatiecampagne. Er zijn inmiddels vier miljoen boosterprikken gezet, heeft het ministerie van Volksgezondheid bekendgemaakt.
"Het gaat behoorlijk goed met coronasituatie in Israël", zegt correspondent Ties Brock in het NOS Radio 1 Journaal. "Alle seinen staan op groen en dat wordt voor een groot deel toegeschreven aan het zetten van die boosters. Een paar maanden geleden waren hier nog 11.000 nieuwe besmettingen per dag, intussen zijn dat er ongeveer 500. In de tussentijd kregen 4 miljoen mensen een derde prik. Mensen van alle leeftijden. Wat dat betreft loopt Israël een stuk voor op Europese landen, waaronder Nederland. Israël was er ook eerder bij met die eerste prikken."![]()
Precies. Maar goed een plateau bereiken van besmettingscijfers zou voor de beeldvorming al fijn zijn, aangezien na de hogere besmettingscijfers niet echt een hogere instroom van ziekenhuizen volgde de afgelopen week.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat de testcapaciteit ook beperkt is. Wat las ik laatst, iets van 92.000 tests per dag ofzo maximaal?Makkelijk eerste![]()
In maart hadden ze nog 175.000 capaciteit.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens Rouvoet is dat inderdaad ongeveer de max.
https://www.trouw.nl/zorg(...)menleving~be67ecba0/
Lijkt me dat die 92.000 dan de huidige max is?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dit ja.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Ja, no shit. Over drie maanden wel.![]()
Dat is ook het probleem, er ontstaat een steeds groter vertekend beeld. En vanwege slechte bereikbaarheid van site/telnr gaan mensen ook nog eens gewoon NIET testen..quote:Op woensdag 10 november 2021 14:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met 17% positief kun je dan nooit veel meer dan 15k a 16k positieve tests per dag melden.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Hij zei gisteren dat ze aan het opschalen waren en dat zo rond de 90.000 per dag ongeveer de max was. Daar zal best nog iets meer mogelijk zijn als ze goed knijpen, maar 150k lijkt me nogal enthousiast. Maar wie weet, zou mooi zijn.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ze schalen op waar nodig zei hij gisteren. Ik denk dat ze echt wel naar 100-150k kunnen als het moet. Alleen de verwerking zal dan langer duren.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Nogmaals, dat is dan een plateau op basis van onvolledige cijfers. Vrij gevaarlijk als je daar je conclusies op gaat baseren.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:59 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Precies. Maar goed een plateau bereiken van besmettingscijfers zou voor de beeldvorming al fijn zijn, aangezien na de hogere besmettingscijfers niet echt een hogere instroom van ziekenhuizen volgde de afgelopen week.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik hoor van bekenden uit Utrecht dat ze konden testen 40/50 km verderop...quote:Op woensdag 10 november 2021 14:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is ook het probleem, er ontstaat een steeds groter vertekend beeld. En vanwege slechte bereikbaarheid van site/telnr gaan mensen ook nog eens gewoon NIET testen..![]()
O, dat zou kunnen, dat heb ik dan gemist. Hij had het erover dat het nu toch wel de max was om rond die 90k per dat te komen.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In maart hadden ze nog 175.000 capaciteit.
https://www.trouw.nl/zorg(...)menleving~be67ecba0/
Lijkt me dat die 92.000 dan de huidige max is?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ja dikke doei hequote:Op woensdag 10 november 2021 15:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik hoor van bekenden uit Utrecht dat ze konden testen 40/50 km verderop...
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
ja uh...maar uhhh moet zorgvuldig gebeuren, grt hugoquote:woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Nu ja, at the moment, maar ze kunnen omhoog als het moet.quote:Op woensdag 10 november 2021 15:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O, dat zou kunnen, dat heb ik dan gemist. Hij had het erover dat het nu toch wel de max was om rond die 90k per dat te komen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Uiteraard, maar op dit moment zijn de steeds hoger wordende besmettingscijfers sowieso niet meer echt relevant omdat de ziekenhuisinstroom niet meer echt duidelijk meestijgt.quote:Op woensdag 10 november 2021 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nogmaals, dat is dan een plateau op basis van onvolledige cijfers. Vrij gevaarlijk als je daar je conclusies op gaat baseren.Makkelijk eerste![]()
Dan konden ze mijn portie aan Fikkie geven, no way dat ik dan ging testen.quote:Op woensdag 10 november 2021 15:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik hoor van bekenden uit Utrecht dat ze konden testen 40/50 km verderop...
Net als vorig jaar september, toen wilde ik testen en kon ik 2 dagen later, 100 km verderop terecht
Komt denk ik omdat de opties online nogal beperkt zijn, dus als je een bepaald tijdstip/locatie nodig hebt dan moet je bellen.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vind dat nogal veel mensen bellen.![]()
Las vanmorgen ook al problemen als je in amsterdam getest wil worden. nu ook al utrecht ? dat is toch bizar eigenlijk?
van waddeneilanden verwacht je dat maar de grootste steden van het land?Where law ends, tyrrany begins.![]()
Ik ga tot aan de zelftest is die negatief dan ziek ik thuis wel uit.quote:Op woensdag 10 november 2021 15:02 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dan konden ze mijn portie aan Fikkie geven, no way dat ik dan ging testen.
Net als vorig jaar september, toen wilde ik testen en kon ik 2 dagen later, 100 km verderop terecht![]()
quote:Coronatests nog maar 24 uur geldig in Noordrijn-Westfalen
In de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen is een negatieve uitslag van een coronatest nog maar 24 uur geldig. Tot nu toe was dat 48 uur. De aan Nederland grenzende deelstaat heeft die maatregel genomen om de kans te verkleinen op besmetting bij het begin van het carnavalsseizoen op 11 november.
Ondanks het aanscherpen van de maatregel mogen mensen zonder mondkapje dansen in cafés, meldt de krant Rheinische Post. De regel is vandaag ingegaan en geldt voor PCR-tests en sneltests.
In Duitsland stijgt het aantal coronabesmettingen de afgelopen dagen hard. Vanochtend meldde het RKI, het Duitse RIVM, een recordaantal besmettingen.![]()
Dat klopt, maar hoe meer besmettingen hoe groter de kans dat de instroom (te) hoog blijft.quote:Op woensdag 10 november 2021 15:01 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Uiteraard, maar op dit moment zijn de steeds hoger wordende besmettingscijfers sowieso niet meer echt relevant omdat de ziekenhuisinstroom niet meer echt duidelijk meestijgt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik heb zojuist even gekeken voor mijn regio (Twente). Ik zou als ik nu een afspraak maak, morgen om 13:00 in mijn woonplaats terecht kunnen en om 9:03 in een stad op 20 minuten rijden. Valt me nog wel mee dusquote:Op woensdag 10 november 2021 15:03 schreef Gunner het volgende:
Las vanmorgen ook al problemen als je in amsterdam getest wil worden. nu ook al utrecht ? dat is toch bizar eigenlijk?
van waddeneilanden verwacht je dat maar de grootste steden van het land?
Touwtjes en halsbanden worden aangehaald.quote:"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
17% positief is sowieso al dusdanig absurd hoog dat je eigenlijk de grip op de situatie verloren hebt.quote:Op woensdag 10 november 2021 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nogmaals, dat is dan een plateau op basis van onvolledige cijfers. Vrij gevaarlijk als je daar je conclusies op gaat baseren.![]()
Allemaal ongevaccinneerden... toch ?quote:Op woensdag 10 november 2021 15:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
17% positief is sowieso al dusdanig absurd hoog dat je eigenlijk de grip op de situatie verloren hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
heel zorgvuldig allemaal, grt Hugoquote:Op woensdag 10 november 2021 15:02 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dan konden ze mijn portie aan Fikkie geven, no way dat ik dan ging testen.
Net als vorig jaar september, toen wilde ik testen en kon ik 2 dagen later, 100 km verderop terechtwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Nee. Heeft ook niemand gezegd, volgens mij.quote:Op woensdag 10 november 2021 15:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Allemaal ongevaccinneerden... toch ?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Einz Zwei TANZEN!quote:
In Duitsland gaat het nauwelijks beter dan hier, terwijl ze daar wel de hele tijd hun FFP2 mondkapjes hebben gehouden. Benieuwd hoe het zich de komende tijd ontwikkelt. Ik hoop niet dat we weer reisbeperkingen naar Duitsland krijgen in ieder geval.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Evenstar
![]()
Stel je niet zo aan aub.quote:Op woensdag 10 november 2021 15:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Allemaal ongevaccinneerden... toch ?![]()
Ja, dat wel. Maar ‘sturen op besmettingscijfers’ is eigenlijk alleen relevant in de beginfase van de golf, niet er middenin.quote:Op woensdag 10 november 2021 15:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat klopt, maar hoe meer besmettingen hoe groter de kans dat de instroom (te) hoog blijft.Makkelijk eerste![]()
Aftellen
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Werken bij het AD. 2 dagen geleden lagen er ook 327 mensen op de IC, maar alles voor de clicksquote:Op de verpleegafdelingen liggen nu 1320 mensen die worden behandeld vanwege Covid-19, de ziekte die door het coronavirus wordt veroorzaakt. Dat zijn er acht minder dan dinsdag. Op de intensive cares nam het aantal coronapatiënten juist toe met acht tot 327. Dat is het hoogste aantal sinds begin juni.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Nee joh. Heeft veel te maken met zelftests.quote:Op woensdag 10 november 2021 15:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
17% positief is sowieso al dusdanig absurd hoog dat je eigenlijk de grip op de situatie verloren hebt.Makkelijk eerste![]()
AD is de Telegraaf voor mensen die er nog minder van begrijpenquote:Op woensdag 10 november 2021 15:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Werken bij het AD. 2 dagen geleden lagen er ook 327 mensen op de IC, maar alles voor de clicks![]()
De kat en de hond juichen dit toe.quote:"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
Forum Opties Forumhop: Hop naar: